-
[Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree
Vijf jaar na de opening van de Magische Vallei is het park klaar voor de volgende grote uitbreiding en mega investering. Het park zal maar liefst anderhalf keer zo groot worden, want er wordt niet enkel een nieuwe themazone gecreëerd, maar ook een volledig nieuwe entreezone, en extra parking. De investering zou om en bij de €30 miljoen bedragen!
Het nieuwe themagebied komt te liggen bij de vijvers achter het reeds bestaande themagebied de Magische Vallei. Eyecatcher van deze area wordt een sensationele Wing Coaster. Bij dit achtbaantype hangen de karretjes naast de rails, waardoor er een unieke vliegervaring gecreëerd wordt. Tijdens de rit zullen de passagiers meermaals over de kop gaan. De leverancier is de toonaangevende achtbaanbouwer Bolliger & Mabillard. Daarnaast kan men genieten van een magische boatride. Deze waterattractie is geschikt voor de hele familie en zal deels overdekt zijn. De boatride wordt gebouwd door MACK Rides.
http://i.imgur.com/LKAob8k.jpg
Naast het themagebied opent Toverland ook een nieuw entreegebied. Dit gebied wordt een verblijfsarea met diverse horecagelegenheden, winkels en een openluchtpodium. Vanuit hier kunnen bezoekers hun weg vervolgen naar de overige themagebieden van Toverland. De totale uitbreiding bedraagt ruim 7 hectare; hiermee wordt het parkoppervlak anderhalf keer zo groot. Dit wordt de grootste uitbreiding in de geschiedenis van Toverland.
-
Re: [Toverland] 2018 - Nieuwe zone & entree
Enkele creatievelingen gingen intussen aan de slag met de plannen uit de aanvraag tot milieuvergunning en die nu publiek ingekeken kunnen worden. Op de eerste foto zien we vrij concreet hoe de nieuwe zone ingedeeld zal worden, op de tweede foto krijgen we een aanzet tot het baanverloop van de wing coaster. Het park zelf wil echter nog niet al te veel details bevestigen, behalve dan dat de wing coaster effectief enkele inversies krijgt.
http://i.imgur.com/nFIjWuC.jpg
http://i.imgur.com/txGh1lx.jpg
Een aanzet tot het schetsen van de volledige uitbreiding incl. nieuwe, bijkomende parking vinden we in volgende foto:
http://i.imgur.com/HXi3kwL.jpg
En voor het nieuwe entreegebied is men ook al aan de slag gegaan met de beschikbare plannen:
http://i.imgur.com/yNWrliA.png
http://i.imgur.com/hjBLWcb.png
► Kom alles te weten over dit project in ons artikel: http://www.pretparken.be/NL/article/...er%20in%202018
-
Ik ben benieuwd welke thematische richting ze met hun entree-gebied en de nieuwe lap grond zullen uitgaan. Enerzijds heb je gebouwen die aansluiten bij de stijl van Troy en scorpios. Anderzijds heb je dat gekke horeca-gebouw, die vuurtoren en eigenlijk de rest van het entreegebied, waar ronde vormen in de gebouwen worden geïntegreerd op een manier die héél erg 'ouderwets modern' aanvoelt.
Momenteel zie ik het nog niet meteen een mooi geheel vormen met de verdwaalde booster-bike lus en het openlucht-theater dat vlak na de ingang onstaat.
-
Grondwerken ter hoogte van het station Van de Wingcoaster:
https://www.mupload.nl/img/0d0t4tisfw8xo.jpg
Bron: hyyyper @ themepark.nl
-
Op de facebookpagina van Themepark.nl verschenen twee nieuwe concept arts van het gebied.
http://i.imgur.com/xV91DUy.jpg
http://i.imgur.com/b71yrGe.jpg
-
Op de site met de 3 O's staat dat het zou gaan om concepts van 2015 en dat deze nog niet finaal waren, er zouden intussen toch nog redelijk wat zaken gewijzigd zijn. Niettemin denk ik wel dat we toch hierop mogen af gaan om ons een duidelijk beeld te vormen van hoe het er uit zal komen te zien.
