Pagina 5 van 45 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 81 tot 100 van 889

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

1. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Mensen zijn geen objecten die je zomaar even bij het afval gooit indien je het even beter uitkomt. Triestig dat er hier zo over gedacht wordt...
    Hij zegt ook niet dat het objecten zijn, denk ik? Natuurlijk dat het ook erg is als er mensen worden ontslaan. Maar zo is de economie nu eenmaal. Das iets dat nu zo is, en nog lang zo zal blijven.
    En het is onvermijdelijk dat er nooit ontslagen zijn nee? De technologische vooruitgang laat toch immers toe om minder mensne nodig te hebben. (=minder kosten voor het bedrijf.)
    Je vois la vie en des biscuits.

2. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

CDA had in hun eerste jaren een verschrikkelijk slecht management in al hun parken. Attracties gingen eruit, jarenlange sluitingen van toppers in alle Walibi parken, meer gesloten dan open. Eigenlijk valt het verlies nog redelijk mee als je denkt hoe enorm alle CDA parken hun bezoekers hebben leeggezogen...dat blijft natuurlijk bij. Walibi Belgium heeft recentelijk enkele smerige jaren gekend waar veel volk op kwam, maar gewoon degoutant was op gebied van management. Het park kwam meerdere malen op het nieuws door hun slecht onderhoud en dus ook Holland en de 2 kleine versies in Frankrijk. Maar ook PA heeft zijn donkere jaren gekend...één trein inzetten met 30.000 man in het park...dat blijft niet duren. Gelukkig voor hen konden ze het nog een beetje terugwinnen met de B&M maar dat maakt natuurlijk geen goede cijfers voor alle parken die het slecht deden.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

3. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Zeggen dat de economie nu eenmaal zo werkt, dat is net zoals de reactie van de Duitsers nadat de geallieerden net de gruwelijkheid van de concentratiekampen hebben ontdekt: "Wir haben es nicht gewusst". Als je het lot accepteert gaat er nooit verandering in komen, en zo'n zaken kunnen niet geaccepteerd worden, vind ik. Als je het logisch vind dat personeel als eerste besparingspunt er moet uitvliegen, dan behandel je je mensen als zakken huisvuil. Ontslagen zouden énkel en alléén mogen gebeuren als last resort. Als er niets anders mogelijk is. En als ik dan lees dat die mensen ontslaan zijn omdat Walibi wil investeren in iets nieuws vind ik het helemaal belachelijk, probeer mij aub niet wijs te maken dat het met geld dat vrijkomt ze genoeg geld hebben om iets noemenswaardigs neer te zetten, een carroussel misschien nog net. Als bovendien hun groep dan nog enkele miljoenen euro's winst heeft gemaakt... tja... naar waar gaat dat geld naar toe dan? Aandeelhouders en managers zeker?! Maar dan mag dan wéér zeker niet 'op bespaard' worden...
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

4. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

28 miljoen winst maken voor een groep als CDA is peanuts en kan je ook bijna amper al iets mee doen. Die hebben een heel deel parken en skigebieden, probeer met zo een minimale winst maar eens elk park of skigebied te voorzien van nieuwigheden. Pas op, Walibi staat al veel te lang stil, maar met de hoeveelheid winst die de groep gemaakt heeft denk ik dat ze bijna enkel onderhoud of opknappingen kunnen doen.

Er kan inderdaad ook geslonken worden op andere manieren, maar ontslag is echt niet abnormaal en eigenlijk moet het park die reden enkel verantwoorden naar de desbetreffende personen zelf en niet naar de omstaanders. Gaan bezuinigen in managers en aandeelhouders? Ja slim plan, laten we de lonen van elke hoge kerel verkleinen, dat gaat echt helpen (*not*). Zeker de aandeelhouders, als je daar op bezuinigt mag je als bedrijf al helemaal byebye zeggen naar je geldinjecties die je van deze groep mensen net krijgt. Ik veronderstel dat de desbetreffende personen gewoon niet meer nodig waren in het bedrijf. In de auto-industrie zie je dat ook dat daar steeds meer en meer ontslagen vallen doordat robots steeds meer worden geïntegreerd in het gehele proces. Wat zou je zelf zijn als bedrijf dat winst moet maken om te blijven bestaan, anders ben gewoon de 'domkop van het systeem' en graaf je gewoon je eigen put naar het faissement (en laat het duidelijk zijn, in mijn bovenstaand betoog wil ik niet het ontslag goedpraten, of het park, maar gewoon duidelijk schetsen dat het 'normaal' is in zekere zin. Je mag mij eens een bedrijf opnoemen waar nog nooit iemand ontslag heeft gekregen, zullen er maar een handvol tot geen zijn...)
    Life is like a Rollercoaster...

5. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Wow, door deze ontslagen kunnen ze volgend jaar wel misschien 28 miljoen én een half euro winst maken! Dan kunnen we eindelijk die langverwachte B&M in Wavre verwachten!
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

6. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Zeggen dat de economie nu eenmaal zo werkt, dat is net zoals de reactie van de Duitsers nadat de geallieerden net de gruwelijkheid van de concentratiekampen hebben ontdekt: "Wir haben es nicht gewusst". Als je het lot accepteert gaat er nooit verandering in komen, en zo'n zaken kunnen niet geaccepteerd worden, vind ik. Als je het logisch vind dat personeel als eerste besparingspunt er moet uitvliegen, dan behandel je je mensen als zakken huisvuil. Ontslagen zouden énkel en alléén mogen gebeuren als last resort. Als er niets anders mogelijk is. En als ik dan lees dat die mensen ontslaan zijn omdat Walibi wil investeren in iets nieuws vind ik het helemaal belachelijk, probeer mij aub niet wijs te maken dat het met geld dat vrijkomt ze genoeg geld hebben om iets noemenswaardigs neer te zetten, een carroussel misschien nog net. Als bovendien hun groep dan nog enkele miljoenen euro's winst heeft gemaakt... tja... naar waar gaat dat geld naar toe dan? Aandeelhouders en managers zeker?! Maar dan mag dan wéér zeker niet 'op bespaard' worden...
    Sorry hoor, vergelijken met Duitsers vind ik nu niet echt gepast in deze discussie. Jammer dat je zo'n standpunten begint boven te halen...

7. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ondertussen is men vandaag begonnen met staken in Walibi Belgium. Het is deze keer de technische dienst die het werk heeft neergelegd om hun ongenoegen te laten blijken over de recente ontslagen. 'l Avenir wist vandaag ook te vertellen dat er niet alleen ontslagen zijn gevallen bij de back-office van het park, maar dat ook bij de arbeiders in het park.

Er is ondertussen wel een gesprek geweest tussen de directie en de technische dienst, maar dat gesprek draaide jammer genoeg op niets uit en ook morgen zal er niet gewerkt worden. Men is vooral misnoegd over de manier waarop de ontslagen meegedeeld werden, namelijk per telefoon of per brief en zonder dat daarvoor de nodige comités werden ingelicht.

Dit wordt ongetwijfeld nog vervolgd!

Bron: 'l Avenir

8. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

En in aanvulling daarop:

Technische dienst Walibi Belgium legt het werk neer

Er werd vandaag niet gewerkt in de ateliers van Walibi Belgium. De technici die zich normaal bezighouden met het winteronderhoud van de attracties, legden namelijk het werk neer, zo schrijft SudPresse. De techniekers van Walibi Belgium staken enkele paletten in brand, vlakbij de magazijnen van de technische dienst.
    Er vond vanmiddag wel een gesprek van een twintigtal minuten plaats tussen de directie en de technici. Maar het mocht niet baten, ook morgen wordt er niet gewerkt bij de technische dienst van Walibi.

Met de stakingsactie protesteren de arbeiders tegen de ontslagronde die het Waverse pretpark Walibi vorige week aankondigde. De ontslagen vallen, in tegenstelling tot eerdere berichtgeving, niet enkel bij de administratieve bedienden, maar ook bij arbeiders. Drie van de ontslagen werknemers oefenden trouwens de functie van vakbondsafgevaardigde uit.

De vakbonden uiten ook hun ongenoegen over de manier waarop er over de ontslagen werd gecommuniceerd door het park. Volgens Paul Joly, afgevaardigde van het CSC in L'Avenir werd het paritair comité niet ingelicht en werden de betrokken personen geïnformeerd via een simpel telefoontje of per brief.

