Pagina 14 van 15 EersteEerste ... 4 10 11 12 13 14 15 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 261 tot 280 van 284

Onderwerp: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

1. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Op de website van de Efteling is tegelijk met de video een boeiend stuk verschenen over de wachtrij/paleistuin van Symbolica.

• De ‘single rider’ entree wordt bevestigd
    • Er komen twee paviljoentjes waaronder je kan schuilen tegen de regen
    • In het rotswerk zitten tien verschillende fossielen en zeven goudadertjes verstopt

| Heb jij je abonnement voor 2017 al? -> Brakesection Magazine by Pretparken.be - Nederlandstalig tijdschrift voor pretparkliefhebbers |

2. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Vreemd. In mijn hoofd zat de wachtrij altijd aan de andere kant van het gebouw... Is dat ooit zo geweest of is mijn oriëntatievermogen bij deze echt finaal gebuisd? De wandeling door het bos is wel gezellig. Ik geloof dat het al eens gezegd geweest is in dit topic, maar dit is een mooie gelegenheid om het te herhalen: Waarom in hemelsnaam ligt die ganse wachtrij buiten? Wat is daar de achterliggende filosofie bij? als je een enorm gebouw neerpoot moet het toch ontzettend makkelijk zijn daar een paar wachtrijslangen in onder te brengen?
    '''''''

3. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

En vooral, wat is het nut van 2 overdekte stukjes als je daartussen toch in de regen staat?

Het stukje door het bos is wel leuk en had ik niet verwacht.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

4. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    En vooral, wat is het nut van 2 overdekte stukjes als je daartussen toch in de regen staat?

Het stukje door het bos is wel leuk en had ik niet verwacht.
    ... of zon Dan is het logischer

Ik wil nog even terugkomen op de video: Hoe geniaal is die bedacht? Je toont de echte werken én de echte bouwlieden, maar mengt dat met het sprookjeskarakter van het park door die O.J. toe te voegen. Realiteit en fictie die in elkaar overlopen tot een logisch geheel. Ik vond het prachtig!
    | Heb jij je abonnement voor 2017 al? -> Brakesection Magazine by Pretparken.be - Nederlandstalig tijdschrift voor pretparkliefhebbers |

5. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Ik vind het op zich wel tof dat ze dat mixen, maar ik weet nog niet of ik die O.J. afkan als die straks telkens een voorshow aflalt.

Ik heb voor de gezelligheid en ter dienste van het escapisme even een tabelletje gemaakt met het gemiddeld aantal dagen regen per maand. Oké dat zijn gemiddeldes, maar het lijkt er toch op dat er meer Eftelingbezoekers een paraplu nodig hebben dan een parasol. Met een beetje geluk snijdt de wachtrij die paviljoentjes ook nog eens af op rustige regendagen en sta je zowiso te verwateren.
    '''''''

6. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door tovan Bekijk post
    ... of zon Dan is het logischer
    Maar als ik goed kijk op het mapje, staan de overdekte stukjes tussen de bomen - dus is afschutting van de zon niet echt meer nodig. Persoonlijk vind ik dat nooit een must, maar ik ben dan iemand die graag in de zon staat.

Zelfs mocht het puur zijn voor beschutting van de zon, dan nog zou je tussen de twee stukjes (meestal) in de volle zon staan.

7. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Jullie hebben gelijk, het is niet 100% logisch. Maar het is beter dan niets in elk geval...

En ze zijn sierlijk ontworpen, dus ze zullen de 'paleistuin' in elk geval wat minder op een wachtrij-koeienstal doen lijken (terwijl het dat helaas wel alweer is op bepaalde plekken)

8. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Bij de Baron is dit 'systeem' toch ook gebruikt? Een lange wachtrij met hier en daar eens een (achteraf toegevoegd) schuurtje. Dat is toen in de warme zomerperiode toegevoegd om van de niet-in-het-plaatje-passende parasols verlost te geraken dacht ik.
    Staffmember Pretparken.be
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

9. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door yelle8 Bekijk post
    Bij de Baron is dit 'systeem' toch ook gebruikt? Een lange wachtrij met hier en daar eens een (achteraf toegevoegd) schuurtje. Dat is toen in de warme zomerperiode toegevoegd om van de niet-in-het-plaatje-passende parasols verlost te geraken dacht ik.
    Ja het is eerder gebruikt, maar persoonlijk vind ik het ook niet nuttig. Het maakt in het geval van de Baron de wachtrij wel ietsje interessanter, maar bij Symbolica zie ik de meerwaarde helemaal niet.

10. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Ja het is eerder gebruikt, maar persoonlijk vind ik het ook niet nuttig. Het maakt in het geval van de Baron de wachtrij wel ietsje interessanter, maar bij Symbolica zie ik de meerwaarde helemaal niet.
    In DLRP heb je vóór Phantom Manor ook een soort tuinhuisje dat ze als wachtrij gebruiken. Denk dat de priëeltjes bij de Efteling een beetje hetzelfde idee krijgen. Meer als theming dan als functie.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

11. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    In DLRP heb je vóór Phantom Manor ook een soort tuinhuisje dat ze als wachtrij gebruiken. Denk dat de priëeltjes bij de Efteling een beetje hetzelfde idee krijgen. Meer als theming dan als functie.
    In de zin van Phantom manor snap ik dat, en bij Baron ook wel. Maar bij Symbolica kan je het echt niet zien als theehuisje. Het lijkt echt op niets anders dan een random afdakje. Achja, mij zal het niet storen. Ik zal wel gaan in de week in een kalmere periode, wanneer er nauwelijks tot geen wachtrij staat .

