Pagina 3 van 45 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 889

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

1. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

2. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door slimmerik Bekijk post
    Hah, kijk, bedankt om mij daar efkes op te wijzen. Ondertussen aangepast!

3. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik wist niet dat er ingebroken was... nu wel
    www.Parkreviews.be - Online Thrills!
    Nog meer filmpjes in 2017! ParkReviews

4. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door FallerFreak Bekijk post
    Ik wist niet dat er ingebroken was... nu wel
    Hehe, beste inbraakpoging in pretparkenland van 2013 lijkt me. Hoppa in de Radja River.
    Vroeger (dan heb ik het wel over 4-5j geleden) dacht ik altijd dat de RR net zoals de pirana, helemaal leeg loop na sluitingstijd. Misschien dachten de dieven dit ook. Foutje. :P
    Je vois la vie en des biscuits.

5. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Vroeger (dan heb ik het wel over 4-5j geleden) dacht ik altijd dat de RR net zoals de pirana, helemaal leeg loop na sluitingstijd. Misschien dachten de dieven dit ook. Foutje. :P
    Doet hij ook.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

6. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ah echt? Ik heb me dat dus ooit door iemand laten wijsmaken dat dat water van de RR gewoon derin blijft. Naja, dan had ik toch gelijk. Vaag dat er dan in elk artikel ongeveer staat dat ze in het water zijn gesprongen. Achja. Kranten.

7. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Ah echt? Ik heb me dat dus ooit door iemand laten wijsmaken dat dat water van de RR gewoon derin blijft. Naja, dan had ik toch gelijk. Vaag dat er dan in elk artikel ongeveer staat dat ze in het water zijn gesprongen. Achja. Kranten.
    Radja River pompen ze leeg hoor, na sluiting. Als je ooit eens in het park bent en Radja River is toevallig gesloten, moet je er maar eens voorbij lopen. Dan kan je duidelijk zien dat hij volledig droog staat. Als ik mij vergis kan je zelfs effectief zien hoe men hem leeghaalt tijdens nocturnes, rond het uur dat hij sluit.

Misschien dat er nog water staat op het laagste punt van Radja River, vlak voor de optakeling aan de pompen? En dat de inbrekers zich daar verscholen hebben. Aangezien men in die buurt vlakbij de Rue J. Deschamps staat en ik vermoed dat de inbraken daar plaatsgevonden hebben.

Bron foto: Vijf Zintuigen.nl

8. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Radja River pompen ze leeg hoor, na sluiting. Als je ooit eens in het park bent en Radja River is toevallig gesloten, moet je er maar eens voorbij lopen. Dan kan je duidelijk zien dat hij volledig droog staat. Als ik mij vergis kan je zelfs effectief zien hoe men hem leeghaalt tijdens nocturnes, rond het uur dat hij sluit.
    Toen ik er dit jaar was en Radja was de hele dag aangekondigd (aan de kassa) gesloten, liep het water wel door de baan hoor.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

9. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Mij lijkt het logisch als ze de pomp afzetten, dat de rivier leeg loopt... Aangezien het water van het hoogste punt naar het laagste loopt door de rivier...

10. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Tenzij Radja plots een natuurlijke bron gekregen heeft, is het meer dan normaal dat de rivier leeg loopt zoals Zilli al zei. En het lijkt me sterk dat ze de pomp 's nachts laten aan staan . En jah als het water op een dag dat hij gesloten zou zijn door de baan loopt zijn ze waarschijnlijk een en ander aan het testen / repareren / controleren /...

11. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Misschien dat er nog water staat op het laagste punt van Radja River, vlak voor de optakeling aan de pompen? En dat de inbrekers zich daar verscholen hebben. Aangezien men in die buurt vlakbij de Rue J. Deschamps staat en ik vermoed dat de inbraken daar plaatsgevonden hebben.

Bron foto: Vijf Zintuigen.nl
    Aha, bedankt voor de foto!
    Zal waarschijnlijk zo wel gebeurd zijn dan. Of de kranten bliesen het gewoon weer eens op.
    Dat het water nog doorloopt als ie gesloten is, zal inderdaad wel voor controle/herstellingen zijn.

12. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Hoewel het park al enkele jaren -Psyké Underground erbuiten gelaten - niet meer investeert in een nieuwe attractie op tijd en stond, heeft men blijkbaar wel een duit over om te investeren in de website van het park. Deze zit namelijk sinds vandaag in een vernieuwd jasje. De nieuwe website is nog niet helemaal up-to-date en zal nog enkele wijzigingen ondergaan.

Allen daarheen: www.walibi.be

13. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Toen ik er een paar jaar gelden was ging Radja River pas tegen de middag open. Toen ik er ging kijken stond de vaargeul volledig droog. Een kwartiertje voor de opening kwam het water met grote snelheid aangestroomd. Het was best een indrukwekkend zicht.

14. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Hoewel het park al enkele jaren -Psyké Underground erbuiten gelaten - niet meer investeert in een nieuwe attractie op tijd en stond, heeft men blijkbaar wel een duit over om te investeren in de website van het park. Deze zit namelijk sinds vandaag in een vernieuwd jasje. De nieuwe website is nog niet helemaal up-to-date en zal nog enkele wijzigingen ondergaan.

Allen daarheen: www.walibi.be
    Ben blij dat die grote looping van PU weg is van de homepage zeg... Ik verschoot me telkens een ongeluk als ik er perongeluk met men muis over ging. (Voor de mensne die neit weten wat er dan gebeurt, dan begint dat lied keiluid te spelen)

Nu, ik vind niet dat het een kei-spectaculaire transformatie is. De onderwerpen zijn gewoon wat van plaats verwisselt, that's it.
    Nuja, goed, beter iets dan niets natuurlijk.
    Heeft iemand btw een video ofzo van hoe het water in de RR loopt? ;D Vind ik altijd wel koel om te zien. (Van Pirana kon je die dacht ik op de officieele youtube pagina v/d efteling vinden)

15. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Van Piraña is die inderdaad op het youtubekanaal van Efteling te vinden. Daar loopt het water eerder traag in de baan. Ik ben benieuwde hoe dat gaat daar in Waver net voor de tijger dat kan een machtig maar ook een tegenvallend zicht zijn

16. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Slecht nieuws voor 15 werknemers op de administratieve dienst van Walibi Belgium. Deze werknemers kregen afgelopen week immers hun ontslagbrief in de bus. Reden van die ontslagen is het feit dat men grondig wil herstructureren binnen CdA, omwille van de dalende winst bij de pretparkentak van de groep. Het waren vooral de parken die het voorbije seizoen niet investeerden in een nieuwigheid die verlies maakten én een daling in de bezoekersaantallen kenden. Hoewel de groep wel een winst van 282 miljoen EUR heeft gemaakt, betekende dat wel een daling van 7,4% voor Compagnie des Alpes, vergeleken met vorig jaar.

Ook bij Walibi Belgium zal men herstructureren, en dat uit zich dan in het ontslag van 15 werknemers. Reden daarvoor is de nieuwe weg die men bij CdA en Walibi Belgium wil inslaan. Men heeft gemerkt dat de concurrentie van andere parken uit de omgeving enorm aan het groeien is en de verwachtingen bij bezoekers van het park vaak hoger liggen en steeds minder worden ingelost. Om daar komaf mee te maken en opnieuw de concurrentie aan te kunnen gaan, zal men in Waver de komende jaren gaan investeren in nieuwe attracties. Maar omdat die nieuwe attracties een hoog kostenplaatje met zich zullen meebrengen, gaat men besparen op andere vlakken.

Naar verluid zijn de vakbonen erg verrast door deze wending en dreigen werknemers momenteel met een staking. Enkele werknemers van het pretpark hebben intussen het werk ook al neergelegd.

Bron: van 10 tot 6
    Laatst aangepast door K-ToF : 14-12-2013 om 01:01

17. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Wat een bizar verhaal van het management. Mocht dit echt waar zijn dan zijn is CDA in mijn ogen toch niet echt op langetermijndenken bezig. Om te kunnen investeren ontslagen ze eerst 15 medewerkers om dan te hopen dat er meer volk over de vloer komt door met dat uitgespaarde geld een nieuwe attractie te bouwen. En het uitgespaarde geld zal ongeveer (de lonen liggen laag in deze wereld) 15*20000 EUR = 3 miljoen EUR, niet zo heel veel dus om een grote nieuwe attractie te bouwen. Al die extra bezoekers zorgen er toch voor dat er meer personeel nodig is om alles draaiende te houden, dus dan heb je die 15 mensen toch terug nodig? Of bekijk ik het zo verkeerd?

