Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 41

Onderwerp: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

1. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Nouja.. dat alles zo kort op elkaar staat vindt ik eigenlijk juist tof.. zo'n hele spaghetti bowl bij elkaar ziet toch wel indrukwekkend uit, en voor het bad is het ideaal dat het weinig plaats in beslag neemt.. enkel voor uitbreidingen is dit wat moeilijk, maar wellicht dat ze tegen dan een hal bij bouwen, of de glijbanen gewoon langs buiten laten gaan.
    Dutch, but not from Holland.
    I got my gun 'n I'm ready gonna fire at will, 'cause I Shoot to Thrill

2. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

waneer gaat de zwembad open? kwil daar wel eens naartoe gaan

3. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

KNOKKE-HEIST - De bouw van het nieuwe zwembad verloopt volgens plan, maar het imposante complex Duinenwater zal pas in augustus volgend jaar zijn deuren openen voor het publiek.

Wie door de Knokkestraat rijdt, kan er niet naast kijken: het nieuwe zwembad verrijst en wordt een imposant gebouw, hopelijk ook een echt zwemparadijs.

Het gemeentebestuur lanceerde de plannen voor het nieuwe zwembad zo'n tien jaar geleden. Heel wat inwoners kijken er dus al lang naar uit. Het bad zal zowel kunnen gebruikt worden door sporters als door mensen die willen ontspannen. Er komen ook vijf glijbanen.

Water- en winddicht

‘Sinds vorig jaar augustus, toen de bouw is gestart, is er al heel wat werk afgelegd', zegt operationeel directeur Michaël Schouwaerts. ‘Tegelijk ligt er nog heel wat werk voor de boeg.'

‘Het plan was om het gebouw voor de winter water- en winddicht te krijgen en we zijn daarin ook geslaagd. Het zwembad staat nog volop in de steigers, maar is al voor zestig procent gerealiseerd. De ruwbouw is in feite rond en nu gaat onze aandacht naar de binnenkant', verduidelijkt Schouwaerts.

‘Voor de vijf glijbanen gingen wij de mosterd halen in Duitsland, een land dat op dit vlak zeer vooruitstrevend is. De glijbanen worden geplaatst door een Nederlandse firma en zijn uniek voor de Benelux. Zo is de roetsjbaan voorzien van lichteffecten.'

Recreatief ontwerp

‘Naast het sportieve gedeelte, met het 25-meter bad en de glijbanen, is bij het ontwerp heel veel aandacht besteed aan het recreatieve. Niet iedereen wil immers baantjes zwemmen. In het complex is een recreatiebad voorzien met onder meer een golfslagbad, een peuter- en kleuterbad, en een bubbelbad. Zo hopen we ook families met kinderen te lokken', vertelt Schouwaerts.

Dat het zwemcomplex zijn deuren zou openen op 1april berust op een misverstand. Burgemeester Lippens had dit vorig jaar tijdens de zomer verklaard. ‘Hoewel de werken gunstig verlopen, is het onmogelijk om op 1april te openen. Na de afwerking van de binnenkant, is er nog een proefperiode. De opening is normaal voorzien in augustus volgend jaar', zegt Schouwaerts.

Aan het zwemcomplex Duinenwater hangt een prijskaartje van 20miljoen euro.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/

4. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Ik lees hier woorden als "groots" en "ongezien", maar ben ik de enige die vindt dat de glijbanen op het eerste zicht niet zo spectaculair zijn?

5. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Boh.. denk dat je daar van buiten weinig over kunt zeggen.. Zat glijbanen die er weinig spectaculair uit zien, maar als je er langs af gaat toch best heftig zijn.. Daarvoor heb je niet altijd een stijl verval nodig, de juiste manier van bochten leggen en dergelijke kan al enorm veel schelen..

Bijvoorbeeld: De familieglijbanen in Duinrell kunnen behoorlijk heftig zijn, heb er al mensen compleet 90 graden uit de buis zien komen om tot halverwege de landingzone door de lucht te vliegen

6. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Ben wel blij met de komst van de bowl & cone glijbanen, heb er nog nooit van dat type gedaan. CenterParks krijgt ook een bowl, maar het is een andere soort (eindigt niet met een plons uit de trechter hier maar glijdt nog even verder. Voor zij die zich afvroegen hoe ze dit gaan uitwerken op de vorige pagina, waarschijnlijk zoals: http://www.youtube.com/watch?v=Sl4NPLfLVVk). Goed nieuws dat we dus in België beide types zullen hebben.

