Pagina 1 van 45 1 2 3 4 5 11 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 889

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

1. Standaard [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Halloween in Walibi Belgium is officiëel achter de rug. Het park sluit nu zijn poorten om alles weer proper in orde te krijgen tegen 5 april 2014, wanneer het park weer opent. Daarom snel eventjes een topic geopend om alle nieuwtjes en geruchtjes voor seizoen 2014 overzichtelijk te bundelen. En wat is er momenteel al bekend? Of wat zijn enkele geruchten voor het aankomende pretparkseizoen? Eventjes kijken wat we al weten of wat er al de ronde gaat.

- De rebranding van het park gaat -eventjes geen rekening houdend met de laatste geruchten- weer verder. Vorig jaar werd het Franse en Italiaanse themagebied omgevormd naar de WAB-zone. Dit jaar zou het geliefde Lucky Luke City op de schop gaan en zouden Lucky Luke, Calamity Jane en de Daltons na 16 jaar het park verlaten. Lucky Luke City en diens attracties zouden gethematiseerd/aangepast worden naar The SkunX.

- Om wachtende bezoekers van Weerwolf te behoeden van hevige regenvlagen of brandende zon werd vorig jaar de wachtrij van Weerwolf volledig overdekt. Komende winter zou het park de wachtrij van Vampire aanpakken. Volgens de laatste berichten van afgelopen zomer zou deze overdekking in -typisch Walibi- twee fases aangepakt worden. Hoe of wat het zal worden is momenteel nog niet duidelijk.

- Er zou ook nog gesleuteld worden aan de totaalbeleving van Psyké Underground. Denk maar aan lichteffecten in de twee kokers.

Wie nog nieuwtjes of geruchten heeft, mag deze gerust delen. Om verwarring en verkeerde berichten te voorkomen, kan je best vermelden of dit om bevestigd nieuws gaat of over een gerucht. Verder weten we ondertussen ook al dat Walibi Belgium gerust een nieuwe attractie kan gebruiken. Zelfs ik denk dat dat stilaan wel eens tijd wordt. Maar ondertussen is dat ook al een hoop die zo oud is als de straat. Bijgevolg kunnen we 500 posts met diezelfde hoop missen als kiespijn. Discussiëren mag gerust.

2. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Hopelijk doen ze nog wat aan psyké, want er was veel meer beloofd tijdens de rit (vleermuizen enzo). Ik dacht dat het al zeker was dat hier nog aanpassingen aan gingen gebeuren?

"Volledig overdekt" vind ik eidenlijk een overdreven stelling voor die zeilen over de wachtrijen en ik vind het totaal geen prioriteit, maargoed...
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

3. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik wacht nu vooral af tot CdA bekend gemaakt heeft wat ze met hun parken van plan zijn. Ik kan echt niet schatten wat hiervan zal worden al kan ik me moeilijk voorstellen dat ze Walibi Belgium van de hand willen doen. Al gaat het gerucht dat CdA uit de pretparkindustrie zou stappen en terug de full focus wil leggen op hun ski-gebieden.

4. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Hopelijk doen ze nog wat aan psyké, want er was veel meer beloofd tijdens de rit (vleermuizen enzo).
    Die vleermuizen die zijn er al hé Ignace, jij hebt die blijkbaar gemist .

5. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door flyingtiger Bekijk post
    Die vleermuizen die zijn er al hé Ignace, jij hebt die blijkbaar gemist .
    Niet gezien, maar dat monster zie je natuurlijk ook amper. Leuke lichteffecten zijn al genoeg want voor de rest gaat die attractie veel te snel om er een deftig zicht op te krijgen .
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

6. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Valt er dan nieuws te rapen in Waver?

Mijn verwachtingen liggen zeer laag al jaren... En ik denk dat ze nog te hoog liggen Na jaren van niets, noppes nieuws hebben ze dit jaar...... een attractie heropend...

Spijtige zaak, tot 10 jaar geleden ging ik er graag... Sindsdien is de tijd er blijven stilstaan wat attracties betreft en de theming erop achteruit gegaan. Persoonlijke mening natuurlijk hé

7. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door zilli Bekijk post
    Valt er dan nieuws te rapen in Waver?

Mijn verwachtingen liggen zeer laag al jaren... En ik denk dat ze nog te hoog liggen Na jaren van niets, noppes nieuws hebben ze dit jaar...... een attractie heropend...

