-
[Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied
In 2019 plant Bobbejaanland de bouw van een nieuw themagebied mét een nieuwe, spectaculaire achtbaan! Het wordt de grootste investering in de geschiedenis van het park.
Het nieuwe themagebied zal ruim 2 ha bestrijken wat een uitbreiding van het park betekent van maar liefst 3000 m². De meest spectaculaire, iconische attracties van Bobbejaanland zoals rollercoaster Typhoon en reuze frisbee Sledge Hammer zullen onder andere deel uitmaken van de nieuwe gethematiseerde zone.
Zij zullen voortaan concurrentie krijgen van wat het nieuwe paradepaardje moet worden: een triple launch coaster van de Duitse fabrikant Gerstlauer. Hiermee haalt Bobbejaanland de snelste, hoogste en steilste triple launch coaster met de meeste inversies in de BENELUX naar haar park.
Bezoekers zullen in het nieuwe themagebied op ontdekking kunnen gaan in het voorjaar van 2019.
-
Re: [Bobbejaanland] 2019: Nieuwe achtbaan in nieuw themagebied
Ugh. Tripple launchcoaster van Gerstlauer. Ik ben niet zo'n fan van dat vooruit-achteruit-vooruit-gedoe.
Wel schattig dat ze in hun persbericht dan maar ineens de subrecords 'steilste', 'snelste', 'hoogste' en 'met de meeste inversies' claimen. Dat lijkt me een beetje overcompenseren voor het feit dat het niet de de eerste en enige tripple launch coaster is.
Ik wil trouwens nog wel eens zien of ze effectief over de 100km/u gaan en boven de 45 meter gaan. Boven de 2 inversies lijkt mij vrij haalbaar.
Voor hun grootste investering ooit moeten ze boven de 12 miljoen.
Ik ben wel blij dat ze Typhoon en Sledgehammer ermee tot één nieuwe zone bombarderen. Sledgehammer ligt er op dit moment veel te backstage-gewijs bij in verhouding tot zijn sterstatus binnen het attractieaanbod.
-
Dus hoger dan Pulsar, daarover ben ik vrij sceptisch met de buren daar..
-
Zouden ze die niet vergeten zijn :D. Maar allesinds hoger dan de 33m van die in slagharen. Maar wel grappig dat ze zo groot uitpakken met records in de benelux als er daar maar 2 triple launch coasters staan. Als het park uitbreidt wil dat wss zeggen dat de baan op parking C komt. Veel buren hebben ze niet aan die kant zeker?
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
joachim1107
Zouden ze die niet vergeten zijn :D. Maar allesinds hoger dan de 33m van die in slagharen. Maar wel grappig dat ze zo groot uitpakken met records in de benelux als er daar maar 2 triple launch coasters staan. Als het park uitbreidt wil dat wss zeggen dat de baan op parking C komt. Veel buren hebben ze niet aan die kant zeker?
IOk veronderstel waar het ouder pergolatje staat en dan achter Sledge inderdaad, was al lang voorzien dat daar een achtbaan kwam, al is Forbidden Caves met een deel van die oppervlakte gaan lopen.
-
Ok, dus even wat we zouden mogen verwachten:
3 launches
minstens 46m hoog.
minstens 102 KmH
en een drop die meer dan 90 graden is.
Ik speculeer verder dat we ook deze dingen mogen gaan verwachten:
Belabberde capaciteit
Teleurstellingen
Marketingpraat die niet waar gemaakt kan worden.
maar waarschijnlijk wél de beste baan van het park (al is dat niet moeilijk).
-
Ik vind dit geweldig nieuws voor Bobbejaanland en vooral voor België. Als je ziet wat we allemaal krijgen/gekregen in België de laatste jaren... Ok het is misschien niet allemaal even goed maar we mogen toch niet klagen...
Plopsaland = houten coaster (2017) + Hotel (2019)
Walibi = hun masterplan tot (2022)
Aqualibi = kinderzone (2018)
Bellewearde = Dawson Duel ( 2017)
Bobbejaanland = nieuwe zone en Tripple launchcoaster 2019
Fouter onder voorbehoud :)
We zullen wel zien hoe het wordt. Ik hoop dat heel het thema past... Want tyfoon en sledge hammer zijn toch niet gemakkelijk te thematiseren of misschien een naamverandering?
2019 wordt een mooi jaar voor mij Met Ruslatica met hoogtepunt Natuurlijk... En Phantasialand natuurlijk( F.L.Y)
-
Citaat:
Pretparkfreak7
Ugh. Tripple launchcoaster van Gerstlauer. Ik ben niet zo'n fan van dat vooruit-achteruit-vooruit-gedoe.
