PDA

Bekijk Volledige Versie : [Phantasialand] 2019: sloop China?



simon
22-10-18, 20:32
Wat er deze winter gesloopt zal worden, zorgt bij mij ook meer en meer voor raadsels. Volgens de site met de 3 'o's' zou China nieuwe muziek gekregen hebben van IMAscore. Dan lijkt het me toch ook vreemd dat hier gesloopt zou worden...

Zou het eventueel kunnen dat er een backstage-ruimte deze winter gesloopt wordt? Of is dit geen optie?

Joran
22-10-18, 21:16
Wat er deze winter gesloopt zal worden, zorgt bij mij ook meer en meer voor raadsels. Volgens de site met de 3 'o's' zou China nieuwe muziek gekregen hebben van IMAscore. Dan lijkt het me toch ook vreemd dat hier gesloopt zou worden...


Het is gewoon ook zo. :p Heb ze in het andere PHL topic al gezet, nadat ik ze via twitter (https://twitter.com/cslkenny) op youtube had gevonden. ;) (dus niet 'volgens looopings', je moet ze niet meer credits geven dan dat ze verdienen soms)

coasterfrenzy
23-10-18, 08:01
Inderdaad.. dat van die nieuwe muziek is inmiddels relatief oud nieuws (en gezien ze daar voortdurend aan werken en nog niet klaar zijn zou ik het zelfs bijna niet als "nieuws" durven bestempelen :p )..

Anyways: China heeft muziek nodig. Ook als de Geister Rikscha er straks niet meer zou zijn, dat is waar. Maar als er een grote attractie in plaats van de GR komt, dan zou ik toch verwachten dat ze die attractie tesamen met het gebied een nieuwe soundtrack zouden geven.. Alhoewel ik me dan ook weer kan voorstellen dat het park daar niet op wilt wachten.

Nougoed. We zullen wel zien wat zich deze winter gaat afspelen in het park. Seizoensopening 2019 gaat in elk geval best interessant worden.

Nathan G
23-10-18, 08:16
Wat er deze winter gesloopt zal worden, zorgt bij mij ook meer en meer voor raadsels. Volgens de site met de 3 'o's' zou China nieuwe muziek gekregen hebben van IMAscore. Dan lijkt het me toch ook vreemd dat hier gesloopt zou worden...

Ik was ook verrast toen ik het nieuws vernam over de nieuwe muziek. Toch blijf ik denken dat het huidige China Town (grotendeels) verdwijnt. Het hotel zal wel gewoon blijven staan, dus ik neem aan dat ze een soort van nieuw China-gebied maken, waar de nieuwe muziek perfect in past.

Rickie97
23-10-18, 09:13
Ik was ook verrast toen ik het nieuws vernam over de nieuwe muziek. Toch blijf ik denken dat het huidige China Town (grotendeels) verdwijnt. Het hotel zal wel gewoon blijven staan, dus ik neem aan dat ze een soort van nieuw China-gebied maken, waar de nieuwe muziek perfect in past.

Ik zie ze China toch echt nu nog niet platgooien, het heeft weinig attracties maar is wel één van de mooiere uitgewerkte zones van het park. Ik zou het raar vinden als ze niet eerst de zones die er minder uitzien aanpakken, want dat is toch een groot deel van de beleving voor de gasten in het park.

Edit: en toen stond mijn reactie ineens in een ander topic met de titel "sloop China". :p

simon
23-10-18, 16:51
Het is gewoon ook zo. :p Heb ze in het andere PHL topic al gezet, nadat ik ze via twitter (https://twitter.com/cslkenny) op youtube had gevonden. ;) (dus niet 'volgens looopings', je moet ze niet meer credits geven dan dat ze verdienen soms)

Excuses van de muziek, ik had het ook pas later gezien dat het al gepost was. Ik wou Looopings geen extra credits geven.

Nog iets waar ik net aan denk. Als ze China volledig gaan platgooien, dan zorgen ze toch ook wel voor veel overlast voor hun hotelgasten van Ling Bao? Als ze GR aanpakken, zal dit volgens mij nog meevallen, maar als ze alles op de schop gooien... Of ben ik nu verkeerd?

coasterfrenzy
23-10-18, 17:56
Excuses van de muziek, ik had het ook pas later gezien dat het al gepost was. Ik wou Looopings geen extra credits geven.

Nog iets waar ik net aan denk. Als ze China volledig gaan platgooien, dan zorgen ze toch ook wel voor veel overlast voor hun hotelgasten van Ling Bao? Als ze GR aanpakken, zal dit volgens mij nog meevallen, maar als ze alles op de schop gooien... Of ben ik nu verkeerd?

Lijkt me ook niet dat ze heel China gaan slopen. Enkel de GR en de horeca rond de Zilvermijn-hal. Daadwerkelijk ook de Bazar, Mandschu en FJP plat gooien lijkt me niet zo veel extra ruimte op te leveren dat zich dat daadwerkelijk loont. FJP is al heel compact voor een attractie en een restaurant heb je ook nodig. Zeker nu blijkt dat Rutmor's Taverne toch wat klein is uitgevallen zullen ze Mandschu niet willen missen.

Phantasiastisch
23-10-18, 21:59
Lijkt me ook niet dat ze heel China gaan slopen. Enkel de GR en de horeca rond de Zilvermijn-hal. Daadwerkelijk ook de Bazar, Mandschu en FJP plat gooien lijkt me niet zo veel extra ruimte op te leveren dat zich dat daadwerkelijk loont. FJP is al heel compact voor een attractie en een restaurant heb je ook nodig. Zeker nu blijkt dat Rutmor's Taverne toch wat klein is uitgevallen zullen ze Mandschu niet willen missen.

Mandschu zit bijna nooit vol, net zoals Tacana (wat al minder kwaliteitvol eten is). Rutmor's Taverne is perfect. Groter moet het niet zijn. ;)

Pretparkfreak7
23-10-18, 22:08
Mandschu zit bijna nooit vol, net zoals Tacana (wat al minder kwaliteitvol eten is). Rutmor's Taverne is perfect. Groter moet het niet zijn. ;)

Ik heb in Tacana al meermaals voorgehad dat er voor elke plek die vrij kwam meteen vijf tot tien nieuwe mensen hun ellenbogen moesten gebruiken om het schaarse goed te veroveren. Wachtrijen voor Rutmor heb ik eveneens al verschillende keren gezien.

Mandschu heb ik zelf nog niet getest, maar ik neem aan dat er zich gelijkaardige taferelen kunnen voordoen.

bobby turbo
23-10-18, 23:00
Rutmore is inderdaad echt wel klein, zit geregeld vol, Tacana ook al zelf moeten wachten op een tafeltje. Manchu is best groot, vorige keer was hier voldoende plek vrij

GriffonofNemesis
24-10-18, 08:16
China slopen? Nee... China vernieuwen? Graag! De attracties die er staan zijn niet meer van deze tijd, zeker in vergelijking met de rest van het park. Ik ben nochtans fan van madhouses, maar deze is toch één van de slechtste. Ofwel dus vernieuwen, ofwel een leuke indoor familie of thrill ride van maken. GR zie ik graag terug als dark ride, maar dan liever een moderne versie. Plus is er eigenlijk nog ergens plaats voor een derde attractie?

T-Bô
24-10-18, 11:11
Het zou me zwaar verbazen moesten ze ervoor kiezen om China te slopen. Deze zone behoort wat mij betreft tot één van de mooiste van Phantasialand. En met Ling Bao als backdrop is het echt af. Akkoord, de attracties in het gebied sla ik meestal over, maar de zone zelf kan ik steeds wel appreciëren. Als er aan China gesleuteld wordt zie ik met zekerheid de Geister Riksha verdwijnen. En als ze hierbij de China Snack en dat stukje straat mee opnemen in één groot project komt er best wat ruimte vrij, zowel bovengronds als ondergronds.

traveler
24-10-18, 11:49
Ik denk eerder dat mocht het park besluiten China onder handen te nemen dat het in fazen zal gebeuren. dit om het hotel toch een beetje te sparen(bezoeker in het park krijgen)

coasterfrenzy
24-10-18, 12:36
Er zit ook nog eens een belangrijke in/uitgang in China. Die kunnen ze ook niet zomaar sluiten.

jefke88
24-10-18, 12:46
Als ze China gaan slopen, gaan ze echt niet de hoek van het restaurant en hotel slopen. Feng Ju Palace is ook twijfelachtig in mijn ogen. Als de boel tegen de grond gaat, zal het Geister Rikscha zijn en de restaurants er tegenover. Mits een smal pad langs hotel en restaurant vanaf Colorado Adventure richting River Quest kan alles gewoon nog gebruikt worden.

Phantasiastisch
25-10-18, 19:58
Ik denk dat FJP mee in de renovatie zal betrokken worden in een later stadium. Tot die tijd denken velen dat die kleine deur opengesteld zal worden maar ik denk niet dat men het deurtje tussen China Town en Klugheim gaat openstellen. Die doorgang is veel te klein en gaat voor opstopping zorgen.

Ik hoop stiekem dat Fen Ju Palace de renovatie niet overleefd als Chinees gethematiseerde attractie. Ik houd het voor mogelijk dat het gebouw verder in Klugheim stijl omgetoverd wordt en het deurtje tussen China Town en Klugheim gebruikt zal worden als nieuwe ingang voor de dan getransformeerde FJP.

coasterfrenzy
26-10-18, 08:08
Deurtje? Ik denk dat je aardig onderschat hoe groot die poort daar is. Hier een foto van de openstaande poort:
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2017_08/20170820_140802.jpg.5c8b69c5f39f9c9e5d69e7097934a1 43.jpg

Er zijn hoofdwegen in het park die net zo breed zijn ;)

Phantasiastisch
26-10-18, 09:24
Naah, ik onderschat ze niet hoor. Ik ben er eens vlak gaan voorstaan. Ik vind het maar een klein deurtje. Overige paden en doorgangen zijn toch net iets breder hoor. Tenzij je het trapje bedoeld van het Klugheim pleintje naar de toiletten onder Rutmor's Taverne. Haha. ;)

Pretparkfreak7
26-10-18, 10:01
Tenzij je het trapje bedoeld van het Klugheim pleintje naar de toiletten onder Rutmor's Taverne. Haha. ;)

Of het trapje uit mexico naar Berlijn of het trapje door Chiapas naar Afrika of het gangetje achter Talocan door. Phantasialand heeft niet zo veel schrik van smalle doorgangen. :p

traveler
26-10-18, 11:56
dat is de eerste keer dat ik de poor open zie maar voor dit park zou het wel de oplossing kunnen zijn op de vraag over hoe ze kunnen beginen met het china getelde te vernieuwen zonder het hotel te storen. Op zich is de poort wel groot genoeg om als doorgan voor het plein.

het enige dat ik me dan afvraag hoever loopt de rikscha onder het plein door.
ik zie ze nog dieper gaan daar om de atractie op zijn diepste punt gelijk te laten komen met taron.

coasterfrenzy
26-10-18, 12:46
ik zie ze nog dieper gaan daar om de atractie op zijn diepste punt gelijk te laten komen met taron.

Als ze dat doen zouden ze ruimte hebben voor 2 grote attracties. Eentje die zich volledig in het "ondergrondse" deel van de GR bevindt en een tweede die de bovengrondse hal van de GR en de restanten van de Silvermijn in beslag neemt (inclusief het pad er tussenin).

Phantasiastisch
26-10-18, 22:26
Of het trapje uit mexico naar Berlijn of het trapje door Chiapas naar Afrika of het gangetje achter Talocan door. Phantasialand heeft niet zo veel schrik van smalle doorgangen. :p

De trap tussen Deep in Africa & Berlin is wel zeer breed hoor. De gang achter Talocan, je zegt het zelf, áchter Talocan. Daar komt 90% van de bezoekers niet, net hetzelfde over de trap door Chiapas.

Het feit is dat de doorgang Klugheim - China Town waar we het over hebben, wel een vervangend hoofdpad zou worden ter vervanging van de Chinese mainstreet.

