PDA

Bekijk Volledige Versie : [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied



Pagina's : [1] 2 3

flyingtiger
27-02-18, 13:00
In 2019 plant Bobbejaanland de bouw van een nieuw themagebied mét een nieuwe, spectaculaire achtbaan! Het wordt de grootste investering in de geschiedenis van het park.

Het nieuwe themagebied zal ruim 2 ha bestrijken wat een uitbreiding van het park betekent van maar liefst 3000 m². De meest spectaculaire, iconische attracties van Bobbejaanland zoals rollercoaster Typhoon en reuze frisbee Sledge Hammer zullen onder andere deel uitmaken van de nieuwe gethematiseerde zone.

Zij zullen voortaan concurrentie krijgen van wat het nieuwe paradepaardje moet worden: een triple launch coaster van de Duitse fabrikant Gerstlauer. Hiermee haalt Bobbejaanland de snelste, hoogste en steilste triple launch coaster met de meeste inversies in de BENELUX naar haar park.

Bezoekers zullen in het nieuwe themagebied op ontdekking kunnen gaan in het voorjaar van 2019.

Pretparkfreak7
27-02-18, 13:09
Ugh. Tripple launchcoaster van Gerstlauer. Ik ben niet zo'n fan van dat vooruit-achteruit-vooruit-gedoe.

Wel schattig dat ze in hun persbericht dan maar ineens de subrecords 'steilste', 'snelste', 'hoogste' en 'met de meeste inversies' claimen. Dat lijkt me een beetje overcompenseren voor het feit dat het niet de de eerste en enige tripple launch coaster is.
Ik wil trouwens nog wel eens zien of ze effectief over de 100km/u gaan en boven de 45 meter gaan. Boven de 2 inversies lijkt mij vrij haalbaar.

Voor hun grootste investering ooit moeten ze boven de 12 miljoen.

Ik ben wel blij dat ze Typhoon en Sledgehammer ermee tot één nieuwe zone bombarderen. Sledgehammer ligt er op dit moment veel te backstage-gewijs bij in verhouding tot zijn sterstatus binnen het attractieaanbod.

bobby turbo
27-02-18, 13:25
Dus hoger dan Pulsar, daarover ben ik vrij sceptisch met de buren daar..

joachim1107
27-02-18, 13:29
Zouden ze die niet vergeten zijn :D. Maar allesinds hoger dan de 33m van die in slagharen. Maar wel grappig dat ze zo groot uitpakken met records in de benelux als er daar maar 2 triple launch coasters staan. Als het park uitbreidt wil dat wss zeggen dat de baan op parking C komt. Veel buren hebben ze niet aan die kant zeker?

bobby turbo
27-02-18, 13:31
Zouden ze die niet vergeten zijn :D. Maar allesinds hoger dan de 33m van die in slagharen. Maar wel grappig dat ze zo groot uitpakken met records in de benelux als er daar maar 2 triple launch coasters staan. Als het park uitbreidt wil dat wss zeggen dat de baan op parking C komt. Veel buren hebben ze niet aan die kant zeker?

IOk veronderstel waar het ouder pergolatje staat en dan achter Sledge inderdaad, was al lang voorzien dat daar een achtbaan kwam, al is Forbidden Caves met een deel van die oppervlakte gaan lopen.

coasterfrenzy
27-02-18, 13:36
Ok, dus even wat we zouden mogen verwachten:

3 launches
minstens 46m hoog.
minstens 102 KmH
en een drop die meer dan 90 graden is.

Ik speculeer verder dat we ook deze dingen mogen gaan verwachten:
Belabberde capaciteit
Teleurstellingen
Marketingpraat die niet waar gemaakt kan worden.
maar waarschijnlijk wél de beste baan van het park (al is dat niet moeilijk).

Zeuske83
27-02-18, 13:38
Ik vind dit geweldig nieuws voor Bobbejaanland en vooral voor België. Als je ziet wat we allemaal krijgen/gekregen in België de laatste jaren... Ok het is misschien niet allemaal even goed maar we mogen toch niet klagen...


Plopsaland = houten coaster (2017) + Hotel (2019)
Walibi = hun masterplan tot (2022)
Aqualibi = kinderzone (2018)
Bellewearde = Dawson Duel ( 2017)
Bobbejaanland = nieuwe zone en Tripple launchcoaster 2019

Fouter onder voorbehoud :)

We zullen wel zien hoe het wordt. Ik hoop dat heel het thema past... Want tyfoon en sledge hammer zijn toch niet gemakkelijk te thematiseren of misschien een naamverandering?


2019 wordt een mooi jaar voor mij Met Ruslatica met hoogtepunt Natuurlijk... En Phantasialand natuurlijk( F.L.Y)

Rickie97
27-02-18, 13:38
Ugh. Tripple launchcoaster van Gerstlauer. Ik ben niet zo'n fan van dat vooruit-achteruit-vooruit-gedoe.

Niet alle triple launches zijn goed, Pulsar vind ik persoonlijk iets minder, de boot is zodanig groot en zwaar dat de launches minder krachtig voelen vind ik. Maar ik vind Gold Rush fantastisch, zeker de launch achteruit waar je praktisch ondersteboven tot stilstand komt als je achteraan zit...

Al is het wel een klucht dat de nieuwe achtbaan ook een triple launch coaster wordt, na MPG en Slagharen... Een parkengroep zou met zijn parken moeten proberen andere parken te overtroeven die niet van hen zijn, en zorgen dat zijn eigen parken uniek zijn vind ik. Niet overal gelijkaardige attracties neerzetten... Dit verkleint alleen maar de kans dat bezoekers zusterparken gaan bezoeken, waarom zou je dat doen?

Ik had wel niet verwacht dat men echt een nieuwe launchcoaster ging zetten, de speculaties over Kanonen in Liseberg die ze konden overkopen had ik eigenlijk ook niet slecht gevonden en had ik op dit moment eigenlijk liever gezien dan weer een triple launch, en ze hadden dan een Intamin in hun park, toch wel een deftige attractie, al kent de gewone bezoeker natuurlijk de bouwers niet. En ik heb natuurlijk nog niks gezien van deze nieuwe attractie dus hopelijk wordt hij spectaculairder. :p


Zouden ze die niet vergeten zijn :D

Haha, stel je voor. :p Het wordt in ieder geval een redelijk beest als hij zo hoog wordt...



Ik ben wel blij dat ze Typhoon en Sledgehammer ermee tot één nieuwe zone bombarderen. Sledgehammer ligt er op dit moment veel te backstage-gewijs bij in verhouding tot zijn sterstatus binnen het attractieaanbod.

Dat zal inderdaad een hele verbetering zijn. Als ik gewoon in het park rondloop passeer ik gewoon nooit aan Sledgehammer. En Typhoon heeft een nogal grote kermis-look zoals hij er nu bij ligt. Ik ben benieuwd!

Rickie97
27-02-18, 13:47
Ze spreken trouwens van de snelste, hoogste en steilste... Dat betekent dus een meer dan verticale drop zoals Typhoon (of hetzelfde omhoog na de launch), gezien Pulsar verticaal is? Ik zie het nog gebeuren dat ze Pulsar écht vergeten zijn hoor... :p En als ze al 'steilste' in de mond nemen maar niks zeggen over 'langste', mogen we daaruit afleiden dat hij korter wordt dan Gold Rush (400m), ik hoop van niet...?

Pretparkfreak7
27-02-18, 13:48
Niet alle triple launches zijn goed, Pulsar vind ik persoonlijk iets minder, de boot is zodanig groot en zwaar dat de launches minder krachtig voelen vind ik. Maar ik vind Gold Rush fantastisch, zeker de launch achteruit waar je praktisch ondersteboven tot stilstand komt als je achteraan zit...


Ik vind Gold Rush ook een parel die héél mooi geïntegreerd is in het park. Pulsar vind ik eigenlijk héél fijn. Maar Sky scream vind ik dan weer een onding. De 'ugh' zit 'm -nu ik er over nadenk- vooral in de capaciteitsbeperking die zoiets meebrengt als je geen dubbel station hebt.

SanderV
27-02-18, 14:25
Volgens mij telt Bobbejaanland pulsar niet meer voor hun records. Pulsar is namelijk een Powersplash en ze zien dit waarschijnlijk niet als triple launch coaster. Ik weet dus niet of we een achtbaan van meer dan 45 meter hoog en 100km per uur mogen verwachten al zou dat wel heel gaaf zijn. Ik ben natuurlijk wel razend benieuwd naar hoe ze dit allemaal gaan aanpakken, maar daar zullen we nog wel even geduld voor nodig hebben denk ik.

Earlyspencer
27-02-18, 14:42
... Want tyfoon en sledge hammer zijn toch niet gemakkelijk te thematiseren of misschien een naamverandering?
Makkelijk zat! Ik ken een thematisch aardig geslaagde giant frisbee in een park dat in heel veel uitblinkt, maar tot voor kort niet in theming: http://board.pretparken.be/showthread.php?241-Liseberg-2017&p=1092&styleid=2 Een thematische opwaardering van Typhoon vind ik een zeer goede zet. Die is en blijft (nog even) de eyecatcher voor het gros van de occasionele bezoekers, denk ik.

De komst van een Gold Rush variant ligt in de lijn der verwachtingen: Al hoop ik wel op een geval met twee treinen en wisselspoor (à la Star Trek). Meteen een vraag aan de kenners. Bestaat dat wel: gesloten parcours en triple launch en dubbelspoor / twee treinen?

coasterfrenzy
27-02-18, 15:03
Niet alle triple launches zijn goed, Pulsar vind ik persoonlijk iets minder, de boot is zodanig groot en zwaar dat de launches minder krachtig voelen vind ik.

Maar dat is dan ook een Mack. Die lanceringen stellen over het algemeen erg weinig voor. Sterker nog: Voor Mack vond ik de lancering van Pulsar juist verbazingwekkend goed.

Gerstlauer is meestal wel wat beter ermee. Het gewicht van de Karretjes (vs. grote boot) zal daar ongetwijfeld in mee spelen. Toch weten Intamin en Premier goede lanceringen te maken met een volledige (zware) trein.. het kan dus blijkbaar wel.

Phadd-F
27-02-18, 16:22
Twee kopen, één bestellen dus dachten ze bij PR. Maar goed, geen reden om pessimistisch te doen want een extra achtbaan erbij is altijd leuk. Goldrush nog niet gedaan maar ik hoor dat dat wel een leuk baantje is. Die "steilste, snelste, hoogste" tripple launch coaster uitspraak neem ik met een korreltje zout. Afwachten wat het gaat worden en of het is wat BJL nodig heeft.

Talocan
27-02-18, 16:34
En als ze al 'steilste' in de mond nemen maar niks zeggen over 'langste', mogen we daaruit afleiden dat hij korter wordt dan Gold Rush (400m), ik hoop van niet...?

Oh jee, daar zegt je zoiets.
Gold Rush is een fantastisch baantje, maar hij moet het niet echt van de lengte hebben. Nog korter zou verschrikkelijk zijn. Voor Bobbejaanland is één trein trouwens echt wel te weinig qua capaciteit. Verder juich ik elke investering toe maar vind ik het jammer dat ze (na MPG en Slagharen) opnieuw kiezen voor een triple launch. Had toch liever een ander type coaster met inversies gezien.

Ignace
27-02-18, 19:09
Knap! Ook al zal Bobbejaanland nu wel beseffen dat dit echt nodig is. Ze kunnen moeilijk als enige in de regio totaal achterblijven.

Gerstlauer heeft bij veel Belgische pretparkfans zijn eigen reputatie ondermijnt door Looping Star te vervangen door het misbaksel dat er nu staat. Dit is hun kans om dat wanontwerp goed te maken bij de fans!

Ik ben benieuwd naar de exacte locatie van de baan. De kiosk word al vermeld, maar zouden ze de plek waar tot voor kort die windmolen stond ook gebruiken? Word een mooie eyecatcher zo!

Putoor
27-02-18, 19:11
Zeer mooi nieuws voor Bobbejaanland! Ik ben persoonlijk wel fan van de triple launch coasters die vorig jaar in Slagharen en Movie Park Germany werden gebouwd, al is het natuurlijk een beetje jammer dat de drie parken een vergelijkbare attractie plaatsen. Zeker omdat ik toch de indruk heb dat aardig wat bezoekers met een Bobbejaanland-abonnement de grens oversteken naar Slagharen en vooral Movie Park. Persoonlijk had ik voor een Mack gekozen, wegens het comfort en de mogelijkheid om met twee treinen te rijden. Gold Rush was echter ook prima, dus ik maak er geen punt van.

Goed ook dat er een themazone gecreëerd wordt rond Typhoon en Sledgehammer. Typhoon is een lelijk geval en het hele gebied is nu een beetje troosteloos. Dit gebied heeft naar mijn gevoel veel meer een upgrade nodig dan de Big Bang of Dreamcatcher, dus ik ben toch blij dat ze ook nog in nuttige dingen investeren.

etwien
27-02-18, 19:12
Voor mijn part breken ze ook meteen Typhoon af om op die plaats een spaghetti van inversies te planten ipv dat grijze gedrocht ...

Phadd-F
27-02-18, 19:15
Gerstlauer heeft bij veel Belgische pretparkfans zijn eigen reputatie ondermijnt door Looping Star te vervangen door het misbaksel dat er nu staat. Dit is hun kans om dat wanontwerp goed te maken bij de fans!


Elke constructeur heeft zo zijn misbaksels, ik reken Typhoon eerder Bobbejaanland zelf aan dan Gerstlauer hoor.

Joran
27-02-18, 19:23
Méh.

Goed dat er iets nieuws komt, slechte keuze imo. Achja, een kat in het nauw zeker?

borisvdd
27-02-18, 19:28
Eerst kijken wat het wordt... ze durven herschilderde attracties als "NIEUW IN BOBBEJAANLAND" voorstellen, dus hun recordbreker wil ik eerst nog wel eens zien. En je bezoekt hem best op een kalme dag, anders sta je er nog langer in de rij dan bij DreamCatcher.

Bobbejaanland: kijk anders eens naar Walibi, Plopsa en Disney: ZO breng je groot nieuws...

Rickie97
27-02-18, 19:33
Méh.

Goed dat er iets nieuws komt, slechte keuze imo. Achja, een kat in het nauw zeker?

Bwa, een kat-in-het-nauwsprong zal dit niet zijn denk ik, ik denk eerder aan iets als "het werkt ginder, dus dat zal hier ook wel werken". Remember ook The Forbidden Caves.

nicooke
27-02-18, 20:19
Toch wel blij met deze aankondiging dat ze nog eens gaan investeren in iets nieuw en terug een rollercoaster.
Ik ben ook eens benieuwd welk thema het gebied zal krijgen en hoe ze het gaan uitwerken.

bobby turbo
27-02-18, 20:49
Eerst kijken wat het wordt... ze durven herschilderde attracties als "NIEUW IN BOBBEJAANLAND" voorstellen, dus hun recordbreker wil ik eerst nog wel eens zien. En je bezoekt hem best op een kalme dag, anders sta je er nog langer in de rij dan bij DreamCatcher.

Bobbejaanland: kijk anders eens naar Walibi, Plopsa en Disney: ZO breng je groot nieuws...

Dit wil ik toch tegenspreken, ik kan me niet herinneren dat Bobbejaanland ooit een oude attractie herschilderde en het een nieuwe attractie noemde. Wat capaciteit betreft, mmm volgens mij zijn er geen statistieken bekend, dus beetje overbodige opmerking. Dreamcatcher is inderdaad een ramp op dat gebied, maar de andere achtbanen in het park verloopt de wachtrij zeker wel vlotjes, waarom niet daar mee vergelijken? Haters keep on hating zeker?

Wat wel verteld werd is dat de achtbaan groter wordt als Gold Rush en enkel op gebied van de triple launch hiermee te vergelijken zal zijn, dat durf ik toch voorzichtig als positief zien.

Jak
27-02-18, 22:07
Ik ben vooral opgelucht dat Bobbejaanland niet achterblijft. Inderdaad fijn dat de hele zone wordt aangepakt. Hopelijk geen IP-thema maar een eerder avontuurlijk thema. Bijzonder dat er in Bobbejaanland een thrillzone komt :D. Hopelijk wordt het geen van het park geïsoleerd stukje.

Kan het niet zijn dat Bobbejaanland ook een meerjarenplan heeft, maar het gewoon niet verspreid? Dit jaar pakken ze de Big Bang en de Dreamcatcher aan, vorig jaar hebben ze Adventure Valley gefinetuned en die speelplaats geplaatst en de jaren daarvoor werd het cowboydorp gerenoveerd. Dit getuigd toch ook een beetje van de plannen in Walibi, zij het veel kleinschaliger. In 2020 volgt de zone langst de linkerkant van het park?

etwien
27-02-18, 22:42
Kan het niet zijn dat Bobbejaanland ook een meerjarenplan heeft, maar het gewoon niet verspreid? Dit jaar pakken ze de Big Bang en de Dreamcatcher aan, vorig jaar hebben ze Adventure Valley gefinetuned en die speelplaats geplaatst en de jaren daarvoor werd het cowboydorp gerenoveerd. Dit getuigd toch ook een beetje van de plannen in Walibi, zij het veel kleinschaliger. In 2020 volgt de zone langst de linkerkant van het park?
Als er 1 park pronkt met elke scheet dat er gelaten wordt is het Bobbejaanland, dus mochten ze een meerjarenplan hebben hadden ze dat vast al LANG in ons strot geramd ...

Ik ben ergens blij dat er eindelijk een nieuwe coaster komt, maar vind het zoals velen spijtig van de onoriginele keuze. Een beetje nuance, zelfs een Big Apple had nieuws geweest in BJL, maar als ze dan echt willen uitpakken, waarom niet met iets uniek uitpakken? Het zou het imago van het park zeker goed doen, en dan kunnen ze nog eens pronken met iets creatief. Nu moeten we het doen met een zoveelste Gerstlauer tripple launch infinity baan die van de camion is gevallen ter hoogte van Lichtaard, en het park zei: fair enough!

K-ToF
27-02-18, 23:27
Ik ben ergens blij dat er eindelijk een nieuwe coaster komt, maar vind het zoals velen spijtig van de onoriginele keuze. Een beetje nuance, zelfs een Big Apple had nieuws geweest in BJL, maar als ze dan echt willen uitpakken, waarom niet met iets uniek uitpakken? Het zou het imago van het park zeker goed doen, en dan kunnen ze nog eens pronken met iets creatief. Nu moeten we het doen met een zoveelste Gerstlauer tripple launch infinity baan die van de camion is gevallen ter hoogte van Lichtaard, en het park zei: fair enough!

Ik denk persoonlijk dat Bobbejaanland niet veel in de pap te brokken had als het aankomt op vlak van keuze voor een baan. En ik denk ook dat het management in LichtaarT gewoon tevreden is dat het mag uitpakken met iets van een deftig kaliber.

Ik gun het Bobbejaanland in elk geval van harte. Misschien in 2019 ook nog eens langs daar passeren voor een bezoekje. Het ligt op nog geen 10 minuten van mijn deur en nu is er eindelijk nog eens een reden om langs daar te rijden!

bobby turbo
27-02-18, 23:31
Als er 1 park pronkt met elke scheet dat er gelaten wordt is het Bobbejaanland, dus mochten ze een meerjarenplan hebben hadden ze dat vast al LANG in ons strot geramd ...

Ik ben ergens blij dat er eindelijk een nieuwe coaster komt, maar vind het zoals velen spijtig van de onoriginele keuze. Een beetje nuance, zelfs een Big Apple had nieuws geweest in BJL, maar als ze dan echt willen uitpakken, waarom niet met iets uniek uitpakken? Het zou het imago van het park zeker goed doen, en dan kunnen ze nog eens pronken met iets creatief. Nu moeten we het doen met een zoveelste Gerstlauer tripple launch infinity baan die van de camion is gevallen ter hoogte van Lichtaard, en het park zei: fair enough!

Goh de zoveelste Gerstlauer Triple Coaster, mmm, ik kan maar een andere soortgelijke baan opnoemen hoor... Mocht het wat unieker, mja, dat is wel lastig want wat voor soort achtbaan hebben we nog niet in de nabije omgeving?

GriffonofNemesis
28-02-18, 11:58
Voila, als we lang genoeg zeggen dat Bobbejaanland een nieuwe achtbaan nodig heft, dan wordt er geluisterd blijkbaar. Waarvoor dank! Had het beter iets unieker geweest? Jazeker, maar eigenlijk is dit best wel een mooie aankondiging voor België. Gerstlauer heeft mij de laatste jaren meer en meer kunnen plezieren. Gold Rush vind ik echt tof en mooi voor Slagharen. Ik ben dan ook blij dat Bobbejaanland tenminste voor een grotere versie gaat. Hopelijk is de baan gewoon iconisch genoeg om het park zich te laten onderscheiden van de andere in de buurt.

