Pagina 4 van 45 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 61 tot 80 van 889

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

1. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    Ik ben benieuwd of ze nu dat dit nieuws bekend is ook snel met andere plannen boven water gaat komen. Ik ben benieuwd. Stiekem hoop ik al op een kleine opvuller voor 2014, maar realistisch is dat niet echt natuurlijk. Hoewel een enterprise bijvoorbeeld snel geplaatst is (die staan meestal nog op de opligger waar ze op geleverd worden).
    Voor 2014 zou ik niet al te veel durven hopen... :-)
    Ik dnek eerder aan 2015 voor nieuwe attracties. En dat ze in 2014 het park 'klaarmaken' voor de komst van nieuwe attractie(s).
    (boompjes wegdoen, iets anders platgooien...)
    Je vois la vie en des biscuits.

2. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik weet het hoor Joran, maar zo wat hoop koesteren op toch al iets kleins . De realist in mezelf weet ook wel dat het heel onhaalbaar wordt. Ik zou graag in 2015 een compleet nieuwe zone zien ontstaan op de Vertigosite en aanverwanten, en liefst van al zou ik hebben dat ze daar in 2014 duidelijk zichtbaar aan bezig zijn. Het is nu eenmaal zo dat nieuws zien bouwen volk lokt naar het park. De technieken die Europapark en Parc Asterix gebruiken vind ik fantastisch om de vernieuwingen/ nieuwigheden levendig te houden tijdens de werkzaamheden. Ik hoop dat ze dat in Waver overnemen. Wat ik anderzijds ook nog wel zie komen is iets op en rond het meer. Ze hebben dat eilandje volgens mij nooit enkel en alleen voor de zombiebar vrij gemaakt, daar schuilt volgens mij meer achter.

Afwachten geblazen ...

3. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik weet het hoor Joran, maar zo wat hoop koesteren op toch al iets kleins . De realist in mezelf weet ook wel dat het heel onhaalbaar wordt. Ik zou graag in 2015 een compleet nieuwe zone zien ontstaan op de Vertigosite en aanverwanten, en liefst van al zou ik hebben dat ze daar in 2014 duidelijk zichtbaar aan bezig zijn. Het is nu eenmaal zo dat nieuws zien bouwen volk lokt naar het park. De technieken die Europapark en Parc Asterix gebruiken vind ik fantastisch om de vernieuwingen/ nieuwigheden levendig te houden tijdens de werkzaamheden. Ik hoop dat ze dat in Waver overnemen. Wat ik anderzijds ook nog wel zie komen is iets op en rond het meer. Ze hebben dat eilandje volgens mij nooit enkel en alleen voor de zombiebar vrij gemaakt, daar schuilt volgens mij meer achter.

Afwachten geblazen ...
    Van mij mogen ze van het meer liefst afblijven want ik zie ze dat meer nog verbrodden...

Geef mij maar de oude Tornado/Vertigo site en de domeinen daarnaast welke eigendom zijn van het park. Ik verwacht niks van het park maar 2015 bestaan ze 40 jaar, kunnen ze op zijn minst toch iets mee doen...
    Life is like a Rollercoaster...

4. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

282 miljoen euro winst maken en dan nog mensen op straat durven zetten... Dat is walgelijk, weer eens een voorbeeld hoe ziek onze maatschappij in elkaar steekt. Mij moet je niet wijs proberen maken dat ze door die 15 personeelsleden op straat te zetten opeens geld hebben om een nieuwe attractie te zetten. Een nieuwe carroussel misschien?! En zouden de lonen van die managers en verantwoordelijken ook dalen? Of zouden zij genoegen moeten nemen met een goedkopere bedrijfsauto's en andere extra voordelen? Daar kennen we het antwoord allemaal wel op...
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

5. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Hehe schreeuw moord en brand want een bedrijf met 282 miljoen euro winst zet mensen op straat! Vergeet niet dat de winst gedaald is met 7% he! Elk bedrijf dat zich een bedrijf wil noemen moet zo'n beslissingen maken. Als die daling zich verder zet in de toekomst dan kan het binnenkort iedereen op straat zetten want dan is het bedrijf failliet! Iedereen moet besparen hoe dan ook. Als CdA dat nu eerst wil doen op het personeel en pas dan op de luxe van de bedrijfsleiders dan is dat hun keuze. Ik denk dat heel wat bedrijven geholpen zouden zijn met een deftig efficienter personeelsbeleid. 't is toch te dwaas om mensen in dienst te houden om ze in dienst te houden!