De bezoekersaantallen die via deze toegang moeten, zijn wellicht veel groter dan de aantallen die de door jou vernoemde doorgangen nemen. ;)

coasterfrenzy
27-10-18, 21:08
De trap tussen Deep in Africa & Berlin is wel zeer breed hoor. De gang achter Talocan, je zegt het zelf, áchter Talocan. Daar komt 90% van de bezoekers niet, net hetzelfde over de trap door Chiapas.

Het feit is dat de doorgang Klugheim - China Town waar we het over hebben, wel een vervangend hoofdpad zou worden ter vervanging van de Chinese mainstreet.

De bezoekersaantallen die via deze toegang moeten, zijn wellicht veel groter dan de aantallen die de door jou vernoemde doorgangen nemen. ;)

Ik denk dat de hoofddoorgang achter colorado langs blijft en dit eerder een doorsteek wordt.

Trouwens: Jouw vergelijk met het trapje tussen Rutmor's en de Toiletten klopt ook niet. Daar kun je niet met 2 man langs elkaar. In de doorgang naar China kun je makkelijk met 3, misschien zelfs wel met 4 tegelijk doorheen. Deze doorgang is niet smaller dan de brug over de 2e launch van taron heen en dat is wel degelijk een hoofdpad. ;)

Phantasiastisch
27-10-18, 22:14
Deze doorgang is niet smaller dan de brug over de 2e launch van taron heen en dat is wel degelijk een hoofdpad. ;)

Ahja....

_robin_
23-11-18, 21:19
cslkenny. een vriend van mij heeft tegen mij gezegd dat hij denkt dat de geister gesloopt wordt. dit zij hij vandaag tegen mij: last December German site FreizeitparkCheck.de claimed that they had been told by a 'reliable source' that the next project would be China Town. It and the hotel would be renovated and restyled to be more Tibetan, and Geister Rikscha would be removed and the underground rooms reused for a new ride.

Then this year back in March Hotel Ling Bao did have its restaurants and lobby refurbished with a new Tibetan theme/style. I did some research and all the symbols in the decorations are from Tibetan Buddhism - such as the Endless Knot.
Then in the park they hung up Himalayan Prayer Flags (common in Tibet) over the China street.

Now this Wintertraum the new China decorations.
These new dragons are from Tibetan mythology Plus with the Temple music and Fantissima's new stuff makes it seem unlikely to be demolished. Who knows they might unfortunately surprise us and my theory is wrong. ... but the China rumours are starting to fit together making me think there must be some truth.

heel interessant allemaal...

Joran
24-11-18, 00:14
cslkenny. een vriend van mij heeft tegen mij gezegd dat hij denkt dat de geister gesloopt wordt. dit zij hij vandaag tegen mij: last December German site FreizeitparkCheck.de claimed that they had been told by a 'reliable source' that the next project would be China Town. It and the hotel would be renovated and restyled to be more Tibetan, and Geister Rikscha would be removed and the underground rooms reused for a new ride.

Then this year back in March Hotel Ling Bao did have its restaurants and lobby refurbished with a new Tibetan theme/style. I did some research and all the symbols in the decorations are from Tibetan Buddhism - such as the Endless Knot.
Then in the park they hung up Himalayan Prayer Flags (common in Tibet) over the China street.

Now this Wintertraum the new China decorations.
These new dragons are from Tibetan mythology Plus with the Temple music and Fantissima's new stuff makes it seem unlikely to be demolished. Who knows they might unfortunately surprise us and my theory is wrong. ... but the China rumours are starting to fit together making me think there must be some truth.

heel interessant allemaal...

Tja, rumours... ;)

_robin_
01-12-18, 13:16
er zouden harde geluiden te horen zijn geweest in de silbermine hal. ook de doorkijk gleuven die voorheen aanwezig waren aan de kant van klugheim zouden zijn afgesloten met doeken. Ook is het toevallig dat de nieuwe lichtsculpturen van deze wintertraum exact aansluiten op het nieuwe subthema wat er zou komen namelijk "tibetan" style. In maart heeft het hotel ook al een kleine renovatie gehad en daar zijn ook tibetan style dingen toegevoegd. Ben heel benieuwd wat er op 20-01-2019 gezegd gaat worden.

coasterfrenzy
01-12-18, 17:05
Dat van die tibetaanse dingen in het Hotel heb ik al diverse keren gehoord. maar is erg ver te zoeken. Het hotel bevat dingen uit elke hoek van Azië.. ja, daar zit inderdaad tibetaans bij.. en als je persé dat wil zien, zie je misschien alleen dat.. maar in realiteit zijn er ook dingen toegevoegd uit onder andere Thailand, China en Japan.

Ik denk echter wel dat er een goede kern zit in de geruchten. Ze passen het hotel en China Town wellicht nu al lichtjes aan op wat er in de toekomst moet gaan komen. En dat dit dan inderdaad geen China Town meer zal zijn, maar - in plaats van tibetaans - een meer algemeen Aziatisch gebied, waar invloeden uit diverse landen terug te zien zijn.

traveler
03-12-18, 12:46
Ik hoop dat ik me vergis maar die hal is toch niet groot genoeg voor een attractie?

een drop tower hebben ze al.
ik zie niet echt een andere flat ride in die ruimte passen.

Of zouden ze daar hun dark ride platsen met verticaal element dat je boven de kraampjes zit?

coasterfrenzy
03-12-18, 13:57
Ik hoop dat ik me vergis maar die hal is toch niet groot genoeg voor een attractie?

een drop tower hebben ze al.
ik zie niet echt een andere flat ride in die ruimte passen.

Of zouden ze daar hun dark ride platsen met verticaal element dat je boven de kraampjes zit?

De zilvermijn Hal is niet heel groot nee. Je kunt er een enorm kleine darkride in leggen of enkele kiddy-rides.

Daarom dat ik denk dat ze deze hal gaan samenvoegen met de hal van de Geister Rikscha. Die waar de wachtrij en het station zich in bevindt. Tesamen krijg je een aardig grote hal waar wel een goede darkride in past. Sterker nog: Met het ondergrondse gedeelte erbij zou je er zelfs 2 grote attracties in kwijt kunnen.

Natuurlijk loopt er nu nog een weg tussen beide hallen door. Maar de infrastructuur is aanwezig zodat die weg kan wegvallen. Vooral het pad achter Colorado langs is groot genoeg, moet enkel aan beide kanten wat zichtbaarder gemaakt worden (zowel aan de kant van China als aan de kant van Silverado ligt het pad enigszins verstopt).

etwien
03-12-18, 14:13
Die fresco op die muur is toch eerder Tibetaans, of ben ik mis? ..

coasterfrenzy
03-12-18, 16:43
Die fresco op die muur is toch eerder Tibetaans, of ben ik mis? ..

Je zult iets specifieker moeten zijn. Er zijn nogal wat muren in PHL :p

etwien
04-12-18, 13:30
Deurtje? Ik denk dat je aardig onderschat hoe groot die poort daar is. Hier een foto van de openstaande poort:
https://www.phantafriends.de/uploads/monthly_2017_08/20170820_140802.jpg.5c8b69c5f39f9c9e5d69e7097934a1 43.jpg

Er zijn hoofdwegen in het park die net zo breed zijn ;)
@Coasterfrenzy: deze muur.

coasterfrenzy
04-12-18, 14:39
Geen idee. Ik ben niet specifiek thuis in afbeeldingen van draken. Ik kan je wel vertellen dat het geen Fresco is. Een Fresco wordt niet op hout gemaakt (verf in nat gips ofzo).

Daarnaast is natuurlijk de vraag of de schilder er specifiek bij stil gestaan heeft om zoiets op een land te baseren, of gewoon iets getekend heeft wat hij ergens heeft opgepikt.

Wat ik weet is dat PHL zelf een reportage gemaakt heeft over een grote opknapbeurt van hotel/Hotelrestaurant waarin ze uit leggen dat de invloeden uit Tibet, Thailand, Japan, China,... overal doorheen Azië eigenlijk vandaan komen.

Eerder werd in dit topic (of soortgelijk topic op een ander forum, niet zeker) al een link gelegd tussen Tibet en bepaalde vlaggetjes die in China zijn opgehangen. De betreffende vlaggetjes kom je echter ook tegen in Nepal en zie je geregeld langs komen in films die zich afspelen in de Himalaya en veel voor komen in de omgeving van Khatmandu (Nepal). Gezien dat tegen de grens van Tibet aan ligt en dergelijke gebruiken niet bepaald grensgebonden zijn, kom je ze uiteraard ook in Tibet tegen. Maar het wil dus zeker niet zeggen dat die vlaggetjes een hint naar Tibet zijn.

Wat het zeker niet makkelijker maakt is dat Tibet een onderdeel van China is. Dus enig typisch gebruik van die regio kan op internet naar gerefereerd worden als zowel Chinees als Tibetaans. Dat maakt het lastig om er duidelijke informatie over te vinden.

Wat betreft de draken is het enige wat ik heel duidelijk kan vinden (op diverse bronnen) dat er een soort slang is (naga) die echt heel typisch uit tibet komt. Vaak als half mens wordt afgebeeld en en andere aziatische culturen vebastaard is naar een draak. Gezien de draak op de tekening pootjes heeft, weten we zeker dat het geen Naga is.. maar in Tibet hadden ze wel degelijk ook draken met pootjes.

Dat de Draak in de Wolken zit kan inderdaad op Tibet wijzen, maar ook die wolken kom je in genoeg andere culturen tegen (wederom vooral in het Nepalees).

In het algemeen schijnt voor veel dingen te gelden dat Nepal en Tibet aardig gelijk aan elkaar zijn qua Buddistische cultuur.

Anyways: Ik zou het best cool vinden als ze Colorado weten om te bouwen tot een Himalaya-achtbaan waarbij het huidige China Town een dorp wordt aan de voet van de berg. Echter zit er geen hoogteverschil in deze twee delen en gaan er ongetwijfeld weer mensen zeuren dat het afgekeken is van Disney (alsof die de eerste waren met dat thema :rolleyes: )

Pretparkfreak7
15-01-19, 14:05
Gezien Jump net vernieuwd blijkt lijkt het minder waarschijnlijk dat de sloopvergunning die Phantasialand heeft gekregen het silverado-theater omhelst. Ook bij Temple of the Nighthawk lopen de fantissima-voorstellingen nog door tijdens het volgende seizoen én is er tot hiertoe geen vervangend theater in aanbouw.

Volgens mij zijn er dan bitter weinig andere plaatsen waar het park nog de bijl in kan zetten dan china. De opening van die bouwput zou ook verklaren waarom River quest al twee seizoenen met een half afgewerkte alternatieve ingang zit.

De enige alternatieven die ik nog kan verzinnen zijn een herwerking van het rotswerk en de hallen van colorado adventure of een (weinig waarschijnlijke ) afbraak van de arena de fiësta: die staat er per slot van rekening ook al een hele poos langer dan de gemiddelde attractie in Brühl. Zie ik nu nog andere gedateerde gebouwen over het hoofd?

Phantasiastisch
15-01-19, 17:57
Goh, ik denk het niet. Tenzij ze weer onverwachts een gebouw slopen zoals destijds in de Berlin mainstreet voor de nieuwe Rookburgh ingang. ;)

Arena de Fiësta is in prima staat, ik denk niet dat ze daar iets aan zullen veranderen in de nabije toekomst. Hooguit nieuwe banken, want de huidige zijn echt marteltuigen voor de rug.

China Town is nog de enige kanshebber, volgens mij.

Ben heel benieuwd to see what's going...
:) :) :)

Ggolt
16-01-19, 17:01
Als je het zo leest is inderdaad China wel een grote kanshebber, al vind ik dit toch ergens spijtig! Oké, er zijn praktisch geen attracties aanwezig en diegene die er staan zijn onder het niveau dat PHL tegenwoordig aanhoudt. Maar toch is dit een van de mooiere gedeeltes als je het mij vraagt. Plaats is de grootste schaarste daar maar er zijn toch wel echt andere delen die naar mijn mening vlugger een make-over verdienen...

Phantasiastisch
16-01-19, 17:35
Ik vind het best opmerkelijk dat veel Phantasialand-fans China Town zo prachtig vinden. Het podium van de Chinese zomershow ziet er amateuristisch gebouwd uit, de meet & great van draak Wang vind ik ook maar weggestopt in een hoekje en Fen Ju Palace ligt meer in Klugheim dan in China Town zelf en de (mislukte) mainstreet met slechts aan één zijde Chinese gebouwen...