Zouden ze voor een echt thrill thema kiezen dan voor die zone? Want hoe ga je drie van zo'n grote attracties thematiseren met het budget van Bobbejaanland? Ik verwacht iets vrij basis, maar je weet maar nooit.

SanderV
28-02-18, 13:23
Negatieve commentaar zal er altijd zijn. Eerst is het klagen dat er niks aan onderhoud gedaan wordt, daardoor begint het park dus stilaan meer en meer aan onderhoud te doen (niet al te veel, maar het gebeurd wel). Maar dan is het weer klagen dat er te weinig nieuwe dingen worden toegevoegd. Nu krijgen ze (hopelijk) een fatsoenlijke achtbaan waar ze mee kunnen uitpakken. Nu is dat ook niet goed omdat ze bij de buren 260 km verderop in Nederland "hetzelfde" hebben staan... De beste keuze is het inderdaad niet maar wat Bobbejaanland ook doet het zal nooit goed zijn. Oké, Bobbejaanland is niet het beste park hier in de buurt, maar als iedereen er zo pessimistisch over is dan zal het nooit goed zijn. Ze moeten zich trouwens redden met het geld dat ze krijgen en dat proberen ze zo goed mogelijk te doen. Ook al doen ze niet altijd het beste, ze doen wel hun best.

Earlyspencer
28-02-18, 13:33
Voila, als we lang genoeg zeggen dat Bobbejaanland een nieuwe achtbaan nodig heft, dan wordt er geluisterd blijkbaar. Waarvoor dank! ...

Dat BJL mee leest op dit en andere fora, kan wel. Maar de beslissing voor deze coaster werd volgens mij gemaakt op de dag dat Dekkers de stekkers uit de Looping Star trok. Groepsaankoop bestaat niet enkel voor klanten van energieleveranciers!

Kwantiteit is geen kwaliteit. Maar als deze nieuwe er komt voor de herplaatsing van Coccinelle, is BJL met 8 achtbanen de Rollercoaster Capital van de Lage Landen ...

Meteen kunnen we ook dit topic reanimeren, want gaan vissen met een typhoon lijkt me atmosferisch geen wijs plan.
http://board.pretparken.be/showthread.php?734-Poll-Thema-nieuwe-attractie

borisvdd
28-02-18, 14:05
Goh de zoveelste Gerstlauer Triple Coaster, mmm, ik kan maar een andere soortgelijke baan opnoemen hoor... Mocht het wat unieker, mja, dat is wel lastig want wat voor soort achtbaan hebben we nog niet in de nabije omgeving?

Dat heb je als je jaren wacht met investeringen... dan zijn alle andere parken al méér dan een straatlengte voor op jou.

Maar sommigen blijven het herschilderen van een baan, het plaatsen van een dakje op een glijbaan, het veranderen van een attractienaam of het gebruiken van VR-brilletjes als "een goed teken van hoe het park vooruit wil" zien. Het zijn zaken waar ik zelf niet van denk "wow, schitterend werk van dat park".

Laat ze maar aanmodderen, de meesten blijven lachen met dat park en de fans ervan zullen elke nieuwe bloembak uitgebreid blijven toejuichen.

flyingtiger
28-02-18, 14:06
Maar als deze nieuwe er komt voor de herplaatsing van Coccinelle, is BJL met 8 achtbanen de Rollercoaster Capital van de Lage Landen ...
http://board.pretparken.be/showthread.php?734-Poll-Thema-nieuwe-attractie

BJL is op de laatste 2 jaren na al jaren het park met de meeste achtbanen van de Lage Landen hoor :p (in België de meeste en in NL samen met Efteling als je Joris & de draak als 1 achtbaan beschouwt).

simon
28-02-18, 20:04
Je mag zeggen wat je wilt, maar ik denk dat ze met Yves Peeters een geschikte directeur gevonden hebben. Na al die jaren zie ik eindelijk weer een visie in het park, en dat vertaalt zich ook naar de aanpassingen en uitbreidingen.

De Gerstlauer Triple Launch coaster is voor sommigen hier misschien een teleurstelling, maar voor de modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke belevenis zijn. Slagharen is volgens mij quasi onbekend in België, en Movie Park Germany is toch weer iets anders (wat voor velen ook nog ver ligt). Voor die modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke ervaring zijn.

En wat Bobbejaanland ook doet, voor sommigen zal het nooit goed (genoeg) zijn. Ik ben alvast blij met deze visie op de toekomst en deze uitbreiding van het park. Het park doet echt zijn best om er weer te zijn, en zeker met Halloween hebben ze me al meermaals weten te verbazen. Keep up the good work!

borisvdd
28-02-18, 20:07
De Gerstlauer Triple Launch coaster is voor sommigen hier misschien een teleurstelling, maar voor de modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke belevenis zijn. Slagharen is volgens mij quasi onbekend in België, en Movie Park Germany is toch weer iets anders (wat voor velen ook nog ver ligt). Voor die modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke ervaring zijn.



Iedereen heeft tegenwoordig internet en zag de reclame passeren over Slagharen... Net zoals elke Belg weet dat er in Phantasialand nieuwe coasters kwamen vorig jaar en net zoals zo goed als iedereen intussen EuropaPark kent.
Niet denken dat buiten achtbaanfreaks niemand naar filmpjes over buitenlandse pretparken kijkt.

Jak
28-02-18, 20:52
Ons Peggy is daar weer! Dit keer geeft ze info rond de nieuwigheden (attractie, thema, ...) in 2019.

Voornaamste opmerkingen:
- Landscaping wordt ook uitgevoerd.
- Er komen nieuwe paden (volgens haar, 'nieuwe routes')
- Het plein rond de attracties wordt aangepakt.
- De omliggende attracties worden mee geïntegreerd in het thema. Ik gok op de Bootvaart, de Viking Ride en de Dino Ride.

http://www.rtv.be/artikels/grootste-investering-ooit-voor-bobbejaanland-a50961

Verder hoop ik dat ze het eerste deel van het park ook eens aanpakken. Hoe dat er uit moet zien, weet ik niet goed, maar een havengebiedje lijkt zeker leuk. Al heb je daar nu wel al het Wondergarden-gedoe. Misschien eerder de groene kant optrekken met het eerste deel. Met allemaal reuzeplanten zoals in Majaland?

Earlyspencer
28-02-18, 20:56
Zal het een open of gesloten parcours zijn? Bij mijn weten heeft Gerstlauer nog geen open triple launch coasters gemaakt. Of alle gesloten triple launch coasters maar met één trein reden weet ik niet, ik heb nog steeds geen tegenvoorbeeld gevonden. Bye bye, sweet capacity dus bij dit type coaster, en blijkbaar onafhankelijk van de constructeur. Zie o.a. https://rcdb.com/13346.htm (S&S) of bekender bij ons: https://rcdb.com/6736.htm (Premier Rides) en de hierboven veelvuldig aangehaalde Gold Rush.

Of open triple launch coasters - mag ik het shuttles noemen? - altijd een wisselspoor en dus meerdere treinen hebben, weet ik niet. De twee treinen op MPG's Star Trek zijn gekend, maar er bestaan ook exemplaren met zelfs drie treinen: https://rcdb.com/13420.htm (Intamin). Dit lekker beest heeft overigens ook z'n baanlengte mee. Rcdb geeft 1300 pers/uur aan tegenover 800 voor Gold Rush. Dat laatste komt niet echt geloofwaardig over, mijn gedacht.

Ignace
28-02-18, 21:05
Zal het een open of gesloten parcours zijn? Bij mijn weten heeft Gerstlauer nog geen open triple launch coasters gemaakt. Of alle gesloten triple launch coasters maar met één trein reden weet ik niet, ik heb nog steeds geen tegenvoorbeeld gevonden. Bye bye, sweet capacity dus bij dit type coaster, en blijkbaar onafhankelijk van de constructeur. Zie o.a. https://rcdb.com/13346.htm (S&S) of bekender bij ons: https://rcdb.com/6736.htm (Premier Rides) en de hierboven veelvuldig aangehaalde Gold Rush.



De nieuwe van Walibi Rhone-Alpes zou een 'open parcours' hebben, althans zo interpreteerde ik het toen toch. Gerstlauer heeft in ieder geval al getoond dat ze vanalles kunnen met track switches, dus ik zie het wel gebeuren.

bobby turbo
28-02-18, 23:06
Dat heb je als je jaren wacht met investeringen... dan zijn alle andere parken al méér dan een straatlengte voor op jou.

Je hebt een punt als je zegt dat ze te lang gewacht hebben met een nieuwe achtbaan, maar er waren wel andere (minder goede) investeringen. 5 miljoen voor Fobidden Caves is zeker een investering, al was het in onze ogen zeker niet de juiste.

flyingtiger
01-03-18, 09:46
Als ik dat zo hoor i.v.m. nieuwe routes en landscaping, dan gok ik op volgende aaneengesloten zone waarop de coaster zal verrijzen:

http://ppp.pretparken.be/files/screenshots/Capture.PNG

Het plein naast Typhoon is best groot en Slagharen heeft al bewezen dat een Monorail geen hindernis vormt :p. Samen met het plein van de pergola en FlyAway vormt dit best wel een grote oppervlakte die aangewend kan worden voor de nieuwe achtbaan.

Pretparkfreak7
01-03-18, 09:57
Dat lijkt me een beetje te optimistisch. Ik geloof niet dat we al van die witte tent afgeraken en ik betwijfel ook dat die achtbaan over the forbidden caves kan lopen zonder die met supports te doorklieven. Daardoor wordt het al een pak moeilijker om aan die pergola te komen. Het zou wel makkelijker zijn om de achtbaan aan een zone met Sledgehammer te linken als de baan er letterlijk rond kronkelt.

simon
01-03-18, 10:49
Als ik dat zo hoor i.v.m. nieuwe routes en landscaping, dan gok ik op volgende aaneengesloten zone waarop de coaster zal verrijzen:

http://ppp.pretparken.be/files/screenshots/Capture.PNG

Het plein naast Typhoon is best groot en Slagharen heeft al bewezen dat een Monorail geen hindernis vormt :p. Samen met het plein van de pergola en FlyAway vormt dit best wel een grote oppervlakte die aangewend kan worden voor de nieuwe achtbaan.

Dit is inderdaad een heel grote ruimte, waarop heel wat mogelijkheden zijn. En op de parking kunnen ze ook nog wel wat supports plaatsen :)

Jak
02-03-18, 00:12
Dit is inderdaad een heel grote ruimte, waarop heel wat mogelijkheden zijn. En op de parking kunnen ze ook nog wel wat supports plaatsen :)

Gaat de ruimte niet nog groter zijn? Ik kan me moeilijk inbeelden dat ze het pleintje links, als je voor de ingang van de Sledgehammer staat, niet mee integreren in het thema. Typhoon en Sledgehammer worden sowieso mee geïntegreerd in het thema, net zoals enkele kleinere, omliggende attracties.

Misschien heb ik er wat meer vertrouwen in als de meesten onder ons, maar ik verwacht wel een themazone met eenzelfde grootte als het Cowboydorp.

flyingtiger
02-03-18, 08:56
Mijn afbakening is enkel om de oppervlakte te markeren waarover de nieuwe coaster zou kunnen lopen ;)

chupacalabra
02-03-18, 16:57
Grootste investering ooit in BJL , dat klinkt erg veel belovend. Dat is onmiddellijk erg veel verwachtingen scheppen . Persoonlijk vind ik zoiets onnodig gevaarlijk om te communiceren... Als er in 2004 net geen 12 miljoen (equivalent van 14,5milj nu!) in 3 attracties wordt gestoken in 1 attractie en een retheming , mogen we toch echt wel TOP dingen verwachten. Daar zijn we kei blij om!
Wat voor monsterbaan gaat Gerstlauer dan bouwen ?? Geweldig is dit!
Wat voor sommigen niet geldt, maar voor mij wel is dat ik blij ben dat ze voor Gerstlauer kiezen. Ik vind de Gerstlauer launches erg aangenaam. De enige attractiebouwer die het vuur aan de schenen kan leggen (en omgekeerd) aan GL vind ik Intamin . Ik snap niet goed wat iedereen zo oploopt met Mack (qua launch dan!)?

Wat ook wel raar is in communicatie is; die 3000m² waar ze het over hebben, die backstage is . Ten tijde van Fly Away was dat gewoon toegankelijk , t'is dus gewoon een stukje wat ze eerder afsloten en nu terug vrijgeven... niet bepaald een grote winner vind ik ;-), maar qua reclame kan 't wel tellen natuurlijk .

Hoeveel vrije ruimte zou sledgehammer moeten hebben als veilige zone ? Dat zal wel niet min zijn denk ik ? Dat ding gaat op topsnelheid, op volle capaciteit een goeie 100km/u... Daar zal je toch wel wat safe zone rond moeten zijn denk ik ?
(vooral voor mezelf, maar misschien heeft iemand er veel ervaring mee en kan die me even helpen: met de valversnelling van 9,8m/s en de hoogte van een goeie 40m lijkt mij toch een goeie 30m voor en achter de slingerbeweging noodzakelijk als veilige zone. Omdat zijn ronddraai snelheid niet zo hoog is, zal dat zijwaarts misschien niet zo veel zijn ? Iemand daar ervaring mee ?
https://natuurkundeuitgelegd.nl/videolessen.php?video=harmonischetrillingslingerma ssaveer )

Dinosaurus
02-03-18, 19:06
Geweldig nieuws dit, maar natuurlijk hoop ik ook dat dit nog maar het BEGIN is van een nieuwe frisse wind door het park.

Het grootste probleem dat BJL momenteel heeft, vind ik, is dat het attractieaanbod behoorlijk verouderd is en veel van de nieuwere attracties niet het niveau halen van de oudere. Deze coaster zou dat wel eens kunnen veranderen en het park de boost geven die het al jaren nodig heeft. 15 miljoen - lees ik dat goed? - is niet weinig.

Hopelijk gaan ze hierna de oudere toppers als Revolution, Indiana River en El Rio naar een hoger niveau tillen (en neen, niet met VR!), zodat die ook op technisch vlak nog heel wat jaartjes meekunnen en het park een moderner imago krijgt. Al is het dan nog maar de vraag wat ze met Dream Catcher (die baan is al meer dan dertig jaar oud), Kinderland en de rotsen van de wildwaterbaan zullen doen. Dan kan BJL terug meespelen met de grote spelers IMO.

Ik hoop wel dat ze deze keer rekening houden met de capaciteit, want die was bij de vorige nieuwigheden niet al te schitterend. Bij Dizz en de Caves is het steevast wachten geblazen, zelfs wanneer er weinig volk is.

Meer van dit i.p.v. dat VR-gebeuren please, BJL! Ik ben echt onder de indruk hiervan! BJL als "Roller Coaster Capital of the Low Lands" schreef iemand hier. Stel je voor. Dat is pas iets waar ze reclame kunnen mee maken!

Michielsken
02-03-18, 20:14
Roller coaster capital of Benelux zijn ze sowieso kwijt in 2021, Walibi heeft er dan 10 en zit zo in de wereldwijde top 25 (toch vandaag bekeken) Dat zijn evenveel achtbanen als Alton Towers en Blackpool, en in Europa doen enkel EuropaPark, AnkaraPark en Energylandia beter. Toch wel straf gezien de voorbije 15 jaar van het park

Dinosaurus
02-03-18, 20:28
Ow, dat is jammer. Maar des te meer een reden om de concurrentiestrijd aan te gaan volgens mij. In mijn wildste dromen halen ze de Temple of Fear terug van stal, dan hebben ze er toch weer eentje bij! :p Genoeg verouderde attracties om daar te vervangen, me dunkt (vb. Kinderland).

Belgiumcoasterfreak
03-03-18, 12:46
Goed nieuws dat het park weer iets écht nieuws bouwt! Ondanks ik wat sceptisch ben omdat PR weeral een triple launch coaster bouwt, kan ik over de eerder twee gebouwde modellen niet veel zeggen (nog niet gedaan dus). Maar hey, alles beter dan een Forbidden Caves 2.0, neen?

Als wat ze zeggen dat ze gaan doen, met hun nietszeggende records, waar is, verwacht ik eerder een Skyrocket II-variant van Gerstlauer dan een echte uitgestrekte baan. Ook hou ik mijn hart wat vast naar capaciteit toe. Nu ja, aan hen om ons te verbazen uiteraard.

jefke88
03-03-18, 23:58
Het zal allesinds een erg compacte baan worden. 'Langste tripple launch coaster van de Benelux' is niet gecommuniceerd (snelste, steilste, hoogtste en meeste inversies wel). Mogen we dus zeker zijn dat het minder dan 400 meter wordt.

nicooke
21-05-18, 08:51
Weet iemand wanneer er meer zou bekend worden gemaakt over de coaster nu het seizoen bezig is?
Had ik ergens gelezen dat ze normaal al gingen beginnen met de werken deze zomer?

Jak
21-05-18, 11:11
Weet iemand wanneer er meer zou bekend worden gemaakt over de coaster nu het seizoen bezig is?
Had ik ergens gelezen dat ze normaal al gingen beginnen met de werken deze zomer?

Ik had gehoord dat ze het bouwterrein beginnen voor te bereiden in augustus en dat ze dan heel de herfst/winter door bouwen aan de nieuwe achtbaan.

Phantasiastisch
22-05-18, 21:55
Ik ben zeer blij met de nieuwe toevoeging. Het is een stap in de goede richting en sinds de nieuwe directeur waait er een frisse wind door het park.

Mijn voorspellingen a.d.h.v. mijn markeringen op de parkmap:
Oranje: plaats waar de Triple Launch Coaster komt.
Roze: reikwijdte van het hele themagebied (dat dan ongeveer dezelfde oppervlakte bedraagt als Cowboy dorp en Adventure Valley).

Off-topic: Wat ik graag hierna eerst zie gebeuren voor men de linkerzijde van het meer aanpakt, is de refurbishment van de achterzijde van Cowboy dorp. De Horse Pedalo en de Aztek Expres uit het park verwijderen. De Pony Ride eventueel verplaatsen naar de betonvlakte naast de Speedy Bob. Dan komt hier heel wat plaats vrij.

Kinderland is een vreemde eend in de bijt. De derde etage is nooit open. De tweede etage amper. De eerste etage is het enige wat overblijft in dat gigantisch gebouw.

Ik zie liever de hal achter Aztek Expres eveneens tegen de grond gaan en Kinderland om te bouwen tot Evenement-en showbuilding.

Zo heeft men een prima gebouw voor shows en een toekomstig stuk grond om uit te breiden.

Talocan
22-05-18, 22:24
Ik ben zeer blij met de nieuwe toevoeging. Het is een stap in de goede richting en sinds de nieuwe directeur waait er een frisse wind door het park.

Mijn voorspellingen a.d.h.v. mijn markeringen op de parkmap:
Oranje: plaats waar de Triple Launch Coaster komt.
Roze: reikwijdte van het hele themagebied (dat dan ongeveer dezelfde oppervlakte bedraagt als Cowboy dorp en Adventure Valley).

Off-topic: Wat ik graag hierna eerst zie gebeuren voor men de linkerzijde van het meer aanpakt, is de refurbishment van de achterzijde van Cowboy dorp. De Horse Pedalo en de Aztek Expres uit het park verwijderen. De Pony Ride eventueel verplaatsen naar de betonvlakte naast de Speedy Bob. Dan komt hier heel wat plaats vrij.

Kinderland is een vreemde eend in de bijt. De derde etage is nooit open. De tweede etage amper. De eerste etage is het enige wat overblijft in dat gigantisch gebouw.

Ik zie liever de hal achter Aztek Expres eveneens tegen de grond gaan en Kinderland om te bouwen tot Evenement-en showbuilding.

Zo heeft men een prima gebouw voor shows en een toekomstig stuk grond om uit te breiden.

@moderator
Om het overzicht te behouden lijkt het me een goed plan om bovenstaande en deze reactie te verplaatsen naar het "aging map topic". Dit kan perfect fungeren als Bobland droom / persoonlijke theorieën topic. En geraken we hier niet volledig uit de bocht.

Kinderland lijkt me niet echt de goed afmetingen te hebben om als groot showbuilding te fungeren. Evenementen zouden wel mogelijk zijn. Maar zie niet de meerwaarde t.o.v. de huidige arena. Veel beter is om Kinderland te ontmantelend en volledig te renoveren naar opnieuw een volwaardig Kinderparadijs. Dat je meteen ook tijdens de (winter)vakanties kan opengooien. Zoals iemand al geopperd heeft (weet niet meer wie of waar). J hebt inderdaad een parking vlakbij al.

