Pagina 2 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 110

Onderwerp: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

1. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Die smurfenfilms zijn ook zo bijlange niet populair als de Batman of Spiderman films en spreken dan nog eens een veel kleinere doelgroep aan. Kuifje en de zonnetempel was blijkbaar idd de Gold River Adventure, ik heb het verward met het geheim van de eenhoorn. Tja, zoals de Gold River Adventure er nu bij ligt is alles een verbetering. Maar dat kan best in orde gemaakt worden zonder het gebruik van Kuifje of gelijk welke andere stripfiguur.

Weet jij veel wat voor thema ze gekozen hadden voor Lucky Luke city als ze die rechten toen niet hadden genomen. Dat is vijgen na pasen en ik vind het énorm kort door de bocht door te stellen dat het anders een kale themaloze zone zou geweest zijn. Alsof elk pretpark stripfiguren moet binnenhalen of ze zijn themaloos... Haal de verwijzingen van Lucky Luke nu weg en geen kat die er spel over zou maken. De aanwezige stripfiguren zijn schaars en de zone kan perfect verder leven zonder die figuren.

Verder ben ik het volledig met Arne eens, Bobbejaanland heeft een héél pak andere prioriteiten die aangepakt moeten worden voor ze weer zoiets introduceren.
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken
    Que sera, sera. Whatever will be, will be. The heroes of Wembley

2. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door punisher Bekijk post
    Zonder het Lucky Luke concept had er mss nooit een Dalton terror geweest, hadden ze mss iets anders gezet zoals de screaming eagle ofzo? Maar nu terug over de smurfen want we wijken af.
    Meen je dit nu echt?! Dit is wel heel kort door de bocht. Alsof de twee onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Nooit bij je opgekomen dat een park misschien eerst een attractietype zoekt wat ze willen en dan kijken hoe ze het kunnen inkleden? Behalve dan als je werkt zoals Bush Gardens met Cheetah Hunt of Falcons Fury en dan nog denk ik eerder dat het park zegt, we willen een nieuwe achtbaan, wat past hier nog mooi in ons park. Maar in dit geval heeft de keuze van Lucky Luke niets te maken met de keuze van een 70m hoge freefall van Intamin.

En wat de smurfen zelf betreft, blijkbaar moeten we wachten tot donderdag dusja, tot we echt meer weten valt hier eigenlijk weinig over te zeggen denk ik.

3. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Op Rides weet men duidelijk al wat meer over de Smurfen:

http://www.rides.nl/nieuws/3225/smur...ejaanland.html

"Vanaf 5 april zullen de Smurfen hun opwachting maken in Bobbejaanland. “En dan niet copy - paste, maar met originele, voor Bobbejaanland gemaakte uitingen”, onthult Roland Kleve. “We hebben Smurfen in een cowboyoutfit en Smurfin krijgt stoere cowboylaarzen aan. We hebben ook weer zo’n prachtige cabriolet op de kop weten te tikken, zoals Bobbejaan Schoepen vroeger zelf één had. Compleet met grote koeienhoorns op de motorkap. Met die cartoon car gaan de Smurfen door ons park rijden.”

Bobbejaanland blijft Bobbejaanland, Cowboystad blijft Cowboystad, de Revolution blijft Revolution, El Paso blijft El Paso... Bobbejaanland wordt nu heus geen blauw Smurfenpark. Vooral extra entertainment naast mascotte Bobbie, maar daar is niks fout mee.

4. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    Dat de Smurfen internationaal bekender zijn dan Jommeke, dat is een feit. Maar in het geval van Bobbejaanland is dat niet echt van belang, aangezien Bobbejaanland toch voornamelijk op een lokaal publiek mikt.
    BJL mikt wel degelijk voor een groot deel op Nederland.. waar Jommeke totaal niet bekend is, in tegenstelling tot de smurfen.

