Pagina 1 van 6 1 2 3 4 5 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 110

Onderwerp: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

1. Standaard [2014] Smurfen in Bobbejaanland

@Pretparknieuws liet zo net weten dat Bobbejaanland volgend jaar De Smurfen mag verwelkomen in het park.

Behalve fotomogelijkheden zal je volgend jaar ook een optreden kunnen bekijken van de Smurfen. Tijdens de wintermeeting konden we al zien dat er werd gewerkt aan een podium om characters op te laten dansen. Nu zijn we er eindelijk gerust in dat die BFB niet terug komt!
    Luister elke maandagochtend naar een nieuwe aflevering van www.pretparkland.be!

Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Kinderland word Smurfenland?

Want Roland zei nog dat er plannen waren met Kinderland in de toekomst maar kon er nog niets concreets over zeggen.

3. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

BFB komt niet terug? eindelijk!!
    www.Parkreviews.be - Online Thrills!
    Nog meer filmpjes in 2017! ParkReviews

4. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Wel, ik dacht eerst dat er een vroege aprilgrap zat aan te komen. Maar misschien ben ik dan toch verkeerd.

In elk geval, Bobbejaanland, het zogezegde familiepark bij uitstek in België gaat uitpakken met verzonnen, blauwe wezentjes van een paar centimeter hoog. Het park heeft dus werkelijk geen ziel meer. Ik ben eens benieuwd welke stripfiguren er in 2017 gaan rondlopen. Rooie Oortjes?

5. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Wel, ik dacht eerst dat er een vroege aprilgrap zat aan te komen. Maar misschien ben ik dan toch verkeerd.

In elk geval, Bobbejaanland, het zogezegde familiepark bij uitstek in België gaat uitpakken met verzonnen, blauwe wezentjes van een paar centimeter hoog. Het park heeft dus werkelijk geen ziel meer. Ik ben eens benieuwd welke stripfiguren er in 2017 gaan rondlopen. Rooie Oortjes?
    Het is zeker geen aprilgrap. De folder van Bobbejaanland van 2014 staat vol met Smurfen. Het logo heeft zelfs een smurfenhoedje op de eerste B gekregen.

6. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Het is toch ook niet de eerste keer dat iets soortgelijks gebeurd? BJL heeft toch jaren een Jommekes-land gehad?

Wij als fans hebben er natuurlijk absoluut niks aan, maar dat betekend niet dat het niet leuk is voor de leeftijdscategorie waarvoor deze stunt écht bedoeld is.

Ik vond trouwens al wel dat BJL érg hard dezelfde richting begon uit te gaan als een ander park waar ooit smurfen zaten .
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

confused2 Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Ik vond trouwens al wel dat BJL érg hard dezelfde richting begon uit te gaan als een ander park waar ooit smurfen zaten .
    Gelukkig gaat het met dat park opnieuw de goede kant op sinds het overgenomen is. Kon dat in Lichtaart ook maar gebeuren...

Anyway, smurfen lijken mij niets voor Bobbejaanland. Ik begrijp dat ze herkenbare figuurtjes willen voor de kinderen - ze voelen de hete adem van de Plopsa-groep maar al te goed -, maar waarom smurfen? In het geval van Jommeke was het nog begrijpelijk: er is immers een Jommekesalbum dat "Jommeke in Bobbejaanland" heet. Bovendien kwamen Jef Nys en Bobbejaan Schoepen goed overeen. Maar wat is de link tussen Bobbejaanland en smurfen? En als ze dan koste wat het kost smurfen in hun park willen, hoop ik dat ze voor de originele smurfen van Peyo gaan en niet voor de lelijke, zielloze CGI-smurfen van de films... maar uiteraard verandert dat niets aan het feit dat dit een wel héél vreemde zet is van het park.

Dan zie ik nog liever Jommeke terugkeren. Niet dat ik zo'n grote fan ben van Jommeke, maar dan zou men tenminste "terug naar de roots" van het park gaan.

8. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Ik ben wel blij met de smurfen.. Denk dat die internationaal ook veel bekender zijn dan Jommeke.. Zeker nu na de speelfilms.

Nu moet het park geen volledig smurfenpark worden. Het mexico/westernthema hoort gewoon in BJL zoals een deksel op een doos.. maar een smurfengebied zou ik alvast leuk nieuws vinden
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

9. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Ik ben wel blij met de smurfen.. Denk dat die internationaal ook veel bekender zijn dan Jommeke.. Zeker nu na de speelfilms.

Nu moet het park geen volledig smurfenpark worden. Het mexico/westernthema hoort gewoon in BJL zoals een deksel op een doos.. maar een smurfengebied zou ik alvast leuk nieuws vinden
    Voorlopig zou er helemaal geen nieuw themagedeelte komen of zo. De Smurfen lopen gewoon rond in het park. Ik denk vooraan bij dat podium en aan het begin van je dag. Voor de rest ga je volgens mij niets van hun aanwezigheid merken.

10. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door Gel Bekijk post
    Voorlopig zou er helemaal geen nieuw themagedeelte komen of zo. De Smurfen lopen gewoon rond in het park. Ik denk vooraan bij dat podium en aan het begin van je dag. Voor de rest ga je volgens mij niets van hun aanwezigheid merken.
    Dat is jammer.. want in plaats van die dodelijk enge clows, zou ik het zeker niet erg vinden om smurfen terug te zien in bijvoorbeeld kinderland en daar in de nabije omgeving (oki-doki bijv.)
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Dat de Smurfen internationaal bekender zijn dan Jommeke, dat is een feit. Maar in het geval van Bobbejaanland is dat niet echt van belang, aangezien Bobbejaanland toch voornamelijk op een lokaal publiek mikt.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 17-03-2014 om 14:55

Smurfen zijn op en top Belgisch. Eigenlijk een nationale trots, een product dat wereldbekend is. Strips die in verschillende talen zijn uitgebracht, tv reeks die in verschillende talen is uitgebracht.En dan niet vergeten de 2 bioscoop films. Ik vind dit een goede zet. Dit gaat veel volk aantrekken, zeker moesten ze een themagebied openen, de smurfen zijn namelijk zeer populair dit moment. Ik vind dit niet slecht en juich dit toe. Eindelijk een bekende mascotte in BJL. Want buiten de cowboy die eigenlijk de minst aanwezige mascotte in een belgisch park is hadden ze daar niet veel op dat gebied.

13. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

De smurfen zijn inderdaad op en top Belgische. Nu het is ook niet onlogisch om voor de smurfen te opteren. Smurfen staan voor plezier, lachen, feesten, gezelligheid. Iets waarvoor ook Bobbejaanland staat. Bobbejaanland het smurfigste.. euh plezantste land. Dus in dit opzicht is de link gemakkelijk te leggen. Als ze het goed aanpakken kan dit concept wel aanslaan. En als dit concept aanslaat, kan men in de toekomst nog veel richtingen uit. (themagebied,een smurfen-darkride, aanpassingen aan attracties met hidden smurfs ipv hidden mickey's,...)
    Vergeet niet dat Bobbejaanland niet alleen op lokaal publiek mikt, maar ook interenationaal. Door de aansluiting met PR, ontvangen we ook Duitsers, Fransen, Engelsen, SPanjaarden en niet te vergeten Nederlanders.

14. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Er was eens een ander pretpark die de smurfen integreerde in zijn park, en wat een succes was dat... Ik heb het echt niet op die smurfen en denk ook niet dat dit gaat aanslaan. Niet alleen zijn er populairdere stripreeksen, stripfiguren in een pretpark zijn nog nergens een groot succes geweest (correct me if I'm wrong).
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

15. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Citaat Origineel gepost door joeriVS Bekijk post
    Vergeet niet dat Bobbejaanland niet alleen op lokaal publiek mikt, maar ook interenationaal. Door de aansluiting met PR, ontvangen we ook Duitsers, Fransen, Engelsen, SPanjaarden en niet te vergeten Nederlanders.
    Ja, managers of pretparkliefhebbers ofzo. Ik denk niet dat een gezin uit Londen of Liverpool een dagje Bobbejaanland plant. Evenmin er hordes Spanjaarden landen in België om naar Bobbejaanland te kunnen. Zelfs in Limburg hoor ik dat velen de laatste tijd naar PHL of MPG trekken, meer dan vroeger. Dat er Nederlanders rondlopen en hier en daar wat Duitsers lijkt me normaal. Maar die laatsten waren er vroeger veel meer hoor.

Zou een beetje hetzelfde zijn te zeggen dat er nu ook volop Belgen naar PWM en PdA trekken en ze daar Kabouter Plop gaan laten rondlopen omdat het park internationaal is.

En verder, de Smurfen in Bobbejaanland. Hoe komen ze toch op die ideeën... Maar eigenlijk verbaast het mij niets. Het meest onlogische idee wat daar tijdens de vergaderingen op tafel komt lijkt daar altijd uitgevoerd te worden. Terug naar de roots van het park heet dat dan blijkbaar? Benieuwd hoe lang ze blijven.
    Laatst aangepast door jefke88 : 17-03-2014 om 10:42
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Er was eens een ander pretpark die de smurfen integreerde in zijn park, en wat een succes was dat... Ik heb het echt niet op die smurfen en denk ook niet dat dit gaat aanslaan. Niet alleen zijn er populairdere stripreeksen, stripfiguren in een pretpark zijn nog nergens een groot succes geweest (correct me if I'm wrong).
    Euh, Spiderman, superman, the Hulk, Kuifje, Lucky Luke. Dat zijn er maar een paar. Lucky Luke city is er tot op vandaag nog altijd en the Dalton Terror is zowat de populairste attractie van Walibi, en rara gebasseert op een Stripreeks. Dus zo slecht doen ze dat niet.
    Wel jammer dat het nu weggaat voor iets anders en daar is veel kritiek op dus zo slecht doen strips het niet. Trouwens kijk naar Tintin en de zonnetempel, ooit een zeer mooie attractie, na de rebrand trekt het op ******.

