Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 37

Onderwerp: Veiligheid Walibi Belgium

1. Angry Veiligheid Walibi Belgium

Afgelopen zondag heb ik (alweer) Walibi Belgium bezocht. Net voor sluitings tijd wouden we nog snel even op Radja River gaan. Maar tijdens het aanschuiven merkte ik dat de attractiebedieners de boten volpropten met 13 à 14 personen, terwijl er maar 12 zitjes ter beschikking zijn.

Kan niet door de beugel vind ik natuurlijk! Kinderen die zich met moeite kunnen vasthouden worden aan hun lot overgelaten en moeten onveilig van de attractie genieten... (rechtstaand).

Ook onze boot werd volgestamd met 14 personen, gelukkig is alles goed afgelopen...

Ik heb er een verslagje van neergeschreven: http://www.pretparkfansite.be/2014/0...oek-in-walibi/

Ik ben waarschijnlijk niet de enige hier op dit forum dat dit gedrag absoluut niet toelaatbaar vind??

2. 19-05-2014, 18:50

3. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Ik heb ook mijn grootste twijfels over dit verhaal.
    Waarom heb je er geen foto van genomen dan ?
    Bijna iedereen heeft toch tegenwoordig een camera in zijn gsm verwerkt.
    Bovendien staat er altijd een reddingswerker, zou me sterk verbazen dat ze zo iets zouden doen dan.

4. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Hebben we met z'n allen gedaan, en een klacht ingediend! Gelukkig is alles goed afgelopen voor iedereen, want dit vind ik zelf niet kunnen!

Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Ten eerste vind ik dat je jouw verslag hier had moeten posten, maar dat terzijde, als dit effectief gebeurt is, dan is het inderdaad onaanvaardbaar.

Ten tweede, als je een verslag schrijft over bootjes met dertien of veertien mensen en er dan een foto bij plaatst met een bootje met net 12 personen in, ziet dat er wel heel erg onprofessioneel uit

Ten derde, "maar wanneer onze boot dan ook nog eens gepest werd door ons langzaam de lifthill op werden opgetrokken" het eerste dat me opvalt aan deze zin is de redelijk moeilijk leesbare zinsbouw, en ten tweede geloof ik nooit dat men expres de band trager zet, enkel om jullie bootje te pesten.

Eindconclussie, als je de waarheid verteld, kan dit inderdaad niet, maar ik heb ernstige twijfels bij dit verhaal.

@ Slimmerik, we weten ondertussen allemaal al dat je geen Walibifan bent, maar zeggen dat het maar een kwestie van tijd is voor er blablabla... Die attractie draait al sinds 1988 dus al voldoende tijd om ongevallen te hebben gehad, dus stop alstublieft met uw gezever.

6. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Ik geloof hier echt niets van. Dit is de eerste keer dat ik dit hoor en het zou me sterk verbazen. CdA heeft al meerdere keren kleine problemen gehad met Rapid River attracties in hun parken, en zelfs grote (kindje dat verdronken is in Astérix in 2006) Toen hebben ze meerdere reddersposten, en luidsprekers geïnstalleerd bij Radja River, net om zo'n dingen (mensen die uit de boot vallen doordat ze te vroeg rechtstaan) te vermijden. En dan kom jij af met een verhaal dat ze 14 personen in de boten proppen? Bizar, op zijn minst een heel rare zet van het management om dit toe te laten.

Daarnaast is het ook raar om te horen dat jullie dit net voor sluitingstijd hebben meegemaakt, wat meestal een vrij rustig moment is in het park. En dat is het al zeker voor Radja River omdat de kans om nat te worden bestaat en je daarna met natte kledij in een auto moet zitten. Dus druk zal het niet meer geweest zijn, dus waarom is er dan de noodzaak om de boten vol te steken, dat klopt toch niet?
    Always look at the bright side of life!

En kinderen krijgen een reddingsvest, ook een van de veiligheidsvoorschriften.

Ik vind het ook maar vreemd, je had toch gerust een foto kunnen maken van die bootjes?

9. 19-05-2014, 19:58

Citaat Origineel gepost door slimmerik Bekijk post
    Ik heb echt uw mening niet gevraagd en ik verspil er dan ook geen tijd aan , simpele ziel
    Niemand vroeg om die van jou, en jij geeft die ook, dus vind ik het mijn recht om ook de mijne te geven, maar die belediging Simpele ziel is dat nu niet het soort reactie dat je zou verwachten van mensen die jij zou catalogiseren als "Marginalen?"

11. 19-05-2014, 20:08

Even ter verduidelijking, ik viel u niet persoonlijk aan, enkel uw mening, jij bent degene die een persoonlijke aanval op mij neerschreef....

13. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Ik geloof hier niks van. Bij Radja River vind ik het soms zelfs erover hoe veilig ze alles willen maken. Personeel onderweg, ze zijn heel streng op rechtstaan, reddingsvesten voor kinderen waardoor de capaciteit er zelfs onder te lijden heeft,...

