PDA

Bekijk Volledige Versie : Le nouveau Looopings est arrivé



Earlyspencer
10-06-17, 15:20
Gehoond om z'n stellingmakerij, geprezen om z'n primeurs: de site met de drie o's.
Reacties kunnen sinds vandaag enkel nog via Facebook omdat die zogezegd niet anoniem zijn (Duh?)

Dat ze al langer met een grote schoonmaak bezig zijn, werd me een maand geleden duidelijk. N.a.v. het recent dodelijk ongeval in Drayton Manor, herinnerde ik me een Looopings-artikel over een eerder sterfgeval in hetzelfde park. Het betrof toen een onfortuinlijke dame op de frisbee-attractie Maelstrom, en in de titel stond het 4-letterwoord M.I.L.F. Eén van de niet-gecensureerde commentatoren (een veel te eervol woord) op dit necrofiele artikel vroeg zich toen af waarom de attractie lange tijd gesloten moest zijn. "Gewoon lijk eruit en terug aan de slag". Dat artikel kon ik niet meer terugvinden, terwijl andere even oude artikels wel nog te raadplegen waren.

Ik ben benieuwd of deze propere handen operatie (het lijkt wel het Brussels stadhuis) nefaste gevolgen gaat hebben voor hun reclame-inkomsten.

yelle8
10-06-17, 16:07
De beslissing is er wellicht gekomen na een ruzie met de YouTuber Ruben Koet. Hij (en z'n vrouw) werden uitgescholden in de reacties op een bericht die nochtans pas online verschijnen na goedkeuring door de site. Op die manier waren zij verantwoordelijk voor de reacties/wat er online kwam.


https://www.youtube.com/watch?v=uj0HaONWqYQ

Ik denk niet dat het meteen gevolgen zal hebben voor hun reclame-inkomsten? Ze hebben een aardig bereik en als je de artikels wilt lezen zal je sowieso naar hun site moeten. Je wordt er ook om je oren geslagen met de ads, en op de smartphone is het nog irritanter. Dus zolang niet iedereen massaal adblocker opzet, zal het niet veel gevolgen hebben lijkt me.

Nathan G
10-06-17, 16:32
Ruben is niet op zijn mondje gevallen, maar ik geef hem groot gelijk. Eén van de weinigen die zijn mond open durft trekken tegen Looopings. Dit was volgens mij ook inderdaad de druppel die de emmer deed overlopen, waardoor ze toch maar beslist hebben de anonieme namen te schrappen.

Naar mijn idee een grote vooruitgang. Volgens mij gaat dit niet veel invloed hebben op hun reclame-inkomsten of bereik, enkel op hun reacties, die volgens mij in aantal enorm gaan dalen en qua niveau enorm gaan stijgen. Eindelijk.

Joran
11-06-17, 13:08
As if je niet anoniem kan gaan op facebook natuurlijk. ;) Er zijn misschien meer stappen nodig, maar sommige mensen hebben het er voor over, zeker op die site soms. ;p Lekker veilig van achter de pc wat mensen uitschelden. Zo ga je er altijd hebben.

simon
12-06-17, 09:35
Persoonlijk heb ik geen problemen met Looopings, want ik vind hun eigen video's met Zoë en Bas best fijn, net als de artikels die ze schrijven. Als je de artikels uit het begin opzoekt, en deze vergelijkt met nu, merk je grote verschillen en vind ik hen heel wat professioneler dan in het begin. Aan de oude artikels kon ik me ook wel storen, maar de laatste jaren ogen deze professioneel.

Waar ik me wel aan ergerde, zijn de reacties van de mensen die gepost werden. Hoeveel keren men Yumble erbij bleef halen, of bepaalde reacties al op voorhand kon voorspellen, waren niet meer bij te houden. Op den duur zou je denken dat Yumble nog steeds bestond! Goede zaak dus om dit soort reacties meer te ontmoedigen en te schrappen. Ik ben alvast fan!

yelle8
12-06-17, 11:51
Persoonlijk heb ik geen problemen met Looopings, want ik vind hun eigen video's met Zoë en Bas best fijn, net als de artikels die ze schrijven. Als je de artikels uit het begin opzoekt, en deze vergelijkt met nu, merk je grote verschillen en vind ik hen heel wat professioneler dan in het begin. Aan de oude artikels kon ik me ook wel storen, maar de laatste jaren ogen deze professioneel.