Niet alle triple launches zijn goed, Pulsar vind ik persoonlijk iets minder, de boot is zodanig groot en zwaar dat de launches minder krachtig voelen vind ik. Maar ik vind Gold Rush fantastisch, zeker de launch achteruit waar je praktisch ondersteboven tot stilstand komt als je achteraan zit...
Al is het wel een klucht dat de nieuwe achtbaan ook een triple launch coaster wordt, na MPG en Slagharen... Een parkengroep zou met zijn parken moeten proberen andere parken te overtroeven die niet van hen zijn, en zorgen dat zijn eigen parken uniek zijn vind ik. Niet overal gelijkaardige attracties neerzetten... Dit verkleint alleen maar de kans dat bezoekers zusterparken gaan bezoeken, waarom zou je dat doen?
Ik had wel niet verwacht dat men echt een nieuwe launchcoaster ging zetten, de speculaties over Kanonen in Liseberg die ze konden overkopen had ik eigenlijk ook niet slecht gevonden en had ik op dit moment eigenlijk liever gezien dan weer een triple launch, en ze hadden dan een Intamin in hun park, toch wel een deftige attractie, al kent de gewone bezoeker natuurlijk de bouwers niet. En ik heb natuurlijk nog niks gezien van deze nieuwe attractie dus hopelijk wordt hij spectaculairder. :p
Citaat:
joachim1107
Zouden ze die niet vergeten zijn :D
Haha, stel je voor. :p Het wordt in ieder geval een redelijk beest als hij zo hoog wordt...
Citaat:
Pretparkfreak7
Ik ben wel blij dat ze Typhoon en Sledgehammer ermee tot één nieuwe zone bombarderen. Sledgehammer ligt er op dit moment veel te backstage-gewijs bij in verhouding tot zijn sterstatus binnen het attractieaanbod.
Dat zal inderdaad een hele verbetering zijn. Als ik gewoon in het park rondloop passeer ik gewoon nooit aan Sledgehammer. En Typhoon heeft een nogal grote kermis-look zoals hij er nu bij ligt. Ik ben benieuwd!
-
Ze spreken trouwens van de snelste, hoogste en steilste... Dat betekent dus een meer dan verticale drop zoals Typhoon (of hetzelfde omhoog na de launch), gezien Pulsar verticaal is? Ik zie het nog gebeuren dat ze Pulsar écht vergeten zijn hoor... :p En als ze al 'steilste' in de mond nemen maar niks zeggen over 'langste', mogen we daaruit afleiden dat hij korter wordt dan Gold Rush (400m), ik hoop van niet...?
-
Citaat:
Rickie97
Niet alle triple launches zijn goed, Pulsar vind ik persoonlijk iets minder, de boot is zodanig groot en zwaar dat de launches minder krachtig voelen vind ik. Maar ik vind Gold Rush fantastisch, zeker de launch achteruit waar je praktisch ondersteboven tot stilstand komt als je achteraan zit...
Ik vind Gold Rush ook een parel die héél mooi geïntegreerd is in het park. Pulsar vind ik eigenlijk héél fijn. Maar Sky scream vind ik dan weer een onding. De 'ugh' zit 'm -nu ik er over nadenk- vooral in de capaciteitsbeperking die zoiets meebrengt als je geen dubbel station hebt.
-
Volgens mij telt Bobbejaanland pulsar niet meer voor hun records. Pulsar is namelijk een Powersplash en ze zien dit waarschijnlijk niet als triple launch coaster. Ik weet dus niet of we een achtbaan van meer dan 45 meter hoog en 100km per uur mogen verwachten al zou dat wel heel gaaf zijn. Ik ben natuurlijk wel razend benieuwd naar hoe ze dit allemaal gaan aanpakken, maar daar zullen we nog wel even geduld voor nodig hebben denk ik.
-
Citaat:
Zeuske83
... Want tyfoon en sledge hammer zijn toch niet gemakkelijk te thematiseren of misschien een naamverandering?
Makkelijk zat! Ik ken een thematisch aardig geslaagde giant frisbee in een park dat in heel veel uitblinkt, maar tot voor kort niet in theming: http://board.pretparken.be/showthrea...1092&styleid=2 Een thematische opwaardering van Typhoon vind ik een zeer goede zet. Die is en blijft (nog even) de eyecatcher voor het gros van de occasionele bezoekers, denk ik.
