Weergeven resultaten 1 tot 9 van 9

Onderwerp: [TR] - Bobbejaanland - 12/09/2014

1. Standaard [TR] - Bobbejaanland - 12/09/2014

Dat er in België geen enkel park is waar ik met een voldaan gevoel buitenstap is voor de mensen die mij een beetje kennen geen geheim. Dat ik daardoor geregeld "overdreven kritisch" wordt genoemd en gewezen wordt op "geniet eens van een park in plaats van je te ergeren aan de pijnpunten" is voor mij intussen een gewoonte geworden. En over dat laatste kan ik dan enkel zeggen dat ik dat wel degelijk kan, maar jammer genoeg moet ik daarvoor de Belgische grens oversteken, waar er parken bestaan die wél nog een ziel hebben en ook effectief hun best doen om hun bezoekers een mooie dag te bezorgen. Met deze, hoogstwaarschijnlijk redelijk duidelijke intro over wat komen zal open ik mijn report over mijn bezoek aan Bobbejaanland, een park die ik sinds 2009 niet meer bezocht, en wegens gratis kaarten dit jaar toch maar eens een bezoekje bracht.

Bobbejaanland behoorde toen ik een kind was tot één van mijn favoriete parken. De eigen sfeer en kenmerken die het park een levendig en gezellig gevoel gaf. De toen nog indrukwekkende Revolution die mij steeds kon verbazen en een speciaal gevoel kon geven, mijn eerste inversie op de nostalgische Looping Star, zelfs de Rainbow staat bij mij nog in het geheugen gegrift alsof het gisteren was. Echter begon datzelfde park naarmate de jaren teleur te stellen, en verdween voor mij de typische feel en gezelligheid uit het park. Echter hoop je dan steeds dat zo'n park zich herpakt en terug in zijn oorspronkelijke staat wordt gebracht. Na mijn bezoek in 2009 had ik daar ergens nog een goede hoop in. Voor de mensen die niet bestand zijn tegen kritische reports raad ik aan een andere pagina op het wereld wijde web op te zoeken, want zoals de meesten wel zullen verwachten is mijn visie bij mijn bezoek dit jaar niet verbeterd, in tegendeel ...

De ingang kreeg vorig jaar of dit jaar (heb het niet per direct zo nauw opgevolgd) een nieuwe look. Veel valt er alleszins niet over te zeggen, enkel dat het een goedkope gooi is naar een moderne en hedendaagse versie van de oude. Eenmaal de toegangspoort gepasseerd te zijn kwamen we op een, op het eerste zicht, redelijk deftig inkomsplein. Echter werd de minimale gezelligheid die het plein hopeloos probeert op te roepen brutaal verstoord door de gigantisch irritante en uit de toon vallende muziek die in je gehoorgang gekatapulteerd wordt.

