Pagina 5 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 81 tot 100 van 110

Onderwerp: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

1. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Of ik denk dat bjl beter was met attracties als loopung star? Een net bemest veld met enkel een 30 euro per rit kostende looping star is nog een beter park dan BJL nu (en dat is geen belediging voor bjl, maar een compliment voor Anton)
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Megaminion Bekijk post
    Ze gaan terug naar hun roets om terug een echt familiepark te worden
    Wanneer was BJL dan geen "familiepark" meer?

3. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Heb net een geestig gesprek gehad met een leek dat er in de buurt woont (Westerlo):

"Hey weet je dat er smurfen komen in Bobbejaanland?" - Alsof ik dat nieuws nog niet weet gezien de persoon weet waar ik mijn vrijetijd in steek- "Ja ik weet dat al ja". "Ja ik vind het wel ironisch, nog niet lang geleden wou dat park terug naar zijn oude roots met al die cowboys, dus snap de link met Smurfen niet"...

Nu niet dat ik mij ga storen aan de blauwe mannetjes daar, want het park was toch al een puinhoop aan thema's etc. (en voor mij zijn thema's meer een leuke extra dan broodnodig), maar deze quote laat toch blijken dat gewone leken ook totaal niet het verband zien. Want hoe je het ook draait of keert, iedereen in België en daarbuiten linkt Bobbejaanland met Cowboys. Ik had liever wat meer cowboy entertainment gezien dan de kosten voor een licentie met de Smurfen.

Maar ach, eerst zien wat ze afleveren. Hopelijk zijn de pakken van de Smurfen niet zo achterlijk lelijk als die van de Funbrigade .
    Life is like a Rollercoaster...

4. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Of ik denk dat bjl beter was met attracties als loopung star? Een net bemest veld met enkel een 30 euro per rit kostende looping star is nog een beter park dan BJL nu (en dat is geen belediging voor bjl, maar een compliment voor Anton)
    Er bestaan nog altijd slechtere parken. Kijk bijvoorbeeld eens naar Boudewijn Seapark, Parque de atracctiones, Parc des Combes of andere parken die totaal geen moeite doen voor hun klanten. Bobbejaanland is geen hoogvlieger maar heeft wel een goede sfeer, weinig storingen, 7 coasters waarvan 6 family en nog een aanbod die op drukkere dagen dagvullend zijn...geen super attracties voor ons, maar de meesten zijn heel positief na een rondje in de Oki Doki of Indiana River, en het park zorgt wel voor haar klanten. Zoals ik al zei, Bobbejaanland van vroeger was meer een kermis met personeel die echt onbeleefd waren waaronder ook de zoon van Bobbejaan die met z'n gezicht tot op de grond rondliep. Bobbejaanland heeft op het cowboy dorp na geen echte themagebieden, maar de sfeer van Bobbejaanland is er volgens mij nog steeds. In mijn ogen is er maar één fout momenteel en dat is het uiterlijk van Typhoon. Dat is gewoon lelijk tot zelfs de lelijkste loopingcoaster die ik ken. Maar de rit, dat is nog best intens en plezierig om te doen. Als ik de coaster niet kan doen vanwege te veel volk, dan heb ik toch iets gemist.

Wat ook nog kan veranderen is om de attracties vooraan op tijd te openen vanaf 10 uur. Achteraan kan wachten voor een betere opstart, maar vooraal (Typhoon, Dizz, Revolution, Water slide...) zouden op tijd moeten openen.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

5. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    Ik weet niet of hun folders volstaan met Madagascar en Ice Age. Ik weet ook niet of men daar praat over het "teruggaan naar de roots" en wat nou precies de 'ziel' van die parken is.
    Buiten de Smurf op de cover is er in de folder maar één pagina aan de smurfen gewijd. Op de overige 6 flappen is geen Smurf te bekennen.

Ach goed, dat stelt me toch al een beetje gerust...

Maar als ik Belgiumcoasterfreak zo bezig hoor, ben ik dus niet de enige die de link tussen de roots van het park en de Smurfen niet snapt... en dat is dan nog maar een leek. Ik hoop gewoon dat ze het smurfenthema niet te ver doordrijven en het allemaal wat binnen de perken blijft.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 27-03-2014 om 13:54 Reden: doet niet ter zake

7. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    Ach goed, dat stelt me toch al een beetje gerust...