Als ik de arena laat staan laat ik Pony ride en horse pedalo ook maar staan. Al mag de treinen van die laatste wel een nieuw onderstel krijgen zodat ook volwassen deftig kunnen trappen zonder tegen de rand van het wagentje te zitten.

Ik persoonlijk zou Aztek Express verhuizen naar de linkerkant van het meer. Om daar een Aztek zone te creëren. Indiana River zit al in dat sfeertje.

De locatie van de nieuwe coaster lijkt me niet helemaal correct. Afgaande op het eerste persbericht komt hij tussen (of iets wat rechts) Typhoon en Sledgehammer. Ik kijk er alvast naar uit voor welk thema ze gaan kiezen. Maar afgaande op de weg die ze zijn ingeslagen en twee voorgaande jaren hebben verwezenlijkt op vlak van opknap werken heb ik er wel vertrouwen in.

Pretparkfreak7
22-05-18, 22:45
Ik zie de idealen van een jonge en enthousiaste pretparkfanaat doorschemeren in dit plan... :D

Het lijkt mij sterk dat ze ook de bootvaart betrekken in het nieuwe thema. Die ligt afgelegen en heeft op zich al een degelijk uitzicht waar niemand zich aan stoort. Ook de locatie van de nieuwe coaster lijkt me een beetje vreemd. Als ze Typhoon en Sledgehammer met de coaster tot één zone willen verwerken, lijkt het mij logischer dat die baan ergens rechts van de witte tent en sledgehammer zijn station heeft, parallel met de parking. Dan verbindt de coaster de attracties binnen de zone toch al. Eventueel kan er dan nog steeds een lust gemaakt worden tot aan dat pleintje met die pergola.

Die rechterbovenhoek integraal slopen kan ik ergens wel begrijpen: het zijn niet de meest tot de verbeelding sprekende attracties, die arena is ook niet bepaald moeders mooiste en je krijgt er heel wat plaats voor terug. Maar...
...Waarom zou je geld willen steken in een duidelijke verkleining van je attractieaanbod?
...Waarom zou je een van je showruimtes afbreken als je park steeds meer inzet op beleving en thema?
...Bobbejaanland heeft voor mij al verschillende keren bewezen dat attracties slopen niet echt grondig gebeurd. Daardoor staan er op veel plaatsen nog restjes fundament zoals bij Speedy bob of Sancta Maria. In dit geval zou de volledige achterkant van het park dan enkele jaren zo'n troosteloze zone worden. Een vervanger gaat volgens mij ook nooit zoveel sfeer hebben als het pleintje met aztek en die pilaren van de horse pedalo. Bij alle recente toevoegingen die het park tot hiertoe deed merk je dat diezelfde detailafwerking van vroeger er niet meer inzit.
...de kans dat Bobbejaanland nadien gelijkwaardige familieattractie zal bouwen ter compensatie lijkt me klein en dat zou jammer zijn voor het aanbod.

Ik zie kinderland nooit van zijn leven omgebouwd worden tot showcomplex: dan gaat slopen en nieuw bouwen veel goedkoper zijn. Als ze dat doen zijn ze echter een heleboel kinderattracties én een belangrijke indoorruimte kwijt en staat er aan de linkerkant van het meer écht bijna niets.

Phantasiastisch
23-05-18, 11:33
Aangezien commercieel directeur Peggy Verelst zei dat een backstage area betrokken wordt, ging ik er vanuit dat de achtbaan meer in de buurt van de eenzame Sledge Hammer zou komen. Wat de mogelijkheid geeft om de hal van The Forbidden Caves weg te werken. Bijvoorbeeld door het station van die nieuwe achtbaan ertegen te plaatsen en te themen.

Ik hoop eigenlijk niet dat de achtbaan zo dicht tegen Typhoon komt te staan. Het zou er visueel niet uitzien imo. :)

simon
23-05-18, 12:11
Ik zou het vooral leuk vinden als de nieuwe achtbaan dicht bij Sledge Hammer gebouwd wordt, zodat je met momenten moet uitkijken dat de Hammer je niet raakt :p

Wat betreft de ruimte, vermoed ik dat het station zal komen waar nu dat witte tentje staat. Ook de grotere witte tent tussen Typhoon en Sledge Hammer zou beter plaats maken om het thema meer door te trekken en de achtbaan doorheen te laten vlammen.

bobby turbo
23-05-18, 12:28
Eigenlijk zou het me niet verbazen als het station in het rode gebied komt en de baan ongeveer in het blauwe gebied dat ik aanduidde.
542

Pretparkfreak7
23-05-18, 14:01
Eigenlijk zou het me niet verbazen als het station in het rode gebied komt en de baan ongeveer in het blauwe gebied dat ik aanduidde.
Maar is die bovenste lus aan de pergola genoeg om aan 3000 extra vierkante meter park te komen? In totaal moet dat gebied ook 20 000 vierkante meter worden...

Phantasiastisch
23-05-18, 16:39
Maar is die bovenste lus aan de pergola genoeg om aan 3000 extra vierkante meter park te komen? In totaal moet dat gebied ook 20 000 vierkante meter worden...

Waarschijnlijk niet. De totale oppervlakte dat dit themagebied moet krijgen is enorm groot. Ik denk dat velen hier onderschatten hoe groot deze uitbreiding gaat zijn qua omvang. Natuurlijk moet je thematiseren bij Bobbejaanland met een korreltje zout nemen. Het kan een groot gebied worden dat afgebakend wordt met een gethematiseerde toegangspoort zoals bij Adventure Valley & Cowboy dorp. Hier en daar wat rotsen, planten en eenvoudige decorstukken. Een gethemed station bij de nieuwe achtbaan en voila, je hebt volgens Bjl-normen een themagebied. ;)

Ignace
23-05-18, 17:23
Ik denk dat ze de plaats van de windmolen en ook een deel van de parking zullen gebruiken. Ietwat ongelukkig naast Typhoon, maar wel een fameuze eyecatcher als je toekomt aan het park. Wellicht kunnen ze ook een mooie interactie met de monorail voorzien, net als in Slagharen.

Vraag is waar ze parking gaan compenseren als mijn vermoeden juist is.

Michielsken
23-05-18, 20:22
Vraag is waar ze parking gaan compenseren als mijn vermoeden juist is.
Is de nieuwe baan niet eerder de oplossing en was de vraag niet eerder: Wat doen we met die gigagrote parking die altijd leeg staat? ;)

bobby turbo
23-05-18, 20:24
Is de nieuwe baan niet eerder de oplossing en was de vraag niet eerder: Wat doen we met die gigagrote parking die altijd leeg staat? ;)

Die parking wordt tegenwoordig steeds eerst gevuld, het is de parking aan de overkant van het zijstraatje die leeg blijft :p

Michielsken
23-05-18, 22:15
Die parking wordt tegenwoordig steeds eerst gevuld, het is de parking aan de overkant van het zijstraatje die leeg blijft :p
I know, maar deze was gewoon te gemakkelijk... ;)

nicooke
16-07-18, 18:46
Het blijft verdacht stil rond dit nieuw project al iemand iets gezien als ze het park hebben bezocht?

SanderV
16-07-18, 19:52
Het blijft verdacht stil rond dit nieuw project al iemand iets gezien als ze het park hebben bezocht?

Ik heb het park al een paar keer bezocht sinds de aankondiging maar voorlopig is er nog niets te zien. Ik vermoed dat er binnenkort wel meer informatie naar buiten zal komen. Waarschijnlijk zullen ze ergens in september/oktober wel beginnen met bouwen of misschien ook later aanvankelijk hoe uitgebreid het project zal worden.

Phantasiastisch
16-07-18, 21:13
In een persbericht enkele maanden terug stond dat de werkzaamheden van start zouden gaan in augustus.

Als dat klopt, zullen we snel de eerste schuttingen zien opduiken.

bobby turbo
17-07-18, 00:03
Het blijft verdacht stil rond dit nieuw project al iemand iets gezien als ze het park hebben bezocht?

Voorlopig nog niets te zien.

vampire
17-07-18, 10:16
Voorlopig nog niets te zien.

Het is dan ook bouwverlof :)

Waliboy
25-07-18, 19:25
En we beschikken over meer technische info en lay out:

https://www.mupload.nl/img/rr1i8alwt9.jpg

https://www.mupload.nl/img/2pqr49.jpg

https://www.mupload.nl/img/g2eg16j.jpg

https://www.mupload.nl/img/orlabr46u.jpg

Bron: https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek#openbaaronderzoekprojectdetail/projectuuid=wwCDHhLLQK2SiplYdVIH1w

etwien
25-07-18, 20:13
Hmmm ... Gold Rush vond ik best wel fijn (alhoewel toch een tikkeltje te ruw om nog maar zo oud te zijn), maar wat me nog meer opvalt is vooral de enorme support constructie en de lage capaciteit!!!

Voor de rest is dit momenteel wel boven mijn verwachtingen!

bobby turbo
25-07-18, 20:21
Hmmm ... Gold Rush vond ik best wel fijn (alhoewel toch een tikkeltje te ruw om nog maar zo oud te zijn), maar wat me nog meer opvalt is vooral de enorme support constructie en de lage capaciteit!!!

Voor de rest is dit momenteel wel boven mijn verwachtingen!

Capaciteit ligt inderdaad niet enorm hoog, maar het lijkt me een fun ride te worden. Gold Rush ruw, hebben wij dan een verschillende baan gedaan?

etwien
25-07-18, 20:31
Capaciteit ligt inderdaad niet enorm hoog, maar het lijkt me een fun ride te worden. Gold Rush ruw, hebben wij dan een verschillende baan gedaan?

Ik heb hem eind Juni dit jaar gedaan, en zowel ik als mijn reisgezelschap vonden hem soms toch écht te ruw uit de hoek komen. Uiteindelijk wou mijn reisgezel hem na 3 keer niet meer doen door een opkomende hoofdpijn ...

bobby turbo
25-07-18, 20:43
Ik heb hem eind Juni dit jaar gedaan, en zowel ik als mijn reisgezelschap vonden hem soms toch écht te ruw uit de hoek komen. Uiteindelijk wou mijn reisgezel hem na 3 keer niet meer doen door een opkomende hoofdpijn ...

Watjes, wij deden hem de laatste keer we er waren meer dan een half uur non stop en niemand haakte af :p

Earlyspencer
25-07-18, 20:59
Als ik vergelijk met de twee recente triple-launch coasters in de meest nabije zustrerparken van BJL en m'n roze bril even opzet, zie ik ...
1° de betere Gerst-launcher van Slagharen t.o.v. de makkere lancering in MPG.
2° het functionele wisselspoor zoals bij Star Trek t.o.v. de mono-trein van GoldRush.
Maar ook ik vind de hier aangegeven theoretische (en dus t.o.v. de realiteit wellicht overschatte) capaciteit van < 700/uur aan de magere kant.

De detail-locatie en oriëntering bevallen me wel. Sledgehammer raakt hierdoor hopelijk een beetje uit z'n isolement. De tweede en derde afbeelding laten 'em lekker dichtbij de nieuwe coaster slingeren, misschien krijgen we wel een afkooksel van de tweestrijd Loke vs Balder. Het hoogste punt staat wijselijk verder af van Typhoon, waardoor laatstgenoemde niet letterlijk en figuurlijk wordt overschaduwd.

flyingtiger
25-07-18, 21:30
We hebben het nieuws even gecapteerd in een eigen nieuwsberich (http://goo.gl/eipiHe)t ;)

Jak
25-07-18, 23:45
Ik ben toch we verrast. De elementen zien er goed uit en de lay-out is uitgebreider dan in Slagharen.

Over de capaciteit maak ik me minder zorgen. Bobbejaanland is een park waar de wachtrijen vaak niet zo extreem hoog liggen, en als er wachtrijen zijn, worden ze kunstmatig gecreëerd. Deze attractie zal wel wachtrijen hebben, maar bij aangename drukte verwacht ik een half uur als wachttijd.

De interactie met de Sledgehammer is een goed iets, net als de verwijdering van die witte tent. Dat gebied wordt eindelijk open getrokken. Die tent diende echt als een muur rondom Sledgehammer. En al zeker na de invoering van Dizz, de verwijdering van Mambo en Fly Away.

Ben nu wel benieuwd naar het thema. Het was nl. de bedoeling dat Typhoon en Sledgehammer mee in het thema werden geïntegreerd. Ik gok nog altijd op een thema zonder IP. Woestijn, moeras, ... of iets anders natuurlijk.

Wat me ook opvalt is dat Bobbejaanland die vier mascottes terug heeft ingevoerd. Misschien kunnen we over het algemeen wel meer 'natuurlijke' thema's verwachten. Ze gaan missschien terug 100% aanleunen bij cowboy, indianen, ...

Ben nu wel benieuwd wat ze met de andere zones gaan doen. Na het cowboydorp, Adventure Valley en de zone rond de nieuwe launch, kan het toch niet anders dat ze het parkdeel links ook in een thema zetten of aanpassen.

Phantasiastisch
26-07-18, 01:00
Ik vind dit eerlijk gezegd een spijtige zaak net omwille van hetgene wat hier als positief bestempeld wordt.

Dat men Sledge Hammer uit zijn isolement haalt is positief maar de positie van de achtbaan vind ik storend. Sledge Hammer heeft zo'n "nauw contact" echt niet nodig. Een achtbaan die ernaast kronkelt vind ik persoonlijk beter.

Een lanceerachtbaan zoals Karacho in Tripsdrill had echt perfect geweest. Een soortgelijke achtbaan als deze zou wel mooi geïntegreerd kunnen worden in de omgeving van de Sledge Hammer en Typhoon.

Ik dacht dat ze de goede kant opgingen maar helaas. Ik ben hier alles behalve enthousiast over.

Ik ben normaal de eerste om positief te zijn, maar dit onding gaat het voor mij niet worden.

bobby turbo
26-07-18, 08:18
Ik vind dit eerlijk gezegd een spijtige zaak net omwille van hetgene wat hier als positief bestempeld wordt.

Dat men Sledge Hammer uit zijn isolement haalt is positief maar de positie van de achtbaan vind ik storend. Sledge Hammer heeft zo'n "nauw contact" echt niet nodig. Een achtbaan die ernaast kronkelt vind ik persoonlijk beter.

Een lanceerachtbaan zoals Karacho in Tripsdrill had echt perfect geweest. Een soortgelijke achtbaan als deze zou wel mooi geïntegreerd kunnen worden in de omgeving van de Sledge Hammer en Typhoon.

Ik dacht dat ze de goede kant opgingen maar helaas. Ik ben hier alles behalve enthousiast over.

Ik ben normaal de eerste om positief te zijn, maar dit onding gaat het voor mij niet worden.

Een Karacho in Bobbejaanland, waar zou je die dan neerzetten? :p

Ignace
26-07-18, 08:59
Ik vind het er wel een leuke baan uitzien. Langs één kant positief dat ze met twee treintjes kunnen werken, maar ik vrees voor de storingsgevoeligheid van die draaitafels...

jefke88
26-07-18, 09:19
Het ziet er leuk uit, maar het is en blijft Gerstlauer. Ik wacht met een oordeel te vellen want met Gerstlauer is de kans groot dat het er allemaal leuker uitziet dan de rit daadwerkelijk is.

Earlyspencer
26-07-18, 09:25
Inderdaad, Ignace: twee keer wisselsporen, dat kan voor storingen zorgen en neemt ook wel wat tijd in beslag. Vraag is of een eindparcours à la Star Trek met enkel één wisselspoor in het station de capaciteit veel zou verhogen. Nu is er wel die als extra element die laatste spike, waarop de trein hopelijk hoog genoeg gaat. En zo krijgt elke inzittende z'n deel: back de hoogste positie op de eerste spike en front op de tweede spike. Een soort boomerang-effect, zeg maar.

Vraag aan de kenners: is dit de eerste triple launch met begin- en eindspike? Ik vermoed toch minstens de eerste van Gerstlauer. Dat wordt dan toch minstens een Europese primeur. Het copy/paste-gehalte (van GoldRush) is dan ook kleiner dan ik eerst dacht.

Enig negatief puntje, en dan nog: het park wordt wel minder 'evenwichtig' met links twee logflumes en twee familiecoasters en rechts alle thrill en alle recente attracties.

jefke88
26-07-18, 09:44
Vraag aan de kenners: is dit de eerste triple launch met begin- en eindspike? Ik vermoed toch minstens de eerste van Gerstlauer. Dat wordt dan toch minstens een Europese primeur. Het copy/paste-gehalte (van GoldRush) is dan ook kleiner dan ik eerst dacht.

Enig negatief puntje, en dan nog: het park wordt wel minder 'evenwichtig' met links twee logflumes en twee familiecoasters en rechts alle thrill en alle recente attracties.

Eigenlijk niet, strict genomen is Pulsar dat ook ;). Maar denk inderdaad wel dat dit op zich een vernieuwend concept is, zeker toch in Europa.

En ja die verdeling, dat ligt aan de buren. Dat zie je nog wel in parken, in Walibi een beetje, maar nog veel meer in bijvoorbeeld Europa Park.

punisher
26-07-18, 10:06
In het artikel van jullie staat dat de tent naast Typhoon weg gaat, maar die staat toch helemaal niet in de weg van de nieuwe baan? Vanwaar komt die info dat die verwijderd zou worden? Ter info ik hoop het van harte dat ze weg gaat, maar ik vrees er toch voor. Zie foto hieronder, rode cirkel is de tent volgens mij.

618

Earlyspencer
26-07-18, 10:30
Voor 'gewone' bezoekers op 'gewone' dagen, is dat tentenkamp misschien storend, o.a. omdat deze Sledgehammer nog meer isoleert. Maar op 'speciale' dagen, al dan niet gesponsord, vind je hier vaak actieve ... eh promotiestands. Die boeien mij doorgaans ook niet, maar organisaties zoals Game Mania, Rode Kruis, en zakkenvullende partijen vragen er nu eenmaal wel om. Standhouders zijn er tegelijk buiten, maar ook beschut tegen (lichte) regen en felle zon.

Die tent-zone is dus enerzijds een doorn in het oog maar anderzijds logistiek en zeker financieel een waardevol stukje voor hert park. Als deze verdwijnt, zouden dergelijke infostands kunnen plaats hebben in de voormalige 4D of in wijlen Desperado. Alleen, dat is 100% binnendeurs, dan wordt het vlaggengewapper wel wat minder beeld-geniek.

bobby turbo
26-07-18, 12:08
de lijn is de baan op zich die je ziet, maar een baan heeft ook supports en omheining, mogelijk is deze breder dan je vermoedt. VErder is het verlies van die tent makkelijk op te lossen met een tijdelijke tent of overkapping die opgesteld kan worden indien nodig, hiervoor hebben ze nog plek genoeg achter typhoon, naast de kinderattracties.

bobby turbo
26-07-18, 12:10
Over de wisselsporen, Pegase Express heeft ze ook en daarover hoor ik toch weinig klachten ivm storingen.

yelle8
26-07-18, 20:09
In het artikel van jullie staat dat de tent naast Typhoon weg gaat, maar die staat toch helemaal niet in de weg van de nieuwe baan? Vanwaar komt die info dat die verwijderd zou worden? Ter info ik hoop het van harte dat ze weg gaat, maar ik vrees er toch voor. Zie foto hieronder, rode cirkel is de tent volgens mij.

Dit staat meermaals in de documenten (https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek#openbaaronderzoekprojectdetail/projectuuid=wwCDHhLLQK2SiplYdVIH1w) bij het Omgevingslokket.

punisher
26-07-18, 20:29
Dit staat meermaals in de documenten (https://www.omgevingsloket.be/omvPubliek/?openbaaronderzoek#openbaaronderzoekprojectdetail/projectuuid=wwCDHhLLQK2SiplYdVIH1w) bij het Omgevingslokket.

Oke, merci voor de extra info.

Earlyspencer
30-07-18, 11:09
Wat de capaciteit betreft: ik heb zo net de beste / duurste Gerstlauer van het Europese vasteland verlaten. Elke 5 minuten verschijnt er één trein op het buitenspoor, ook al rijdt men met 2 treinen. 16 pers x 12 keer per uur = ... belabberd maar natuurlijk wel de moeite waard.

siroccofreakske
30-07-18, 11:40
Het ziet er leuk uit, maar het is en blijft Gerstlauer. Ik wacht met een oordeel te vellen want met Gerstlauer is de kans groot dat het er allemaal leuker uitziet dan de rit daadwerkelijk is.

Op welke banen doel je dan? Ik vind de meeste Gerstlauers eigenlijk echt wel leuk.


Wat de capaciteit betreft: ik heb zo net de beste / duurste Gerstlauer van het Europese vasteland verlaten. Elke 5 minuten verschijnt er één trein op het buitenspoor, ook al rijdt men met 2 treinen. 16 pers x 12 keer per uur = ... belabberd maar natuurlijk wel de moeite waard.