Ik ben op zich wel positief en enthousiast als ik het zo zie, al is de echte entree misschien iets minder groots dan ik oorspronkelijk verwacht had dat het zou worden.
-
Het doet mij zeer erg Toverlands aan. Dat grote podium doet mij vermoeden dat ze denken over een afsluitende avondshow, gezien de ligging aan de uitgang. Mooie verdeling naar de verschillende zone's, en dat de hallen eigenlijk in de verdere hoeken van het park liggen vind ik best fijn, misschien kunnen ze het aanzicht van de hallen richting het park op termijn ook nog aanpakken om de gehele aanblik van het park te optimaliseren.
-
Mooie concepts van Toverland, die ingang die ze nu hebben kan ondertussen ook écht niet meer, ik ben zeer blij dat dit aangepakt word. Wat ik jammer vind is dat je Troy van zijn minst aantrekkelijke kant ziet wanneer je binnenkomt, maar zo te zien zullen er genoeg decorelementen zijn om de aandacht daarvan weg te nemen.
-
Wauw, wat een gigantische vooruitgang! Ik ben alvast enthousiast. Als het zo goed uitgewerkt wordt als het op de concept arts te zien is, gaan ze er daar alleen maar op vooruit.
En nu wacht ik vol spanning op die ontwerpen van die wing coaster...
-
Vind wel dat er nog maar weinig gebeurt niet?
Volgend jaar een nieuwe coaster, bootjes attractie en een nieuwe ingang.
Zou het wel haalbaar zijn?
-
Dat gebouw naast de inkom ... Zouden ze dan toch nog opteren voor een Madhouse? Iets die in toverthema zo voor de hand liggend is? Anders is het wat klein voor een darkride ofzo ...
-
Ik denk dat dit eerder kantoren gaan zijn, niet iets voor het publiek.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
etwien
Dat gebouw naast de inkom ... Zouden ze dan toch nog opteren voor een Madhouse? Iets die in toverthema zo voor de hand liggend is? Anders is het wat klein voor een darkride ofzo ...
Een madhouse heeft zijn ingang/uitgang aan verschillende kanten. De deur links komt uit op een gebied achter de schermen. Het rechtse stuk van het gebouw lijkt me gewoon een winkeltje en de rest kantoren. Verder is het naar mijn mening het hele gebouw ook te groot voor een madhouse.
Ik zie bij Booster Bike ook nog een gebouw staan met een slinger pad ervoor. Dan kan dan misschien wel doorgaan voor een madhouse. Al is dat dan weer aan de kleine kant.
-
Citaat:
Talocan
Een madhouse heeft zijn ingang/uitgang aan verschillende kanten. De deur links komt uit op een gebied achter de schermen. Het rechtse stuk van het gebouw lijkt me gewoon een winkeltje en de rest kantoren. Verder is het naar mijn mening het hele gebouw ook te groot voor een madhouse.
Ik zie bij Booster Bike ook nog een gebouw staan met een slinger pad ervoor. Dan kan dan misschien wel doorgaan voor een madhouse. Al is dat dan weer aan de kleine kant.
Er is geen enkele reden waarom een mad House de in en uitgang aan twee verschillende kanten van het gebouw zou moeten hebben. Het is logisch, maar geen noodzakelijkheid.
Al denk ik ook niet dat Toverland een madhouse krijgt, die dingen zijn uit de mode.
-
Citaat:
Talocan
Oorspronkelijk was de ingang van Houdini in Bellewaerde de grote voordeur, en gelijk diende die ook als uitgang. Dit was echter met treden naar omhoog/omlaag en was niet zo roelstoelvriendelijk, en toen is de in en uitgang naar links en rechts verplaatst.
-
Gebouw aan Booster Bike wordt restaurant, zie je ook hoger op die concept art. Op diezelfde concept art zie je dat er niets staat bij het grote gebouw aan de gastenservice, vandaar dat ik denk dat dit puur kantoor en/of personeelsruimte gaat zijn.
-
Intussen heeft Looopings ook ontdekt dat het nieuwe themagebied zou draaien rond Koning Arthur en Avalon. Wat denken jullie hiervan?
