PDA

Bekijk Volledige Versie : [Europa-Park] 2017 - Voletarium (Project V)



GriffonofNemesis
11-05-17, 14:41
Europa-Park opent in 2017 Europa's grootste vliegsimulator. Bezoekers krijgen een verhaal voorgeschoteld over 2 broeders die luchtvaart bezigden en nu de vliegervaring aanbieden in hun tot museum omgebouwde werkplek. Deze ervaring biedt een vlucht over iconische zichten uit alle hoeken van Europa.

Het basisidee voor het verhaal is dat mensen er al sinds mensenheugenis van dromen om te kunnen vliegen. “Project-V” stelt de oude werkplaats voor van Egbert en Kaspar, twee broers die deze droom werkelijkheid maakten met behulp van verschillende uitvindingen. Vandaag de dag is de werkplaats omgebouwd tot museum en een plek waar je zelf kan ervaren hoe het voelt om te vliegen. Europa-Park heeft overigens de ambitie om dit achtergrondverhaal uiteindelijk deel te laten uitmaken van een veel grotere verhalenwereld die over verschillende attracties heen beleefd kan worden en jaar op jaar verder uitgewerkt zal worden.

Voor de film werden 14 locaties in Europa uitgekozen met toegankelijkheid, veiligheid en variatie als belangrijkste selectiecriteria. Onder meer Barcelona, Berlijn, Londen, Parijs en Venetië maken hun opwachting in de film. Om bij de eigenlijke opnames niets aan het toeval over te laten werd elk shot vooraf gemodelleerd, zodat de uiteindelijke camerabewegingen vooraf reeds per locatie minutieus gepland konden worden.

Uiteindelijk werd de naam Voletarium onthult. Met man en macht werken ze aan de afwerking van het verhaal in de attractie zelf, de wachtrij en uiteraard het gebouw. Het zal voor velen de eerste attractie zijn die ze tegenkomen, want de ride komt vlakbij de hoofdingang.

Binnenkort kunnen we dus vliegen over volledig Europa in deze nieuwe attractie! Geschikt voor de hele familie en het zal wellicht meteen een schot in de roos zijn!

GriffonofNemesis
11-05-17, 14:42
Het park heeft ook heel wat filmpjes gepubliceerd, waaronder deze:

- Het systeem

lbtFkaDCa0k

- Het verhaal

Mn9qqToGXmM

GriffonofNemesis
11-05-17, 14:48
Nieuwe update van het buitengedeelte van de attractie:

https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/18301877_10154409261086440_7559108994475647946_n.j pg?oh=0abd87148d0a6ff5c9fefd63c2442194&oe=59827A36

GriffonofNemesis
13-05-17, 07:19
En de openingsdatum is bekend! Vanaf 2 juni kunnen bezoekers de attractie ontdekken! Lees er alles over in ons artikel: http://pretparken.be/NL/article/1779/Openingsdatum%20Voletarium%20in%20Europa-park%20bekend

Waliboy
16-05-17, 19:49
De laatste weken zijn ingegaan...:

https://www.mupload.nl/img/3pqjo1ra4qrjm.jpg
Bron: https://www.facebook.com/EuropaparkInsider

Waliboy
17-05-17, 19:07
Enkele foto's van de binnenzijde:

https://www.mupload.nl/img/kfbardgtgu7j5.jpg
@ Europapark

Pretparkfreak7
17-05-17, 19:31
Dat stukje wachtrij met 'glaspartij met uitzicht op de buitenwereld' is gevaarlijk. Als het een voorshow is die om de zoveel tijd afspeelt, wordt het waarschijnlijk eerder irritant dan plezant. Het zou wel tof zijn als dat gewoon een soort van omgevingssfeer is, als ze het dan effectief zo goed uitwerken dat ik geloof dat ik door een raam aan het kijken ben neem ik mijn hoed af. :D

flyingtiger
29-05-17, 20:47
Ik heb het voorbije weekend een bezoekje aan EP gebracht en enkele foto's meegebracht van de buitengevels, evenals van de uitgang van de attractie die uitkomt in de shops. Het deel van de shops waarin de attractie uitkomt is helemaal ingekleed naar de stijl van Voletarium met de nodige merchandise (vooral veeeeel uilen :p)

http://i.imgur.com/RNsMJff.jpg

http://i.imgur.com/SksM0LG.jpg

http://i.imgur.com/5824IOz.jpg

http://i.imgur.com/HBaUYeW.jpg

borisvdd
30-05-17, 08:34
Dat ziet er weer erg mooi uit.

