Pagina 4 van 11 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 61 tot 80 van 206

Onderwerp: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

1. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Zat er in Ali Baba eigenlijk een drop?
    Er zat inderdaad een drop in Ali Baba. Al laat ik graag in het midden of die bij het begin van de attractie te vinden was, of meer naar het einde toe. Het was zo'n drop als bij Hollywood Tour in Phantasialand, waar je dus door een waterval zou varen, die dan net op tijd uitgezet werd. Tijdens de officiële opening van Ali Baba in 1985 ging het echter mis tijdens die drop. Een boot van de attractie zat vol geladen met tal van afgevaardigden en 'hoge pieten', lees overvol. Door het gewicht werkte het systeem om de waterval uit te schakelen niet meer naar behoren en viel de boot stil, recht onder een werkende waterval. Oplossing? Stuur directie en personeel van Walibi Waver met hun duur kostuum het water in om de boot terug in beweging te brengen!

Zelfs in 1985 durfde het park dus al eens een blunder maken waarbij je denkt: "Ah...typisch Walibi!"

2. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Een beetje ironisch wel dat alles van Kuifje verdwenen is in Walibi en dan net de film uitkwam en de populariteit van Kuifje weer omhoog ging. Dat niemand erbij stil had gestaan dat dit ook net weer een opportuniteit zou kunnen geweest zijn ... Nuja, ik vermoed dat de veranderingen toch al wel te ver doorgevoerd waren op dat moment.

3. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door Ronyo Bekijk post
    Een beetje ironisch wel dat alles van Kuifje verdwenen is in Walibi en dan net de film uitkwam en de populariteit van Kuifje weer omhoog ging. Dat niemand erbij stil had gestaan dat dit ook net weer een opportuniteit zou kunnen geweest zijn ... Nuja, ik vermoed dat de veranderingen toch al wel te ver doorgevoerd waren op dat moment.
    Heb je het over die recente kuifjefilm? Nogal wiedes dat ze daar 15/20 jaar geleden niet aan gedacht kunnen hebben...
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

4. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Laat ons eerlijk zijn: het is toch enorm gezellig om tijdens de winter enkele oude sfeerbeelden uit het oude Walibi te bekijken? Hieronder een flinke lading nostalgie uit Waver!

Bron: Walibi Nostalgie

5. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Voor mij eerder een lading van wat ik nooit gezien heb Wel wordt ik precies weer verliefd op het park dus het speelt wel op het gevoel van het kleine jongetje in mij

6. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Pfiew, da's inderdaad al een poos geleden, een paar attracties herken ik, andere komen me dan weer onbekend voor.
    Waar is de tijd

7. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Inderdaad Tornade herriner ik me zelfs nog zeer goed... Elke keer kijken hoe men ma er in ging en ik moest wachten... En ik maar niet durven omdat ik bang was van loopings.... Zonde als ik er nu over terug denk, maarja.

Die houten vlotjes-dingen zien er wel merkwaardig uit. Wist neit dat dat er ooit stond. (dreef... ) Zag er wel grappig uit.
    Je vois la vie en des biscuits.

8. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Die houten vlotjes kan ik me inderdaad ook niet herinneren in Walibi, ken ze wel van in Europapark, wel gezellig hoor
    En ja... Tornado, toen ik een kleine pagadder was, was ik me ook de ogen aan het uitkijken, wat was dat voor iets... Kwam
    erg groots over toen (btw Joran, ik was toen ook bang van loopings ).

9. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door Matthieu Bekijk post
    Die houten vlotjes kan ik me inderdaad ook niet herinneren in Walibi, ken ze wel van in Europapark, wel gezellig hoor
    En ja... Tornado, toen ik een kleine pagadder was, was ik me ook de ogen aan het uitkijken, wat was dat voor iets... Kwam
    erg groots over toen (btw Joran, ik was toen ook bang van loopings ).
    Haha, wie niet als je nog maar 5 a 6 jaar was? Kdenk dat het door het feit komt dat ik em beangstigend vond, dat ik hem heb onthouden eigenlijk. Dus het was nog voor iets goed.
    Je vois la vie en des biscuits.

10. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Ik had het zelfde probleem met de Sirocco in zen tijd. Ik durfde er maar niet in omwille van die looping (toendertijd nog niet overdekt).

De vlotjes heb ik nooit geweten maar zie je daar op de linker zijde ook niet de rotsen van de toenmalige boomstamattractie. Die heeft dan plaats moeten maken voor de huidige flashback als ik me niet vergis, vanaf dan komen mijn herinneringen ongeveer terug. Wat ik ook merkwaardig vind en me niet meer kon voorstellen waren de YoYo-toren en de Dalton Terror op een foto! Ik wist niet dat die twee nog samen in het park gestaan hebben. Ohh wat vond ik die YoYo zalig als kind.

