Pagina 3 van 11 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 206

Onderwerp: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

1. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Je hebt inderdaad gelijk, Pompoen, maar je moet ook toegeven dat Walibi tenminste nog de moeite doet om er een verhaal proberen in te krijgen. Ik wil Walibi hiermee niet indekken, maar als ik het verhaal van de voorbije jaar Halloween van Walibi vergelijk met Rat Attack in Bellewaerde, zou mijn keuze toch al snel gemaakt zijn naar welk event ik zou gaan als ik me enkel zou baseren op het verhaal.

2. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Marva heeft de septer van haa mislukkeling die haar zoon is en die ze Draco gedoopt heeft overgenomen. Ze heeft een jaar de plak gezwaaid en is vorig jaar teruggekeerd naar haar crew. Deze hebben haar als zombie zijnde vorig jaar doen verdwijnen. Is ze dood, leeft ze nog maar is zij nu de mislukkeling of is ze een van hen?

Serpent was een van Draco's paradepaardjes. In zijn Circus van Monsters en Freaks had hij ook een zeer grote slang als attractie. Waarom heeft een gewoon circus een olifant die op een houten bal kan staan, juist ja voor het volk. Wel Draco had zijn slang.

3. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Er is een apart topic geopend over de geschiedenis van het Halloween evenement in Walibi. Misschien is het best dat we de discussie ook daar verder zetten. klik
    Luister elke maandagochtend naar een nieuwe aflevering van www.pretparkland.be!

4. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

'k Moet zeggen dat ook ik vind dat Walibi Belgium best wel een opeenvolgend verhaal in zijn Halloween heeft zitten hoor. Walibi Belgium pakt het eigenlijk op zijn "seizoensfinales-van-dramatische-en-overdreven-soaps-als-Thuis-en-Familie" aan. Wat in 2008 is begonnen met de introductie van Draco is zich in de loop der jaren steeds verder gaan ontwikkelen in een groeiende verhaallijn die steeds verder gaat waar het vorige Halloweenevent mee gestopt is. Sinds 2009 heeft men steeds een soort van cliffhanger gebruikt om hun seizoen mee af te sluiten. En bezoekers krijgen daar een jaar later een vervolg op.

2008: Draco komt naar Walibi Belgium met monsters en freaks.
    2009: Draco krijgt opnieuw vrij spel in Walibi Belgium. Marva krijgt gehoor van wat haar stiefzoon uitspookt in Walibi en is niet tevreden. Zij besluit zich langzaamaan te gaan moeien met de gang van zaken en wil Draco tonen hoe het wel moet. Ze geeft het goede voorbeeld en installeert haar Zoo Terror in het park. Op het einde van Halloween, tijdens de finaleshow, is ze van oordeel dat haar stiefzoon gefaald heeft. Ze sluit hem op in een kooi.
    2010: Marva wil aan haar stiefzoon laten zien hoe het wel moet. Ze neemt het evenement volledig over en zet haar zoon aan de schandpaal ten midden van het park. Haar zoon vermoord ze en ze vind van zichzelf dat ze geslaagd is in haar opzet. Ze laat haar monsters en freaks voor dood achter in het park en vertrekt definitief terug naar Rusland.
    2011: Marva verneemt in Rusland dat er tijdens de voorbereiding van Halloween een zombie in het park gesignaleerd is. Haar hoop op een oude dag in Rusland gaat in rook op, want al wat ze voor dood achter liet aan het einde van vorig seizoen is veranderd in bloeddorstige zombies die vooral revanche op Marva willen zoeken. Almachtige Marva keert terug naar België, overtuigd dat het uitschakelen van die zombies een kleine klus is voor een 'geweldig wijf' zoals zij. Aan het einde van vorig event moet Marva echter de duimen leggen voor het leger zombies. Marva is niet tegen hen opgewassen en word overmeesterd en opgesloten in de gangen van Insomnia.
    2012: Marva verloor de strijd tegen de zombies. Zij konden haar gevangen nemen in Insomnia, waar ze volgens de website van Walibi Belgium nog altijd ronddwaald. Dé ontknoping van de aftermovie -en dus die fameuze cliffhanger- van vorig jaar zal nu duidelijk worden. De hamvraag van dit jaar is dus: wat is er met Marva gebeurd? Het verhaal zet zich dus opnieuw verder gezet.

5. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Wie herinnert zich deze nog? Het was op 23 januari 2003, de ruines van Villers-la-Ville. Pers en VIP's werden door het toenmalige Six Flags Belgium uitgenodigd voor een wel héél bijzondere aankondiging! Een zekere professor, genaamd Xavier Gaudet zal de avond aan elkaar praten. Maar wat heeft deze man te vertellen?

Foto's door Jonathan Vyncke

6. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Zomer 2004. Een matige zomer en Six Flags Belgium had net een nieuwe attractie bijgekregen: de Race-Away-Go-Karts. Het park kreeg steeds minder en minder bezoekers te verwerken. De nieuwigheid van Six Flags Belgium was er af. Plots verscheen er een item in het nieuws: Six Flags Belgium staat te koop.

