PDA

Bekijk Volledige Versie : [Tripsdrill] 2019/2020: Nieuwe achtbanen



flyingtiger
26-04-18, 19:07
Er valt nieuws te rapen bij de ingediende ontwikkelingsplannen van Erlebnispark Tripsdrill. Het oudste park van Duitsland zou stiekem twee coasters plannen die respectievelijk in 2019 en 2020 zullen openen.

Meer info in ons nieuwsbericht (http://www.pretparken.be/NL/article/1947/Oudste%20pretpark%20van%20Duitsland%20komt%20met%2 0twee%20nieuwe%20coasters) ;)

Pretparkfreak7
26-04-18, 19:40
ofte een coaster van 31 meter hoog voor 2020 en een coaster van 22 meter voor volgend jaar.

Ik vraag mij af waar ze die zouden zetten. Op zich ligt er een grote grasvlakte tussen de boomstam/badkuipbaan, de houten coaster en Karacho, maar ik heb het idee dat als je die gaat gebruiken voor een coaster met weinig aankleding, dat eerder een onaangenaam effect zou hebben op de beleving in die parkzone: al je zichtlijnen zijn dan per direct naar de zak.

Belgiumcoasterfreak
26-04-18, 20:04
31 meter? Intamin Mega-Lite iemand :D? Al vermoed ik dat wij weer een Gerslauer kunnen verwachten?

Ignace
26-04-18, 20:05
Wow, dit is wel zeer onverwacht nieuws! Net als Pretparkfreak7 hoop ik niet dat ze het grasveld hiervoor gebruiken. Voor mensen die het park nog niet bezochten klinkt dit misschien raar, maar het veld is inderdaad verantwoordelijk voor de esthetische pracht van de grote attracties van het park. Ik vermoed dat minstens één coaster grenzend aan het veld komt te liggen, en de andere - tenzij die heel compact is a la RC Racer/wilde Hilde, zoiets proppen ze er nog wel bij ergens in het park, mss naast de rapid - op een stuk dat tot nu toe niet bij het park betrokken is.

Rood= waar ik gok dat de nieuwe coasters komen moesten ze veel plaats innemen. Of het linkse vak effectief van het park is laat ik even in het midden, het rechtste deel vind ik een veilige gok.

Blauw= waar ik een eventuele compacte, lijnvormige coaster wel zie komen.

Geel= Het grasveld dat ik graag zou behouden zien in huidige vorm.

https://i.imgur.com/Ddk4Mc6.png

Qua types gok ik op een Mack Big Dipper, gewoon een voorgevoel. Het lijkt wat op Karacho en het is geen Gerstlauer, maar kom.

Op zich nogal arrogant om niet enkel vol lof te zitten over deze mooie aankondiging, maar ik had liever andere attractietypes gehad! Dit park schreeuwt om de foutste darkride ooit en eerlijk gezegd vind ik geen van hun coasters overtuigend, maar hopelijk weten deze twee me wel te smaken!

Zeuske83
26-04-18, 20:21
Wow, dit is wel zeer onverwacht nieuws! Net als Pretparkfreak7 hoop ik niet dat ze het grasveld hiervoor gebruiken. Voor mensen die het park nog niet bezochten klinkt dit misschien raar, maar het veld is inderdaad verantwoordelijk voor de esthetische pracht van de grote attracties van het park. Ik vermoed dat minstens één coaster grenzend aan het veld komt te liggen, en de andere - tenzij die heel compact is a la RC Racer/wilde Hilde, zoiets proppen ze er nog wel bij ergens in het park, mss naast de rapid - op een stuk dat tot nu toe niet bij het park betrokken is.

Blauw= waar ik een eventuele compacte, lijnvormige coaster wel zie komen.


Zoiets zoals de Shy sceam?

bobby turbo
26-04-18, 20:27
Ik zou durven gokken dat eentje een spinning wordt, een van de Gerstlauer types die ze nog niet hebben.

Ignace
26-04-18, 20:33
Zoiets zoals de Shy sceam?

Het lijkt me nogal onlogisch voor Tripsdrill om eenzelfde coaster te zetten als Holiday Park, wat helemaal niet zover ligt. Bovendien is Sky Scream puur visueel zo'n mormel dat ik niet denk dat het management van het park heil ziet in dit coastertype :p.

