Pagina 3 van 47 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 925

Onderwerp: [Bobbejaanland] 2014

1. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Hier moet ik je toch tegenspreken, Banana battle is zeer mooi en leuk, Dizz is lang niet de slechtste achtbaan, Fly Away is niet mijn favoriet, maar velen vinden hem wel leuk, King Kong is leuk voor families met kinderen, uiteraard is Sledge Hammer voor ons de beste investering.

En laten we het even bekijken in die tien jaar die jij vooropstelt, ze hebben dan ook nog:

- Oki doki in 2004, een toffe junior coaster
    - Typhoon in 2004 voor velen de topbaan van Belgie
    - 2006 Air Race word Dream Catcher, ook een leuke aanpassing

Zo slecht doen ze het dus ook weer niet, enkel jammer dat ze die attracties nooit in een mooi thema gooien.
    Haha, uiteraard weet ik ook dat er naast Typhoon, King Kong en Banana Battle nog dingen zijn bijgevoegd. Maar het zijn telkens van die attracties die best groots zijn qua omvang, maar uiteindelijk -sorry voor de woordkeuze- flutattracties zijn. Dat is uiteraard persoonlijk. Maar met de beste wil van de wereld kan ik Fly Away, Typhoon, Dreamcatcher, Banana Battle, King Kong en Dizz geen 'WHAUW-attracties' noemen. Ze ogen telkens zeer goed op papier, maar in werkelijkheid vind ik ze weinig tot geen herhalingswaarde hebben. Typhoon en Sledge Hammer hebben mij naar Bobbejaanland gelokt in hun openingsjaar, maar uiteindelijk kwam ik uit bij 'het lijkt allemaal mooier en beter dan het werkelijk is'. Het zijn attracties die mij niet bepaald naar Lichtaart zouden lokken. Net zoals Dizz, die ik nog steeds niet gedaan heb. Anderzijds, Oki Doki en Sledge Hammer zijn dan wel weer de moeite.

Nogmaals, dit is mijn visie daarop, alvorens ik de wind langs voren krijg hé !

2. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Ik geef Bobbejaanland even het voordeel van de twijfel, wat er ook van dit park wordt gezegd het is en blijft een pretpark met toch soms wel unieke keuzes op attractiegebied waar andere parken zich graag bezondigen aan mainstream... Ik bekijk het even lokaal (België/Nederland) en niet wereldwijd. Als we alles eens gaan opsommen over de jaren heen : één van de eerste Eurofighters; destijds de eerste suspended coaster; rapids met carrousel (jammer genoeg niet veilig genoeg maar het gedacht telt...) ; Sledge Hammer ; Fly Away; King Kong; De enige Illusion coaster van Vekoma die nog overblijft en er waren er slechts 2...; Duelling Mouse; Indoor Splash; Splash Battle; eerste spinning coaster (al was deze van Plopsaland Coo al aangekondigd) ; 1ste splash battle; Mambo; etc...
    Unieke pareltjes zoals El Paso en de destijds niet ingehuurde maar door de uitbater zelf uitgestippelde shows niet te vergeten. Mooi palmares aan outside-the-box kiezen van attracties me dunkt.

Vroeger is natuurlijk niet nu maar ergens hoop ik dat Bobbejaanland weer met iets uniek komt in Belgenland.

3. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Citaat Origineel gepost door dusk Bekijk post
    Vroeger is natuurlijk niet nu maar ergens hoop ik dat Bobbejaanland weer met iets uniek komt in Belgenland.
    En dat is waar ik voor vrees. Met enige uitzondering van Plopsa denk ik dat de unieke attracties voor ons Belgenlandje uitgesloten zijn. Onze grootste parken behoren immers tot een grotere groep (Parques Reunidos en Compagnie des Alpes) en die hebben nog andere kinderen in hun klas die af en toe behoefte hebben aan iets nieuw. En als je dan in elk park een grote nieuwigheid wil dan is dat toch een vrij dure grap.

Bij Bobbejaanland vrees ik dat het park veel aan zijn neus voorbij zal zien gaan door Parque Warner Madrid, Mirabilandia en Movie Park Germany, dat volgens mij dé paradepaardjes zijn voor PR. Ik vrees dus dat we de komende jaren, ook voor Bobbejaanland, maar evengoed voor Walibi en Bellewaerde, te maken gaan krijgen met kleinigheden die een mooie opvulling betekenen, maar uiteindelijk bijster weinig gaan voorstellen.