-
Ik ben helemaal pro Avalon. In mijn idee is de wat elf-achtige mysterieuze sfeer die rond Avalon en zijn nevelen hangt een ideale sfeer om in een regenachtig land tot leven te brengen. Zeker als je er een vijver bij hebt. Het is ook een thema dat nog niet platgebruikt is in de wijde omgeving. Daarbovenop sluit het ook mooi aan op de identiteit van het park. Avalon en arthur zijn niet de eerste zaken waar je aan denkt bij magie, maar er zi wel degelijk een magisch sfeertje aan. Maar belangrijker: het is ook iets anders dan de magievariaties die ze al hebben: het verzonnen vrolijke wereldje van de dwervels en de mytische setting rond Troy zijn echt iets totaal anders.
Over de Arthur-kant van de zaak ben ik iets minder enthousiast: Arthur en ridders en kastelen zijn namelijk wél al tot vervelens toe toegepast in pretparkthema's...
Het park zou zelf in september met extra informatie over de brug komen. Ik ben er eigenlijk super benieuwd naar. Ondanks het feit dat ik niet meteen een gat in de lucht sprong na de aankondiging van die wingcoaster.
-
Deze week is de bouw het nieuw entreegebied en themagebied officieel van start gegaan. Deze mijlpaal wordt gevierd met de lancering van de website 2018.toverland.com, waarop geïnteresseerden het laatste nieuws over de uitbreiding op de voet kunnen volgen.
Meer info in ons nieuwsbericht.
-
Leuk! Heb me net aangemeld :)
-
BAM, die zit erin! De eerste heipaal ging vanochtend de grond in. Dat laten we natuurlijk niet zomaar voorbij gaan. Gekleed in de benodigde veiligheidskleding werd het bouwterrein vroeg in de ochtend getrotseerd.
Daar ging de eerste heipaal ‘op eigen kracht’ de grond in. De eerste slag naar een sterke fundering. De basis en thuishaven van het nieuwe themagebied, staat als een paal boven water.
https://www.mupload.nl/img/ld7u52s7cc1uz.jpg
https://www.mupload.nl/img/jwx7r62n0tisv.jpg
Bron: https://2018.toverland.com/
-
Ik plan al om te gaan volgend jaar. Ik vrees alleen dat de uitbreiding er voor gaat zorgen dat het park zal overstromen met mensen. Ik heb al verschillende keren gelezen op fora ‘spijtig dat het niet dagvullend is’.
Aan de andereen kan groei toverland groei.
-
Zonet kwam een teaservideo online. Er zijn as- en vuurdeeltjes te zien in een donkere ruimte met op het einde een soort draakachtig beest dat de ogen opent.
https://youtu.be/xU5H_YQXjcg
-
Een Fenix! As, roodachtige pluimen... Oh, als die treinen maar zo een kappen hebben... Ik denk echt dat het dit gaat worden!
-
Oei die teaser raakt bij mij niet meteen de juiste snaren. Het zit wat mij betreft nog te veel in de verwonderde vrolijke magische vallei-sfeer. Ik hoopte dat ze met hun nieuwe gebied ook thematisch zouden uitbreiden en diversifiëren. Een beetje duistere grimmigheid in Avalon-stijl was wel fijn geweest en is ook daadwerkelijk een nieuwe thematische stijl ten opzichte van wat er al staat. Wat ik uit de teaser afleidt is eerder meer van hetzelfde...
-
Die teaser doet me eigenlijk teveel denken aan Klugheim, en dan vooral de muziek. Zou zo 'n stuk van 'n liedje van Phantasialand kunnen zijn. Snap de commentaar niet dat het teveel de vrolijke magische vallei sfeer heeft. Voor mij is het bruin en donker. Iets waar de magische vallei totaal niet is.
-
De vorige teaser is nog niet koud of Toverland levert al een gloeiend hete nieuwe af...
https://youtu.be/UyabeEaD3bE
Dat met die feniksen mogen we wat mij betreft bij deze bevestigen... Ik ben benieuwd of ze voor een Nederlandse of een Engelse naam gaan kiezen. Daar is altijd wat twijfel over in dat park. Persoonlijk ben ik meer fan van een goedgekozen Nederlandstalige naam.
