[Planet coaster] Wedstrijd 4
Dan eindelijk de volgende opdracht!
Opdracht
B&M Inverted Coasters zijn toch wel dé B&M's bij uitstek. Ze zijn sierlijk, robuust en vaak ook erg intens. De banen kunnen zowel compact als groots gebouwd worden en lenen zich erg goed om uitgebreid gethemed te worden.
Elke deelnemer maakt minstens één B&M Inverted Coaster in een thema/verhaal naar zijn of haar smaak. Geen limieten op vlak van gebouwen of objecten, doe eens zot! Wat ik wil zien is een perfect realistische achtbaan. Hier mag je ook vrij in zijn. Van een enorm gethemede versie als Black Mamba, tot banen met minder of zelfs subtielere theming zoals Banshee. Bij deze laatste vind ik het dan ook belangrijk dat hij écht lijkt alsof hij in een echt park zou kunnen zijn. Transfertracks, mooie stations,... Allemaal dingen die, mits ze er naar mijn mening overtuigend uitzien, pluspunten kunnen opleveren.
Een aanvullend themagebied met eventuele extra attracties en/of shops mag uiteraard, maar zijn niet cruciaal.
PUNTENVERDELING
20 Ritverloop
20 Interactie met omgeving
10 Veiligheid
15 Belichting
30 Thema/visuele aankleding - Realisme
10 Concept
Deadline
Ik zet er een ruime deadline op: Vrijdag 17 november!
Indien het voor sommige toch moeilijk is de baan op tijd af te leveren, kan deze datum nog opgeschoven worden. Moest iedereen voor deze datum zijn werk hebben afgeleverd, gaat de puntenverdeling uiteraard sneller van start.
So... Who's in?
Deelnemers
- Nathan G
- jon123
- Xarbero
- joachim1107
- traveler
- Pretparkfreak7 (?)
- Smartieke
- Zottewoef
- Joran
- ...
Re: [Planet coaster] Wedstrijd 4
We doen eens zot, ik doe mee!
'minstens één' lol
Als ik er mij een ideetje te binnen schiet sluit ik aan, maar voorlopig nog niet.
vraagje moet het realistisch zijn in de termen dat B&M het zou bouwen of algemeen realistisch?
Moet alles zelf ontworpen zijn of mag er gebruikt gemaakt worden van scenery items uit de workshop?
Antwoord op twee bovenstaande vragen:
1. Realistisch in termen van als het echt zou kunnen. BV, een baan met twee treinen of meer heeft wel een transfer track, afscherming van paden... Zo een dingen.
2. Alles moet zelf ontworpen worden, ik wil geen blueprints van andere zien.
Ja, ik ga Planet Coaster ook nog eens opstarten. ;-) Niet dat ik de nodige skillz bezit, maar achja. ;D
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
Belgiumcoasterfreak
Antwoord op twee bovenstaande vragen:
1. Realistisch in termen van als het echt zou kunnen. BV, een baan met twee treinen of meer heeft wel een transfer track, afscherming van paden... Zo een dingen.
2. Alles moet zelf ontworpen worden, ik wil geen blueprints van andere zien.
Geen blueprints he, maar stukken scenery? Als ik daarmee moet beginnen ben ik nog een jaar bezig :p
Ok deze acht ik nog doenbaar. Kdoe ook nog eens mee.
Citaat:
Xarbero
Geen blueprints he, maar stukken scenery? Als ik daarmee moet beginnen ben ik nog een jaar bezig :p
Alles zelf is alles zelf. Ik weet het, het is streng, maar ik ben iemand die houdt van eigen creativiteit. Het is veel werk, maar heb ook een ruime deadline opgesteld hiervoor vind ik :p.
Nog een maand en half te gaan mensen! Ik ben ronduit benieuwd naar al dat B&M pracht! Mijn kritisch oog heeft er al zin in :D!
Citaat:
Belgiumcoasterfreak
Alles zelf is alles zelf. Ik weet het, het is streng, maar ik ben iemand die houdt van eigen creativiteit. Het is veel werk, maar heb ook een ruime deadline opgesteld hiervoor vind ik :p.
Nog een maand en half te gaan mensen! Ik ben ronduit benieuwd naar al dat B&M pracht! Mijn kritisch oog heeft er al zin in :D!
tjah dan moet je me daar maar punten voor aftrekken voor die 4 stukken die ik gebruikt heb omdat ik geen half jaar daar alleen mee bezig wil zijn zoals de ontwerpers ervan! Mij niet gelaten...
Mijne is al af en ingediend :)
De mijne is redelijk af, maar ga de resterende tijd nog gebruiken om wat kleine aanpassingen en verbeteringen te doen
Ik loop precies achter :p ga die maand tijd nog wel kunnen gebruiken
Citaat:
Nathan G
Ik loop precies achter :p ga die maand tijd nog wel kunnen gebruiken
Dan zijn we met 2 :)