Pagina 3 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 110

Onderwerp: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Ze pakken het met de Smurfen wel redelijk leuk aan, er komen mini wegwijzers voor de kleine wezentjes, een mini bushalte en een mini zebrapad aan de ingang.

2. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Edit: Artikel interview mag vroeger online. We werken eraan en hopen morgen te publiceren.

3. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door punisher Bekijk post
    En sorry, maar superman, spiderman zijn striphelden en succesvol.
    Want strips van Superman en Spiderman worden hier vlotjes verkocht ofzo? In Amerika heerst er een andere cultuur over hun strips (die dan nog eens meerdere malen verfilmd zijn) dan hier, die Amerikaanse figuren en hun impact op de bezoekersaantallen in de Amerikaanse pretparken waar zij aanwezig zijn, zijn langs geen kanten te vergelijken met onze stripfiguren en de manier waarop er hier naar hen gekeken wordt.

En nu wil ik dat jij me eens uitlegt waar je de link kan leggen tussen de Daltons en een Giant Drop. Want volgens uw theorie hebben ze de attracties naargelang de keuze voor de Lucky Luke licentie gekozen. En verklaar dan ook eens wat Buzzsaw met Lucky Luke te maken heeft aangezien elke attractie in die zone toch naar een personage van die stripreeks is genoemd?!

Ontopic: zo'n licentie kost ook geld, niet weinig waarschijnlijk. Daarom alleen al vind ik het een domme zet van Bobbejaanland. Zij kunnen dat geld veel beter gebruiken om hun park op te lappen, die smurfen gaan het hem niet doen.
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken
    Que sera, sera. Whatever will be, will be. The heroes of Wembley

4. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Domme zet... Ik weet het zo nog niet.
    Beetje mee profiteren van een set karakters, dat recent toch wel weer aandacht heeft gekregen...

En eerlijk gezegd, leiver de Smurfen, dan zo een of ander Japanse troep a la bayblade enzo.
    Ik vind het geen domme zet, en evenals mooie marketing aan gekoppeld.
    (Vergeet ook niet dat dit puur Belgisch is, en dat we er best trots op mogen zijn, nee?)
    Je vois la vie en des biscuits.

Even rechtzetten: we hebben niets tegen de Smurfen zelf, we vinden ze gewoon niet in BJL passen. Da's alles.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 17-03-2014 om 21:23

6. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Andersom kan niet? Dat ze een thema willen uitwerken en daarna de attracties ervoor kiezen?
    En dan al zeker een thema waar ze de rechten niet van hebben, eer dat rond is. Trouwens Lucky Luke is net zoals de smurfen wereldberoemd en ik ben er zeker van dat ze eerste de licentie aangekocht hebben en dan pas gekozen hebben voor de best passende attractie. Zoals jij het stel is een licentie krijgen een pietluttigeheidje dat op 5 minuutje geregeld is. Komaan? Dat is pas echt kort door de bocht. Waarom zou je anders kiezen voor Lucky Luke? Als je toch alleen maar een droptoren in western gebied wil? Waarom dan niet zoals BJL gewoon een cowboy dorp zetten, waarom dan al die moeite voor Lucky Luke, met elke attractie genoemd naar een personage? Waarom al die kosten als je alleen de attractie wil? Juist voor de populariteit van het figuur. Dus zijn stripfiguren wel rendabel in tegenstelling tot wat Phadd-f zegt.
    Jezus wat is me dit zeg? Ik heb toch nooit iets gezegd over hoe pietluttig een licensie is, waar haal je dat nu plots vandaan. Het feit dat ze voor lucky luke gekozen hebben is uiteraard een bewuste keuze geweest. Dat het een stuk bekendheid bracht zal dan ook wel zo zijn. Maar om nu te zeggen dat als het niet Lucky Luke was er nooit een freefall zou gestaan hebben weet ik nu ook nog zo niet. Net zoals Phadd-F zegt: Op zich hebben die Daltons toch niets specifiek met die vrije val te maken? Het kon even goed een condor geweest zijn met hun koppen opgeplakt. En stel dat ze bijvoorbeeld kozen voor de Blauwbloezen kon die hun kop toch ook perfect op die bakjes hangen? Achja we zitten blijkbaar met een kenner die exact weet hoe het eraan toegaat wanneer Walibi beslissingen neemt. Hier kan ik natuurlijk niet tegenop. Gelukkig hoeft dat ook niet meer want er is nieuw smurfenvoer...