Over welke baan gaat het dan? Ik kan alleen maar aan Karnan denken. Die heeft natuurlijk zo'n lage capaciteit door z'n effectje...

Ik moet zeggen dat ik na het zien van de foto's wel een stuk enthousiaster ben over de nieuwigheid van BJL! Hopelijk pakt het in werkelijkheid even goed uit! :)

Earlyspencer
30-07-18, 21:23
Over welke baan gaat het dan? Ik kan alleen maar aan Karnan denken. Die heeft natuurlijk zo'n lage capaciteit door z'n effectje..

Goed geredeneerd! Beetje off topic maar ook het toekennen à la roulette van de zit-rijjen bij Kärnen is ook al zo'n tijdrovend effectje. Beide effectjes zijn leuk voor eens, maar ze zijn de verdubbeling van de wachttijd niet waard. Ik hoop dat het wachten bij de nieuwe van BJL wat weg heeft van Star Trek, al vermoed ik geen of een beperkte indoor-wachtrij.

siroccofreakske
31-07-18, 08:53
Goed geredeneerd! Beetje off topic maar ook het toekennen à la roulette van de zit-rijjen bij Kärnen is ook al zo'n tijdrovend effectje.

Dat lijkt me persoonlijk nog wel mee te vallen. Op zich wordt het merendeel van die tijd toch gevuld met het inladen van het voorgaande karretje?

Nu ja, de vraag is ook maar in hoeverre een ruimere capaciteit dan pakweg 600/700 per uur nodig is voor een park als BJL.

jefke88
03-08-18, 10:20
Op welke banen doel je dan? Ik vind de meeste Gerstlauers eigenlijk echt wel leuk.

Typhoon, Rage, Karacho, Saw, Huracan, Falcon,... Anubis is ook niet meer wat het geweest is (1 ritje was voldoende eerder dit jaar). Fluch von Novgorod en Jünker vond ik wel fantastische banen, maar het lijstje met rammelde en pijnlijke Gerstlauer inversie banen is helaas wat langer.

Bellewaerde2001
03-08-18, 12:11
Typhoon, Rage, Karacho, Saw, Huracan, Falcon,... Anubis is ook niet meer wat het geweest is (1 ritje was voldoende eerder dit jaar). Fluch von Novgorod en Jünker vond ik wel fantastische banen, maar het lijstje met rammelde en pijnlijke Gerstlauer inversie banen is helaas wat langer.

Ik ben niet akkoord met Typhoon, ik was eerder verrast dat hij nog zo soepel liep. Natuurlijk is de baan niet van de soepelste, maar voor mij heeft hij zeker mijn verwachtingen ingelost.

jefke88
03-08-18, 12:20
Ik ben niet akkoord met Typhoon, ik was eerder verrast dat hij nog zo soepel liep. Natuurlijk is de baan niet van de soepelste, maar voor mij heeft hij zeker mijn verwachtingen ingelost.

Rammelen misschien niet inderdaad, maar dat zou ook niet mogen, aangezien deze in bijna alle bochten hooguit 20 km/h ofzo haalt. Vrijwel alle snelle stukken zijn rechtdoor. Maar Typhoon vind ik dus absoluut geen leuke baan, het baanverloop is gewoon niet leuk.

Nathan G
03-08-18, 13:08
Ik vind ook helemaal niets mis met Gerstlauer-achtbanen. Anubis en Gold Rush vind ik twee toppertjes en ook Typhoon vind ik eigenlijk helemaal niet slecht. Veel Gerstlauer-toppers - als ik velen hun mening mag geloven - heb ik trouwens nog niet gedaan (Karnan, Junker, Novgorod, Karacho, Smiler, ...). Hun family coasters zijn bovendien ook erg goed vind ik (Pégase Express, Van Helsings, ...)

bobby turbo
03-08-18, 16:18
Ik kan volgen in de mening dat Typhoon geen topper is en Huracan is gewoon een rammelbak, maar Karacho vind ik een topbaantje, RAge en Falcon vond ik nog best genietbaar voor Eurofighters te zijn en Saw vond ik super. Anubis heeft iets of at ruwheid op de achterste rijen, maar voor Belgie blijft dat een topper.

PyongWon
04-08-18, 08:22
Typhoon is voor mij (met mijn bijna dubbele meter) een waar marteltuig waar ik steevast na de 2de of 3de keer met hoofdpijn uit kom. Als dit een referentie is, zeg ik neen dank u. Maar ik verwacht dat er toch na zo veel jaar (hoe oud is typhoon al?) toch een meer soepele baan uit de bus zal komen..

Nathan G
04-08-18, 12:03
Typhoon is voor mij (met mijn bijna dubbele meter) een waar marteltuig waar ik steevast na de 2de of 3de keer met hoofdpijn uit kom. Als dit een referentie is, zeg ik neen dank u. Maar ik verwacht dat er toch na zo veel jaar (hoe oud is typhoon al?) toch een meer soepele baan uit de bus zal komen..

Typhoon staat er sinds 2004.

Talocan
04-08-18, 21:27
De bekendmaking van de lay-out is door mijn vakantie mij helemaal ontgaan. Ik ben toch aangenaam verrast, had qua lengte en elementen het toch allemaal net iets minder verwacht. Ben nu razend benieuwd met wat oor thema ze gaan uitpakken en hoeveel budget hiervoor nog over is om er iets moois van te maken. Het gevoel dat BJL sinds het vertrek van Kleve de goede weg is ingeslagen wordt bij deze toch weer wat versterkt.

Talocan
23-08-18, 11:14
De bobabo's 2018-2019 zijn er.
625

Twijfel of ik na een jaartje zonder te hebben gelopen opnieuw voor een abonnement zou gaan. Ondanks het hebben van een Plopsafuncard zou ik het er wel kunnen uithalen denk ik. Mag ik er van uit gaan dat volgend seizoen ook Belantis (na de overname) bij de pasvoordelen zit?

simon
23-08-18, 11:42
Yes! Eindelijk, want mijn vorige Gold Pass ben ik kwijt... dus ik neem hem terug.

En ik heb binnenkort ook mijn Plopsa Funcard, maar zal het er toch uithalen denk ik :)

Phantasiastisch
03-09-18, 11:19
De woordvoerster van Bobbejaanland, Peggy Verelst, had eerder vertelt dat de eerste voorbereidende werken na het bouwverlof van start zouden gaan.

Gisteren nog eens een dagje naar Bobbejaanland geweest en opgelet of er al iets te bespeuren viel maar helaas... Zelfs nog geen enkele markeringen te zien. Ik ben benieuwd wanneer ze van start gaan.

knessel
03-09-18, 12:08
de omgevingsvergunning die nodig is om te kunnen starten is nog niet eens verleend....

bobby turbo
03-09-18, 12:18
De woordvoerster van Bobbejaanland, Peggy Verelst, had eerder vertelt dat de eerste voorbereidende werken na het bouwverlof van start zouden gaan.

Gisteren nog eens een dagje naar Bobbejaanland geweest en opgelet of er al iets te bespeuren viel maar helaas... Zelfs nog geen enkele markeringen te zien. Ik ben benieuwd wanneer ze van start gaan.



In de officiele aankondiging is daarover nooit iets gezegd, het is enkel hier en daar zo gedeeld geweest.

Phantasiastisch
03-09-18, 17:26
Interessant om te zien hoe die verder zal verlopen...

Jak
14-09-18, 13:32
Inmiddels is er een openingsdatum bekend. De Tripple Launch Coaster opent in Juni 2019!

Dat maakte Bobbejaanland inmiddels bekend via hun Insta-Story.
De zone rond Sledgehammer is ook afgezet met Herashekken.

simon
14-09-18, 16:22
Is de bouw dan eindelijk begonnen? Ik hoop voor hen dat het geen te strenge winter wordt, zodat ze vlot kunnen doorbouwen...

SanderV
14-09-18, 16:50
Vorige week zaterdag was er nog niks te bespeuren van de opbouw. Hopelijk wachten ze niet te lang meer. Ik veronderstel trouwens ook dat de opening niet zal plaatsvinden met de seizoenopening maar pas tegen de zomermaanden ergens!

knessel
14-09-18, 16:55
Inmiddels is er een openingsdatum bekend. De Tripple Launch Coaster opent in Juni 2019!
<=>
de omgevingsvergunning die nodig is om te kunnen starten is nog niet eens verleend....
mmm....

Yorben
14-09-18, 17:06
Werd tijd dat ze eraan begonnen! Jammer dat hij pas in juni klaar is, nuja ze hebben wel de tijd om hem tiptop te maken plus te thematiseren.

SanderV
14-09-18, 17:30
Een Gerstlauer staat in principe wel snel recht. Normaal gezien zouden ze Juni wel kunnen halen, maar dan hangt er ook nog vanaf wanneer ze kunnen starten met bouwen...

Ignace
14-09-18, 19:26
Inmiddels is er een openingsdatum bekend. De Tripple Launch Coaster opent in Juni 2019!
<=>
de omgevingsvergunning die nodig is om te kunnen starten is nog niet eens verleend....
mmm....

Blijkbaar normaal in de pretparkwereld? Bij Plopsa hebben we toch ook zo'n taferelen gezien?

Phantasiastisch
01-10-18, 22:20
Ik was gisteren in Bobbejaanland en vanuit de Sledge Hammer kon ik zien dat de pergola die in de richting van de vroegere FLY Away stond, gesloopt is.

Nu is het kwestie van tijd vooraleer graafmachines en kranen opduiken.

Jurrut
11-10-18, 10:07
Heb even een POV gemaakt!

umyaqCM_xeU

GriffonofNemesis
11-10-18, 13:06
Heb even een POV gemaakt!

umyaqCM_xeU

Leuk gedaan! Zal best nog wel een leuk baantje zijn. Benieuwd ook naar de aankleding.Echt wel een XL versie van Gold Rush.

simon
11-10-18, 15:33
Wow, amai! Ik ben onder de indruk hiervan.

Earlyspencer
12-10-18, 20:42
Ben dubbel onder de indruk: van het computerwerk (is dat met instemming van BJL gemaakt?) en van de coaster an sicht. Die korte betonbak na +/- 50 sec: daar zou zo maar een watereffectje kunnen.

stvl
15-10-18, 15:06
Het gebied voor Sledge Hammer wordt stilaan klaargemaakt voor de bouw.
Afbeeldingen : https://twitter.com/BJLCentral

Jak
16-10-18, 17:05
Wat ik me afvraag: blijft de wachtrij van The Forbidden Caves intact. Of hoe zit de situatie daar nu? Ik had ergens gehoord dat ze die gingen aanpassen.
Op onderstaande plannen zie ik de outdoor wachtrij helemaal niet meer terug, het pad naar de shop staat er ook al helemaal niet meer op.
oh wacht... Hier staat zelfs de Bobby Drop op. Ze hebben dus op een oud plan, de nieuwe coaster gezet...


Zouden ze het pleintje achter Hall 2000 verbinden met deze nieuwe zone? Het zou de doorstroming ten goede komen. Hoe dan ook, het stratenplan van deze hele omgeving moet grondig herbekeken worden. Nu al is duidelijk dat verschillende paden gaan doorsneden worden. Zeker ook omdat het duidelijk is aan de onderdoorgang aan de monorail, dat de track van de coaster deels onder straatniveau moet liggen.

bobby turbo
16-10-18, 17:30
Wat ik me afvraag: blijft de wachtrij van The Forbidden Caves intact. Of hoe zit de situatie daar nu? Ik had ergens gehoord dat ze die gingen aanpassen.
Op onderstaande plannen zie ik de outdoor wachtrij helemaal niet meer terug, het pad naar de shop staat er ook al helemaal niet meer op.
oh wacht... Hier staat zelfs de Bobby Drop op. Ze hebben dus op een oud plan, de nieuwe coaster gezet...


Zouden ze het pleintje achter Hall 2000 verbinden met deze nieuwe zone? Het zou de doorstroming ten goede komen. Hoe dan ook, het stratenplan van deze hele omgeving moet grondig herbekeken worden. Nu al is duidelijk dat verschillende paden gaan doorsneden worden. Zeker ook omdat het duidelijk is aan de onderdoorgang aan de monorail, dat de track van de coaster deels onder straatniveau moet liggen.

Welk plannetje bedoel je precies?

Jak
16-10-18, 18:18
Welk plannetje bedoel je precies?

Het plannetje op deze site https://bobbejaanlandcentral.weebly.com/triple-launch-coaster-nieuw-2019.html

Phantasiastisch
16-10-18, 19:05
Wat ik me afvraag: blijft de wachtrij van The Forbidden Caves intact.

Ik gok dat deze mee op de schop gaat nu de wachtrij binnen ligt. Ik vraag me wel af hoe ze dan deze attractie in Adventure Valley behouden. Wat met de mooi gethematiseerde ingang?

Ik vraag me af in welk thema de nieuwe achtbaan, Sledge Hammer en Typhoon komen te liggen. En hoe ze dit thema eventueel aansluiten op Adventure Valley en The Forbidden Caves die dan eventueel zonder buitenwachtrij zit.

yelle8
16-10-18, 21:09
Ik gok dat deze mee op de schop gaat nu de wachtrij binnen ligt. Ik vraag me wel af hoe ze dan deze attractie in Adventure Valley behouden. Wat met de mooi gethematiseerde ingang?

Ik vraag me af in welk thema de nieuwe achtbaan, Sledge Hammer en Typhoon komen te liggen. En hoe ze dit thema eventueel aansluiten op Adventure Valley en The Forbidden Caves die dan eventueel zonder buitenwachtrij zit.

De coaster komt toch niet op het gebied van TFC? En war start de ingang van TFC dan tegenwoordig dat de buitenwachtrij niet meer gebruikt zou worden?

Phantasiastisch
16-10-18, 22:27
De coaster komt toch niet op het gebied van TFC? En war start de ingang van TFC dan tegenwoordig dat de buitenwachtrij niet meer gebruikt zou worden?

Ik bedoelde dat men, nu de voorshows weg zijn, binnen in de gangen staat te wachten (wel is de tweede voorshow gedeeltelijk verplaatst naar het station zelf). Je loopt nu door de buitenwachtrij zo doorheen om naar feitelijke (binnen)wachtrij te wandelen.

De buitenwachtrij is hierdoor overbodig geworden en neemt veel plaats in beslag.

Nu gekoppeld aan de nieuwe uitbreiding, zou het leukste zijn dat de Sledge Hammer en de Triple Launch Coaster bij in Adventure Valley komen te liggen.

Dit geeft de mogelijkheid om de ingang van The Forbidden Caves te laten starten waar je naar binnen gaat. De buitenwachtrij kan zo opengetrokken worden en verbonden worden aan het buitengedeelte achter hal 2000, waar de uitgang van de Revolution/Mount Mara is.

De huidige scheidingsmuur is flinterdun en je ziet langs beide kanten dat aan de ene zijde het buitengedeelte is en aan de andere zijde de wachtrij van TFC.

Dit geeft de mogelijkheid om dit open te trekken en de nieuwe achtbaan en Sledge Hammer beter te integreren in de omgeving, en zo ook de nu nutteloze buitenwachtrij te benutten als extra plein / verbinding om een opener gevoel te creëren over het hele gebied.

bobby turbo
16-10-18, 23:04
Ik bedoelde dat men, nu de voorshows weg zijn, binnen in de gangen staat te wachten (wel is de tweede voorshow gedeeltelijk verplaatst naar het station zelf). Je loopt nu door de buitenwachtrij zo doorheen om naar feitelijke (binnen)wachtrij te wandelen.

De buitenwachtrij is hierdoor overbodig geworden en neemt veel plaats in beslag.

Nu gekoppeld aan de nieuwe uitbreiding, zou het leukste zijn dat de Sledge Hammer en de Triple Launch Coaster bij in Adventure Valley komen te liggen.

Dit geeft de mogelijkheid om de ingang van The Forbidden Caves te laten starten waar je naar binnen gaat. De buitenwachtrij kan zo opengetrokken worden en verbonden worden aan het buitengedeelte achter hal 2000, waar de uitgang van de Revolution/Mount Mara is.

De huidige scheidingsmuur is flinterdun en je ziet langs beide kanten dat aan de ene zijde het buitengedeelte is en aan de andere zijde de wachtrij van TFC.

Dit geeft de mogelijkheid om dit open te trekken en de nieuwe achtbaan en Sledge Hammer beter te integreren in de omgeving, en zo ook de nu nutteloze buitenwachtrij te benutten als extra plein / verbinding om een opener gevoel te creëren over het hele gebied.

Het werd al gemeld dat het een volledig apart themagebied werd, dacht ik. Hierin wordt ook Typhoon en andere delen opgenomen.

bobby turbo
16-10-18, 23:08
Het plannetje op deze site https://bobbejaanlandcentral.weebly.com/triple-launch-coaster-nieuw-2019.html

Daar kan ik met de beste wil echt geen bobby Drop op vinden, ik zie typhoon, het pad achter typhoon en de kinderattracties Dragon en Vinking, maar Bobby Drop, of zelfs Naga Bay zie ik er niet op staan.

Als we het over dit plannetje hebben dan toch?

672

Phantasiastisch
17-10-18, 08:06
Het werd al gemeld dat het een volledig apart themagebied werd, dacht ik. Hierin wordt ook Typhoon en andere delen opgenomen.

Helaas. Dan ben ik zeker zeer benieuwd wat met de outdoor wachtrij van TFC gaat gebeuren. Want nu is het enkel plaatsverspilling en nutteloos. :)

Pretparkfreak7
17-10-18, 09:59
Het plein dat je zou creëren door de 'backstage' van revolution en de wachtrij van de forbidden caves te combineren gaat altijd een ingesloten doodlopend punt blijven. De kans dat bobbejaanland in zoiets de adventure-sfeer geloofwaardig kan doortrekken is klein. De functie of het nut van een plein achter de entreepoort van de forbidden caves lijkt me onduidelijk genoeg om het idee meteen naar de vuilbak te verwijzen.

The caves hebben nu gewoon een te grote wachtrij (binnen + buiten). Met als lichtpuntje dat die wachtrij meer sfeer schept dan de veehokken bij Baron 1898 en als snikpuntje dat wat er uiteindelijk als rit volgt beneden alle pijl is wat betreft fijn entertainment.

Rickie97
17-10-18, 12:53
Volgens mij gaat er met de caves voorlopig niks gebeuren. Allemaal wel mooie plannen @Phantasiastisch, maar de afbakening van het themagebied en de attracties erin is al gecommuniceerd. En verdere optimalisaties aan Adventure Valley gaan ze volgens mij nu nog niet doen, dat ze maar eerst zorgen dat hun nieuw gebied in orde is. :p


Daar kan ik met de beste wil echt geen bobby Drop op vinden

Kijk eens bovenaan, in de rechterhelft tegen de bovenrand van de afbeelding :p

bobby turbo
17-10-18, 12:55
Volgens mij gaat er met de caves voorlopig niks gebeuren. Allemaal wel mooie plannen @Phantasiastisch, maar de afbakening van het themagebied en de attracties erin is al gecommuniceerd. En verdere optimalisaties aan Adventure Valley gaan ze volgens mij nu nog niet doen, dat ze maar eerst zorgen dat hun nieuw gebied in orde is. :p



Kijk eens bovenaan, in de rechterhelft tegen de bovenrand van de afbeelding :p


Daar zie ik Big Bang staan, als je die rechthoek bedoelt.

Ignace
17-10-18, 13:31
Daar zie ik Big Bang staan, als je die rechthoek bedoelt.

Bobby drop is duidelijk zichtbaar tegen de bovenkant van de afbeelding, recht tegenover revolution. Waar de attractie ook stond dus.

Pretparkfreak7
17-10-18, 14:32
Voor wie daar moeite mee heeft: je kan de satelietbeelden uit 2007 laten overlappen met de tekening.

675

bobby turbo
17-10-18, 19:17
Voor wie daar moeite mee heeft: je kan de satelietbeelden uit 2007 laten overlappen met de tekening.

675

Bedankt voor deze, maakt alles veel duidelijker.

Phantasiastisch
27-10-18, 23:45
Bomen zijn gekapt en de grond is afgegraven. De heuvel richting Sledge Hammer is mee verdwenen. Volgende week verwacht ik dat de eerste 'echte' werkzaamheden beginnen na de herfstvakantie a.k.a. Halloween nocturnes.

Waliboy
28-10-18, 16:45
Bomen zijn gekapt en de grond is afgegraven. De heuvel richting Sledge Hammer is mee verdwenen. Volgende week verwacht ik dat de eerste 'echte' werkzaamheden beginnen na de herfstvakantie a.k.a. Halloween nocturnes.

https://www.mupload.nl/img/1v12d7.jpg

Foto: https://twitter.com/parcplaza

Jak
03-12-18, 17:39
Inmiddels heeft Bobbejaanland zijn kalender gepubliceerd. Zoals te verwachten viel, is het park bijna altijd open tot 17u. Uitzonderingen daarop zijn alle dagen in de zomervakantie en de weekends in september. De openingsuren voor Halloween lijken me tijdelijk, aangezien de nocturnes er nog niet instaan. Tevens lijkt me dit een voorlopige kalender. BJL heeft voorgaande jaren zijn kalender ook nog hier en daar aangepast.