Familiepretparken hebben nog altijd meer ziel dan die van de grote investeringsgroepen.

Simon42
31-05-17, 19:51
Ik ben echt enorm benieuwd. Overmorgen weten we wat die "11 voorshows" precies voorstellen :D Het ziet er echt zeer stijlvol uit, ik meen tot nu toe zelfs nog geen spoor van EP-kitsch te bemerken...

Belgiumcoasterfreak
31-05-17, 21:05
Iets wat mij opviel, en vele forumleden van themepark.nl ook, is daat EP weer eens vreemd genoeg zelf niet voldoende inspiratie had om aan storytelling te doen en ze 'wééral' simpelweg een concept van Disney kopiëren hebben:


'Europa-Park opent begin juni het grootste flying theater van Europa; 'Voletarium'. Wat velen niet weten is dat deze attractie er gekomen is dankzij de Adventure Club of Europa. In de toekomst zullen meer attracties geopend worden door de bereidwillige medewerking van deze fictieve club van ontdekkers.

Dit is werkelijk copy paste van het bestaande 'SEA' of 'Society of Explorers and Adventurers' verhaal van Disney, wat al verschillende Disney-attracties omvat (de ene al een pak subtieler dan de andere waaronder Mystic Manor, Jungle Cruise en Tower of Terror in Tokio Disney Sea). Zeker als je de beschrijving leest van SEA, zie je waar EP een heel groot stuk van hun stof heeft gehaald:


The Society of Explorers and Adventurers or S.E.A. is an organization in various attractions at the Disney theme parks, primarily in Tokyo DisneySea where the story originated and Hong Kong Disneyland's Mystic Point area. Consisting of scientists, explorers, researchers, travelers and adventurers from around the globe, S.E.A. is dedicated to the continued exploration of the world's oceans and exotic lands.

Wat denken jullie? Te ver gezocht of toch weer overduidelijke gelijkenissen?
Ik ben meer in het kamp van deze laatste, helaas maar waar. Ik had stiekem wat gehoopt dat EP volledig afgestapt was om Disney-kopietjes te produceren, kijkend naar de alle investeringen de laatste jaren had het park echt een eigen label en identiteit. Waarom ze nu opeens weer volledig een Disney-idee bovenhalen is mij een raadsel, en had voor mij echt niet gehoeven.
Nu is het wel neuten om te neuten, want ik ben zeker blij met de toevoeging en het park an sich is nog steeds één van mijn favorietjes. Ook gaat de hedendaagase leek de link toch niet maken. Toch vind ik het iets of wat (licht) teleurstellend. Zeker voor een park met al zoveel jaarlijkse bezoekers en zo een grote naamsbekendheid over de hele wereld had ik toch wat meer uniekheid verwacht. Ik mag hopen dat het onschuldig is en dat wij in de toekomst toch iets originelere concepten voorgeschoteld krijgen!

Ignace
31-05-17, 21:14
Dat S.E.A. gedoe van disney is toch meer iets waar echt enkel de die-hard fans van afweten en de gewone gasten nauwelijks iets van zullen merken? In EP lijkt het me gewoon een nieuwe poging herkenbare figuren te creëren.

Hoe dan ook interesseren beide concepten me maar matig. Links tussen de attracties in Disney zijn wel leuk, maar nu niet iets dat mijn dag bepaald als ik in een park ben - dat doen goede operations en andere vormen van klantvriendelijkheid.

Hoe dan ook: originaliteit is in élke sector zeldzaam, en als het dan al eens voorkomt, is het niet eens goed. Hoedje af voor Parc Asterix, Tripsdrill en Phantasialand trouwens, want deze parken slagen er zeker wel in.

simon
01-06-17, 10:23
Die S.E.A. had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Is dit dan enkel in de Aziatische parken of ook dichter bij huis in Parijs?