Kortom, het meest achterstallige, ongestructureerde en minst gedetailleerde themagebied dat er momenteel is.

Hopelijk kloppen de vermoedens van afbraak want ik kan niet wachten tot Geister Rikscha en de "mainstreet" tegen de vlakte gaan én Fen Ju Palace een serieuze renovatie krijgt.

Maar dat is mijn mening dan weer natuurlijk. :)

Ignace
16-01-19, 17:45
Ik heb het eigenlijk ook niet zo voor China in Phantasialand: de zone komt me altijd extreem generiek over, er is niet één gebouw/geveltje dat ik me goed voor de geest kan halen. Het is niet bepaald een zone waar ik door verwonderd word. Dat in schril contrast met de andere zones van het park.

Dat gezegd zijnde hoop ik eigenlijk - allicht als enige - op het voortbestaan van Geister Rikscha. Die madhouse mogen ze wat mij betreft meteen afbreken, maar de darkride heeft nog zijn charmes.

Michielsken
16-01-19, 18:48
China lijkt mij de meest logische volgende stap, alleen ben ik niet overtuigd dat ze het Chinese themagebied volledig Chinees of aziatisch gaan behouden. Er zijn mogelijkheden om het gebied te splitsen (kant Ling Bao blijft Chinees, met eventueel extra attractie / kant shops + deel zilvermijn, Geister Riksja en Feng Ju kan perfect iets anders worden. Voordeel hierbij is dat ze de ingang van Colorado Adventure richting Silverado theater kunnen leggen. Zo kunnen ze die op termijn laten inpassen in een echt themagebied ipv Mexico momenteel.

Nuja, we zien wel, maar het lijkt er toch op dat China onherkenbaar zal worden. Sowieso sluit ik me aan bij Ignace zijn opmerking, het gebied mist de grandeur die elders wel aanwezig is.

Phantasiastisch
16-01-19, 22:39
China lijkt mij de meest logische volgende stap, alleen ben ik niet overtuigd dat ze het Chinese themagebied volledig Chinees of aziatisch gaan behouden. Er zijn mogelijkheden om het gebied te splitsen (kant Ling Bao blijft Chinees, met eventueel extra attractie / kant shops + deel zilvermijn, Geister Riksja en Feng Ju kan perfect iets anders worden. Voordeel hierbij is dat ze de ingang van Colorado Adventure richting Silverado theater kunnen leggen. Zo kunnen ze die op termijn laten inpassen in een echt themagebied ipv Mexico momenteel.

Nuja, we zien wel, maar het lijkt er toch op dat China onherkenbaar zal worden. Sowieso sluit ik me aan bij Ignace zijn opmerking, het gebied mist de grandeur die elders wel aanwezig is.

Het lijkt erop met de Aziatische toevoegingen in hotel Ling Bao dat bijhorende China Town mee veralgemeend zal worden tot Asia als nieuw themagebied. :)

De wachtrij van Colorado Adventure kan inderdaad simpelweg onder Silverado Theatre gelegd worden, aan de linkerzijde van de trap. Daar hangt overigens een richtingwijzer voor Colorado Adventure maar lijkt me eveneens gewoon de meest logische plaats om de wachtrij naartoe te verplaatsen (al dan niet tijdelijk tijdens de verbouwing van China Town) ).


Ik heb het eigenlijk ook niet zo voor China in Phantasialand: de zone komt me altijd extreem generiek over, er is niet één gebouw/geveltje dat ik me goed voor de geest kan halen. Het is niet bepaald een zone waar ik door verwonderd word. Dat in schril contrast met de andere zones van het park.

Dat gezegd zijnde hoop ik eigenlijk - allicht als enige - op het voortbestaan van Geister Rikscha. Die madhouse mogen ze wat mij betreft meteen afbreken, maar de darkride heeft nog zijn charmes.

Mooi verwoord, je beschrijft exact hoe ik het ook aanvoel maar ik vond de juiste woorden niet om het te beschrijven, maar jij wel! :)

Fen Ju Palace afbreken is voor mij niet nodig. Ik zei eerder dat ik vind dat hij meer in Klugheim staat dan in China Town dus ik blijf hopen op wat ik hier al meermaals vermeld heb: ik hoop dat de deur links naast Fen Ju Palace de nieuwe ingang zou kunnen vormen voor de attractie en ze FJP bij Klugheim betrekken. Een mysterieus thema past überhaupt gewoon beter bij een madhouse.

Geef me in China Town in de plaats maar een kopjesmolen in de vorm van draakjes en een vervanger voor Geister Rikscha. Dat zou voor mij het attractieaanbod in zowel Mystery als China Town verbeteren.


Maar Ik ben dus toch niet de enige dat het niet zo heeft met China Town. Haha. :D

coasterfrenzy
17-01-19, 10:29
Ik vind het best opmerkelijk dat veel Phantasialand-fans China Town zo prachtig vinden. Het podium van de Chinese zomershow ziet er amateuristisch gebouwd uit

Awel, ik heb de tijd nog mee gemaakt dat dit podium er nog niet was. Ik weet dat de pagode waar de artiesten hun spullen hebben staan toen nog open was, maar voor de rest kan ik het me volstrekt niet voor de geest halen. Het zal ongetwijfeld een soort tuin zijn geweest die toch wat meer rust in het gebied geeft.

Het podium zelf vind ik op zich nog mooi geintegreerd in de voormalige tuin, behalve aan de kant van FJP (Feng Ju Palace) en laat nu net dat de kant zijn waar je het meeste langs loopt. Na wat ze in Afrika gedaan hebben, kan het toch maar een kleinigheidje zijn (relatief gezien) om UR (Universal Rocks) aan die kant een mooi rotswandje of muurtje te laten zetten opdat die houten wand ook wat geïntegreerd wordt in het thema.



de meet & great van draak Wang vind ik ook maar weggestopt in een hoekje


Tsja.. ik snap best dat die pagode zich er mooi voor leent. Maar het is inderdaad een verstopt hoekje. Ik had Wang liever voor FJP gezien (links van de ingang in plaats van dat standje dat er soms staat). Daar had hij beter gepast.

Maar als er een nieuw China/Aziatisch gebied komt zal ook Wang wel een beter plaats krijgen... (alhoewel: Dat hoopte ik ook voor Schneck maar die is nog steeds weg gestopt in de kelder van MC - nog meer verstopt dan Wang).



Fen Ju Palace ligt meer in Klugheim dan in China Town zelf

In welk opzicht? Het gebouw grenst voor 50% aan Klugheim, ja, maar vanuit klugheim is het amper zichtbaar. De in- en uitgang zijn toch echt aan de chinese kant welke een prachtige voorgevel heeft die perfect in het chinese gebied past.

Als ze nu wat binnenin gebeurd nog zouden kunnen aanpakken zodat er een duidelijk verhaal wordt kan de attractie zelf nog prima mee en zelfs best goed worden.



en de (mislukte) mainstreet met slechts aan één zijde Chinese gebouwen


Beide kanten van die straat zijn chinees gethemed hoor. Aan de ene kant heb je een budda-tempel in de rotsen uitgehouwen. Aan de andere kant heb je een chinese markt.

Dat beide kanten anno 2019 niet bepaald mooi zijn daar ben ik het mee eens. Dit is ook het gedeelte dat verreweg het meeste kritiek krijgt van het Chinese gedeelte. En zoals je terecht aan geeft: De plek in PHL die het hardste aan vervanging toe is.





De wachtrij van Colorado Adventure kan inderdaad simpelweg onder Silverado Theatre gelegd worden, aan de linkerzijde van de trap. Daar hangt overigens een richtingwijzer voor Colorado Adventure maar lijkt me eveneens gewoon de meest logische plaats om de wachtrij naartoe te verplaatsen (al dan niet tijdelijk tijdens de verbouwing van China Town) ).


Als ze de Geister Rikscha afbreken kunnen ze ook een mooie indoor meandering maken onder de onderhoudsloodsen van Colorado en zo de ingang van de attractie naast het souvenirswinkeltje leggen (ongeveer waar de uitgang van Geister Rikscha is, maar dan wel wat prominenter gethemed zodat het beter op valt). Ik denk dat de attractie dan een stuk beter vindtbaar wordt dan de onhandige ingang waar die nu ligt, daarnaast kun je makkelijk de wachtrij inkorten op rustige dagen. Mocht je de wachtrij inderdaad helemaal rondom de attractie gaan leggen en de ingang pas ergens voorbij het Silverado Theater gaan maken gaat deze al snel in het niet vallen tussen de drukte van de show, het thater zelf en Tikal en daarnaast ga je veel mensen krijgen die wat verderop gewoon over het hekje klimmen (zeker als ze van de kant van China komen) en dat is toch iets wat je als park eerder wilt vermijden (er zijn al vaak genoeg mensen naar de EHBO moeten gaan omdat ze over een hekje wilde klimmen).




Ik heb het eigenlijk ook niet zo voor China in Phantasialand: de zone komt me altijd extreem generiek over, er is niet één gebouw/geveltje dat ik me goed voor de geest kan halen. Het is niet bepaald een zone waar ik door verwonderd word.


Generiek zijn ze zeker niet. Alles is authentiek Chinees (in China gemaakt, door chinesen hier opgebouwd en door Chinese architecten bedacht geheel volgens de leer van Feng Shui).

Dat de zone niet direct verwonderd begrijp ik. Er zit stiekem behoorlijk veel detail in, maar veel daarvan zit toch op een of andere manier verborgen, terwijl juist de lelijkste gedeeltes van het Chinese thema wél goed zichtbaar zijn (vooral die "mainstreet" waar Phatastisch het ook al over had).

Zelf hoop ik daarom des te meer dat die straat gewoon in zijn geheel verdwijnt en er een mooie grote gevel komt die helemaal in de stijl past. De gevel zou zo breed zijn als de huidige snackbar + straat + Geister Rikscha Hal met een mooie grootse ingang voor de darkride die zich er achter bevindt. Het volk kan dan richting Afrika/Mexico lopen via het pad achterlangs (waar nu de ingang van Colorado is) of via de doorgang naar Klugheim die nu nog gesloten is (tussen China Snack en FJP in). Zo vorm je toch een beter geheel en gaat ook de rest van het gebied wat beter tot zijn recht komen.

Het spreekt tegen mijn normale wensen in, maar voor China zou wat minder groen ook niet verkeerd zijn om het zicht op het hotel te verbeteren. Die kan namelijk nóg beter dienst doen als backdrop voor het gebied (net zoals Matamba dat doet voor DiA). De bar in het gebied zelf alsook de pagode waar Wang staat komen ook wat beter tot zijn recht als ze niet in een bos zouden staan.

Het groen zou mooi zijn voor langs bepaalde randen van het gebied, maar doordat het nu té hoog redelijk in het midden van het gebied staat, lijkt het gebied kleiner en valt er een deel voor het oog weg.

Ook Mantschu ligt een beetje verstopt, wat makkelijk opgelost kan worden door de laag hangende takken van de rechtse boom wat weg te halen.

Als je op die manier die zichtlijnen in het gebied wat optimaliseert kan het moois en charme van China weer naar voren komen, in plaats van juist de lelijkste gedeeltes die nu het beeld beheersen.

Pretparkfreak7
17-01-19, 11:53
Generiek zijn ze zeker niet. Alles is authentiek Chinees.
Dat het met authentieke materialen en mensen ontworpen is, is niet per se een garantie op een uniek eindresultaat met karakter.
Je kan gebouwen nog steeds overgieten met een algemene mishmash van Chinese elementen.

