PDA

Bekijk Volledige Versie : [Phantasialand] Afbraakvergunning 2019?



coasterfrenzy
09-08-18, 12:42
Naar goede gewoonte zal PHL ook nu weer iets gaan afbreken nog vóór de nieuwe attractie geopend is.

Er is een vergunning ingedient voor de sloop van iets binnen het park. Wat dit precies gaat zijn is niet bekend, maar wat het ook is. De sloop zal al beginnen in de winterstop (niet bekend of het de kleine of de grote winterstop is, en of de sloop klaar gaat zijn voor de start van seizoen 2019).

Dit brengt de geruchtenmolen flink op gang, maar ongeacht wat allemaal te lezen is op de diverse fora: Bovenstaande lijkt het enige daadwerkelijke FEIT te zijn.

PyongWon
09-08-18, 20:41
Dit brengt de geruchtenmolen flink op gang, maar ongeacht wat allemaal te lezen is op de diverse fora: Bovenstaande lijkt het enige daadwerkelijke FEIT te zijn.

Puur uit nieuwsgierigheid en om de discussie aan te wakkeren: Wat zijn de meeste hardnekkige geruchten?
Ik denk dan aan:
- Temple of the Nighthawk + Hollywood ding
- Geisteriksha
- ...

Pretparkfreak7
09-08-18, 21:08
Wat zijn de meeste hardnekkige geruchten?
Ik zet mijn geld in op China.
-die themazone heeft naar phantasialand-normen een ronduit armzalig attractieaanbod
-Er ligt een alternatieve River Quest ingang klaar voor wanneer de werf van start gaat
-Er ligt geen lucratieve show in het gebied (wat wel is bij Temple-complex)
-Er zijn geen lastige buren
-Er is weinig kans op parkuitbreiding aan die zijde
-Er is een resthal van de zilvermijn aan Chinazijde
-In een bericht dat het park ooit de wereld instuurde werden enkel Mystery en China niet vermeld als 'gemoderniseerde themagebieden' Mystery heeft nu zijn upgrade gehad. China nog niet.

Rein
10-08-18, 08:31
Op deze moment kan je nog tickets kopen voor Fantissima tot eind juni 2019. TotN en HT zullen dus nog wel even blijven staan...

Als er iets groot zal verdwijnen lijkt mij dit inderdaad ook een deel van China te worden: Geister Rikscha en de eetstandjes aan de overkant.

coasterfrenzy
10-08-18, 08:55
Het meest hardnekkige gerucht is inderdaad de Geister Rikscha, maar het Silverado Theater lijkt ook een kanshebber te zijn.

Temple of the night hawk zal het zeker niet zijn. De afbraak zou komende winter moeten plaats vinden, maar het dan lopende seizoen voor Fantissima is al aangekondigd. Dat gaat natuurlijk niet zonder theater.

De redenen die voor een afbraak van het Silverado Theater spreken is dat er rondom het theater aardig wat vrije ruimte is die in zijn geheel best groot is, maar te klein (en te vreemde vorm heeft) om er iets mee te kunnen. Manuela Löffelhardt heeft al aangegeven dat ze voor Fantissima graag een hoger theater zou willen zodat er meer acrobatiek in de show kan.

Gooi het Silverado eruit en vervang het door een modern theater. Doorbreek de muur naar hotel Matamba zodat het direct vanuit het hotel toegankelijk is. Aan de straatzijde kan een ingang komen die dan vlak bij de ingang van hotel Ling Bao ligt. Het theater kan zo ingericht worden dat het overdag ook voor parkshows gebruikt kan worden. De ruimte wordt dan efficienter gebruikt en ze kunnen het Temple-complex als volgt gaan afbreken.

Desondanks hoop ik zelf dat ze het fantissima theater op de berlijn-parkeerplaats gaan realiseren. Buiten het huidige park, zodat het park zelf gereserveerd blijft voor het park.

==========================================

Als ze toch de geister rikscha slopen, dan zie ik ook de eetkraampjes tegenover en de weg van china richting afrika verdwijnen. De hal waar nu het station van de GR is wordt doorgetrokken tot aan de hal van de zilvermijn om zo een groot geheel te vormen. Het volk dat vroeger over dat pad ging, zal zich dan moeten verspreiden over het pad dat via de ingang van Colorado verloopt en het pad dat door Klugheim loopt (er is een doorgang van China naar Klugheim tussen FJP en de Snackbar in).

Het chinese gebied is het oudste onaangetaste gebied van het park, maar blijft desondanks wel nog een van de mooiste gebieden. De gebouwen die er staan passen allemaal perfect. Allicht omdat alles authentiek is, dus veel beter dan wat het nu is ga je het niet krijgen.