De Adventure Club of Europe vind ik anders wel een passend iets in EP, aangezien je er quasi alle Europese landen kan vinden. Om hier dan met een nieuw karakter een lijn in te trekken, waarom ook niet?

Of het dan zomaar gekopieerd is of niet maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Beter goed gejat dan slecht bedacht vind ik. Bovendien kunnen in een kopie een aantal werkpunten van het origineel verbeterd zijn. En daarbij, hoeveel bezoekers van EP kennen het bestaan van die S.E.A. of hebben reeds een flying theater bezocht? Ik denk dat enkel de die hard fans hierover wat zullen klagen, maar ik denk dat voor veel gewone bezoekers dit echt als iets nieuws en unieks zal uitpakken.

Belgiumcoasterfreak
01-06-17, 10:32
Die S.E.A. had ik eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Is dit dan enkel in de Aziatische parken of ook dichter bij huis in Parijs?

De Adventure Club of Europe vind ik anders wel een passend iets in EP, aangezien je er quasi alle Europese landen kan vinden. Om hier dan met een nieuw karakter een lijn in te trekken, waarom ook niet?

Of het dan zomaar gekopieerd is of niet maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Beter goed gejat dan slecht bedacht vind ik. Bovendien kunnen in een kopie een aantal werkpunten van het origineel verbeterd zijn. En daarbij, hoeveel bezoekers van EP kennen het bestaan van die S.E.A. of hebben reeds een flying theater bezocht? Ik denk dat enkel de die hard fans hierover wat zullen klagen, maar ik denk dat voor veel gewone bezoekers dit echt als iets nieuws en unieks zal uitpakken.

Ik volg je volledig hoor, en ik zeg het: de gemiddelde bezoeker gaat daar niet om kraaien. Echter, van een park met 5 miljoen bezoekers per jaar en dergelijke positie binnen de branche had ik net ietsjes meer verwacht dan wat ze vroeger meermaals gedaan hebben (toen een logische kronkel, nu een beetje misplaatst). Nuja, zoals ik ook al zei gaat niemand het verhaal van EP ook onthouden, maar principieel vind ik het gewoon wat sneu, that's all :).

Pretparkfreak7
01-06-17, 10:37
Op zich moet je niet eens zo ver gaan om het Disney-geurtje bij Voletarium te ontdekken. Dat attractietype is van oorsprong een én al Disney en ze eindigen hun film eveneens met vuurwerk boven het park. Het is voor mij op zich geen breekpunt wanneer parken onderling leentje buur spelen. Op voorwaarde dat de geleende zaken ook echt goed waren. Ik volg Simon daarin helemaal met zijn 'beter goed gejat dan slecht bedacht'.

Maar je hebt inderdaad wel gelijk dat het parken met een dergelijke schaal en omvang zou sieren als ze met iets authentiek afkwamen. Er zijn kleinschaligere parken die bewijzen dat zoiets perfect kan.

Zeuske83
01-06-17, 19:54
Vandaag was de persvoorstelling in EP:

Meer info:

https://epfans.club/voletarium-open-op-3-juni-voor-het-publiek

Er staan ook fotos op van de wachtrij en ik vind het mooi

GriffonofNemesis
03-06-17, 09:33
Vanaf vandaag is de attractie officieel open voor het hele publiek! Donderdag werd de attractie eerst ingewijd en daar hebben we een uitgebreid verslag van! Onder andere de personconferentie, het evenement, de wachtrij en attractiedetails kan je ontdekken! Dat lees je allemaal hier (http://www.pretparken.be/NL/article/1789/Voletarium%20officieel%20ingewijd%20in%20Europa-Park)!

Belangrijk is dus dat we naast het zwembad zeker nog nieuwe dingen zullen zien in het park zelf ook! Ik moet zeggen, tijdens mijn eerste ritje was ik echt verbluft door de immersie van de attractie. Ik had nog nooit eerder een Flying Theater gedaan moet ik wel toevoegen, maar toch denk ik dat het een heel sterke versie is. Met andere woorden, ik zou toch die Europa-Park trip plannen dit jaar indien je het nog niet gedaan hebt :D

http://i.imgur.com/IR79i0u.jpg

http://i.imgur.com/yPLLa7J.jpg

http://i.imgur.com/0IvTjC2.jpg

http://i.imgur.com/OTc4obO.jpg

http://i.imgur.com/Yh7hO1i.jpg

Simon42
03-06-17, 19:56
Merci Sven voor het uitgebreide verslag! :) Ziet er een zeer sterke toevoeging uit in Europa Park.

simon
06-06-17, 13:17
Bedankt! EP vind ik sowieso een aanrader, ook zonder Voletarium, maar ik ben er ook sterk benieuwd naar! De trip zal er in het najaar sowieso komen - vermoedelijk met Halloween.

