PDA

Bekijk Volledige Versie : [Valkenier] 2018: Nieuws en geruchten



dennis8baan
13-11-17, 17:29
Afgelopen zomer heb ik gewerkt bij de Valkenier en toen waren er al enekele geruchten over het verdwijnen van de Dancing Queen (die ooit nog van Bellewaerde is overgenomen), omdat ze zeer storing gevoelig is en niet meer echt in de beste staat. Volgens enkele contacten die ik daar nog heb zou er op die locatie gegraven worden om botsbootjes in te plaatsen.
Ook de (nostalgische) raket (die overigens een erg grqppige bediening heeft) zou op het sloop lijstje staan. Hiervoor in de plaats zou er dan iets van Heege komen te staan.

coasterfrenzy
13-11-17, 19:07
Tsja.. het park heeft blijkbaar heege ontdekt.

Nu ben ik wel nieuwsgierig geworden naar de bediening van die raket overigens :p

dennis8baan
14-11-17, 15:17
Die raket heeft geen standaardprogramma en ook geen operatorshokje. De operator heeft een ietwat comfortabele stoel achterin. Als hij de deuren heeft gesloten moet hij een dvd instarten en dan heeft hij 2 hendeltjes. 1 voor boven en beneden, en een voor links en rechts. Als je die attractie aangeleerd krijgt wordt je uitgelegd dan krijg je ook te horen op hoeveel seconden van het einde je weer terug naar beneden moet. De ketting van de attractie ging het afgelopen seizoen regelmatig kapot dus daarom zal hij waarschijnlijk verdwijnen.

Ignace
14-11-17, 20:28
Ik herinner me van mijn eerste bezoek aan het park in 2012 dat de operator toen inderdaad vanachter zat, met zijn schoenen op de leuning van de rij voor hem te relaxen. Ik vond het toen al een gek zicht dat die zelfs meeging, bedankt voor de toelichting!

Jammer dat deze twee attracties verdwijnen wel. Zo'n raket vind ik heerlijk fout en van de Dancing Queen heb ik zelfs nog mooie herinneringen van toen hij nog in Bellewaerde stond. Het is toch ook een zeldzame attractie, ik kan me niet meteen een ander exemplaar voor de geest halen, toch zeker niet kortbij...

Waliboy
24-01-18, 20:42
Op het nieuwe parkplan staat de "Dancing Queen" en de "Maanraket" nog steeds ingetekend.

Wel zal op sommige dagen een goochelshow opgevoerd worden:

https://www.mupload.nl/img/nlp5gcfjdt42.jpg

Bron: https://www.pretpark-de-valkenier.nl/wp-content/uploads/2018/01/valkenier2018.pdf

coasterfrenzy
25-01-18, 09:21
BWP heeft die Dancing Queen niet voor niets weg gedaan. Ik kan me voorstellen dat de geruchten vroeg of laat wel waarheid worden, maar dat het gewoon wat langer duurt.

Een gat op de plek graven voor botsbootjes vind ik dan echter wel een vreemde keuze. De vijver in het midden neemt al heel wat ruimte van het park weg, dan zou ik ook daar een stukje in af zetten voor botsbootjes (zodat ze niet bij de zwanen of de mississippi boot kunnen komen). Op de plek van de Dancin Queen kan wel weer iets anders leuks komen.

Ignace
25-01-18, 10:34
BWP heeft die Dancing Queen niet voor niets weg gedaan. Ik kan me voorstellen dat de geruchten vroeg of laat wel waarheid worden, maar dat het gewoon wat langer duurt.

Een gat op de plek graven voor botsbootjes vind ik dan echter wel een vreemde keuze. De vijver in het midden neemt al heel wat ruimte van het park weg, dan zou ik ook daar een stukje in af zetten voor botsbootjes (zodat ze niet bij de zwanen of de mississippi boot kunnen komen). Op de plek van de Dancin Queen kan wel weer iets anders leuks komen.

Bellewaerde heeft Dancing Queen verkocht omdat ze El Volador op die plek wilden bouwen. En volgens mij ook wel stiekem omdat het niet echt een attractie was die bij het parkbeeld had gepast, de molen was redelijk kaal en leek recht van de kermis te komen.

knessel
25-01-18, 17:09
en er zat toen al een "knikske" in als hij volledig was uitgestrekt.

dennis8baan
06-02-18, 17:36
Die goochelaar is hun enige nieuwe inderdaad voor dit jaar. Vorig jaar hadden ze er een extern iemand rondlopen in een piratenpak de ene dag en een prinsessenjurkje de andere dag. Zo te zien komt die dit jaar niet meer terug, of ze maken er geen reclame rond. Ze hebben de achtbaan een re-theme gegeven. De trein is nu groen en heet the green snake, verder hebben ze dingen als de paddestoel (het opperators hokje) laten staan, want alle slangen leven in paddestoelen zoals iedereen weet. Ook de boot over de vijver heeft een nieuwe naam gekregen.

coasterfrenzy
07-02-18, 18:13
Die goochelaar is hun enige nieuwe inderdaad voor dit jaar. Vorig jaar hadden ze er een extern iemand rondlopen in een piratenpak de ene dag en een prinsessenjurkje de andere dag. Zo te zien komt die dit jaar niet meer terug, of ze maken er geen reclame rond. Ze hebben de achtbaan een re-theme gegeven. De trein is nu groen en heet the green snake, verder hebben ze dingen als de paddestoel (het opperators hokje) laten staan, want alle slangen leven in paddestoelen zoals iedereen weet. Ook de boot over de vijver heeft een nieuwe naam gekregen.