De komst van een Gold Rush variant ligt in de lijn der verwachtingen: Al hoop ik wel op een geval met twee treinen en wisselspoor (à la Star Trek). Meteen een vraag aan de kenners. Bestaat dat wel: gesloten parcours en triple launch en dubbelspoor / twee treinen?
-
Citaat:
Rickie97
Niet alle triple launches zijn goed, Pulsar vind ik persoonlijk iets minder, de boot is zodanig groot en zwaar dat de launches minder krachtig voelen vind ik.
Maar dat is dan ook een Mack. Die lanceringen stellen over het algemeen erg weinig voor. Sterker nog: Voor Mack vond ik de lancering van Pulsar juist verbazingwekkend goed.
Gerstlauer is meestal wel wat beter ermee. Het gewicht van de Karretjes (vs. grote boot) zal daar ongetwijfeld in mee spelen. Toch weten Intamin en Premier goede lanceringen te maken met een volledige (zware) trein.. het kan dus blijkbaar wel.
-
Twee kopen, één bestellen dus dachten ze bij PR. Maar goed, geen reden om pessimistisch te doen want een extra achtbaan erbij is altijd leuk. Goldrush nog niet gedaan maar ik hoor dat dat wel een leuk baantje is. Die "steilste, snelste, hoogste" tripple launch coaster uitspraak neem ik met een korreltje zout. Afwachten wat het gaat worden en of het is wat BJL nodig heeft.
-
Citaat:
Rickie97
En als ze al 'steilste' in de mond nemen maar niks zeggen over 'langste', mogen we daaruit afleiden dat hij korter wordt dan Gold Rush (400m), ik hoop van niet...?
Oh jee, daar zegt je zoiets.
Gold Rush is een fantastisch baantje, maar hij moet het niet echt van de lengte hebben. Nog korter zou verschrikkelijk zijn. Voor Bobbejaanland is één trein trouwens echt wel te weinig qua capaciteit. Verder juich ik elke investering toe maar vind ik het jammer dat ze (na MPG en Slagharen) opnieuw kiezen voor een triple launch. Had toch liever een ander type coaster met inversies gezien.
-
Knap! Ook al zal Bobbejaanland nu wel beseffen dat dit echt nodig is. Ze kunnen moeilijk als enige in de regio totaal achterblijven.
Gerstlauer heeft bij veel Belgische pretparkfans zijn eigen reputatie ondermijnt door Looping Star te vervangen door het misbaksel dat er nu staat. Dit is hun kans om dat wanontwerp goed te maken bij de fans!
Ik ben benieuwd naar de exacte locatie van de baan. De kiosk word al vermeld, maar zouden ze de plek waar tot voor kort die windmolen stond ook gebruiken? Word een mooie eyecatcher zo!
-
Zeer mooi nieuws voor Bobbejaanland! Ik ben persoonlijk wel fan van de triple launch coasters die vorig jaar in Slagharen en Movie Park Germany werden gebouwd, al is het natuurlijk een beetje jammer dat de drie parken een vergelijkbare attractie plaatsen. Zeker omdat ik toch de indruk heb dat aardig wat bezoekers met een Bobbejaanland-abonnement de grens oversteken naar Slagharen en vooral Movie Park. Persoonlijk had ik voor een Mack gekozen, wegens het comfort en de mogelijkheid om met twee treinen te rijden. Gold Rush was echter ook prima, dus ik maak er geen punt van.
Goed ook dat er een themazone gecreëerd wordt rond Typhoon en Sledgehammer. Typhoon is een lelijk geval en het hele gebied is nu een beetje troosteloos. Dit gebied heeft naar mijn gevoel veel meer een upgrade nodig dan de Big Bang of Dreamcatcher, dus ik ben toch blij dat ze ook nog in nuttige dingen investeren.
-
Voor mijn part breken ze ook meteen Typhoon af om op die plaats een spaghetti van inversies te planten ipv dat grijze gedrocht ...
-
Citaat:
Ignace
Gerstlauer heeft bij veel Belgische pretparkfans zijn eigen reputatie ondermijnt door Looping Star te vervangen door het misbaksel dat er nu staat. Dit is hun kans om dat wanontwerp goed te maken bij de fans!
Elke constructeur heeft zo zijn misbaksels, ik reken Typhoon eerder Bobbejaanland zelf aan dan Gerstlauer hoor.
-
Méh.
Goed dat er iets nieuws komt, slechte keuze imo. Achja, een kat in het nauw zeker?
-
Eerst kijken wat het wordt... ze durven herschilderde attracties als "NIEUW IN BOBBEJAANLAND" voorstellen, dus hun recordbreker wil ik eerst nog wel eens zien. En je bezoekt hem best op een kalme dag, anders sta je er nog langer in de rij dan bij DreamCatcher.
