Pagina 5 van 49 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 81 tot 100 van 967

Onderwerp: Bobbejaanland [2015]

1. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

BJL barst al van de familie attracties, de komst van nog een familie attractie stelt me dus gewoon zwaar teleur.
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

2. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Citaat Origineel gepost door punisher Bekijk post
    En wie had gezegd dat dit dan een top-baan zou worden en niet weer een familie achtbaan? Nee dan heb ik het liever zo.
    Dus dan moet Bobbejaanland maar nooit een achtbaan bouwen want een topbaan gaan ze nooit zetten? Vreemde conclusie. Dit is gewoon weer de zoveelste familie-attractie die ze gaan plaatsen. Als ze een darkride plaatsen, hoop ik voor hen dat we een soort e-ticket ride mogen verwachten met enkele technologische snufjes, al betwijfel ik (kijkend naar hoe PR investeert) of we iets van hoog niveau kunnen/mogen verwachten. Pas op, wie weet verbazen ze mij, maar met de verwijzing naar MPG begin ik gewoon te twijfelen (de attractie daar ziet er keurig uit, maar een de meeste simulators zijn voor mij eerder een one-trick pony = één keer en je hebt het wel gezien. In deze tijd moet en kan een attractie echt vele meer met de simulator technologie. Kijk bijvoorbeeld naar Huntik of Transformers).

Neen, ik heb de plannen niet gezien, niemand niet bij mijn weten. Maar naast Oki Doki/Kinderland is er best een groot stuk lap grond dat, buiten een indoor attractie, nooit gebruikt kan worden. Ik ben gewoon van mening dat ze een grote oppervlakte voor een outdoor attractie nu verspillen, indien ze effectief een darkride daar plaatsen. Want hier hebben ze zelfs de mogelijkheid om over de parking te bouwen. Ik kan mij gewoon geen andere deftige bruikbare locatie inbeelden waar ze een grote outdoor attractie in BJL kunnen plaatsen, zonder dat ze er een attractie(s) voor moeten afbreken...

Plus, als dit een attractie wordt rond de Smurfen, word ik zot...
    Life is like a Rollercoaster...

3. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Ik ben het eens met Belgiumcoasterfreak, hoe goed de nieuwe attractie ook zal worden, het zal altijd een slechte keuze blijven om die plaats te verspillen, ik snap totaal niet dat Bobbejaanland dit niet ziet.
    Daarbij hebben ze veel dringender een nieuwe thrill nodig, oke Bobbejaanland is een familie park, maar door gewoon zo goed als geen thrills te hebben sluit je een mega grote groep uit. Als er een groep van 5 jongeren is, en 3 houden meer van familie attracties en 2 van thrills, dan ging je vroeger naar Bobbejaanland, maar nu dat ze nog maar 2 thrills over houden is de stap voor naar een ander park te gaan met meer evenwicht in de attracties veel groter.

En dan nog een onrechtstreeks nadeel van deze keuze. Hoe minder thrills er in Bobbejaanland staan, hoe minder redenen Walibi heeft voor iets nieuws te zetten.

Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Maar naast Oki Doki/Kinderland is er best een groot stuk lap grond dat, buiten een indoor attractie, nooit gebruikt kan worden.
    *droommodus* Inderdaad, rond dat circusthema van Kinderland/Oki Doki zouden ze toch wel een leuke darkride kunnen maken voor de kindjes/de familie, en het zou nog een origineel thema zijn voor een attractie ook... want zeg nu zelf, veel darkrides met een circusthema zijn er toch niet? Of vergis ik mij hierin? En Kinderland kan ook wel best een boost gebruiken... *einde droommodus*

Maar nu zouden ze zich inderdaad beter toespitsen op een thrillbaan; het thrillaanbod begint immers wel érg klein te worden. BJL is goed op weg om een kinderpark te worden i.p.v. een familiepark... op den duur gaat zelfs PDP een groter thrillaanbod hebben.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 01-07-2014 om 21:35

5. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Als Bobbejaanland helemaal 'back to the roots' gaat en eens zot doet, wordt het dit: The Temple Of Fear. Zonder achtbaan dan...