Ergens vind ik de marketing hier rond best leuk gedaan, ik zag misschien ook liever wat anders gebeuren met het geld dat hierin gekropen is, maar laat ik maar zeggen dat ik het op zich wel een kans wil geven.

Andersom kan niet? Dat ze een thema willen uitwerken en daarna de attracties ervoor kiezen?
    En dan al zeker een thema waar ze de rechten niet van hebben, eer dat rond is. Trouwens Lucky Luke is net zoals de smurfen wereldberoemd en ik ben er zeker van dat ze eerste de licentie aangekocht hebben en dan pas gekozen hebben voor de best passende attractie. Zoals jij het stel is een licentie krijgen een pietluttigeheidje dat op 5 minuutje geregeld is. Komaan? Dat is pas echt kort door de bocht. Waarom zou je anders kiezen voor Lucky Luke? Als je toch alleen maar een droptoren in western gebied wil? Waarom dan niet zoals BJL gewoon een cowboy dorp zetten, waarom dan al die moeite voor Lucky Luke, met elke attractie genoemd naar een personage? Waarom al die kosten als je alleen de attractie wil? Juist voor de populariteit van het figuur. Dus zijn stripfiguren wel rendabel in tegenstelling tot wat Phadd-f zegt.
    Mag ik er toch even op wijzen dat het Cowboydorp al bestond voordat Lucky Luke er zijn plekje kreeg, en dat niet alle attracties gekozen werden in functie van de figuren maar dat bijvoorbeeld Calamity Mine er al vijf jaar stond en een naamsverandering onderging van Colorado naar Calamity Mine om zo te passen bij het Lucky Luke thema.

Ik heb toch ook gezegt mss afkorting voor Misschien? Misschien had de toren er niet geweest zonder Lucky Luke. Ik heb nooit gezet dat het zo is. En daarna kaart ik gewoon aan dat het ook om het thema te doen kon zijn ipv om de attractie, ik zeg niet dat dat zo is, alleen dat het kan? Als jij het wil interpreten dat ik de kenner ben daardoor moet jij dat weten. Maar ik vind dat dan weer kort door de bocht.

Trouwens ik las op het internet dat het park verkocht werd na het plaatsen van Dalton terror, en dat het jaar daarna (als het park van Six Flags was) dat de vorige eigenaar (meeus) toch nog zijn Lucky Luke city mocht afwerken? Waarom als het alleen maar voor de toren was, waarom dan toch nog investeren het jaar daarna in een park dat niet meer van u is?
    Calamity mine was er al, waarom een figuur aan u attracties koppelen als je verkoopt hetzelfde jaar? Dat doe je dan toch alleen maar als het jou te doen is voor het thema? Anders laat je dat toch gewoon zo? Of denk ik daar zo verkeerd over? En verkopen doe je toch niet van de ene op de andere dag?

Maar bon het gaat mij vooral over feit dat iemand zegt dat stripfiguren geen succes hebben, mij lijkt dat er wel genoeg voorbeelden zijn.

Ik zal een ander voorbeeld geven ipv Superman of Lucky Luke.
    Asterix en Obelix, stripfiguren met een succesvol pretpark, of niet soms?

Leuke aanpak van het smurfen thema, volgens mij gaat dit een succes worden, ik blijf erbij dat dit goed is.

9. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Hoewel ik er niks op tegen heb (zoals aangegeven is BJL toch al een waardeloze ophoping van mislukte thema's, erger zal het niet worden), denk ik juist helemaal niet dat dit een succes gaat worden. Hoe vaak spelen ze nog de smurfen? hoeveel kinderen worden daar nog wild van? En dan nog, de smurfen is maar één serie. In de Plopsaparken kunnen ze er god hoeveel zijn het er al ontdekken aan de hand van shows, meet en greets en attracties.

Misschien dat de Smurfenfanclub nu een nieuw favoriet pretpark heeft, maar of BJL nu terug een concurrent word voor Plopsa... Ik denk het niet.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Hoewel ik er niks op tegen heb (zoals aangegeven is BJL toch al een waardeloze ophoping van mislukte thema's, erger zal het niet worden), denk ik juist helemaal niet dat dit een succes gaat worden. Hoe vaak spelen ze nog de smurfen? hoeveel kinderen worden daar nog wild van? En dan nog, de smurfen is maar één serie. In de Plopsaparken kunnen ze er god hoeveel zijn het er al ontdekken aan de hand van shows, meet en greets en attracties.