Wel zal door het nieuwe gebouw het plein helemaal rondom gesloten worden, gezien er een nieuwe gevel komt op de plek waar nu de straat richting Africa is. Op die plek zie ik ook een mooie, grootse ingang ontstaan voor een darkride die geschikt is voor de hele familie.

Dan blijft nog de kelder. Gebruiken voor de attractie of niet? De hoogte is eigenlijk onvoldoende voor een moderne darkride. Je gaat steeds tegen het plafond of de vloer aan moeten kijken. Ik zie PHL echter wel in staat deze (Gedeeltelijk) verder uit te diepen om zo toch een attractie van formaat neer te zetten.

Een deel van de hal zal echter niet gebruikt worden voor deze attractie. Het gedeelte van de GR dat nu onder de onderhoudsloodsen van Colorado ligt zal bij Colorado gaan horen voor een indoor wachtrij waarbij de ingang ook op een logischere plek zit. Ook aan die kant komt een passende gevel voor het gebouw, waar nu het doorgaande pad is. En ook aan die kant leent zich dat uitstekend voor een passende ingang voor Colorado Adventure. De huidige wachtrij van Colorado kan dan weer mooi bij de hal van de nieuwe attractie getrokken worden.

=================================

Of PHL het ook zo gaat doen.. ik betwijfel het.. Waarschijnlijk komen ze weer met iets af dat - als we het nu moesten gokken - als volstrekt onrealistisch wordt gezien :p

simon
10-08-18, 09:30
Misschien is dit eerder iets voor een nieuw topic?

Ik zet ook in op Geister Rikscha. Deze lijkt me het meest gedateerd. Ik heb er ook nog nooit moeten wachten (heeft ook een zeer grote capaciteit), maar het lijkt me ook dat veel bezoekers die links laten liggen. Enerzijds is de ingang niet zo groots, maar eerder subtiel, is de wachtrij al best donker en eng, en dus ook voor jongere bezoekers minder geschikt.

En zoals ook aangegeven voor de sloop van TotN en HT, moet je ook rekening houden met Fantissima. Maar anderzijds is het ook weer een heel grote (indoor) ruimte die gesloopt zou worden met TotN en HT. Ik denk dat beide ook nog best wat capaciteit hebben, en ook nog redelijk wat volk trekken (zeker TotN). In de winter zal deze indoor capaciteit zeker welkom zijn als het echt koud wordt.

Vooraleer de sloop hier kan beginnen, zal er eerst een oplossing gevonden moeten worden voor Fantissima en zal er een nieuw groot indoor capaciteitsmonster moeten openen.

Ik vroeg me trouwens ook nog af hoe het zit met de oude camping. Wat schiet daar nog van over? Zijn ze daar al begonnen met hun bouwprojecten?

coasterfrenzy
10-08-18, 10:12
Ik vroeg me trouwens ook nog af hoe het zit met de oude camping. Wat schiet daar nog van over? Zijn ze daar al begonnen met hun bouwprojecten?

Echt een camping hebben ze daar nooit gehad. Ik neem aan dat je het Smokey Digger Camp (indianententen) bedoelt?

Die stond ooit op de plek waar nu Black Mamba staat. Bij de bouw van Black Mamba is het verhuisd naar de Berlin-Parkeerplaats. Door een storm is het camp voor een groot deel vernietigd. Het blok met sanitair en kantoren staat nog. De rest is vervangen door een grote event-locatie (naar mijn idee een gemiste kans om daar een mooi fantissima theater te maken).

PyongWon
10-08-18, 10:57
De laatste keer dat in daar was, was met een schoolbus en toen viel het mij op wat voor een brakke parking en doorgang naar de ingang dat eigenlijk was. Totaal Phantasialand onwaardig. Nu heb ik wel ergens gelezen dat dit maar een tijdelijke oplossing was. (En zo zag het er ook uit) Zouden toekomstige sloopwerken hier misschien ook iets mee te maken kunnen hebben?

Trouwens ook de ingang voor bezoekers met een auto vind ik ook niet bepaald groots en waauw.. (ingang Mysterie denk ik). Zijn hier ooit plannen over bekend geraakt om hier iets mee te doen of blijft dit een oké tweede ingang?

coasterfrenzy
10-08-18, 11:05
Ik neem aan dat je bij Berlijn binnen bent gekomen. Die ingang is al heel oud. Ik heb er geen idee van of er plannen voor zijn, maar ik zie ze er op korte termijn relatief weinig aan doen, vooral omdat hier nog amper volk komt.