Earlyspencer
26-04-18, 20:43
Fijn nieuws, al ben ik niet zwaar onder de indruk van de hoogte-stats.

De vraag die zich meteen opdringt, is inderdaad: 'Waar? Tripsdrill is dan wel een heel ruim park, hier kan je niet ongestraft ontgroenen. Behalve de praktische vraag 'Waar?' is er ook de thematische vraag 'Waar?' De meeste grote / semi-wilde attracties bevinden zich aan een parkgrens en best een eind wandelen van de parkingang. Gaan ze hier opteren voor een soort concentratie à la Ruigrijk of gaan ze toch eerder wat spreiden? De nieuwe vliegtuigmolen staat wat centraler in het park maar daar krijg je volgens mij onmogelijk een deftige coaster ingeplant.

En ook ik wil een pleidooi houden voor het behoud van de grasvlakte, terwijl ik vandaag nog in een Efte-topic net het omgekeerde promootte. Ten bewijze twee plaatjes die hopelijk voor zich spreken.

Aangezien mijn TR van enkele jaren terug 'naar de zak' is, eentje met zicht op Mammut:

https://i.imgur.com/74xh4Ti.jpg

Maar toegegeven, vanop hetzelfde grasplein is het zicht naar de badkuipenbaan & Gezengde Zeug nog pittoresker:

http://www.maniscalco.de/en/Ausfluege/Tripsdrill/images/IMG_1928.JPG

Bron: http://www.maniscalco.de/en/Ausfluege/Tripsdrill/index.html

Omdat ik het groene protestlied van Louis Neefs vandaag iets te politiek correct vind klinken en omdat Sam Gooris beter z'n hersencellen had laten groeien, ambeteer ik de lezers met deze eh ... evergreen: https://www.youtube.com/watch?v=u81CTfbc99c

Phadd-F
26-04-18, 21:08
Ik zou durven gokken dat eentje een spinning wordt, een van de Gerstlauer types die ze nog niet hebben.


Daar had die Duitser die bij ons vorig bezoek mee was, en wiens thuispark het is, het er ook over. Zowiezo dat 1 van de 2 een spinning wordt!

Earlyspencer
26-04-18, 21:14
Eén van de mooiste outdoor-spinnings in Europa staat in België en is van de hofleverancier van Tripsdrill. Ik zeg er geen 'nein' tegen, al mag het wel een iets langere versie zijn dan die van de Ardeense Viking. Spinning valt thematisch natuurlijk wel te combineren met het wijn-thema.

Nathan G
26-04-18, 21:15
Dju, en ik was net van plan dit park dit jaar voor het eerst te bezoeken! Al denk ik niet dat ik dat plan nog ga wijzigen, het park staat echt te hoog op de verlanglijst en heeft me altijd al op een bijzondere manier aangesproken. Zo een park waarvan ik van tevoren denk dat ik er echt verliefd op ga worden als ik er geweest ben.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de uitbreiding zich zou bevinden aan de linkerkant van het park, aan de andere kant dan de andere coasters dus. Dit zouden ze doen om de bezoekersstroom beter te spreiden. Ik vind alleen niet meteen terug waar ik dat net gelezen heb.

Talocan
27-04-18, 07:31
Dju, en ik was net van plan dit park dit jaar voor het eerst te bezoeken! Al denk ik niet dat ik dat plan nog ga wijzigen, het park staat echt te hoog op de verlanglijst en heeft me altijd al op een bijzondere manier aangesproken. Zo een park waarvan ik van tevoren denk dat ik er echt verliefd op ga worden als ik er geweest ben.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de uitbreiding zich zou bevinden aan de linkerkant van het park, aan de andere kant dan de andere coasters dus. Dit zouden ze doen om de bezoekersstroom beter te spreiden. Ik vind alleen niet meteen terug waar ik dat net gelezen heb.

Hier! (http://themeparkfreaks.eu/2018/04/erlebnispark-tripsdrill-krijgt-twee-nieuwe-achtbanen/) :D
Op basis van dit artikel (en) (https://www.facebook.com/notes/parks-coasters-worldwide/nouvelles-montagnes-russes-pour-tripsdrill-en-2019-et-2020-new-roller-coasters-c/1912348182173065/) en deze video (de) (https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=9kkwrdlqHiM).

etwien
27-04-18, 07:34
Net als Ignace al aanhaalde zie ik een Gerstlauer Spinning als een zeer reëele optie. Wat de andere baan wordt blijft een raadsel ...