Opvallend: geen laatavondopeningen in de zomervakantie, of die staan nog niet ingepland. Maar ze lijken me er ook niet aan te komen.

Nathan G
03-12-18, 17:55
Inmiddels heeft Bobbejaanland zijn kalender gepubliceerd. Zoals te verwachten viel, is het park bijna altijd open tot 17u. Uitzonderingen daarop zijn alle dagen in de zomervakantie en de weekends in september. De openingsuren voor Halloween lijken me tijdelijk, aangezien de nocturnes er nog niet instaan. Tevens lijkt me dit een voorlopige kalender. BJL heeft voorgaande jaren zijn kalender ook nog hier en daar aangepast.

Opvallend: geen laatavondopeningen in de zomervakantie, of die staan nog niet ingepland. Maar ze lijken me er ook niet aan te komen.

Da's een vooruitgang ten opzichte van vorig jaar, als ik me niet vergis was Bobbejaanland vorig jaar zelfs in de zomervakantie soms maar open tot 17u. Geen laatavondopeningen in de zomer is dan weer niet heel opvallend, hoe lang zou dat geleden zijn in dat park?

bobby turbo
03-12-18, 20:02
Da's een vooruitgang ten opzichte van vorig jaar, als ik me niet vergis was Bobbejaanland vorig jaar zelfs in de zomervakantie soms maar open tot 17u. Geen laatavondopeningen in de zomer is dan weer niet heel opvallend, hoe lang zou dat geleden zijn in dat park?

Volgens mij in juli en augustus was het park steeds tot 18 u open. in 2017 was dat anders, toen was het park op weekdagen tot 17 u openen in de zomer. Een nocturne in de zomer das zeker drie tot vier jaar geleden.

simon
13-12-18, 11:33
Bobbejaanland biedt nu exclusief online de Gold Pass aan voor 65 euro (i.p.v. 84 euro) én inclusief een gratis Express Pass, waarmee je tijdens het seizoen 2019 5x een versnelde toegang tot de nieuwe triple launch coaster geniet. Je kan dan 5 keer alleen gaan, of 1 keer met 4 vrienden.

Meer info: https://www.bobbejaanland.be/plan-je-bezoek/abonnementen

Jak
13-12-18, 16:25
Bobbejaanland biedt nu exclusief online de Gold Pass aan voor 65 euro (i.p.v. 84 euro) én inclusief een gratis Express Pass, waarmee je tijdens het seizoen 2019 5x een versnelde toegang tot de nieuwe triple launch coaster geniet. Je kan dan 5 keer alleen gaan, of 1 keer met 4 vrienden.

Meer info: https://www.bobbejaanland.be/plan-je-bezoek/abonnementen

Bah! Ik hou echt niet van voorsteekpasjes en al helemaal niet in Bobbejaanland. En wat met al die pashouders die hun abbonement al in september of oktober aankochten :-o
De nieuwe achtbaan wordt nu al als cash koe gebruikt, en er staat nog niet eens iets in de grond. Ik zou het ook eigenlijk niet kopen. Voor hetzelfde geld opent die achtbaan nog niet eens dit jaar wegens technisch problemen. Volgens mij gaat dit zoiets zijn waar velen nog gaan klagen op FB omdat ze het niet goed gaan kunnen gebruiken.

Dat worden dus extreem lange wachtrijen wanneer hij open gaat. Enorm veel mensen hebben zo'n abonnement. Ik vraag me ook af ofdat ze dan constant betaalde voorsteekpasjes gaan verkopen voor die achtbaan. Lijkt me ergens wel iets voor het Bobbejaanland beleid. Zo enkel een voorsteeksysteem bedenken bij één attractie om die zo snel mogelijk terug te verdienen. Of mogen we binnenkort overal voorsteekrijen en -ingangen verwachten?

simon
13-12-18, 17:40
Bah! Ik hou echt niet van voorsteekpasjes en al helemaal niet in Bobbejaanland. En wat met al die pashouders die hun abbonement al in september of oktober aankochten :-o
De nieuwe achtbaan wordt nu al als cash koe gebruikt, en er staat nog niet eens iets in de grond. Ik zou het ook eigenlijk niet kopen. Voor hetzelfde geld opent die achtbaan nog niet eens dit jaar wegens technisch problemen. Volgens mij gaat dit zoiets zijn waar velen nog gaan klagen op FB omdat ze het niet goed gaan kunnen gebruiken.

Dat worden dus extreem lange wachtrijen wanneer hij open gaat. Enorm veel mensen hebben zo'n abonnement. Ik vraag me ook af ofdat ze dan constant betaalde voorsteekpasjes gaan verkopen voor die achtbaan. Lijkt me ergens wel iets voor het Bobbejaanland beleid. Zo enkel een voorsteeksysteem bedenken bij één attractie om die zo snel mogelijk terug te verdienen. Of mogen we binnenkort overal voorsteekrijen en -ingangen verwachten?

Ikzelf heb mijn Gold Pass ook van augustus, dus ik heb hier ook geen recht op - voor zover ik weet. Ik denk wel dat de achtbaan op tijd zal kunnen openen, net zoals ook in Slagharen en MPG het geval was. Ze communiceren ook nog geen openingsdatum hé.

Constant betaalde voorsteekpasjes gaan ze volgens mij niet verkopen. Ik denk dat ze dit nu vooral als extra willen aanbieden aan de klanten die zo'n Gold Pass nu kopen. Als ze echt overal munt uit willen slaan, lijkt het mij eerder dat ze de VR betalend hadden gemaakt van in het begin. Dit is ook zo bij heel wat andere parken. Ook de spookhuizen blijven bij Halloween - op Nightmare Motel na - allemaal gratis. Ik vind die opmerking 'lijkt me wel iets voor het Bobbejaanland beleid' dan ook verkeerd. Vergeet niet: je kan altijd goedkoper naar binnen en als abonnee krijg je doorheen het jaar ook leuke extra's.

etwien
13-12-18, 18:40
Een achtbaan bouwen met een capaciteit van 600 personen en een sjiek per uur, en nu reeds elke “Gold Pass” houder 5 ritjes voorschotelen zonder wachten? Dat wordt daar gezellig ...

Joran
13-12-18, 19:18
Waw. Ze verkopen al fastpass-ticketjes voor de attractie zelfs maar gebouwd is.

Ik die dacht om het park nog eens een kans te geven met die nieuwe baan. Maar als ze het zo gaan verkopen/promoten gaat het inderdaad zeer gezellig worden daar.

Earlyspencer
13-12-18, 19:22
Gold Pass zonder korting met Black Friday gekocht (Silver Passen waren wel afgeprijsd). Vorige week werd alles keurig per post ontvangen. Zo kan ik al vanaf april (of zelfs vroeger) van externe voordelen genieten voor m'n eerste bezoek aan BJL van 2019. Maar ... ik heb dus ook € 65 betaald en heb er geen najaarse voordelen uit gehaald. Doch denk ik geen recht te hebben op die Express-pass :( Tant pis.

Maar waarom al die negativiteit hierboven? Walibi geeft al enkele jaren gratis voordring-tickets weg bij vettige burgers - n.b. enkel geldig in juli en aug. - en daar heb ik vet van geprofiteerd. En ze verkopen samen met Wal-Hol. als enige in BeNe heuse voordring-passen, nog lang voor er van de mega-uitbreiding sprake was.

De timing ... ze zullen bij PR hun lesje van GoldRush wel geleerd hebben: te snel is ook niet goed. Streefdoel is juni 2019, dat lijkt me wel haalbaar (ja, de VR-bis had meer vertraging in 2018). En natuurlijk verwacht ik kinderziektes.

Azmidiske
13-12-18, 19:36
Ik ben nog nooit bewust naar Bobbejaanland geweest en ben over het algemeen niet de grootste fan van voordringpassen (al biecht ik op dat ik bij de walibifanday een RIP-pass heb gekocht).
Maar ik krijg wel stilaan het gevoel dat alles wat BBJL doet per definitie negatief benaderd wordt, gewoon omdat het Bobbejaanland is :confused:

Ignace
13-12-18, 20:19
Maar waarom al die negativiteit hierboven?.

Walibi werd toen ook door de fans scheef bekeken, dus het is zeker niet iets dat enkel Bobbejaanland treft.

Geen fan van voorsteekpassen maar deze actie vind ik zo slecht nog niet. Ja, ik hoop dat het hierbij blijft, maar het is vooral een slimme manier om volk een abonnement te verkopen met een garantie dat ze comfortabel enkele ritjes op de nieuwe coaster kunnen maken.

etwien
13-12-18, 20:22
Als je de operations van Walibi naast die van Bobbejaanland legt, lijkt het mij duidelijk waarom Bobbejaanland hier enorme kritiek op krijgt ... Per slot van rekening vind ik het aanbod van Walibi wel interessant genoeg om een Speedy Pass te nemen, dat van Bobbejaanland ...

Joran
13-12-18, 20:31
Maar waarom al die negativiteit hierboven? Walibi geeft al enkele jaren gratis voordring-tickets weg bij vettige burgers - n.b. enkel geldig in juli en aug. - en daar heb ik vet van geprofiteerd. En ze verkopen samen met Wal-Hol. als enige in BeNe heuse voordring-passen, nog lang voor er van de mega-uitbreiding sprake was.

De timing ... ze zullen bij PR hun lesje van GoldRush wel geleerd hebben: te snel is ook niet goed. Streefdoel is juni 2019, dat lijkt me wel haalbaar (ja, de VR-bis had meer vertraging in 2018). En natuurlijk verwacht ik kinderziektes.

Ja, maar ze verkochten wel geen voorsteekpassen van attracties waar nog niet eens fundament van te zien is. (Of weggeven, same story.)

Plus, ik ben in general geen tegenstander van voorsteekpassen hoor. Het is en blijft een bedrijf, winst genereren mag van mij, hoe zij dat ook willen.

Maar nu al het beginnen uitmelken en de capaciteit voor de gewone bezoekers drastisch laten dalen... Méh.

Polletje
13-12-18, 21:04
Bobbejaanland wil hier blijkbaar nog vlug een extraatje toevoegen aan hun abonneringsactie. Daar heb ik toch enkele vragen en vaststellingen bij wanneer je voorsteekpasjes gaat invoeren:
- Een voorsteekpasje voor een attractie waarvan nog geen openingsdatum bekend is? Vreemd.
- Waarom enkel voor die coaster alleen een voorsteekpasje?
- Deze promotie loopt maar tot 13 januari 2019 … Gaat men dan omwille van die enkele actie een gans seizoen (tot 3/11/2019) voor 1 attractie een poortje apart voorzien?

stvl
13-12-18, 21:10
- Een voorsteekpasje voor een attractie waarvan nog geen openingsdatum bekend is? Vreemd.


Dat de openingsdatum nog niet bekend is lijkt me niet echt een probleem? Die pas krijg je gratis bij het abonnement en is het hele seizoen geldig, terwijl de achtbaan in juni open zou gaan. Tijd genoeg dus om hier gebruik van te maken.

Earlyspencer
13-12-18, 21:10
Dat van het vel en de beer klopt wel in bovenstaande redeneringen. Anderzijds bevestigt deze promo wel dat het park sterk vertrouwt dat de coaster tijdig zal af zijn.

No offence intended maar overdrijven is een kunst, die ook mij niet geheel vreemd is. De "drastische capaciteits-daling" door deze actie zal wel meevallen, denk ik. Volgens L000pings stopt de actie ergens in januari. Wie abo's als kerstkado wil geven, heeft die misschien rond zwarte vrijdag aangekocht, dus zonder Express-optie. De verse Gold-abonnees zullen volgens mij niet met zo veel zijn en het is ook niet zo dat zij à volonté zullen mogen voordringen.

Zonder over bezoekers-statistieken te beschikken, durf ik me als 100-voudige BJL-bezoeker met voyeuristische trekjes toch aan enkele inschatting te wagen:

- Het overgrote deel van de bezoekers zijn non-abo's met presale tickets, al dan niet van veilingen (zeker bij NL'ers).

- Wie als individu een abo koopt, zal wel voor Gold gaan omwille van de parking. In een gezin is er meestal maar één met een Gold (de chauffeur / sponsor / b.v. ondergetekende). Heel wat mensen hebben hun abo fin saison aangekocht om er nog in aug., sept. en okt. van te profiteren en vissen achter het Express-Pass-net.

Maar feit is wel dat deze stunt de mogelijkheid opent tot betalend voordringen. Ik hoop dat dit er niet van komt en dat de happy few voordringers zich via de attractie-uitgang naar de coaster moeten begeven. Het zou zonde zijn indien BJL een fast-toegang zou aanleggen. Dan veel liever de allereerste eerste single-rij van het park (of bestaat die al en heb ik die 100 keer gemist?).

vbgenechten
14-12-18, 13:15
Waarom al die negativiteit? Al drie jaar geeft Bobbejaanland met Black Friday korting op de silver pass, en met kerst steken ze extra's bij de Gold Pass. Het was dus veilig om er vanuit te gaan dat dit dit jaar opnieuw zo zou zijn. En kijk, het is ook zo.

Daarnaast snap ik de commentaren ook niet van de mensen die in augustus hun pasje al gekocht hebben en dit niet gaan krijgen... Heb je d'r al aan gedacht dat je misschien drie maanden langer gebruik hebt kunnen maken van je abonnement bijvoorbeeld? Jouw extraatje is dus de mogelijkheid om twee Halloween periodes mee te pikken, en de zomershows ook te kunnen bekijken.

En waarop slaagt de reactie dat Bobbejaanland nu al munt wilt slaan uit hun coaster die er nog niet staat? Is het geen normale actie van hun om bij de verkoop van abonnementen nu al aan te halen dat er een nieuwe achtbaan gaat openen in het aankomende seizoen? Men doet alsof ze hun tickets voor Pasen al verkopen met de belofte dat hun achtbaan dan al open gaat zijn...

siroccofreakske
14-12-18, 14:03
Volledig akkoord met vbgenechten! :)

Ik denk dat ik die Golden Pass ga nemen. Wellicht bezoek ik BJL één of misschien 2 keer voor de nieuwe baan, maar de extra's in andere parken zijn natuurlijk ook mooi meegenomen! En die 5 fastpassen zijn zeker een leuk extra. ;)

simon
14-12-18, 16:36
Amai, veel voor- en tegenstanders. Zelf vind ik het niet erg dat ik die Express Pass niet heb (abo gekocht in augutus), maar ik blijf erbij dat ik denk dat dit niet permanent zal zijn. Zoals Earlyspencer al aangaf: ingang met Express Pass via uitgang, of - hopelijk nog meer - Express Pass / SRL!

Waliboy
19-12-18, 21:57
Buiten de witte tent die bijna afgebroken is zijn er nog geen grote veranderingen in Bobbejaanland te zien:

https://www.mupload.nl/img/wwadmmqe3lmd.jpg

Bron: https://twitter.com/BJLCentral/

Ignace
19-12-18, 22:30
In Energylandia staat er al hout recht voor een baan die een jaar later opent... Hoog tijd dat Bobbejaanland in gang schiet! Als de winter hard word zie ik ze niet op tijd klaar geraken.

Phantasiastisch
20-12-18, 13:53
Ter vergelijking :

Toverland bouwde Avalon met Fenix en Merlin's Quest en Port Laguna in 10 maanden.

Bobbejaanland bouwt één kleinschalig themagebied met een achtbaan (niet negatief bedoeld want ik draag het park nog steeds in mijn hart). Dat kan dus zeker in 6 maanden.

Waarschijnlijk wordt het station aangekleed, her en der wat theming geplaatst in het gebied (al dan niet prefab, staan al ergens klaar in een opslagplaats, who knows). De Sledge Hammer misschien een repaint geven en wat decorstukken bij Typhoon. En voila, klaar is het themagebied.

Fenix zetten duurde niet langer dan een dikke maand. Dit baantje gaat ook snel overeind staan.

Niet alles letterlijk of te serieus nemen. Ik wil gewoon zeggen dat ze dit zeker klaar krijgen. :)

Waliboy
27-12-18, 22:18
Op de bouwplaats van Bobbejaanland worden de eerste funderingen aangelegd:

https://www.mupload.nl/img/occ3ln6frmwps.jpg

Bron: https://twitter.com/BJLCentral/

Ggolt
27-12-18, 23:16
Ondertussen zijn blijkbaar ook de twee kinderattracties Dino Ride én Vikings Ride afgebroken meldt ‘De Drie O’s’. Dit niet om plaats te maken maar omdat ze niet meer in het thema zouden passen van het nieuwe gebied.

Bron: https://www.looopings.nl/weblog/11375/Bobbejaanland-verwijdert-twee-attracties-vanwege-nieuwe-achtbaan.html

Joran
27-12-18, 23:52
Zucht.

Nathan G
28-12-18, 00:06
Goede keuze. Die twee kinderattracties lagen er afgelegen bij en paste al lang niet meer bij de omgeving. Positief: er komt iets anders voor de kinderen in de plaats, een stap in de goede richting dus! :)

Rickie97
28-12-18, 00:07
Zucht.

Gohja. Enerzijds wel. Anderzijds toont dit wel dat ze erg hun best gaan doen voor het nieuwe themagebied. Als ze ze hadden laten staan, zou er later sowieso commentaar gekomen zijn dat hun thema's weer maar half uitgewerkt zijn. :p En er komt iets nieuws voor kinderen (ik hoop geen speeltuin :p) dus ik denk niet dat die twee attracties een groot gemis gaan zijn. Ik ben benieuwd welk thema ze gekozen hebben, de haven zal het wellicht al niet zijn. Ik denk toch wel dat ze hier iets moois gaan neerzetten!

Joran
28-12-18, 12:30
Gohja. Enerzijds wel. Anderzijds toont dit wel dat ze erg hun best gaan doen voor het nieuwe themagebied. Als ze ze hadden laten staan, zou er later sowieso commentaar gekomen zijn dat hun thema's weer maar half uitgewerkt zijn. :p En er komt iets nieuws voor kinderen (ik hoop geen speeltuin :p) dus ik denk niet dat die twee attracties een groot gemis gaan zijn. Ik ben benieuwd welk thema ze gekozen hebben, de haven zal het wellicht al niet zijn. Ik denk toch wel dat ze hier iets moois gaan neerzetten!

Sorry hoor, al hun thema's zijn maar half uitgewerkt uiteindelijk hé. Een toegangspoort bouwen, een schedel op het dak van ene kale loods plaatsen en het adventure valley noemen, dat noem ik geen doorgedreven thema ofzo. Een poging is het zeker wel, en een mooie poging, zeker waar. Maar kom. Vergelijk het eens met de zone waar Tiki Waka in staat nu. Wereld van verschil. (Ben de naam van de zone even vergeten, maar kom.)

Dat er iets in de plek komt zal wel mogen zeker. 2 kinderattracties weg --> 1 in de plek. En hopelijk inderdaad geen speeltuin. (Al vrees ik er oprecht voor.)

Ik hou mijn hart al vast voor de 'thematisatie' die ze bij de nieuwe achtbaan gaan zetten hoor. Ik verwacht er echt niet veel van.

En let op; voor ik weer ga horen dat ik nodeloos negatief ben, ik ben zéér blij met de nieuwe baan (staat hier in dit topic ook wel al ergens iets positiefs van mij hoor); mooie vooruitgang. Maar ik denk dat we wel allemaal door hebben dat BBJ en thematisatie niet altijd even goed samen ging/gaat hé. Ze proberen, doen hun best, maar het is toch altijd zeer beperkt hé.

Jak
28-12-18, 16:49
Het zal inderdaad wel een speeltuin zijn. Die trend wordt verder gezet, net als aan het cowboydorp en aan de ingang.
Papa en mama zitten op het terras, de oudste zoon zit in de rollercoaster en de jongere dochter zit te ravotten op de speeltuin. En KATCHING weer monnies er bij voor een Spaanse grootgrondbezitter die niets met Bobbejaanland te maken heeft.
En als het toch een kinderattractie is, verwacht ik een Zamperla Rockin Tugg of iets in die aard...

PyongWon
28-12-18, 18:44
Zucht.Zucht.

stvl
28-12-18, 21:09
En als het toch een kinderattractie is, verwacht ik een Zamperla Rockin Tugg of iets in die aard...
Er komt een waterspeelplaats voor in de plaats.

Nathan G
28-12-18, 23:04
Er komt een waterspeelplaats voor in de plaats.