Ik hoop maar dat Walibi geen klacht tegen jou indient als dit niet waar blijkt te zijn want hier kan je nog serieus wat miserie krijgen in dat geval.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

14. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Ik vind dit verhaal weinig geloofwaardig. Mij komt het over of je een verhaal voor je site wou hebben en je dan maar zo'n verhaal uit de duim zuigt. En op de kop nog toe meteen een link plaatsen naar je fansite, beetje reclame willen maken zeker?! Site ziet er ook niet professioneel (en dus ongeloofwaardig) uit, het artikel is ook gebrekkig geschreven. Waarom plaats je ook een foto van Radja River afkomstig van Wikipedia erbij? Op zo'n moment zou ik toch een foto ervan gemaakt hebben, nu heb je er geen en moeten we je zomaar op je woord geloven... Tja...
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

Pretparkfansite noem je jezelf, mij lijkt dit eerder op een artikel geschreven door een site zoals Looopings....

16. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Inderdaad. Je wil gewoon de bezoekersteller van je site zien boomen, da's al. Pics or it didn't happen.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

17. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Ik zie het er wel te gebeuren eerlijk gezegd, maar inderdaad, ik zou ook wel graag foto's zien.
    eetje een loos verhaal, bedoeld om je stats van je site naar omhoog te trekken of om walibi in een negatief daglicht te plaatsen, ben er nog niet volledig uit wat je opzet is.

+ Looopings zou dit zelfs nog niet op hun site zetten, @ bobby. (Schrijfstijl etc.)
    Je vois la vie en des biscuits.

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Ik zie het er wel te gebeuren eerlijk gezegd, maar inderdaad, ik zou ook wel graag foto's zien.
    eetje een loos verhaal, bedoeld om je stats van je site naar omhoog te trekken of om walibi in een negatief daglicht te plaatsen, ben er nog niet volledig uit wat je opzet is.

+ Looopings zou dit zelfs nog niet op hun site zetten, @ bobby. (Schrijfstijl etc.)
    Bwa, dit is een typisch looopingsmanier van schrijven hoor, zeker als het over Walibi gaat.

19. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Mja... Maar ik vind de manier van schrijven iets aangenamer om te lezen. Nuja, goed daar draait het uiteindelijk niet om waar het al dan niet in past
    Je vois la vie en des biscuits.

20. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Walibi Belgium, een pretpark dat -als ze zouden kunnen - airbags zouden placeren in Tuf Tuf Club? Wat gaat jou volgende getuigenis zijn? Staanplaatsen in Weerwolf? Beugelloze gondel in Dalton Terror?

Neen, dan klinkt het verhaal dat Walibi Belgium een B&M Hypercoaster van 125 meter en 37 inversies gaat bouwen voor 2016 nog realistischer.

Trouwens, beste Coasterfan69, ik hoop dat je dit verhaal kan bewijzen of dat het daadwerkelijk gebeurd is, want Walibi Belgium leest actief mee op dit forum. En valse beschuldigingen zijn iets waar ze in Waver allesbehalve mee kunnen lachen. Moest het niet waar zijn, dan wens ik je alvast véél succes en hoop ik dat jou ouders een dikke portefeuille hebben. Want ik zie dit dan naar de rechtbank gaan

21. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Iedereen denkt er het zijne van.. Maar mijn verhaal klopt als een bus!!

Het park neemt de klacht serieus, en zal het verder behandelen.. Volgens mij kunnen ze toch de beelden van de camera's rond de attractie herbekijken?!

We hebben met enkele gezinnen samen een klacht ingediend in het park!

Citaat Origineel gepost door slimmerik Bekijk post
    Ik heb echt uw mening niet gevraagd en ik verspil er dan ook geen tijd aan , simpele ziel
    Waarom reageer jij er dan op als je er geen tijd aan verspilt? Trouwens als u hier post en u mening plaats dan vraag je automatische andere mensen hun mening, indien u daar niet tegen kan post dan niets aub.

23. Standaard Re: Veiligheid Walibi Belgium

Er zijn al wel ongevallen gebeurd met Radja denk ik, maar die zijn van totaal andere aard (bootjes die zinken, dat gebeurd bij zowat alle deftige rapids wel eens).

Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ik vermoed inderdaad ook gewoon een manier om aandacht te vinden voor de site, en het werkt wel, zie ons hier bitchen. En zoals Jefke88 zegt, werken ze bij Radja altijd veilig (ik kan niet zo snel een andere rapid bedenken met toezichters langs de baan en dergelijke). Het zou misschien één keer kunnen voorvallen door een studentje dat niet goed weet hoe en wat, maar meerdere keren de hele dag door, lijkt me sterk.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Bookmarks

Posting Regels