De mystery ingang is een speciaal verhaal. Je bent namelijk pas op terrein van het park zodra je door de ingang bent gegaan. De kassa's etc staan allemaal op gepachte grond. Dat betekent dat er niets voor vast op gebouwd mag worden, dus zijn de kassahokjes constructies die ze direct weer kunnen verwijderen indien nodig.

Min of meer hetzelfde geldt voor de China ingang, al schijnt daar nog een deel wel eigendom van het park te zijn.

Ze hebben de ingangen nu dus eigenlijk zo gemaakt dat ze optimaal parkruimte kunnen benutten voor attracties/theming. Ik ben het echter met je eens dat dit park wel een échte fatsoenlijke ingang verdient. De Kaiserplatz zou een prima plein zijn om binnen te komen. Qua infrastructuur is dat echter wat lastig, aangezien voetgangers de weg moeten kruisen om op de parking te komen.

simon
10-08-18, 16:10
Echt een camping hebben ze daar nooit gehad. Ik neem aan dat je het Smokey Digger Camp (indianententen) bedoelt?

Die stond ooit op de plek waar nu Black Mamba staat. Bij de bouw van Black Mamba is het verhuisd naar de Berlin-Parkeerplaats. Door een storm is het camp voor een groot deel vernietigd. Het blok met sanitair en kantoren staat nog. De rest is vervangen door een grote event-locatie (naar mijn idee een gemiste kans om daar een mooi fantissima theater te maken).

Ja, het was die dat ik bedoelde! Toch vreemd dat ze zoveel investeren in themagebieden, maar die stormschade niet herstellen. Het park is toch verzekerd voor dergelijke zaken? Ging hier ook niet het waterpark gebouwd worden? Want daar is het toch ook al langer stil over.

Het zou inderdaad de ideale locatie zijn voor een Fantissima Theater, dicht bij het park, de ingang, de hotels, en toch apart en met een grote parking.

-----------------

Wat betreft de ingangen, die vind ik al jaren zeer triestig. Akkoord, de ingangen liggen misschien niet allemaal op parkterrein, maar voor "Duitslands beste park" te zijn hebben ze toch wel één van de zieligste ingangen.

Ook de hoofdingang in Berlijn is al jaren gedateerd. Dit mogen ze toch ook wel hoogdringend opfrissen.

coasterfrenzy
10-08-18, 16:24
Ze zullen vast wel verzekerd zijn, maar denk dat ze geen interesse hadden om het op te knappen. Ze hebben 2 goed lopende hotels, dus daar focussen op. Het park heeft ook een Gasthuis in bezit dat al jaren niet meer verhuurd wordt. Natuurlijk heeft het park ook geen western thema meer, dus het Digger Camp sluit ook niet echt meer aan bij het park.

Over die ingangen: Mee eens. Die verkiezingen van al die beste parken neem ik echt niet serieus overigens (het stoort me zelfs dat ze er zo veel reclame mee maken). Het zou me niet verbazen als het park toch nog iets gepland heeft voor die ingangen, maar ik vind het moeilijk daar enige schatting over te maken. Vrijwel iedereen is het er over eens dat de Kaiserplatz nog een afsluiter mist. Er is daar achter nog een relatief klein weitje dat blijkbaar eigendom van het park is. Als je de achterkant van de kaiserplatze en de tegenoverliggende grens van dat weitje door trekt, komt dat exact uit op de groene wand tussen Mexico en Mystery in. Dat lijkt me geen toeval te zijn. Of er daadwerkelijk daar een ingang komt.. ik weet het niet, maar het zou een mooie locatie zijn.

Wat betreft dat waterpark: Dat willen ze nog achter de parkeerplaats zetten, waar nu een vijver is. Echter weigert de overheid die de grond in handen heeft deze te verkopen. Het bestemmingsplan schijnt al aangepast te zijn, maar als de overheid niet wilt verkopen, valt er ook niets te bouwen natuurlijk.

Pretparkfreak7
10-08-18, 17:05
Er zijn twee klachten over de ingangen van phantasialand die vaak gemaakt worden: Het zijn er drie én ze komen nogal provisoir en gammel over. Het eerste zorgt voor een spreiding van de drukte zowel 's ochtends als 's avonds, daar kan ik met plezier het concept van één enkele hoofdingang voor missen.

Het tweede is een kwestie van prioriteiten. Met het plaatsgebrek van het park in acht genomen vind ik een mooi afgewerkte ingang absoluut geen prioriteit. Zolang die ingangen praktisch de bezoekersstroom aankunnen is er geen hoogdringende reden om dat aan te passen. En zolang je daar niet in investeert blijven alle opties open voor wanneer je met de rest van de ombouw van het park in een stadium zit dat je het wel kan aanpassen, zonder dat het je geld kost.