Bobbejaanland: kijk anders eens naar Walibi, Plopsa en Disney: ZO breng je groot nieuws...
-
Citaat:
Joran
Méh.
Goed dat er iets nieuws komt, slechte keuze imo. Achja, een kat in het nauw zeker?
Bwa, een kat-in-het-nauwsprong zal dit niet zijn denk ik, ik denk eerder aan iets als "het werkt ginder, dus dat zal hier ook wel werken". Remember ook The Forbidden Caves.
-
Toch wel blij met deze aankondiging dat ze nog eens gaan investeren in iets nieuw en terug een rollercoaster.
Ik ben ook eens benieuwd welk thema het gebied zal krijgen en hoe ze het gaan uitwerken.
-
Citaat:
borisvdd
Eerst kijken wat het wordt... ze durven herschilderde attracties als "NIEUW IN BOBBEJAANLAND" voorstellen, dus hun recordbreker wil ik eerst nog wel eens zien. En je bezoekt hem best op een kalme dag, anders sta je er nog langer in de rij dan bij DreamCatcher.
Bobbejaanland: kijk anders eens naar Walibi, Plopsa en Disney: ZO breng je groot nieuws...
Dit wil ik toch tegenspreken, ik kan me niet herinneren dat Bobbejaanland ooit een oude attractie herschilderde en het een nieuwe attractie noemde. Wat capaciteit betreft, mmm volgens mij zijn er geen statistieken bekend, dus beetje overbodige opmerking. Dreamcatcher is inderdaad een ramp op dat gebied, maar de andere achtbanen in het park verloopt de wachtrij zeker wel vlotjes, waarom niet daar mee vergelijken? Haters keep on hating zeker?
Wat wel verteld werd is dat de achtbaan groter wordt als Gold Rush en enkel op gebied van de triple launch hiermee te vergelijken zal zijn, dat durf ik toch voorzichtig als positief zien.
-
Ik ben vooral opgelucht dat Bobbejaanland niet achterblijft. Inderdaad fijn dat de hele zone wordt aangepakt. Hopelijk geen IP-thema maar een eerder avontuurlijk thema. Bijzonder dat er in Bobbejaanland een thrillzone komt :D. Hopelijk wordt het geen van het park geïsoleerd stukje.
Kan het niet zijn dat Bobbejaanland ook een meerjarenplan heeft, maar het gewoon niet verspreid? Dit jaar pakken ze de Big Bang en de Dreamcatcher aan, vorig jaar hebben ze Adventure Valley gefinetuned en die speelplaats geplaatst en de jaren daarvoor werd het cowboydorp gerenoveerd. Dit getuigd toch ook een beetje van de plannen in Walibi, zij het veel kleinschaliger. In 2020 volgt de zone langst de linkerkant van het park?
-
Citaat:
Jak
Kan het niet zijn dat Bobbejaanland ook een meerjarenplan heeft, maar het gewoon niet verspreid? Dit jaar pakken ze de Big Bang en de Dreamcatcher aan, vorig jaar hebben ze Adventure Valley gefinetuned en die speelplaats geplaatst en de jaren daarvoor werd het cowboydorp gerenoveerd. Dit getuigd toch ook een beetje van de plannen in Walibi, zij het veel kleinschaliger. In 2020 volgt de zone langst de linkerkant van het park?
Als er 1 park pronkt met elke scheet dat er gelaten wordt is het Bobbejaanland, dus mochten ze een meerjarenplan hebben hadden ze dat vast al LANG in ons strot geramd ...
Ik ben ergens blij dat er eindelijk een nieuwe coaster komt, maar vind het zoals velen spijtig van de onoriginele keuze. Een beetje nuance, zelfs een Big Apple had nieuws geweest in BJL, maar als ze dan echt willen uitpakken, waarom niet met iets uniek uitpakken? Het zou het imago van het park zeker goed doen, en dan kunnen ze nog eens pronken met iets creatief. Nu moeten we het doen met een zoveelste Gerstlauer tripple launch infinity baan die van de camion is gevallen ter hoogte van Lichtaard, en het park zei: fair enough!
-
Citaat:
etwien
Ik ben ergens blij dat er eindelijk een nieuwe coaster komt, maar vind het zoals velen spijtig van de onoriginele keuze. Een beetje nuance, zelfs een Big Apple had nieuws geweest in BJL, maar als ze dan echt willen uitpakken, waarom niet met iets uniek uitpakken? Het zou het imago van het park zeker goed doen, en dan kunnen ze nog eens pronken met iets creatief. Nu moeten we het doen met een zoveelste Gerstlauer tripple launch infinity baan die van de camion is gevallen ter hoogte van Lichtaard, en het park zei: fair enough!