Bron foto: themepark.nl

Die Temple of Fear komt er NOOIT. Ten eerste was dit een project van de Schoepens, en ten tweede zie ik de Spanjaarden hier de nodige budgetten écht niet voor vrijmaken, hoe jammer dit ook moge klinken...

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Dus dan moet Bobbejaanland maar nooit een achtbaan bouwen want een topbaan gaan ze nooit zetten? Vreemde conclusie.
    Zeg ik toch niet, maar iedereen trekt hier bij de aankondiging van een nieuwe attractie onmiddellijk de conclusie dat het een Mega coaster met launch gaat worden. Het kon evengoed een nieuwe kiddie coaster worden.

Iedereen vind het hier een vreemde keuze, echter hebben we in Belgie geen enkele goede dark-ride + dat BJL nog steeds een familiepark is. Dus ik vind het geen vreemde keuze. Zij zullen toch wel weten wat hun grootste doelgroep is? Als dat familie's zijn met jonge kinderen dan is een mega-coaster of thrill ride waar de kinderen niet in kunnen toch niet echt een goede zet?
    Trouwens voor de meeste tieners is Typhoon en sledghammer nog steeds wauw en thrill genoeg. Niet iedereen is zo bezig met pretparken als wij, vergeet dat niet.

Voor ons fans is het inderdaad jammer dat er geen mega-baan komt maar ik blijf erbij dat we van een Ronald ( ex disney) niet veel thrill en spectaculair kunnen verwachten. En ik ben dus niet teleurgesteld omdat ik nooit een spectaculaire attractie had verwacht.

Over de plaats kan jij blijven praten, ja er kon daar een coaster staan. Maar als ze een space thema dark-ride willen, dan kan je die niet achter oki-doki zetten. Waarom niet vraag iedereen? Juist omdat iedereen dan weer steen en been klaagt dat er tussen kinderland en Oki doki plots een space-thema attractie staan. En dan is dat weer een teleurstelling, dus draai of keer het.Het is nooit goed voor jullie, in ELK topic staat er wel iets negatiefs in, op elke nieuwigheid. Zelf als is het van wereldniveau.

8. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Een familie park hoort beide te hebben, niet alleen attracties voor kinderen, de papa's willen ook nog wel iets tofs. En hun grootste doelgroep is misschien wel families, maar hun tweede grootste doelgroep is waarschijnlijk wel de tieners

En als ze een darkride zetten, dan hadden ze toch niet zo veel plaats nodig en kon de fly away toch blijven staan? Daarbij blijft het zonde van de plaats verspilling en zouden ze het thema van een darkride gemakkelijk kunnen aanpassen aan de locatie.

Ik blijf wel hopen dat het een attractie is die een enorme meerwaarde bied en dat het park er op vooruit gaat

9. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Ik vind het niet erg dat het geen achtbaan wordt, dan kan Bobbejaanland in 2015 weer mooi overgeslagen worden . Een topcoaster had het toch nooit geworden.

Op zich investeert PR nog niet zo slecht hoor, in PdA en vooral Mirabilandia en TusenFryd komen bijvoorbeeld best mooie nieuwigheden, maar die parken draaien ook véél beter dan BJL. Heb altijd al het gevoel gehad dat BJL weinig budget krijgt en dat dit in Lichtaart dan ook nog eens op een bijzonder slechte manier gebruikt wordt. Bobbejaanland takelt al jaren af (nee verven en hier en daar Smurfen verstoppen in een park is NIET het park vooruit helpen, dat is standaard onderhoud wat elk park doet) en ik voorzie de komende jaren absoluut geen beterschap. Efteling komt volgend jaar met een B&M en zal hier massa's reclame voor maken, ook in België. Toverland krijgt meer en meer aanzien, Phantasialand blijft met kleppers afkomen en Plopsaland haalt jaar naar jaar bezoekersrecords. Allemaal potentieel Bobbejaanlandpubliek of publiek dat ze kwijt zijn aan deze parken. Ik zie de toekomst slecht in voor BJL, maar dat hebben ze daar volledig aan zichzelf te danken.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    Een familie park hoort beide te hebben, niet alleen attracties voor kinderen, de papa's willen ook nog wel iets tofs. En hun grootste doelgroep is misschien wel families, maar hun tweede grootste doelgroep is waarschijnlijk wel de tieners

