Pagina 1 van 34 1 2 3 4 5 11 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 670

Onderwerp: [WB] 2013 - Psyké Underground

1. Standaard [WB] 2013 - Psyké Underground

De discussie bestaat al langer in dit topic. Maar omdat het topic echt te lang werd heb ik besloten een nieuw topic te beginnen.

In dit topic gaan we verder op het nieuwe leven dat Turbine krijgen vanaf 2013. Het volledige artikel dat op de site van Walibi staat:

Citaat Origineel gepost door Website Walibi
    Iedereen heeft wel herinneringen aan een ritje in de Sirocco / Turbine.
    Het angstzweet dat uibreekt, het hart dat sneller gaat kloppen, de klamme handen... Iedereen die deze attractie ooit heeft durven doen herkent zich in deze situatie!
    Na een indrukwekkende lancering (van 0 to 90 km/u in 3 seconden!) ga je meteen overkop in de immense looping. Bij het bereiken van het hoogste punt (45 meter hoog!) heb je even de tijd om op adem te komen, maar niet voor lang... Voor je het weet leg je hetzelfde parcours achterwaarts af, wat de spanning alleen maar opdrijft!

Geeft deze omschrijving je reeds heimwee naar de sensatie van een ritje op de Sirocco / Turbine? Dan hebben we zeer goed nieuws voor jou! Deze mythische attractie zal in 2013 opnieuw zijn opwachting maken in het pretpark Walibi Belgium.

Midden mei beginnen de grote werken aan de attractie voor een periode van 12 maanden. Uiteraard houden we jullie op de hoogte van de werkzaamheden in en rond de attractie.

Bron: www.walibi.be

In het ander topic schreef Vampire ook al deze post:

Citaat Origineel gepost door vampire Bekijk post
    Nieuwe treinen? :

Zouden de nieuwe treinen voor Turbine er zo uit gaan zien? Gerstlauer heeft ook een contract om de SuperDooperlooper van nieuwe treinen te voorzien. Dit zouden ze wel eens kunnen zijn. Gerstlauer gaat hiermee wel erg terug naar de schwarzkopf roots!
    Hij haalde hier aan dat Gerstlauer voor de SuperDooperlooper in Herseypark (VS) deze treinen heeft gemaakt, de kans is dus groot dat Walibi ook dit soort treinen gaat krijgen. Al blijft dit uiteraard een roddel.
    Luister elke maandagochtend naar een nieuwe aflevering van www.pretparkland.be!

2. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

De reclame vindt ik alvast goed.. hoewel nog beperkt.. ze beseffen kennelijk donders goed dat ze de beste baan van België daar hebben staan.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

3. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    De reclame vindt ik alvast goed.. hoewel nog beperkt.. ze beseffen kennelijk donders goed dat ze de beste baan van België daar hebben staan.
    Ik denk niet perse de beste, maar wel de bekendste. Voor velen is dat ''hun eerste''. Het is een soort Python van België. Ik denk niet dat het de beste is, een veel modernere baan als Anubis scoort denk ik beter.
    Megacoasters.nl Work in progress.

4. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Ik dacht dat de python van België Looping star was... Maar die is ondertussen natuurlijk al wel een hele tijd weg helaas. Laat Turbine: mission 3 maar komen, hoe meer Schwarzkopf hoe beter!
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

5. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door coasterfanman Bekijk post
    Ik denk niet perse de beste, maar wel de bekendste. Voor velen is dat ''hun eerste''. Het is een soort Python van België. Ik denk niet dat het de beste is, een veel modernere baan als Anubis scoort denk ik beter.
    Bwa toch niet hoor De lancering bij turbine is vele malen beter en dan die machtige looping! Achteruit is absoluut een meerwaarde! Voor mij kan Anubis hieraan een puntje zuigen...

6. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Misschien maar een groot geluk dat ze beseffen wat een populaire achtbaan ze in hun park hebben staan. Stel je voor dat dat niet zo was, dan was er misschien als sinds 2002 -toen Turbine er een half seizoen uitlag- geen Turbine meer.