Ignace
27-04-18, 08:14
Net als Ignace al aanhaalde zie ik een Gerstlauer Spinning als een zeer reëele optie. Wat de andere baan wordt blijft een raadsel ...

Dat heb ik helemaal niet aangehaald :+).

etwien
27-04-18, 10:07
Dat heb ik helemaal niet aangehaald :+).

Oeps, ik dacht dat jij het was, foutje dus ;) , Bob dus :p

Earlyspencer
27-04-18, 19:23
Dju, en ik was net van plan dit park dit jaar voor het eerst te bezoeken! Al denk ik niet dat ik dat plan nog ga wijzigen, het park staat echt te hoog op de verlanglijst en heeft me altijd al op een bijzondere manier aangesproken. Zo een park waarvan ik van tevoren denk dat ik er echt verliefd op ga worden als ik er geweest ben.

Wij plannen ook bezoekjes, eind okt. 2018 en rond Pasen 2019. Maar bij ons zeker geen 'dju' omdat de nieuwigheden nog niet af zijn. Tripsdrill is voor een ouwe zak als mij zoals the Doors: er zij ongetwijfeld bands met betere songs of zelfs hele platen, maar de poëtische blues-hippies uit L.A. stellen werkelijk geen nanoseconde teleur. En dat doet Tripsdrill ook niet, zelfs bij regenweer of veel volk. Storingen heb ik er gelukkig nog niet mee gemaakt, maar dan zou je nog altijd terecht kunnen in hun Bokrijkachtige-zone of de recente ruime binnenspeeltuin. Het aanpalende wilde-dieren-park (inclusief je attractiepark-ticket, denk ik) hebben we nog nooit gedaan.

Ik gebruik het woord verliefd nooit, zelf niet tegen die van ons, maar bij Tripsdrill voel ik toch steeds Schmetterlingen in de buik. Sorry folks, ik kan het echt niet laten: https://www.youtube.com/watch?v=SLdvnQD_eio

bobby turbo
29-04-18, 21:18
Ik vraag me eigenlijk af of dit nieuwtje wel volledig klopt, want in deze twee Duitse artikels spreken ze maar van één achtbaan in 2019 en een nieuwe attractie van 31 meter hoog in 2020.

bron 1 (https://www.parkerlebnis.de/erlebnispark-tripsdrill-neue-achterbahn-2019-plan_59338.html?onpage_ref=home_topnews_pos1)

Bron 2 (http://www.stimme.de/heilbronn/nachrichten/west/lokales/Tripsdrill-plant-neue-Achterbahn;art140905,4018531)

Pretparkfreak7
30-04-18, 10:56
Klopt, we zijn hier iets te blindelings meegegaan in het enthousiasme van Parks & coasters worldwide en hebben aangepast. ;-)

Pretparkfreak7
04-11-19, 01:34
Het park bevestigt vekoma en gaf deze statistieken:

Suspended thrill coaster:
800 meter
30 meter
80 km/u
4 inversies

Family Boomerang:
500 meter
22 meter
60 km/u

Earlyspencer
04-11-19, 18:26
OOO meldt dat er veel aandacht gaat naar theming en dat beide coasters veelvuldig gaan inter-ageren. Klinkt (een beetje oneerbiedig) als Klugheim Light. Maar het park kennende, wordt het top in zijn soort voor een middel-groot park (qua aantal bezoekers). No doubt welk park in Dui m'n nummer drie is en nog wel even zal blijven. Tripje begin juli 2020 ligt al vast, duimen dat de Zwabische tweeling dan al ter wereld is gekomen.

Pretparkfreak7
05-11-19, 00:55
@Earlyspencer: die informatie halen zij evenals deze site gewoon uit het persbericht.

Op de instagram van het park verscheen de eerste track:

1384

Straks is deze dieprode vekoma eerder klaar dan die andere dieprode vekoma die in Duitsland zijn toertjes zal gaan draaien. :p

coasterfrenzy
05-11-19, 09:05
Straks is deze dieprode vekoma eerder klaar dan die andere dieprode vekoma die in Duitsland zijn toertjes zal gaan draaien. :p


Ohja.. dat zie ik nog wel gebeuren. Of minstens gelijk klaar. Maar dat is op zich ook niet gek als je het verschil in complexiteit van beide banen/projecten bekijkt.

