Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: TR | 16.04.11 | De grote transformatie van Holiday Park

Standaard TR | 16.04.11 | De grote transformatie van Holiday Park

Naast heel wat veranderingen achter de schermen en een boel kleinere veranderingen in het park zelf, investeert Plopsa dit jaar een hele smak geld in 8 grotere projecten. Hoewel de meeste daarvan maar klaar zullen zijn tegen de zomer lieten we ons niet tegenhouden om al eens te gaan kijken.

Algemeen
    Het moge duidelijk zijn: Holiday Park is een Plopsa-park geworden. Zonder dat het park al te veel van zijn eigen sfeer heeft moeten inboeten, is Plopsa er in geslaagd om met minimale ingrepen het park aan te passen aan wat men van een Plopsa-park mag verwachten:
    • In het hele park (behalve bij Expedition GeForce) zijn de Studio 100 Classics te horen,
    • De signalisatie werd op bepaalde plekken ver’plopsa’t,
    • Het aanbod in de restaurants loopt ongeveer gelijk met het aanbod in de andere parken,
    • Er zijn enkele meet-and-greet podia gekomen waarop men met figuren als Wickie, Maja, Flip en Holly op de foto kan,
    • Bij het binnenkomen krijgen de bezoekers een volwaardig parkplan en info-brochure over de shows,
    • Op de parking zijn erg mooie vlaggen te vinden met daarop enkele Studio 100 Media figuren,

Allemaal kleine zaken die niet te verwaarlozen zijn om een Plopsa-sfeer te creëren. Maar naast dit alles heeft Plopsa dit jaar ook al geïnvesteerd in een 8tal grotere projecten:

Holly’s Fahrschule
    Eén van de nieuwe attracties die wel al klaar zijn, vinden we in ‘Holly’s Cartoon Town’, naast ‘Holly’s Wilde Autofahrt’. Waar tot vorig jaar een kale grasvlakte was, vinden we nu een verkeerspark zoals we dat kennen uit andere Plopsa-parken. De attractie is erg mooi ingeplant naast de cartoony, op auto’s geïnspireerde wilde muis en was erg populair bij de kinderen. Enige minpuntje is misschien de plaatsing van de ‘garage’. Die staat zowat in het midden van het plein, waardoor het ten eerste veel kleiner lijkt en ten tweede het zicht wat ontnomen wordt…

Anubis Freefall Tower
    Eén van de lelijkste attracties van Holiday Park werd afgelopen winter volledig onder handen genomen. De lelijke witte bunker waaruit de freefall van het park vertrekt werd volledig beplakt in het thema van het Duitse huis Anubis, zowel buiten als binnen. Buiten vinden we naast de verbrokkelende muren en foto’s van de figuren van ‘Das Haus Anubis’ een groot scherm waarop afleveringen van de reeks getoond worden. Binnen, in de wachtrij, vinden we dan weer afbeeldingen van grote kaders met daarop scenes uit diezelfde reeks.

Tanzende Fontänen
    Op het aangrenzende ‘Platz der Nationen’ vinden we nog een nieuwe attractie, de meest iconische Plopsa-attractie: de dansende fonteinen. Samen met heel wat nieuwe banken, een nieuw meet-and-greet podium en de aangrenzende, vernieuwde Plopsashop zorgen deze speelse fonteinen voor een veel toffere sfeer op het plein dan vroeger.

Plopsa-Shop
    Vlak bij de ‘Platz der Nationen’ werd de grootste winkel van het park omgebouwd tot een Plopsa-Shop. Daar waar je in de andere Plopsa-parken zowat het volledige aanbod uit de Studio 100 catalogus kunt vinden, is het aanbod in Holiday Park een stuk eenvoudiger. Logisch, want figuren als Samson en Gert, Plop, Dobus, Mega Mindy,… zijn nog onbekend in Duitsland. De focus ligt er vooral op Tabaluga, Maja de Bij en Das Haus Anubis, maar ook Bumba heeft er zijn plekje al gevonden èn er is reeds een klein hoekje voor ‘Dive Olly Dive’.

Herr Frosch
    Nog steeds op de ‘Platz der Nationen’ vinden we een nieuwe attractie in aanbouw: de kikkers. In aanbouw is echter een groot woord. De hekjes rond de attractie, de betegeling en het operatorhokje zijn af, maar van de attractie zelf is nog geen spoor te bekennen. Verwacht wordt dat deze attractie af zal zijn tegen half mei.