Ik geloof er geen snars van dat dat de echte reden is voor het ontslag.
    Daarnaast is het wel positief dat CDA inziet dat ze moeten investeren in hun parken om rendabel te blijven. Of ze dit nu ook effectief gaan doen is een andere vraag, want het blijft natuurlijk CDA...
    Always look at the bright side of life!

18. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Vaag geformuleerd van CDA zeg...
    Concurrentie van andere parken in de omgeving die aan het groeien is...
    Zal dan toch niet van Bobbejaanland komen...
    (En om plopsa nu echt in de dichte omgeving te noemen...)
    Nuja ,zoals Michielsken zei, is het goed dat ze door hebben dat ze moeten investeren. Dat is en blijft cruciaal voor een park zoals bv; Walibi belgium.
    Nu, ik ben er (ook al klinkt het grof ofzo) niet tegen dat ze mensen ontslaan. Om te beginnen gaat het hier om de administratieve dienst. Veel daarvan is/wordt vervangen door digitale diensten. Ik denk ook niet dat het park er onder zal leiden, ook nog eens omdat het om administratie-personeel gaat. (Moest het nu kuis-personeel ofzo zijn, zou het veel erger zijn!)
    Trouwens, laten we ook niet vergeten dat walibi in de eerste plek een bedrijf is. Bedrijven zijn nu eenmaal uit op winstmaximalisatie. Er gebeuren zoveel ontslagen elke dag opnieuw...

En het geld dat ze er mee uitsparen is inderdaad ongeveer 3miljoen. Maar dan meot je wel rekenen dat het 3 miljoen is dat ze NIET uitgeven. Dus als ze dan een attractie van bv. 6miljoen willen zetten, dan is hun schuld maar 3miljoen. (Wat ze ook wel terugverdienen in de loop der jaren als het een goeie nieuwe attractie is); Beter 6 miljoen uitgeven dan 9 miljoen, nee? (9miljoen - 3miljoen personeelskost + nieuwe attractie)

Ik zeg dus: Goed gedaan CDA. Ontslagen zijn nooit leuk, maar soms zijn ze nodig.

19. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Die 3 miljoen is wat het park dan uitspaart door de werknemers niet hoeven te betalen, dit is maar een deel van de kost van een werknemer. de werkelijke besparing zal wel hoger liggen, al is natuurlijk niets officieel.

20. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Zoals Joran reeds zegt, ontslagen zijn nooit leuk, maar soms hoort het erbij. En als ik kijk naar de effecientie van sommige overbevolkte diensten hier in de buurt kan ik maar een ding concluderen en dat is dat meer niet altijd beter is. Als door slimme wijzigingen in de jobinhoud een betere en efficientere dienst kan worden aangeboden zie ik niet in waarom men dat niet zou doen. Als een middelmatige taak wordt opgesplitst in twee andere lichte taken waar de ene op de andere moet wachten om dan terug bij de ene terecht te komen jah dan ben je beter dat je gewoon de twee taken bij een persoon zet. Vergeet niet dat België op de 2e plaats staat wat betreft landen met de hoogste loonlast in Europa. Voor elke euro die ze niet betalen aan de werknemer besparen ze minstens het dubbele!

Ik denk dat je in België als pretparkuitbater elk park in België als de nabije concurrentie kan aanzien. Als je weet dat meer en meer mensen ook naar pretparken buiten de landsgrenzen gaan, is het zeker niet door de bocht van CDA om Plopsa als concurrent te zien. Ik denk zelfs dat ze ook Eftelling en misschien Phantasialand al bekijken als concurrentie. Je moet er geen doekjes omwinden in een land zo groot als de hoek van een postzegel is iedereen concurrent van elkaar.

Ik ben benieuwd of ze nu dat dit nieuws bekend is ook snel met andere plannen boven water gaat komen. Ik ben benieuwd. Stiekem hoop ik al op een kleine opvuller voor 2014, maar realistisch is dat niet echt natuurlijk. Hoewel een enterprise bijvoorbeeld snel geplaatst is (die staan meestal nog op de opligger waar ze op geleverd worden).

Bookmarks

Posting Regels