Iedereen die Bobbejaanland bezocht voor 2004 herinnert zich vast nog het beeld die men kreeg bij het binnenkomen van het park, de nostalgische Schwarzkopf "Looping Star" stond toen nog in volle glorie zijn rondjes te draaien, tevens mijn eerste looping ooit zoals eerder vermeld. Echter vind men op diezelfde plaats nu een ander stukje staal. Waar vroeger de iconische "Looping Star" stond vind men nu Typhoon, een op het eerste zicht spectaculaire moderne coaster die zonder gêne Looping Star laat verbleken. Wel, alleszins niet in mijn ogen dan. Buiten het feit dat ik Typhoon al altijd een gigantisch lelijk misbaksel, of noem het, een hopeloos stuk staal op een betonplaat gevonden heb, overtuigd de rit mij ook langs geen kanten. De verticale lift heb ik nooit gesnapt noch aangenaam gevonden (alhoewel het eerlijk toegegeven een soort van spanning losmaakt), laat staan dat je er eerst nog even halverwege stil blijft hangen. Na deze ietwat speciale manier van omhoog getakeld te worden stort je als een gek 25 meter terug de dieperik in. Leuk, toch? Indien dat gebeuren een soepele achtertoon zou hebben, ja. Typhoon dendert letterlijk de dieperik in, gevolgd door een al even schokkerige looping waar je 1 op 2 met een black-out uit komt. Na een midcourse brake volgen 2 relatief weinig zeggende en oncomfortabele barrel rolls, uiteraard opnieuw gevolgd door een midcourse. Dan volgt een doelloze drop (die helaas ook het enige soepele stuk in de baan is naast het station en de remmen), terug gevolgd door een midcourse, om weer naar beneden te rollen en in een brutale helix gekatapulteerd te worden, die enigzins nog mee valt qua schokken. Echter kruis je terug een midcourse om weer een hekelige barrel rol te ondergaan, gevolgd door een onstuimige helix waar je je begint af te vragen hoe lang het chasis van het karretje het nog uithoud. Eindigen doen we uiteraard in de remmen, en dan zit het ritje Typhoon er op. Waardige vervanger van Looping Star? In mijn ogen totaal niet, nu niet en nooit niet. Ok, toegegeven, Loopings Star was ook verre van aangekleed, had geen spectaculair station nog was het een streling voor het oog, maar Looping Star bood wel een soepel parcours met een zeer deftige en leuke looping, afgewisseld door snelle bochten waarbij je beenderengestel niet even in een andere positie wordt gebracht. Jammer maar helaas zal deze laatste nooit meer terugkeren, en moeten we het met dit "wannabe fun" ding doen.

Na even te bekomen van het weinig overtuigende Gerstlauer geweld lopen we verder naar een attractie die mij 5 jaar terug, en voorheen uiteraard ook, sterk kon bekoren. Achter de bomen lonkt "Sledge Hammer" met zijn imposante 42 meter hoogte. Deze thrillride heb ik altijd sterk kunnen appreciëren. Toegegeven, er bestaan krachtigere varianten, maar dat deert mij persoonlijk niet. Sledge Hammer is voor mij de ideale balancering tussen een net nog family friendly thrillride en een deftige adrenalinestoot. Tenminste, als je een deftige rit krijgt. Sla mij dood als dit voorheen ook zo was, maar ik herinnerde mij dat Sledge Hammer op zijn minste een 3 tal swings op volledige hoogte voorschotelde. Dit was nu herleid naar 1. Buiten het feit dat de attractie nagenoeg een gigantisch depressieve en troosteloze wachtruimte heeft, de attractie een wel zeer kort programma draaide en het personeel het idee wekte geen idee te hebben waar men mee bezig was kon Sledge Hammer mij nog net overtuigen. Het is een zegen voor het park dat ze dit staaltje Huss machinerie nog in het park staan hebben, wat over de volgende attractie helaas minder gezegd kan worden ...

Die attractie is ook meteen de laatste nieuwigheid van het park die ik voorheen nog nooit gedaan had, aangezien mijn laatste bezoek van 2009 dateert. De, sinds Fly Away het park (eindelijk) uitgeflikkerd werd, dichtste gebuur van Sledge Hammer is tegenwoordig Dizz. Dat deze spinning van Maurer Söhne mij zou teleurstellen wist ik al van te voren (afgaande van zeer veel gelijklopende reacties en beeldmateriaal), maar dat het zo erg zou worden had ik mij niet durven inbeelden. Naast het feit dat de baan GATLELIJK is en de meest marginale #YOLO toestanden theming kreeg, bied de baan op zich ook alles behalve wat een spinning coaster zou moeten bieden. De baan is inspiratieloos, heeft geen enkel overtuigend stuk en lijkt ook nergens maar een beetje interessant te gaan worden, dat is 1. Ik gaf de baan 2 kansen, en 2-maal slaagde het karretje er zelfs niet in om ook maar 1 (!!!) volledige spin te maken. Spinning coaster, waar? Dan hebben we uiteraard, alsof het nog niet erg genoeg is, nog niet gesproken over de belachelijk slecht afgestemde remmen (of gewoon niet afgestemde remmen) die, net als je DENKT dat de baan snelheid zal maken, heel de boel afremt tot een net niet stilstand. Nee, Dizz kon een opluchting worden na jarenlang geen nieuwe investeringen maar is echter niet meer geworden dan een lelijk gedrocht die allesbehalve doet dan dat hij zou moeten doen.