Het Chinees themagebied is alleszins niet zo ingericht dat je aandacht naar bepaalde gebouwen wordt getrokken en eerder het omgekeerde. Als er een herwerking komt denk ik dat het resultaat meer een open plek gaat zijn met attracties, winkels en gevels vooral langs de zijkant. Zoals ze bij Mexico voor mekaar gekregen hebben.

traveler
17-01-19, 12:27
Ik lees dat velen net als ik China als een mindere zone beschouwen.
Naar mijn mening meg deze zone een grote renovatie ondergaan.

voor een Aziatise zone zijn er een paar dingen die tegen werken
1 de draak is typich China (karea heeft bv enkel draken met vinnen en Vietnam kent dan weer meer veraanachtige draken)
2 het hotel is in chinees indeling
3 Azie is ook India en Rusland twee stijlen die enorm vloeken met China

Het kan wel dat ze generiek gaan of genoeg aanpassen

Voor de sloop zijn er nog een paar elementen die men moet in het oog houden.
Zoals het plaatsgebrek van PH en het feit dat er een hotel in de zone licht.
Het park kendende gaat er eerst een diepe put moeten komen om een nieuwere/betere attractie te plaatsen. Dit neemt tijd waardoor het hotel minder aantrekkelijk wordt.

coasterfrenzy
17-01-19, 13:06
3 Azie is ook India en Rusland twee stijlen die enorm vloeken met China


Die begrijp ik niet helemaal. Kun je dat toelichten? Het thema is immers China Town.. en zelfs als men voor een meer Aziatisch thema gaat, wil dat nog zeker niet zeggen dat ze elk land in Azië aan bod moeten laten komen.



Voor de sloop zijn er nog een paar elementen die men moet in het oog houden.
Zoals het plaatsgebrek van PH en het feit dat er een hotel in de zone licht.
Het park kendende gaat er eerst een diepe put moeten komen om een nieuwere/betere attractie te plaatsen. Dit neemt tijd waardoor het hotel minder aantrekkelijk wordt.

Ik ga er nog steeds niet van uit dat heel China gesloopt wordt, maar wel onder handen wordt genomen. Enkel de Geister Rikscha slopen laat genoeg ruimte over dat er vanuit de China ingang een pad langs de bazar (hotel ingang) richting de ingang van Colorado loopt.

Aan de andere kant van de bouwput kan een pad blijven om FJP toegankelijk te houden, maar niet verder loopt (of hooguit tot aan de andere doorgang naar Klugheim). Het pad rondom Riverquest (richting Mystery Castle ingang) kan blijven bestaan.

Manschu blijft dan berijkbaar via de zij-ingangen.

Natuurlijk kan het best zijn dat het hotel dan een tijdje iets minder aantrekkelijk is omdat het op een bouwput uit kijkt. Ik denk echter niet dat dit heel veel zal uitmaken. Veel mensen kiezen voor de charmes en sfeer van het hotel zelf en de tuin die nog tussen hotel en park in ligt. Het hotel moet het voor een zeer groot deel hebben van zakenklanten. Die kijken vooraf echt niet of er een bouwput is, dus het lijkt me dat die doelgroep weinig invloed ondervindt van een bouwput.

Het hotel zal trouwens extra in trek worden bij Duitse fans die het voor elkaar krijgen een kamer te boeken enkel om op de bouwput te kunnen kijken ;) :p

In elk geval blijven FJP, Mandschu, Bazar en het volledige hotel op die manier behouden.

Phantasiastisch
17-01-19, 13:07
Dat hoopte ik ook voor Schneck maar die is nog steeds weg gestopt in de kelder van MC - nog meer verstopt dan Wang).

Ja, dat vind ik ook een rare keuze. Vooral omdat Kroka, Phenie, Drago en Quetzal een mooi plekje hebben in het midden van hun themagebied waar je niet langs kan lopen zonder dat je ze opmerkt.



In welk opzicht? Het gebouw grenst voor 50% aan Klugheim, ja, maar vanuit klugheim is het amper zichtbaar. De in- en uitgang zijn toch echt aan de chinese kant welke een prachtige voorgevel heeft die perfect in het chinese gebied past.

Als je het je niet kan inbeelden of niet wil zien kan ook, neem een luchtfoto en baken Mystery/Klugheim eens af. FJP staat in Klugheim of River Quest staat in China Town. Phantasialand hecht heel veel belang aan afgescheiden 360° themagebieden maar als ze dit niet aanpakken, blijft dit punt tussen deze 2 gebieden voor mij een mislukt geval. ;)



Beide kanten van die straat zijn chinees gethemed hoor. Aan de ene kant heb je een budda-tempel in de rotsen uitgehouwen. Aan de andere kant heb je een chinese markt.

Voor mij is die tempel te opzichtig tegenover de 'Chinese markt', zoals je het zo mooi verwoordde. Ik ben dus blij dat Geister Rikscha aan zijn einde komt dit jaar of volgend jaar. Who knows for sure...

Ik zal de Chinese straat niet missen, één mainstreet is meer dan genoeg.



Als ze de Geister Rikscha afbreken kunnen ze ook een mooie indoor meandering maken onder de onderhoudsloodsen van Colorado en zo de ingang van de attractie naast het souvenirswinkeltje leggen (ongeveer waar de uitgang van Geister Rikscha is, maar dan wel wat prominenter gethemed zodat het beter op valt).

Dat is de anders oplossing. Beide mogelijkheden zijn in ieder geval veel beter dan de huidige wachtrij.



Mantschu ligt een beetje verstopt, wat makkelijk opgelost kan worden door de laag hangende takken van de rechtse boom wat weg te halen.
Het gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren, maar bij mij mag Mandschu mee tegen de vlakte. Neemt veel plaats in en zit bij nooit vol. Ombouwen tot een foodloop restaurant zou ook nog wel cool zijn, alhoewel de ruimte zich hier niet tot toeleent. :D




Het Chinees themagebied is alleszins niet zo ingericht dat je aandacht naar bepaalde gebouwen wordt getrokken en eerder het omgekeerde. Als er een herwerking komt denk ik dat het resultaat meer een open plek gaat zijn met attracties, winkels en gevels vooral langs de zijkant. Zoals ze bij Mexico voor mekaar gekregen hebben.

Dat denk ik dus ook en dat zou ook gewoon het beste zijn.


Zoals het plaatsgebrek van PH en het feit dat er een hotel in de zone licht.
Het park kendende gaat er eerst een diepe put moeten komen om een nieuwere/betere attractie te plaatsen. Dit neemt tijd waardoor het hotel minder aantrekkelijk wordt.

Ik ben afgelopen kerstvakantie naar Wintertraum geweest en ben in Ling Bao blijven overnachten. Ik moet zeggen dat er hier nog veel gerenoveerd mag worden om het een frisse, modernere look te geven.

Dit doen ze beter gelijk met de renovatie van China Town omdat het hotel inderdaad minder aantrekkelijk wordt met een bouwput voor de deur maar helaas zit een grondige renovatie er niet meteen in voor Ling Bao veronderstel ik, want je kan alvast een kamer reserveren tot zomer 2020.

coasterfrenzy
17-01-19, 13:14
Het gaat hoogstwaarschijnlijk niet gebeuren, maar bij mij mag Mandschu mee tegen de vlakte. Neemt veel plaats in en zit bij nooit vol. Ombouwen tot een foodloop restaurant zou ook nog wel cool zijn, alhoewel de ruimte zich hier niet tot toeleent. :D


Elke keer als ik er kom zit er nogthans genoeg volk binnen. (en meestal mijdt ik drukke dagen). Vorig jaar zelfs een keer gehad dat we een half uur hebben moeten wachten op een plaats voor 2 personen. Ik denk dus dat het restaurant nog voldoende volk trekt.

Qua oppervlakte is het restaurant trouwens zeer efficient. Toiletten zijn al op de bovenverdieping, bevoorrading zit in de kelder. Enige waar je wellicht nog wat op kunt sparen is de keuken naar de kelder te verplaatsen, maar die neemt nu al weinig ruimte in beslag en dat neemt ook een deel van de ervaring weg.

Als je serieus op restaurantruimte wilt gaan besparen krijg je van die ondingen als Cocorico of Rutmor's, waar het elke keer weer een lotto is of er wel plek is en je eenmaal binnen toch aardig kort op elkaar mag schuiven. Het scheelt veel ruimte in het park, maar met name Rutmor's is toch écht veel te klein en had zelfs met het oppervlakte van Mandschu nog genoeg drukte gekend.

Wellicht dat ze het restaurant op een andere manier aantrekkelijker kunnen maken. Maar hopelijk niet met zo'n afschuwelijk foodloop restaurant waar ze met bakjes moeten werken waar amper iets in past. Een meer onpersoonlijke vorm van tafelbediening heb ik nog nooit gezien. Zelfs een buffet heeft meer sfeer en persoonlijke aandacht.

Pretparkfreak7
17-01-19, 14:46
Omdat er niets plezanter is dan overlays maken op satelietbeelden heb ik het volgende in elkaar gepuzzeld:
826

Volgens mij kan een eventuele bouwput drie groottes hebben afhankelijk van hoeveel PHL zelf wil opofferen voor de vernieuwing:

-MINIMUM:
De overgebleven helft van de zilvermijn combineren met het bovengrondse deel van Geister lijkt mij het minimum dat ze kunnen doen. De straat door china wordt dan vervangen door de straat naast china (waar je nu moet aanschuiven voor Colorado). Tegelijkertijd kunnen ze de wachtrij van Colorado verplaatsen naar de voorkant van die attractie. In china komt dan een kleinschalige attractie al dan niet gecombineerd met een herwerkte versie van Geister Rikscha.

-MEDIUM:
Omdat slopen en nieuw zetten meer in de filosofie van Phantasialand zit is een volledige afbraak van Geister niet uit te sluiten. Heel Geister Rikscha gaat er dan aan en die zit onder dat ganse plein tot aan River Quest, wat zou verklaren waarom die uitgang moest verplaatst worden. Dan verwacht ik twee attracties in de plaats.

-MAXIMUM:
Ook Mandschu & Feng Ju Palace worden mee in het bad getrokken, Het restaurant staat nogal plomp tussen de uitgang en het plein waardoor er kostbare plek verloren gaat. Phantasialand heeft eerder ook al de Hacienda laten verdwijnen, dus ze zijn er niet vies van om een goed draaiend restaurant te slopen. Feng Ju is op zich optioneel in dat verhaal, maar ik betwijfel of het ding in zijn huidige staat zou blijven bij een dergelijke grootschalige vernieuwing van China. Bij een herwerking van dergelijke schaal ga ik er van uit dat twee nieuwe attracties een zekerheid zijn én we een vervangend restaurant krijgen.

Feng Ju Palace zou eventueel tijdens de werken geopend kunnen blijven via het deurtje van Klugheim naar China. Een doorlopend pad tot aan Riverquest lijkt mij in zowel Medium als Maximum-scenario onwaarschijnlijk omdat dat iets te veel bottle-neck effect geeft.

PS: over Feng Ju al dan niet in Klugheim staat. Heel de Voorgevel én ingang is naar het Chinese themagebied geörienteerd. Dat lijkt me op zich al voldoende argument, naast het feit dat deze attractie door het park tot het Chinese themadeel wordt gerekend. Klugheim begint na de verplaatsing van de ingang van River Quest zelfs pas achter Feng Ju. Case closed, me dunkt.

Phantasiastisch
17-01-19, 19:02
Omdat er niets plezanter is dan overlays maken op satelietbeelden heb ik het volgende in elkaar gepuzzeld:
826

Volgens mij kan een eventuele bouwput drie groottes hebben afhankelijk van hoeveel PHL zelf wil opofferen voor de vernieuwing:

-MEDIUM:
Omdat slopen en nieuw zetten meer in de filosofie van Phantasialand zit is een volledige afbraak van Geister niet uit te sluiten. Heel Geister Rikscha gaat er dan aan en die zit onder dat ganse plein tot aan River Quest, wat zou verklaren waarom die uitgang moest verplaatst worden. Dan verwacht ik twee attracties in de plaats.

Ik gok op het medium-plan, maar ik hoop toch op maximum.


PS: over Feng Ju al dan niet in Klugheim staat. Heel de Voorgevel én ingang is naar het Chinese themagebied geörienteerd. Dat lijkt me op zich al voldoende argument, naast het feit dat deze attractie door het park tot het Chinese themadeel wordt gerekend. Klugheim begint na de verplaatsing van de ingang van River Quest zelfs pas achter Feng Ju. Case closed, me dunkt.