Citaat:
vbgenechten
Snap de commentaar niet dat het teveel de vrolijke magische vallei sfeer heeft. Voor mij is het bruin en donker.
De beelden wel: ik had dat gevoel vooral bij de muziek.
-
Knap! Lijkt inderdaad op een feniks en toch wel leuke teasers. De sfeer vind ik wat donker, de muziek eerder wat luchtiger, maar het geheel wel goed passen :)
-
Citaat:
Pretparkfreak7
Persoonlijk ben ik meer fan van een goedgekozen Nederlandstalige naam.
Het park zit op een steenworp afstand van de Duitse grens en ook Waals gebied is niet bepaald ver te noemen. Als je in Europa nog voor Nederlandse namen gaat, ben je je eigen ruiten aan het in gooien. Uitgezonderd natuurlijk als je heel regionaal wilt blijven, maar die aspiraties heeft Toverland zeker niet. Wat dat betreft is de naam van het park al heel ongelukkig gekozen (niet alleen qua internationaliteit, maar ook vanwege het zeer kinderlijk karakter dat deze naam uit straalt, terwijl het inmiddels toch al een echt familiepark is).
-
Citaat:
coasterfrenzy
Wat dat betreft is de naam van het park al heel ongelukkig gekozen (niet alleen qua internationaliteit, maar ook vanwege het zeer kinderlijk karakter dat deze naam uit straalt, terwijl het inmiddels toch al een echt familiepark is).
Toevallig bedacht ik me vandaag dat Plopsaland volgens mij hetzelfde probleem heeft. Zelf zou ik er graag eens heengaan voor Anubis, maar mijn ouders zijn er heilig van overtuigd dat het een park voor kleine kindjes is ... als volwassene nog thuis wonen heeft af en toe wel zijn nadelen ;) Gelukkig is Leuven- De Panne doenbaar met de trein!
Ik heb ooit het gerucht gehoord dat Plopsaland zelf de overgang van kinderpark naar familiepark wil maken. Maar als ze het image 'kindjespark' kwijt willen, dan vrees ik dat ze eigenlijk van naam moeten veranderen.
-
Knappe teasers zeg! Ik begin stilaan toch wel héél benieuwd te worden naar het hele gebied.
Citaat:
Pretparkfreak7
Ik ben benieuwd of ze voor een Nederlandse of een Engelse naam gaan kiezen. Daar is altijd wat twijfel over in dat park. Persoonlijk ben ik meer fan van een goedgekozen Nederlandstalige naam.
Ik kies persoonlijk in het algemeen ook liever voor een naam van een attractie in de lokale taal van het park (of de taal van het land dat ze in een themagebied nabootsen) dan altijd voor Engels te gaan. Wat ik ook kan appreciëren zijn gewoon internationaal klinkende namen als Taron, Raik, Baron 1898, Symbolica. Bij de Magische Vallei heeft Toverland er een mengelmoesje van gemaakt: je hebt het Nederlandse Dwervelwind, je hebt de Engelse Djengu River en Katara: Fountain of Magic en dan wat verzonnen namen als Coco Bolo en Tolly Molly. De attracties in het vernieuwde Magic Forest hebben dan weer de toepasselijke Duitse namen Maximus' Blitz Bahn, Karussell en Wirbelbaum gekregen en zelfs de naam van Villa Fiasco werd verduitst naar Villa Fiasko. Daar vind ik de naamvoering een stuk consequenter en beter geslaagd dan bij de Magische Vallei. Ik ben benieuwd wat ze er nu van maken.
-
Ik sluit me aan bij Pretparkfreak7. Ik vind dit project zeer interessant om te volgen, maar die video's geven mij eerder een "ahzo"-gevoel dan een "wauw"-gevoel.