Dik teleurgesteld na Dizz liepen we in de richting van een attractie waar ik met een bang hartje naartoe liep. Iedereen kent hem als de eindeloze bocht naar links met belachelijk lange trein en speciale setting. Ik heb het uiteraard over Revolution, ooit mijn favoriete achtbaan vanwege de speciale sfeer die deze opriep, maar ook deze werd het slachtoffer van slecht management, waardoor Revolution anno 2005 een regelrechte ramp geworden was. Alsof het slechte onderhoud nog niet erg genoeg was besloot men de Hall 2000 waar de Revolution zich in bevind om te toveren tot Banana Bos, een jungle zone, met alle gevolgen van dien. Revolution werd Evolution en de voornamelijk moderne theming moest plaats ruimen voor afzichtelijk goedkope legernetten en de iconische film werd vervangen door een halve natuurdocumentaire. Echter begreep Bobbejaanland dat dit ver van een goede beslissing was, en groot was mijn opluchting ook toen men deze winter bekendmaakte dat Evolution officieel terug Revolution zou worden. Hebben ze hier nu thematisch gezien wonderen verricht? Nee, verre van. En toch ben ik blij dat ik Revolution terug een stapje dichter in zijn originele staat heb kunnen doen. Vele effecten die ik jaren niet meer heb gezien leken terug te werken en ik had terug een beetje het gevoel die de attractie mij vroeger had.

Dat gevoel krijg je uiteraard niet bij het binnenkomen in de oude Hall 2000, zoals eerder vermeld de dag van vandaag Banana Bos. Na een, naar Belgische normen redelijk aanvaardbaar hamburgermenu in McMonkey die gelegen is in de hall werd het tijd om één van de laatste investeringen van het park te doen. Ik mag nu misschien overdrijven, maar als ik mocht kiezen tussen de Hall 2000 die de uitstraling had van een verlaten expohal en het Banana Bos, kies ik toch nog liever voor Hall 2000. Ten eerste barst de Hall tegenwoordig van de troosteloze pogingen om theming aan te brengen, wat écht verre van geslaagd is. Ergens was ik vroeger wel fan van de hal zoals ze was, maar nu vind ik het een vreemde plaats in het park. Bij de omvorming van Hall 2000 naar Banana Bos werd ook een nieuwe attractie toegevoegd aan het aanbod. Banana Battle is een splash battle van Preston & Barbiëri die doet wat hij moet doen, en hoe. Enkel heb ik nooit de link gesnapt tussen België en splash battle's, afgaande aan ons klimaat, een splash battle in een indoor hall, waar het nog eens koud is op de koop toe, en alsof dat nog niet erg genoeg is stelt Bobbejaanland de attractie in dat, hoe meer doelen je raakt, hoe natter je wordt. Ik meen te herinneren dat het concept omgekeerd was, maar dat klopt dan vast niet. In elk geval: Banana Battle is een goedkope en troosteloze poging om een oude indoorhal te pimpen naar een themazone, maar eerlijk is eerlijk, ik heb op de attractie nooit echt het gevoel gehad dat ik in een "bos" zit ...

Nu we toch zeiknat waren besloten we dan maar meteen de volgende water attractie op te zoeken. Logischerwijze werd dat de alom bekende El Rio. Klagen over het feit dat het rad er na al die jaren nog steeds troosteloos bijstaat en dat er blijkbaar zelfs al geen water meer van de schans af loopt ga ik achterwege laten. Klagen over de staat van het groen en de theming doe ik echter wel. El Rio is nooit een pareltje geweest op thematisch vlak, maar de theming die de attractie wel bezit is dusdanig afgebleekt en niet onderhouden dat het geheel wel zeer triestig wordt. Het ontbreken van werkende water effecten wordt daarom goedkoop aangepakt met zielige betaalsproeiers waar ik een ziekelijke hekel aan heb. Neem daarbij dat El Rio zelf al geen al te spectaculair parcours heeft en je komt tot de conclusie dat deze Rapid River eigenlijk ook niet om over naar huis te scrijven is.