En als ze een darkride zetten, dan hadden ze toch niet zo veel plaats nodig en kon de fly away toch blijven staan? Daarbij blijft het zonde van de plaats verspilling en zouden ze het thema van een darkride gemakkelijk kunnen aanpassen aan de locatie.

Ik blijf wel hopen dat het een attractie is die een enorme meerwaarde bied en dat het park er op vooruit gaat
    Nogmaals, hoe weet jij nu dat ze voor deze dark-ride niet zoveel plaats nodig hebben?
    Iedereen doet hier alsof ze weten dat deze dark-ride maar zo groot word dat hij gerust ergens anders kan staan, of dat Fly away kon blijven staan.

Trouwens, wie zegt dat het geen soaring attractie word?

11. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Citaat Origineel gepost door punisher Bekijk post
    Trouwens, wie zegt dat het geen soaring attractie word?
    Oeh, laat het zijn. Zou een enorme tegenvaller zijn. Als er 1 attractie overhyped is, is het Soarin' wel. Misschien dat jij me kan vertellen wat ik daar zo geweldig aan moet vinden?

12. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Plus wie wil dat nu hier? Een Soarin over Belgium of over Smurfs Land, laat het aub uit .

Ik snap niet waarom je constant blijft ingaan op mensen die zeggen dat ze een dark ride nu niet de beste zet vinden van het park. Reacties laten al duidelijk merken dat het Thrill-aanbod in Bobbejaanland gewoon te klein is. Waarom halen mensen dit aan? Omdat er in bijna 10 jaar tijd praktische elke 'Thrill' uit het park verdwenen is, zonder een -noemswaardige- vervanger. Nu hebben ze er nog twee naar mijn inzien (Sledge Hammer en Typhoon, Aztek Express vind ik eerder een familie-attractie), beduidend weinig me dunkt voor een pretpark dat zich aanschouwt als familiepark van België.

En nogmaals, ik had geen topcoaster verwacht, maar gewoon een thrill-attractie, omdat hier nu echt wel het meeste nood aan is. Indoor attractie is niet echt nodig gezien ze toch al redelijk wat indoor/pseudo indoor hebben (Kinderland, Indiana River, El Paso Special, Revolution, Banana Battle, Bubble Show en The Battle, Aztek (niet echt indoor, maar wel voor het grootste gedeelte overdekt)) + het park puilt al uit van de 'familie-attracties' (zie ook bijna alle toffe, maar net-niet banen). Neem er dan nog bij dat het best een grote ruimte is waar meerdere flats of één grote outdoor ride zou kunnen/kon staan, wat maakt dat de meeste fans nu iets of wat ontgoocheld zijn in de ride keuze (toch het type, want niemand weet echt wat we moeten verwachten). De meeste zijn voornamelijk niet te spreken over de locatie voor de dark ride, omdat, hoe je het draait of keert, dit is en blijft DE ENIGE open plek van het park waar er nog outdoor gebouwd kan worden zonder echte beperkingen. Waarom grijpen ze dan die kans niet en gaan ze daar alles inbouwen? Is gewoon niet geheel strategisch. En neen, het is niet idioot om dit te zeggen, ook al weten we de omvang van de ride niet, omdat dit gewoon nog steeds een gekke beslissing blijft. Het zou hetzelfde zijn als Alton Towers een locatie heeft waar ze wel zo hoog en groot mogen bouwen wat ze willen, maar op die plek een darkride plaatst. Het slaagt gewoon op niets de keuze van de locatie .