De smurfen vergelijken met de Amerikaanse superhelden is natuurlijk heel krom.. maar ook die werken vooral in Amerika, minder in Europa.. juist daarom denk ik dat het in Belgie prima kan werken.. ik denk dat de Smurfen in Belgie en Nederland toch bekender zijn dan bijvoorbeeld Deadpool of Banshee
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Dat ze nieuwe figuurtjes naast Bobbie introduceren, tot daar aan toe, maar smurfen in een cowboyoutfit klinkt wel érrug fout. Wat is het verband tussen de Smurfen en de Wild West? Ik dacht trouwens dat de avonturen van de Smurfen zich in de middeleeuwen afspeelden (Johan en Pirrewiet, anyone?). Denken ze nu écht dat ze terug naar de roots gaan door Smurfin enkele cowboylaarzen te geven? Hilarisch.

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    BJL mikt wel degelijk voor een groot deel op Nederland.. waar Jommeke totaal niet bekend is, in tegenstelling tot de smurfen.
    Waarom ken jij Jommeke dan wel?

Ik bedoel trouwens niet dat ik per se Jommeke wil zien terugkeren naar Bobbejaanland, maar wel dat ik dan nog liever dát zou hebben dan de komst van de Smurfen. Het liefst van al zie ik gewoon géén stripfiguren naar Lichtaart komen.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 19-03-2014 om 23:59

6. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Amedee Bekijk post
    “We hebben Smurfen in een cowboyoutfit en Smurfin krijgt stoere cowboylaarzen aan.
    Met wat geluk zien we dus niet eens meer dat het Smurfen zijn, misschien wel positief nieuws .

Komaan, als je de Smurfen introduceert, laat ze dan hoe ze zijn. Nu gaan ze er nog zaken aan liggen veranderen. Bestaat er een Cowboysmurf trouwens? En dan nog, iedere Smurf is uniek. Meerdere Smurfen in cowboyoutfit klopt volgens mij niet met het concept Smurfen.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

7. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Cowboysmurf bestaat nochtans echt...

Ikzelf vind het wel leuk om de smurfen te zien verschijnen, voor kinderen kan dit een grote aantrekkingskracht hebben, en over de cowboy discussie, wat is er nog effectief cowboy in Bobbejaanland, het is nu al een mengelmoes van thema's dus mocht er in de toekomst een mooie smurfenzone komen zou dat nog niet zo slecht zijn, dan is er tenminste een themazone.

Ach ja, tegenwoordig bestaat er voor álles een smurf zeker? Zelf dacht ik dat de Smurfen eerst te zien waren in de stripreeks Johan en Pirrewiet, die zich in de middeleeuwen afspeelt. De Wild West is dan toch wel een pak later, en bovendien op het verkeerde continent...

10. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Ja eentje he, geen twee of meerdere . Nu gaan ze meerdere Cowboysmurfen in hun park laten rondlopen. Net hetzelfde als je 2 Grote Smurfen langs elkaar zou laten lopen of in Disney 2 keer Mickey Mouse zou kunnen zien.

Als ze perse terug naar de roots willen moeten ze cowboys in hun park laten rondlopen, en niet de Smurfen allemaal een cowboykostuum laten aandoen. Verkrachting van het concept in mijn ogen.

Maarja, waar maak ik mij druk om . Ik kom daar dit jaar toch niet. En als ze de poppen laten maken bij dezelfden als de BFB, dan gaan we nog kunnen lachen hier met de foto's.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

11. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

De roots van Bobbejaanland ligt bij de shows en entertainment. It all started with het theater en de zwemvijver. En niet met cowboys en indianen. De western stijl is pas later gekomen. Het cowboydorp is pas in 1978 gekomen als ik me niet vergis.

En dat is dan ook het probleem waar Bobbejaanland tegenwoordig mee kampt. Het park heeft zijn boegbeeld, zijn mascotte enkele jaren geleden kwijtgespeeld: wie aan Bobbejaanland dacht, dacht aan Bobbejaan Schoepen. Dan nog zie ik niet in wat de link is tussen Bobbejaan Schoepen en Peyo, behalve dat beide heren Belgisch waren.