12. Standaard Re: 2017 [Efteling] Symbolica: Paleis der Fantasie

Looopings is de Symbolica-sage ondertussen met de gekende saucisse-strategie aan het versnijden over kleine artikeltjes. De recentste snee salami bevatte het heugelijke nieuws dat we Pardoes maar liefst 5 keer tegenkomen in zijn paleis. Waarvan vier keer in animatronic-vorm, wat wil zeggen dat er voor onderweg nog 4 animatronics overblijven die geen pardoes zijn.

Dat doet mij twee dingen hopen...
    1.Ik hoop dat die dingen niet heel de tijd tegen mij praten.
    2.Ik hoop dat die 4 andere bewegende dingen geen babbelende personages zijn.
    '''''''

13. Standaard Re: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

Er zijn blijkbaar al enkele bewoners in het paleis van Symbolica ingetrokken:

Foto: © Cinde_ve @Twitter
    Volg ons op Facebook, Twitter, Instagram en Youtube - Ga supergoedkoop op uitstap dankzij de pretparkdeals op Pretparken.be!

14. Standaard Re: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

Gisteren werden de pergola's van de wachtrij opgebouwd. Resultaat aan het einde van de dag:

Foto's: © Pretparken.be

15. Standaard Re: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

Die laatste foto's zijn toch niet van het einde van de dag ?

Ik vind het paleis er nog steeds niet overtuigend uitzien, maar heb nog wel veel hoop voor de binnenkant.

16. Standaard Re: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

Ik vind ook dat er grote fouten in zitten. Op verschillende plekken zijn er reeds witte lijnen aanslag te zien op de donkerbruine muren van de kasteelmuur door afsijpelend water. Een ander punt dat me enorm stoort, zijn de grote verticale lijnen in deze kasteelmuur. De willekeurige 'baksteenopbouw' wordt daar onderbroken door een grote gleuf van boven tot onderen wat doet lijken ofals het gewoon grote wanden decoratie zijn die tegen snelbouwstenen zijn geplaatst. Het vormt totaal geen geheel meer door hierdoor. Verder waren er op sommige plaatsen al muren gescheurd en neen, dat was geen decoratie

Verduidelijking uitleg van de verticale streep:

Foto: © Pretparken.be

Dat enkel de voorkant torentjes heeft, begint me minder hard te storen (gewenning?). Nu de rest rondom het gebouw meer wordt afgewerkt (op die afzichtelijke lijnen na ), mis ik die 'ontbrekende' torentjes niet meer. Ook als het geheel van die muren wordt afgewerkt met wat meer beplanting zoals klimop zoals op het parkplan reeds te zien is, zal het misschien best nog wel meevallen. Het wordt afwachten.
    Laatst aangepast door yelle8 : 10-02-2017 om 20:33

17. Standaard Re: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

Goed nieuws over het dak, dat zal niet blijven zoals het nu is maar een tuin worden.

Meer info in ons artikel.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

18. Standaard Re: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Goed nieuws over het dak, dat zal niet blijven zoals het nu is maar een tuin worden.
    Fantastisch. Ik leefde tot nu toe op de hoop dat de Efteling een zo prominent zichtbaar dak (vanuit de Pagode) toch niet onaangeroerd ging laten. Dit kan best mooi worden. Vind het een originele oplossing.

19. Standaard Re: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

Efteling toont voertuigen Symbolica in nieuwe aflevering making-of

In de nieuwe making-of is voor het eerst het ritsysteem en het bijzondere voertuig te zien. Bezoekers beleven de zeven minuten durende rit door het Paleis der Fantasie straks in een Fantasievaarder, een voertuig dat alle kanten op bewegen kan en daarmee zorgt voor een unieke ritbeleving.

Het ritsysteem in Symbolica is al even bijzonder, de attractie is ‘trackless’ waardoor bezoekers niet zien hoe de Fantasievaarders bewegen. Dit maakt een rit door Symbolica uniek en onvoorspelbaar. Er zijn in totaal 34 Fantasievaarders, waarvan twee ook geschikt voor gehandicapten. De voertuigen kiezen zelf hun route in de attractie en bewegen daarbij voor- en achterwaarts, roteren volledig, halen elkaar in en versnellen in bepaalde scènes.

Algemeen verantwoordelijke Pretparken.be

20. Standaard Re: [Efteling] 2017 - Symbolica: Paleis der Fantasie

Damn, die beelden van binnen die ze tonen zijn echt allesbehalve mis zeg. Ziet er echt mooi uit vanbinnen.

De voertuigen zijn wat minder imo. Mooi, dat wel, maar niet om te zeggen dat ze daar mee een schoonheidsprijs gaan winnen voor mij.
    Je vois la vie en des biscuits.

Bookmarks

Posting Regels