Maar als ik Belgiumcoasterfreak zo bezig hoor, ben ik dus niet de enige die de link tussen de roots van het park en de Smurfen niet snapt... en dat is dan nog maar een leek. Ik hoop gewoon dat ze het smurfenthema niet te ver doordrijven en het allemaal wat binnen de perken blijft.
    De link met de roots van Bobbejaanland ben ik al aan het zoeken sinds de invoering van de Bobbejaanland Fun Brigade, de opening van King Kong en het Banana Bos en tijdens het evenement Gameland.
    Als ze met de invoering van de Smurfen, terug een identiteit kunnen creëren, terug hun park op de kaart zetten en rond de Smurfen een grote attractie zetten (darkride), laat ik ze daar met rust met hun Smurfen. Van mijn part mogen ze Kinderland Smurfenland van maken (denk wel dat dat de bedoeling is over enkele jaren :-) ) en vooraan het park het kindergebied omvormen naar "Het Dorp v/d Smurfen". Met de Smurfen zal er geïnvesteerd worden, met het opwaarderen en terugbrengen van de roots van het park niet. En dat... hebben alle pretparkfans wel graag, denk ik dan zo.

8. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Smurfen zijn nu terug hip aan het worden de hedendaagse jeugd (tieners). Er zijn 2 films van verschenen, en er wordt een derde film verwacht. Er bestaan ook strips van en poppetjes zijn ook in heel wat speelgoedwinkels te vinden. Kortom, een interessante zet van Bobbejaanland om er iets mee te doen. Waarschijnlijk testen ze één seizoen uit wat de impact van de smurfen gaat zijn op het park (zonder al te veel investeringen / aanpassingen te doen).

Ik ben absoluut geen grote fan van Bobbejaanland, mede omdat er geen lijn zit in het thema. Ik vind het een mix van allerlei stijlen en het park heeft daardoor voor mij een heel aparte (onaangename sfeer). Andere parken (waar er wel een duidelijk thema is) daar vind ik het plaatje beter van kloppen: Parc Astérix, Efteling, Plopsaland, Disneyland, Walibi (na de restyling), ...

Het is nog zover niet, ... maar een Smurfenpark zou niet misstaan denk ik. Als alles dan ook een Smurfen-thema zou krijgen, en er gecomponeerde smurfen deuntjes te horen zou zijn langs de wandelpaden. Als Bobbejaanland die kant zou opgaan, ben ik weer helemaal fan !!
    The more you like yourself, the less you are like anyone else, which makes you unique. (Quote: Walt Disney)

9. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door patrix Bekijk post

Het is nog zover niet, ... maar een Smurfenpark zou niet misstaan denk ik. Als alles dan ook een Smurfen-thema zou krijgen, en er gecomponeerde smurfen deuntjes te horen zou zijn langs de wandelpaden. Als Bobbejaanland die kant zou opgaan, ben ik weer helemaal fan !!
    In Frankrijk bestond er ooit een smurfenpark, dit was een volledige flop.

Een heel Smurfenpark zie ik absoluut niet zitten, dat ze het kindergedeelte volledig thematiseren naar de smurfen lijkt me een fantastisch idee. Er zijn al genoeg Nickelodeon gebieden Smurfen zijn dan toch origineler en kan heel leuk uitgewerkt worden. Het indoor gedeelte kan dan het uiterlijk krijgen van Gargamel zijn kasteel waarin de smurfen zich amuseren en de spot drijven met gargamel. Okidoki kan dan karretjes krijgen die lijken op de kat Azrael. DROOM DROOM ...

Nederlanders en Duitsers waar ze in BJL toch ook op mikken kennen die kleine ventjes ook dus ook vanuit dat standpunt is het niet slecht bekeken. En ze bestaan al meer dan 40 jaar dus de kans dat ze binnen nog eens 40 jaar nog bestaan zit er dus wel in.

10. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Mij lijkt dit eerder een poging van :"redden wat er te redden valt". Het park zelf heeft grote problemen (op alle vlakken: onderhoud, personeelsbeleid, openinsuren, een visie... ) en dit is een poging om het te verdoezelen: we voeren de smurfen in, en de rest lost zich wel op.
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

11. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door zomerfun Bekijk post
    In Frankrijk bestond er ooit een smurfenpark, dit was een volledige flop.
    Het feit dat Big Bang Schtroumpf een flop was heeft werkelijk niets te maken met de aanwezigheid van de Smurfen. De ketens die het park nadien overgenomen hebben zijn eveneens gefaald, zonder de Smurfen.