Spijtige zaak, tot 10 jaar geleden ging ik er graag... Sindsdien is de tijd er blijven stilstaan wat attracties betreft en de theming erop achteruit gegaan. Persoonlijke mening natuurlijk hé
    Mja, inderdaad, jammer van die aftakeling. Ze verwijderen zelfs meer attracties dan dat er bij komen... (zie: de inferno, top flatride)

Langs de andere kant vind ik dat je de heropening van de turbine, wel als iets nieuws mag zien. Je moet rekening houden dat dat ding al sinds 2008 toe is, dus dat het waarschijnlijk voor velen als 'nieuw' aangevoeld wordt. (Heb persoonlijk ook niet dat 'nieuw' gevoel, omdat ik de turbine nog heb gedaan...)

Mij zien ze er elk jaar, nieuwe attractie of niet. Het is natuurlijk altijd mooi meegenomen als er iets nieuws staat
    Je vois la vie en des biscuits.

8. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

En toch blijf ik overtuigd dat er na jaren van stagnatie of achteruitgang nu kan gezegd worden dat we op het punt gekomen zijn om weer echt vooruit te gaan.

Om Lord of the Rings te quoten:
    Gandalf: "There never was much hope, just a fools hope"
    ...
    Aragorn: "There is always hope"

So maybe I'm a fool, maar ik blijf echt vertrouwen en hoop hebben in ons Waverse park

9. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Zoals ik al ergens anders zei blijf ik ook hopen voor en geloven in Walibi. Het park toont in mijn ogen wel degelijk een nieuwe jeugd en wil duidelijk terug vooruit.

Als je weet dat ze daar net alle effectjes en theming aan het restaureren en vernieuwen zijn vind ik persoonlijk niet dat je kan zeggen dat het park op dat gebied achteruit gaat.
    Wat attracties betreft, daar treed ik in bij. Maar ik zei het al, ik hoop op een ja toch wel op een gigantische coaster voor 2015 als verjaardagscadeautje. Voor 2014 hoop ik op een a twee nieuwe (mag zelfs tweedehands) flatrides. Iets wat met de verwijdering van inferno en bounty echt wel terug nodig is om de capaciteit uit te breiden en op drukke dagen het hoofd boven water te kunnen houden. Of voor 2014 een nieuwe flatride en de renovatie van GRA, daar kan ik me ook nog in vinden. Maar ik vrees er wat voor. Toch, hoop doet leven!

10. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik heb meer het gevoel dat WB meer en meer valt of staat in het aantal werkende attracties. Als er een aantal attracties eruit liggen ontstaan er steeds monsterfiles bij de andere attracties. Wat ik mis in WB en eigenlijk in alle Belgische pretparken zijn "opvulattracties", zo van die attracties dat je toevallig tegenkomt wanneer je bijvoorbeeld van de ene rollercoaster naar de andere gaat. Europa-Park is hiervan een perfect voorbeeld. Tussen de Vampire tot aan de Buzzsaw valt het nog mee, maar vanaf de Dalton Terror is het gewoon pendelen tussen de vroegere Big 7.

Zoals iedereen hoop ik op wat goed gethemde opvulattracties...

11. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    Als je weet dat ze daar net alle effectjes en theming aan het restaureren en vernieuwen zijn vind ik persoonlijk niet dat je kan zeggen dat het park op dat gebied achteruit gaat.
    Sorry, maar dat is standaard onderhoud dat elk park moet doen. Daar moeten we in feite niet eens over spreken. De vernieuwde theming vind ik trouwens maar niets, maar dat is persoonlijk natuurlijk...

Ik zeg het, in 2011 ben ik nog eens naar Walibi geweest enkel en alleen omdat ik gratis binnen kon, en ik heb moeten vast stellen dat het park in vergelijking met 2001 nog niets veranderd was! Toch niet in de positieve zin, enkel in de negatieve zin, want er waren minder attracties dan in 2001! (Op COT na dan)

Ik weet niet wat hun re-branding heeft gekost (duur ziet het er wel niet uit, maar reclame-campagnes kunnen wel duur zijn), maar dat geld hadden ze beter gespendeerd aan nieuwe attracties. Believe me, de originele kangoeroe in een reclamespot met een nieuwe B&M flying coaster had volgens mij meer volk naar het park gebracht dan nu...

12. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik weet niet wat hun re-branding heeft gekost (duur ziet het er wel niet uit, maar reclame-campagnes kunnen wel duur zijn), maar dat geld hadden ze beter gespendeerd aan nieuwe attracties.
    Ik denk toch dat je die kosten niet moet onderschatten. Vooral ook omdat het gaat over computergeanimeerde figuren waarvoor bepaalde reclamespots, afleveringen en (3D-)films zijn gemaakt.

13. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door fun4life Bekijk post
    Ik denk toch dat je die kosten niet moet onderschatten. Vooral ook omdat het gaat over computergeanimeerde figuren waarvoor bepaalde reclamespots, afleveringen en (3D-)films zijn gemaakt.
    Ik vind het serieus spijtig dat ze zoveel kosten maken voor hun re-branding, terwijl we al jaren zitten te wachten op een nieuwe attractie. Ik vraag mij trouwens nog steeds af waarom de populaire kangoeroe weg moest. Onderhoud verrichten tijdens de winter en opvolgen tijdens het seizoen vind ik maar een normale zaak. Een winkel wordt toch ook dagelijks op orde gezet en onderhouden??? Lijkt mij toch wel normaal dat een pretpark dit ook doet.

14. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door klepje Bekijk post
    Ik vind het serieus spijtig dat ze zoveel kosten maken voor hun re-branding, terwijl we al jaren zitten te wachten op een nieuwe attractie. Ik vraag mij trouwens nog steeds af waarom de populaire kangoeroe weg moest. Onderhoud verrichten tijdens de winter en opvolgen tijdens het seizoen vind ik maar een normale zaak. Een winkel wordt toch ook dagelijks op orde gezet en onderhouden??? Lijkt mij toch wel normaal dat een pretpark dit ook doet.
    Inderdaad zeer spijtig, vooral omdat er ook geruchten zijn dat ze er nu van af willen... (http://www.looopings.nl/weblog/2119/...cottes-af.html)

Ik vind persoonlijk ook wel dat onderhoud enzo, een evidentie moet zijn. Het lijkt me inderdaad niet meer dan normaal dat ze in de winter alles opknappen, een paar dingetjes herverven, enz. (wat ze waarschijnlijk ook wel doen).

Persoonlijk vond ik, toen ik dit jaar ben gegaan (was op 13juli dacht ik, de dag voordat de PU openging); zag ik toch wel daadwerkelijk een verschil met het jaar dervoor (2012). Effectjes die het weer doen (die het geruime tijd nirt meer deden, en afgeschreven leken, zie Radja ravir, die spuitfonteinen die over je hoofd gaan en waar je supernat van wordt; Paleis van de Geest heeft zen oude effecten terug...) en een verfrissing van de, nu MusicExpress, haltes.

Ik mag dan misschien wel een Walibi-fan zijn, maar deze dingen ziet iedereen. (denk ik dan toch) En ik zie die als een stap in de goede richting.
    Je vois la vie en des biscuits.

15. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Naar verluid zouden de figuren van WAB en The SkunX niet verdwijnen. De geruchten zijn er, maar kloppen niet volledig. Naar verluid zou men zich vooral gaan concentreren op bepaalde figuren. Die zouden meer op de voorgrond treden, terwijl de andere figuren meer naar de achtergrond verdwijnen. Ze zouden echter wel aanwezig blijven, zij het minder prominent.

16. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Naar verluid zouden de figuren van WAB en The SkunX niet verdwijnen. De geruchten zijn er, maar kloppen niet volledig. Naar verluid zou men zich vooral gaan concentreren op bepaalde figuren. Die zouden meer op de voorgrond treden, terwijl de andere figuren meer naar de achtergrond verdwijnen. Ze zouden echter wel aanwezig blijven, zij het minder prominent.
    Volgensmij W.A.B. dus, lijkt mij logisch aangezien niemand een drol om de skunx geeft en de hele 4d film ook over hen gaat, zij de enige groep zijn waar promotie over gemaakt word via Nickelodeon (garageoptreden etc) en omdat ze natuurlijk het kindvriendelijkst zijn.

Vraag me dan wel af of die Skunx zone er nog zou komen als ze meer naar de achtergrond verdwijnen.

17. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Volgens mij zijn er wat deze figuren betreft twee opties.

1) Het wordt helemaal toegespitst op de W.A.B. en the skunx verdwijnen naar de achtergrond. Dit zou me goed lijken in de veronderstelling dat men dan ook niet het hele cowboydorp omgooit naar Skunx-zone maar eerder, en ik val in herhaling, naar Shimmeria. De stijl van de gebouwtjes is snel(ler) aan te passen naar de stijl van Vita's kroeg in de de 3D film. Bovendien sluit Fabulous prachtig aan bij dit deel. En dan ga ik nogmaals in herhaling vallen als ik hoop op een herthematisering van CM naar de grot van Rocken (eveneens uit de 3D film) met witte LED-lijnen die in de rotsen worden ingebouwd (cfr. het ontwaken van rocken in de 3D film).

2) Een andere optie is het toespitsen op Walibi en Squad. Dan zal de Skunx-zone er wel degelijk komen maar vallen heel wat zaken in duigen wat betreft naamgeving. Fibi's watergames (geen vaste attractie, I know) zal dan verwateren (mooie woordspeling) als naam omdat Fibi minder bekend zal raken. Het zal dan zo worden a la ahja is da ni die zangeres ofzo?