Misschien dat de Smurfenfanclub nu een nieuw favoriet pretpark heeft, maar of BJL nu terug een concurrent word voor Plopsa... Ik denk het niet.

Het verschil tussen Plopsa en BJL is toch niet zo groot hoor. Studio 100 koopt ook Wicky,Maya,Heide, tabaluga enzo aan om het in hun attractiepark te zetten en om daarna de tv-reeks terug nieuw leven in te blazen. Net zoals BJL nu de smurfen aankoopt, alleen dan niet om er terug een reeks van te maken. Daarbij de smurfen zijn superpopulair hoor. Ze spelen dit nog dagelijks op Vtm Kazoom en op Ketnet loop het soms ook nog.

11. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

De derde Smurfenfilm is in de maak en naar wat ik gelezen heb zal deze volledig computergeanimeerd zijn, in de zin dus dat er geen mix meer is met echte acteurs. M.a.w. het zal wsl/mss terug authentieker zijn en aanleunen bij de televisieserie. De film komt uit in 2015.
    Niet vergeten dat BJL ook merchandising zal hebben hierrond en dus kan dit vanuit financieel oogpunt net wel interessant zijn ondanks de kost van een licentie.

BTW, artikel staat online hé .

Alle, ze gaan dan toch eindelijk iets doen aan dat kasteel, dat is al positief. Dat stond er echt vervallen bij.
    Ben ook blij dat dat hele gebied een update krijgt, want de snack daar en die lelijke paviloentjes zijn echt een doorn in het oog vind ik. Ook de kinderattractie's kunnen wel een update krijgen, en die mogen wat meer in het zicht liggen, want nu zie je ze amper achter die snackbar. Ben wel nieuwsgierig naar de aankleden, hopelijk word het podium een mengeling van Smurf en cowboy. Lijkt mij perfect te combineren. Jammer dat we nog geen concepts gezien hebben.

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post

De smurfen zijn nog steeds zeer geliefd, daar ben ik zeker van, de Plopsa of beter gezegd studio 100 figuurtjes hebben natuurlijk ook een grote aantrekkingskracht, al hoor ik vaak het volgende citaat " pfff het is altijd hetzelfde, dat word saai."

Of ze hiermee een concurrent zullen worden voor Plopsa? Ik denk het niet, maar ik denk wel dat het een leuke afwisseling is, want welk kind word er nu nog echt wild van het Wilde Westen, ja, de kinderen zullen misschien nog wel cowboy en Dindiaantje spelen, maar ik denk dat dit een thema is dat meer en meer achterhaald word en het is dus een leuke afwisseling dat er een zone zou komen die iet of wat op Smurfen geïnspireerd is.

Citaat Origineel gepost door flyingtiger Bekijk post
    De derde Smurfenfilm is in de maak en naar wat ik gelezen heb zal deze volledig computergeanimeerd zijn, in de zin dus dat er geen mix meer is met echte acteurs. M.a.w. het zal wsl/mss terug authentieker zijn en aanleunen bij de televisieserie. De film komt uit in 2015.
    Niet vergeten dat BJL ook merchandising zal hebben hierrond en dus kan dit vanuit financieel oogpunt net wel interessant zijn ondanks de kost van een licentie.

BTW, artikel staat online hé .
    Zeer leuk artikel, leuk om te horen dat er gewerkt word aan het kasteeltje en de bootvaart, want daar was echt wel nood aan, de vele andere vernieuwingen heb ik al mogen aanschouwen tijdens de wintermeeting en zijn zeker ook een positieve zet.

Hopelijk brengen ze ook de 4d terug met een Smurfenfilm, dat lijkt me wel leuk.

De smurfen nemen nu ook de nieuwe foldertjes over.

Laatst aangepast door bobby turbo : 18-03-2014 om 16:45

16. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    De smurfen nemen nun ook de nieuwe foldertjes over.