Maar wie weet verbazen ze ons daar in Lichtaart, al gaan ze dan echt mij moeten choqueren met iets. Betwijfel het wel...
    Life is like a Rollercoaster...

Iedereen is hier blijkbaar vergeten WAAROM de Schoeppens het park verkochten .
    RUP RUP RUP !!

Waarom dus geen achtbaan ? RUP.
    Waarom is er bij Dizz en Typhoon niet voor een trein gekozen, maar individuele bakjes ? RUP & de buren.
    Waarom komt er niets boven parkingen , op dat hoekje van de timetunnel ? RUP
    Waarom komt er geen Thrill à la Sledge Hammer ? Hebben jullie enig idee wat dat ding ELKE KEER verbruikt als die omhoog zwaait ?

In plaats van dus allemaal zo zot te doen over wat er wel of niet zou moeten komen, kan je veel beter eens nadenken over wetgevingen , flexibiliteit , ecologische voetafdruk (héél belangrijk voor bouwaanvragen tegenwoordig + ook om kosten te verantwoorden/ondersteuenen naar moedergroepen) en verdraagzaamheid. En niet over wat jullie allemaal wel niet zouden willen. Daarvoor mag je ZELF een pretpark oprichten en eens proberen om alles erin te zetten wat je maar wil...

Easy actueeel voorbeeld om even in te zien hoe moeilijk het allemaal is: UPLACE.

Voor diegene die alles beter kennen: ik hoop dat jullie ingenieurs zijn, en dat jullie ideeën geweigerd zijn bij ontwikkelaars a la Vekoma Schwartz, Maurer, Intamin ETC... Idee en haalbaar liggen MIJLEN ver uit elkaar. Zever ? Bijlange niet, Jullie zijn BJL fans ? Kijk dan maar eens naar wat de Schoeppens allemaal probeerden voor er effectief iets kwam. BJLNOSTALGIE laat maar een heeeeeel klein stukje zien.

14. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Citaat Origineel gepost door chupacalabra Bekijk post
    Iedereen is hier blijkbaar vergeten WAAROM de Schoeppens het park verkochten .
    RUP RUP RUP !!

Waarom dus geen achtbaan ? RUP.
    Waarom is er bij Dizz en Typhoon niet voor een trein gekozen, maar individuele bakjes ? RUP & de buren.
    Waarom komt er niets boven parkingen , op dat hoekje van de timetunnel ? RUP
    Waarom komt er geen Thrill à la Sledge Hammer ? Hebben jullie enig idee wat dat ding ELKE KEER verbruikt als die omhoog zwaait ?

In plaats van dus allemaal zo zot te doen over wat er wel of niet zou moeten komen, kan je veel beter eens nadenken over wetgevingen , flexibiliteit , ecologische voetafdruk (héél belangrijk voor bouwaanvragen tegenwoordig + ook om kosten te verantwoorden/ondersteuenen naar moedergroepen) en verdraagzaamheid. En niet over wat jullie allemaal wel niet zouden willen. Daarvoor mag je ZELF een pretpark oprichten en eens proberen om alles erin te zetten wat je maar wil...

Easy actueeel voorbeeld om even in te zien hoe moeilijk het allemaal is: UPLACE.

Voor diegene die alles beter kennen: ik hoop dat jullie ingenieurs zijn, en dat jullie ideeën geweigerd zijn bij ontwikkelaars a la Vekoma Schwartz, Maurer, Intamin ETC... Idee en haalbaar liggen MIJLEN ver uit elkaar. Zever ? Bijlange niet, Jullie zijn BJL fans ? Kijk dan maar eens naar wat de Schoeppens allemaal probeerden voor er effectief iets kwam. BJLNOSTALGIE laat maar een heeeeeel klein stukje zien.
    Ehmm excuseer? Ik denk dat dit forum eerder bedoelt is voor onze toekomst-wensen en ergernissen te delen. Als we met al die dingen die jij zegt, rekening moet houden, zou er geen forum nodig zijn.