Doordat de eindejaarsperiode voor de deur staat, zijn veel arbeiders reeds in vakantie. Aan de werkonderbreking namen dan ook 'slechts' een twintigtal personeelsleden deel.

Bron: Tien Tot Zes

Het gaat er nog best heftig aan toe. Benieuwd hoe CDA vanuit hun ivoren toren hierop gaat reageren.
    "Oh really? Well, la-di-blah!"

9. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    28 miljoen winst maken voor een groep als CDA is peanuts en kan je ook bijna amper al iets mee doen. Die hebben een heel deel parken en skigebieden, probeer met zo een minimale winst maar eens elk park of skigebied te voorzien van nieuwigheden. Pas op, Walibi staat al veel te lang stil, maar met de hoeveelheid winst die de groep gemaakt heeft denk ik dat ze bijna enkel onderhoud of opknappingen kunnen doen.

Er kan inderdaad ook geslonken worden op andere manieren, maar ontslag is echt niet abnormaal en eigenlijk moet het park die reden enkel verantwoorden naar de desbetreffende personen zelf en niet naar de omstaanders. Gaan bezuinigen in managers en aandeelhouders? Ja slim plan, laten we de lonen van elke hoge kerel verkleinen, dat gaat echt helpen (*not*). Zeker de aandeelhouders, als je daar op bezuinigt mag je als bedrijf al helemaal byebye zeggen naar je geldinjecties die je van deze groep mensen net krijgt. Ik veronderstel dat de desbetreffende personen gewoon niet meer nodig waren in het bedrijf. In de auto-industrie zie je dat ook dat daar steeds meer en meer ontslagen vallen doordat robots steeds meer worden geïntegreerd in het gehele proces. Wat zou je zelf zijn als bedrijf dat winst moet maken om te blijven bestaan, anders ben gewoon de 'domkop van het systeem' en graaf je gewoon je eigen put naar het faissement (en laat het duidelijk zijn, in mijn bovenstaand betoog wil ik niet het ontslag goedpraten, of het park, maar gewoon duidelijk schetsen dat het 'normaal' is in zekere zin. Je mag mij eens een bedrijf opnoemen waar nog nooit iemand ontslag heeft gekregen, zullen er maar een handvol tot geen zijn...)
    Investeringen in skigebieden en pretparken, nieuwe attracties e.d. worden niet betaald met de winst van het vorige jaar. Die zitten bij in de onkosten voor dit jaar (en wellicht, als afschrijvingen, de komende jaren). Dus dat wil zeggen dat ze naast de investeringen van dit jaar nog 28 miljoen euro winst gemaakt hebben. 10 %. Is dat aanvaardbaar? Ik denk het wel. Maar is het in die situatie aanvaardbaar om mensen te ontslaan? Dat denk ik niet. Als elk winstgevend bedrijf elk jaar wat werknemers ontslaat dan snijden ze uiteindelijk hun eigen klanten weg: je werk verliezen betekent minder consumeren, betekent minder geld voor bedrijven, betekent meer ontslagen... (= de grote flaw in het kapitalisme). Snijden in het dividend lijkt me meer aangewezen, maar misschien wil CDA dat wel niet meer, dit is de laatste jaren al gebeurd (dat komt ervan als je pretparken overneemt, die zijn nu eenmaal minder winstgevend dan skigebieden (die rijkere mensen lokken)). Snijden in het management, of in de lonen ervan is moeilijk, maar het lijkt me toch meer aangewezen lonen te verlagen dan om 15 man op straat te zetten? Enfin, dat is mijn mening, je zou er maar eens iemand van moeten kennen, je mening zou wel veranderen.

De individuele cijfers van Walibi krijgen we natuurlijk niet te zien, maar ik kan me moeilijk voorstellen dat het park geen winst maakt. Snoeien om de cijfers te verbeteren dus, maar wat met de service? We zien wel hoe het loopt, maar een B&M gaan ze er niet mee betalen (de kans lijkt me bovendien heel klein dat de 'winst' die hiermee gemaakt wordt naar de parken gaat, het lijkt eerder een maatregel om de winstgevendheid van CDA terug te verhogen).

10. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Welcome 2 the real world brother! En het is nog maar het begin, in eender welke sector...diegenen die het nu nog niet doorhebben zijn ofwel stinkend rijk, ofwel oerdom...
    Atlantic Cup 2016 winners !

11. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ondertussen gaat het in Waver van kwaad naar erger. Vandaag zou Aqualibi normaal gezien terug openen na hun winterhoud. Maar enkele werknemers van Walibi Belgium hebben gisteren de ingang van Aqualibi geblokkeerd met boten van Radja River. De toegang naar de parking van het park is ondertussen afgesloten met bootjes van FlashBack. Daardoor kon Aqualibi vandaag niet openen en is het waterpark voor onbepaalde duur gesloten.

Ondertussen zullen er opnieuw gesprekken gevoerd worden. De actievoerders zullen de doorgang naar het park pas vrijmaken wanneer men een compromis zal vinden. Ondertussen blijft Aqualibi dus gesloten. En dat net aan de start van de kerstvakantie.

12. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Na jaren van stilstand, verwijderen van attracties, minder openingsdagen, inkorten op openingsuren krijgen we dit. Als je moet besparen op personeel dan zal zich dit vroeg of laat uiten in het park en aanleiding geven tot minder bezoekers en nog meer besparingen. Een vicieuze cirkel waar je niet meer uitgeraakt (Het mooiste voorbeeld is Bobbejaanland dat momenteel te midden in deze cirkel zit).

De voorstanders geloven dat dit gebruikt wordt voor een nieuwe attractie... Als je moet personeel ontslaan voor een nieuwe attractie dan klopt er iets niet.. en wat bij een volgende nieuwe attractie? Nog meer personeel ontslaan? Juist ja, vicieuze cirkel(lees hierboven). En wat voor attractie zou dat dan moeten zijn..? Ik kan me niet voorstellen dat dit een attractie zal zijn waarbij het plots een overrompeling zal zijn in het park.

Het enige wat er zal gebeuren met die besparingen is het spijzen van de directie-bonussen omdat zij het zogezegd goed gedaan hebben omdat ze bespaart hebben, en dat verdient een bonus.

Is dit het langverwachte begin van het einde voor het park?
    Indien ja, dan nog psyke verhuizen naar een leuk park bv. Toverland en ik neem er spontaan een abonnement.
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

13. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Dat er ontslagen vallen is niet leuk, in geen enkele sector... Maar de vakbonden snappen niet dat dit de zaak niet beter maakt, integendeel slechter op lange termijn, want zo verliest het bedrijf enkel inkomsten en zal er in de toekomst nog meer moeten bespaard worden... Of zelfs sluiten! En dan is iedereen zijn job kwijt.

Ontslagen en besparingen zullen er nog meer aankomen in 2014 in elke sector en dat is enkel en alleen de schuld van de Belgische en Europese politiek!

14. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Wat ooit een uiterste redmiddel was wordt dezer dagen meer en meer gebruikt als efficiënt "ik ben het er niet mee eens, dus ik staak" middel. In elke sector en in elk bedrijf wordt er gestaakt als het niet met de zin van de werkmens is. Maar deftig praten en onderhandelen doen we niet. Het schoolvoorbeeld is de NMBS. Jammer maar helaas.

15. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik neem aan dat jullie geen lid zijn van een vakbond? Kan me anders niet voorstellen dat iemand zo negatief kan zijn over een verbond waar hij zelf lid van is. Dat vakbonden altijd maar staken omdat ze ergens niet mee eens zijn vind ik ook niet correct. Vaak weet de buitenwereld niet waarover het gaat waardoor ze de situatie verkeerd gaan interpreteren. Daarnaast worden de vakbonden steeds vaker met de rug tegen de muur gezet waardoor staken inderdaad één van de laatste hulpmiddelen is.

Sorry voor off topic .

16. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Walibi loopt tienduizenden euro's mis door staking

De stakers in Walibi Belgium geven niet op. Ook na een week weigeren tientallen boze personeelsleden aan het werk te gaan vanwege een abrupte ontslagronde. Bootjes van wildwaterbaan Radja River versperren nog altijd de ingang van zwembad Aqualibi, dat door de staking al ontelbaar veel bezoekers weg heeft moeten sturen. In de drukke kerstvakantie zit het zwemparadijs normaal gesproken vol met waterratten. Walibi ziet alle inkomsten uit entreeprijzen - zo'n 20 euro per persoon - en horeca nu als sneeuw voor de zon verdwijnen. Bovendien dreigen ook andere pretparken binnenkort het slachtoffer te worden van de staking in Waver. Vakbonden overwegen om de collega's in Bellewaerde Park en Parc Astérix eveneens van het werk te houden. Beide parken zijn onderdeel van dezelfde Franse eigenaar. Dat zou een absolute financiële catastrofe betekenen voor de firma, die de pretparken toch al liever kwijt dan rijk zou zijn.

Bron: Looopings
    (http://www.looopings.nl/weblog/2176/....html#reacties)

Nu, ik neem de artikels van Looopings altijd wel met een korreltje zout, maar ze hebben wel een punt. 20 euro per persoon dat ze mislopen in de vakantie. Ik hoop dat de werknemers beginnen in te zien dat dit tegen hun gaat kanten, dan dat het hun effectief helpt.
    Ik zou immers niet inzien waarom CDA nog moeite zou doen voor een park waar de werknemers tegendraads zijn. Volgens mij gaat dit dus negatieve invloed hebben op de komende investeringen!
    (Langs de andere kant, ze zijn weer in de kijker gezet)

Respect voor de personen die de bootjes van de Radje River daar hebben gekregen. Ti's toch al direct een eind van de RR naar de ingang van Aqualibi.

17. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Er wordt snel gestaakt in België. Nuja, inderdaad kunnen ze met die staking ook meer slecht doen dan goed. Want als de directie gaat volhouden, en de staking gaat blijven duren, dan gaan meer bezoekers wegblijven en is m'n nog meer genoodzaakt om jobs en andere uitgaven te schrappen.

Aan de andere kant vindt ik het nu eenmaal ook het recht van een directie om te beslissen om jobs te schrappen wanneer het niet meer in het financieel plan past. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat werknemers goed geïnformeerd worden over hun situatie binnen het bedrijf. En in dit geval is dit waarschijnlijk niet gebeurd en komt de ontslagronde als een verrassing. Je kan een bedrijf ook niet laten failliet gaan omdat er 20 stijfkoppen hun job niet willen verliezen. Als je daarmee andere collega's kan redden ...
    The more you like yourself, the less you are like anyone else, which makes you unique. (Quote: Walt Disney)

18. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Er zullen wel enkele vorkheftrukken zijn zeker in Walibi waarmee ze die bootjes verzetten

Ik heb staken altijd dom gevonden en ik zal het altijd dom blijven vinden. Hmm mijn bedrijf wil besparen laat ik dan zeker het werk neerleggen zodat er nog minder inkomsten zijn! Hmmm mijn bedrijf is aan het failliet gaan, laat ik dan zeker stoppen met werken en gaan staken want dat brengt veel centjes binnen! Zoals reeds gezegd, wat vroeger ooit een machtig wapen was wordt nu te pas en te onpas ingezet alsof het maar even uit de kast te nemen is. De vakbonden in België denken dat zij de werkgevers zijn en dat zij te bepalen hebben hoe en wat, ik vind het quatsj!

Ik hoop maar dat ze na kerst wat verstand onder hun bomen gevonden hebben die stakers en dat ze terug aan het werk gaan! Redden wat er nog te redden valt van deze kerstvakantie voor aqualibi!

19. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

En de attractie die in seizoen 2014 een jaar SBNO blijft is gevonden... Radja River ! Wegens boten naar de vaantjes.

Foto Looopings

Dat ze nog maar een tijd blijven staken daar, hoe rapper we van CdA af zijn hoe beter.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

20. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    En de attractie die in seizoen 2014 een jaar SBNO blijft is gevonden... Radja River ! Wegens boten naar de vaantjes.

Foto Looopings

Dat ze nog maar een tijd blijven staken daar, hoe rapper we van CdA af zijn hoe beter.
    Haha, ja van die ene boot zijn der 2 stoelletjes kaputski
    Langs de andere kant, wie gaat het dan overnemen... Als niemand het overneemt is het gedaan met het park, en sorry, dat zou ik persoonlijk zeer jammer vinden.

Bookmarks

Posting Regels