Benieuwd naar de theming die Tripsdrill hier aan mee gaat geven. Het park pakt altijd origineel uit en zeker met zo'n boomerang kun je nog veel doen.

Earlyspencer
05-11-19, 10:20
@Earlyspencer: die informatie halen zij evenals deze site gewoon uit het persbericht.

Weet ik, maat ik ben niet anti-OOO en ga dan ook niet (altijd) extra in Duitstalige websites spitten.

Rein
18-11-19, 12:31
Een eerste stuk van de boomerang staat er reeds:

B497ki5hFDp

Pretparkfreak7
20-11-19, 01:14
Ik word niet erg warm van de kleurcombinatie.

coasterfrenzy
21-11-19, 10:01
Ik word niet erg warm van de kleurcombinatie.

Hoe de kleuren in het echt gaan over komen, zal uiteindelijk wel van de theming gaan af hangen denk ik. In Tripsdrill kom je veel natuurlijke kleuren tegen en daar past het bruin van de baan dus tot dusver prima bij. Het is geen park waar je felle kleurtjes moet gaan verwachten. Die passen dan ook zelden tot nooit goed in thema.

Rein
22-11-19, 13:54
Vandaag werden de namen onthuld: Hals-Über-Kopf en Volldampf.

1405

Earlyspencer
22-11-19, 18:19
Altijd heuglijk te lezen dat attracties een naam in de eigen taal krijgen. No way dat dit een internationaal publiek zou afschrikken.

Op zich geen verrassing hier, want als er nu één park is dat z'n Heimat door en door trouw blijft, is het Tripsdrill wel.

(Gelieve bovenstaande niet politiek te interpreteren).

coasterfrenzy
26-11-19, 14:26
Een engelse naam zou ook volstrekt misplaatst zijn in dit park. Sterker nog: Ik vind het eigenlijk al jammer dat ze normale Duitse namen gebruiken en geen namen in het plaatselijke dialect (Zoals Karacho en G'sengte Sau).

Pretparkfreak7
26-11-19, 14:48
Ik ben niet bijzonder enthousiast of onenthousiast over de namen. Het zou wel bijzonder origineel zijn moest het stoomtreintje 'Hals-über-Kopf' heten en de thrillcoaster 'Volldampf'. Dan ben ik wél enthousiast. :D :p


...en geen namen in het plaatselijke dialect (Zoals Karacho en G'sengte Sau).
Dat wist ik niet, wat betekent dat?

coasterfrenzy
26-11-19, 15:43
Ik ben niet bijzonder enthousiast of onenthousiast over de namen. Het zou wel bijzonder origineel zijn moest het stoomtreintje 'Hals-über-Kopf' heten en de thrillcoaster 'Volldampf'. Dan ben ik wél enthousiast. :D :p

Dat wist ik niet, wat betekent dat?

G'Sengte Sau kun je het beste vertalen als een "Snelheidsduivel".
Karacho betekent grofweg zoiets als "Hoge Snelheid".

Dat maakt wel dat de benamingen van Volldampf, Karacho en G'sengte Sau heel dicht aan elkaar verwant zijn :p

Rein
06-12-19, 16:29
B5s6mjXhEi9

Rein
09-12-19, 12:04
De spike van de boomerang is klaar. Het is eens iets anders:
1422

Pretparkfreak7
11-12-19, 00:36
Leuk dat het opschiet! Echt heel enthousiast ben ik van zo'n boomerangcoaster nog nooit geworden. :p

Rein
11-12-19, 12:38
En de track voor Hals-Über-Kopf ligt klaar om te installeren:
B57f1RsI3Q4

Pretparkfreak7
12-12-19, 12:30
Bon: op deze manier kan ik de fletse kleurtjes van baan één vergeven. De combinatie met de STC-track is geslaagd! :D

etwien
12-12-19, 23:45
Ik vind het persoonlijk ook wel een zeer mooie en speciale combinatie waarbij ze trouw gebleven zijn aan de aankondiging. Als alles goed gaat kan ik dit parkje in Mei volgend jaar eindelijk eens ontdekken en hoop ik deze 2 ook ineens te kunnen scoren!