Met het "maximum" plan, maar het rethemen ipv afbreken van FJP zou het nochtans simpel opgelost zijn. Voorshow ligt links, wachtrij gaat tot aan de rechterkant. Twee gaten in de zijmuren voor deuren. Ingang verleggen naar de reeds bestaande deur links van de attractie en de uitgang aan de rechterkant. Case closed als het vernieuwde China Town heropent wordt, me dunkt. ;)

Tot dan laat ik de discussie voor wat het is.

______________________________________

Even iets anders. Als de River Quest ingang uiteindelijk verlegt is, wat zou er dan op de plaats van de huidige wachtrij en ingang komen? Daar is nog veel plaats.

Een kinderattractie lijkt me het meest logische maar zou een extra taverne/restaurant mogelijk zijn? Of lijkt dat weer onrealistisch met Mandschu naast de deur (ongeacht het verschil in keuken)?

coasterfrenzy
17-01-19, 20:25
Ik denk ook medium plan, al heb je die iets groter ingetekend dan wat het daadwerkelijk is. Vooral aan de (op de afbeelding) rechter kant.






Met het "maximum" plan, maar het rethemen ipv afbreken van FJP zou het nochtans simpel opgelost zijn. Voorshow ligt links, wachtrij gaat tot aan de rechterkant. Twee gaten in de zijmuren voor deuren. Ingang verleggen naar de reeds bestaande deur links van de attractie en de uitgang aan de rechterkant. Case closed als het vernieuwde China Town heropent wordt, me dunkt. ;)


Euh.. de bestaande deur links van de attractie is gewoon in China (operatorhok zit aan die kant ook in de weg, maar dat valt wel te verplaatsen denk ik). En als je de uitgang aan de rechter kant maakt sta je ook terug in china. (tot aan ongeveer de "hangbrug" is die weg nog Chinees gethemed, al is er geen harde grens gemaakt, maar eerder een soepele overgang. Je herkent het echter wel aan de bamboe en Chinese lantaarns) Zou je de ingang links verplaatsen naar Klugheim (wat in theorie zou kunnen), dan verstop je die ingang wel in een verdraaid onhandige hoek.



Even iets anders. Als de River Quest ingang uiteindelijk verlegt is, wat zou er dan op de plaats van de huidige wachtrij en ingang komen? Daar is nog veel plaats.


Ik denk niet dat je er van uit kunt gaan dat de wachtrij verdwijnt, enkel dat de ingang verplaatst. Op drukke dagen staat dat behoorlijk vol beneden, dus dat zullen ze niet willen missen.

Mijn gok is dat de nieuwe ingang uiteindelijk zal gaan aansluiten op de ruimte waar die grote tafel staat (in de bocht tussen de 2e en 3e drop). Vervolgens langs de 3e drop de trap af de bestaande wachtruimte in om zo de wachtrij te volgen zoals we die al kennen.

Een stuk van de bestaande wachtrij weghalen (gezien de nieuwe op die manier een pak langer wordt) om een keuken in te leggen lijkt me op zich geen gek idee. Boven de ronde wachtrij bestaat namelijk al een ruimte voor speciale gelegenheden (Marco Polo). Die zou je dan als klein restaurant/snackbar kunnen openen.

Phantasiastisch
17-01-19, 23:26
Ik denk niet dat je er van uit kunt gaan dat de wachtrij verdwijnt, enkel dat de ingang verplaatst. Op drukke dagen staat dat behoorlijk vol beneden, dus dat zullen ze niet willen missen.

Mijn gok is dat de nieuwe ingang uiteindelijk zal gaan aansluiten op de ruimte waar die grote tafel staat (in de bocht tussen de 2e en 3e drop). Vervolgens langs de 3e drop de trap af de bestaande wachtruimte in om zo de wachtrij te volgen zoals we die al kennen.

Een stuk van de bestaande wachtrij weghalen (gezien de nieuwe op die manier een pak langer wordt) om een keuken in te leggen lijkt me op zich geen gek idee. Boven de ronde wachtrij bestaat namelijk al een ruimte voor speciale gelegenheden (Marco Polo). Die zou je dan als klein restaurant/snackbar kunnen openen.

Ik verwacht dat met de komst van de nieuwe ingang de brug die daarvoor moet geplaatst worden redelijk breed gaat zijn en dat ze vanaf het begin (of toch redelijk naar voor) al de splitsing willen maken van de 2 aparte wachtrijen 1-3 en 3+ personen die er nu al is. Door die splitsing al vroeger te maken is er toch een vlottere doorstroom en iets betere capaciteit (mits de boten terug volledig gevuld worden).

Ik dacht dat ze niet enkel de ingang willen verleggen omwille van River Quest meer bij Klugheim te betrekken, maar ook omdat deze ingang zich op de hoogte van de wachtrij beginnende aan de houten trap aansluit waardoor het me dus ook de bedoeling leek om zo niet meer trap op, trap af te moeten.

In de huidige wachtrij hangen ook rode gordijnen met daarachter een lege ruimte (links als je richting de houten trap gaat)... Maak daar een openlucht bar van, ook goed! Haha. ;)

Zet wat muren en ramen in die ronde wachtrij en creër er een kleine taverne... Je ziet de boten passeren terwijl je zit te eten, top! :)

coasterfrenzy
22-01-19, 14:33
In de huidige wachtrij hangen ook rode gordijnen met daarachter een lege ruimte (links als je richting de houten trap gaat)... Maak daar een openlucht bar van, ook goed! Haha. ;)

Zet wat muren en ramen in die ronde wachtrij en creër er een kleine taverne... Je ziet de boten passeren terwijl je zit te eten, top! :)

Hier was vroeger een schiet-attractie. Maar doordat de rij van RQ bijna altijd ervoor stond hebben ze die uiteindelijk maar gesloten (plus dat het park besloten heeft dat dergelijke zaken niet in hun park thuis horen). Er een bar van maken vind ik best een leuk idee.

Ben wel echt benieuwd of ze dit jaar eindelijk iets aan die ingang doen. In 2017 was de ingang al aangelegd, maar in de winter 2017/2018 hebben ze niets veranderd. Ik vraag me af waarom niet. Hoop in elk geval dat ze het deze winter wel doen.

siroccofreakske
22-01-19, 15:45
Generiek zijn ze zeker niet. Alles is authentiek Chinees (in China gemaakt, door chinesen hier opgebouwd en door Chinese architecten bedacht geheel volgens de leer van Feng Shui).

Hotel Ling Bao is nochtans door Eric Daman ontworpen. Hij heeft zelf gezegd dat het een beetje een allegaartje van stijlen is, maar dat hij het zelf op die manier wel het mooiste eindresultaat vond.

coasterfrenzy
22-01-19, 21:30
Hotel Ling Bao is nochtans door Eric Daman ontworpen. Hij heeft zelf gezegd dat het een beetje een allegaartje van stijlen is, maar dat hij het zelf op die manier wel het mooiste eindresultaat vond.

Vreemd. In een documentaire over de bouw wordt het anders gesteld..

Wellicht dat Eric het ook niet helemaal alleen gedaan heeft.. Maar nu je het zegt: De badkamers zijn er overigens in gezet als kant en klare modules, dus ook die zullen niet geheel authentiek zijn.

Edit: Opgezocht. Eric Daman heeft het (grove) Basisontwerp gemaakt voor het hotel. Uiteindelijk zijn er nog rond de 140 Chinese ambachtslui aan te pas gekomen om tot dit eindresultaat te komen.

Een allegaartje van stijlen heb ik niet kunnen terug vinden. Volgens mij was dat bij opening ook niet zo, maar later zijn wel veel dingen nog veranderd aan de theming waardoor inderdaad invloeden van andere Aziatische landen belicht werden (toegevoegd of beter uitgelicht)

Rein
22-03-19, 08:47
Tot op vandaag staat nog alles overeind in China:

BvN8rcSDm4J

De klokkentoren van Chiapas heeft een nieuw dak gekregen.

traveler
22-03-19, 09:07
Ik denk dat China eerder nog een jaar/ faze zal moeten wachten.

Het blijft me logischer lijken dat men een jaar rust inbouwt om de bestaande structuren te verbeteren.

Ik begin meer een meer te nijgen naar Afrika die vernieuwt word.
de rotsen zijn al bezig en het lijkt me niet onlogis om toch nog een ride in dat gebied te proppen.
Buiten de mamba is er niet echt iets te doen en dat is toch black voor mij.
een darkride in de hoogte zou wat zijn.

jefke88
22-03-19, 10:52
Ik denk dat China eerder nog een jaar/ faze zal moeten wachten.

Het blijft me logischer lijken dat men een jaar rust inbouwt om de bestaande structuren te verbeteren.

Ik begin meer een meer te nijgen naar Afrika die vernieuwt word.
de rotsen zijn al bezig en het lijkt me niet onlogis om toch nog een ride in dat gebied te proppen.
Buiten de mamba is er niet echt iets te doen en dat is toch black voor mij.
een darkride in de hoogte zou wat zijn.

Waar zouden ze die moeten zetten? Een darkride pakt serieus veel plaats in. :)

coasterfrenzy
22-03-19, 12:56
Zelfs een toren-attractie met darkride erin wordt heel krap daar. Vergeet niet dat je ook ergens een wachtrij en je systemen kwijt moet kunnen. Al zou een kiddy-flatride wellicht nog passen langs het pad net tegenover de Zero-G-Roll.. Als je er wat groen voor wilt opgeven tenminste.

Ze hebben wel de lampions in die chinese straat weg gehaald.

Op zich is het wel de gewoonte om al met de sloop te beginnen nog voordat het huidige project af is, maar als ze dat een keer niet doen zou ik het niet erg vinden. Je kunt dan een jaar wat meer stoppen in upgrades, onderhoud en kleinere projecten (opvulattracties ofzo).. zeker als het zo'n onverwacht iets is als bijvoorbeeld Hotel Tartüff..

Phantasiastisch
22-03-19, 19:20
Ik hoop al langer op een extra attractie in Deep in Africa maar de plaats ontbreekt (voorlopig).

Mijn creatieve Phantasie had een tijdje terug het volgend idee:

Hiervoor zou de tunnel onder het park moeten sluiten en er een andere route naar de parking rond het park moeten komen (lees als: wanneer Phantasialand eindelijk eigenaar wordt over de parkeerplaatsen en ze een eigen afrit zouden krijgen achter de nieuwe busparking, om de Berggeiststraße te ontlasten, want dan rijden de auto's ineens van de autosnelweg de parking op).

Dan kan er een langwerpig gebouw op de plaats van de tunnel gebouwd worden die zo hoog is als de Berlijnse gebouwen. Het gebouw bestaat uit een gelijkvloers en een eerste etage erboven op, die een verbreding kent op het station van Black Mamba (als dat station draagkracht heeft natuurlijk, daar heb ik geen idee van).

Daarin een trackless darkride met 2 verdiepingen, 2 liften en je hebt een redelijke oppervlakte voor een darkride.

Zoals ik zei: veel fantasie. Maar hé, niets is onmogelijk. :D

_______________________________________

Wat betreft China Town: ik gok optimisch op een afbraak van Geister Rikscha eind dit jaar.

Hoe dan ook, bij mij mogen ze die hopeloos gedateerde darkride in tussentijd gewoon sluiten. Geeft meteen een betere indruk. Dan hebben de bezoekers nog maar 2/3 kans om in een lelijk stukje Phantasialand te stappen. ;)

coasterfrenzy
24-03-19, 15:50
De weg die onder het park doorloopt schijnt al eigendom van het park te zijn. Mag echter niet gesloten worden omdat het een doorgaande weg betreft die tot in het dorp loopt (Daarom dat die andere weg, wél al verdwenen is: Die was doodlopend).

Je zou met een bouwkundig kunstje wel over de weg heen kunnen bouwen en alleen die bovenverdieping doen die je voor stelt. Dan verlies je een groen rand rondom Afrika, en je blijft met een bijzonder kleine ruimte voor een attractie (zeker darkride) zitten. Zoek maar eens een plattegrond van Maus au Chocolat op. Zelfs die projecties nemen nog aardig wat ruimte in beslag.

Phantasiastisch
24-03-19, 19:36
De weg die onder het park doorloopt schijnt al eigendom van het park te zijn. Mag echter niet gesloten worden omdat het een doorgaande weg betreft die tot in het dorp loopt.

