Weergeven resultaten 1 tot 8 van 8

Onderwerp: Walibi behoudt Speedy Pass

1. Standaard Walibi behoudt Speedy Pass

Walibi behoudt de Speedy Pass, het duurdere toegangsticket waarmee bezoekers lange wachtrijen kunnen vermijden aan bepaalde attracties.

Vlaamse attractieparken hebben alvast geen plannen om zulke pass in te voeren, blijkt uit een rondvraag, aan het begin van een nieuw pretparkseizoen."Bij ons is iedereen gelijk, ongeacht het inkomen van de ouders", zegt Gwendy Darras van de Plopsagroep. Ook Bobbejaanland in Lichtaart, het Ieperse Bellewaerde en Boudewijnpark in Brugge voeren geen Speedy Pass in.

"Wij hebben heel wat attracties dus er zijn nergens ellenlange wachtrijen", aldus Peggy Verelst van Bobbejaanland. "Wij zullen dat nooit invoeren", klinkt het bij Boudewijnpark. "In ons dolfinarium zijn er 1.500 plaatsen en drie shows, dus de helft van het park zit dan bij een show. En zelfs op een topdag in de zomer is de maximum wachttijd amper 20 minuten."

Walibi (in het Waals-Brabantse Waver) gaat wel verder met de formule, ondanks de kritiek die geuit werd, onder meer door staatssecretaris voor Gezinnen en Personen Philippe Courard (PS). Hij noemde de pass "niet enkel asociaal en discriminerend maar ook pedagogisch onverantwoord." Maar Walibi ziet er geen problemen in. "Het ticket beantwoordt aan een zekere vraag, en uit 300 dagelijkse tevredenheidsenquêtes blijkt dat niemand zich eraan stoort", aldus Aleksandra Vidanovski, woordvoerster bij Walibi.

03/04/14 Bron: De Morgen.be
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

2. Standaard Re: Walibi behoudt Speedy Pass

Laat mij toch eens diep zuchten...

In elk geval, de Speedy Pass mag dan duur zijn, ik heb hem één keer gekocht en zal er niet aan twijfelen om deze op drukkere dagen nog eens te kopen.

3. Standaard Re: Walibi behoudt Speedy Pass

Ideaal op drukke dagen en wordt in bijna elk park ter wereld toegepast. Gelukkig maar, want ik had de rijen in Universal's Islands Of Adventure niet willen doen de dag dat ik er was. En niet van dat kaliber, maar er zullen ook wel drukke dagen in Walibi zijn en voor die dagen is dit top!

4. Standaard Re: Walibi behoudt Speedy Pass

Ik was vandaag toevallig in Walibi Belgium.
    Mede door dat het bewolkt was bleven heel wat mensen thuis, het langste dat ik aangeschoven heb is 10 minuutjes.
    Toch is het dan eens lachen als je die mensen met hun fast-pass ziet toekomen, wetende dat ze eigenlijk 35€ hebben betaald voor "een lege doos"...
    www.Parkreviews.be - Online Thrills!
    Nog meer filmpjes in 2017! ParkReviews

Standaard Re: Walibi behoudt Speedy Pass

ik vermijd liever de drukke dagen in Walibi, maar tijdens Halloween koop ik met veel plezier een RIP pass

6. Standaard Re: Walibi behoudt Speedy Pass

Ik ben meestal gewend dat grote en bekende parken dit toepassen, maar ik denk dat Walibi gewoon te klein is hiervoor. Alton Towers, Port Aventura of Heide park, maar Walibi Belgium is geen geschikt park hiervoor. Als zelfs Efteling en Europa park dit niet invoeren om klantvriendelijk te blijven. Met Halloween ligt dat iets anders, er komt in die periode gewoon zoveel volk plus je krijgt de betalende spookhuizen als extra en het voorkruipen is met een RIP pass niet onbeperkt.

Maar als mensen het zelfs aankopen op dagen dat er amper een wachtrij staat, tsja, Walibi zou gek zijn om het niet te doen. Een grappig commentaar trouwens van Boudewijn sea park...voor die enkele kleine attracties die er staan een fast pass invoeren, dat zou pas overdreven en uniek zijn.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

7. Standaard Re: Walibi behoudt Speedy Pass

Zijn ze daar nu weer met dat gezeik. Niets pedagogisch onverantwoord of asociaal, gewoon een gat in de markt dat opgevuld wordt.

8. Standaard Re: Walibi behoudt Speedy Pass

Citaat Origineel gepost door ArneV Bekijk post
    Zijn ze daar nu weer met dat gezeik. Niets pedagogisch onverantwoord of asociaal, gewoon een gat in de markt dat opgevuld wordt.
    Volledig correct.. het is de kapitalistische samenleving waardoor je dit soort dingen krijgt.. Fastpass systemen geven de rijken weer net wat meer voordelen dan de armen.. en hoewel ik geen fan van fastpasses ben, is dit nog wel de plek waar ik me het minste zorgen maak over dit soort voortrekkerij.. Ik zou het wat dat betreft juist eerder pedagogisch verantwoord noemen.. want zo gaat het nu eenmaal in de wereld..
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Bookmarks

Posting Regels