Waar ik me wel aan ergerde, zijn de reacties van de mensen die gepost werden. Hoeveel keren men Yumble erbij bleef halen, of bepaalde reacties al op voorhand kon voorspellen, waren niet meer bij te houden. Op den duur zou je denken dat Yumble nog steeds bestond! Goede zaak dus om dit soort reacties meer te ontmoedigen en te schrappen. Ik ben alvast fan!

De video's zijn zeker leuk en goed gedaan, maar ze zijn veel te sensatiegericht en op de inkomsten uit. Daar is op zich niks mis mee, maar het moet de spuigaten ook niet uitlopen: je wordt omvergegooid met ads en in clickbait zijn ze meester. Die reacties bekeek ik zelfs nooit, enerzijds omdat het niveau nihil was en anderzijds omdat ik me enkel interesseer voor het nieuws. Ik zal ze zeker niet missen.

borisvdd
12-06-17, 18:58
Respect voor die gast! Looopings is een site waar enkel en alleen maar gescholden wordt, en ze verpesten alle nieuwe attracties door op voorhand alles te spoilen.

Simon42
12-06-17, 22:40
ze verpesten alle nieuwe attracties door op voorhand alles te spoilen.

Als je niet geïnteresseerd bent in updates uit pretparkland, lees ze dan gewoon niet? Volg Looopings niet meer en je zult er geen last van hebben.

On topic, vind ik het een zeer grote verbetering. Alhoewel de reacties tegenwoordig precies vooral uit het taggen van mensen bestaan, blijven de lage verwijten en ongegronde reacties momenteel wel uit. Enkel on-topic reacties op artikels, yes please.

simon
13-06-17, 09:22
Als je niet geïnteresseerd bent in updates uit pretparkland, lees ze dan gewoon niet? Volg Looopings niet meer en je zult er geen last van hebben.

On topic, vind ik het een zeer grote verbetering. Alhoewel de reacties tegenwoordig precies vooral uit het taggen van mensen bestaan, blijven de lage verwijten en ongegronde reacties momenteel wel uit. Enkel on-topic reacties op artikels, yes please.

Volledig mee akkoord. Looopings zal altijd lovers en haters hebben. Ik ben best fan van hun berichtgeving, maar was absoluut geen fan van de commentaren want die waren gewoon marginaal en platvloers. Het forum hier is heel wat interessanter en veel meer on topic.

@borisvdd: als je geen spoilers wilt lezen, ontwijk je volgens mij best ook het forum, want hier kom je toch ook veel te weten over de attracties die nieuw openen?

borisvdd
13-06-17, 09:45
@borisvdd: als je geen spoilers wilt lezen, ontwijk je volgens mij best ook het forum, want hier kom je toch ook veel te weten over de attracties die nieuw openen?

Hier wordt er vriendelijk gezegd "opgelet: spoilers". Daar maken ze gewoon een sensationele titel en voor je het weet, hebben ze de verrassing verpest voor je. Het is gewoon een site van het niveau hln.be... sensatie en stemmingmakerij.

yelle8
13-06-17, 11:10
Ik moet borisvdd hier toch wel gelijk in geven. Looopings is te onvoorzichtig bij het delen van spoilers. Laatst bij Symbolica nemen ze als hoofdfoto die pop/animatronic, dat wil je niet toevallig zien passeren op hun website of Facebook als het artikel gedeeld wordt. Ook vorig jaar bij Taron zag ik ineens ongewild de 2de launch van Taron voorbij komen, dat wou ik niet zien... Ook in de titel wordt soms zelfs gespoild.

Het is natuurlijk logisch dat er artikels over gemaakt worden en als je het niet wilt zien, moet je het niet lezen :p Maar er kan soms toch met meer voorzichtigheid gewerkt worden denk ik.

Pretparkfreak7
13-06-17, 11:32
Ik vond looopings in zijn oorspronkelijk vorm tof: een betrouwbare nieuwssite die regelmatig primeurs heeft, naar bronmateriaal linkt en geen schrik heeft om ook dingen te publiceren die parken liever niet zien verschijnen.