Ik denk persoonlijk dat Bobbejaanland niet veel in de pap te brokken had als het aankomt op vlak van keuze voor een baan. En ik denk ook dat het management in LichtaarT gewoon tevreden is dat het mag uitpakken met iets van een deftig kaliber.
Ik gun het Bobbejaanland in elk geval van harte. Misschien in 2019 ook nog eens langs daar passeren voor een bezoekje. Het ligt op nog geen 10 minuten van mijn deur en nu is er eindelijk nog eens een reden om langs daar te rijden!
-
Citaat:
etwien
Als er 1 park pronkt met elke scheet dat er gelaten wordt is het Bobbejaanland, dus mochten ze een meerjarenplan hebben hadden ze dat vast al LANG in ons strot geramd ...
Goh de zoveelste Gerstlauer Triple Coaster, mmm, ik kan maar een andere soortgelijke baan opnoemen hoor... Mocht het wat unieker, mja, dat is wel lastig want wat voor soort achtbaan hebben we nog niet in de nabije omgeving?
-
Voila, als we lang genoeg zeggen dat Bobbejaanland een nieuwe achtbaan nodig heft, dan wordt er geluisterd blijkbaar. Waarvoor dank! Had het beter iets unieker geweest? Jazeker, maar eigenlijk is dit best wel een mooie aankondiging voor België. Gerstlauer heeft mij de laatste jaren meer en meer kunnen plezieren. Gold Rush vind ik echt tof en mooi voor Slagharen. Ik ben dan ook blij dat Bobbejaanland tenminste voor een grotere versie gaat. Hopelijk is de baan gewoon iconisch genoeg om het park zich te laten onderscheiden van de andere in de buurt.
Zouden ze voor een echt thrill thema kiezen dan voor die zone? Want hoe ga je drie van zo'n grote attracties thematiseren met het budget van Bobbejaanland? Ik verwacht iets vrij basis, maar je weet maar nooit.
-
Negatieve commentaar zal er altijd zijn. Eerst is het klagen dat er niks aan onderhoud gedaan wordt, daardoor begint het park dus stilaan meer en meer aan onderhoud te doen (niet al te veel, maar het gebeurd wel). Maar dan is het weer klagen dat er te weinig nieuwe dingen worden toegevoegd. Nu krijgen ze (hopelijk) een fatsoenlijke achtbaan waar ze mee kunnen uitpakken. Nu is dat ook niet goed omdat ze bij de buren 260 km verderop in Nederland "hetzelfde" hebben staan... De beste keuze is het inderdaad niet maar wat Bobbejaanland ook doet het zal nooit goed zijn. Oké, Bobbejaanland is niet het beste park hier in de buurt, maar als iedereen er zo pessimistisch over is dan zal het nooit goed zijn. Ze moeten zich trouwens redden met het geld dat ze krijgen en dat proberen ze zo goed mogelijk te doen. Ook al doen ze niet altijd het beste, ze doen wel hun best.
-
Citaat:
GriffonofNemesis
Voila, als we lang genoeg zeggen dat Bobbejaanland een nieuwe achtbaan nodig heft, dan wordt er geluisterd blijkbaar. Waarvoor dank! ...
Dat BJL mee leest op dit en andere fora, kan wel. Maar de beslissing voor deze coaster werd volgens mij gemaakt op de dag dat Dekkers de stekkers uit de Looping Star trok. Groepsaankoop bestaat niet enkel voor klanten van energieleveranciers!
Kwantiteit is geen kwaliteit. Maar als deze nieuwe er komt voor de herplaatsing van Coccinelle, is BJL met 8 achtbanen de Rollercoaster Capital van de Lage Landen ...
Meteen kunnen we ook dit topic reanimeren, want gaan vissen met een typhoon lijkt me atmosferisch geen wijs plan.
http://board.pretparken.be/showthrea...euwe-attractie
-
Citaat:
bobby turbo
Goh de zoveelste Gerstlauer Triple Coaster, mmm, ik kan maar een andere soortgelijke baan opnoemen hoor... Mocht het wat unieker, mja, dat is wel lastig want wat voor soort achtbaan hebben we nog niet in de nabije omgeving?
Dat heb je als je jaren wacht met investeringen... dan zijn alle andere parken al méér dan een straatlengte voor op jou.