El Rio had oorspronkelijk gezelschap van een tweeling. Echter werd deze tweeling enkele jaren terug onherroepelijk gescheiden van elkaar, en werd de voorheen speciaal ogende dubbele wilde muis Speedy Bob herleid tot een standaard en weinigzeggende Mack Wild Mouse zoals je er hier en daar wel eentje vind. Echter viel mij op dat Speedy Bob dan toch zo slecht niet is als ik mij meen te herinneren. Alle remmen op het eerste stuk lagen af, en enkel af en toe voor een zeer scherpe bocht werden we afgeremd. Daarom slaagt deze muis er dan ook in om te doen wat hij moet doen zonder je tanden er uit te slaan (zie Holiday Park): wild zijn, out of control en vooral het gevoel geven dat je elk moment van de rails afknalt. Echter blijft het een schande dat de betonplaat van zijn voormalige wederhelft nog steeds troosteloos en overwoekerd naast de attractie blijft liggen, zonder herbestemming ... Zeer spijtig.

Dat Bobbejaanland en thema's de dag van vandaag niet goed samenwerken is duidelijk. Dat Bobbejaanland en veranderen van thema een ramp zijn, weten we ook allemaal. Alhoewel je dikwijls merkt dat de goede bedoeling er ergens is, laat de uiteindelijke uitwerking de wensen over. Je kan al gaan raden dat ik stilletjes refereer naar de volgende attractie, genaamd Dream Catcher. Vroeger deed ik deze Vekoma Suspended Swinging Coaster onder de naam Air Race super graag. De vrolijke vliegtuigjes gaven de attractie een unieke toets. Ook al was het thema zeer miniem, het was voor mij destijds een toffe coaster van een eerder niet zo alledaags type. Echter vond Bobbejaanland Air Race niet goed genoeg voor een park als Bobbejaanland. Men besloot de naam om te vormen tot Dream Catcher en de vliegtuigjes werden vervangen door floorless swinging trains. Uiteraard werd ook thematisch gezien iets ondernomen. De ingang werd herleid tot 3 gigantische tipi's en hier en daar hangt aan de achtbaan een reusachtige droomvanger. Uiteraard is er 1 stukje theming die iedereen kent, en dat is de fantastische finale met vuilzakkentunnel. En net dat toont voor mij aan wat Bobbejaanland en theming de dag van vandaag betekend. Als men er iets doet, is het goedkoop, en meestal van zeer bedenkelijk niveau. Persoonlijk heb ik dan liever een algemeen standaard thema die deftig afgewerkt is en goed onderhouden dan een zoveelste gooi naar een gethemede coaster. Qua rit stelt Dream Catcher de dag van vandaag ook praktisch niets meer voor, dus heeft de achtbaan eigenlijk geen enkele meerwaarde meer in mijn ogen.

Net als de indoorhal die het park nog steeds in het bezit heeft. Kinderland is een schaamtelijk verouderde en lelijke hal die 0,0 aantrek heeft bij bezoekers en waar dan ook geen zak te beleven valt. De belachelijke poging om er enkele jaren terug aandacht op te vestigen met de komst van Uki land lijkt mij na het in het echt te bewonderen mogelijks nog triestiger dan ik mij kon inbeelden. En uiteraard het feit dat de derde verdieping nog steeds gesloten is maakt het geheel er niet beter op. Dit is dan net weer de Bobbejaanland nostalgie die in mijn ogen wél mocht verdwijnen. De hall is écht groot en bied heel wat potentieel, maar uiteraard wordt dat in Bobbejaanland negens gebruikt. Triestig dat men al dat potentieel gewoon laat liggen, en dat sinds de start van het beleid van de Spanjaarden.