Er zijn een aantal dingen verandert waardoor ik ze tegenwoordig minder tof vind:
1) Ze produceren steeds meer inhoudsloze meuk. Vaak staat er meer info in de titel dan in het artikel zelf en vaak is het onderwerp van het artikel van een betwijfelenswaardig niveau. Ik kots van zaken als titel: 'Oma smokkelt appel binnen in sprookjespark' artikel: 'ze besloot een gezonde snack mee te nemen naar de Efteling.

2)Die walgelijke salamipolitiek als ze ergens een hoop informatie over hebben. In plaats van één of twee deftige artikels: smeren ze elke zin uit over een 'volledig' artikel om uiteindelijk 20 artikels te hebben over een periode van een half jaar, terwijl een syntheseartikel eigenlijk al gemaakt kon worden op dag 1.

3) Ze doen te veel aan zelfverheerlijking. Ze linken continu door naar eigen artikels zelden of nooit meer naar de bronnen. In het modereertijdperk werd kritiek aan het adres van looopings steevast geweerd uit de reacties. Hun houding naar andere fansites is vaak naar de boertige kant.

Dat spoilen neem ik ze niet kwalijk, die clickbait wel.

Ignace
13-06-17, 15:57
Salamipolitiek :'D

Spoilers zie je tegenwoordig ook op de Facebook van de Efteling jammer genoeg. De kwaliteit van Looopings is er inderdaad sterk op achteruit gegaan: van een site die effectief wantoestanden in het licht bracht naar 's werelds grootste verzameling van non-nieuws. Primeurs hebben ze soms nog, maar dat interesseert me weinig, ik laat me liever verassen door de parken dan per se alles al weten wanneer er een attractie opent.

Simon42
13-06-17, 19:39
Salamipolitiek - heerlijk woord en totally on point. Ze moeten hun aantal clicks en artikels per dag halen voor hun publiciteit lijkt me, en dus schrijven ze tientallen artikels over elke hoek van Symbolica.

Hun bronvermelding vind ik ook maar betwijfelenswaardig. Quasi nooit staat in hun artikels waar ze hun nieuws vandaan halen. Wel jammer, want zo weet je nooit waar het vandaan komt en of het wel correct is.

Pretparkfreak7
21-06-17, 12:51
In tegenstelling tot de verwachtingen: het reactieaantal blijkt er niet op achteruit te boeren, integendeel: we worden overspoeld door reacties met soms bitter weinig inhoud.

Nathan G
21-06-17, 12:55
In tegenstelling tot de verwachtingen: het reactieaantal blijkt er niet op achteruit te boeren, integendeel: we worden overspoeld door reacties met soms bitter weinig inhoud.

Inderdaad, dat viel me ook al op. Het nadeel aan de Facebook-reacties is dat die voor meer dan 50% bestaan uit mensen die elkaar taggen... Waar is de tijd dat we nog linken doorstuurden...

borisvdd
21-06-17, 13:09
Die site is gewoon "hln.be" van de pretparkensites... onnozele reacties van marginalen inbegrepen.

Rickie97
24-08-17, 12:58
https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t35.0-12/21104368_1105206629610674_2081862855_o.png?oh=3b61 125c21cf0c838cb7cbf9ea0da963&oe=59A0BFFD

Hoe professioneel zijn ze ook weer? :)

Rickie97
24-08-17, 15:27
Het nadeel aan de Facebook-reacties is dat die voor meer dan 50% bestaan uit mensen die elkaar taggen...

Er stonden meestal ook wel waardevolle reacties tussen, maar met het oude reageersysteem had je inderdaad veel meer nuttige commentaar. Ik moet toegeven dat ik Looopings veel minder lees dan vroeger, waar ik vroeger vrijwel alle reacties las, boeien ze mij nu niet meer zo.

Wat ik wél weer goed vond, is dat de reacties onder de artikels dezelfde waren als onder het bericht waarin de artikels op facebook gedeeld worden, dat systeem heb ik nog nooit elders zo gebruikt zien worden. Maar de laatste tijd zie ik vrijwel geen reacties meer op de site terwijl er wel degelijk een hele hoop op facebook staan...?

Ik vraag mij af in welke zin het schrappen van de reacties heeft bijgedragen tot hun bezoekersstatistieken. Naar mijn idee was het reagerende publiek een groot deel van het verkeer op de site, waar dat nu gewoon facebookgebruikers zijn die al dan niet éénmalig de site bezoeken om een gedeeld artikel te lezen.