Maar sommigen blijven het herschilderen van een baan, het plaatsen van een dakje op een glijbaan, het veranderen van een attractienaam of het gebruiken van VR-brilletjes als "een goed teken van hoe het park vooruit wil" zien. Het zijn zaken waar ik zelf niet van denk "wow, schitterend werk van dat park".
Laat ze maar aanmodderen, de meesten blijven lachen met dat park en de fans ervan zullen elke nieuwe bloembak uitgebreid blijven toejuichen.
-
Citaat:
Earlyspencer
BJL is op de laatste 2 jaren na al jaren het park met de meeste achtbanen van de Lage Landen hoor :p (in België de meeste en in NL samen met Efteling als je Joris & de draak als 1 achtbaan beschouwt).
-
Je mag zeggen wat je wilt, maar ik denk dat ze met Yves Peeters een geschikte directeur gevonden hebben. Na al die jaren zie ik eindelijk weer een visie in het park, en dat vertaalt zich ook naar de aanpassingen en uitbreidingen.
De Gerstlauer Triple Launch coaster is voor sommigen hier misschien een teleurstelling, maar voor de modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke belevenis zijn. Slagharen is volgens mij quasi onbekend in België, en Movie Park Germany is toch weer iets anders (wat voor velen ook nog ver ligt). Voor die modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke ervaring zijn.
En wat Bobbejaanland ook doet, voor sommigen zal het nooit goed (genoeg) zijn. Ik ben alvast blij met deze visie op de toekomst en deze uitbreiding van het park. Het park doet echt zijn best om er weer te zijn, en zeker met Halloween hebben ze me al meermaals weten te verbazen. Keep up the good work!
-
Citaat:
simon
De Gerstlauer Triple Launch coaster is voor sommigen hier misschien een teleurstelling, maar voor de modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke belevenis zijn. Slagharen is volgens mij quasi onbekend in België, en Movie Park Germany is toch weer iets anders (wat voor velen ook nog ver ligt). Voor die modale bezoeker zal dit zeker en vast een unieke ervaring zijn.
Iedereen heeft tegenwoordig internet en zag de reclame passeren over Slagharen... Net zoals elke Belg weet dat er in Phantasialand nieuwe coasters kwamen vorig jaar en net zoals zo goed als iedereen intussen EuropaPark kent.
Niet denken dat buiten achtbaanfreaks niemand naar filmpjes over buitenlandse pretparken kijkt.
-
Ons Peggy is daar weer! Dit keer geeft ze info rond de nieuwigheden (attractie, thema, ...) in 2019.
Voornaamste opmerkingen:
- Landscaping wordt ook uitgevoerd.
- Er komen nieuwe paden (volgens haar, 'nieuwe routes')
- Het plein rond de attracties wordt aangepakt.
- De omliggende attracties worden mee geïntegreerd in het thema. Ik gok op de Bootvaart, de Viking Ride en de Dino Ride.
http://www.rtv.be/artikels/grootste-...aanland-a50961
Verder hoop ik dat ze het eerste deel van het park ook eens aanpakken. Hoe dat er uit moet zien, weet ik niet goed, maar een havengebiedje lijkt zeker leuk. Al heb je daar nu wel al het Wondergarden-gedoe. Misschien eerder de groene kant optrekken met het eerste deel. Met allemaal reuzeplanten zoals in Majaland?
-
Zal het een open of gesloten parcours zijn? Bij mijn weten heeft Gerstlauer nog geen open triple launch coasters gemaakt. Of alle gesloten triple launch coasters maar met één trein reden weet ik niet, ik heb nog steeds geen tegenvoorbeeld gevonden. Bye bye, sweet capacity dus bij dit type coaster, en blijkbaar onafhankelijk van de constructeur. Zie o.a. https://rcdb.com/13346.htm (S&S) of bekender bij ons: https://rcdb.com/6736.htm (Premier Rides) en de hierboven veelvuldig aangehaalde Gold Rush.
Of open triple launch coasters - mag ik het shuttles noemen? - altijd een wisselspoor en dus meerdere treinen hebben, weet ik niet. De twee treinen op MPG's Star Trek zijn gekend, maar er bestaan ook exemplaren met zelfs drie treinen: https://rcdb.com/13420.htm (Intamin). Dit lekker beest heeft overigens ook z'n baanlengte mee. Rcdb geeft 1300 pers/uur aan tegenover 800 voor Gold Rush. Dat laatste komt niet echt geloofwaardig over, mijn gedacht.