Flip – Der Grashüpfer
    Achter deze ‘Herr Frosch’ vinden we de track van een andere typische Plopsa-attractie: de konijntjes. Voor Holiday Park heeft men er echter voor gekozen om de konijnen te vervangen door de sprinkhaan Flip uit de reeks Maja de Bij. De track lijkt op het eerste zicht een stuk langer dan die van zijn broertjes uit De Panne en Coo, en is een mooie vervanger voor de gedateerde kindermonorail ‘Tour des Fleurs’ die plaats moest ruimen voor deze attractie.

Majas Blumenturm
    Op een boogscheut van ‘Flip – der Grashüpfer’ vinden we een derde attractie in aanbouw: Majas Blumenturm. Dit is een kleine valtoren zoals we die kennen uit de indoorparken en binnenkort ook uit Majaland in Plopsaland De Panne, waar een identieke toren komt. Momenteel zijn de funderingen reeds gegoten, de attractie zelf zou tegen de zomer klaar zijn.

Tabalugas Abenteuer
    De laatste, en grootste nieuwigheid wordt ‘Tabalugas Abenteuer’. De erg verouderde bootvaart ‘Anno Tobak’ wordt hiervoor volledig hergethematiseerd naar de leefwereld van Tabaluga, een figuur die bij ons minder bekend is maar in Duitsland erg populair is. Plopsa voorziet voor het ombouwen van deze attractie maar liefst 750.000 euro en wil ook deze attractie klaarstomen tegen de zomer.

Ookal waren nog niet alle nieuwe dingen af, toch hebben we ons fantastisch geamuseerd in dit "nieuwe" Plopsa-park. Expedition GeForce is en blijft een beest en ook de stuntshow 'Jim Pond H²O, Operation Mantis' was fantastisch. Het park heeft een heerlijke, gezellige sfeer en Plopsa heeft te kennen gegeven die zo goed mogelijk proberen te bewaren...

Dè grote nieuwigheden komen in 2012 wist men ons te vertellen, maar ook met deze toevoegingetjes slaagt men er in om Holiday Park een Plopsa-touch te geven!

Meer foto's van de vernieuwingen zijn zoals altijd hier te vinden, en hier vind je nog een fotoalbum van het bezoekje! Adios, en tot de volgende!

Standaard Re: TR | 16.04.11 | De grote transformatie van Holiday Park

Bedankt voor het verslag. Binnenkort trek ik er ook naartoe, ben wel benieuwd want ik ben er nog nooit geweest . Is de oude Vekoma eigenlijk nog operationeel?

3. Standaard Re: TR | 16.04.11 | De grote transformatie van Holiday Park

Bedankt voor het verslag! Ik ben benieuw om het vernieuwde park volgende maand eens met eigen ogen te kunnen zien.

Is de thematisering rondom de toren eigenlijk permanent? Mij lijkt het snel snel in elkaar geknutseld om er volgend jaar weer wat anders permanent te plaatsen.

Snel in elkaar geknutseld of niet, chapeau voor wat er al gedaan is en wat er nog gedaan zal worden. Holidaypark is er, volgens deze foto's, toch al een stuk vooruit op gegaan. Bedankt voor het verslag!

Ik erger me eigenlijk best aan het Kuifje-lettertype op alle communicatie dit jaar. Ik vind de associatie van een erg bekend lettertype van een stripreeks met Plopsa, eigenlijk best fout. Snap niet zo goed waarom ze dit nu zijn gaan gebruiken.

Wat bedoel je met dat Kuifje ding? Ik ben niet mee...

Citaat Origineel gepost door Stefke Bekijk post
    Wat bedoel je met dat Kuifje ding? Ik ben niet mee...
    Kijk en vergelijk: het lettertype is gewoon het lettertype van de Kuifje-albums, en dat is niet bepaald een standaard lettertype:

Bedankt om de veranderingen eens mooi naast elkaar te zetten!

Ik heb enkel bij de free fall een dubbel gevoel; het gebouw vind ik mooi, maar waarom moest de naam van de attractie, het oog en de cast van het prgramma er nu bij staan? Eerst een prachtig huis zetten en dan sfeerpestende borden erbij... Vind ik niet zo mooi eerlijk gezegd.

Bookmarks

Posting Regels