Aero
25-08-17, 09:57
https://scontent.fbru1-1.fna.fbcdn.net/v/t35.0-12/21104368_1105206629610674_2081862855_o.png?oh=3b61 125c21cf0c838cb7cbf9ea0da963&oe=59A0BFFD

Hoe professioneel zijn ze ook weer? :)

Gemiste kans om Walibi Holland erbij te vermelden! Dan konden die ook eens lachen!
(voor wie niet weet waarover ik het heb, de webschijt met drie o's is al tig keer aan het onnozel aan het doen geweest dat de site voor Walibi Halloween niet werkte)

yelle8
28-08-17, 22:14
Gemiste kans om Walibi Holland erbij te vermelden! Dan konden die ook eens lachen!
(voor wie niet weet waarover ik het heb, de webschijt met drie o's is al tig keer aan het onnozel aan het doen geweest dat de site voor Walibi Halloween niet werkte)

Vandaag is het weer bingo! Tig keer +1 voor het zoveelste Walibi Holland-artikel omtrent de kapotte site. Ik kan zelfs niet meer geloven dat ze nog moeite kunnen steken in een zoveelste artikel over precies hetzelfde onderwerp!

Joran
28-08-17, 22:17
Vandaag is het weer bingo! Tig keer +1 voor het zoveelste Walibi Holland-artikel omtrent de kapotte site. Ik kan zelfs niet meer geloven dat ze nog moeite kunnen steken in een zoveelste artikel over precies hetzelfde onderwerp!

Easy content, easy money hé. :-)

Rickie97
28-08-17, 22:58
Haha, een haakje dicht of een komma vergeten in je php backend code is dan natuurlijk weer niet genant... :p

In dit artikel krijgen we wel wat nieuws: ze geven je een alternatieve link om toch tickets te kopen. Al staat dat wel eerder als triviaal feitje vermeld en is dat duidelijk niet de hoofdzaak van het artikel. Een titel als "bestel hier je Fright Night tickets" had ook gekund. Maar zo kennen we ze natuurlijk niet hé.

yelle8
28-08-17, 23:22
In dit artikel krijgen we wel wat nieuws: ze geven je een alternatieve link om toch tickets te kopen.

Net dáár ging hun vorig artikel over (het voorlaatste dus om duidelijk te zijn), dus er staat werkelijk niets nieuws in dit laatste bericht :p

Rickie97
28-08-17, 23:32
Net dáár ging hun vorig artikel over (het voorlaatste dus om duidelijk te zijn), dus er staat werkelijk niets nieuws in dit laatste bericht :p

O, dat artikel heb ik zelfs niet eens gezien. De datum is hetzelfde als het artikel dat stelt dat de site al zes dagen kapot is, waarschijnlijk heb ik er zo over gelezen :p

Ik trek mijn woorden in, maar dan zie ik inderdaad toch echt geen reden om nu te zeggen dat hij nog altijd niet werkt, lol.

Rickie97
13-09-17, 21:06
(Sorry dat ik nog maar eens dit topic naar boven haal :p )

Niet zo heel lang geleden (6 september om precies te zijn) zei ik in een privébericht:

Er waren vroeger dagen dat letterlijk meer dan de helft van de artikels op de homepage over de Efteling gingen!

Ik hoopte zo dat dat verleden tijd was, maar vandaag is het weer prijs! 8 van de 15 artikels op de voorpagina. En dat in exact 48 uur, alstublieft! Ik zet ze even voor u op een rijtje:

- Stem van Efteling-sprookje Meisje met de Zwavelstokjes overleden
- Efteling rouwt om overleden Sprookjesbos-stem: 'Een groot gemis'
(die artikels zijn de term "artikel" wel waardig. maar dan...)
- Video: jochie staat doodsangsten uit in Efteling-achtbaan
- 'Efteling heeft grootste plannen met mascotte Pardoes'
- Nieuwe interactieve Efteling-app: 'Maak van wachtrij een feestje'
- Zware herfststorm teistert Efteling: acht attracties gesloten
- 'Brabanders vinden Efteling belangrijker dan carnaval'
- Efteling-zangeres baalt van filmpjes: 'Ik moet aan mijn reputatie denken'

Een vos verliest zijn streken niet...