In Plopsa bespaart men eerst aan de bezoekerskant. Daar nemen ze niet genoeg mensen in dienst om de attracties te bedienen met de gekende wachtrijen tot gevolg. Wees al blij dat ze daar nog niet mee beginnen.

En neen je hoort mij zeker niet zeggen dat ik het eerlijk vind dat bedrijfsleiders zoveel centjes krijgen. Maar das nu eenmaal part of the game. Ministers zoeken geld maar leveren zelf niets in, luchtvaartmaatschappijen zoeken geld maar hun bazen rijven de poen binnen met pakken, alle je kan zo blijven doorgaan he. Dat is nu eenmaal de maatschappij waar we in leven. Zolang niemand daar mee begint gaat niemand het doen, en dat beginnen zal van de prominenten moeten komen.

Ik vind het in elk geval goed dat er toekomstmuziek voor nieuwe attracties is in Walibi en ik kijk uit naar wat ze allemaal van plan zijn. Wie weet breiden ze zo fors uit dat binnen de kortste keren 100en nieuwe banen worden gecreëerd...

6. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Hehe schreeuw moord en brand want een bedrijf met 282 miljoen euro winst zet mensen op straat! Vergeet niet dat de winst gedaald is met 7% he! Elk bedrijf dat zich een bedrijf wil noemen moet zo'n beslissingen maken. Als die daling zich verder zet in de toekomst dan kan het binnenkort iedereen op straat zetten want dan is het bedrijf failliet! Iedereen moet besparen hoe dan ook. Als CdA dat nu eerst wil doen op het personeel en pas dan op de luxe van de bedrijfsleiders dan is dat hun keuze. Ik denk dat heel wat bedrijven geholpen zouden zijn met een deftig efficienter personeelsbeleid. 't is toch te dwaas om mensen in dienst te houden om ze in dienst te houden!

In Plopsa bespaart men eerst aan de bezoekerskant. Daar nemen ze niet genoeg mensen in dienst om de attracties te bedienen met de gekende wachtrijen tot gevolg. Wees al blij dat ze daar nog niet mee beginnen.

Dat het hier om winst gaat maakt het nog alleen erger, en dat mag dan 7% minder zijn tegenover vorig jaar, ze hebben nog steeds 282 miljoen euro winst gemaakt. Een hallucinant bedrag... Het gaat hier niet over omzet he, winst = omzet - kosten. Mensen ontslaan puur om gewoon méér winst te maken vind ik gewoon ziek. Er zijn veel andere zaken om kosten te besparen dan op personeel want dat zijn tenslotte ook mensen die nu in deze tijden op straat komen te staan, happy christmas...

En hoe er het bij Plopsa aan toegaat moet je mij niet vertellen dat weet ik maar al te goed.

7. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Dat het hier om winst gaat maakt het nog alleen erger, en dat mag dan 7% minder zijn tegenover vorig jaar, ze hebben nog steeds 282 miljoen euro winst gemaakt. Een hallucinant bedrag... Het gaat hier niet over omzet he, winst = omzet - kosten. Mensen ontslaan puur om gewoon méér winst te maken vind ik gewoon ziek. Er zijn veel andere zaken om kosten te besparen dan op personeel want dat zijn tenslotte ook mensen die nu in deze tijden op straat komen te staan, happy christmas...

En hoe er het bij Plopsa aan toegaat moet je mij niet vertellen dat weet ik maar al te goed.
    Welkom in de kapitalistische wereld zou ik zo zeggen?

8. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Volgens mij gaat het hier om omzet en niet om winst.

9. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

In het artikel dat K-Tof gepost heeft staat wel degelijk winst hoor Maar goed, om wat meer ontopic te komen: we kunnen dus nieuwe attracties verwachten?! Benieuwd naar wat en wanneer.

10. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

In het artikel dat K-Tof gepost heeft staat wel degelijk winst hoor Maar goed, om wat meer ontopic te komen: we kunnen dus nieuwe attracties verwachten?! Benieuwd naar wat en wanneer.
    Indien men effectief gaat investeren in nieuwe attracties, dan zie ik dat niet in 2014 gebeuren. 2014 zie ik eerder als een overgangsjaar. Ik verwacht dat men in ijltempo nog wat gaat re-branden en enkele details rond de totaalbeleving gaat afwerken.

Als men in een nieuwigheid gaat investeren, dan zie ik 2015 als een mooi jaar daarvoor. Het park viert dan zijn 40ste verjaardag en een jubileumattractie zou dan wel mooi meegenomen zijn. Verwacht ik iets groot? Ja en neen. Investeren in nieuwe attracties kan betekenen dat men een simpele molen neerplant. Maar laat ons eerlijk zijn, met Huracan in Bellewaerde en zeker Oz'Iris in Parc Astérix heeft men aangetoond niet vies te zijn van grotere projecten. Ik ben alvast razend benieuwd. Na meer dan 11 jaar is een echte nieuwigheid méér dan welkom!

11. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Iemand trouwens enig idee of de lap grond aan de Rue du Moulin à Eu van Walibi is (dat stuk grond achter de Go-kart)? Zo ja, is dit wel een stuk grond dat ze mooi kunnen gebruiken gezien het ver van de lastige buren verwijderd is en de andere kant is toch 'maar' industriegebied.
    Life is like a Rollercoaster...

12. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Iemand trouwens enig idee of de lap grond aan de Rue du Moulin à Eu van Walibi is (dat stuk grond achter de Go-kart)? Zo ja, is dit wel een stuk grond dat ze mooi kunnen gebruiken gezien het ver van de lastige buren verwijderd is en de andere kant is toch 'maar' industriegebied.
    Die witte loods is van walibi ja, maar ik denk niet dat ze die gaan wegdoen. (Wordt intensief gebruikt lijkt me, aangezien het de enige loods is in het park)
    Maar als je dat stuk achter die loods bedoelt (en dus ook achter de straat) dan is het niet van walibi, nee.
    Mij leekt het logischer als ze hier wat zetten. (zie foto)
    Een nieuwe attractie zou daar niet misstaan lijkt me? (Zo wat een saaier stuk anders, ginder...)

Nuja, als ze dan al iets nieuws zetten, en als het dan wel iets groots is...
    Bijgesloten Thumbnails Bijgesloten Thumbnails Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  1.jpg
Bekeken: 189
Grootte:  40.0 KB  

13. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Espace de Moulin is inderdaad van Walibi Belgium en is toch al een aantal jaren in hun bezit. En die plek is écht wel groot. Zo heb je al zeker twee tennisvelden en dan grenst daar nog eens een groot veld aan. Enorm veel plaats dus. Ik weet wel dat ze die plek liefst zo lang mogelijk ongebruikt wilden laten tot wanneer een uitbreiding echt noodzakelijk was. Misschien duurt dat nu dus zo lang niet meer.

Dan is er uiteraard nog de Tornado -en Vertigosite, die eigenlijk veel meer inhoud dan we zouden verwachten, zoals je op de foto kan zien. Dus ik denk wel dat moest men in de nabije toekomst een nieuwe attractie openen, die locatie als eerste gebruikt zal worden.

Daarnaast kan Walibi -al hoop ik dat ze dat niet gaan doen - ook nog uitbreiden op het meer. Dat is jaren verboden geweest, want als ik mij niet vergis was dat meer als bescherm natuurgebied aangewezen. Maar met de komst van het meest recente gewestplan is dat verbod opgeheven en kan men ook daar gaan bouwen. Maar ik hoop dat men dat zo gaat laten, aangezien dat meer echt wel iets rustgevend heeft.