Gisteren stond op de site met de 3 o's trouwens een artikel over een samenwerking tussen EP en Efteling omtrent Voletarium. Beide parken zouden een soortgelijke attractie bouwen en dezelfde film gebruiken, maar eindigen in het specifieke park. Je kan het hier (http://www.looopings.nl/weblog/7801/Efteling-wilde-attractie-ontwikkelen-samen-met-concurrent-Europa-Park.html) lezen.

Nathan G
06-06-17, 13:32
Dat ziet er voorlopig toch al zeer veelbelovend uit :) ik heb al enorm veel zin in mijn eerste trip richting EP binnen een kleine maand :D


Gisteren stond op de site met de 3 o's trouwens een artikel over een samenwerking tussen EP en Efteling omtrent Voletarium. Beide parken zouden een soortgelijke attractie bouwen en dezelfde film gebruiken, maar eindigen in het specifieke park. Je kan het hier (http://www.looopings.nl/weblog/7801/Efteling-wilde-attractie-ontwikkelen-samen-met-concurrent-Europa-Park.html) lezen.

Ik heb het inderdaad ook gelezen. Wel echt iets waarvan ik dacht "Damn, waarom is dat niet doorgevoerd..."

yelle8
06-06-17, 17:53
Wow! Van gastvrijheid gesproken: Europa-Park gooit hun nieuwe attractie 'Voleterium' al van 8u40 's morgens open, 20 minuten voor dat de rest van het park open gaat. Super service toch?!

872014672307900416

Putoor
06-06-17, 18:15
Wow! Van gastvrijheid gesproken: Europa-Park gooit hun nieuwe attractie 'Voleterium' al van 8u40 's morgens open, 20 minuten voor dat de rest van het park open gaat. Super service toch?!


Ja qua gastvrijheid is Europa-Park nauwelijks te overtreffen. Ook de attracties in het Italiaanse themagebied openen al voor 9 u. Top dat Voletarium daar nu ook bij gaat horen!

Earlyspencer
06-06-17, 22:32
En met gratis Wifi ... Michael & Roland lezen zeker mee op dit forum!

simon
07-06-17, 09:23
Ik heb het inderdaad ook gelezen. Wel echt iets waarvan ik dacht "Damn, waarom is dat niet doorgevoerd..."

Ik had hetzelfde gevoel :)

En op vlak van gastvrijheid en service kan geen enkel park tippen aan EP (tot zover mijn ervaring rijkt).

Putoor
07-06-17, 22:42
Ik heb het inderdaad ook gelezen. Wel echt iets waarvan ik dacht "Damn, waarom is dat niet doorgevoerd..."

Ik ben dan weer blij dat dit niet is doorgegaan. Ten eerste omdat mensen die beide parken bezoeken, zoals velen onder ons, dan twee keer dezelfde attractie krijgen voorgeschoteld. Ik ben dan toch veel blijer dat we dit jaar zowel Voletarium als Symbolica hebben en niet twee keer een flying theatre met bijna dezelfde film. En ten tweede omdat ik vind dat deze attractie, als de film effectief over verschillende Europese trekpleisters zou gaan, niet zou passen in de Efteling. Dingen uit de 'echte wereld', dat is iets voor Europa-Park: dat is het centrale thema van het park. In de Efteling moet je met zulke dingen niet beginnen, of je krijgt iets zoals Pandadroom. Met een film met een andere insteek was het misschien nog wel iets voor de Efteling geweest...

