PDA

Bekijk Volledige Versie : [Europa-Park] alternatief aanvalsplan



Ollivier
12-08-18, 08:47
Gisteren heb ik iemand gesproken die jaarlijks meer dan 20 keer gaat.
Zijn aanvalsplan start met terugkom ticket voletarium en direct voletarium doen. Deze gaat om 8u30 open.
Daarna monorail naar Spanje. Dan ben je eerste bij supersplash, dan wodan en blue fire, dan met monorail naar silverstar.

Het aanvalsplan op de site hier is volgens mij niet optimaal met de blitz, als je deze in de ochtend wil doen doe ze dan eerst voor Poseidon. Door de lage capaciteit groeit de wachtrij zeer snel.

Voor mij was het een eerste keer, wat een park. Het is nog beter dan wat ik gehoopt had. We hebben gegeten bij foodloop. Zeer lekker en we hadden geluk en zaten aan de looping op de bovenverdieping.

GriffonofNemesis
13-08-18, 07:43
Klopt zeker dat je ze kan omwisselen, maar bij warme dagen lopen de wachtrijen bij Poseidon vrij hoog op. Eerst zijn in Ijsland is ook niet altijd juist door de hotelgasten maar het is zeker een optie. Alleen wacht je dan weer langer voor Blitz, de Bobbahn en dergelijke. Probleem is dus eigenlijk dat EP zo groot is dat er meerdere opties zijn. Gezien het gemaakt is voor één dag is het dan ook zo opgesteld, maar we gaan het zeker eens herbekijken. ;)

Ollivier
13-08-18, 18:35
Je hebt zeker gelijk dat het telkens afwegen is.
Wij hebben op zaterdag geëindigd met Poseidon 25 min. Blitz 10 min en juist voor 8u bobbaan en 10min wachten.
Wij zijn op zaterdag morgen eerst voletarium 5min. Arthur 5 min. VR coaster 0min Atlantisch superSplash 10 min en dan bluefire 30min en dan fjord rafting 25 min. Daarna gaan eten om 11 uur in de foodloop.

Earlyspencer
11-11-18, 21:07
Naar mijn mening - en beperkte ervaring - is één aanvalsplan opstellen voor EP onbegonnen werk. Het is weers- en seizoensgebonden, afhankelijk of je hotelgast dan wel 'gewone' bezoeker bent en of je er voor één of meerdere dagen bent. In geval van een ééndaagse is een grote attractie even uitstellen wegens lange wachttijden meestal geen optie. EP is geen park waar je op één drukke dag drie keer omheen gaat, zelfs niet met de monorails.

Tegen de vooringenomen logica in bewees ik in een ter ziele gegaan TR dat EP op één dag doenbaar is. Het betrof een vrijdag begin nov. 2016, toen behalve de Belgen enkel de Badende Württembergers en de Bavarianen verlof hadden. We begonnen toen op advies van een Duitse fansite met de twee capaciteit-arme coasters in het Zwitserse deel. Snel naar Blue Fire bleek initieel een kale reis: door de koude opende die maar laat in de voormiddag, ondanks een T-max van > 10°C. Dat we voorafgaand Wodan bisten, illustreert de relatieve kalmte die dag.

Ik dacht op vr. 2 nov. 2018 dat huzarenstukje nog eens over te doen, de weersomstandigheden zouden ons in elk geval niet hinderen. Het was tering-druk die dag, hoewel ook nu geen schoolvakantie in o.a. NRW en Hessen (Frankfurt). Er was nu wel verlof in heel Fra en voor de meeste Duitsers was het mogelijk een brugdag. Zo'n geweldig drukke brugdag maakten we dit jaar ook al mee in PHL op ma. 30 april.

Hieronder kort de chronologie van die drukke november-dag in EP. Ik pretendeer niet dat het een ideaal aanvalsplan betreft.

We waren rond 09:20 in het park, van het zogenaamde 'gouden eerste uur' was toen niks meer te merken, helaas. We startten met het scoren van een Voletarium-faspass.

1. Nog voor 10:00 deden we als eerste attractie Euro-Mir (bord gaf '+90' aan, werkelijke tijd < 10 min). Vertrouw dus niet te veel die borden, die gaven ook later meestal een (geringere) overschatting van de wachttijd aan.

2. De Engelse auto's leek ons leuk (weinig volk maar toch 10 min.), gevolgd door ...

3. Blue Fire (40 min. aangegeven, 30 min. reëel) en

4. Wodan (80 min. aangegeven, reëel 65).

5. Rond de middag in de herfst 25 min. voor Atlantica illustreert de zachte temperatuur èn de enorme drukte. Volgens online wachttijden en eerdere ervaringen ter plaatse zijn de natte attracties dan normaal quasi instap-klaar.

6. 15 min aangegeven voor Fjord Rafting was de enige onderschatting. Het was > 20 min.

7. Can-Can deden we rond 14:00 na 30 min. single-aanschuiven i.p.v. 70 min. regulier. Volgens een getuigenis elders op dit forum hebben we zo wel interessante delen van de wachtrij gemist.

8. Silver Star gaf 65 min. aan en was 50 min.

9. Viske-schiet (sorry, ik heb geen zin om al die namen op te zoeken) was < 15 min. wachten. De Grote Monorail konden we in het Griekenland-station niet nemen wegens te weinig uitstappers.

10. Voletarium met fastpass betekende toch nog een kleine 10 min. wachten tegenover 70 min. regulier.

11. In het Duitsland-station hadden we wel geluk/succes op de Grote Monorail en reden over Spanje tot Griekenland.

12. Posseidon was een kleine 30 min. wachten

13. We zouden toch één Zwitser doen, dat werd Matterhorn met 50 min. aangegeven en 40 min. wachten.

14. Het was eigenlijk al te donker en bovendien wandelden we te snel om van de decoratie volop te kunnen genieten. Maar dat werd deels gecompenseerd door het eerder gemaakte monorail-ritje. We deden Arthur na ca. 50 min, er was 70 min. aangegeven.

15. De Ierse kiddie-coaster was rond 19:00 amper één beurt wachten.

16. Ook in het Italiaans Spookhuis konden we meteen mee.

Rond 19:30 verlieten we het park. Door de drukte was het de minste van onze tot nu toe zes parkdagen ginds. Maar ik kan het park niets verwijten: Knap dat ze al de poorten en sommige attracties openen voor 09:00. En in de loop van de dag werd een latere dan reguliere sluiting aangekondigd en gewijzigd tot uiteindelijk 21:30. Ik heb die dag misschien nog het meest de typische rustmomenten (de 4D-cinema, het Sprookjes-probeersel-samenraapsel, wat binnen-speel-plezier en de uitkijktoren) gemist ... en de grote slotshow die er nu niet eens was.

De afwezigheid van betalende fast-passers, het ruime attractie-aanbod, de vele groene ruimtes en de prima operators, doen me besluiten dat je op een drukke dag in geen enkel Europees pretpark beter af bent dan in EP.