PDA

Bekijk Volledige Versie : [Skyline Park] 2019



jefke88
05-02-19, 11:14
De reizende Duitse Geisterschlange van Lehmann, een 3 verdiepen tellend spookhuis van Mack, is verkocht naar Skyline Park. De baan dateert uit 1979 en was vrijwel ieder jaar op o.a. de kermis van Herne te zien.

http://ride-index.de/content/images/Lehmann-GeisterSchlange-2018-R.jpg
Bron: Ride-Index.de

De baan was vorige winter normaal gezien verkocht aan een Engels pretpark, maar die verkoop ging uiteindelijk niet door.

Opnieuw een cult-attractie die de Duitse kermis verlaat. Het is ook het laatste jaar van Daemonium, waardoor de Duitse kermissen 2 grote spookhuizen zullen verliezen in 2019.

Earlyspencer
06-02-19, 10:49
Een zoveelste kermis-attractie ginds. Ik vind dat echt vloeken met de rurale omgeving met hectaren 'Lebensraum' en tegen een achtergrond van Alpen-voorlopers. In een stedelijke (Gröna) of industriële omgeving (Drievliet) komen zulke attracties m.i. toch beter tot hun recht.

Ondanks de nostalgische waarde is dit toch opnieuw een bescheiden investering van het Leeuwen-Park. Één van de bestuurslui zei enkele jaren terug een soort Kingda Ka te willen neerpoten in z'n kale-kermis-park.

jefke88
07-02-19, 11:59
Europa Park had het spookhuis nochtans ook gehuurd voor Halloween. Dat van 'bweeh, het ziet er kermisachtig uit' is vooral een issue hier op het forum of bij fans heb ik de indruk, leken lijken er zich weinig aan te deren. Maar Duitsers zijn misschien ook wat meer kermislievend dan de gemiddelde Belg anno 2019. Aan de buitenkant zag het spookhuis er nog erg goed uit vond ik, toen ik hem deed in september 2018. Anders zou Europa Park deze baan ook niet binnen gehaald hebben.

Probleem in Skyline Park is wel dat theming daar nooit onderhouden wordt, dat zagen we op het laatst ook bij de Wildwasser 3 op de kermis. Daar ben ik het wel mee eens en dat is wel jammer. Lelijk vind ik Skyline Park echter niet.