Woops, juist. Daar had ik even niet meer aan gedacht. Maar wordt die door de dorpsbewoners überhaupt gebruikt?


Je zou met een bouwkundig kunstje wel over de weg heen kunnen bouwen en alleen die bovenverdieping doen die je voor stelt. Dan verlies je een groen rand rondom Afrika, en je blijft met een bijzonder kleine ruimte voor een attractie (zeker darkride) zitten. Zoek maar eens een plattegrond van Maus au Chocolat op. Zelfs die projecties nemen nog aardig wat ruimte in beslag.

Het gebouw bekleden met rockwork. Rotsen zijn toch hun handelsmerk. Een rots meer of minder... :D

Bijkomend voordeel is dat de achterzijde van de mainstreet niet meer zichtbaar is vanuit hotel Matamba.

Hoe dan ook is een infill-attractie wel een must in DiA. Hoe, waar, wat... Dat is aan Phantasialand! :)

Michielsken
24-03-19, 20:03
Woops, juist. Daar had ik even niet meer aan gedacht. Maar wordt die door de dorpsbewoners überhaupt gebruikt? Maakt niets uit, je kan niet zomaar een weg afschaffen als gemeente, daar is een hele procedure voor nodig en sowieso dat de buurtbewoners protest aantekenen mocht dit plan ooit op tafel komen.


Meer on-topic.
Ik denk niet dat ze dit zomerseizoen nog gaan beginnen met sloopwerken. Als ze er aan beginnen denk ik eerder in november of zelfs na het winterseizoen. Ik hoop zelfs dat ze eerst de rare punten in het park aanpakken en dan pas gaan slopen.

Zo is de ingang van RQ nog altijd in China, wat onlogisch is. Maar het zorgt er wel voor dat de ingang van MC ook in het Mystery gebied hoort. Als ze de ingang van RQ gaan aanpassen, dan zijn ze logischerwijze ook wel half verplicht om die van MC aan te passen, want dan ligt die helemaal verloren.

Ik vermoed trouwens ook nog dat PHL graag het 'probleem' ingangen wil aanpakken. Onlangs heb ik nog eens geluisterd naar de OiP met Erik Damman en daaruit blijkt toch dat ze zich ook wel realiseren dat de huidige ingangen verre van ideaal zijn. Maar de meesten weten natuurlijk ook dat PHL niet echt de meest ideale ligging heeft (weg, buren, riviertje, parking die niet van hen is, 'natuur'gebied aan de overkant, etc.)

coasterfrenzy
24-03-19, 22:13
Voordeel van de ingangen zoals ze nu zijn: ze kosten vrijwel geen ruimte. De huisjes voor kassa's etc. staan op het parkeerterrein en zijn verplaatsbaar. Daardoor nemen ze geen ruimte in beslag die ook voor attracties gebruikt had kunnen worden. Wil je een mooie ingang maken, ga je dat toch echt op eigen terrein moeten doen.

Phantasiastisch
25-03-19, 09:46
De nieuwe River Quest ingang laat inderdaad wel lang op zich wachten maar ik denk dat deze ten laatste volgend jaar in gebruik genomen zal worden. Omdat ik ervan uitga dat volgend jaar de ombouw van Geister Rikscha van start gaat.

Wat je zegt over de ingang van Mystery Castle, daar ben ik het volledig mee eens. Ergens had ik gehoopt dat de nieuwe ingang van River Quest een doorgang zou zijn voor zowel River Quest als voor Mystery Castle maar dat is niet het geval want er staat enkel River Quest gedrukt in de theming. En dat vind ik wel jammer want zo had men er kunnen voor zorgen dat ook Mystery Castle in Klugheim kwam te liggen.

_____________________________________

Hoe praktisch de huidige ingangen ook mogen zijn, esthetisch is het helemaal geen mooi zicht en ik begrijp dat het park een volwaardige hoofdingang zou willen realiseren.

Het moet inderdaad op eigen terrein gebeuren.We weten allemaal waar nog het enige grote stuk grond vrij is waar dit zou kunnen gebeuren namelijk naast Klugheim's plantenmuur en achter de Kaiserplatz.

Ik blijf dit ook de meest logische keuze vinden want dit stuk is hun eigendom. De Kaizerplatz is toch wel het centrale punt van het park en van hieruit kunnen bezoekers zich verspreiden naar alle kanten. Zo goed als alle parkeerplaatsen liggen aan deze zijde van het park.

Ik ben zeker dat dit in hun ideeënboek staat om dit te realiseren maar zoals wij allemaal weten is zijn er enkele struikelblokken zoals dat de parkeerplaatsen niet van hun zijn en dat de mensen die met een busmaatschappij komen niet van de bus parkeerplaats over de China parking heen mogen wandelen. Maar ook de weg (waar we nog onlangs over discussieerde) die langs de parking loopt naar het dorp...

coasterfrenzy
25-03-19, 10:10
Ik vond het al heel raar dat die nieuwe RQ ingang afgelopen jaar nog niet geopend was. Het wordt dit jaar toch wel stil aan tijd.

Die van Mystery Castle stoort me niet, maar ik begrijp het punt wel. Op zich zouden ze die slinger die tot aan de trap loopt weg kunnen halen. Dan blijf je in elk geval binnen het Mystery Thema en kunnen ze het gebied rondom de huidige ingang chinees maken met een mooie overgang naar Mystery toe.

traveler
25-03-19, 12:58
Mystery castel zou van mij ook wel een nieuwe ingang mogen hebben nu zit die daar een beetje verstopt.

Phantasiastisch
25-03-19, 16:03
Op zich zouden ze die slinger die tot aan de trap loopt weg kunnen halen. Dan blijf je in elk geval binnen het Mystery Thema en kunnen ze het gebied rondom de huidige ingang chinees maken met een mooie overgang naar Mystery toe.

Dat zou ook al een verbetering zijn.

Ze kunnen ook gek doen en in de toekomst er een heel indoor gedeelte neerzetten dat aansluit op River Quest en Mystery Castle, want nu is het een dode hoek. Het zou dan levendig worden en de plaats wordt optimaal benut. Dat ze nog iets gaan doen met de plaats daar, ben ik van overtuigd, zeker als ze tegen dat al de rest volgebouwd is, nog steeds geen toestemming krijgen om uit te breiden.

Phantasiastisch
17-01-20, 13:10
Bij mijn laatste bezoek dacht ik aan het feit dat de eerste lifthill van Chiapas eigenlijk niet mooi afgewerkt is.

Wat ik me dan afvraag: zou dit bewust gedaan zijn? Hielden ze hier rekening met een ombouw van Colorado Adventure? Die renovatie komt naar mijn gevoel dichtbij nu.

Ik liet even mijn verbeelding zijn gang en toen dacht ik: hoe cool zou het zijn dat Colorado Adventure volledig een indoor achtbaan wordt in een rotsgebergte? Als men de baan een retrack geeft en eventueel het station wat verlegd dan kan Colorado nadeloos aansluiten op het Mexico gedeelte aan de andere zijde van de muur bij Chiapas.

Die grote toren - op de brug over de ingang van Chiapas - kan dienen als ingang. Op die manier ligt de ingang in het huidige Mexico gedeelte. Dan heb je de ingang van Chiapas & Colorado Adventure op korte afstand naast elkaar.

Colorado Adventure is dan een indoor achtbaan achter de grote Chiapas muur, wat dan een rotsgebergte is waar die inzit. Koppel er een leuk Mexicaans thema en voila, Colorado Adventure is geen buitenbeentje meer dat buiten het gebied ligt waar die thuishoort.

De uitgang komt te liggen aan restaurant Tacana, bovenop de brug die Berlin verbindt met het huidige Colorado Adventure plein en de doorgang naar Klugheim. De uitgang is dan waar nu die doorgang is tussen de eetstandjes (+ Silbermine hal & loods 1 van het indoor stuk van Colorado Adventure).

De doorgang naar Klugheim zou de enige doorgang worden op die brug. Verder door in Klugheim kan de deur tussen Klugheim & China Town opengesteld worden.

Rekening houdend met dat het Silverado Theater anders vormgegeven wordt wanneer die een ombouw krijgt, en rekeninghoudend met dat Colorado Adventure dan een indoor coaster zou zijn, kan er onder/achter Colorado Adventure door een gang/pad gemaakt worden in Afrikaans thema.

Zo vormt er zich een mooie aansluiting tussen Afrika en het dan gerenoveerde China Town waarbij het pad achter het Silverado Theater de nieuwe doorgang is. Met het Afrikaans thema komt dit ook de uitstulping van hotel Matamba ten goede.

Tikal wordt geïntegreerd in Afrika.
Dan is op deze manier:
- De huidige China Town mainstreet verdwenen
- Pad achter huidige Silverado Theater wordt gebruikt
- CA hoort écht bij Mexico
- Silverado theater is aangepakt
- Achterste deel hotel Matamba kijkt uit op Afrikaans thema
-Tikal zorgt ervoor dat Afrika 2 attracties heeft

Even geschetst:
Blauwe lijn = nieuwe ingang + wachtrij Colorado Adventure
Groene lijn = nieuwe doorgang - in Afrikaans thema - tussen Afrika en China Town (langs het nieuwe Silverado theater: exterieur in Afrikaans thema natuurlijk)

Gele lijn = muur van hal van Colorado Adventure (die nu indoor is) gethemed aan weerszijde elks in hun thema Mexico/Afrika

Witte lijn/pijl = uitgang Colorado Adventure
Rode lijnen = geen doorgang meer van bestaande paden
Paarse lijnen = zijn de nieuwe routes naar China Town. Eentje via Klugheim waar die deur zit naar China Town. De andere sluit aan op het nieuwe Afrika deel langsheen het nieuwe Silverado theater.

Dit is mijn verbeelding die sprak bij mijn laatste bezoek. Hoe cool zou dit zijn? En best realistisch vind ik persoonlijk. Natuurlijk niet allemaal in 1 2 3...maar toch is dit haalbaar en alle pijnpunten in dit deel van het park zijn weg. :)

coasterfrenzy
18-01-20, 01:15
Het klinkt inderdaad niet gek. Zeker als ze het Silverado Theater slopen en vervangen door een modern theater dat overdag voor parkshows en 's avonds voor Fantissima gebruikt kan worden, kun je een aardig groot Afrika Gedeelte creëren.

Je voorstel haalt de Chinese Straat echter niet weg, maar maakt deze doodlopend. Echter valt dat makkelijk op te lossen als je de Zilvermijn hal en de huidige Geister Rikscha met elkaar koppelt. Je creëert dan één groot indoor gedeelte, waar je omheen kunt lopen.

Je voorstel zoals het nu ligt legt wel de infrastructuur van het park redelijk lam. Je hebt die grote brug van Berlijn, die eindigt op de uitgang van Silverado. Het volk kan door een klein steegje naar links richting Klugheim of een nog smaller steegje rechts terug Mexico in. Ik denk dat het verstandig is om dit pad door te trekken onder het station van Colorado door tot aan de Afrikaanse straat. Zo kun je toch nog de uitgang van Colorado er op aan laten sluiten en spreid je het volk beter. De tunnel zou je van binnen prima kunnen themen om een overgang te vormen van Mexico naar Afrika.

Colorado volledig indoor zetten zou wel zonde zijn en hoe je het went of of keert: De attractie zal in een dubbel-thema uitgewerkt moeten worden. Tikal staat namelijk midden tussen de tracks van Colorado in. Zelfs al plaats je colorado volledig indoor, blijft je hier met een ietwat raar stukje zitten. Eventueel blijf je Tikal alsnog bij Mexico trekken en doe je de in- en uitgang via de tunnel, waar ook de uitgang van Colorado ligt.

Op zich kun je het prima houden bij PHL-Bruine rotsen en wat palmen, die dan zowel Mexico als Afrika kunnen zijn, maar ik denk dat het park wel wat meer wilt dan dat. Volgens mij zou het mogelijk moeten zijn om het wel goed aan elkaar te laten sluiten, maar het wordt een uitdaging.

Pretparkfreak7
18-01-20, 01:38
Dat Afrika nog een uitbreiding krijgt zou ik toejuichen. Ik blijf het zonde vinden dat dat gebied slechts bestaat uit één attractie.

