Pagina 3 van 34 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 670

Onderwerp: [WB] 2013 - Psyké Underground

1. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Het zal wel weer gekoppeld worden met de nieuwe leefwereld van walibi met kleurrijk decor van het verhaaltje.

Ik neem aan dat we eigenlijk geen heropening zullen zien maar de bouw van iets helemaal nieuw. Op dat ijzer die er nu staat kan onmogelijk nog een trein rijden, roest en natuur hebben de baan doorgebeten en hierop een trein zetten zou wel wat anders geven dan vast hangen in de loop maar eerder een final destination scene XXL. Gerstlauer zal dus een nieuwe attractie bouwen in de stijl van de Schwarzkopf layout en Gerstlauer kennende zal er wel een krachtig iets van maken met hopelijk een langer uiteinde om terug te bollen.

Toevallig zal het openen in hetzelfde jaar dat ook Plopsa grote coaster plannen heeft in 2013. Hun samenwerking met Vekoma blijkt ook erg interessant te worden en kunnen weer getuige zijn van de Belgian coaster war 2013. De laatste was Dizz VS Vicky maar dit is van een groter kaliber.

Ik hoop maar voor Walibi dat ze zelf nog beslissen hoe hun nieuwe coaster zal noemen. Ik hoor de mensen al zeggen ' C'est malade, je tiens une fois de plus sur la Pikachu'. Daarbij zouden de rechten veel te duur zijn, dan zou misschien 'Planet Vegeta' beter zijn, dat is ouder en minder duur kwa rechten.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

2. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door pompoen Bekijk post
    Het zal wel weer gekoppeld worden met de nieuwe leefwereld van walibi met kleurrijk decor van het verhaaltje.
    Naar verluid zou er naast en rondom Turbine een geheel nieuw themagebied gebouwd worden, waarbij ook FlashBack en Dragon Boats behoren. Dit werd trouwens ook bekend gemaakt toen we de blue-prints van Turbine en de Spinning Coaster te zien hebben gekregen. Die nieuwe zone kreeg volgens de plannen de naam 'Fabulous Area' mee, genoemd naar het theater. Naar wat ik gelezen heb, zou de thematisatie van Turbine nauw aansluiten bij de thematisatie van FlashBack, dus FlashyBack eigenlijk.

Op zich heb ik er geen problemen mee dat men Turbine gaat aanpassen aan de nieuwe huisstijl van het park. Waar ik wel een probleem mee zou hebben, is dat men het concept van 'Speed of Sound' uit Walibi Holland gaat overnemen en er hun eigen versie van gaan maken. Met alle respect voor wat men in Walibi Holland heeft gedaan, maar ik vind 'Speed of Sound' eigenlijk schreeuwerig lelijk en het station lijkt eerder overgenomen uit een tekenfilm van de Looney Tunes. Moest men nu Rattle Snake zo'n thematisatie hebben gegeven, dan was het okay, aangezien het om een kiddiecoaster, maar een achtbaan zoals een Boomerang zo'n thema geven vind ik misplaatst.

Dat Turbine dan gethematiseerd zal worden naar voorbeeld van FlashBack en men opnieuw voor het fabrieksthema kiest, dan heb ik daar geen enkel probleem mee. Ook niet moest men daar een vleugje The SkunX of Monotowny aangeven. Laat mij even het kind uithangen en fantaseren: Montowny heeft een metro die Walibi, Squad en consoorten naar Shimmeria brengt? Thematiseer de wachtrij van Turbine naar een verouderde en verloederde metrohal en het station naar een 'verkrapuliseerd' metrostation en je hebt een perfect concept, toch? 't Moet Walibi Belgium trouwens geen geld kosten. Achtbaan af in 2013, de thematisatie laten verloederen kunnen ze en voor de krapuullook laten ze een week voor opening een bende marginale scholieren los in de wachtrij en klaar is kees.

Neen, serieus, ik kijk enorm uit naar de verdere vorderingen aan Turbine en ik ben echt benieuwd wat ze ervan gaan maken. Als CDA Turbine een themabad geeft (lees: geld vrijmaakt) zoals bij Oz'Iris in Parc Astérix, dan ben ik een zeer tevreden mens. But time will tell, het blijft CDA en Walibi...

3. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

En ze zijn vertrokken...

Bron: Pretparkkriebels en World of Coasters

4. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Niet te vergeten: de vernieuwde trein

The more you like yourself, the less you are like anyone else, which makes you unique. (Quote: Walt Disney)

5. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Over die treinen is nog geen zekerheid he! Deze zijn van een ander park waar Gerstlauer ook een shwartzkoph heeft aangepakt.

Maar als ik is even zie zit er achter de turbine een themingbedrijf Joravision. Afgaand op wat ik op hun site vind staan ze mee in voor de gehele rebranding van Walibi. En gezien hun reclamespot op de site is dit bedrijf toch ook niet van de kleinste. Dit in combinatie met Neverland, ook een groot themingbedrijf, denk ik dat we een geheel nieuwe weg aan het inslaan zijn met Walibi. Het komt allemaal misschien wat traag op gang, maar ik denk wel degelijk dat we de nieuwe start niet gemist hebben.