Rein
13-01-20, 10:47
Hoe leuk is dit? :cool:

B7JohrWBsv6

B7JQVCJIHdL

coasterfrenzy
19-01-20, 11:08
Wat ik me af vraag: Gaat dit nu effectief moeten duelleren, of lopen de banen gewoon door elkaar heen met hooguit toevallig eens dat de treinen elkaar ontmoeten?

Rein
20-01-20, 11:18
B7acuGgo7b8

B7bisfDhc2S

Rein
23-01-20, 12:46
Het nieuwe parkmapje toont ook het stationsgebouw, waardoor het duidelijker is waarom de spike zo "speciaal" is:

1493

Spijtig genoeg toont dit ook aan dat de theming, zoals wel vaker bij Tripdrill, pas volgend jaar zal gebeuren...

Bron: coasterfriends.de (https://www.coasterfriends.de/forum/14414-2020-neuheit-family-boomerang-suspended-thrill-coaster-erlebnispark-tripsdrill-21.html#post277624)

siroccofreakske
23-01-20, 13:38
Dit ziet er eigenlijk wel beter uit dan ik verwacht had! Mooi! :)

coasterfrenzy
23-01-20, 14:33
Het nieuwe parkmapje toont ook het stationsgebouw, waardoor het duidelijker is waarom de spike zo "speciaal" is:


Spijtig genoeg toont dit ook aan dat de theming, zoals wel vaker bij Tripdrill, pas volgend jaar zal gebeuren...

Bron: coasterfriends.de (https://www.coasterfriends.de/forum/14414-2020-neuheit-family-boomerang-suspended-thrill-coaster-erlebnispark-tripsdrill-21.html#post277624)

Ach.. dan wachten we gewoon wat langer. Ik heb Karacho daar ook nog steeds niet gedaan. Een nieuwe achtbaan zal niet snel weg lopen :)

Rein
04-02-20, 16:35
Tijd voor een update:
1508
1509
1510
1511

Pretparkfreak7
05-02-20, 11:43
Qua oriëntatie vind ik het toch een beetje bizar. De zone staat met zijn rug naar de aansluiting op het park.

coasterfrenzy
07-02-20, 11:58
Qua oriëntatie vind ik het toch een beetje bizar. De zone staat met zijn rug naar de aansluiting op het park.

Ik denk niet dat je echt kunt spreken van "rug". Het gebied wordt - als ik het goed begrijp - behoorlijk doorwandelbaar. Dus je gaat straks net zoiets krijgen als bij Taron, waar het hoogste gedeelte van de baan ook tegen de rest van het park staat, maar je wel constant tussen de baan door kunt wandelen.. Goed, het effect zal hier uiteraard wat minder extreem zijn, maar het idee is hetzelfde.

Pretparkfreak7
16-02-20, 14:47
Was Vekoma altijd al zo spaarzaam met ondersteuningen? Of heb ik de laatste tijd gewoon te veel gerstlauer gezien? :p

1523

Bron: Coasterfriends.de

coasterfrenzy
17-02-20, 13:42
Dit ziet er wat mij betreft als een normale support structuur uit zoals een fatsoenlijke fabrikant het zou doen :p

Rein
28-02-20, 08:58
Best wel leuke beelden en zo krijg je meteen een zicht op het baanverloop:
https://www.facebook.com/ErlebnisparkTripsdrill/videos/199811931374516/

Earlyspencer
28-02-20, 09:33
De eindtekst van dit prima filmwerk lijkt te bevestigen dat beide coasters in het voorjaar openen... tenzij ze met 'voorjaar' 'voor de zomervakantie' bedoelen. En die begint ginds pas halverwege juli.

Ze staan al veel verder dan BJL exact een jaar geleden met Fury, die eind juni opende. Pasen is mss 'te kort dag' voor de dubbele opening, maar de verlengde weekends eind mei lijken me wel haalbaar.

Pretparkfreak7
02-03-20, 21:24
Vekoma heeft op instagram treintjes van het hangende type gepost met een lovenswaardig open design. :D
Geen hoofdpingpong op de STC's :D
1543

coasterfrenzy
03-03-20, 08:52
Dit zijn toch gewoon de standaard treinen die ze tegenwoordig gebruiken? Die staan ook al op diverse oude SLC's, zei het met een andere ophanging die bij het oude type rails past.

