PDA

Bekijk Volledige Versie : [Belantis] Overname PR-group?



Earlyspencer
28-01-18, 21:19
"Pretparkgroep Parques Reunidos is bezig om het Oost-Duitse attractiepark Belantis over te kopen. Dat blijkt uit interne documenten. De deal zou eind februari rond moeten zijn."

Voorlopig slechts geruchten. Ik zie het in elk geval- na de te verwachten launchcoaster voor BJL in 2019 - als een 2e reden om ook dat jaar een abo te nemen. Belantis is één van de nog blinde vlekken op m'n persoonlijke Europese pretparken-kaart.

https://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=de&u=https://www.parkerlebnis.de/belantis-parques-reunidos-kontrollerwerb-plan_55972.html&prev=search

https://www.looopings.nl/weblog/9448/Eigenaar-Slagharen-wil-Duits-pretpark-overnemen.html

bobby turbo
28-01-18, 21:26
Slechte zaak voor het park, investeringen zullen stilvallen en het wordt de zoveelste melkkoe...

Earlyspencer
28-01-18, 21:29
@ Bobby: PR is recent toch aan het investeren, in coasters dan nog wel en vooral in de ons meest nabije parken! Verwacht geen CdA-investeringen, maar PR deed het voor 2017 i.m.o veel slechter. Hopelijk geen VR in Belantis.

Ignace
28-01-18, 21:37
hier in de buurt woont Alphons, een oude patatenboer die nooit heeft leren zwemmen of lezen. Hij is blind aan één oog, heeft zijn rug al zeventig jaar kapotgewerkt op het veld en omdat hij zo slecht met cijfers is dat hij al zijn inkomsten op de derde dag na de oogst al heeft opgedaan aan whisky, woont hij nu in een vervallen schuur naast zijn patatenveld. In een constant dronken staat roept hij de hele nacht over spacecowboys en hoe alles de schuld is van de sossen. Van alle mogelijke opties in het universum om een pretpark als Belantis te gaan runnen, zou ik Alphons als laatste kiezen.

Parques Reunidos komt als voorlaatste op die lijst.

bobby turbo
28-01-18, 21:42
@ Bobby: PR is recent toch aan het investeren, in coasters dan nog wel en vooral in de ons meest nabije parken! Verwacht geen CdA-investeringen, maar PR deed het voor 2017 i.m.o veel slechter. Hopelijk geen VR in Belantis.

goh investeren in een kleine minderheid van hun parken vind ik toch niet wat een groep hoort te doen.

etwien
29-01-18, 03:27
Zou Parques Reunidos niet beter hun naam veranderen naar Parques Arruinados? Belantis is al nooit van de grond gegaan, en onder hun beleid zie ik echt geen beterschap ...

jefke88
29-01-18, 10:19
Slecht park dat naar een slechte groep gaat. Het past voor een keertje eens wel.

Belantis is niets en zal nooit iets worden, wat mij betreft is het dus geen verlies. Bijkomend voordeel, als ik er toch ooit eens terug naar toe moet, is het voortaan gratis met een BJL-abo. Zelfs met de 1+1 gratis die we destijds gebruikt hebben, vond ik het park nog te duur voor wat het was.

coasterfrenzy
30-01-18, 09:37
Slechte zaak. Het park draait al niet denderend en het beleid van Parques Ruïnes kennende wordt dat er niet beter op. Ik ben er slechts één keer op een rustige dag geweest, maar ik merkte dat het een park is dat enorm veel potentie kan hebben, maar duidelijk niet de financiële middelen heeft. Afgezien van Hurucan hebben ze alles wat ze plaatsten altijd goed doordacht. Er valt uit de meeste attracties wel meer te halen - en ik denk ook wel dat ze dat willen - maar die middelen hebben ze helaas niet. Desalniettemin zijn ze nooit gezakt naar het niveau om gewoon kermis-prul neer te zetten zonder theming.