Verder heeft men ook nog plek om uit te breiden op dat lapje grond tussen de Dijle, Vampire en de parking. Dat stukje grond is al jaren in het bezit van Walibi, maar destijds mocht men dat van het gewestplan niet gebruiken voor recreatieve doeleinden. Nu dus wel. Maar dat stukje grond staat mij vaag bij als vrij klein, dus veel mogelijkheden zie ik daar niet. Daarnaast is het ook een publiek geheim dat het park ook geen bang heeft om oude attracties af te breken en te vervangen door nieuwe. Ik denk dan eventueel aan minder populaire attracties. Ik herinner mij zelfs nog dat ex-directrice Viviane Paturel ooit zei dat ze het niet meteen nodig vond om geld uit te geven aan een renovatie van FlashBack. Zij zag het grootser en als we haar hadden laten doen, had ze FlashBack laten afbreken en vervangen door een nieuwe attractie.

14. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door joris_f Bekijk post
    Volgens mij gaat het hier om omzet en niet om winst.
    Correct !

Winst van de hele CDA-groep voor die periode: 28 miljoen (en dus geen 282 miljoen !). Leeuwendeel is van hun skigebieden. Het gaat dus helemaal niet zo goed met hun pretparken als gedacht hoor.

Denkt men hier nu echt dat een paar pretparkjes runnen in België, Nederland en Frankrijk een miljardenbusiness is ? Walibi draait heus geen miljard euro omzet hoor (of hoe zou CDA anders aan 282 miljoen euro winst moeten komen) .

Bron: http://www.compagniedesalpes.com/sit...12-2013_vf.pdf
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

15. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik denk dat weinig mensen dat denken hoor.
    De enige doelstelling voor die parken is waarschijnlijk om hun break-even te halen, lijkt me. (En alles dat erover is, is natuurlijk mooi meegenomen)

Vandaar dat ik het logisch vindt dat ze werknemers ontslaan. Beter 5 personen met elk 3 taakjes, dan 15 met elk 1 lijkt me?
    Volgens mij is dat ook nog eens goed voor de prestatie-druk. (Lees, de angst om ontslagen te worden is dan groter, en je gaat je beter best doen etc.)
    Nuja, laten we hopen dat het helpt natuurlijk. Eerst zien, dan geloven

16. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Trouwens, 28 miljoen euro winst is dan misschien niet zoveel als 282 miljoen, maar ook over dat bedrag valt geenszins te klagen (of hoe hebberig kan je zijn anders...). En nee, mensen ontslaan is geen logische keuze en het is jammer dat in deze maatschappij dat wel als logisch wordt beschouwd. Mensen zijn de laatsten op wie je zou mogen besparen.

17. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Trouwens, 28 miljoen euro winst is dan misschien niet zoveel als 282 miljoen, maar ook over dat bedrag valt geenszins te klagen (of hoe hebberig kan je zijn anders...). En nee, mensen ontslaan is geen logische keuze en het is jammer dat in deze maatschappij dat wel als logisch wordt beschouwd. Mensen zijn de laatsten op wie je zou mogen besparen.
    Liever op mensen dan onderhoud en veiligheid. Mensen lijkt me juist het logische om bij de eerste dingen weg te laten want men kan nu wel besparen op onderhoud maar dat gaat negatiever uitpakken dan wanneer men mensen wegstuurt.

18. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Liever op mensen dan onderhoud en veiligheid. Mensen lijkt me juist het logische om bij de eerste dingen weg te laten want men kan nu wel besparen op onderhoud maar dat gaat negatiever uitpakken dan wanneer men mensen wegstuurt.
    Mensen zijn geen objecten die je zomaar even bij het afval gooit indien je het even beter uitkomt. Triestig dat er hier zo over gedacht wordt...

19. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Sluit ik me ook bij aan. Ik zou ook liever niet in het nieuws komen met: WAlibi bespaart op veiligheid hoor. Bij attractieparken is het alles behalve gewenst om negatief in de media te komen. Ze komen er liever neit in dan negatief. Media is en blijft veel invloed hebben op parken zoals walibi.

20. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ze hebben winst gemaakt, ze hoefden helemaal niet te besparen en als ze moeten besparen is het ook geen eenduige keuze tussen ofwel veiligheid/onderhoud ofwel personeel :/

Bookmarks

Posting Regels