Ik denk dat je best eens de richtlijnen en de functie van een forum leest, vooraleer je zo'n bericht hier zet eigenlijk. Vooral jouw 'Zet ZELF een pretpark vind nogal laag nee? Omdat we wensen hebben over hoe iets zou komen, ook al is het onrealistisch moeten we zalf maar een pretpark bouwen. Juist.

Long story short: dit topic dient wél voor dingen die wij graag zouden zien in BBJ en ik denk dat er weinig tot geen mensen zijn, behalve jij dan, die mij gaan tegenspreken.
    Je vois la vie en des biscuits.

Natuurlijk dient dit topic om te zien wat je graag hebt dat er komt; maar wees toch realistisch. Wat lees je hier allemaal... Een megacoaster boven de parking, een woody, biren terroriseren met een attractie naast hun tuinen etc.
    Wensen geven en kijken naar andere is tof... Maar wees niet teleurgesteld als er slechts een bouwvergunning verkregen wordt voor een afkooksel. Als u wensen altijd richting amerikaanse en japanse normen en grootsheden gaat zijn ... Ben je ALTIJD teleurgesteld in wat de parken doen.

16. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Ik spreek u niet tegen Joran, integendeel

17. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Als u wensen altijd richting amerikaanse en japanse normen en grootsheden gaat zijn ... Ben je ALTIJD teleurgesteld in wat de parken doen.
    Dat is het hem net. Niemand verwacht hier iets groots van BJL, daar zijn we al 2 pagina's over bezig. Gelieve ook niet te veralgemenen. In parken in de buurt als Efteling, Toverland, Phantasialand, Parc Astérix zijn grote projecten wel haalbaar. En veel parken zitten qua toegangsprijs rond of niet ver boven of zelfs onder BJL (Toverland). Phantasialand krijgt het WEL klaar om in een park waar de buren enorm hard klagen over geluid een B&M te zetten. Met wil en geld is dit in BJL ook mogelijk, maar dat zullen we nooit krijgen daar. Maar het kan dus zeker wel.

Je doet nu net dat we blij moeten zijn dat BJL Sledgehammer nog wel wil aanzetten ivm stroomprijs, vergeet niet dat mensen zich blauw betalen aan inkom. Voor 33 euro (of hoeveel is het) mag je ook wel iets verwachten, dan moeten ze niet flauw beginnen doen over de draaikosten van Sledge Hammer. Veel parken hebben launchcoasters, die verbruiken ook massa's. Zie je Plopsa, Disney, Heide Park, PortAventura hun lanceerbanen al om het kwartier een keer lanceren? Belachelijk gewoon. De mensen betalen genoeg.

BJL is ook niet de enige met een Giant Frisbee en andere parken maken hier nooit problemen van, enkel in BJL is dit blijkbaar een superspeciale attractie.

BJL wil en kan niet meer mee met de grote parken, veel parken rondom zijn het park serieus voorbijgestoken en het is dat dat velen hier jammer vinden. Voor velen is BJL ook de reden waarom ze pretparkfan geworden zijn, net omdat het onder de Schoepens een goeddraaiend park was met jaarlijks - soms meerdere - grote nieuwe kleppers.