Natuurlijk was dit groot nieuws op diverse fora. Niet zo zeer het feit dat Six Flags vertrok, wel wie de nieuwe eigenaar van Six Flags Belgium zou worden. Al snel ging sloeg de geruchtenmolen in gang. Als we die geruchten mochten geloven, zouden de verkochte Six Flags parken overgekocht zijn door EasyJet, Virgin, Sony en zelfs het toenmalige Tussauds. Uiteindelijk was het de Britse investeringsmaatschappij Palamon Capital Partners die de parken had overgekocht. De pretparktak van Palamon werd omgevormd naar StarParks Europe.

Dat Six Flags Belgium zijn naam moest veranderen was alvast zeker. Six Flags was al vertrokken, maar het park mocht de rest van het seizoen nog onder die naam blijven draaien. Dat ook de Looney Tunes moesten opkrassen was ook zeker. Vraag was uiteraard wat die nieuwe naam zou worden. Met in het achterhoofd dat de kangoeroe het jaar voordien was teruggekeerd naar Aqualibi, rees het vermoeden dat de nieuwe naam wel eens 'Walibi Waver' zou kunnen worden. De naam had normaal gezien geheim gehouden moeten worden tot begin 2005, maar dankzij een technische fout waren de nieuwe namen voor de parken veel eerder te lezen. Six Flags Belgium werd Walibi Belgium en zou opnieuw zijn volle glorie van vroeger moeten terugkrijgen.

Tijdens de persconferentie in het Stripmuseum van Brussel werden de plannen voor Walibi Belgium uit de doeken gedaan. Hieronder een selectie foto's van die persconferentie!

Foto's afkomstig van: Mad House Guide

7. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Dames en heren...aanschouw de wachtrij van Dalton Terror! Later stond deze wachtrij bekend als 'Zoo Terror'!

Bron: Walibi Nostalgie

8. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Toch spijtig dat ik deze nooit zo gezien heb

9. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door ArneV Bekijk post
    Toch spijtig dat ik deze nooit zo gezien heb
    Inderdaad, want dat ziet er best goed uit. Gesloten omwille van de brandveiligheid, en een overdekte wachtrij in CM kan dan wel...? Bij BTM sta je toch ook zo aan te schuiven?
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

10. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Ik snap het niet waarom deze gesloten is vanwege brandveiligheid... Zo zijn er toch vele rijen? Was één van de beste rijen van Walibi!

11. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Is de wachtrij niet gesloten wegens teveel vandalisme?

12. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Wie vroeger Kuifje zei, zei automatisch ook Walibi! Naast Kuifje en de Zonnetempel bezat het park sinds 1980 immers ook een andere, grootse darkride rond de stripheld. De attractie was gebaseerd op het album 'Kuifje en het Geheim van de Eenhoorn'. Voor zij die nog niet op de hoogte zijn: deze attractie bevond zich waar we sinds 2003 'Challenge of Tutankhamon' terugvinden. Wie onderstaande foto's bekijkt zal de vorm van het gebouw wel onmiddellijk herkennen. Leuk weetje: tussen de sluiting van de attractie in 1995 en de bouw van 'Challenge of Tutankhamon' in september 2002, bevond zich hier een op Dracula gebaseerd spookhuis.

Bron foto's: Walibi Nostalgie

13. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Nog zo'n stukje nostalgie wat voor mij nooit meer was dan wat ik erover hoorde vertellen. Zag er nog wel degelijk uit

14. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Was dit een bootjesattractie? Ik weet bitterweinig over deze attractie...

15. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Jeps dat was zeker een bootjesattractie, en ik meen mij te herinneren dat er net na het station een kleine lifthill in zat en een dropke. Reeds lang vervlogen!

16. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Als Kuifje fan vind ik het erg jammer dat ik die attractie nooit heb kunnen doen Was het plan niet om van Walibi in zijn geheel een Kuifje park te maken? Dat zou nogal wat geweest zijn
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

17. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Zat er in Ali Baba eigenlijk een drop?
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

18. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Ja, in Ali Baba zat er ook een drop.

Waren beide leuke attracties in hun tijd.

19. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Als Kuifje fan vind ik het erg jammer dat ik die attractie nooit heb kunnen doen Was het plan niet om van Walibi in zijn geheel een Kuifje park te maken? Dat zou nogal wat geweest zijn
    Inderdaad. Het was niet meteen het idee van Eddy Meeùs om er een strippark van te maken, maar zijn zoon Thierry Meeùs wel. Er zijn zelfs concept-arts gemaakt voor een zone binnen het park die volledig in het teken zou staan van Kuifje. In die plannen zaten een grote berg, met enkele attracties zoals een treinrondrit en een Vertigo-achtige kabelattractie. Kenmerkend was ook die raken met witte en rode vlakken. Uiteindelijk is de licentie voor Kuifje stopgezet omdat deze enorm duur werden én ik dacht dat ook de weduwe van Hergé moeilijk begon te doen.

Afbeelding afkomstig uit het boek: 'Hors de Sentiers Battus, Du Kivu à Walibi'

20. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Zat er in Ali Baba eigenlijk een drop?
    Mail ewrdb al maar !
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Bookmarks

Posting Regels