Al durf ik nog héél even twijfelen bij Compagnie des Alpes, dat met Oz'Iris in Parc Astérix en Huracan in Bellewaerde toch heeft bewezen dat ze niet vies zijn om een eurootje meer op tafel te leggen.

4. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Je zou echt heimwee krijgen naar het Bobbejaan-imperium, toen was alles nog goed, nu staan we slechts voor voldongen feiten...

Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Aan zo'n verkeersparcour zat ik dus ook al aan te denken, ik dacht zelfs al aan een locatie, waar vroeger Bobby Drop stond.

6. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Al durf ik nog héél even twijfelen bij Compagnie des Alpes, dat met Oz'Iris in Parc Astérix en Huracan in Bellewaerde toch heeft bewezen dat ze niet vies zijn om een eurootje meer op tafel te leggen.
    En Psyké Underground. Wat toch ook 6 miljoen euro gekost heeft.

Maar goed, het gaat hier over Bobbejaanland hé. Ik geloof niet te veel van de nieuwe attractie. Ik denk dat ALS Bobbejaanland volgend jaar iets zet, het eerder een kleine opvulattractie gaat zijn. Ik hoop dat ze dan kiezen voor iets met wat thrill of een nieuwe eye catcher aan de ingang van het park.
    Luister elke maandagochtend naar een nieuwe aflevering van www.pretparkland.be!

7. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Bobbejaanland wil zich profileren als familiepark en dat is prima voor mij, maar momenteel heeft BJL écht veel te weinig thrill te bieden. 15 jaar geleden, toen was het ook familie wat de klok sloeg, maar had het park toch maar 2 loopingcoasters en een kleine tiental echte thrillrides. Momenteel moeten we het doen met 2 vrij pijnlijke thrills en SH. Een extra echte thrill zou ideaal zijn, want alhoewel ook familie-attracties leuk zijn, is BJL op dit moment een beetje té gevuld met net-niet attracties zoals een lage flume, flauwe rapid en 6 (!) matige familiebanen.

Het zou fantastisch zijn als we een nieuwe thrillcoaster zagen komen naar BJL (een woodie, new generation SLC van Vekoma, kleine Intamin launched) en ik zou er gerust een Speedy Bob of Dreamcatcher voor willen ruilen, maar dat is wishfull thinking. Ik vermoed dat als er iets komt dat het allicht een schommelschip-achtige attractie aan de ingang zal zijn: weer zo'n familiaal gerichte net-nietattractie dat eigenlijk niets toevoegt aan het aanbod.

BJL zou zich inderdaad eerst moeten focussen op wat ze hebben voor in het wilde weg nog meer slechts half afgewerkte attracties te plaatsen. Walibi schijnt dit wel te beseffen.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

8. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Ik vind dat Bobbejaanland een GCI woodie moet krijgen of een Intamin Mega-Lite, zo duur zijn deze banen niet en het zou perfect passen in het park.
    Shambhala Nr. 1

9. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Citaat Origineel gepost door timvergauwen Bekijk post
    Ik vind dat Bobbejaanland een GCI woodie moet krijgen of een Intamin Mega-Lite, zo duur zijn deze banen niet en het zou perfect passen in het park.
    Ik kan de prijs niet meteen terugvinden, maar als ik me niet vergis is een mega-lite toch een baan met een behoorlijk prijskaartje aan. Maar bij GCI kan je voor enkele miljoenen inderdaad toch al een ferme woodie plaatsen.

10. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Ik kan de prijs niet meteen terugvinden, maar als ik me niet vergis is een mega-lite toch een baan met een behoorlijk prijskaartje aan. Maar bij GCI kan je voor enkele miljoenen inderdaad toch al een ferme woodie plaatsen.
    Als ik mij niet vergis kost een mega-lite rond 10 miljoen €. Inderdaad vrij duur, maar je krijgt er wel één van de beste layouts voor in de plaats.
    En bij GCI kan je voor 4 miljoen € al zo'n big fun coaster kopen of iets als White Lightning in Fun Spot.
    Atlantic Cup 2016 winners !

11. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Maar als het een coaster zou zijn, zouden ze dan niet allang begonnen moeten zijn met bouwen?
    Shambhala Nr. 1

12. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Citaat Origineel gepost door timvergauwen Bekijk post
    Maar als het een coaster zou zijn, zouden ze dan niet allang begonnen moeten zijn met bouwen?
    Niemand zegt/gelooft dat het een coaster is of word (ze hebben er net eentje gehad), we bespreken gewoon de mogelijkheid. En nee, sommige achtbanen worden in enkele maanden opgebouwd. Met Dizz zijn ze ook niet in het midden van het seizoen beginnen bouwen.

13. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Ik heb overigens ooit opgevangen dat het park niet verplicht is om een bouwvergunningsaanvraag te doen voor de bouw van attracties in het park, wat het resultaat is van een akkoord van Bobbejaan met de dienst stedenbouw. In 2004 hing er echter wel een aanvraag aan één van de muren in de Eerselingenstraat, de zijstraat links van Bobbejaanland. Wellicht had het toen te maken met klachten van de buren en de enorme omvang en impact voor de buurt, met OkiDoki op kop - die vlak naast de villawijk gelegen was?

Is er iemand op de hoogte of er bij de bouw van Dizz een vergunning of aanvraag voor vergunning te vinden was aan de grenzen van het park? Of dat deze regeling nog steeds van toepassing is?

14. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Citaat Origineel gepost door fun4life Bekijk post
    Is er iemand op de hoogte of er bij de bouw van Dizz een vergunning of aanvraag voor vergunning te vinden was aan de grenzen van het park? Of dat deze regeling nog steeds van toepassing is?
    Bij Dizz hing er de zomer voordien ook een bouwvergunning uit aan de personeelsingang, toen had de attractie nog de naam 'Bumblebeast' zoals ook vermeld op die bouwvergunning. ;-)

15. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Denk trouwens dat we niet teveel moeten hopen op een nieuwe attractie voor 2014. Net zoals dit jaar komt er ook volgend jaar geen nieuwe attractie .
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

16. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Denk trouwens dat we niet teveel moeten hopen op een nieuwe attractie voor 2014. Net zoals dit jaar komt er ook volgend jaar geen nieuwe attractie .
    Op een nieuwe attractie in Lichtaart zit ik gelukkig ook niet te hopen. Het park heeft dat de komende aantal jaren écht niet nodig. Het park heeft volgens mij nu al een serieuze overcapaciteit. En trouwens, in mijn ogen heeft Bobbejaanland écht wel enkele andere katten te geselen.

Niet om respectloos te klinken, maar dat park heeft écht een grondige -zeg maar übergrondige- update nodig. Het park is in mijn ogen écht enorm ouwbollig en zit al jaren met een sfeer van vergane glorie. Wat men nodig heeft is een grove borstel en daarmee moet men eens het volledige park mee doorkruisen. Een volledige opfrissing van het park is broodnodig, moderniseren en een lijst aan verfrissingswerken. Misschien moeten ze eens ten rade gaan bij Walibi Belgium, die zijn daar ondertussen ook al een kleine eeuwigheid mee bezig. En dat lijkt toch zijn vruchten af te werpen.

17. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Ik blijf toch denken in de richting van een free fall, en ik heb zelfs horen waaien dat het diegene is van uit parque de atracciones. Een 2de handsje dus.

18. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Zelfs al is het een tweedehands, het zou toch een mooie aanvulling zijn van het attractieaanbod van BJL. Maar gaan ze echt iets overplaatsen vanuit hun Spaanse thuispark? Tenzij ze daar een nieuwe zouden krijgen en wij dus de oude 'brol'.
    Echt brol zal het wel niet zijn, want dit lijkt mij dezelfde versie als Dalton Terror te zijn, maar dan iets lager?

19. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Citaat Origineel gepost door joachim1107 Bekijk post
    Maar gaan ze echt iets overplaatsen vanuit hun Spaanse thuispark?
    Lijkt me ook niet.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

20. Standaard Re: [Bobbejaanland] 2014

Ik geloof niet dat die freefall naar hier komt. Het zou wel awesome zijn, maar dat ding is megaduur om te verplaatsen lijkt me.

Dan zou PdA trouwens in één klap zijn beste attractie en reden om er überhaupt nog te komen kwijt zijn .

Bookmarks

Posting Regels