Van waar haal je dat?

stvl
28-12-18, 23:18
Van waar haal je dat?

@pretparknieuws op twitter, zij brachten ook als eerste het nieuws over het vertrek van Dino en Viking.

Joran
29-12-18, 14:12
@pretparknieuws op twitter, zij brachten ook als eerste het nieuws over het vertrek van Dino en Viking.

Een waterspeeltuin? Nu goed, nu weten we in ieder geval dat de nieuwe achtbaan geen nieuwe jobs betekend bij BBJ. Er zijn net namelijk 2 mensen vrij gekomen die daar kunnen staan.

Hun aanbod wordt er in ieder geval niet beter op zo... :/

PyongWon
29-12-18, 17:07
Een waterspeeltuin? Nu goed, nu weten we in ieder geval dat de nieuwe achtbaan geen nieuwe jobs betekend bij BBJ. Er zijn net namelijk 2 mensen vrij gekomen die daar kunnen staan.

Hun aanbod wordt er in ieder geval niet beter op zo... :/

Niet beter? Stukken beter, dankzij de nieuwe achtbaan wordt het aanbod vollediger.
Typhoon was al lang niet meer de topper en voor kinderen is er aanbod genoeg. Deze twee kermisattractie gaan echt niet veel mensen missen hoor..

bobby turbo
29-12-18, 17:08
Een waterspeeltuin? Nu goed, nu weten we in ieder geval dat de nieuwe achtbaan geen nieuwe jobs betekend bij BBJ. Er zijn net namelijk 2 mensen vrij gekomen die daar kunnen staan.

Hun aanbod wordt er in ieder geval niet beter op zo... :/

De Draakjes en de dino werd door een persoon bediend en draaiden beurtelings ;)

Ignace
29-12-18, 17:22
Niet beter? Stukken beter, dankzij de nieuwe achtbaan wordt het aanbod vollediger.
Typhoon was al lang niet meer de topper en voor kinderen is er aanbod genoeg. Deze twee kermisattractie gaan echt niet veel mensen missen hoor..

Kermisattracties kon je dat nu toch niet noemen, beide rides hadden funderingen in de grond.

Ik vind het wel jammer. Eén van de sterkste punten van Bobbejaanland was net hun grote aantal random molentjes waardoor de wachtrijen voor kinderattracties erg kort bleven. Nu is de helft van Kinderland al dicht, draaien de overige attracties daar ook beurtelings en verliezen ze twee van die random molentjes... Nu word de attractie wel vervangen, maar door een attractie met een tegenovergesteld doelpubliek. Het zit me toch niet helemaal lekker. Het aanbod van het park word er precies jaar na jaar kleiner op, iets wat ook Bobbejaan Schoepen tijdens zijn laatste jaren veel verdriet deed.

Earlyspencer
29-12-18, 20:06
Niet de minste traan voor het verdwijnen van deze attracties. Ze waren eigenlijk (te) goed verstopt en idd zelden drukbezocht. Er is imo nog genoeg voor kinderen in BJL. Zeker als ze Kinderland opnieuw in de voormiddag zouden openen en bij voorkeur van beneden tot en met boven. Maar PR en investeren in (extra) personeel is tot nu toe geen goede match gebleken.

Ik vond het verdwijnen van Desperado en de 4D meer betreurenswaardig. Die hadden meer herhalingswaarde, waren binnendeurs, voor de hele familie en wat Desp. betreft: in het parkthema, of wat daar nog van rest.

Ignace
29-12-18, 20:15
Niet de minste traan voor het verdwijnen van deze attracties. Ze waren eigenlijk (te) goed verstopt en idd zelden drukbezocht. Er is imo nog genoeg voor kinderen in BJL. Zeker als ze Kinderland opnieuw in de voormiddag zouden openen en bij voorkeur van beneden tot en met boven. Maar PR en investeren in (extra) personeel is tot nu toe geen goede match gebleken.

Ik vond het verdwijnen van Desperado en de 4D meer betreurenswaardig. Die hadden meer herhalingswaarde, waren binnendeurs, voor de hele familie en wat Desp. betreft: in het parkthema, of wat daar nog van rest.

Met Desperado City ben ik akkoord, maar de eerste 4D film met herhalingswaarde moet ik toch nog tegenkomen :p.

PyongWon
29-12-18, 21:24
Met Desperado City ben ik akkoord, maar de eerste 4D film met herhalingswaarde moet ik toch nog tegenkomen :p.4D is meestal zonde van de tijd ;-)

Earlyspencer
29-12-18, 23:39
Bjl verstond de kunst om om de 2 jaar van film te veranderen. En jonge kinderen - de intrieste slachtoffers van de vermaledijde verwijdering van twee ronddraaiende topattracties - zien wel eens graag hetzelfde filmpje meermaals. Vermenigvuldig u en uw ogen zullen opengaan!

Jak
30-12-18, 01:19
Bjl verstond de kunst om om de 2 jaar van film te veranderen. En jonge kinderen - de intrieste slachtoffers van de vermaledijde verwijdering van twee ronddraaiende topattracties - zien wel eens graag hetzelfde filmpje meermaals. Vermenigvuldig u en uw ogen zullen opengaan!

DIEP....

Nou ja, die twee attracties hadden echt wel geen enkele thematische link met Bobbejaanland. Nog een relikwie uit het Bobbejaan-tijdperk want hoe je het ook draait of keert, Bobbejaan bestede ook niet zo veel aandacht aan thema. In de voorkant van het park is nooit een cowboy-sfeer geweest.

Ik treur er niet om dat ze weggaan. Verder zijn die speeltuinen wel iets handig. In Planckendael heb je ook veel speelplekken (met mijn petje van jeugdwerker zou ik het een speelIMPULS noemen :rolleyes: , maar voor een bedrijf is dat natuurlijk niet de juiste term) tussen de dierverblijven. Dat doet de kinderen spontaan spelen en als zij gelukkig zijn, so what. Wel hoop ik op een originele invulling. Met een waterspeeltuin lijkt me er weinig thematisch mee te doen. Misschien wel een houten systeem met zo bekkens en poortjes zoals in Plopsaland in het Piratengebied.

Kunnen we ons basseren op basis van de waterspeeltuin op het thema. Een piratengebied zie ik er bv. nog komen. Het zou wel bij Bobbejaanland passen en in de lijn liggen van Cowboys, Adventure Valley, Aztekengebied (Dreamcatcher). Natuurlijk is dat niet stoer.
Of kunnen we een softer thema verwachten. Iets zoals Scandinavië, de haven, ...
Verder dacht ik ook aan Vikings of toch een Scandinavisch oervolk. Dat spreekt zowel tieners als gezinnen aan, is grimmig, maar ook weer niet doodseng. Stiekem hoop ik op Vikings. Kunnen ze veel mee doen: dorp maken, mooi stationsgebouw mee zetten, Typhoon en Sledgehammer mooi in betrekken...

Megaminion
01-01-19, 17:25
Ik vind het toch zonde dat ze weer 2 attracties verwijderen. In mijn ogen is ook de helft van Kinderland verwijderd, want de helft is ook gewoon NOOIT geopend. De Vikingride hadden ze perfect(!) kunnen verplaatsen naar de Orcaride of naar Adventure Valley naast het oude stationsgebouw van Bobbydrop. Ook aan de kant van het strand aan Indiana River was een mogelijkheid. Nieuwe fundering leggen, likje verf en een verplaatsing was perfect gelukt.

Bobbejaanland zou ook beter afstappen van 'concentraties' aan kiddierides. Als ouders met hun kleine kinderen naar meerdere punten in het park moeten slenteren, ipv. vooraan en achteraan in het park, dan zijn ze langer in het park en is meer kans dat ze dus ook meer gaan uitgeven in het park zelf. Ook voor gezinnen met zowel jonge als oudere kinderen is het ook aangenamer dan een zone die slecht voor een deel van het gezin geschikt is.

Pretparkfreak7
02-01-19, 14:21
Ik zal die twee attracties niet missen. Als er één duidelijke lijn is in het parcours van Bobbejaanland de afgelopen jaren, is het dat ze van het attractiepark een themapark willen maken. Veel thematische coherentie was er bij die molentjes niet en zelf gewoon qua zuivere vormgeving was het geen al te gedenkwaardige plaats in het park.

Over wat het doet met het attractieaanbod kan gediscussiëerd worden. Dat er na San(c)ta maria, Rainbow, Fly Away, Mambo, Breakdance en Troika nog eens twee molentjes verdwijnen is wel sneu voor de balans. Die kregen geen van allen een vervanger die naam waardig en een goede flatride ontbreekt daar toch wel. Het park heeft in mijn ogen al te veel achtbanen, maar tegelijkertijd is er geen enkele die mij echt volledig kan overtuigen.

Dat speeltuinen goedkoop zijn en veel 'opbrengen' hebben ze misschien van plopsaland geleerd. Een goede waterspeelplaats is een goudmijn... Plopsa heeft niet voor niets bijna overal dansende fonteinen staan. :p

simon
02-01-19, 17:47
Stiekem hoop ik wel dat er naast de waterspeelplaats nog iets kleins extra komt. Een waterspeelplaats is wellicht wel leuk voor de kleintjes, maar toch vind ik dit niet echt de naam 'attractie' waardig. Dit is eerder een echte opvuller van ruimte.

Ik ben nu wel nog meer benieuwd naar het thema, want met een waterspeelplaats denk ik ook direct aan zeegebonden thema's...

Rickie97
03-01-19, 00:36
Ik ben nu wel nog meer benieuwd naar het thema, want met een waterspeelplaats denk ik ook direct aan zeegebonden thema's...

Dat zou ik ook verwachten, alleen nogal bizar dat ze dan een vikingbootjesmolen verwijderen omdat hij niet in het thema zou passen. :p

Soit, wat de echte reden ook is, ik vind de verwijdering toch nog steeds een goed besluit. Ze stonden daar volledig geïsoleerd en er zat inderdaad bijna nooit iemand op. Het idee van kinderattracties verspreid over je park te hebben ipv in afgebakende zones vind ik ook een grote plus, maar bij deze twee werkte dat niet. Het mag dan jammer zijn voor het aanbod, maar als er toch maar zelden iemand inzat... Ik denk wel dat het aan de locatie lag, maar ik begrijp ook wel dat ze ze niet ergens anders opnieuw willen bouwen als de mogelijkheid bestaat dat er nog steeds niemand ingaat.

En ik moet zeggen dat ik die speeltuinen het laatste jaar ook wel heb leren appreciëren. Ik was er ook geen fan van toen ze de Wonder Garden aankondigden, maar nu er ook in het cowboydorp een speeltuin staat en hier mogelijks een waterspeelplaats denk ik dat deze misschien nog beter zijn dan verspreide kinderattracties. Eén of twee attracties kun je als gezin wel naartoe gaan, maar als je ze gedaan hebt heb je ze gedaan. Op zo'n speeltuin kan een kind zich misschien wel langer bezighouden, zeker op een waterspeelplaats in de zomer. Idealiter zou er in de buurt van zo'n speeltuin misschien wel nog een kinderattractie staan, maar ook om elke zone wat meer eigen karakter te geven (of ja, ik weet niet echt hoe ik moet verwoorden wat ik denk, is het een beetje duidelijk? :p) vind ik een speeltuin in elke zone eigenlijk echt een goed idee.

Om af te sluiten, veronderstellend dat de nieuwe directeur wel een groot aandeel in deze vernieuwingen heeft: we horen hem niet veel, maar hij doet duidelijk dingen anders dan anderen, maar ik denk dat hij wel een goeie visie heeft...

jefke88
03-01-19, 08:48
Uiteraard is het 'niet passen in het themagebied' de marketingreden. Wat staat Typhoon dan nog in het park te doen trouwens?

Als er in Bobbejaanland een nieuwe attractie komt, moet er steevast een attractie verwijderd worden, dat is altijd al zo geweest onder PR. Om toch een beetje de personeelskosten onder controle te houden.

Earlyspencer
03-01-19, 11:14
Stiekem - wat haat ik het oneigenlijk gebruik van dit woord op een publiek forum - hoop ik dat het parkbestuur hier mee leest en de kritische meningen ernstiger opvat dan die nep-diamanten-iedereen-prijs-awards. Die hebben volgens een geciteerde in het Looopings-artikel dezelfde waarde "als een ijsklomp". Ik voeg daar graag aan toe: "... op een snikhete dag: heel even leuk maar wel heel erg vergankelijk!"

Met de sluiting van het siamse duo niemendalletjes, besparen ze welgeteld één alternerende operator. Ik veronderstel dat bij de nieuwe coaster er minstens drie - en in de beginfase minstens vier - operatief zullen zijn. Vieze hersenkronkel: hoe later deze opent qua datum en qua dagelijks uur, hoe meer ze besparen. Want PR bezuinigt idd als geen ander op personeel. Ik vrees dus voor het opnieuw later dan 10:00 openen van MM/Rev, Dreamc. en vooral een half Kinderland.

Achterstallig onderhoud was en is nog steeds een werkpunt (zie o.a. de buiten-flume), al is een beetje verbetering al merkbaar. Een full-operative park - da's iets anders dan openingstijden - van 10:00 tot 18:00 tijdens de meeste weekends, op alle feestdagenen en alle zomervakantiedagen, zou de parkbeleving verhogen en leiden tot positievere reviews op FB e.a. De reële bezoekcijfers zullen misschien aantonen dat daar geen noodzaak toe is ... of was. Want mogelijk zorgt de nieuwe coaster voor een kentering.

De rechterhelft van BJL beschikt volgens mijn subjectieve waarnemingen over meer groen dan Wal.Bel. en PDP samen. Speeltuinen kunnen hier mooi bij aansluiten, net als gratis opa's en oma's bij sommige abo-formules. Anno 2019 zou ik wel graag de externe voordelen kunnen raadplegen voor 2019 en niet voor het afgelopen jaar. Zusterparken Belantis en Slagharen zijn al ruim een maand klaar met dat huiswerk.

Nog een (kromme) vergelijking: BJL telt binnenkort bijna dubbel zo veel coasters als DLP en DS samen, al besef ik wel de beperkte capaciteit van het VR-gedoe en de overall goedkope of afwezige theming. Voor uit de hand gelopen hobbyisten als u en ik is Typhoon een voorganger-onwaardig lelijk ding op een kale-kermis-betonvlakte. Maar bij heel wat occasionele bezoekers trekt die wel nog veel aandacht, relatief dicht bij de park-ingang. Die aandacht zou je nog kunnen versterken door theming - was daar geen sprake van? - en een vergaap-punt nabij de optakeling en de looping. Ja, ik denk hierbij aan Het Grote Voorbeeld uit 2015, of was het 1898? De locatie van de verwijderde kinder-draai-dingetjes leent zich daar niet toe want daar kijk je op de achterkant van Typhoon. Ik weet trouwens niet of exact daar de waterspeeltuin zal verijzen. En bovendien verwacht ik eerder toeschouwer-accomodatie voor de nieuwe coaster. MPG heeft dit bij Star Trek nagelaten, al is dat misschien ingegeven door de specifieke binnen-theming en het verhoopte verrassingseffect. Ook Sledgehammer zou imo baat kunnen hebben bij meer vergaap-facilitieiten, omdat vaak niet het hele gezin of gezelschap erin mag, durft of wil. Één randbemerking: passen uitkijkpunten eigenlijk wel in een groene omgeving?

En voor wie die draaimolentjes mist: niks nieuwe funderingen, het lege paviljoen tussen Indiana en El Paso smeekt haast om een verplaatsing van één van beide. Dan hebben ze er meteen nog een semi-binnenattractie bij en wordt de attractie-verhouding tussen de linker- en de rechterhelft een klein beetje minder scheef. Lap, nog een argument om de 4D daar te heropenen!

Ik ben benieuwd of op fora ook afkeurend zou worden gereageerd indien King Kong een buitenlandse transfer weet te versieren. Of als de binnen-spash-battle zich laat ombouwen tot een droge binnenrondvaart. Iemand een zinvol idee voor de Forbidden Caves?

Pretparkfreak7
03-01-19, 11:29
Iemand een zinvol idee voor de Forbidden Caves?

Verpats de 4D-attractie en sluit de tunnel af met een cake walk. Plezier voor iedereen, avontuur voor iedereen.

Earlyspencer
03-01-19, 11:44
Verpats de 4D-attractie en sluit de tunnel af met een cake walk. Plezier voor iedereen, avontuur voor iedereen.
Met 4D bedoel je die rit tussen de stenen monsters en niet mijn multifunctioneel stokpaardje nabij de park-ingang en het resto? Dan volg ik zeker je suggestie.

Als ze echt ballen hebben, maken ze tabula tasa met enkele recente miskleunen. Een voordeel van een parkgroep zou dan kunnen zijn dat ze intern transfereren. King Kong naar MPG, Caves naar Attraciones, waar Small World van den Aldi leeg staat en de simulator afgelopen zomer niet werkte (wel de aftandse 3D). Bonbon heeft nog geen splash-battle en die Scandinaviërs zijn water-gek. Heeft iemand weet van een vacature voor een pretparken-Mogy Bayat?

Rickie97
03-01-19, 11:49
Wat staat Typhoon dan nog in het park te doen trouwens?

Typhoon heeft nooit in een themazone gestaan. Pas vanaf volgend jaar is dat wel zo, ik ben even benieuwd wat ze ermee gaan doen. Goed mogelijk dat het niks wordt, maar dit is speculatie gebaseerd op het verleden, dus hou je uitspraak gewoon voor wanneer het gebied af is. (klinkt nogal streng dus even tussen haakjes, niet slecht bedoeld hoor. :p) En o ja, Typhoon was vorig jaar toch de beste achtbaan van België? :p

Ik zie dat tijdens het typen van mijn reactie Earlyspencer het ook over Typhoon heeft gehad en zoals hij zegt: bij veel bezoekers trekt hij wel nog de aandacht, en het is ook niet dat hij op drukke dagen geen lange wachtrij heeft. Wij waarderen hem standaard al minder omdat we weten wat er vroeger stond, het overgrote deel van de 'gewone' bezoekers weet dit bijvoorbeeld al niet. Lang geleden heb ik in het Nieuwsblad eens een achtbaanvergelijking gezien door een reporter en daar stond Typhoon als ik het me goed herinner op plaats 2 achter Anubis met een klein verschil. Die reporter was ook geen pretparkfan zoals wij maar een gewone mens. Dus het is niet omdat wij het lachwekkend vinden dat Typhoon tot beste achtbaan van België wordt verkozen dat de gewone bezoekers dat niet effectief kunnen vinden... Ik ga nu niet zeggen dat het echt zo is, maar ik heb dit argument nog bijzonder weinig gelezen en het kan wel gewoon hé... :p

En trouwens. Ik dacht dat Bobbejaanland alleen maar negatieve reacties kreeg op hun social media? Hoe zou het winnen van Typhoon dan ineens het resultaat van hun grote online fanbase zijn? Zo zie je maar dat dat ook allemaal maar een momentopname is. Akkoord, wel een momentopname van verschillende momenten die frequenter voorkomen dan bij andere parken... Maar toch. :p


Als er in Bobbejaanland een nieuwe attractie komt, moet er steevast een attractie verwijderd worden, dat is altijd al zo geweest onder PR.

Ik probeer ook maar positief te denken over het park hoor. Heel goed mogelijk dat dit de reden is want in het verleden is het inderdaad steeds zo geweest, zelfs zonder nieuwe attracties werden er weggehaald. Bijvoorbeeld Desperado City of Fly Away heb ik zelf nooit gedaan wat ik jammer vind, die betonvlakte links van Speedy Bob trekt gewoon op niks, en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar dat is nu wel genoeg gezegd vind ik, met de nieuwe directeur heb ikzelf toch weer goeie hoop dat het een andere kant opgaat. De laatste jaren vind ik het park er zeker weer op vooruitgegaan.

Zie het eens anders: volgens mij doet het huidige Bobbejaanland heel erg hun best binnen de beperkte mogelijkheden die het van PR krijgt. Die beperkte mogelijkheden zijn een feit maar PR is niet diegene die het park rechtstreeks runt, daar zit nog een belangrijke schakel tussen met nu misschien eindelijk wel de juiste mensen... Dit is het grootste project onder de nieuwe directeur tot nu toe. Laat ons gewoon hoopvol zijn, niet té veel verwachten, zien wat er komt en dan pas weer op het bestuur beginnen kappen. :p

traveler
03-01-19, 12:58
Ik geloof dat zelf een minimalistisch uitgewerkt thema goed kan zijn als je weet hoe en waar de decorstukken te plasten.