-
Citaat:
Earlyspencer
Zal het een open of gesloten parcours zijn? Bij mijn weten heeft Gerstlauer nog geen open triple launch coasters gemaakt. Of alle gesloten triple launch coasters maar met één trein reden weet ik niet, ik heb nog steeds geen tegenvoorbeeld gevonden.
Bye bye, sweet capacity dus bij dit type coaster, en blijkbaar onafhankelijk van de constructeur. Zie o.a.
https://rcdb.com/13346.htm (S&S) of bekender bij ons:
https://rcdb.com/6736.htm (Premier Rides) en de hierboven veelvuldig aangehaalde Gold Rush.
De nieuwe van Walibi Rhone-Alpes zou een 'open parcours' hebben, althans zo interpreteerde ik het toen toch. Gerstlauer heeft in ieder geval al getoond dat ze vanalles kunnen met track switches, dus ik zie het wel gebeuren.
-
Citaat:
borisvdd
Dat heb je als je jaren wacht met investeringen... dan zijn alle andere parken al méér dan een straatlengte voor op jou.
Je hebt een punt als je zegt dat ze te lang gewacht hebben met een nieuwe achtbaan, maar er waren wel andere (minder goede) investeringen. 5 miljoen voor Fobidden Caves is zeker een investering, al was het in onze ogen zeker niet de juiste.
-
Als ik dat zo hoor i.v.m. nieuwe routes en landscaping, dan gok ik op volgende aaneengesloten zone waarop de coaster zal verrijzen:
http://ppp.pretparken.be/files/screenshots/Capture.PNG
Het plein naast Typhoon is best groot en Slagharen heeft al bewezen dat een Monorail geen hindernis vormt :p. Samen met het plein van de pergola en FlyAway vormt dit best wel een grote oppervlakte die aangewend kan worden voor de nieuwe achtbaan.
-
Dat lijkt me een beetje te optimistisch. Ik geloof niet dat we al van die witte tent afgeraken en ik betwijfel ook dat die achtbaan over the forbidden caves kan lopen zonder die met supports te doorklieven. Daardoor wordt het al een pak moeilijker om aan die pergola te komen. Het zou wel makkelijker zijn om de achtbaan aan een zone met Sledgehammer te linken als de baan er letterlijk rond kronkelt.
-
Citaat:
flyingtiger
Als ik dat zo hoor i.v.m. nieuwe routes en landscaping, dan gok ik op volgende aaneengesloten zone waarop de coaster zal verrijzen:
http://ppp.pretparken.be/files/screenshots/Capture.PNG
Het plein naast Typhoon is best groot en Slagharen heeft al bewezen dat een Monorail geen hindernis vormt :p. Samen met het plein van de pergola en FlyAway vormt dit best wel een grote oppervlakte die aangewend kan worden voor de nieuwe achtbaan.
Dit is inderdaad een heel grote ruimte, waarop heel wat mogelijkheden zijn. En op de parking kunnen ze ook nog wel wat supports plaatsen :)
-
Citaat:
simon
Dit is inderdaad een heel grote ruimte, waarop heel wat mogelijkheden zijn. En op de parking kunnen ze ook nog wel wat supports plaatsen :)
Gaat de ruimte niet nog groter zijn? Ik kan me moeilijk inbeelden dat ze het pleintje links, als je voor de ingang van de Sledgehammer staat, niet mee integreren in het thema. Typhoon en Sledgehammer worden sowieso mee geïntegreerd in het thema, net zoals enkele kleinere, omliggende attracties.
Misschien heb ik er wat meer vertrouwen in als de meesten onder ons, maar ik verwacht wel een themazone met eenzelfde grootte als het Cowboydorp.
-
Mijn afbakening is enkel om de oppervlakte te markeren waarover de nieuwe coaster zou kunnen lopen ;)
-
Grootste investering ooit in BJL , dat klinkt erg veel belovend. Dat is onmiddellijk erg veel verwachtingen scheppen . Persoonlijk vind ik zoiets onnodig gevaarlijk om te communiceren... Als er in 2004 net geen 12 miljoen (equivalent van 14,5milj nu!) in 3 attracties wordt gestoken in 1 attractie en een retheming , mogen we toch echt wel TOP dingen verwachten. Daar zijn we kei blij om!
Wat voor monsterbaan gaat Gerstlauer dan bouwen ?? Geweldig is dit!
Wat voor sommigen niet geldt, maar voor mij wel is dat ik blij ben dat ze voor Gerstlauer kiezen. Ik vind de Gerstlauer launches erg aangenaam. De enige attractiebouwer die het vuur aan de schenen kan leggen (en omgekeerd) aan GL vind ik Intamin . Ik snap niet goed wat iedereen zo oploopt met Mack (qua launch dan!)?