Die Spanjaarden brachten bij hun intrede nog een nieuwe attractie naast Typhoon en Sledge Hammer. Oki Doki was hun antwoord op een hedendaagse family coaster, en eerlijk gezegd is hun dat redelijk goed gelukt. Ok, Oki Doki is verre van een schoolvoorbeeld van een aangeklede coaster, maar bied een zeer comfortabele, soepele en redelijk interessante rit die ook een ouder publiek nog kan bekoren. Als het goed is mag het ook eens gezegd worden denk ik. Enkel jammer dat men niet een beetje meer werk in aankleding heeft gestopt, want nu ligt de baan er uiterst kaal bij.

Dat kan van de volgende en één van de weinig overgebleven Schoepen parels niet gezegd worden. Indiana River was altijd al een knappe indoor Log Flume, en is dat gelukkig ondanks het huidige beleid nog steeds. Enkel merkte ik wel op dat men al een beetje aan sfeer moest inboeten mede door zeer felle belichting in het station, waardoor de sfeer toch wat verloren ging. Gelukkig bleef de rest van de aankleding van deze attractie de voorbije jaren onaangeraakt en is de attractie nog steeds interessant na al die jaren.

Over attracties interessant proberen te maken kan Bobbejaanland sinds kort ook meespreken. El Paso Special, voorheen een shooter waarbij je enige doel was het via een pistool in werking zetten van animatronics was, heeft namelijk een puntensysteem vanaf heden. Echter krijg je maar even de kans om de score te bekijken op het einde van de rit, en mag je ook al niet vergeten in welke gondel je plaatsvind, anders weet je al helemaal niets. Buiten dit systeem bied de attractie niks meer dan ze vroeger had. De scenes blijven even fout (en dat is niet meteen kritiek) en de attractie toont zeer duidelijk zijn leeftijd, maar naast dit alles is het daarom geen mindere darkride. Ik kan El Paso Special nog steeds appreciëren na al die jaren, en ben dan ook blij dat deze attractie ook bespaard gebleven is totnogtoe van het Spaanse virus.

Ook volgende attractie lijkt op het eerste zicht gespaard gebleven van datzelfde virus. Bob Express is nog steeds dezelfde powered coaster in een typisch Bobbejaanland jasje als ze was in het jaar 2000. Persoonlijk verkies ik op gebied van Powered Coasters nog steeds de lay-out van de collega in De Panne, maar dat neemt niet weg dat Bob Express nog steeds een toffe familie baan is.

Veel meer attracties ga ik niet meer onder de loep nemen, veel zijn er ook niet meer.

Algemene conclusie

Bobbejaanland staat in mijn ogen voor vergane glorie. Het park stelt op zoveel vlakken teleur dat het voor mensen die het park in betere tijden gekend hebben eerder een straf is om het te bezoeken dan een plezier. De sfeer die het park ooit had is er uit gerukt, net als de ziel. Zowat elke investering die Parques Reunidos ooit gedaan hebben in Lichtaard is algemeen relatief teleurstellend. Het park bezit geen enkele eyecatcher meer, heeft attracties met een zeer lage herhalingswaarde waardoor je je zeer snel te pletter gaat vervelen. Het heeft geen attracties waarnaar je verlangt om nog eens een bezoekje te brengen. En ik kan zo nog lang door gaan.

Het feit alleen dat het park schreeuwt tegenover zijn bezoekers om alstublieft nog eens terug te komen (voor een zielige € 4,95, ik bedoel wtf?) lijkt mij meer dan duidelijk een teken te zijn dat ze zelf beseffen dat ze dik gefaald hebben en dat ze, naast Movie Park Germany en Slagharen nog een park naar de verdoemenis geholpen hebben.

De staat van het park is dusdanig triestig dat je het op gegeven momenten schandalig mag noemen. Restanten van verwijderde attracties liggen nog steeds doelloos en nutteloos te verkommeren in het park (zie bijvoorbeeld Bobby Drop), andere stukken in het park zijn uitgestorven en uitgeleefd.