Citaat Origineel gepost door Xtremerides Bekijk post
    De Wormhole is bijvoorbeeld niets te vergelijken met de Topsy Turvy River van De Eemhof die ik trouwens dit weekend wel even getest heb.
    Bedoel je dat hij minder goed is dan in De Eemhof? Of hoe bedoel je. Ben trouwens fan van je YouTube kanaal

7. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Dat er ook 2 trechters in zitten. Verder wordt dit de eerste Wormhole voor Boer Glijbanen dus ik ben benieuwd. De Crazy Cone van Van Egdom schommelt al iets meer dan de Topsy Turvy van Proslide

Maar ik zal het uitleggen in Pretparktaal. Het zijn zeg maar allemaal keverbanen alleen de één is soepeler en sneller dan de ander.
    Ik ben dol op fans Leuk, deze glijbanen komen er natuurlijk ook op

Of het spectaculair is altijd nog maar afwachten maar wat is spektakel? Dat je met een noodvaart eruit vliegt? Dat je blauwe plekken krijgt omdat jeje moeilijk overeind kan houden of weer simpel weg de snelheid?

We gaan het meemaken jongens! Kijk glijbanen bouwen is eigenlijk net RCT. Je hebt gewoon mallen die bepaalde stukken maakt en je hebt dan bochten, rechte stukken en afdaling. Je kunt het niet zo maken zoals een achtbaan. Die kun je helemaal berekenen en het staal zo maken dat die soepel loopt. Met glijbanen gaat dat gewoon niet omdat je dan iedere keer nieuwe mallen moet kopen en dus duur is. Het wordt dus gewoon afwachten wat dit wordt. Maar die Trechter bijvoorbeeld is vrij standaard. 11m dat is ongeveer net zo hoog als die van Eindhoven de Turbo Tol. Wormhole zal wel dus ongeveer gelijk zijn aan de Eemhof de Turbo Twister en de bandenbaan hoop ik dat er een goed paar aantal scherpe bochten in zitten maar dat is geen probleem bij Boer. Boer heeft nogal de neiging om gek te doen en dat zullen ze hier ook wel gedaan hebben. Die bouwen de banen lekker heftig, bekijk Maaseik Aqua Droom maar eens!

Vorig jaar een bezoek gebracht aan de fabriek en zo zie je ongeveer hoe glijbanen gemaakt worden:
    http://www.youtube.com/watch?v=mAfzCQ3IwJo
    www.Xtremerides.nl - Dat is een dagje uit op het web! www.youtube.com/Xtremerides <-- Hier vind je de mooiste videos van de kermis!

8. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Als een baan zo heftig is dat ik er potentieel blauwe plekken aan kan over houden (meer ook niet) ben ik fan .. Ik vond het bijvoorbeeld heerlijk om met 3 de Moonlight in Duinrell af te glijden.. personeel was er minder blij mee helaas... In Aqualand Köln hebben we dan weer steeds kettingen van 4 gemaakt op een banden baan.. daarmee ging je écht te snel, waardoor we op het eind van de avond allemaal nogal wat blauwe plekken hadden (vooral van het over elkaar heen duiken en hutselen bij de landing).. maar daar hebben wij ons wel nog het beste mee geamuseerd, ondanks dat er nog vele andere en modernere glijbanen zijn.

Het is net als bij een woodie.. een beetje pijn hoort erbij

9. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Citaat Origineel gepost door Xtremerides Bekijk post
    Leuk, deze glijbanen komen er natuurlijk ook op
    Ja, en ik kom in die glijbanen Wat doe je trouwens voor Boer? Of bedoel je dat je enkel hun filmpjes maakt? Zalig als dat een full time job is Maar ook een droomjob is wat je daar beschrijft, kiezen welke glijbaanstukken er aan elkaar gehangen worden
    Doe jullie best, mijn huidige favoriete glijbaan in België bevindt zich een paar kilometer verder: Apollo in Oostduinkerke

10. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Nee, Ik werk Freelance voor Boer glijbanen en tegenwoordig ook voor Van Egdom. Die verkopen ook waterattracties! :L :P Ik maak foto en videos voor ze maar dik betaald is het niet hoor De meeste inkomsten heb ik gewoon van mijn site/youtube.