Pretparkfreak7
03-03-20, 20:39
da's toch standaard met zo'n vest: of zou dat er hier uiteindelijk ook nog bijkomen?

Rein
04-03-20, 16:08
Leuk element boven het glazen dak van het boomerang-station:
B9T-TSuhXqi

coasterfrenzy
05-03-20, 09:21
da's toch standaard met zo'n vest: of zou dat er hier uiteindelijk ook nog bijkomen?

Met of zonder vest. Van hoofdpingpong zul je weinig last hebben ;)



Overignes:
Als ik de ophanging bekijk lijken ze me ook een beetje te kunnen "Swingen", wat me al zeker niet geschikt lijkt voor de overkop-modellen. De treinen lijken heel sterk op de junior modellen. (die vaak ook geen vesten hebben). Nogthans geeft Vekoma wel aan dat deze wel degelijk voor de STC is.

Pretparkfreak7
28-03-20, 12:11
1579
Bron: park zelf

1578
Bron: @Yakamoto99

Rein
30-03-20, 13:39
Ook de trein hangt aan de track. Het stationsgebouw zal, zoals geweten, pas volgend jaar theming krijgen:
1582
1583

Pretparkfreak7
30-03-20, 13:51
Het stationsgebouw zal, zoals geweten, pas volgend jaar theming krijgen:

Dat vind ik toch altijd een beetje jammer. Als je zo'n coaster het eerst jaar laat vertrekken vanuit een kale betonbunker heeft dat wel wat weerslag op de beleving. Zou je er zoveel mee uitsparen om dat pas het jaar nadien af te werken? Of zou je zoveel bezoekers mislopen wanneer je de ene coaster pas een seizoen later opengooit?

Rein
30-03-20, 14:59
Dat vind ik toch altijd een beetje jammer. Als je zo'n coaster het eerst jaar laat vertrekken vanuit een kale betonbunker heeft dat wel wat weerslag op de beleving. Zou je er zoveel mee uitsparen om dat pas het jaar nadien af te werken? Of zou je zoveel bezoekers mislopen wanneer je de ene coaster pas een seizoen later opengooit?

Geen idee waarom, maar ze doen het daar wel vaker (zoals bij Karacho). Het station van de family boomerang lijkt dan weer wel beter afgewerkt te worden:
1584

coasterfrenzy
30-03-20, 16:55
Ach.. prima reden om een jaartje te wachten. Eerst eens zien wat dit jaar überhaupt gaat brengen en of we veel kunnen gaan bezoeken.

Pretparkfreak7
01-04-20, 15:23
Het station van Volldampf nadert zijn voltooiing. Volgens het park zullen er na overleg met Deusche Bahn vanaf het voorjaar dagelijks verschillende speciale treinen tussen dit station en het nieuwe centraal station van Stuttgart ("Stuttgart 21") pendelen. Op middellange termijn zal de ICE-route die via Ulm, Biberach en Meckenbeuren naar Durlesbach wordt gepland, worden uitgebreid.

Een van de leukere vissen van het jaar wat mij betreft.

1587

Pretparkfreak7
03-04-20, 09:25
En de prijs voor lekkerste treindesign van het jaar gaat met hoge waarschijnlijkheid naar Cleebronn! Ik ga er bijna van kwijlen! :D
1589

Rein
03-04-20, 10:07
Met ingebouwde heupfleshouder! :cool:

Earlyspencer
04-04-20, 19:05
Nog nooit heb ik zo deftig gethemede stoelen onder een hangende / inverted coaster gezien ... Bij Osiris en B. Mamba beperkt de trein-theming zich tot het passend beschilderen van die ei-vormige knobbels waar de trein aan het spoor hangt. Bij alle andere Europese 'hangers', inclusief toppers als Katun en Nemesis, Nem. Inf. en Batman, is de trein-decoratie nog minder. De Inverted Boomerangs, de SLC's, de juniors en consoorten zijn niet eens het vermelden waard.

Blij dat deze foto geen april-vis is. En hopelijk zet die decoratieve trend zich door in andere parken (de inverted van Gröna, misschien).