Ik denk dat men eerder voor optie 1 zal opteren. Het is makkelijker om een bandje de wereld te laten rond trekken tot in de exotic zone, en ik noem zo maar iets Griezella (Vampire) en Egyptia (de zone van CoT ( ! OPGELET dit is fantasie, geen werkelijkheid ! ) en die band daar avonturen te laten beleven dan dat met beide bands te doen. Squad en de zijnen zullen dan af en toe eens kunnen de kop opsteken om dingen te saboteren of te plagen in de series of tijdens de shows.

18. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Net zoals ojoh hoop ik ook dat de skunx zone niet komt bij de wild west gedeelte en dat Calamity Mine wordt omgevormd naar die stenen met lichtstrepen in enzo. Dat lijkt me veel beter te passen dan wat rock en roll brol neer te plaatsen. Kunnen ze dan een kleine skunx zone maken bij de go-karts ofzo. Dat is volgens mij de beste plaats om te doen.
    "Als er maar geen storing is in de achtbaan van het leven."

19. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik zeg het, in 2011 ben ik nog eens naar Walibi geweest enkel en alleen omdat ik gratis binnen kon, en ik heb moeten vast stellen dat het park in vergelijking met 2001 nog niets veranderd was! Toch niet in de positieve zin, enkel in de negatieve zin, want er waren minder attracties dan in 2001! (Op COT na dan)
    2011 was inderdaad, ook in mijn ogen, een rampzalig jaar met pannes die je niet meer op één hand kan tellen. Maar ben je de laatste twee jaar dan nog in Walibi geweest? Want dan kan je toch wel stellen dat het park enorme sprongen vooruit heeft gemaakt. Wat er allemaal plots beter was geworden hoef ik niet meer neer te typen, da's veel herhaald.

Dat het park hun onderhoud eigenlijk standaard is, daar ben ik helemaal mee akkoord. Maar anderzijds, het is gebeurd onder de noemer 'standaard onderhoud' en het park heeft daar geen woorden aan vuilgemaakt, noch het vernoemd in hun persberichten. Het waren fans die dat vernoemd hebben op fora en die dat de hemel ingeprezen hebben. Anderzijds lijkt het mij wel de moeite waard dat een voor dood gewaand effect teruggekeerd is en dergelijke. Zeker in het geval van Walibi Belgium.

De re-branding, je bent daar voor of tegen, maar in mijn ogen heeft dat een pak meer sfeer naar Waver gebracht dan ooit het geval was. De re-branding oogt in mijn ogen niet goedkoop. Ik denk niet dat al die hervormingen in het park voor een appel en een ei gekocht zijn. Maar voor de re-branding tapt men niet uit hetzelfde potje als dat van het geld voor nieuwe attracties. Ik ben er van overtuigd dat het park ook graag een nieuwe achtbaan in hun park ziet blinken en dat men zelf ook weet dat men daar nood aan heeft. Maar als men in Parijs van mening is dat dat niet nodig is, dan heeft het park zich daar alleen maar naar te schikken. En voorgekauwde informatie uitspuwen door te verkondigen dat een nieuwe attractie niet aan de orde is.

Heb ik hoop voor een nieuwe attractie in Walibi Belgium? Absoluut. De re-branding van het park gaat bijna zijn laatste fase in en op vlak van achterstallig groot onderhoud heeft het park bijna alle schade opgelost. De basis van een goed en deftig pretpark is bijna gelegd en men kan bijna met een schone lei beginnen. Het is trouwens dat wat het park al jaren zelf zegt: "Men kan pas beginnen uitbouwen als de goede fundamenten gelegd zijn". Dat, én het feit dat het park in 2015 zijn 40ste verjaardag viert zou wel eens een mooie aangelegenheid zijn om ons iets nieuw aan te bieden. Alleen vrees ik dat dan de verwachtingen van fans hoger gelegen zullen zijn dan wat men ons uiteindelijk zal voorleggen.

20. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2014!

Ik verwacht eigenlijk echt niet veel van Walibi dit jaar. Vergelijk het met een appartementsgebouw: Ze zijn al op de trap, maar staan op de tussenverdieping van -1 en 0. De rebranding is goed gelukt, al is het mijn stijl niet. Het her-openen van Turbine/PU is ook gelukt, maar 'nieuw' zou ik deze achtbaan niet omschrijven, enkel vernieuwd. Voor de rest is het huilen met de pet op. Dat fans al tevreden zijn met effecten die terug werken zegt volgens mij ook genoeg. Het park heeft nu al 10 jaar geen nieuwe, extra, attractie gehad. Dat is een jaar langer dan de opening van de 2de hal van Toverland (en al de rest erna...) Dus verwachtingen voor dit jaar? Geen...
    Always look at the bright side of life!

Bookmarks

Posting Regels