Het idee van een toegang tot colorado via de brug heeft zijn charme. Maar ik geloof nooit dat het park zo'n enorme ruimte enkel zou gebruiken als aanloop naar een coaster uit het vorige millennium. Daar de coaster inmiddels al twee extra geluidsmuren heeft zie ik ze ook niet de moeite doen om hem helemaal indoor te maken. Bovendien ontneemt dat plan ook elk zicht op de coaster langs de gewone wandelpaden.

De doodlopende chinasteeg vervangen door het parkrandpad langs de colorado-wachtrij zie ik wel gebeuren, maar dat zal met een restyling ervan gepaard moeten gaan. Op deze manier ziet het er echt véél te simpel en kortweg lelijk uit in vergelijking met andere delen van het park.

Phantasiastisch
18-01-20, 14:20
Je voorstel haalt de Chinese Straat echter niet weg, maar maakt deze doodlopend. Echter valt dat makkelijk op te lossen als je de Zilvermijn hal en de huidige Geister Rikscha met elkaar koppelt. Je creëert dan één groot indoor gedeelte, waar je omheen kunt lopen.

Ik had de aanpassing van China Town blijkbaar enkel in gedachte neergeschreven, haha. Zoals je het beschrijft zou inderdaad een goede optie zijn.

Ik zou het entreegebouw van Geister Rikscha compleet slopen, de wachtrij en ingang van zijn opvolger in de Zilvermijn hal leggen (als ze die ooit zouden gebruiken voor parkuitbreiding) of mee ondergronds om bovengronds plaats te maken om bijvoorbeeld meer zitgelegenheid te creëren (wat er de dag van vandaag veel te weinig is).

Op de plaats van het huidige Geister Rikscha gebouw kan dan een vervanging komen voor de mainstreet maar dan liever niet in 1 recht lang pad. Als je dan langs achterdoor Colorado Adventure komt via dat pad dat dan de nieuwe doorgang is, kom je schuin het plein op met links en rechts kraampjes, in de verte daarachter de nieuwe ingang van de darkride, je ziet Fen Ju Palace in het midden en rechts tussendoor de kraampjes zie je het restaurant, de shop, het hotel... Dat zou ik althans veel sfeervoller vinden om binnen te wandelen in China Town.


Ik denk dat het verstandig is om dit pad door te trekken onder het station van Colorado door tot aan de Afrikaanse straat. Zo kun je toch nog de uitgang van Colorado er op aan laten sluiten en spreid je het volk beter. De tunnel zou je van binnen prima kunnen themen om een overgang te vormen van Mexico naar Afrika.

Indeed daad, dit zou beter zijn. :)

QUOTE=coasterfrenzy;26744]Colorado volledig indoor zetten zou wel zonde zijn en hoe je het went of of keert: De attractie zal in een dubbel-thema uitgewerkt moeten worden. Tikal staat namelijk midden tussen de tracks van Colorado in. Zelfs al plaats je colorado volledig indoor, blijft je hier met een ietwat raar stukje zitten. Eventueel blijf je Tikal alsnog bij Mexico trekken en doe je de in- en uitgang via de tunnel, waar ook de uitgang van Colorado ligt.[/QUOTE]

Tikal naar rechts verplaatsen, indien het Silverado theater zijn moderne opvolger wat kleiner of anders vormgegeven zou worden.



Het idee van een toegang tot colorado via de brug heeft zijn charme. Maar ik geloof nooit dat het park zo'n enorme ruimte enkel zou gebruiken als aanloop naar een coaster uit het vorige millennium. Daar de coaster inmiddels al twee extra geluidsmuren heeft zie ik ze ook niet de moeite doen om hem helemaal indoor te maken. Bovendien ontneemt dat plan ook elk zicht op de coaster langs de gewone wandelpaden.

Colorado Adventure begint wat jaartjes op de teller te krijgen en is op sommige stukken best een loco loco treintje dat je door elkaar schut. Ik denk maar aan die veel te overbanked turn vlak voor lifthill 3... Ik val gewoon los omver. Ik vind dat best grappig en kan er mee lachen maar ik hoor redelijk wat mensen pijn-geluiden maken die het niet zo leuk vinden. Het is een mijntrein dus die hoort lekker te bibberen en beven alsof die ontspoort maar ik denk dat niet iedereen daar zo over denkt. En om nog maar te zwijgen over de slechte... uhm ik bedoel 'minder confortabele' zitjes. :p

Een complete retrack met wat aanpassingen (die overbanked turn, laatste bocht voor de breaks en dergelijke) zou leuk zijn en zo kan de vernieuwde Colorado weer tientallen jaren mee.


De doodlopende chinasteeg vervangen door het parkrandpad langs de colorado-wachtrij zie ik wel gebeuren, maar dat zal met een restyling ervan gepaard moeten gaan. Op deze manier ziet het er echt véél te simpel en kortweg lelijk uit in vergelijking met andere delen van het park.

Inderdaad, dit komt er waarschijnlijk wel, sooner or later... Maar ik denk sneller dan we mogen verwachten.

coasterfrenzy
18-01-20, 17:54
Die zwaar gebankte bocht voor de derde lifthill zit er overigens met een reden.. de trein past namelijk anders simpelweg niet onder de track erboven door en de bocht is te krap om een nog diepere duik te nemen. Dat weten maakt het element voor mij gewoon nóg grappiger en ik waardeer dit soort creativiteit van Vekoma wel :D

Phantasiastisch
20-01-20, 12:46
Die zwaar gebankte bocht voor de derde lifthill zit er overigens met een reden.. de trein past namelijk anders simpelweg niet onder de track erboven door en de bocht is te krap om een nog diepere duik te nemen. Dat weten maakt het element voor mij gewoon nóg grappiger en ik waardeer dit soort creativiteit van Vekoma wel :D

Dit wist ik niet... Maar dit is dus een Rollercoaster Tycoon creatie? Wow! :p

coasterfrenzy
20-01-20, 13:19
Ik mocht willen dat ik dergelijke flexibiliteit hat in RCT :D ;)

jefke88
20-01-20, 14:22
Bij mijn laatste bezoek dacht ik aan het feit dat de eerste lifthill van Chiapas eigenlijk niet mooi afgewerkt is.

Wat ik me dan afvraag: zou dit bewust gedaan zijn? Hielden ze hier rekening met een ombouw van Colorado Adventure? Die renovatie komt naar mijn gevoel dichtbij nu.

Ik liet even mijn verbeelding zijn gang en toen dacht ik: hoe cool zou het zijn dat Colorado Adventure volledig een indoor achtbaan wordt in een rotsgebergte? Als men de baan een retrack geeft en eventueel het station wat verlegd dan kan Colorado nadeloos aansluiten op het Mexico gedeelte aan de andere zijde van de muur bij Chiapas.

Die grote toren - op de brug over de ingang van Chiapas - kan dienen als ingang. Op die manier ligt de ingang in het huidige Mexico gedeelte. Dan heb je de ingang van Chiapas & Colorado Adventure op korte afstand naast elkaar.

Colorado Adventure is dan een indoor achtbaan achter de grote Chiapas muur, wat dan een rotsgebergte is waar die inzit. Koppel er een leuk Mexicaans thema en voila, Colorado Adventure is geen buitenbeentje meer dat buiten het gebied ligt waar die thuishoort.

De uitgang komt te liggen aan restaurant Tacana, bovenop de brug die Berlin verbindt met het huidige Colorado Adventure plein en de doorgang naar Klugheim. De uitgang is dan waar nu die doorgang is tussen de eetstandjes (+ Silbermine hal & loods 1 van het indoor stuk van Colorado Adventure).

De doorgang naar Klugheim zou de enige doorgang worden op die brug. Verder door in Klugheim kan de deur tussen Klugheim & China Town opengesteld worden.

Rekening houdend met dat het Silverado Theater anders vormgegeven wordt wanneer die een ombouw krijgt, en rekeninghoudend met dat Colorado Adventure dan een indoor coaster zou zijn, kan er onder/achter Colorado Adventure door een gang/pad gemaakt worden in Afrikaans thema.

Zo vormt er zich een mooie aansluiting tussen Afrika en het dan gerenoveerde China Town waarbij het pad achter het Silverado Theater de nieuwe doorgang is. Met het Afrikaans thema komt dit ook de uitstulping van hotel Matamba ten goede.

Tikal wordt geïntegreerd in Afrika.
Dan is op deze manier:
- De huidige China Town mainstreet verdwenen
- Pad achter huidige Silverado Theater wordt gebruikt
- CA hoort écht bij Mexico
- Silverado theater is aangepakt
- Achterste deel hotel Matamba kijkt uit op Afrikaans thema
-Tikal zorgt ervoor dat Afrika 2 attracties heeft

Even geschetst:
Blauwe lijn = nieuwe ingang + wachtrij Colorado Adventure
Groene lijn = nieuwe doorgang - in Afrikaans thema - tussen Afrika en China Town (langs het nieuwe Silverado theater: exterieur in Afrikaans thema natuurlijk)

Gele lijn = muur van hal van Colorado Adventure (die nu indoor is) gethemed aan weerszijde elks in hun thema Mexico/Afrika

Witte lijn/pijl = uitgang Colorado Adventure
Rode lijnen = geen doorgang meer van bestaande paden
Paarse lijnen = zijn de nieuwe routes naar China Town. Eentje via Klugheim waar die deur zit naar China Town. De andere sluit aan op het nieuwe Afrika deel langsheen het nieuwe Silverado theater.

Dit is mijn verbeelding die sprak bij mijn laatste bezoek. Hoe cool zou dit zijn? En best realistisch vind ik persoonlijk. Natuurlijk niet allemaal in 1 2 3...maar toch is dit haalbaar en alle pijnpunten in dit deel van het park zijn weg. :)

Colorado Adventure helemaal overkappen is onrealistisch en heel vreemd. Een mijntrein is gemaakt om outdoor te zijn. Een grote houten achtbaan bouw je toch ook niet indoor?

Het gedeelte waar de 2 lifthills staan is inderdaad niet het meest mooie plek van Phantasialand, het herstellen van die waterval zou al wat helpen. Chiapas ziet er daar wat raar uit maar veel meer had je daar ook niet mee kunnen doen. Een overdekking had vanuit Colorado Adventure nog vreemder uit gezien dat het nu is. En die interactie tussen Chiapas en Colorado Adventure heeft nog wel iets, het had nog slechter gekund.

Colorado Adventure is fantastisch zoals hij nu is, vanwege de afwisseling van indoor en outdoor stukken.

Phantasiastisch
20-01-20, 20:31
Ik mocht willen dat ik dergelijke flexibiliteit hat in RCT :D ;)

Planet Coaster dan? :D


Colorado Adventure helemaal overkappen is onrealistisch en heel vreemd. Een mijntrein is gemaakt om outdoor te zijn. Een grote houten achtbaan bouw je toch ook niet indoor?(...).

Wat je aanhaalt vind ik net het rare aan het concept 'mijntrein'. Een mijn is bij 'mijn' ( :p) weten ondergronds, in het donker. Die steenkolenmijn wagentjes rijden voornamelijk door de kilometers lange ondergrondse tunnels tot ze de openlucht bereiken waar ze een klein stukje daglicht zien.

Dus voor mij zou het logischer zijn als een mijntrein bijna volledig indoor is. :p


Colorado Adventure is fantastisch zoals hij nu is, vanwege de afwisseling van indoor en outdoor stukken.

Colorado Adventure is ongetwijfeld een toffe baan. Desondanks past die qua uitstraling niet meer in het Phantasialand van vandaag...

coasterfrenzy
21-01-20, 09:09
Op zich hoef je Colorado ook niet indoor te zetten om het te laten werken. Als je enkel de twee lifthills achterin indoor doet, zodat deze door een tunnel gaan en Chiapas door een aparte tunnel (allemaal mooi gethemed natuurlijk) kun je een prachtige attractie hebben. En op zich zou je Colorado dan gewoon bij Africa kunnen betrekken waarbij je nu door een diamantmijn gaat, of met een spooktrein over de savanne rijdt ofzo. Maar dan moeten ze de naam veranderen en die naam heeft natuurlijk wel een bepaalde waarde. Iedereen kent die baan als "colorado"<iets>. Maar thematisch komt het park zo wel beter bij elkaar. Het Afrikaanse hotel kijkt al gedeeltelijk al uit op de baan, verander het Silverado Theater in Baobab theater (in de theming zit al een grote boom verwerkt) en je bent een aardig eind.

jefke88
21-01-20, 11:54
Wat je aanhaalt vind ik net het rare aan het concept 'mijntrein'. Een mijn is bij 'mijn' ( :p) weten ondergronds, in het donker. Die steenkolenmijn wagentjes rijden voornamelijk door de kilometers lange ondergrondse tunnels tot ze de openlucht bereiken waar ze een klein stukje daglicht zien.