Ik werk ook nog gewoon af en toe eens op de taxi. 24 uur en de rest vul ik hier allemaal mee aan. Maar het lijkt allemaal mooier dan het is hoor. Blijft toch gewoon werk. Ik heb als voorbeeld afgelopen zondag 3 baden bezocht: Sportpunt Goes, Cariba Bad Gorichem en dan tot slot Stappegoor in Tilburg. Heb totaal 4 uur "gezwommen" maar je bent eigenlijk alleen maar bezig met foto's en video's maken. Het is niet zo dat je lekker gezellig met je vrienden kan geinen op een glijbaan die tijd zit er gewoon neit in
    www.Xtremerides.nl - Dat is een dagje uit op het web! www.youtube.com/Xtremerides <-- Hier vind je de mooiste videos van de kermis!

11. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

En, is er nog nieuws? Want over een maandje ging hij open zeker?
    Is er een naam voor het zwembad bijvoorbeeld?

Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Citaat Origineel gepost door Cerberuser Bekijk post
    En, is er nog nieuws? Want over een maandje ging hij open zeker?
    Is er een naam voor het zwembad bijvoorbeeld?
    Ik ben er net nog even voorbij gereden en ik denk aan de buitenkant te zien dat ze toch nog wel wat te doen hebben.
    Over een naam heb ik niks gezien.
    "Als er maar geen storing is in de achtbaan van het leven."

13. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Dacht dat die in Augustus open ging?

@ Cerberuser: De naam wordt 'Duinenwater'. Dat heb ik net op een bordje gezien.

Citaat Origineel gepost door jarno97 Bekijk post
    @ Cerberuser: De naam wordt 'Duinenwater'.
    Concurrentie voor Duinrell's tikbad?
    Megacoasters.nl Work in progress.

16. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Ik hoop het, op termijn

17. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Een 1000-tal gasten waren deze morgen getuige van de officiële opening van het nieuwe zwembad binnen het project Duinewater. Na meer dan 20 jaar palaveren is het zwembad een feit. Kosten nog moeite gespaard dus om dit deze morgen dik in de verf te zetten. Het zwembad zelf is zonder twijfel een geslaagd concept. ‘Het is een combinatie geworden van sport- en recreatief zwemmen', zegt directeur Michaël Schouwaerts. ‘Er was vanuit de gemeente een duidelijk vraag naar een zwembadcomplex dat voldoet aan de verwachtingen van mensen die graag gaan zwemmen. Dat het zo lang moest duren, lacht men snel weg. Volgens Eerste Schepen Willems verwacht men zo’n 350 000 bezoekers per jaar. Dat is maar liefst 958 zwemmers per dag. ‘Tijdens dit openingsweekend mogen 250 inwoners de eerste duik nemen in het zwembad', weet Schouwaerts. Het complex kost 22,5 miljoen euro. “ Wie als eerste zwom kreeg ook een diploma. Nog tot 18 uur zaterdagavond worden de bezoekers rondgeleid om er kennis te maken met het sportbad, het instructiebad met beweegbare bodem en het indrukwekkende glijbanencomplex. Daarnaast ook het recreatieve bad met golfslag en de ruimten met sauna en wellness-faciliteiten. De zaal voor fitness en indoor cycling draait dan eveneens al op volle toeren. Morgen (zondag) mag iedereen van 10 tot 18 uur een kijkje nemen of actief deelnemen aan een waaier van activiteiten. Vanaf maandag 13 augustus opent het zwembad Sportoase Duinenwater echt zijn deuren. Het complex is dan dagelijks open van 8 tot 22 uur van maandag tot vrijdag en van 8 tot 18 uur in het weekend. Ook tijdens de opening deze morgen kon nog niemand bevestigen of alle scholen vanaf september naar het nieuwe zwembad zouden komen zwemmen. Afwachten dus. Laat ons duimen voor het succes van dit nieuwe zwembad. Intussen hoop men bij Westtoer dat men in Knokke-Heist blijft investeren in “all-weather”-infrastructuur.
    Bron: http://kmoinfo.typepad.com/kneistikrant/

Foto's Anne-Marie @ http://kmoinfo.typepad.com/kneistikrant/ >> kneistikrant
    Het volledige fotoalbum: http://www.flickr.com/photos/kneisti...th/7758825186/

Man, dat ziet er cool uit. 'k Zal het binnekort eens moeten uitproberen, ik woon er toch dichtbij.

19. Standaard Re: [Knokke] Nieuw reusachtig aquapark

Van de winter ook eens heen rijden. Even de nieuwe baantjes doen

Hoe is het kinder deel?

Bookmarks

Posting Regels