Trouwens, ik heb het altijd vrij opmerkelijk gevonden hoe ze daar in Waver maar blijven investeren in Turbine. Het is bij wijze van spreken een antiek krel, maar al die jaren heeft men kosten nog moeite gespaard om de baan operationeel te houden. En da's omdat men beseft dat er kritiek zou komen moest men Turbine verwijderen. En net zozeer vind ik het vreemd dat Turbine zo populair blijft. Misschien is het daarom de naam 'legende' toch wel waardig al is er kritiek op die benaming. Maar denk maar eens na: Tornado, nog zo'n klassieker die heel wat beweging heeft gebracht in het Europese pretparklandscap, is ondertussen al weggeroest op de schroothoop. En Vampire, een achtbaan die er 10x spectaculairder uitziet dan Turbine, kan bijna niet tegen de populariteit van die goeie ouwe opboksen. Six Flags bracht naast Vampire ook modern achtbaangeweld zoals Cobra en Weerwolf, maar Turbine bleef populair.

Ik ben er rotsvast van overuigd dat als Walibi Belgium dit project goed aanpakt en de juiste reclamecampagne op poten zet, men zeker voor een massa bezoekers naar het park kan zorgen. Ik ben alvast zeer benieuwd naar dit project. Ik kijk er al naar uit

7. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    En da's omdat men beseft dat er kritiek zou komen moest men Turbine verwijderen.
    Vind ik nogal vreemd. Als ze een andere attractie zouden plaatsen die de turbine waardig vervangt waarom zou er dan kritiek moeten komen?
    Ik geef 2 extreme voorbeelden:
    *SFGA : great american scream machine > green lantern
    *Cedar point: boomstammen > maverick

In Europa:
    *Alton towers: Corkscrew > thirteen (afscheidsfeest voor corkscrew maar dan laat men het achter zich en gaat men verder)

Turbine niet verwijderen is voor walibi de meest gemakzuchte en goedkoopste manier. Er veel show rond verkopen en men weet dat men weer 5 jaar verder kan. Als men echt vooruit wil, dan laat men turbine voor wat het is, en stopt men met daar nog verdere energie in te steken.

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Six Flags bracht naast Vampire ook modern achtbaangeweld zoals Cobra en Weerwolf, maar Turbine bleef populair.
    Het is mij nog nooit opgevallen dat de turbine zo populair is.. de enigste reden waarom er altijd een wachtrij is, is omdat er geen capaciteit is. Verder zie ik geen aanwijzingen dat heel belgie terug naar walibi zou gaan omwille van turbine. Precies of het park staat of valt met turbine.
    Laatst aangepast door slimmerik : 27-04-2012 om 11:11
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

8. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Ikzelf was altijd extreem bang in Sirocco/Turbine! Ik heb het niet zo met banen die geen heel parcours vormen! Ik was altijd bang dat die trein er eens ging afrijden! Dus als ik in Turbine zat,en zéker nadat hij ondersteboven was blijven hangen,was dat altijd inderdaad met klamme handen,het angstzweet dat uitbrak en hartkloppingen! Die omschrijving klopt volledig voor mij! Of ik de baan nog volledig vertrouwde nadat hij was blijven hangen? Nee...Daarom dat ik er zo extreem bang in was! Maja,de kans dat dat gebeurd is zodanig klein,maar toch! Dat heeft altijd meegespeeld bij mij als ik een ritje ging doen! Dat begon al bij het aanschuiven in die tunnel,daar kreeg ik het al superbenauwd! Enfin,ik ben blij voor de fans dat Walibi terug gaat investeren in Turbine maar of ik ooit nog een ritje ga wagen,da's nog dé vraag!

9. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door ignace Bekijk post
    Ik dacht dat de python van België Looping star was...
    België heeft geen pretpark zoals de Efteling, en heeft bij gevolg ook niet onmiddellijk een eigen Python. Ik denk dat de "Python van België" eerder gebonden is aan de regio. De Looping (Bobbejaanland) in de Kempen en Limburg, de Boomerang (Bellewaerde) in Oost- en West-Vlaanderen en de Sirocco (Walibi) in de rest van het land.

Sirocco is vooral iconisch voor Walibi. Het zette het park op de kaart. Niet enkel door het unieke karakter van de baan, maar vooral door het voorval/ongeval in 1996/1997 (?). Dat heeft voor een enorme hype rond de baan gezorgd. Ik deed de baan tijdens het (voorlopig) laatste openingsjaar voor het eerst, maar was er niet echt van onder de indruk. Ik weet niet waarom, maar ik denk dat de verwachtingen té hoog waren.
    Plopperdeplop!

10. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Ik heb zelf nooit Sirocco of Turbine kunnen doen om de simpele reden dat het ding nooit werkte toen ik in Walibi was.
    Eerlijk gezegd snap ik ook niet meteen wat nu zo legendarisch aan zo'n baantje.
    Mss dat ik ooit van mijn leven nog eens naar Walibi ga, al lijkt dat heel onwaarschijnlijk, en mijn ongelijk in mijn gezicht gegooid krijg van deze achtbaan. Maar het zou me verwonderen moest dit ding echt indruk op me maken.

11. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door cyberbeast Bekijk post
    Ik heb zelf nooit Sirocco of Turbine kunnen doen om de simpele reden dat het ding nooit werkte toen ik in Walibi was.
    Eerlijk gezegd snap ik ook niet meteen wat nu zo legendarisch aan zo'n baantje.
    Mss dat ik ooit van mijn leven nog eens naar Walibi ga, al lijkt dat heel onwaarschijnlijk, en mijn ongelijk in mijn gezicht gegooid krijg van deze achtbaan. Maar het zou me verwonderen moest dit ding echt indruk op me maken.
    Ik hoop dat ze je op enige manier kunnen overtuigen om terug te keren. Ondanks dat ik de wederkeer niet goed vind en Turbine zie als een mooi afgerond verhaal dat nu weer wordt opgegraven, blijft het wel een fantastische baan. Zeker in de echt oude tijden met de aanwezige muziek.

Turbine heeft geen volledig parcour en een beveiliging die (relatief) niet vaak wordt gebruikt bij achtbanen met een looping. Beide zaken zorgen voor een angsteffect. De lancering is erg krachtig alsook het lawaai door het tandwiel. En dan zwijg ik nog over de immense looping.
    Informatie is voor iedereen, steun Wikipedia!
    (In de link staan tevens mijn bijdragen omtrent pretparken)
    Muziekfan? Volg dé festivalblog bij uitstek!

12. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Ikzelf heb deze baan gedaan in het Sirocco tijdperk en genoeg als Turbine... En vreemd genoeg snap ik de 'legende' noch de hele poespas rond deze baan totaal niet...

Ikzelf persoonlijk vond hem beter voor het Six Flags tijdperk in open lucht, de toevoegingen achteraf (lees lichtjes en ingecapsd) waren voor mij totaal geen meerwaarde.
    Het ding beschikt wel over een vrij krachtige launch en idd het geluid van het bewuste vliegwiel en 'catchers' heeft iets. Maar voor de rest is er naar mijn eigen persoonlijke mening niks aan. Ik had toch liever een deftige vervanger gezien.

Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Ikzelf herinner me deze baan enkel van het Sciroco tijdperk, ik was toen een jaar of 11, en vond dit toen een machtige baan. Mede door het feit dat de lancering toen nog uniek was, Turbine heb ik nooit gedaan, dus ik weet niet wat de effecten en het indoor zijn voor meerwaarde of afbraak deden aan de baan.

Wat de vernieuwing betreft ben ik wel positief, elke schwarzkopf die van de sloop gered kan worden is voor mij een pluspunt.
    Wat het thema zal worden, ben ik in de overtuiging dat dit wel eens de Speed Of Sound van Belgie kan worden, aangezien er nog geen attractie staat in Begie in dat thema, en kijkend naar Walibi Holland waar La Via Volta ook opgeknapt werd en dat thema kreeg,acht ik de kans groot dat ook Turbine het welbekende deuntje zal meekrijgen en mogelijk ook die theming.
    Laatst aangepast door bobby turbo : 27-04-2012 om 22:15

14. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door Parklife Bekijk post
    Ik hoop dat ze je op enige manier kunnen overtuigen om terug te keren.
    Dat zit er niet in.

Ik had vroeger al eens een bericht gepost op die forum over Walibi dat toen gewist werd door een of andere mod omdat mijn mening waarschijnlijk niet strookte met de maatschappelijke waarden.
    Ik vat het kort samen. Doorheen de dag was er steeds geweld en rumoer. Niet het pretparkgeluid dat je gewoon bent, maar echt aggresief. Het ging uitsluitend om allochtone jongeren. En eigenlijk waren we geen moment op ons gemak. Er werden doorheen de ochtend trouwens met regelmaat groepjes van deze jongeren uit het park gezet. Toppunt was een ventje dat het leuk vond om mij uit te dagen door zowat tegen mijn neus te komen staan en bijhorende beweging te maken. Ik heb wijselijk niet gereageerd, een stap opzij gezet en doorgelopen. In de wachtrij voor Vampire stonden we alleen in het station toen plots een autobus allochtone jongeren het station kwam ingestormd en ons zomaar opzij duwden. We stonden daar maar voor oetlul.
    Het werd zelf zo erg dat we onze frieten ergens in een hoekje zijn gaan eten waar bijna niemand kwam, om toch iets of wat op ons gemak te zijn.