Als je het beeld en het geluid van die teasers apart zou bekijken en beluisteren, zou dat twee compleet verschillende indrukken geven vind ik. Het beeld is inderdaad grimmig en duister, ziet er prima uit, maar de muziek erop geeft er - mijn mening - een eerder kinderlijke tover-achtige toets aan. Ik heb nu expres de helft van de naam van het park gebruikt in mijn beschrijving, want wellicht was dit wel de opzet: de muziek geeft mij in ieder geval een heel Toverlands gevoel. Maar dan wel het Toverland dat ik nog nooit heb bezocht en dat mij tot nu toe nog niet niet echt kan overtuigen erheen te gaan... Het blijft mij het gevoel geven dat het hele park nog steeds op kinderen gericht is.
Dus ik vind die teasers wel leuk, en zeker bij het park passen, maar ik had eigenlijk gehoopt dat het nu eens minder in die bepaalde stijl zou zijn.
Maar ach, twee teaservideo's zeggen natuurlijk nog niks... :)
-
Akkoord: Als je een thema gebied hebt is het inderdaad nóg beter om een naam te kiezen die bij dit themagebied aan sluit, dan een Engelse naam, daarom zijn de verzonnen namen van de Magische Vallei zo goed. Maar in dit geval ga je uit van een fantasiegebied waarvan de stijl nog niet echt bekend is. Juist vanwege het grimmige gaat Nederlands nooit werken (dat gaat eerder fout klinken dan stoer/grimmig). Nu heeft TVL zich in het verleden wel laten beïnvloeden door culturen (griekenland voor Troy en Africa voor Magische Vallei) dus goede kans dat dit hier ook weer gebeurd.
-
De naam 'Toverland' vind ik niet meteen verkeerd gekozen, maar vooral de huidige ingang geeft een verkeerd beeld van het park. Op de vroegere brochures stond ook altijd die ingang in beeld, waardoor je altijd de indruk kreeg dat het gewoon een groot kinderspeeldorp was.
Bovendien bestaat er een kans dat ze bepaalde namen zouden herbekijken - incl. een nieuwe naam voor het park om internationaler te klinken. Ik heb dat ooit gelezen in een interview met Caroline Kortooms, ik dacht in het speciale verjaardagsmagazine vorig jaar.
Vandaag maakt het park in elk geval meer bekend over het nieuwe themagebied, dus dat wordt alvast iets om later vandaag over te lezen.
Verder heb ik me ook ingeschreven voor de Fanday, dus ook benieuwd wat we dan gaan zien!
En tenslotte, volgens .ooo..... zouden tickets volgend jaar 15 % duurder worden aangezien het park 1,5 keer zo groot wordt. Vind ik nog best aanvaardbaar om eerlijk te zijn.
-
Speaking of die persconferentie vandaag, heb zo'n voorgevoel dat ze binnen nu en een paar minuten live wordt uitgezonden via https://2018.toverland.com/
Of een verslag ervan... We'll see. ;)
-
5 Bijlage(n)
En we hebben een lay-out voor de wingcoaster genaamd 'Fenix':
Bijlage 307
Vreemde (nuja vreemd) bocht wel na de lift, maar ziet er wel een zeer tof baantje uit. Ook een zeer leuke interactie met het voetpad daar wat verder. Me like.
Cijfermateriaal voor de liefhebbers:
Bouw: Bolliger & Mabillard
Type: Wing Coaster
Hoogte: 40 meter
Lengte: 813 meter
Maximale snelheid: 95 km/u
Aantal inversies: 3
Zitplaatsen: 24 per trein
Aantal treinen: 2 treinen met 6 coaches
Ritduur: 2 minuten, excl. in- en uitstappen
Capaciteit: 1000 personen per uur
Minimale lengte: 1.40 meter
Bijlage 316
Wachtrij-concept:
Bijlage 313
Station:
Bijlage 314
En natuurlijk de treintjes:
Bijlage 315
Het themagebied gaat trouwens Avalon houden.
En een nieuwe teaser mét zicht op de treintjes:
https://www.youtube.com/watch?v=5l2xXzo-UXs
-
Zoals op de vorige foto ook al te zien: het bootritje genaamd 'Merlin's quest', blijkbaar gecombineerd met een stuk darkride. :)
Enkele stats die Toverland zelf meegaf hierover:
Bouw: MACK Rides
Type: Boatride
Lengte: 430 meter
Aantal boten: 14
Zitplaatsen 16 per boot
Ritduur: 12 minuten
Capaciteit: 950 personen per uur
en wat concepts:
Bijlage 308
Bijlage 309
Bijlage 310
Bijlage 311
Bijlage 312
-
Het ziet er zeer goed uit, en ook heel mooie treintjes.