Ik bedoel hiermee dat we geen grootte nieuwe gebouwen moeten verwachte of rotswerk overal. Maar bevoordeel het thema oerwoud kan makkelijk door bomen en een stationsgebouw in een vervallen boomhut stijl te maken.

disney (de persoon) was zich er goed van bewust je kan goedkoop 1 stuk gebruiken dat vanaf een ander kant total anders uitziet. (bijvoorbeeld een bar mainstreet die er uitziet als salon vanaf het westen gedekte)

coasterfrenzy
03-01-19, 16:43
Ik geloof dat zelf een minimalistisch uitgewerkt thema goed kan zijn als je weet hoe en waar de decorstukken te plasten.

Ik bedoel hiermee dat we geen grootte nieuwe gebouwen moeten verwachte of rotswerk overal. Maar bevoordeel het thema oerwoud kan makkelijk door bomen en een stationsgebouw in een vervallen boomhut stijl te maken.

disney (de persoon) was zich er goed van bewust je kan goedkoop 1 stuk gebruiken dat vanaf een ander kant total anders uitziet. (bijvoorbeeld een bar mainstreet die er uitziet als salon vanaf het westen gedekte)

Ik mis de link tussen de eerste 2 alinea's en de laatste. (For the record: Een gebouw aan de ene kant een andere aankleding geven dan aan de andere kant is gewoon common sense.. deden ze in Tivoli Gardels al vele jaren voordat Walt met zijn park kwam).

Het eerste deel van je alinea kan heel goed werken voor Bobbejaanland. Echter hebben ze iets dergelijks al eens geprobeerd met het Urban thema van Dizz en zijn ze hard gefaald. Maar je ziet wel dat er parken zijn waar het werkt. Om even bij het voorbeeld van Disney te blijven. De themagebieden voor Studio's, Toy Story of Dinoland stellen op geen enkel vlak veel voor. Ze zijn goedkoop, plastic en niet echt van speciaal niveau. Maar juist omdat dit perfect past bij de gebieden ziet het er leuk uit en slikken mensen het.

Echter moet je dan wel voor een thema kiezen waar dat minimalistische goed bij past. En daar zit vaak het knelpunt. Een jungle-thema kun je niet goed uitwerken met minimalisme. Juist omdat een jungle valt of staat door een overdosis aan beplanting en liefst hier en daar een paar ruines (Die je niet van plastic kunt maken). Maar ga je het cartoonesk maken, dan is minimalisme vaak al voldoende om dat effect te behalen, al ken ik parken die zelfs dat verprutsen... en PR kennende verwacht ik er niet enorm veel van.

Earlyspencer
03-01-19, 18:31
Maar ga je het cartoonesk maken, dan is minimalisme vaak al voldoende om dat effect te behalen, al ken ik parken die zelfs dat verprutsen.

Ik moet hier spontaan aan de kinderzone van Warner Madrid denken ... als positief voorbeeld in een PR-park. Al is dat natuurlijk vooral de verdienste van Six Flags en een sterke IP. BJL heeft niet echt positieve IP-ervaringen. Iemand een dansende banaan of broccoli? Of miscaste Smurfen?

Phantasiastisch
03-01-19, 20:56
die betonvlakte links van Speedy Bob trekt gewoon op niks,
Dat vindt Bobbejaanland zelf ook. Daarom zou er op die plaats normaal gezien dit jaar ook een klimparcours gebouwd worden, heb ik eens gelezen. :)

__________________________________

Ik ben blij met elke kleine stap die ze nemen. Het park krijgt eindelijk beter uitgewerkte themagebieden en elk jaar worden er zaken opgefrist.

Ik ben fan van Yves Peeters. Jaren gebeurde er amper iets in het park. Hij was net de nieuwe algemeen directeur en de eerste renovatiewerken waren al klaar. Ik kijk uit naar de uitbreiding maar ik ben benieuwd wat de komende jaren nog zullen brengen.

simon
07-01-19, 17:43
Dat vindt Bobbejaanland zelf ook. Daarom zou er op die plaats normaal gezien dit jaar ook een klimparcours gebouwd worden, heb ik eens gelezen. :)

__________________________________

Ik ben blij met elke kleine stap die ze nemen. Het park krijgt eindelijk beter uitgewerkte themagebieden en elk jaar worden er zaken opgefrist.

Ik ben fan van Yves Peeters. Jaren gebeurde er amper iets in het park. Hij was net de nieuwe algemeen directeur en de eerste renovatiewerken waren al klaar. Ik kijk uit naar de uitbreiding maar ik ben benieuwd wat de komende jaren nog zullen brengen.

Ik denk er net zo over! Jammer dat ze de betonvlakte niet het klimparcours gegeven hebben dat we normaal zouden krijgen, maar hopelijk verrast het park ons er volgend jaar mee. In Slagharen hebben ze het ook snel kunnen plaatsen, dus misschien hier ook?

Yves Peeters is inderdaad niet de man van grote woorden, maar ik denk wel in daden. Zijn grote bewijsmoment zal deze zomer zijn, wanneer de nieuwe achtbaan / themagebied opent.


Ik zie dat tijdens het typen van mijn reactie Earlyspencer het ook over Typhoon heeft gehad en zoals hij zegt: bij veel bezoekers trekt hij wel nog de aandacht, en het is ook niet dat hij op drukke dagen geen lange wachtrij heeft. Wij waarderen hem standaard al minder omdat we weten wat er vroeger stond, het overgrote deel van de 'gewone' bezoekers weet dit bijvoorbeeld al niet. Lang geleden heb ik in het Nieuwsblad eens een achtbaanvergelijking gezien door een reporter en daar stond Typhoon als ik het me goed herinner op plaats 2 achter Anubis met een klein verschil. Die reporter was ook geen pretparkfan zoals wij maar een gewone mens. Dus het is niet omdat wij het lachwekkend vinden dat Typhoon tot beste achtbaan van België wordt verkozen dat de gewone bezoekers dat niet effectief kunnen vinden... Ik ga nu niet zeggen dat het echt zo is, maar ik heb dit argument nog bijzonder weinig gelezen en het kan wel gewoon hé... :p

En trouwens. Ik dacht dat Bobbejaanland alleen maar negatieve reacties kreeg op hun social media? Hoe zou het winnen van Typhoon dan ineens het resultaat van hun grote online fanbase zijn? Zo zie je maar dat dat ook allemaal maar een momentopname is. Akkoord, wel een momentopname van verschillende momenten die frequenter voorkomen dan bij andere parken... Maar toch. :p

Bekijk het eens van de lekenkant, die weinig voeling heeft met de nostalgische waarde van attracties of achtbanen. De laatste jaren hadden we maar enkele nieuwe, spannende achtbanen met inversies: Anubis in PDP en Typhoon in BBJ. De andere inversie-achtbanen hebben intussen al heel wat levensjaren op de teller staan, waardoor ze ook minder interessant worden. De komende jaren wordt het op dat vlak spannend, met een nieuwe launch coaster in BBJ, een opvolger voor Anubis in PDP en de megacoaster van WB. Enkel Bellewaerde hingt dan weer achterop...


Bijvoorbeeld Desperado City of Fly Away heb ik zelf nooit gedaan wat ik jammer vind,

Nog even hierover, voor de Fly Away kan je terecht in La Récré des 3 Curés (zie ook het artikel (http://www.pretparken.be/NL/article/1605/Nostalgiereisgids%20voor%20Lichtaartrelicten) op deze website )
Voor Desperado City kan het al veel dichter bij huis in Dennlys Parc, net over de Franse grens. :)

bobby turbo
07-01-19, 21:57
In La Récré des 3 Curés kan je meteen ook nog Bobby Drop en Mambo berijden :p

Earlyspencer
08-01-19, 09:43
De voordelen van 2019 staan eindelijk vermeld op de website: https://www.bobbejaanland.be/abonnementsvoordelen
Op het eerste zicht een copy-paste van vorige jaren, hoewel: Beekse bergen nu maar -35% ipv -50% de voorgaande jaren. En Toverland is maar -20%. Was dat voorheen niet -25% en daarvoor -30% of zelfs ooit -50%? Gelukkig is PHL - 50% gebleven. Ik weet niet of Aquazoo Friesland nieuw is in het lijstje.

En ... ik zie nondegodver geen Belantis, terwijl Belantis wel gratis BJL-inkom vermeldt bij hun abo. Ook Slagharen en MPG vermelden gratis Belantis en vice versa, dus ga ik maar effe BJL contacteren.

knessel
08-01-19, 09:59
hey, MPG vermeldt helemaal niets voor 2019, de bonusclub 2019 staat al vanaf eind november als aan te kondigen binnen enkele dagen....of weet jij toch al meer ? Daarom wacht ik nog even; in het verleden had je bij MPG voor een iets hogere prijs ook 1x /jaar gratis Efteling erbij.

Earlyspencer
08-01-19, 10:18
MPG vermeldde die voordelen al in het najaar (dacht ik toch). En hier zie ik toch duidelijk de voordelen: https://www.movieparkgermany.de/nl/seizoenspas#quicktabs-field_collection_quicktabs2:
"Gratis entree tot de parken Belantis, Bobbejaanland en Attractie- & Vakantiepark Slagharen
Eenmalig gratis entree tot overige parken in Europa, zoals: Mirabilandia, Parque Warner"

Gratis Efteling met MPG-abo was misschien vroeger zo. Wat wel zeker vroeger was, maar al twee jaar niet meer: gratis MPG met Efte-abo.
https://www.looopings.nl/weblog/6951/Movie-Park-Germany-stopt-met-gratis-kaartjes-voor-Efteling-abonnees.html

Misschien none of my business maar waarom zou je een duurder MPG-abo aanschaffen ipv een BJL-abo, met quasi dezelfde voordelen maar met een aanzienlijk prijs-verschil? De enige reden die ik kan bedenken: je gaat echt veelvuldig naar MPG en wil er een parking-abo bij. En dan nog: ik ben met m'n afgelopen BJL-abo 6 keer naar MPG geweest. De niet zo dure parking (ik denk € 6, P. Ast. vraagt €15) betaalde ik dan telkens met plezier.

Rickie97
08-01-19, 10:22
En Toverland is maar -20%. Was dat voorheen niet -25%

Ja. Maar dat is in de praktijk al maar 20% meer sinds de opening van Port Laguna en Avalon. Wij hebben deze zomer een trip gedaan met Movie Park Germany, Phantasialand, Kalkar en Toverland en deze laatste was met voorsprong de duurste. Hoewel er op de site bij de abonnementsvoordelen met een Bobbejaanland-pas wel degelijk -25% stond, kwamen er tickets aan 80% van de prijs uit de kassa als men Bobbejaanland aantikte. We hebben het niet aan ons hart laten komen voor een dag van 13 uur opening (10-23) maar echt fijn is zoiets natuurlijk niet om pas aan de kassa te ontdekken. Goed dat het nu dus ook op de site is aangepast.

Earlyspencer
08-01-19, 10:30
Hahaha, wij hebben afgelopen zomer ook TVL met BJL-abo gedaan met ons vieren. Inclusief parking was het iets over of onder € 100. Ik weet het niet meer en heb het toen ook niet nagerekend. Dat is zeer ongewoon voor mijn krenterig karakter. En ja, die grote uitbreiding van een voorheen bescheiden park moet wel ergens van betaald worden...

knessel
08-01-19, 11:00
Misschien none of my business maar waarom zou je een duurder MPG-abo aanschaffen ipv een BJL-abo, met quasi dezelfde voordelen maar met een aanzienlijk prijs-verschil? De enige reden die ik kan bedenken: je gaat echt veelvuldig naar MPG en wil er een parking-abo bij. En dan nog: ik ben met m'n afgelopen BJL-abo 6 keer naar MPG geweest. De niet zo dure parking (ik denk € 6, P. Ast. vraagt €15) betaalde ik dan telkens met plezier.

Inderdaad meer bezoeken aan MPG dan BBJ, en bij MPG krijg je per abo een extra gratis inkomkaart om eens iemand mee te nemen..

Earlyspencer
09-01-19, 22:29
Nog eens terugkomend op de vermelde abo-voordelen 2019: Bij Beekse en twee anderen zoo's in NL titelt BJL -35% maar zet in de onderstaande tekst -50%. En wat ik in een ander topic al meldde: BJL ziet PHL zomer-openen vanaf 31/03 t.e.m. 09/11, terwijl PHL het net iets minder ruim ziet.

EDIT:
BJL liet me per mail weten dat ze in onderhandeling zijn met Belantis, opdat BJL-abonnees ook ginds gratis toegang zouden verkrijgen. De errata aangaande -35 of -50 % is ondertussen opgeledred op de webstek (helaas: -35%). En ook de bezoekdata voor zomer-Phantasialand zijn er aangepast.

EDIT BIS: entree à volonté in Belantis voor zilveren en gouden BJL-abonnees is op de webstek van BJL bevestigd!

Phantasiastisch
15-01-19, 23:10
Fanpage Bobbejaanland Central deelde 3 weken geleden al concept-arts van het nieuwe themagebied met de Triple Launch Coaster. Het is de eerste keer dat ik ze zie en ik denk niet dat ze hier al gedeeld zijn.

Dus bij deze:

http://www.twipu.com/BJLCentral/tweet/1076754242457817088

Pretparkfreak7
16-01-19, 00:08
Goed opgemerkt! Ik voeg het ook hier even bij:
821

822

Ik leid er uit af dat er vooral veel verdwijnt: bomen, de witte tent, 2 attracties. Wat in de plaats komt is een (update van een bestaand?) waterkanaal, wat verspreid rots & hekwerk en een beetje sfeerverlichting. Het sfeerje neigt wat naar voodoo. Ik denk dat we thematisch maximaal het niveau van de dreamcatcher-herwerking moeten verwachten.

Wat ik vooral bizar vind is dat dat kanaaltje als ik mij goed kan oriënteren de betonplaat onder Typhoon moet doorklieven.

De zonsondergang setting en bijhorende sfeervolle uitlichting van het gebied is iets dat we met de gemiddelde openingsuren van het park zelden gaan zien: als je dat allemaal wegdenkt is het beeld een pak realistischer en helaas ook beduidend minder indrukwekkend. Het thema an zich vind ik overigens zo slecht nog niet, maar het lijkt er op dat de uitwerking wat te ondermaats gaat blijven.

EDIT: ook nog een tweede concept gevonden. Dat maakt het geheel al wat gewaagder en unieker. Het heeft iets weg van gestrande schepen en links steekt ook nog een handje armetierig de lucht in. De lokroep van de sirenes zou een interessant thema kunnen zijn en is verdacht origineel.

Phantasiastisch
16-01-19, 00:17
Hier nog een foto van de theming rond de baan zelf. Kan je deze hier ook toevoegen?

Met de afwerking a la Dreamcatcher zou ik eigenlijk al heel tevreden zijn. Ik ben al blij dat ze met themagebieden werken en reeds bestaande (oudere) attracties mee bundelen per thema. Gewoon het feit dat ze investeren in theming en zo ook inzetten op "beleving" vind ik al goed.

Ze doen overigens alles wat ze kunnen met het beperkte budget, respect!

https://www.google.com/search?q=bobbejaanland+triple+launch+coaster&client=ms-android-huawei&prmd=ivmn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwiQjNCO7_DfAhUOPVAKHZjTC04Q_AUoAXoECA0QA Q&biw=360&bih=524#imgrc=MMb7XmYN2st2XM

jarno97
16-01-19, 00:56
Deze concept-arts zijn wel niet officieel en zijn gemaakt door Boris Luyten in zijn vrije tijd en hebben dus niks te maken met het project van 2019.

Bron: https://www.flickr.com/photos/borisluyten/44853886665/in/photostream/

Jak
16-01-19, 01:06
Goed dat er iemand ons stopt. Of we waren tien dagen vertrokken...
Ik vond de concepts wel gelijkaardig als die van de Dreamcatcher, misschien daarmee dat ik er snel mee weg was.
Daarbij klopte er enkele dingen niet, zoals de situering van de monorail tov de rotonde aan de bootvaart.

Ik denk dat het best is dat we wachten op de concept arts van Bobbejaanland zelf. Ik ga er toch vanuit dat ze er nog mee uitpakken voor de seizoensopening. Of wachten op een deftig lek natuurlijk :-D

Voorlopig moeten we het enkel doen met de fundamenten van de coaster.

Pretparkfreak7
16-01-19, 01:08
Ah! de samson-darkride knul!
hij blijkt inderdaad ook een variant te hebben die op Divergent is gebaseerd.

Ignace
16-01-19, 11:05
Zijn de concepten van dreamcatcher dan ook niet van Luyten's hand? Zo heeft hij toch ook de vernieuwde big bang ontworpen?

yelle8
16-01-19, 11:17
Zijn de concepten van dreamcatcher dan ook niet van Luyten's hand? Zo heeft hij toch ook de vernieuwde big bang ontworpen?

Klopt, maar volgens Linkedin is hij sinds afgelopen zomer geen ontwerper meer voor BJL.

Ignace
16-01-19, 16:45
Klopt, maar volgens Linkedin is hij sinds afgelopen zomer geen ontwerper meer voor BJL.

Misschien zijn de tekeningen al van vroegere datum?

yelle8
16-01-19, 17:46
Misschien zijn de tekeningen al van vroegere datum?

Ze zijn op 7/11/18 geüpload (ok, dat geeft nog altijd geen echte zekerheid, maar...) en er staat als bijschrift bij "(Own idea/concept/drawing made in free time. Nothing to do with the actual 2019 project!)" Dat is dus vrij duidelijk :)

Phantasiastisch
16-01-19, 22:43
Ik hoop alsnog dat het een misleidend bijschrift is en het toch de werkelijke plannen zijn want ik vind dit thema wel fantastisch. :D

simon
17-01-19, 18:32
Oh jammer, want die zagen er inderdaad heel knap uit!

Jak
21-01-19, 14:44
Goed nieuws vanuit Bobbejaanland!

Ze zijn gestart met de aanleg fundamenten.
Ook lijkt het wat dat er wat reliëf is aangebracht op de grond.
Iemand een idee hoe lang de bouw duirde van Gold Rush?
Ik geloof wel dat het nu snel kan gaan.

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/50746336_10156786236075822_6366479831596531712_o.j pg?_nc_cat=108&_nc_ht=scontent.fbru2-1.fna&oh=35b9d0469c94237bbbd8bec159c797a3&oe=5CC39EC1

https://scontent.fbru2-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/50127141_10156786236015822_134200419281797120_o.jp g?_nc_cat=110&_nc_ht=scontent.fbru2-1.fna&oh=8df7716239d30edd2e0f66ca1906fa05&oe=5CC435A8

Wat ik nu al een positief element vind, is het verwijderen van die witte tent. Een hele verbetering als je't mij vraagt.

Phantasiastisch
21-01-19, 17:38
Wat ik nu al een positief element vind, is het verwijderen van die witte tent. Een hele verbetering als je't mij vraagt.

Ben ik het mee eens. De tent was lelijk en past gewoonweg niet in een themapark. Ze had overigens amper een functie.

Ik ben benieuwd in welke mate ze Sledge Hammer & Typhoon mee in het themagebied betrekken.

De ophokwachtrij van Sledge Hammer zal wellicht veranderen in een meandering. Hier en daar wat theming en een likje verf en die is klaar.

Wat ze met Typhoon van plan zijn, ben ik heel benieuwd naar... Al verwacht ik hier veel minder.

En gaan ze een nieuwe naam krijgen? Ik vermoed van wel na de naamswijziging van Dizz in Naga Bay. Alhoewel de Typhoon meer naamsbekendheid heeft.

Yorben
22-01-19, 19:23
Iemand een idee hoe lang de bouw duirde van Gold Rush?


Na de funderingen duurde het ongeveer een maand tot de eerste testritten van Gold Rush gemaakt konden worden, dat ging heel snel!

etwien
22-01-19, 19:41
Na de funderingen duurde het ongeveer een maand tot de eerste testritten van Gold Rush gemaakt konden worden, dat ging heel snel!

Ik herinner mij inderdaad dat vanaf dat moment Gold Rush er quasi meteen stond. Enkel hopen dat ze het ook niet voorhebben dat er fundamenten instabiel zijn ...

Jak
23-01-19, 14:42
Wat ze met Typhoon van plan zijn, ben ik heel benieuwd naar... Al verwacht ik hier veel minder.

En gaan ze een nieuwe naam krijgen? Ik vermoed van wel na de naamswijziging van Dizz in Naga Bay. Alhoewel de Typhoon meer naamsbekendheid heeft.

Ik denk dat ze Typhoon en Sledgehammer gewoon gaan houden als naam. Samen met Indiana River en Revolution zijn het toch twee attracties met een hoge naamsbekendheid. Dizz had die naamsbekendheid nog niet zo hard omdat die recent was toegevoeghd tot het attractieaanbod.