Timo241
04-04-20, 19:11
Dat de trein van de inverted van Gröna hevig gethemed zou zijn, durf ik te betwijfelen, omdat dat 1 van B&M gaat zijn. Maar dit doet wel hoop geven dat de F.L.Y-treinen misschien wel nog theming zullen krijgen.

Pretparkfreak7
04-04-20, 20:19
Maar dit doet wel hoop geven dat de F.L.Y-treinen misschien wel nog theming zullen krijgen.

Daar ga ik absoluut niet van uit eigenlijk. Ik ben er redelijk van overtuigd dat het daar bij het redelijk sobere zwarte design gaat blijven. In de trailer zagen die treinen er ook niet veel enthousiaster uit. Hoogstens zie ik er nog een lijntje in een contrasterende kleur op komen.

coasterfrenzy
04-04-20, 22:16
Nog nooit heb ik zo deftig gethemede stoelen onder een hangende / inverted coaster gezien ... Bij Osiris en B. Mamba beperkt de trein-theming zich tot het passend beschilderen van die ei-vormige knobbels waar de trein aan het spoor hangt. Bij alle andere Europese 'hangers', inclusief toppers als Katun en Nemesis, Nem. Inf. en Batman, is de trein-decoratie nog minder. De Inverted Boomerangs, de SLC's, de juniors en consoorten zijn niet eens het vermelden waard.

Blij dat deze foto geen april-vis is. En hopelijk zet die decoratieve trend zich door in andere parken (de inverted van Gröna, misschien).

*kuch* duelling dragons *hoest*..

https://rcdb.com/558.htm#p=2149

Overigens zijn de wielkappen van Katun ook heel mooi vorm gegeven, net als bij BM of Ons Iris:
https://rcdb.com/764.htm#p=74347

Tsja.. en de banen die je noemt zijn BenM.. ik denk dat die sowieso wat minder flexibiliteit hebben dan Vekoma, die toch altijd veel moeite in design gestoken heeft - tenminste: Als een park dat ook wilde.


Dat de trein van de inverted van Gröna hevig gethemed zou zijn, durf ik te betwijfelen, omdat dat 1 van B&M gaat zijn. Maar dit doet wel hoop geven dat de F.L.Y-treinen misschien wel nog theming zullen krijgen.

De voorkant van FLY vind ik er nog wel cool uit zien, maar verder denk ik niet dat iets heel uitbundigs mooi zou passen. Zeker niet gezien de complexiteit van de trein. Ik hoop wel dat er nog mooie wielkappen op komen. Dat kan al enorm veel doen.

Rein
20-04-20, 10:33
Ondertussen zijn de banen volledig en is men bezig aan de ruwbouw van het station en plaatst men al wat theming:
1632
1633
1634

Rein
21-04-20, 13:28
Het testen is begonnen:
https://www.facebook.com/ErlebnisparkTripsdrill/videos/716169375855438/

bobby turbo
21-04-20, 19:17
Het testen is begonnen:
https://www.facebook.com/ErlebnisparkTripsdrill/videos/716169375855438/

Leren de mensen dan nooit dat jee gsm ook kan draaien....

Rein
23-04-20, 08:28
Leren de mensen dan nooit dat jee gsm ook kan draaien....

Opgelost:
https://www.facebook.com/ErlebnisparkTripsdrill/videos/534342783787511/

Rein
24-04-20, 11:45
Klaar voor een testrit:
https://www.facebook.com/ErlebnisparkTripsdrill/photos/a.156318897735469/3184828701551125/

Rein
29-04-20, 08:03
Klaar voor een testrit

Hier gaan we:
https://www.facebook.com/watch/?v=164386704928976

Rein
08-05-20, 12:42
Best wel een leuk filmpje: beide banen in actie!


https://www.youtube.com/watch?v=VIaf1yaSVvY

Pretparkfreak7
08-05-20, 15:34
Man dat doet me beseffen hoe hard ik toe ben aan een stevig ritje! :p

Dat rolgeluid is indrukwekkend. Ik vraag me af of we voor de andere nieuwe vekoma-coaster iets gelijkaardig mogen verwachten of dat ze daar wél hun best gaan doen om hem fluisterstil te krijgen. Persoonlijk vind ik het op deze manier best wel charmant eigenlijk.