Zelf herinner ik mij ook nog een voliere met de papegaaien van de show in (ik denk ongeveer waar nu de pizzeria is) en twee grote zwembaden in het huidige theater. Ohh en Alibabaland dat net dat tikkeltje meer sfeer had dan het huidige plein. Fonteintjes en een vijvertje aan de kant van Aqualibi. Die vijver is nadien nog een podium geworden voor shows als ik me niet vergis.

Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    Wat ik ook merkwaardig vind en me niet meer kon voorstellen waren de YoYo-toren en de Dalton Terror op een foto! Ik wist niet dat die twee nog samen in het park gestaan hebben. Ohh wat vond ik die YoYo zalig als kind.
    Die YoYo, was dat zo'n parachutetoren zoals in Walt Disney Studios of, in een ver verleden, Bobbejaanland?

Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    Die YoYo, was dat zo'n parachutetoren zoals in Walt Disney Studios of, in een ver verleden, Bobbejaanland?

Op de foto te zien is het inderdaad ongeveer zo eentje als die van Bobbejaanland, al is die van Disney gewoon een moderne versie hierop volgens mij.

13. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Ik dacht ook dat de yoyo van Walibi en Bobbejaanland hetzelde waren ja. Die van Disney is inderdaad ook de moderne en veel kleinere variant hiervan. Ik vond die echt nog leuk omdoen, zeker omwille van de hoogte van die oude Walibivariant. Leuk tussendoortje was het, die van Disney lijkt me echt de moeite niet om voor aan te schuiven, zo'n korte rit en lage toren!

14. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Klaar voor nog een dosis nostalgie? Hier gaan we!

15. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Zo'n appeltjesmolen hebben ze nog in de Waarbeek .

16. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Hoelang is de dolfijnen show e.d. geleden? Mij zegt dit persoonlijk niks meer

17. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

In "het geheim van de eenhoorn" zat geen drop, enkel in "ali baba", hoewel die niet veel voorstelde... Die concept art voor dat kuifje land is wel tof! jammer misschien ook wel dat dit niet is doorgegaan. Kuifje is toch wereldwijd bekend, het park had best tot een internationale topper kunnen uitdraaien!

18. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door Bartje007 Bekijk post
    In "het geheim van de eenhoorn" zat geen drop, enkel in "ali baba", hoewel die niet veel voorstelde... Die concept art voor dat kuifje land is wel tof! jammer misschien ook wel dat dit niet is doorgegaan. Kuifje is toch wereldwijd bekend, het park had best tot een internationale topper kunnen uitdraaien!
    Psst, in die tijd was Walibi een internationale topper .

19. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Psst, in die tijd was Walibi een internationale topper .
    Wel, da's nu eens iets wat ik mij al vaak afgevraagd heb. Wat als Eddy Meeùs nooit tot het besluit kwam om de Walibi Group te verkopen aan Premier Parks? Het is een publiek geheim dat het nooit de bedoeling was geweest van Eddy Meeùs om zijn Walibi Waver ook te verkopen aan Six Flags. Six Flags wilde voet aan grond krijgen in Europa, Eddy zocht toevallig overnemers van al zijn parken, behalve Walibi Waver. Het was naar verluid vooral dankzij Walibi Flevo dat hij op zoek moest gaan naar overnemers. Ten tijde van de verkoop was dat zo wat de enige voorwaarde die Meeùs had tegenover Six Flags: Bellewaerde Park, Walibi Aquitaine, Walibi Flevo, Walibi Rhône-Alpes en Walibi Schtroumpf, maar geen Walibi Waver. Maar voor Six Flags was het alles of niets, dus met pijn in het hart verkocht hij ook zijn Walibi Waver. Niemand in Waver heeft destijds trouwens ooit begrepen waarom de groep zo'n sterke merknaam als 'Walibi' inruilde voor Six Flags Belgium. Een naam die volgens hen niets zei en waarvan bijna niemand wist waar die vandaan kwam.

Maar stel je nu eens voor dat Six Flags effectief rekening had gehouden met de voorwaarde van Meeùs? En Eddy zijn Walibi Waver had behouden, en later dan zijn zoon Thierry Meeùs (nu nog steeds directeur van Océade en Mini-Europa, dewelke vroeger ook deel uitmaakten van de Walibi Group)? Had Walibi Waver dan, gezien de huidige situatie binnen de pretparken, nog steeds zo'n sterke speler geweest op de Europese en de wereldwijde pretparkmarkt? Had een Walibi Waver kunnen opboksen tegen bijvoorbeeld een Europa Park, Port Aventura, Alton Towers, Efteling of Phantasialand? Een vraag waar we jammer genoeg nooit een antwoord op zullen krijgen.

20. Standaard Re: [WB] Daar wasch eensch eenen pretpark...

De allereerste Halloweenattractie van Walibi Belgium: Chateau de Dracula! Als ik mij niet vergis was dat in 2001. Wat het was, daar heb ik geen flauw benul van. Mijn allereerste Halloween in het park was pas in 2002. In elk geval, wel een blik op het gebouw van Challenge of Tutankhamon vlak voor die aangepast werd naar zijn huidige look!

Bookmarks

Posting Regels