Wat ook wel raar is in communicatie is; die 3000m² waar ze het over hebben, die backstage is . Ten tijde van Fly Away was dat gewoon toegankelijk , t'is dus gewoon een stukje wat ze eerder afsloten en nu terug vrijgeven... niet bepaald een grote winner vind ik ;-), maar qua reclame kan 't wel tellen natuurlijk .
Hoeveel vrije ruimte zou sledgehammer moeten hebben als veilige zone ? Dat zal wel niet min zijn denk ik ? Dat ding gaat op topsnelheid, op volle capaciteit een goeie 100km/u... Daar zal je toch wel wat safe zone rond moeten zijn denk ik ?
(vooral voor mezelf, maar misschien heeft iemand er veel ervaring mee en kan die me even helpen: met de valversnelling van 9,8m/s en de hoogte van een goeie 40m lijkt mij toch een goeie 30m voor en achter de slingerbeweging noodzakelijk als veilige zone. Omdat zijn ronddraai snelheid niet zo hoog is, zal dat zijwaarts misschien niet zo veel zijn ? Iemand daar ervaring mee ?
https://natuurkundeuitgelegd.nl/vide...ingermassaveer )
-
Geweldig nieuws dit, maar natuurlijk hoop ik ook dat dit nog maar het BEGIN is van een nieuwe frisse wind door het park.
Het grootste probleem dat BJL momenteel heeft, vind ik, is dat het attractieaanbod behoorlijk verouderd is en veel van de nieuwere attracties niet het niveau halen van de oudere. Deze coaster zou dat wel eens kunnen veranderen en het park de boost geven die het al jaren nodig heeft. 15 miljoen - lees ik dat goed? - is niet weinig.
Hopelijk gaan ze hierna de oudere toppers als Revolution, Indiana River en El Rio naar een hoger niveau tillen (en neen, niet met VR!), zodat die ook op technisch vlak nog heel wat jaartjes meekunnen en het park een moderner imago krijgt. Al is het dan nog maar de vraag wat ze met Dream Catcher (die baan is al meer dan dertig jaar oud), Kinderland en de rotsen van de wildwaterbaan zullen doen. Dan kan BJL terug meespelen met de grote spelers IMO.
Ik hoop wel dat ze deze keer rekening houden met de capaciteit, want die was bij de vorige nieuwigheden niet al te schitterend. Bij Dizz en de Caves is het steevast wachten geblazen, zelfs wanneer er weinig volk is.
Meer van dit i.p.v. dat VR-gebeuren please, BJL! Ik ben echt onder de indruk hiervan! BJL als "Roller Coaster Capital of the Low Lands" schreef iemand hier. Stel je voor. Dat is pas iets waar ze reclame kunnen mee maken!
-
Roller coaster capital of Benelux zijn ze sowieso kwijt in 2021, Walibi heeft er dan 10 en zit zo in de wereldwijde top 25 (toch vandaag bekeken) Dat zijn evenveel achtbanen als Alton Towers en Blackpool, en in Europa doen enkel EuropaPark, AnkaraPark en Energylandia beter. Toch wel straf gezien de voorbije 15 jaar van het park
-
Ow, dat is jammer. Maar des te meer een reden om de concurrentiestrijd aan te gaan volgens mij. In mijn wildste dromen halen ze de Temple of Fear terug van stal, dan hebben ze er toch weer eentje bij! :p Genoeg verouderde attracties om daar te vervangen, me dunkt (vb. Kinderland).
-
Goed nieuws dat het park weer iets écht nieuws bouwt! Ondanks ik wat sceptisch ben omdat PR weeral een triple launch coaster bouwt, kan ik over de eerder twee gebouwde modellen niet veel zeggen (nog niet gedaan dus). Maar hey, alles beter dan een Forbidden Caves 2.0, neen?
Als wat ze zeggen dat ze gaan doen, met hun nietszeggende records, waar is, verwacht ik eerder een Skyrocket II-variant van Gerstlauer dan een echte uitgestrekte baan. Ook hou ik mijn hart wat vast naar capaciteit toe. Nu ja, aan hen om ons te verbazen uiteraard.
-
Het zal allesinds een erg compacte baan worden. 'Langste tripple launch coaster van de Benelux' is niet gecommuniceerd (snelste, steilste, hoogtste en meeste inversies wel). Mogen we dus zeker zijn dat het minder dan 400 meter wordt.