Maar nu... terug over Europa-Park en Voletarium! De wachtrij ziet er - op basis van wat ik op foto's en filmpjes al heb gezien - echt fantastisch uit: zeker een van de mooiste, zoniet dé mooiste, wachtrijen die ik ooit al gezien heb. Het verhaal achter de attractie, met de gebroeders Eulenstein en hun eerste vlucht (check ook zeker de mockumentaryreeks Die Erstflug-Theorie, mét Nederlandstalige ondertitels: https://www.youtube.com/watch?v=XOGDx26-jl8), vind ik erg tof. Het hele gedoe met de Adventure Club of Europe is dan weer een beetje spijtig, als dit inderdaad van Disney overgenomen is (ik kende die SEA niet). Toch mag dat de pret niet drukken en kijk ik er erg naar uit om deze attractie zelf eens uit te proberen.

GriffonofNemesis
09-06-17, 08:05
Ik ben dan weer blij dat dit niet is doorgegaan. Ten eerste omdat mensen die beide parken bezoeken, zoals velen onder ons, dan twee keer dezelfde attractie krijgen voorgeschoteld. Ik ben dan toch veel blijer dat we dit jaar zowel Voletarium als Symbolica hebben en niet twee keer een flying theatre met bijna dezelfde film. En ten tweede omdat ik vind dat deze attractie, als de film effectief over verschillende Europese trekpleisters zou gaan, niet zou passen in de Efteling. Dingen uit de 'echte wereld', dat is iets voor Europa-Park: dat is het centrale thema van het park. In de Efteling moet je met zulke dingen niet beginnen, of je krijgt iets zoals Pandadroom. Met een film met een andere insteek was het misschien nog wel iets voor de Efteling geweest...

Sluit ik mij volledig bij aan. Deze attractie is echt op en top Europa-Park. Voor mij zijn de persoonlijke minpuntjes in de attractie dat in de film hier en daar dingen digitaal zijn ingeplakt. Zo zal je plots het vliegtuig van Eurowings zien passeren tijdens één van de scènes. Maar het is Europa-Park en door hun geschiedenis stoort me daar minder dan bij andere parken. Bij Efteling daarentegen zou ik me daar wel aan storen. Op zich is het systeem ook iets wat de Efteling zou kunnen neerzetten, maar zeker niet dezelfde film en inkleding.

Wat de Adventure Club of Europe betreft, oké het is inderdaad wat afgekeken van Disney. Daar gaat het wel over die vanover de hele wereld, terwijl het hier (uiteraard) beperkter is. Het meest interessante vind ik dat ze 'gesponserd' worden door de Mack Bank en die mag van mij nog veel projecten financiëren :p

Putoor
09-08-17, 18:07
Ik heb de attractie dit weekend gedaan en ik ben er enorm enthousiast over! We hebben er haast niet voor gewacht, dankzij de vroege opening om 8u30 (zeker als je vroeg genoeg komt: tegen 8 uur opent de bagagecontrole voor de ingang van het park en kun je best al aanwezig zijn) en de Fast-Pass die je kunt halen als je je toegangsticket of abonnement scant (1 ticket p.p. per dag). Hiermee kun je later op de dag binnen de tien minuten instappen. Ergens wel jammer, want zo hebben we nooit de volledige wachtrij kunnen meemaken, want die is toch echt wel heel knap gemaakt. Enkel Eckie, de sprekende drone uit de wachtrij, liet het twee dagen afweten bij ons. Jammer!
De film is echt prachtig gemaakt, heeft een erg goede soundtrack, geweldige wind/geur/neveleffecten die perfect getimed waren,... Kortom, alles zit goed aan deze nieuwe attractie!

flyingtiger
20-09-17, 17:48
Het gaat niet over Voletarium, maar wel over dit seizoen nog en het is niet de moeite om er een apart topic over te openen, dus vandaar plaats ik het hier even. Alpenexpress krijgt vanaf zaterdag een nieuwe film in het aanbod: Schellen Ursli

https://i.imgur.com/uqm8169.jpg

Bron: Twitter Europapark

GriffonofNemesis
21-11-17, 14:03
Voor het winter seizoen van Europa-Park zal Silver Star voor het eerst geopend zijn indien de temperaturen het toelaten! Dat vertelden ze op de EP radio!

Nathan G
21-11-17, 14:23
Voor het winter seizoen van Europa-Park zal Silver Star voor het eerst geopend zijn indien de temperaturen het toelaten! Dat vertelden ze op de EP radio!

