Pagina 2 van 52 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 12 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 1034

Onderwerp: [WB] Nieuwe Attractie 2016 - Pulsar

1. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ik denk niet dat Mack meedoet aan groepskorting. Die hebben zo'n verkoopstechnieken niet nodig.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

2. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Aangezien die in Belgie een wereldprimeur wordt, is het per definitie niet dezelfde attractie. Toch zou je ook dan groepsaankopen kunnen doen, maar dan moet je echt wat meer kopen dan 2 attracties.
    Mwah, als je samen 2 (verschillende) attracties bij een bouwer aankoopt, sta je toch sterker dan alleen medunkt. Je kan steviger onderhandelen; niet alleen over de aankoopprijs, maar ook over het onderhoudsplaatje...

Pas op, ik vind het goed dat men niet gewoon de Plopsa of SixFlags manier van werken overneemt: in elk park hetzelfde plaatsen. Maar uiteindelijk vormen Walibi Belgium en Holland toch een groep en maken ze geen gebruik van dat voordeel...

3. 19-10-2014, 18:03

4. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Wauw, dit is echt zo fantastisch nieuws he! Eindelijk nog eens een nieuwe attractie en dan nog wel een wereld primeur!! Kan het nog beter voor een park als Walibi? Schitterend nieuws gewoon!

Wat ik me wel afvraag, een "World First", dan denk ik meteen aan een attractie type die nog niet bestaat bij geen enkele bouwer of constructeur, of zou het gaan over een première enkel voor Mack?

Het feit dat bij de planning al beslist is dat 2015 niet gehaald kan worden, wilt toch wel zeggen dat het wel iets heel groots wordt? Wauw, ik ben ik blij met dit nieuws!!

Ik denk wel dat de kans bijzonder groot is het een achtbaan wordt.

5. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door siroccofreakske Bekijk post
    Ik ben eigenlijk een klein beetje teleurgesteld dat het een Mack wordt. Begrijp me niet verkeerd, Mack heeft al veel degelijke dingen gemaakt, maar eigenlijk geen één attractie waar ik echt van ondersteboven was. En dat is iets wat Walibi volgens mij wel nodig had: een nieuwe attractie om U tegen te zeggen. Ik hoop uiteraard dat het goed uitdraait en Mack mij voor de eerste keer weet te overtuigen, maar op dit moment vind ik het vooral jammer dat ze niet voor een andere bouwer gekozen hebben.
    Voor mij heeft Mack met Alpina Blitz bewezen dat ze wel iets goeds kunnen maken Ik heb er wel vertrouwen in

6. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    Het feit dat bij de planning al beslist is dat 2015 niet gehaald kan worden, wilt toch wel zeggen dat het wel iets heel groots wordt? Wauw, ik ben ik blij met dit nieuws!!
    Bij Mack moet je alles 2 jaar op voorhand bestellen, dus het kan evengoed een molen zijn, al meen ik ook dat het een coaster gaat worden.

Ik zie hier mensen zeggen dat walibi geen coaster zou plaatsen op de plek van Tornado zonder er ineens een zone met meerdere attracties en restaurant van te maken, na verloop van tijd. Blijkbaar zijn deze mensen nooit in Vampire en CoT geweest.

7. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

ne spinning launched flying van Mack?

Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ik gok op een non inverted mack megacoaster.

9. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ik zou niet weten wat het wordt, gok op een Hyperachtige baan. Er wordt gesproken van een grote omvang en lange bouwtijd (als het te lang duurt om het in 2015 af te krijgen)...

Ben zo blij alvast en kan niet wachten op het wondermooie jaar 2016! Hopelijk een attractie waarmee ze zichzelf weer op de kaart plaatsen! Kan gewoon al niet meer wachten om terug effectieve bouwfoto's te zien vanuit Waver (na al die jaren)! Kan ook niet wachten tot de eerste concept-arts! Kom maar op Walibi, we wanna know it already !!
    Life is like a Rollercoaster...

10. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Waar in Walibi Holland een Mack Megacoaster te dicht bij Goliath/Xpress komt te liggen is dat in Walibi Belgium absoluut niet het geval. Laat hier maar een mooie XL-versie van Alpina Blitz komen. Mag gerust zonder inversies, maar het mag gerust een stuk hoger. En zoiets blijft familialer dan een inversiebaan.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

11. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Waar in Walibi Holland een Mack Megacoaster te dicht bij Goliath/Xpress komt te liggen is dat in Walibi Belgium absoluut niet het geval. Laat hier maar een mooie XL-versie van Alpina Blitz komen. Mag gerust zonder inversies, maar het mag gerust een stuk hoger. En zoiets blijft familialer dan een inversiebaan.
    Idd, Een mega Alpina Blitz van 50+ meter hoog Al mogen er voor mij wel een paar inversies inzitten

Citaat Origineel gepost door bertvdb Bekijk post
    ne spinning launched flying van Mack?
    Lijkt me ook wel schitterend

Heeft Mack al een mega coaster gebouwd?

12. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Wat een heerlijk nieuws vanuit Waver. Eindelijk mogen we na 13 jaar nog eens een nieuwe attractie in Waver verwachten. Ik moet eerlijk toegeven dat ik het ook totaal niet zag aankomen. Ik bleef er van overtuigd dat die attractie voor 2016 een zoethoudertje was van CdA om Walibi Belgium aan het werk te zetten. Vals alarm, zo blijkt.

We hebben er lang moeten op wachten, maar eindelijk is het zo ver. CdA heeft het park volledig op orde gezet en gaat plots investeren. Ik ga er nog een boon voor kweken.

13. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    Heeft Mack al een mega coaster gebouwd?
    Hangt ervan af wat je met die term bedoelt. Zei noemen al hun Blue Fire-achtige coasters "megacoasters", maar als ik me niet vergis hoort deze stempel enkel bij coasters vanaf een bepaalde hoogte (40, 50, 60 meter?). In dat geval hebben ze er nog geen gezet, met uitzondering van Helix misschien, maar bij een Megacoaster denk ik eerder aan een baan zonder inversies a la Goliath/GeForce/Silver Star. Dat heeft Mack nog niet gebouwd.

14. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Hangt ervan af wat je met die term bedoelt. Zei noemen al hun Blue Fire-achtige coasters "megacoasters", maar als ik me niet vergis hoort deze stempel enkel bij coasters vanaf een bepaalde hoogte (40, 50, 60 meter?). In dat geval hebben ze er nog geen gezet, met uitzondering van Helix misschien, maar bij een Megacoaster denk ik eerder aan een baan zonder inversies a la Goliath/GeForce/Silver Star. Dat heeft Mack nog niet gebouwd.
    Bedankt voor je reactie
    Ja dat was ik dus ook al aan het denken he. Dan is de kans natuurlijk wel groot dat het een echte mega coaster wordt.
    Of een flying zoals Bert zegt, maar dat lijkt mij niet echt het type wat Mack maakt/zal maken..?

Die testen met die speciale bril, ze zullen dat toch niet als wereld primeur bouwen hoop ik? (Dat is denk ik dan het enige waarvan ik teleurgesteld zal van zijn).

Wat ik mij nog steeds afvraag is of het een world first van Mack wordt, of een world first van alle bouwers. In het laatste geval zou ik wel zeer benieuwd zijn wat ze dan nog kunnen uitvinden!

15. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

doorgaans word een primeur van een bepaalde bouwer ook gezien als een "unieke" ride. Ik geloof niet dat het een flying word. De huidige flying coasters hebben allen (correct me if I'm wrong) een schouderbeugel, en Mack heeft al genoeg laten blijken en weten dat ze nooit een attractie zullen bouwen met schouderbeugels.

16. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Megacoaster is een term die door de industrie gebruikt wordt voor bepaalde types coasters.. Bij Intamin zijn dit de airtime monsters (die meestal inderdaad boven de 40m komen).. Er zijn diverse andere fabrikanten die de term gebruiken, maar vaak voor andere types weer. Mack gebruikt de term basically alle coasters die eruit zien alsof ze van Intamin komen.

De gelobale benaming voor hoge coasters blijft Hypercoaster. Megacoaster is in principe geen algemene term, al wordt deze tegenwoordig inderdaad vaak gebruikt voor coasters tussen de 40 en 70 meter omdat we die vooral kennen van Intamin. (althans: in de tijd dat de term is ingevoerd bouwde B&M deze banen nog niet bepaald veel). De term die B&M voor deze banen gebruikt is 'Speedcoaster'.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

17. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Een launched flying wing coaster... Maar dan zit je zoals Ignace zegt met het probleem van de schouderbeugels,
    en Mack zal idd zo snel niet van die filosofie afstappen...

18. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Matthieu Bekijk post
    Een launched flying wing coaster... Maar dan zit je zoals Ignace zegt met het probleem van de schouderbeugels,
    en Mack zal idd zo snel niet van die filosofie afstappen...
    Naja.. bij een flying coaster is het nog maar de vraag of je het echt schouderbeugels kunt noemen.. Bijvoorbeeld de versies van zamperla hebben echt geen schouderbeugels.. voldoende mogelijkheden voor Mack om een systeem te maken waar je in ligt, zonder scouderbeugels,maar wat toch comfortabel is.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

19. Biggrin Re: [2016] Nieuwe Attractie

Wauw wat een goed nieuws! Ben super blij dat er eindelijk nog eens aan WBB wordt gedacht.
    Ikzelf hoop op een flying, al zou een alpina blitz er zeker ook mogen komen. (liefst wel wat hoger )

20. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Dan inderdaad een Alpina Blitz die veel hoger is dan de huidige, anders zie ik liever een Blue Fire baan komen met lancering en inversies.

Goed nieuws voor het park en dat ze nu maar op schema blijven met investeren, dwz zeker om de 2 jaar een nieuwe attractie.

21. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

We moeten waarschijnlijk niet al té veel verwachten van deze nieuwe baan. Walibi is echter nooit pro geweest in thematiseren en ik denk dat dit juist moét gebeuren om WBB terug op de kaart te krijgen. Versta me niet verkeerd, ik kan investeringen in Waver natuurlijk enkel maar toejuichen al denk ik dat waarschijnlijk een zoveelste en tevergeefse poging is om het park nieuw leven in te blazen.

Bookmarks

Posting Regels