Ik hoop ergens dat het park ooit het gelukt mag kennen overgenomen te worden door een andere groep investeerders die wel verstand hebben van pretparken, want zoals Bobbejaanland nu bezig is mag het in mijn ogen gewoon gesloten worden. Ik denk dat dhr. Schoepen al genoeg omgedraaid heeft in zijn graf ...
    Laatst aangepast door etwien : 14-09-2014 om 15:05
    CDA Parcs: Betaal nu meer voor minder!

2. Standaard Re: [TR] - Bobbejaanland - 12/09/2014

Nog eens een uitgebreid TR uit Bobbejaanlaand. Leuk leesvoer, ben het met alles eens. Behalve dan dat ik de enige blijk te zijn die echt geen zak aan Oki Doki vind, ik prefereer de Rollerskater (maar vind Bob Epress dan wel beter dan de Draak).

BJL is kansloos. Onder de huidige groep gaat het er nooit beter op worden, en ze gaan er ook niet meer onderuit geraken vrees ik.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Standaard Re: [TR] - Bobbejaanland - 12/09/2014

ik kan niet alles ontkennen wat je hier neerpent, maar naar mijn persoonlijke mening is het soms ietsje overdreven.

Maar zoals gezegd, onder de huidige groep zal dit park gedoemd zijn tot verder wegkwijnen en, ik hoop dat het nooit zo ver komt, zie ik het nog ooit de deuren moeten sluiten omdat het de concurrentie van Plopsa en Toverland niet meer te boven komt.

4. Standaard Re: [TR] - Bobbejaanland - 12/09/2014

Persoonlijk vind ik het ook tamelijk overdreven, in het verslag moet ik bijna uitmaken dat BJL één van de slechtste parken is van West- Europa. Bobbejaanland is wat je kan noemen, een rasecht familiepark want met kinderen hadden hier meer plezier en mochten meer doen dan in Plopsaland.
    En ten tijde van Bobbejaan zelf...ik kan het niet genoeg zeggen, het personeel was toen ronduit onbeschoft en kortaf terwijl ik nu geen enkele onbeleefd personeelslid kan zien. Er was geen voorgedeelte (frustrerende ingang zoals in Bellewaerde) en het park heeft nog steeds zijn bloemetjes zoals vroeger en een hoop meer rustplaatsen dan vroeger. En Revolution...ik ken de tijd van toen wel, is amper anders...ik zie geen verschil.

Bobbejaanland heeft enkele fouten, maar lang niet zoveel als je opnoemt. En die fouten zijn vooral...op plaats nr 1: verlate openingen. El Paso special gesloten houden tot een half uur na parkopening terwijl een attractie te zijn die je vrijwel meteen tegen komt als je links gaat...dat zijn de dingen waarvan je zegt 'niet goed bezig'...maar je moet wel eerlijk zijn...Typhoon is helemaal geen slechte baan. Lelijk...een gedrocht idd...ik vind het zelfs de lelijkste looping coaster die ik al gezien heb...verf Bobbejaanland...Verf!
    Maar slecht? Hoe kom je daarbij? Typhoon heeft een tamelijk unieke layout voor een Eurofighter en heeft bijzondere twists onderweg...jammer van zijn uiterlijk.

Toch, bedankt om je mening te schrijven ook al ben ik het met veel niet eens.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

De oude funderingen werd uitgelegd op de winter meeting waarom die er nog liggen. Het kost namelijk redelijk veel geld om deze weg te doen. Geld dat er simpelweg niet is.

6. Standaard Re: [TR] - Bobbejaanland - 12/09/2014

Bedankt voor het uitgebreide TR. Ik kan me deels vinden in je kritiek, maar in mijn ogen overdrijf je ook. Het grote probleem voor het park is kort uit te leggen: geld. PR is en blijft in handen van een investeringsgroep waardoor er in mijn ogen gewoon geld uit de parken wordt gezogen. BBJ verdient beter.