Ziet er leuk uit, niet direct iets wat ik van BBJ verwacht had...
    Maar ze blijken er toch serieus mee uit de hoek te komen.
    www.Parkreviews.be - Online Thrills!
    Nog meer filmpjes in 2017! ParkReviews

17. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Alle, ze gaan dan toch eindelijk iets doen aan dat kasteel, dat is al positief. Dat stond er echt vervallen bij.
    Ben ook blij dat dat hele gebied een update krijgt, want de snack daar en die lelijke paviloentjes zijn echt een doorn in het oog vind ik. Ook de kinderattractie's kunnen wel een update krijgen, en die mogen wat meer in het zicht liggen, want nu zie je ze amper achter die snackbar. Ben wel nieuwsgierig naar de aankleden, hopelijk word het podium een mengeling van Smurf en cowboy. Lijkt mij perfect te combineren. Jammer dat we nog geen concepts gezien hebben.
    Inderdaad, op Google vond ik afbeeldingen van Indianen als smurfen en ook als cowboys. Men kan ze eigenlijk toch perfect inpassen in Bobbejaanland? Er zijn rond de 300 Smurfen, het gaat echt een meerwaarde betekenen, want nu is er toch niet veel te beleven van characters en mascottes.
    Deze kunnen bv. ingepast worden bij het Indianengebied, Westerndorp en bij de Oki Doki

Het zal ook wel een gunstig economisch succes hebben, als je weet dat er al een Smurfenmuseum is in de Horta-gallerij in Brussel (ook uitgang Brussel-Centraal) met Smurfenwinkel. Ook staat er een gigantische smurf op het plein er voor. En al die chinezen er maar foto's van trekken. Dit zal zeker ook internationale klanten aantrekken hoor, als ze tenminste verder gaan op de Smurfen...

Het verschil tussen Plopsa en BJL is toch niet zo groot hoor. Studio 100 koopt ook Wicky,Maya,Heide, tabaluga enzo aan om het in hun attractiepark te zetten en om daarna de tv-reeks terug nieuw leven in te blazen. Net zoals BJL nu de smurfen aankoopt, alleen dan niet om er terug een reeks van te maken. Daarbij de smurfen zijn superpopulair hoor. Ze spelen dit nog dagelijks op Vtm Kazoom en op Ketnet loop het soms ook nog.
    Ik vind de vergelijking tussen Plopsa en BJL mank gaan. Toen Studio 100 destijds de Meli overnam, hebben ze tenminste het bijen- en honingthema volledig overboord gegooid en het park omgebouwd tot Plopsaland.

Ze zullen daar in Lichtaart moeten kiezen, vrees ik: óf ze gaan verder met "Bobbejaanland" en gaan terug naar de roots van het park, óf ze laten de 'legacy' van Bobbejaan Schoepen voor wat ze is - het idee om de Smurfen een cowboyoutfit te geven en in die cabriolet van Bobbejaan te laten rijden klinkt verschrikkelijk - en bouwen verder op de Smurfen. Anders wordt het een nóg grotere thematische waarboel daar. Dan zou waarschijnlijk de naam ook moeten veranderen.

Ik vind het wel goed dat ze voor de originele Smurfen van Peyo hebben gekozen, en niet voor de CGI-scharminkels uit de films.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 19-03-2014 om 01:12

19. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    Ik vind de vergelijking tussen Plopsa en BJL mank gaan. Toen Studio 100 destijds de Meli overnam, hebben ze tenminste het bijen- en honingthema volledig overboord gegooid en het park omgebouwd tot Plopsaland.

Ze zullen daar in Lichtaart moeten kiezen, vrees ik: óf ze gaan verder met "Bobbejaanland" en gaan terug naar de roots van het park, óf ze laten de 'legacy' van Bobbejaan Schoepen voor wat ze is - het idee om de Smurfen een cowboyoutfit te geven en in die cabriolet van Bobbejaan te laten rijden klinkt verschrikkelijk - en bouwen verder op de Smurfen. Anders wordt het een nóg grotere thematische waarboel daar. Dan zou waarschijnlijk de naam ook moeten veranderen.

Ik vind het wel goed dat ze voor de originele Smurfen van Peyo hebben gekozen, en niet voor de CGI-scharminkels uit de films.
    Hebben Heide-Park en Alton Towers dan hun 'identiteit' verloren door er Madagascar of Ice Age te laten rondlopen?

20. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Ik hoop vooral dat ze niet teveel kosten gaan besparen en dat die beelden er zo mooi gaan uitzien als en beeld van en 2d figuur er kan uitzien, en natuurlijk ook mat zijn want als die dingen glimmen zullen ze er gewoon ongelofelijk goedkoop en lelijk uitzien. Hetzelfde voor de pakken, en die auto... Verder kijk ik meer uit naar de herstelde effecten in el rio, Indiana river en Revolution dan de smurfen maar ik ben de doelgroep ook niet.

En die muts op het logo mag men ook weg gummen.

Bookmarks

Posting Regels