Maar je kunt toch echt niet ontkennen dat het park jarenlang een cowboyimago heeft gehad en dat een groot deel van het park nog steeds in het teken staat van het Wilde Westen en Mexico, ondanks dat het thema door de jaren heen is verwaterd...

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    De smurfen vergelijken met de Amerikaanse superhelden is natuurlijk heel krom.. maar ook die werken vooral in Amerika, minder in Europa.. juist daarom denk ik dat het in Belgie prima kan werken.. ik denk dat de Smurfen in Belgie en Nederland toch bekender zijn dan bijvoorbeeld Deadpool of Banshee
    Ik reageerde alleen maar op dit :

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Er was eens een ander pretpark die de smurfen integreerde in zijn park, en wat een succes was dat... Ik heb het echt niet op die smurfen en denk ook niet dat dit gaat aanslaan. Niet alleen zijn er populairdere stripreeksen, stripfiguren in een pretpark zijn nog nergens een groot succes geweest (correct me if I'm wrong).
    En sorry, maar superman, spiderman zijn striphelden en succesvol.

Citaat Origineel gepost door ArneV Bekijk post
    Meen je dit nu echt?! Dit is wel heel kort door de bocht. Alsof de twee onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Nooit bij je opgekomen dat een park misschien eerst een attractietype zoekt wat ze willen en dan kijken hoe ze het kunnen inkleden? Behalve dan als je werkt zoals Bush Gardens met Cheetah Hunt of Falcons Fury en dan nog denk ik eerder dat het park zegt, we willen een nieuwe achtbaan, wat past hier nog mooi in ons park. Maar in dit geval heeft de keuze van Lucky Luke niets te maken met de keuze van een 70m hoge freefall van Intamin.
    Andersom kan niet? Dat ze een thema willen uitwerken en daarna de attracties ervoor kiezen?
    En dan al zeker een thema waar ze de rechten niet van hebben, eer dat rond is. Trouwens Lucky Luke is net zoals de smurfen wereldberoemd en ik ben er zeker van dat ze eerste de licentie aangekocht hebben en dan pas gekozen hebben voor de best passende attractie. Zoals jij het stel is een licentie krijgen een pietluttigeheidje dat op 5 minuutje geregeld is. Komaan? Dat is pas echt kort door de bocht. Waarom zou je anders kiezen voor Lucky Luke? Als je toch alleen maar een droptoren in western gebied wil? Waarom dan niet zoals BJL gewoon een cowboy dorp zetten, waarom dan al die moeite voor Lucky Luke, met elke attractie genoemd naar een personage? Waarom al die kosten als je alleen de attractie wil? Juist voor de populariteit van het figuur. Dus zijn stripfiguren wel rendabel in tegenstelling tot wat Phadd-f zegt.

Citaat Origineel gepost door punisher Bekijk post
    Ik reageerde alleen maar op dit :
    Andersom kan niet? Dat ze een thema willen uitwerken en daarna de attracties ervoor kiezen?
    En dan al zeker een thema waar ze de rechten niet van hebben, eer dat rond is. Trouwens Lucky Luke is net zoals de smurfen wereldberoemd en ik ben er zeker van dat ze eerste de licentie aangekocht hebben en dan pas gekozen hebben voor de best passende attractie. Zoals jij het stel is een licentie krijgen een pietluttigeheidje dat op 5 minuutje geregeld is. Komaan? Dat is pas echt kort door de bocht. Waarom zou je anders kiezen voor Lucky Luke? Als je toch alleen maar een droptoren in western gebied wil? Waarom dan niet zoals BJL gewoon een cowboy dorp zetten, waarom dan al die moeite voor Lucky Luke, met elke attractie genoemd naar een personage? Waarom al die kosten als je alleen de attractie wil? Juist voor de populariteit van het figuur. Dus zijn stripfiguren wel rendabel in tegenstelling tot wat Phadd-f zegt.