Vreemdgenoeg leek er om 14u00 stipt zowat geen enkele dergelijke jongeren meer te bespeuren in het park. Ging Aqualibi open om dat uur of wat was er aan de hand, geen idee. Toen werd het ook een stuk leuker.

Ik wil hier helemaal niet racistisch overkomen, al zal dat er wel op lijken. Maar het zijn gewoon echt feiten. Ik heb dan ook helemaal geen reden om die jongeren zomaar zwart te maken. Hell, er spelen genoeg Marokkanen enzo in mijn voetbalpl en dat zijn echt leuke gasten. Ik zou mijn vriendin nooit meer meekrijgen naar Walibi, dat weet ik nu al.

Edit: hoop maar dat ik geen ban krijg omdat ik dit schrijf. Het zijn echt feiten en wil dan ook niemand op dit forum aanvallen.

15. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Slopen die handel! De laatste keer dat ik dit type deed was in 2010 in Nagashime Spa Land. Deze baan was wel perfect onderhouden, maar gaf me allesbehalve een kick, vandaar dat ik het gehouden heb op 1 ritje. Nee, dit soort banen zijn vandaag de dag totaal achterhaald, tijd voor iets vernieuwend daar in Waver.
    Atlantic Cup 2016 winners !

16. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door zottewoef Bekijk post
    Slopen die handel! De laatste keer dat ik dit type deed was in 2010 in Nagashime Spa Land. Deze baan was wel perfect onderhouden, maar gaf me allesbehalve een kick, vandaar dat ik het gehouden heb op 1 ritje. Nee, dit soort banen zijn vandaag de dag totaal achterhaald, tijd voor iets vernieuwend daar in Waver.
    Honderd percent gelijk! Heb het hier al geschreven tijd voor vernieuwing en modernisering, daarmee gaan ze geen nieuw publiek aantrekken. Misschien het eerste jaar of beter de eerste maand van de heropening een paar die uit nostalgie nog eens langskomen en daarna niemand meer. Dit is achteruitgang in plaats van vooruitgang.

17. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door coasterfanman Bekijk post
    Het is een soort Python van België.
    Python is de Tornado van Nederland...
    Coastercount: 147

18. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door zomerfun Bekijk post
    Honderd percent gelijk! Heb het hier al geschreven tijd voor vernieuwing en modernisering, daarmee gaan ze geen nieuw publiek aantrekken. Misschien het eerste jaar of beter de eerste maand van de heropening een paar die uit nostalgie nog eens langskomen en daarna niemand meer. Dit is achteruitgang in plaats van vooruitgang.
    Hoewel de vervaging van Turbine door een modernere, meer spectaculaire coaster natuurlijk veel beter is dan een heropening van de baan: Het gaat niet gebeuren. Ik zou het accepteren en blij zijn dat we toch iets hebben... Al is het maar een gepimpte baan.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

19. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

Citaat Origineel gepost door zottewoef Bekijk post
    Tjah ik heb die turbine van nagashima ook gedaan in 2010 en hij leek me inderdaad ook iets minder krachtig dan de walibi versie.
    Maar je mag ook niet vergeten dat die baan in nagashima letterlijk en figuurlijk in de schaduw staat van het monster steel dragon 2000 he!! En ook nog es naast een looping star, die toch ook nog net iets leuker is.

Voor mijn part mag turbine zeker blijven maar moet er toch ook wel een nieuwe deftige baan in het park komen op korte termijn.

20. Standaard Re: [WB] Turbineł - 2013

ik vind het juist wel leuk dat de baan heropend wordt. Dat was (denk ik) mijn eerste looping coaster dat ik gedaan heb omdat ik in de andere nog niet mocht, ik was echt klein toen en jong. En ik had dat totaal niet verwacht die adrenalinestoot die je krijgt bij de launch. En daarbij, overal komen nieuwe modellen en steeds maar nieuwe technologie enzo. Ik denk eerlijk gezegd dat mensen op den duur gewoon nog eens naar walibi trekken om de ouderwetse coastergeur op te snuiven. Persoonlijk vind ik B&M ook leuk enzo, maar op den duur kun je niets nieuws meer verzinnen (dan spreek ik over x-aantal jaren die nog zeeeeer ver weg zijn). En dat is dan juist wat een pretpark nodig heeft, een goede oude klassieker.

Bookmarks

Posting Regels