7. Standaard Re: [TR] - Bobbejaanland - 12/09/2014

Veel overdreven is er niet aan het TR hoor. Typhoon en Dizz zijn slecht en lelijk, SH draait zeer kort (of wordt gewoon dichtgehouden tijdens het hoogseizoen), Evolution is vlees noch vis, Kinderland staat er zeer triestig bij, idem voor Speedy Bob,...

Draait dat park eigenlijk nog wel omzet? Ze laten iedereen voor een appel en een ei binnen (en dan nog zijn de bezoekersaantallen dramatisch). Alle hoop is gevestigd op de horeca: lauwe frieten, een vieze frikandel en water met siroop. Foodcost: 40 cent - vraagprijs: 9 euro. Pizza salmonella en legionella zijn uiteraard ook nog verkrijgbaar.

Het zal afhangen hoe lang het zal duren eer Parques Reunidos failliet gaat, eerder zal het daar niet beteren (enkel nog verslechteren). En daarna zal er nog véél werk zijn om de rommel op te kuisen. En trouwens, welke groep gaat Bobbejaanland willen hebben? Ik kan mij niet inbeelden dat ze daar in rijen voor staan aan te schuiven.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

Ik vind ook niet dat het TR overdreven is: sommige kritiek is volgens mij wel terecht en de kritiek zelf is ook goed onderbouwd. Maar de "apocalyptische" ingesteldheid van sommigen hier dat BJL binnen dit en een paar jaar de deuren gaat sluiten, vind ik toch een brug te ver. De omzet zou wel degelijk snor zitten in Lichtaart en ook het aantal bezoekers zou stabiel blijven ondanks het gebrek aan nieuwe attracties. Dan heb ik eerder de indruk dat het park als "melkkoe" wordt gebruikt door de groep... dat ze zelfs geen geld hebben - of beter: krijgen - om enkele oude funderingen weg te doen - die lelijke betonplaat aan Speedy Bob begint nu echt wel op mijn zenuwen te werken - toont aan hoe klein de budgetten wel niet zijn die ze vanuit Spanje krijgen. Ik wil daarmee trouwens NIET zeggen dat er niets fout loopt in Lichtaart zelf, zie onder meer de post die ze op hun FB hebben gezet over de minimumlengte bij sommige attracties...

Het valt me ook op hoe weinig er tot nu toe is gebeurd onder het bewind van Kleve, en dat terwijl hij nu toch al drie jaartjes aan zet is. Volgend jaar zou daar gelukkig verandering moeten in komen met de nieuwe attractie, dus dat wordt afwachten. Op enkele pietluttige schilderwerkjes hier en daar kun je als park niet ENKEL teren; uiteraard is het wel nodig, maar dat is niet meer dan doodgewoon onderhoud. Ook dit jaar valt op hoe "minimaal" zaken zoals de Smurfen en de 'renovatie' van Revolution zijn uitgevoerd. Voorlopig heb ik mijn hoop gevestigd op de nieuwe attractie voor volgend jaar, al blijf ik mij vragen stellen bij de gekozen locatie...

Verder ben ik blij om te horen dat ik niet de enige ben die dan nog liever Hall 2000 had dan dat onnozele Banana Bos. Het klopt dat Hall 2000 een lelijke een schreeuwerige hal was, maar wat er nu staat is dat ook - het junglegevoel is ver zoek, vind ik, zeker aan de ingang - en vloekt dan ook nog eens met het thema van Revo. Ten slotte wil ik ook nog kwijt dat Typhoon, Oki Doki en Sledge Hammer investeringen zijn van de Schoepens en niet van de Spanjaarden. Voor de rest een goed TR.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 15-09-2014 om 16:07

9. Standaard Re: [TR] - Bobbejaanland - 12/09/2014

Thx voor je TR, eerlijk en kritisch. Ik kan me wel vinden in de meeste punten. Ik heb soms iets van "ik ga es naar BJL", maar na twee minuten verander ik al van gedacht. Jammer, want vroeger was dit een favorietje van me, maar de laatste jaren zegt het me ook minder en minder... Hopelijk verandert dit nog eens

Bookmarks

Posting Regels