Ge begrijpt mij verkeerd als het gaat over sledgehammer. Dat dat ding een energieverslinder is zullen ze ongetwijfeld overal wel weten; het gaat erover dat bij aanvragen voor nieuwe attracties steeds word gekeken naar wat ze maximaal verbruiken.
    Verder vergelijkt ge ook buitenlanfse pretparken - met ander overheidsbeleid - met de vlaamse / belgische. Waarom krijgen we in waver een milieuvergunning van 20jaar met expliciete vermelding van de sirocco? Waarom krijgt bjl diezelfde vergunningen niet ? Regio's zijn niet dezelfde. Uitreiker van milieuvergunningen dus ook niet. Waarom kreeg walibi wel bestemmigswijzigingen van bepaalde gronden - en de schoepens niet?
    Dus... Niet veralgemenen? Ik heb geen idee waar jij het over hebt.
    Bjl kan niet mee met de andere parken? Dat klopt... Daarom verkochten de schoepens. Uitbreiden was niet mogelijk doordat de gronden geen andere bestemming kregen.

19. Standaard Re: Bobbejaanland [2015]

Ge begrijpt mij verkeerd als het gaat over sledgehammer. Dat dat ding een energieverslinder is zullen ze ongetwijfeld overal wel weten; het gaat erover dat bij aanvragen voor nieuwe attracties steeds word gekeken naar wat ze maximaal verbruiken.
    Verder vergelijkt ge ook buitenlanfse pretparken - met ander overheidsbeleid - met de vlaamse / belgische. Waarom krijgen we in waver een milieuvergunning van 20jaar met expliciete vermelding van de sirocco? Waarom krijgt bjl diezelfde vergunningen niet ? Regio's zijn niet dezelfde. Uitreiker van milieuvergunningen dus ook niet. Waarom kreeg walibi wel bestemmigswijzigingen van bepaalde gronden - en de schoepens niet?
    Dus... Niet veralgemenen? Ik heb geen idee waar jij het over hebt.
    Bjl kan niet mee met de andere parken? Dat klopt... Daarom verkochten de schoepens. Uitbreiden was niet mogelijk doordat de gronden geen andere bestemming kregen.
    Met niet veralgemenen bedoel ik dat er wel parken zijn die wel "Amerikaanse en Japanse" attracties openen. Het hotel in Plopsa had oorspronkelijk nu ook al een paar jaar open moeten zijn en in PHL hebben ze heel veel jaren geprobeerd om te mogen uitbreiden, deels is dat nu gelukt. Heb de indruk dat ze daar meer moeite doen om klaar te krijgen wat ze willen en dat in BJL net iets te rap de pet ernaar gegooid wordt. Er zijn genoeg parken die creatief omspringen met beperkingen (Alton Towers, Efteling, PHL). Die hebben ook veel last van de buren (en ja die liggen inderdaad in andere landen).

Je doet uitschijnen dat je veel weet van wat daar gaande is, maar dan stel ik mij ook de vraag als uitbreiding van het park wel aan de orde is onder Parques Reunidos. Zelfs al was uitbreiding mogelijk, ga je mij niet vertellen dat PR plots grote plannen met BJL zou hebben. Moest BJL grond krijgen en geen geluidsbeperkingen hebben, kregen we dan wel een B&M Hyper? Nooot.

Voor iedere nieuwe attractie verdwijnt er minstens eentje. En dan hadden Bobby Drop en Speedy Bob ook niet weg gemoeten, want die plaatsen liggen er maar troosteloos bij. Er is plaats in het park, maar er komt niks nieuws. Die plaatsen zijn pas in 1998 en 2000 ingenomen en voor Dizz hebben ze dan ook een vergunning gekregen. Waarom komt er daar dan niks in de plaats? Voor die plaatsen een vergunning krijgen lijkt me niet zo'n onmogelijke opdracht. Alles op die vergunningen steken is te makkelijk, veel ligt ook aan Parques Reunidos of de leiding in Lichtaart.

Zo in detail weet ik het niet, ik lees wel de kranten en weet hoe je moet googlen.
    Bobbydrop moest volgens mij weg voor de ongevallen die ermee gebeurde :-).
    Ik werk op zelfstandige basis voor een aantal europese parken
    Ps uitbreiding van het park was een punt van de schoepens om het te behouden. Geen uitbreiding: park weg.

Bookmarks

Posting Regels