Ben ook wel benieuwd naar het thema van Typhoon. Het station is redelijk futuristisch, al lijkt het me met het vele staal wel handig om bv. een rotsformatie er op te construeren, meer nog dan dat het stationsgebouw uit hout zou bestaan ofzo.
Verder is het ook wel een attractie die langst 4 kanten te bekijken is. Ik verwacht dus geen grote thematische objecten, misschien enkel aan de ingang en in het station, en eerder kleine verwijzingen op de ride zelf (onderaan de supports, op de reling van de blockbrakes, ...). Ik verwacht misschien een gelijkaardige theming als bij de Dreamcatcher. Een mooi uitgewerkt front voor het station, en wat landscaping er voor, maar op de eigenlijke rit merk je weinig tot geen veranderingen.

Michielsken
06-02-19, 09:19
Het blijft wel opvallend stil uit Lichtaart vind ik, vooral van de kant van BJL zelf. Ik had verwacht dat ze meer teasers en marketing rond de bouw gingen uitsturen, zeker op social media dan. Nu hebben ze 1 foto van de footers en 1 achtergrond-aankondiging (vooral voor het abonnement). Spijtig, want deze baan is toch wel de belangrijkste baan in België sinds Anubis vind ik.

Phantasiastisch
06-02-19, 12:54
Het blijft wel opvallend stil uit Lichtaart vind ik, vooral van de kant van BJL zelf. Ik had verwacht dat ze meer teasers en marketing rond de bouw gingen uitsturen, zeker op social media dan. Nu hebben ze 1 foto van de footers en 1 achtergrond-aankondiging (vooral voor het abonnement). Spijtig, want deze baan is toch wel de belangrijkste baan in België sinds Anubis vind ik.

Inderdaad, ik vind het ook maar stilletjes.

Enerzijds verwacht ik de eerste echte informatie tegen de start van het zomerseizoen. Anderzijds zou ik het niet merkwaardig vinden dat ze pas uitgebreid marketing beginnen voeren na de paasvakantie.

Ik denk toch dat er redelijk wat bezoekers hun bezoek van dan zouden uitstellen tot de zomervakantie als ze horen dat die nieuwe achtbaan pas in juni opent. :)

Waar ik over aan het denken was, Bobbejaanland is in de eerste maanden geopend tijdens de weekends. Hoe gaan ze dan precies Typhoon en Sledge Hammer in een nieuw bijhorend jasje steken als deze twee publiekslievelingetjes geopend zijn...

stvl
06-02-19, 16:30
Waarschijnlijk komen we volgende week meer te weten aangezien er volgende week zaterdag, 16 februari, een exclusief persevenement plaatsvindt.

simon
06-02-19, 17:32
Waar ik over aan het denken was, Bobbejaanland is in de eerste maanden geopend tijdens de weekends. Hoe gaan ze dan precies Typhoon en Sledge Hammer in een nieuw bijhorend jasje steken als deze twee publiekslievelingetjes geopend zijn...

Hier kunnen ze al perfect aan begonnen zijn de voorbije maanden of aan werken de komende weken. En anders kunnen ze ook in de weekdagen ook verder doen en in de weekends de werken even stil leggen.

simon
06-02-19, 17:32
Waarschijnlijk komen we volgende week meer te weten aangezien er volgende week zaterdag, 16 februari, een exclusief persevenement plaatsvindt.

Mmm, spannend. Ik ben alvast benieuwd. Breng ons zeker snel op de hoogte :p

Phantasiastisch
06-02-19, 23:28
Hier kunnen ze al perfect aan begonnen zijn de voorbije maanden of aan werken de komende weken. En anders kunnen ze ook in de weekdagen ook verder doen en in de weekends de werken even stil leggen.

Ik hoop dat het inmiddels al gedaan is want als ze dit zouden doen tijdens het zomerseizoen dan zitten ze wel met een grote bouwwerf in het midden van het park.

Vandaar dat ik het strategisch een rare keuze vind om de coaster pas aan het begin van de zomer te openen. Marketing gewijs begrijp ik de keuze wel want meer mensen gaan liever naar een pretpark bij goed zomerweer en niet tijdens de paasvakantie. :)

Markske
09-02-19, 16:09
Ik vind het spijtig voor kleutertjes dat de dino's en vikingbootjes weg moesten. Mijn 4 kinderen vonden deze "stomme" dingetjes superleuk als kleutertjes.
Misschien dat er hier veel zijn die zich niet meer kunnen herinneren hoe plezant die dingen waren als kind of zelf nog geen kinderen hebben.
Dat ze die dingen dan mee vooraan gezet hadden ipv gewoon weg te doen

Phantasiastisch
10-02-19, 19:12
Ik vind het spijtig voor kleutertjes dat de dino's en vikingbootjes weg moesten. Mijn 4 kinderen vonden deze "stomme" dingetjes superleuk als kleutertjes.
Misschien dat er hier veel zijn die zich niet meer kunnen herinneren hoe plezant die dingen waren als kind of zelf nog geen kinderen hebben.
Dat ze die dingen dan mee vooraan gezet hadden ipv gewoon weg te doen

Ik begrijp dat je teleurgesteld bent maar het is enkel zo dat deze attracties niet meer in het toekomstbeeld van het park passen.

Je ziet dat men hard bezig is om themagebieden te maken en attracties worden zo nodig en indien mogelijk aangepast aan het nieuwe thema.

Bij vooraan zetten gaat niet want dat terrein is wellicht het volgende gebied dat op schop gaat en plaats zal moeten maken voor een nieuwe gethematiseerde zone. :)

bobby turbo
10-02-19, 20:56
Ik denk dat het volgende gebied wel eens kinderland en omgeving kan worden. De twee kiddie rides waren sowieso niet al te populair meer, enkel op drukke dagen stond er volk

Ignace
10-02-19, 21:00
Ik denk dat het volgende gebied wel eens kinderland en omgeving kan worden. De twee kiddie rides waren sowieso niet al te populair meer, enkel op drukke dagen stond er volk

Dat is volgens mij net het punt van kinderattracties: simpele rides voor jonge kinderen, waar ze niet/ niet te lang aan moeten wachten.

Ik hoop ook dat Kinderland + Oki Doki eindelijk word aangepakt, het potentiel voor een aangename circuszone is overduidelijk. Een mooi stationnetje voor Oki Doki, een paar kleurrijke lantaarnpalen hier en daar... veel moet dat ook niet kosten.

Phantasiastisch
11-02-19, 13:57
Ik hoop ook dat Kinderland + Oki Doki eindelijk word aangepakt, het potentiel voor een aangename circuszone is overduidelijk. Een mooi stationnetje voor Oki Doki, een paar kleurrijke lantaarnpalen hier en daar... veel moet dat ook niet kosten.

De kans dat deze zone mogelijk de volgende retheming zal ondergaan is ook groot. Hoe dan ook zal het park stuk voor stuk naar de nieuwe standaard gebracht worden.

Wat betreft het circus-thema, hoop ik net dat die verdwijnt. Als je kijkt naar hoe het park zich aan het ontwikkelen is, lijkt het mij dat ze de "avontuurlijke" richting opgaan en daar hoort voor mij een circuszone niet bij.

Kinderland is voor mij het meest nutteloze gedeelte van het park.

Ik zie liever kinderattracties verspreid doorheen het park. Dan zit je niet met je kinderen gecentreerd op één punt en moeten ze niet in de rest van het park enkel kijken en voorbij wandelen. Zo kunnen de grotere kids in een achtbaan terwijl mama of papa met de kleinste op een kinderattractie zitten, enkele meters verder. :)

Rickie97
11-02-19, 14:53
Dan zit je niet met je kinderen gecentreerd op één punt
Is dat een probleem dan? :p


Kinderland is voor mij het meest nutteloze gedeelte van het park.

Ik zie liever kinderattracties verspreid doorheen het park.
Akkoord met de laatste zin, maar de eerste: een kinderland én kinderattracties verspreid door het park kan toch ook? :p Pas dan is er écht voor elk wat wils.

Het lijkt me trouwens ook wel leuk voor de kinderen zelf als ze tussen veel leeftijdgenoten zitten. En er zijn ook gezinnen met nog alleen maar kleine kinderen en als die dan steeds het hele park moeten rondwandelen naar de volgende attractie...

Beiden (verspreide attracties + een afgebakende zone) zijn volgens mij dus even belangrijk.

simon
11-02-19, 17:51
Op de blog van Bobbejaanland verscheen vrijdag een interessant artikel! Enkele interessante passages:


Om je ervaring helemaal compleet te maken, bouwen we er nog een super indrukwekkend decor rond. Wat opnieuw een primeur is voor Bobbejaanland, want nooit eerder koos ‘t plezantste land ervoor om een volledige themazone te bouwen. Waarom nu wel, vroegen we ons af? Commercieel en Creatief Directeur Peggy Verelst schept graag duidelijkheid: “Van zodra we groen licht kregen voor het bouwen van een nieuwe attractie, werd een onderzoek door een onafhankelijk bureau op poten gezet. Daaruit is gebleken dat thematisering voor onze doelgroep ongeveer even belangrijk is als de nieuwe attractie zelf.” Met de nieuwe themazone beantwoordt Bobbejaanland dus aan de vraag van de bezoeker.

Dit zou dus de eerste volwaardige themazone worden. Lijkt me dus nog een stuk verder te gaan dan bvb. Cownoy-Town of Adventure Valley?


De bezoekers van Bobbejaanland lieten ook al langer verstaan dat een echte thrillride nog een ontbrekende factor was in het park. “Het eerder vermelde onderzoek toonde ook aan dat er snelheid en hoogte moest gehaald worden, ook de lengte van de baan bleek een belangrijke factor,” aldus Peggy Verelst. Volgens de Commercieel Directeur was het dus vrij snel duidelijk dat de nieuwe attractie een rollercoaster moest zijn.

Hieruit blijkt dat er dus echt geluisterd werd naar het publiek... Of zijn dit mooipraatjes?


Maar eerst duiden we 16 februari aan, want dan komen we eindelijk meer te weten over hoe de themazone er zal gaan uitzien!

Volgens mij wel het belangrijkste, wanneer we officieel beeldmateriaal te zien zullen krijgen van de nieuwe themazone. Mogelijks ook de naam? Of openingsdatum?

Qua thema denk ik sinds een paar dagen aan een Aziatisch geïnspireerd themagebied. Don't ask me why, maar ik zie hier precies een Aziatische hoek van het park ontstaan. Het oude wokhorecapunt zie ik dan ook weer voor geopend, alsook een waterspeelplaats in zulke taferelen.

Phadd-F
11-02-19, 18:11
Ze hebben dus een (duur) studiebureau nodig om door te hebben dat thematisatie belangrijk is... Ze scheppen wel erg op met hun studiebureao en onderzoek, hetzelfde soort onderzoek dat uitwees dat ze een immersive tunnel nodig hadden?!

Earlyspencer
11-02-19, 21:23
Commercieel en Creatief Directeur P.V. schept graag duidelijkheid
https://i.imgur.com/hquNTur.gif

Thecoasterfreak
16-02-19, 09:43
Bobbejaanland heeft de omschrijving van de Typhoon aangepast op hun website.

“Duistere krachten in het Land of Legends wekten een eeuwige Typhoon op. De wervelwind brengt het hele rijk met al haar elementen in gevaar. De Guardian of Elements en de Skyriders werken samen om de storm in bedwang te houden.”

Volgens mij is dit al een kleine tip wat het nieuwe thema zal gaan zijn van hun nieuwe baan/zone?

SanderV
16-02-19, 10:39
Ook de foto en het bijschrift van de Sledge Hammer zijn verandert. Er staat nu: "Reus die je rondslingert."

Earlyspencer
16-02-19, 12:29
Volgens de 3 O's gaat de tripple 'FURY' heten. Een coaster met een draak en vurige strijd ... Ik wil niet te vroeg (ver)oordelen, maar ze hadden ter inspiratie mss toch wat verder kunnen kijken dan Noord-Brabant.

De zone gaat 'Land of Legends' heten. Dat ik geen fan ben van overbodig Angelsaksiksch gewauwel, doet niet ter zake. Het opent wel perspectieven om de andere twee grote attracties in die zone wat op te waarderen ... of moet ik 'pimpen' zeggen? Balder in Liseberg genoot ook mee van de theming en de nieuwe buur-attracties, als is de vergelijking met Typhoon natuurlijk wel wat krom.

Misschien maar eens wat tekst en een fotootje van de directe bron weergeven: https://www.bobbejaanland.be/ontdek/attracties/fury


"Spring mee op de schildwagen van de Vuurridders en ga tijdens een 830 meter lange vlucht draak Fogo te lijf. Reis naar een hoogte van 43 meter en wees de draak te snel af wanneer je met een snelheid van meer dan 100 km/u voorbij raast."

https://i.imgur.com/MQWShoc.jpg

Jak
16-02-19, 12:51
Gewoonweg te gek wat we hier in België krijgen. Waterparken, nieuwe achtbaan BLW, en nu de hele beleving rond de Tripple Launch Coaster.

Volgens 3x O wordt elke ride gethematiseerd naar een element (water > waterspeelplaats, aarde>Sledgehammer, wind>Typhoon, Vuur>Fury).

Ik ben alvast overweldigd. De verwachtingen lagen bij lij eerder laag, maar als ik zie dat IMAscore de muziek aanpakt, de thematisering van de andere attracties grondig wordt aangepakt en de nieuwe achtbaan zelfs een draak krijgt ben ik helemaal enthousiast. Ook gezien dat de hal van TFC helemaal zwart is geverfd, mss dat dat een betere combinatie wordt met het thema vuur.
Er zijn wel wat gelijkenissen met Toverland, maar hé, we krijgen voor het eerst nog eens een gigantische uitbreiding in Bobbejaanland sinds jaren. Dit wordt zeker leuk om als fans op te volgen. Fijn dat PR, in navolging van CDA de geldkraan nu ook open zet.

Earlyspencer
16-02-19, 12:58
Er zijn wel wat gelijkenissen met Toverland Joris en de Fenix, of wuk bedoel-t-je?

Yorben
16-02-19, 13:03
Het ziet er echt heel goed uit! Maar toch heb ik niet al te hoge verwachtingen, de schetsen van DreamCatcher zagen er ook fantastisch uit maar de uitvoering was nu niet echt vergelijkbaar met de schetsen. Ik hoop gewoon op een goede uitvoering met details die overeenkomen met de schetsen. Ze hebben tot juni de tijd, wat ik persoonlijk krap vind voor heel dat gebied te thematiseren, vandaar dat m'n verwachtingen beperkt blijven.

bobby turbo
16-02-19, 14:51
Gewoonweg te gek wat we hier in België krijgen. Waterparken, nieuwe achtbaan BLW, en nu de hele beleving rond de Tripple Launch Coaster.

Volgens 3x O wordt elke ride gethematiseerd naar een element (water > waterspeelplaats, aarde>Sledgehammer, wind>Typhoon, Vuur>Fury).

Ik ben alvast overweldigd. De verwachtingen lagen bij lij eerder laag, maar als ik zie dat IMAscore de muziek aanpakt, de thematisering van de andere attracties grondig wordt aangepakt en de nieuwe achtbaan zelfs een draak krijgt ben ik helemaal enthousiast. Ook gezien dat de hal van TFC helemaal zwart is geverfd, mss dat dat een betere combinatie wordt met het thema vuur.
Er zijn wel wat gelijkenissen met Toverland, maar hé, we krijgen voor het eerst nog eens een gigantische uitbreiding in Bobbejaanland sinds jaren. Dit wordt zeker leuk om als fans op te volgen. Fijn dat PR, in navolging van CDA de geldkraan nu ook open zet.

Hal van TFC zwart? Die zag nog gewoon donkergroen hoor.

etwien
16-02-19, 15:36
Het ziet er zeker fijn uit, maar ik zal lang niet de enige zijn die zeer sceptisch is.

Sowieso zal het er allemaal niet uitzien zoals op de concepts, en indien het dat wel zou doen, zou ik écht perplex staan.

Toegegeven, het feit dat ook IMAscore en dergelijke erbij betrokken worden is al een zeer goed teken, die mijn vertrouwen een serieus stuk opkrikt.

bobby turbo
16-02-19, 16:41
Het ziet er zeker fijn uit, maar ik zal lang niet de enige zijn die zeer sceptisch is.

Sowieso zal het er allemaal niet uitzien zoals op de concepts, en indien het dat wel zou doen, zou ik écht perplex staan.

Toegegeven, het feit dat ook IMAscore en dergelijke erbij betrokken worden is al een zeer goed teken, die mijn vertrouwen een serieus stuk opkrikt.

Ze gaan er echt wel vanuit dat de concepts redelijk gevolgd worden hoor, enige puntje dat nog in bespreking is, is het herschilderen van Typhoon. Sledge krijgt sowieso wel een fris laagje verf.

etwien
16-02-19, 17:09
Ze gaan er echt wel vanuit dat de concepts redelijk gevolgd worden hoor, enige puntje dat nog in bespreking is, is het herschilderen van Typhoon. Sledge krijgt sowieso wel een fris laagje verf.

Het park moet binnen 49 dagen open. Als ze typhoon nog een laagje verf willen geven gaan ze niet lang meer moeten twijfelen ...

bobby turbo
16-02-19, 18:34
De uiteindelijke zone pas in juni, ze kunnen nog veel afwerken op de gesloten dagen.

Jurrut
16-02-19, 20:02
Ben ik de enige die dit raar vind?

Op de foto's van de reveal kan je zien dat de trein in de niet juiste richting het parcours aflegt (volgens mijn NL2 recreatie is het andersom) Er is zelfs een motion blur getekend zodat het lijkt dat hij achteruit in volle vaart aan het gaan is. raar he...
Houd bobbejaanland nog iets achter? of zou dit gewoon een dikke blunder zijn?

Earlyspencer
16-02-19, 20:02
Ook de foto en het bijschrift van de Sledge Hammer zijn verandert. Er staat nu: "Reus die je rondslingert."

Iets meer uitgebreide tekst en twee plaatjes van de parkwebstek https://www.bobbejaanland.be/ontdek/attracties/sledge-hammer


Reus Maapollo ontwaakt opnieuw uit zijn winterslaap en brengt zo het Aarderijk in gevaar. De Aardmannen bouwden jaren geleden al een enorme Sledge Hammer om reus Maapollo te bedwingen, maar hebben extra krachten nodig om het wapen heen en weer te slingeren. Bezorg jij hen de extra kracht die nodig is om hun enorme Sledge Hammer te bedienen? Kom binnenkort hier te weten hoe Maapollo het Aarderijk in gevaar brengt.

https://i.imgur.com/z4r4xNZ.jpg

https://i.imgur.com/hD2CY3x.jpg

Die onderarm op de onderste afbeelding valt meteen op. Betreft het gewoon wat beeldvullende sfeerschepping of zou dat ornament er daadwerkelijk komen? In dat laatste geval: Wauw! Maar ook: Waar? Ik veronderstel dat ze de wachtrij / attractietoegang niet gaan verplaatsten. Dan zou Typhoon zich links - net buiten beeld - bevinden en zou die onderarm ongeveer komen te staan waar voorheen dat tentzeil-ding stond. Daar staat (stond) ook een fontein/monument, richting kalme rondvaart. De afbeelding kan ook gemaakt zijn vanuit het perspectief van Fury, dus een beetje richting FC. Dan zou de arm zich bevinden in niemandsland / parking / uitbreidingszone. Alleen ... dan lijkt ook de wachtrij mee te worden verplaatst, hetgeen me weinig realistisch en nog minder doordacht lijkt.

bobby turbo
16-02-19, 20:51
De hand komt ongeveer waar de bomen achter de witte tent stonden. De Bobbejaanland fontein blijft gewoon bestaan.

Timo241
16-02-19, 23:34
Concept van het hele themagebied

Jak
17-02-19, 00:10
Ook valt me op dat de monorail helemaal niet ingetekend staat. Toch een belangrijke attractie die de sfeer toch mee zal bepalen.
Hopelijk vinden ze hier een oplossing voor.
Op een filmpje is inmiddels bevestigd door Yves Peeters dat de monorail blijft.

Coasterfan19
17-02-19, 08:15
Via de volgende link ziet u enkele foto's die tijdens de persconferentie gisteren gemaakt zijn.

https://nnieuws.be/artikel/bobbejaanland-nieuwe-achtbaan-fury-tegen-100-kmu-43-meter-hoog

Enkele punten die hierboven aangehaald zijn:

1) het ornament van de onderarm komt er daadwerkelijk dat is op foto 18 (op de site waar ik net de link van gaf) duidelijk te zien.
2) foto 8 en 9 geven een bouwplattegrond weer die een duidelijker beeld geeft van hoe het er werkelijk uit komt te zien. De monorail is hier ook op te zien met zijn ligging t.o.v. "fury".
3) het is duidelijk de bedoeling dat het station van Typhoon ook een andere uitstraling krijgt, dat zie je als je goed kijkt naar foto 12 rechtsonderaan