Ik begrijp het toch echt niet hoor. Zo'n overvloed aan artikels doet mij gewoon een hekel krijgen aan het park. Dat kan toch niet hun bedoeling zijn? Om even de overgewaardeerde parken-toer op te gaan in dit topic: de Efteling is echt wel een mooi park, maar DIT is het toch echt niet waard en verpest het voor mij gewoon. Kunnen die jongens van Looopings wel nog slapen als ze een week niet in de Efteling geweest zijn? Jezus :p

Ignace
13-09-17, 21:11
- 'Efteling heeft grootste plannen met mascotte Pardoes'


Dit vond ik toch een heel opvallende titel. Ik dacht altijd dat Toverland de grootste plannen met Pardoes had. Zucht...

Joran
13-09-17, 21:25
Ik begrijp het toch echt niet hoor. Zo'n overvloed aan artikels doet mij gewoon een hekel krijgen aan het park. Dat kan toch niet hun bedoeling zijn? Om even de overgewaardeerde parken-toer op te gaan in dit topic: de Efteling is echt wel een mooi park, maar DIT is het toch echt niet waard en verpest het voor mij gewoon. Kunnen die jongens van Looopings wel nog slapen als ze een week niet in de Efteling geweest zijn? Jezus :p

Kuch betaalde content kuch. ;) Ik durf er op te wedden dat Looopings een dealtje heeft met de Efteling hoor. ;)

yelle8
13-09-17, 21:45
(Sorry dat ik nog maar eens dit topic naar boven haal :p )

Niet zo heel lang geleden (6 september om precies te zijn) zei ik in een privébericht:


Ik hoopte zo dat dat verleden tijd was, maar vandaag is het weer prijs! 8 van de 15 artikels op de voorpagina. En dat in exact 48 uur, alstublieft! Ik zet ze even voor u op een rijtje:

- Stem van Efteling-sprookje Meisje met de Zwavelstokjes overleden
- Efteling rouwt om overleden Sprookjesbos-stem: 'Een groot gemis'
(die artikels zijn de term "artikel" wel waardig. maar dan...)
- Video: jochie staat doodsangsten uit in Efteling-achtbaan
- 'Efteling heeft grootste plannen met mascotte Pardoes'
- Nieuwe interactieve Efteling-app: 'Maak van wachtrij een feestje'
- Zware herfststorm teistert Efteling: acht attracties gesloten
- 'Brabanders vinden Efteling belangrijker dan carnaval'
- Efteling-zangeres baalt van filmpjes: 'Ik moet aan mijn reputatie denken'

Een vos verliest zijn streken niet...

Ik begrijp het toch echt niet hoor. Zo'n overvloed aan artikels doet mij gewoon een hekel krijgen aan het park. Dat kan toch niet hun bedoeling zijn? Om even de overgewaardeerde parken-toer op te gaan in dit topic: de Efteling is echt wel een mooi park, maar DIT is het toch echt niet waard en verpest het voor mij gewoon. Kunnen die jongens van Looopings wel nog slapen als ze een week niet in de Efteling geweest zijn? Jezus :p

Artikels over de Efteling halen nu eenmaal veel bezoekersresultaten wat zich vertaalt in veel reclame-inkomsten waarvan degene achter Looopings leeft. Niet meer of niet minder dan een 'geldcommerce'.

simon
14-09-17, 09:08
- Zware herfststorm teistert Efteling: acht attracties gesloten

Vooral met deze had ik moeite... Het ging vooral over de storm, waarbij ook andere parken en attracties gesloten bleven. Ik zou er het volgende van gemaakt hebben:

"Zware herfststorm teistert Nederlandse attracties"

Maar goed, Efteling is populair en zal automatisch veel bezoekers naar hun website lokken. Nochtans als ik op Google 'Efteling' intik kom ik niet meteen op Looopings uit.

En zoals hierboven aangehaald, ze zullen wel een deal hebben. Hoe kunnen ze anders al zoveel informatie telkens prijsgeven?

Rickie97
28-09-17, 15:21
En zoals hierboven aangehaald, ze zullen wel een deal hebben. Hoe kunnen ze anders al zoveel informatie telkens prijsgeven?

Looopings brengt vaak toch meer info dan het park zelf zou willen, of die indruk heb ik toch. Misschien heeft Looopings een mol die in de Efteling werkt? :p

Anyway: Walibi Holland heeft "gereageerd" op de vele nieuwsartikels over de kapotte website. :p

https://www.facebook.com/looopings/videos/1788991264473937/