Dus Big Thunder Mountain zou beter tot zijn recht komen als je gebouw rond dat hele eiland gaat zetten...?

Phantasiastisch
21-01-20, 20:14
Op zich hoef je Colorado ook niet indoor te zetten om het te laten werken. Als je enkel de twee lifthills achterin indoor doet, zodat deze door een tunnel gaan en Chiapas door een aparte tunnel (allemaal mooi gethemed natuurlijk) kun je een prachtige attractie hebben. En op zich zou je Colorado dan gewoon bij Africa kunnen betrekken waarbij je nu door een diamantmijn gaat, of met een spooktrein over de savanne rijdt ofzo. Maar dan moeten ze de naam veranderen en die naam heeft natuurlijk wel een bepaalde waarde. Iedereen kent die baan als "colorado"<iets>. Maar thematisch komt het park zo wel beter bij elkaar. Het Afrikaanse hotel kijkt al gedeeltelijk al uit op de baan, verander het Silverado Theater in Baobab theater (in de theming zit al een grote boom verwerkt) en je bent een aardig eind.

Dit kan ook natuurlijk! Dit idee vind ik ook goed. Zo kunnen ze inderdaad de themagebieden mooi scheiden en heeft 'Colorado' Adventure een nieuwe thuis in Afrika. Even gegoogelt naar een mogelijk nieuwe naam voor de baan.

Gewoon "goudmijn Afrika" getypt en ik kwam dit tegen:

"Cullinan vind je op ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Johannesburg, iets verder in het noord-oosten van Zuid-Afrika. Het is een klein stadje dat voornamelijk bekend is vanwege de gigantische diamantmijn die je er vindt."

"Cullinan" klinkt wel goed. Chiapas is ook vernoemd naar het gelijkaardige dorpje in Mexico dus waarom zouden ze met Colorado Adventure niet eenvoudigweg hetzelfde kunnen doen?

Ik zie de reclame al voor mij...

NEU im Phantasialand:
Cullinan DIE Achterbahn
:p


Dus Big Thunder Mountain zou beter tot zijn recht komen als je gebouw rond dat hele eiland gaat zetten...?

Big Thunder Mountain is een ander verhaal. De baan is van onder tot boven ingepakt, je ziet haast geen steunpalen meer, enkel het spoor doorheen de berg.
En de eerste - grootste - lifthill en de laatste afdaling is door een lange tunnel.

Als ze Colorado Adventure helemaal in een berg inbouwen zoals BTM hoor je me niet klagen. Mag voor mij ook. Hoewel ik mijn standpunt van de logica (of net niet) van een mijntrein behoud. :D

coasterfrenzy
22-01-20, 11:12
Big Thunder Mountain is een ander verhaal. De baan is van onder tot boven ingepakt, je ziet haast geen steunpalen meer, enkel het spoor doorheen de berg.
En de eerste - grootste - lifthill en de laatste afdaling is door een lange tunnel.

Als ze Colorado Adventure helemaal in een berg inbouwen zoals BTM hoor je me niet klagen. Mag voor mij ook. Hoewel ik mijn standpunt van de logica (of net niet) van een mijntrein behoud. :D

Even hier op inhakend: BTM is eigenlijk een indoor baan die maar af-en-toe buiten komt. Ik geloof dat ergens tussen de 80 en de 90% van het spoor overdekt is.. Dus ja: een Indoor Mine Train kan wel degelijk.. en die kleine outdoor stukjes hoef je zeker niet te missen als het goed van binnen wordt afgewerkt (denk aan die powered mine train van Plohn bijvoorbeeld).

Pretparkfreak7
24-02-20, 19:22
Een ietwat fantasierijke denkpiste...
Gezien Phantasialand momenteel lijkt te werken aan een parkingang voor Matamba, waarbij schijnbaar voorheen ontoegankelijke paden bij het park worden getrokken die heel toevallig aansluiten op het restaurant van het hotel.

1535

1536

Bron: Phantafriends.de (https://www.phantafriends.de/)

En gezien Phantasialand binnenkort een themagebied opent waarbij het hotelrestaurant overdag ook voor parkgasten toegankelijk is.

Is het dan niet enigzins absurd dat het Chinese themadeel dan zowel over een restaurant als over hotelrestaurants zou blijven beschikken? Met andere woorden: zouden we er van schrikken als restaurant Mandschu bij een ombouw van China tegen de vlakte gaat?

Phantasiastisch
24-02-20, 22:07
Een fantasierijke denkpiste die ook door mijn gedachten ging.

Deep in Africa krijgt letterlijk meer ruimte waardoor je Black Mamba vanuit meerdere perspectieven kan bekijken. Dat restaurant Bantu opent voor daggasten lijkt me ook zeker realistisch. Zo kan het restaurant de hele dag door blijven draaien, wat zorgt voor meer money money.

Het sluiten van restaurant Mandschu zou ik toejuichen. Wat ik hoop is dat het restaurant in het hotel uitgebreid wordt want dit is veel te klein.

Tijdens het ontbijt worden mensen apart gezet in een ongezellige ruimte verderop de gang waarbij je ook nog eens heen en weer naar het restaurant moet lopen voor je eten. Zeer onpraktisch en niet leuk om met je bord voorbij een rij wachtende mensen te moeten die wachten op een tafeltje.

Een uitbreiding zou dus fantastisch zijn. Wat ik nog wel zie gebeuren is dat de China parkingang opschuift naar waar Mandschu nu staat, zodat op de plaats van de ingang een uitbreiding van het restaurant kan worden gebouwd.

Of ze behouden Mandschu en zorgen voor een tussenstuk dat de twee verbindt tot één geheel. Dan kan de China ingang verlegt worden naar waar de ingang van Mystery Castle is (deze wordt dan verkort tot aan de trap).

Pretparkfreak7
24-02-20, 23:17
Met of zonder Mandschu geeft daar een verschil van 1500 vierkante meter. Op de maximale vlakte heb je tegen de 8000 vierkante meter.
Ter vergelijking: da's 1000 minder dan klugheim en 1000 meer dan Rookburgh...
1540

Rein
25-02-20, 09:13
Of ze behouden Mandschu en zorgen voor een tussenstuk dat de twee verbindt tot één geheel. Dan kan de China ingang verlegt worden naar waar de ingang van Mystery Castle is (deze wordt dan verkort tot aan de trap).

Dat is nu al het geval, ik heb zelf al het ontbijt moeten nemen in Mandschu omdat er geen plaats meer was in Bamboo. Er is een verbindingsgang tussen beide over de China-toegangspoort:
1538

coasterfrenzy
25-02-20, 09:44
1536

Interessante ontwikkeling.

Ik begrijp de context van dit 2e plaatje echter niet helemaal.

De pijl links toont een weg die nu eventueel voor Brandweer/ziekenwagen etc. gebruikt kan worden. Voor het park zou dat een doodlopend pad zijn. Die wil je meestal juist vermijden. Daarnaast wordt die kant gebruikt als terras voor de bar en die ruimte hebben ze - zeker in de zomer - ook wel nodig. Lijkt me dus niet dat ze die gaan "verspillen" aan een doodlopend pad dat toch niet echt gebruikt wordt. De poort verder naar links verplaatsen (net links van de loop-brug) lijkt me logischer.

De pijl rechts lijkt me ook een brandweer/ziekenwagen-route te moeten voorstellen. Echter weet ik dat een brandweer/ziekenwagen niet onder het Silverado Theater door past (te laag, smal en er zijn trappen). Echter zou een nieuwe ingang tot het park op de plek waar de lijn begint wel erg welkom zijn. Bezoekers die met een bus komen mogen vanaf de busparking namelijk niet via de China ingang naar binnen. Daarvoor moeten ze over privégrond heen (aka: de parkeerplaats van PHL) en de eigenaar staat dat niet toe (uiteraard, want hij krijgt niet betaald voor bussen die op de grond van PHL zelf staan). Dus worden bezoekers die met de bus komen nu nog richting Alt Berlin verwezen. Een ingang op de locatie van de rechtse pijl zou een aardige omweg besparen.

Pretparkfreak7
25-02-20, 10:28
Ik begrijp de context van dit 2e plaatje echter niet helemaal.

De context is vooral: ik was zelf te lui om een screenshot te maken. Die wand opschuiven naar links lijkt me inderdaad de meest efficiënte werkwijze. Op Phantafriends wordt nog gefantaseerd over een extra brug die zich links van de huidige zou bevinden. Dat lijkt mij wel een brug te ver.

Ik geloof niet dat er aan Silverado ooit een parkingang gaat komen. Is het einddoel niet dat de autotunnel wordt omgedoopt tot voetgangerstunnel en iedereen netjes binnenkomt via de Kaiserplatz?

coasterfrenzy
25-02-20, 16:42
Ik geloof niet dat er aan Silverado ooit een parkingang gaat komen. Is het einddoel niet dat de autotunnel wordt omgedoopt tot voetgangerstunnel en iedereen netjes binnenkomt via de Kaiserplatz?

In elk geval niet.

Die weg loopt door tot in het dorp en omdat het een doorlopende weg is moet deze toegankelijk blijven voor verkeer. Ze kunnen er dus geen voetgangerstunnel oid van maken.

Een mooie grote ingang aan de kaiserplatz is al lang een droombeeld van menig PHL-fan, maar of het er ooit komt is nog maar de vraag. Het grote probleem met een ingang op die plek is dat het voetgangersverkeer zich moet kruisen met het autoverkeer. Er is geen ruimte voor een brug over de weg heen (tenzij provesorisch), aangezien de grond aan de kant van de parkeerplaats niet van het park is (en er dus geen fundamenten etc. op gezet kunnen worden voor een dergelijke brug).

Daarnaast is het niet geheel duidelijk of de poort wat aan de achterkant van de Kaiserplatz is niet vrij moet blijven voor brandweer etc. (vermoedelijk wel) wat een mooi gebouw ook aardig in de weg zit. PHL krijgt het voor elkaar een gebouw over de toegang te laten gaan, (zoals bij de brandweertoerit bij Talocan), maar dan maak je een toegang voor voetgangers nog veel lastiger.

Mochten ze ooit wat grond kunnen kopen, dan zijn er wel zat mogelijkheden, maar de eigenaar is daar nogal star in.

Phantasiastisch
25-02-20, 21:20
Dat is nu al het geval, ik heb zelf al het ontbijt moeten nemen in Mandschu omdat er geen plaats meer was in Bamboo. Er is een verbindingsgang tussen beide over de China-toegangspoort:
1538

Ik heb het in ieder geval nog niet mee gemaakt dat we daar konden ontbijten. Dat zowel Mandschu als Bamboo volzet waren zou ik nu wel heel opmerkelijk vinden. Gebruiken ze die wel steevast als extra plaats bij drukte? Ik zie steeds de ongezellige ruimte op de gang dienst doen.

Hoe dan ook, in plaats van de verbindingsbrug tussen beide restaurants zou een uitbreiding van het gebouw op die plaats nóg meer plaats kunnen bieden.


(...)Op Phantafriends wordt nog gefantaseerd over een extra brug die zich links van de huidige zou bevinden. Dat lijkt mij wel een brug te ver.

Ik twijfel. Een brug zoals het model weergeeft zie ik hier niet verschijnen. Echter is er zoals je dan wel gezien hebt een houten platform vlak voor (bijna onder) de kurkentrekker. Het zou me niet verbazen dat dit een verbindsweg wordt die ervoor zorgt dat je een rondje kan lopen door DiA als blijkt dat de weg in Matamba 's tuin bij het park betrokken wordt. :D