-
Hopelijk komen er echt zoveel bomen in de nieuwe zone, iets dat ik enorm mis in heel Toverland! Hun 'Magic Forest' telt maar een stuk of drie plastieken scharminkels.
-
Mooi teaser weer.
Ik ben benieuwd.
-
In het logo heet de baan dan weer Fénix. Iets wat me toch nét iets meer aan spreekt.
Wel jammer dat ook dit weer een wing coaster wordt met amper theming, terwijl zo'n baan het daar juist van moet hebben. In het laatste filmpje zie je goed hoe de vogel door een gang vliegt en zich draait om door smalle openingen te passen. Dit effect had ik graag zo voor de coaster gezien.
Nougoed. Ik ga er van uit dat in elk geval de brug nog een near-hit vormt. Misschien dat ze nog iets leuks doen met de helix erna, die me trouwens wel heerlijk intens lijkt.
Het gebied ziet er op de concepten in elk geval al heel tof uit.
-
Op de site met de 3 o's staat verder ook nog dat ze een restaurant met tafelbediening openen. Vind ik ook leuk.
Het nieuwe gebied kan me wel bekoren, maar zoals eerder aangehaald: hopelijk ontstaat er ook een bosgevoel, want dat hoort er zeker bij!
-
Heel mooie ontwerpen! Dit wordt vast een plaatje en zeker iets om naar uit te kijken. De achtbaan lijkt me tof, al had er inderdaad precies wat meer interactie met het decor mogen zijn. Ik verwacht ook veel van Merlin's Quest, hopelijk is het buitenstuk niet te lang (of gebeurt daar ook nog iets) en kunnen we genieten van een lang darkride gedeelte (een beetje zoals bij Piratbåde in Legoland Billund, die mij enorm verraste met zijn uitgebreid darkride-gedeelte).
Citaat:
coasterfrenzy
In het logo heet de baan dan weer Fénix. Iets wat me toch nét iets meer aan spreekt.
Om precies te zijn heet de achtbaan Fēnix (met een macron op de e in plaats van een accent aigu). Zo wordt het toch op de speciale website 2018.toverland.com gebruikt.
-
Ziet er inderdaad een toffe vormgeving uit. Ik ben fan van de decorelementen, de baankleur en de vormgeving van de voertuigen... Al doet die stationsloods hopen dat we nooit een observatietoren gaan krijgen in Toverland. Het is ook fijn dat de paden letterlijk doorheen het hele gebied geweven worden.
Toverland zet inderdaad (alweer) héél stevig in op natuur en bomen voor dit themagebied. Dat er daar op dit moment zo weinig van zijn is héél klassiek bij jonge pretparken. Er bestaat de neiging om alles plat te gooien en dan te beginnen met bouwen, waardoor je achteraf een lange tijd weinig tot geen effect hebt van bomen omdat ze nog niet voldoende groot zijn. Plopsaland heeft dat een hele lange tijd gehad en is daar nu pas een klein beetje van aan het afgeraken ook bij rainbow magic land zag je dat.
Ik ben iets minder enthousiast over de namen. De atypische schrijfwijze van Fēnix maakt de naam nog enigzins aanvaardbaar, maar 'Merlin's Quest' is op zijn zachts uitgedrukt wat inspiratieloos en neigt naar dertien in een dozijn. Dat soort 'goedkope' namen is de hoofdreden waarom ik liever een lokale of verzonnen naam zie dan een Engelse. De efteling opteert voor namen die zowel in het nederlands als in het Engels passen. Maar 'Hartenhof' vond ik persoonlijk veel authentieker en minder generisch dan 'Symbolica' terwijl beiden op zich niet zo dramatisch zijn om in een andere taal uit te spreken. Volgens mij is het vooral belangrijk dat je attracties goed zijn en tot de verbeelding spreken om internationaal bezoekers te trekken, zolang je attractienamen niet volledig onuitspreekbaar zijn maakt de taal volgens mij niet zo héél veel uit.