De slang is te groot om in de paddestoel te leven. Maar als je aan neemt dat bezoekers "gekrompen" zijn tot het formaat dat ze op de rug van een slang kunnen zitten, dan klopt de verhouding van die paddestoel ook wel ongeveer. Als de slang een Hazelworm zou zijn, zou de paddestoel zelfs nog veel groter moeten zijn in in verhouding te staan met die slang :)

Waliboy
25-03-18, 11:11
Die goochelaar is hun enige nieuwe inderdaad voor dit jaar. Vorig jaar hadden ze er een extern iemand rondlopen in een piratenpak de ene dag en een prinsessenjurkje de andere dag. Zo te zien komt die dit jaar niet meer terug, of ze maken er geen reclame rond. Ze hebben de achtbaan een re-theme gegeven. De trein is nu groen en heet the green snake, verder hebben ze dingen als de paddestoel (het opperators hokje) laten staan, want alle slangen leven in paddestoelen zoals iedereen weet. Ook de boot over de vijver heeft een nieuwe naam gekregen.

The Green snake:

https://www.mupload.nl/img/k53yztpsnow.jpg

https://www.mupload.nl/img/pusn3v.jpg

Bron: https://l1.nl/l1-radio-drukte-bij-voorbereiding-zomerseizoen-valkenier-139913/

coasterfrenzy
25-03-18, 19:37
Paddestoel laten staan.. oké.. maar die schildering is wel erg raar zo.

Ignace
25-03-18, 19:40
Dan had ik veel liever gehad dat ze die paddenstoel wel hadden laten staan, dat was toch ook wel thematisch meer coherent geweest :p?

Falcon
31-03-19, 13:13
Zoals al een enkeling hier hebben gemeld, er bestond de kans dat de Dancing Queen ging verdwijnen.

Op de website van de Valkenier staat de Dancing Queen niet meer vermeld ls attractie. Men kan er dus van uit gaan dat de in 2005 van Bellewaerde overgekochte attractie vorig jaar in haar laatste seizoen zat bij de Valkenier.

Ook gingen er geruchten over de Raket, deze staat wel nog op de website vermeld.

klepje87
22-04-19, 20:12
Ik ben vandaag met de kinderen voor de eerste keer naar Valkenier geweest. Aangenaam park, maar de totaalprijs voor 3 personen eigenlijk niet echt waard. De Dancing Queen is inderdaad uit het park verdwenen en is (hoe ik het op de foto's in de gids kan zien) vervangen door een wandelparcours langs dino's. De Raket is ook uit het park verdwenen. Ben die niet tegengekomen en op basis van de foto's, meen ik mij daar een lege plek te herinneren.

Ignace
22-04-19, 20:16
Ik ben vandaag met de kinderen voor de eerste keer naar Valkenier geweest. Aangenaam park, maar de totaalprijs voor 3 personen eigenlijk niet echt waard. De Dancing Queen is inderdaad uit het park verdwenen en is (hoe ik het op de foto's in de gids kan zien) vervangen door een wandelparcours langs dino's. De Raket is ook uit het park verdwenen. Ben die niet tegengekomen en op basis van de foto's, meen ik mij daar een lege plek te herinneren.

Hé wat jammer... twee nostalgische attracties, waarvan ik vooral de Dancing Queen echt ga missen: hoe vaak ik hier wel niet heb opgezeten toen die nog in Bellewaerde stond! Bedankt voor de info, ik pas het ook aan in de parkgids.

coasterfrenzy
23-04-19, 09:00
Ik ben vandaag met de kinderen voor de eerste keer naar Valkenier geweest. Aangenaam park, maar de totaalprijs voor 3 personen eigenlijk niet echt waard. De Dancing Queen is inderdaad uit het park verdwenen en is (hoe ik het op de foto's in de gids kan zien) vervangen door een wandelparcours langs dino's. De Raket is ook uit het park verdwenen. Ben die niet tegengekomen en op basis van de foto's, meen ik mij daar een lege plek te herinneren.

Er was vroeger al een dino wandeltour. Volgens mij is die tijdelijk ook met Autootjes geweest (zelf trappen). De Dancing Queen stond in het midden ervan.

Volgens RCDB komt er wel nog een Big Apple bij. Die zal wel in plaats van één van die twee attracties komen.

jefke88
23-04-19, 11:55
De Raket ging normaal de kermissen op, maar dat zou blijkbaar ook niet meer doorgaan.

klepje87
23-04-19, 22:12
Volgens RCDB komt er wel nog een Big Apple bij. Die zal wel in plaats van één van die twee attracties komen.

Klopt. Die is nog in opbouw en bevindt zich tussen het reuzenrad en de paardjesattractie. Veel thematisatie zag je nog niet :-)

simon
27-05-19, 18:58
De achtbaan werd intussen geopend en kreeg de naam Krummel! Enkele stats:
- lengte: 138 m
- hoogte: 4,5 m
- fabrikant: G?ven
- toegankelijk: vanaf 2 jaar

Een onride heb ik nog niet gevonden.

coasterfrenzy
27-05-19, 20:46
Fijn dat hij eindelijk open is. Voor mijn gevoel hebben ze er behoorlijk lang over gedaan. Krummel past qua naam alvast goed. Hopen dat ze later ook nog beetje originele theming toevoegen.