Fantastisch. Twee jaren geleden waren Wodan, Blue Fire en Silver Star nog allemaal dicht. Nu ze Wodan wel openen en zowel Blue Fire als Silver Star zodra het weer het toelaat, wordt winter-EP wel terug de moeite.

flyingtiger
21-11-17, 16:54
Ben benieuwd, ik ga er dit weekend naartoe!

Ignace
21-11-17, 16:59
Fantastisch. Twee jaren geleden waren Wodan, Blue Fire en Silver Star nog allemaal dicht.

Klopt niet hoor... Ik heb Winter EP voor het eerst bezocht in 2012 (vijf jaar geleden dus) en toen was Blue Fire ook gewoon open. Volgens mij was dit wel de eerste keer dat ze dit deden toen, omdat een of ander park met interesse voor deze coaster gevraagd had tot welke temperatuur de baan kon rijden (Sochi Park misschien?). Dat is toch hetgeen dat toen op het forum stond :p. EP is hiermee blijven doorgaan en volgens mij - ik ben niet helemaal zeker - bleef het jaar erna al ook Wodan open.



Nu ze Wodan wel openen en zowel Blue Fire als Silver Star zodra het weer het toelaat, wordt winter-EP wel terug de moeite.

Wodan is ook wanneer het weer het toelaat hé. Telt voor alles eigenlijk :p.

Persoonlijk vind ik Winter-EP al de moeite zonder die banen... Er is zoveel in het park te beleven, ook naast attracties, dat ik er een hele dag zou kunnen rondlopen zonder ergens in te gaan.

Nathan G
21-11-17, 18:26
Klopt niet hoor... Ik heb Winter EP voor het eerst bezocht in 2012 (vijf jaar geleden dus) en toen was Blue Fire ook gewoon open. Volgens mij was dit wel de eerste keer dat ze dit deden toen, omdat een of ander park met interesse voor deze coaster gevraagd had tot welke temperatuur de baan kon rijden (Sochi Park misschien?). Dat is toch hetgeen dat toen op het forum stond :p. EP is hiermee blijven doorgaan en volgens mij - ik ben niet helemaal zeker - bleef het jaar erna al ook Wodan open.

Vreemd :p ik herinner me dat ik enkele jaren geleden op de site keek en zowel Blue Fire als Wodan als Silver Star dicht waren. Van Blue Fire herinner ik me precies dat ik hem vorig jaar het eerst heb zien draaien in de winter (op foto's bedoel ik dan).


Persoonlijk vind ik Winter-EP al de moeite zonder die banen... Er is zoveel in het park te beleven, ook naast attracties, dat ik er een hele dag zou kunnen rondlopen zonder ergens in te gaan.

Daar heb je wel een punt. Al zou ik toch iets missen als Blue Fire, Silver Star, Wodan, Poseidon en Atlantica allemaal dicht zijn :p

Ignace
21-11-17, 18:46
Vreemd :p ik herinner me dat ik enkele jaren geleden op de site keek en zowel Blue Fire als Wodan als Silver Star dicht waren. Van Blue Fire herinner ik me precies dat ik hem vorig jaar het eerst heb zien draaien in de winter (op foto's bedoel ik dan).

Van BF ben ik nochtans heel zeker, ik heb hem nog meermaals gedaan in de winter in 2012 :p. Nu, ik weet niet zeker of EP dit op hun site vermeld als geopend. Op hun parkplan niet dacht ik. Dus het zou ook kunnen dat ze dit op hun site niet vermelden, puur om teleurstelling te vermijden: best netjes.

Ik heb wel eens gehoord dat de reden dat de banen eerst gesloten waren was om geen jongeren naar het park te lokken in een periode waar voor EP familie's centraal staan. Misschien schuilt hier een kern van waarheid in en pakt(e) EP daarom ook niet uit met hun geopende coasters.




Daar heb je wel een punt. Al zou ik toch iets missen als Blue Fire, Silver Star, Wodan, Poseidon en Atlantica allemaal dicht zijn :p

Als je er al een paar keer geweest bent dan word het steeds minder een gemis denk ik. Je ontdekt op deze manier toch ook wel vaak andere attracties en hoekjes van het park.