-
Citaat:
Pretparkfreak7
Toverland zet inderdaad (alweer) héél stevig in op natuur en bomen voor dit themagebied. Dat er daar op dit moment zo weinig van zijn is héél klassiek bij jonge pretparken. Er bestaat de neiging om alles plat te gooien en dan te beginnen met bouwen, waardoor je achteraf een lange tijd weinig tot geen effect hebt van bomen omdat ze nog niet voldoende groot zijn. Plopsaland heeft dat een hele lange tijd gehad en is daar nu pas een klein beetje van aan het afgeraken ook bij rainbow magic land zag je dat.
Bwa, je hoeft daarom geen jonge bomen te planten, maar je kan ook bomen aankopen die al wat gegroeid zijn. In Brugge ligt 't Zand nu open en hebben ze er ook nieuwe linden geplaatst. Die linden zijn ook geen kleine boompjes, maar hebben al wat hoogte, dikte en een kruin. Idem voor kerstbomen.
-
Maar zo’n meer volwassen bomen zijn veel duurder en je hebt nog steeds het gevaar dat ze niet goed willen wortelen en sterven.
-
Voor wie wat overzicht mist en alles op een rijtje wil lezen en bekijken, verwijzen we naar ons overzichtsartikel.
Zo geven we context over het themagebied Avalon, wing coaster Fenix, bootvaart Merlin's Quest en tafelrestaurant The Flaming Feather.
-
Citaat:
Ignace
Hopelijk komen er echt zoveel bomen in de nieuwe zone, iets dat ik enorm mis in heel Toverland! Hun 'Magic Forest' telt maar een stuk of drie plastieken scharminkels.
Binnenin de hal gaan ze effectief geen echte bomen zetten denk ik, maar in het buitendeel en dan vooral de Tovertuin tot aan Booster Bike hebben ze bomen geplant afkomstig uit eerst de ontwikkeling van de Magische Vallei (tussen Booster Bike en de flume o.a.) en nu de ontwikkeling van Avalon (begin dit jaar aan de Tovertuin vooral).
-
Citaat:
flyingtiger
Binnenin de hal gaan ze effectief geen echte bomen zetten denk ik, maar in het buitendeel en dan vooral de Tovertuin tot aan Booster Bike hebben ze bomen geplant afkomstig uit eerst de ontwikkeling van de Magische Vallei (tussen Booster Bike en de flume o.a.) en nu de ontwikkeling van Avalon (begin dit jaar aan de Tovertuin vooral).
Dat er geen echte bomen staan vind ik zelf ook nogal logisch. Maar er mocht gerust wat meer beplanting staan, desnoods in bakken. Maar ook de kunstmatige bomen geven volstrekt geen gevoel van een bos. Dat mocht allemaal wat dichter. Werken met camouflagenetten tegen het plafond kan daar al veel in doen, maar eigenlijk is het plafond dan nog wat hoog. De lange touwbrug zou tussen de kronen van de bomen door moeten zijn. Dat mogen gerust plastic bomen zijn, of struiken in een bak die zich voor doen als boom.
-
Citaat:
coasterfrenzy
Dat er geen echte bomen staan vind ik zelf ook nogal logisch. Maar er mocht gerust wat meer beplanting staan, desnoods in bakken. Maar ook de kunstmatige bomen geven volstrekt geen gevoel van een bos. Dat mocht allemaal wat dichter. Werken met camouflagenetten tegen het plafond kan daar al veel in doen, maar eigenlijk is het plafond dan nog wat hoog. De lange touwbrug zou tussen de kronen van de bomen door moeten zijn. Dat mogen gerust plastic bomen zijn, of struiken in een bak die zich voor doen als boom.
Waarom niet even zot denken en geen soortgelijke Tree of Life of Robinson Crusoë boom plaatsen zoals uit de Disneyparken. Die bomen zijn ook 'fake', maar zien er toch best echt uit. Zoiets kan men volgens mij perfect doen met de binnenhal.