Zou het niet kunnen dat men een Cowboythema wou hebben, zoals in die tijd elk park er wel een wou, en dat ze daarbij een passend figuurtje zochten, dus zou het perfect kunnen dat ze al attractie types in gedachten hadden en daarna pas de inkleding met Lucky Luke bedachten?

15. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Ik zie het allemaal nog wel zitten daar in Bobbejaanland. Het lijkt mij verstandig om dit jaar, zoals gezegd, gewoon ze daar te laten rondlopen en op langere termijn misschien een themazone hieraan te wijten/om te bouwen. Dan denk ik maar aan Kinderland dat Smurfenland wordt, Oki Doki dat een Smurfenthema krijgt en de kinderzone vooraan dat gethematiseerd wordt naar de smurfen. Allemaal goed, want nu stellen die kinderzones toch ook niets voor. Waarom dit ook niet eens proberen? Als het een succes wordt, kan men vernieuwen, heeft het park terug een identiteit, kan men terug een nieuwe weg in slaan...

16. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

I'll zie hier Ukiland machtige taferelen gebeuren, dus verspilling van geld voor amper iets... En natuurlijk zie ik die nieuwe attractie in het thema van de smurfen staan en misselijkmakende reclame als : hey gaan we naar bobbejaanland? Na doen we! Hè kom naar bobbejaanland welkom allemaal, ja kom naar bobbejaanland het land van pracht en praal. Met Revolution en de Indiana river, ja de Typhoon die kern je wel gaat vier keer over kop! Hey kom naar bobbejaanland welkom allemaal welkom in bobbejaanland wat zijn we toch weer schaal!

17. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Ik ben het eens met Jak hierboven, waarom niet proberen? Zo kunnen ze concurreren met Plopsa en Walibi. Ik ben zeer blij dat de smurfen naar Bobbejaanland komen. En ook ze hebben al een figuurtje in hun park "Uki" voor de allerkleinste. De smurfen zullen alleen maar hun familiaal karakter van Bobbejaanland verstreken. Ik ben wel benieuwd naar de uitwerking hiervan, ik heb met deze directeur van Bobbejaanland er alle vertrouwen in dat het goedkomt hoor.

18. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Mijn petekind van 18 maand is gek op smurfen, dat wordt dus een bezoekje aan Bobbejaanland.

19. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    Dat ze nieuwe figuurtjes naast Bobbie introduceren, tot daar aan toe, maar smurfen in een cowboyoutfit klinkt wel érrug fout. Wat is het verband tussen de Smurfen en de Wild West? Ik dacht trouwens dat de avonturen van de Smurfen zich in de middeleeuwen afspeelden (Johan en Pirrewiet, anyone?). Denken ze nu écht dat ze terug naar de roots gaan door Smurfin enkele cowboylaarzen te geven? Hilarisch.

Alsjeblieft, beste mensen in Lichtaart, gebruik eens jullie gezond verstand en zie in dat de Smurfen gewoon niets te zoeken hebben in Bobbejaanland. Punt.

Waarom ken jij Jommeke dan wel?
    Ik heb werkelijk geen flauw idee ervan wie of wat Jommeke is.. het is dat ik de naam in dit topic heb gelezen
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

20. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Mss niet de meeste logische zet maar wel een tactische zet! Zo gaan ze terug een beetje met Plopsland beginnen te concurreren. Smurfen en kabouters liggen vrij dicht bij elkaar. Er zijn veel mogelijkheden met de smurfen, smurfenthema bij kinderattracties of het 3de verdiep van kinderland dat smurfenland wordt (zo zou die clown aan kinderland vervangen kunnen worden door een smurf bv.), merchandasing enz.

Onverwachte zet maar ik vind het niet erg, smurfen zijn leuk en vrolijk en passen in het plaatje van familiepark.

Bookmarks

Posting Regels