Natuurlijk is het allemaal afwachten en dergelijke maar eens positief denken doet toch zo'n deugd. Ik ben in elk geval benieuwd naar de nieuwe turbine! Overigens vind ik het idee van het metrostation en de shimeriametro geen slecht gedacht. Afwachten

6. 15-05-2012, 10:26

7. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

He he, nu lijkt het zeker dat je met duidelijk kunt zeggen dat Turbine gaat heropenen. Ik ben benieuwd hoe Joravision (en Gerstlauer) dit gaan aanpakken!
    Megacoasters.nl Work in progress.

8. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    Een themingbedrijf gaat geen nieuwe treinen in elkaar steken hé

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    shwartzkoph
    Excuseer ?
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

9. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

[/QUOTE]

Zie je deze treinen al in de kleuren van de turbine voor je?
    Ik allesinds wel. leuk dat ze ook met lap bars werken.

10. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Amai het hele jaar van die prachtige schuttingen, wordt gezellig wandelen richting COT, flashback e.d. op drukke dagen. Ze hadden beter het hele gebied dichtgedaan want veel pad blijft er niet meer over.

Ik vind het nog altijd erg dat ze opnieuw investeren in een 30 jaar oude achtbaan, maar ze doen maar. Het park heeft capaciteit nodig, een betrouwbare nieuwe achtbaan en met dit zal dit niet lukken en blijft het park opnieuw stilstaan..
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

11. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door coasterfanman Bekijk post
    He he, nu lijkt het zeker dat je met duidelijk kunt zeggen dat Turbine gaat heropenen. Ik ben benieuwd hoe Joravision (en Gerstlauer) dit gaan aanpakken!
    Hebben er hier niet ooit ergens tekeningen gestaan uit de vergunningsaanvraag over hoe het station er mogelijk zou gaan uitzien. Was het niet een industri¨¨ele look? Waarschijnlijk gaat Joravision dit dan uitvoeren.

12. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door joachim1107 Bekijk post
    Hebben er hier niet ooit ergens tekeningen gestaan uit de vergunningsaanvraag over hoe het station er mogelijk zou gaan uitzien. Was het niet een industri¨¨ele look? Waarschijnlijk gaat Joravision dit dan uitvoeren.
    Volgens mij zou er alleen een tunnel om de twee uiteindes komen

13. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Deze concepten zijn wel mooi, maar ik vind ze niet staan bij het geheel die Sirocco alias Turbine ooit was... Het ding is nooit gemaakt geweest met het oog op een indoor-coaster, en deze coaster volledig incapselen lijkt me te veel weg te nemen van de originele beleving.

14. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Ik neem aan dat de rechtse afbeelding de huidige Turbine is en links hoe Turbine er volgend jaar hoort uit te zien?
    Je ziet dat ze de gebouwen tot voorbij de "spikes" willen verlengen. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat die tunnels rond beide spikes mooi zullen zijn. Althans niet op deze afbeelding.

Wat ik nog het meest vreemd vind is dat de supports totaal verschillen op beide afbeeldingen. Zouden ze de bestaande vertikale supports echt vervangen door andere schuin geplaatste supports?

Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

De rechtse afbeelding is een concept voor het overtunnelen van enkel de pieken en de linkse is de concept art voor het uitbreiden van het gebouw zelf, dit zijn twee verschillende mogelijkheden. De afwijkende suports waren me ook dadelijk opgevallen, afwachten wat ze hiermee zullen doen denk ik.

16. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Het gaat hier wel om concepttekeningen, niet om effectieve plannen. De getekende supports zijn gewoon aangepast naargelang het uitzicht van tunneling of schoorstenen. In het echt ziet het er altijd wel een beetje anders uit natuurlijk...

17. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Tekening 1 zal hoe dan ook te duur uitvallen (nieuwe supports plus te veel nieuw te bouwen gedeelte). Het zal er dus waarschijnlijk veel meer gaan uitzien zoals tekening 2.

18. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Vandaag in Walibi geweest en een paar veranderingen gezien aan de Turbine/Sirocco.
    De baan zijn ze bezig in het zwart te verven,

Ik denk dat deze man bezig is om de groene balken te schilderen of toch zeker iets te schilderen want hij was duidelijk bezig met een borstel,

Nog een kijkje achter de schermen,

Het is zeer krap lopen langs de werf,

19. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Bedankt vermote voor deze zeer mooie update! Ik vind dat zwart er alvast strak uitzien

20. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door coasterfanman Bekijk post
    Bedankt vermote voor deze zeer mooie update! Ik vind dat zwart er alvast strak uitzien
    Dat zie je volgend jaar niet meer hé .

Geen nieuwe supports dus, of heeft WB tegenwoordig zooo weinig toekomstvisie dat ze supports die er nog maar enkele maanden zullen staan schilderen ? Ach, beter dit dan dat verroeste groen...
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

21. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

ok cool. maar ze schilderen het gebouw en schilderen de baan. ging het gebouw niet weg en ging er geen nieuwe baan komen? wat is er anders nieuw aan behalve dat er 2 buizen aan zullen komen?

Bookmarks

Posting Regels