De smurfen vond ik altijd zalig en heel thema-park rond de smurfen is niet goed, maar een themazone zou wel eens een goede zet zijn hoor.

Lalallalalalalalal Welkom in smurfenland , welkom allemaal. Wie zingt dat niet mee? Wij die tijdens Samson en gert allemaal naar dit keken (mensen van mij leeftijd dan).

17. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Spiderman, Hulk zijn Amerikaanse striphelden die in Amerika van een veel grotere populariteit genieten als onze eigen stripreeksen bij ons. Bovendien zijn veel van die Amerikaanse stripreeksen verfilmd en kennen wij ze in Europa bijna alleen van die films ipv die strips. Totaal ander verhaal. Alsof Lucky Luke city zijn "succes" dankt aan de aanwezigheid van Lucky Luke, komaan... Dat is gewoon een mooie westernzone met enkele leuke attracties. Dalton Terror is populair omdat het een vrije valtoren van meer 70 meter is. Als je de naam Daltons wegneemt, zou hij gewoon niks van zijn populariteit inboeten.

En wat bazel je nu over Kuifje en de zonnetempel en rebranding? Daar staat nu CoT en daarvan kun je moeilijk zeggen dat het op niks trekt.
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

18. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Dalton Terror haalt nu wel niet zijn succes van die vier Daltons die op die bakjes staan he, maar dat terzijde

Ikzelf had de smurfen ook wel graag, maar daarom vind ik ze nog niet passen in Bobbejaanland. Het park heeft volgens mij toch eerst wat andere hervormingen nodig vooraleer daar weer zo'n half probeersel uit de grond gestampt wordt.

19. Standaard Re: [2014] Smurfen in Bobbejaanland

Beste forumleden,

PP.be trok in het kader van een interviewreeks voorbije 7 maart naar Lichtaart voor een interview met Roland Kleve.
    Roland gaf ons de scoop met de info over de Smurfen, de scoop in die zin dat wij dit als eerste vernamen en dus het plan erachter weten, niet in de zin dat we als eerste hierover mochten communiceren. Ons artikel mag nu donderdag online gezet worden, dus nog eventjes geduld en dan kunnen jullie alles erover lezen in het artikel .

Citaat Origineel gepost door Phadd-F Bekijk post
    Spiderman, Hulk zijn Amerikaanse striphelden die in Amerika van een veel grotere populariteit genieten als onze eigen stripreeksen bij ons. Bovendien zijn veel van die Amerikaanse stripreeksen verfilmd en kennen wij ze in Europa bijna alleen van die films ipv die strips. Totaal ander verhaal. Alsof Lucky Luke city zijn "succes" dankt aan de aanwezigheid van Lucky Luke, komaan... Dat is gewoon een mooie westernzone met enkele leuke attracties. Dalton Terror is populair omdat het een vrije valtoren van meer 70 meter is. Als je de naam Daltons wegneemt, zou hij gewoon niks van zijn populariteit inboeten.

En wat bazel je nu over Kuifje en de zonnetempel en rebranding? Daar staat nu CoT en daarvan kun je moeilijk zeggen dat het op niks trekt.

Akkoord, spidermand en Hulk zijn verfilmd. Maar zo zijn ook de smurfen verfilmd. Trouwens een 3de film is reeds op weg.

Kuifje en de zonnetempel is nu gold river adventure, dat lelijke stukje niets in het niets. Dan was het vroeger met TinTin toch stukken beter?

Hadden ze niet voor Lucky Luke gekozen was het nu mss een gewone kale zone zonder enige thema; dus ja door Lucky luke te kiezen is er een westerndorp gekomen. Hadden ze voor Billie en Bollie gekozen wat had er dan geweest? Juist niet veel buiten attracties op beton. Dus draai of keer het zoals je wil door Lucky luke te kiezen is het gebied geworden zoals het nu is en de naamkeuzes voor de attracties zullen zelf na de rebranding blijven bestaan onder te mensen.Zonder het Lucky Luke concept had er mss nooit een Dalton terror geweest, hadden ze mss iets anders gezet zoals de screaming eagle ofzo? Maar nu terug over de smurfen want we wijken af.

Bookmarks

Posting Regels