PyongWon
09-06-20, 10:59
Is hier nog een update over of weten we al meer over wanneer beide banen zouden openen? We plannen misschien een bezoek begin augustus als ze open zijn natuurlijk :-D

Earlyspencer
09-06-20, 12:36
Ik plan een bezoek begin juli. Eigenaardig is dat je online tickets maar tot 10 dagen op voorhand kan kopen.

Of dit iets te maken heeft met een vermoedelijke opening van de coasters nog eind juni? Wie weet koppelen ze vanaf dan tickets op datum aan een bezoek-slot voor de twee nieuwelingen. Die liggen - in deze soc. dist. context - een beetje 'onstrategisch' vlakbij de park-ingang.

De test-ritten zijn daar al lang bezig, alleen leek de grond me niet meteen bezoekers-klaar. Door de COVID-sluiting kunnen die werken zowel versnelling (geen publiek in de weg) als vertraging (soc. dist. voor werklieden en langer wachten op leveringen) hebben opgelopen. Een (soft-)opening lijkt me een kwestie van weken.

Nog een argument: dit ruime park kan bij extra attracties mss haar bezoekers-limiet verhogen, want het betreft een uitbreidingsoppervlak. Het wordt daar ook zeker minder drummen dan in Rookburgh. Augustus 2020 lijkt me een quasi zekerheid voor het duo coasters.

Earlyspencer
20-06-20, 21:12
De parkwebstek vermeldt nog steeds dat de nieuwe coasters in de lente van 2020 openen. ik veronderstel dat ze de lente op het noordelijk halfrond bedoelen. Dat hebben ze dus niet gehaald. Maar niet getreurd voor wie er binnenkort heen gaat: 26 juni geht es los!
https://www.parkerlebnis.de/tripsdrill-eroeffnung-volldampf-hals-ueber-kopf-neue-achterbahn-2020_109845.html

Rein
23-06-20, 10:51
Vandaag was het persvoorstelling voor de nieuwe achtbanen. Hierdoor krijgen we ook al een zicht op het afgewerkte stationsgebouw voor 2021, welke multimedia effecten zal hebben in de wachtrij:
CBxZIwiISqO

Pretparkfreak7
23-06-20, 12:59
Prachtig! Die verdienen wel een koekje of twee! Ik vraag me af hoe ver de treinen zullen doorrijden op die spike. Het zou mooi zijn als ze toch tot dat hoogste punt aantikken. :D

funtime_arena
24-06-20, 08:40
Check here the first onride from the press opening yesterday

Hals-über-Kopf

First Row Onride

https://www.youtube.com/watch?v=aAK0-pxdz3k

Back Row Onride

https://www.youtube.com/watch?v=gvWuZiTV9uM

Volldampf Onride

https://www.youtube.com/watch?v=49B1VLT5Mec

Earlyspencer
24-06-20, 11:26
Knap dat beide coasters met een best geringe vertraging operatief zijn.
Knap vervelend dat je op beide coasters langsheen kale betonnen muren en boven en schaarse of afwezige begroeiing sjeest.
Wie het park kent, weet dat Tripsdrill vaak hoog inzet op authentieke theming en natuur.

Maar een dubbele soft-opening is nog altijd vele malen beter dan geen opening.

coasterfrenzy
24-06-20, 12:51
Aangezien volgend jaar het station nog afgewerkt wordt en er ook veel groen op de concepten te zien is, ga ik er van uit dat dit alles nog beter wordt. Zou inderdaad zonde zijn als ze die betonnen bakken zo laten.

En als ik de concepten zo zien, dan vind ik dat ook meer dan genoeg reden om het park volgend jaar pas te bezoeken.

Rein
24-02-21, 11:55
De werken aan het station vorderen goed:

2381

2382

Pretparkfreak7
26-02-21, 20:08
Via Coasterfriends (http://coasterfriends.de) heb je ook een mooi zicht op de andere zijde.
2394

coasterfrenzy
27-02-21, 22:38
Ben wel benieuwd. Vond deze zone in het algemeen behoorlijk afsteken tegen de rest van wat er in die hoek te vinden is. Enkel en alleen het station afwerken gaat dat niet (volledig) oplossen. En tripsdrill kennende zou het me zeker niet verbazen als er nog wel meer gedaan wordt dan dat.