PDA

Bekijk Volledige Versie : [Nürburgring] Is er een toekomst voor ring°racer?



Putoor
14-06-17, 22:07
Is er een mogelijkheid dat de ring°racer, de achtbaan van het Duitse racecircuit Nürburgring, ooit nog gaat draaien? Tot nu toe waren de berichten hierover niet hoopgevend: de coaster, gebouwd door S&S Worldwide, is slechts vier dagen open geweest voor het publiek na tal van technische problemen en zou sindsdien te koop staan. Nu lijkt er echter toch een voorzichtig positief geluid te klinken: de Duitse website Parkerlebnis bericht dat de baan nog steeds een vergunning zou hebben om te draaien. De nieuwe directeur van de Nürburgring, Mirco Markfort, zou in tegenstelling tot zijn voorganger gezegd hebben dat een sloop van de baan slechts de laatste optie is. Als de opening van de baan financieel gunstig zou zijn, is een heropening een mogelijkheid. Haast is er niet bij: pas in 2018 zou ten vroegste een beslissing genomen worden.
Als ring°racer nog heropent, zou het met zijn 160 km/u de tweede snelste achtbaan van Europa worden, na Red Force in Ferrari Land (180 km/u).

(Bron: http://www.parkerlebnis.de/ringracer-nuerburgring-2017-wiedereroffnung-hoffnung_45308.html)

Ik zou het geweldig vinden mocht deze baan heropenen. Van de mensen die hem hebben gedaan, lees ik online toch veel goede reacties. Het zou natuurlijk doodzonde zijn mocht zo'n legendarische attractie maar vier dagen operationeel geweest zijn. Desondanks geloof ik er niet echt in. Er staat nogal veel 'zou' en 'als' in de tekst. Toch vond ik het interessant om deze eens te delen en te laten zien dat de hoop nog niet helemaal is opgegeven.

Hieronder nog een onride van de baan:

BeNbFqG881I

joachim1107
15-06-17, 12:55
Gingen er geen geruchten dat die verplaatst ging worden naar een ander park in dezelfde regio omdat anders EU steun moest terugbetaald worden?

Joran
15-06-17, 13:08
Hmm... lijkt me niet evident om die zomaar te verplaatsten. Die is wel echt gemaakt voor in de gebouwen en naast de racebaan te staan natuurlijk.

Natuurlijk, niks is onmogelijk, maar verplaatsen lijkt me niet zo'n handig gegeven. ;)

Earlyspencer
15-06-17, 14:19
Gesloten coasters die heropenen ... het zou een mooie trend zijn.

Schiet er trouwens nog veel over van de rest van Ring°Werk? Ik herinner me uit 2014 een binnenspeeltuintje, een interactieve darkride, een kleine cinema met draaiende bühne, een virtuele busrit en wat parafer-dingens. Met Ring°Racer (terug) in actie, wordt het wel een interessante pitstop op weg naar één of ander park in Zuid-West Duitsland.