Citaat Origineel gepost door zomerfun Bekijk post
    Een heel Smurfenpark zie ik absoluut niet zitten, dat ze het kindergedeelte volledig thematiseren naar de smurfen lijkt me een fantastisch idee. Er zijn al genoeg Nickelodeon gebieden Smurfen zijn dan toch origineler en kan heel leuk uitgewerkt worden. Het indoor gedeelte kan dan het uiterlijk krijgen van Gargamel zijn kasteel waarin de smurfen zich amuseren en de spot drijven met gargamel. Okidoki kan dan karretjes krijgen die lijken op de kat Azrael. DROOM DROOM ...
    Heeft weinig zin om die attracties te herthematiseren terwijl het 'Smurfengebied' aan de andere kant van het park is, voor zover ik begrepen heb (Flying Orca, kasteeltje,...). Dan zit je met Bob Express, El Paso en Indiana River die niet in dat plaatje passen en wordt het een nóg grotere thematische puinhoop daar. Oftewel: laat Oki Doki en Kinderland maar voor wat ze zijn.

Citaat Origineel gepost door slimmerik
    Mij lijkt dit eerder een poging van :"redden wat er te redden valt". Het park zelf heeft grote problemen (op alle vlakken: onderhoud, personeelsbeleid, openinsuren, een visie... ) en dit is een poging om het te verdoezelen: we voeren de smurfen in, en de rest lost zich wel op.
    Wat bedoel je hier concreet mee? Ik snap niet wat ze met deze zet proberen te verdoezelen en hoe ze de andere problemen in het park er hopen mee op te lossen...

13. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door slimmerik Bekijk post
    Mij lijkt dit eerder een poging van :"redden wat er te redden valt". Het park zelf heeft grote problemen (op alle vlakken: onderhoud, personeelsbeleid, openingsuren, een visie... ) en dit is een poging om het te verdoezelen: we voeren de smurfen in, en de rest lost zich wel op.
    Is dit niet wat overdreven? Ik bezoek elk jaar Bobbejaanland en WB, in WB stuit ik elk jaar wel tegen een storing, in Bobbejaanland serieus nog nooit meegemaakt. Ook het personeel in Bobbejaanland vind ik vriendelijker...

14. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Personeel in bjl vriendelijk? Geen storingen? Volgens mij bezoek je een bobbejaanland in een andere dimensie.

15. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Personeel in bjl vriendelijk? Geen storingen? Volgens mij bezoek je een bobbejaanland in een andere dimensie.
    Hangt er van af, van dat personeel. Als je op een rustig dagje in september gaat, valt het personeel mee. Maar in de zomer zelf moet ik je gelijk geven.
    Ik heb toch elke keer dat ik ging oo kstoringen gehad eigenlijk hahaha +1 dus ;p
    Je vois la vie en des biscuits.

16. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Ik weet nog dat in 2012 (?) King Kong, FA, de zweefmolen en desperado city een week lang tegelijk dicht waren. Desperado city is heel/half dat seizoen gesloten geweest. Ook vorig jaar waren er constant storingen...

17. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Ik heb niet over het personeel maar over het personeelsbeleid (lees het woordje beleid dat er na personeel staat), ik noem 1 voorbeeld: de WOW-kaarten actie van 2 jaar geleden.

En nee, het personeel in bjl is zeker niet vriendelijk, eerder chagrijnig, sorry maar het is zo (uiteraard zijn er uitzonderingen). En met onderhoud bedoel ik het algemeen onderhoud - hoe het park eruitziet, niet over een attractie die eens in panne valt.
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

18. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Over het personeel ga ik mee niet uitlaten hoewel ik er nog nooit pissige mensen heb zien werken en pannes? In bobbejaanland?? Heb ik bij mijn weten en paar jaar geleden nogmaals meegemaakt... Het leek me dat ze qua amper rides in de prak hebben liggen bij Bobbejaanland juist erg goed bezig waren. Het mos en afbladderende verf is in Bobbejaanland meer regel dan uitzondering maar qua onderhoud had ik juist het gevoel dat ze goed waren.

19. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Ah Kzal het onthouden Ignace

20. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door dewikke Bekijk post
    Ah Kzal het onthouden Ignace
    Haha, ik had het heus niet over het hele personeelsbestand hoor .

Bookmarks

Posting Regels