Pagina 3 van 52 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 13 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 1034

Onderwerp: [WB] Nieuwe Attractie 2016 - Pulsar

Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Als dit een kanjer van een baan word, is theming voor mij geen must.

Kijk maar naar banen als Goliath en G-Force, amper theming maar steengoed

2. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Daar volg ik in, als het een topbaan is, dan is theming geen must. Banen zoals X2, Tatsu, Shamballah, Silver Star, ... hoeven theming niet. De baan op zich is daar het belangrijkst

3. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ik zou zelfs zeggen in het geval van Walibi, dat ze zich misschien best beperkt houden tot theming van het station. Met Radja River, Flash Back en Calamity Mine in het achterhoofd acht ik de kans redelijk dat we in 2018 de eerste opmerkingen gaan zien over het onderhoud van de theming/effecten. Maar 'major' coasters hebben doorgaans inderdaad weinig theming tijdens de rit, lijkt me dus ook niet noodzakelijk.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

4. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door zilli Bekijk post
    Daar volg ik in, als het een topbaan is, dan is theming geen must. Banen zoals X2, Tatsu, Shamballah, Silver Star, ... hoeven theming niet. De baan op zich is daar het belangrijkst
    Jij verwacht dus een baan van zo'n kaliber in Walibi?

5. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door SebaHubot Bekijk post
    Mischien mogen we hopen op een genre Shamballah, Silver Star...? Zou wel ferm zijn, en dan volg ik de rest;
    dan is theming inderdaad van "ondergeschikt" belang.
    Nu, de eerste vraag die volgens mij momenteel speelt is die van de locatie; als dat al bekend zal worden, zullen we mss al meer
    weten in welke richting te denken.

6. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door SebaHubot Bekijk post
    Mag een mens niet meer dromen ? Plus, niemand weet wat we eigenlijk moeten verwachten. Het duurt lang om het te bouwen, wordt groots én uniek. Dit wordt denk ik niet zomaar de zoveelste standaard attractie hoor . Ik verwacht zeker iets spectaculair, en denk dat Walibi ons misschien gaat laten verschieten . You never know...
    Life is like a Rollercoaster...

7. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Inderdaad aangezien de bouw lang duurt verwacht ik toch een zéér grote achtbaan.

8. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Mag een mens niet meer dromen ? Plus, niemand weet wat we eigenlijk moeten verwachten. Het duurt lang om het te bouwen, wordt groots én uniek. Dit wordt denk ik niet zomaar de zoveelste standaard attractie hoor . Ik verwacht zeker iets spectaculair, en denk dat Walibi ons misschien gaat laten verschieten . You never know...
    Natuurlijk wel maar ik blijf sceptisch tov WBB.. Laten we hopen dat het iets ferm wordt !!

9. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ben vooral benieuwd naar de eerste sneak peaks. Op de fandag werd er namelijk gemeld dat ze zeer binnenkort meer updates gaan doen. Neem er bij dat Mack eind deze maand normaal een unieke nieuwe ride zou aankondigen, en we weten genoeg. Can't wait alvast. Bezoekje in 2016 zit er voor mij gegarandeerd al in !

10. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door bertvdb Bekijk post
    Inderdaad aangezien de bouw lang duurt verwacht ik toch een zéér grote achtbaan.
    We weten nog niets van hoe lang de bouw duurt. Zoals ik al eerder zei is er bij Mack gewoon een wachtlijst van 2 jaar.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    doorgaans word een primeur van een bepaalde bouwer ook gezien als een "unieke" ride. Ik geloof niet dat het een flying word. De huidige flying coasters hebben allen (correct me if I'm wrong) een schouderbeugel, en Mack heeft al genoeg laten blijken en weten dat ze nooit een attractie zullen bouwen met schouderbeugels.
    Ennuh, waarom wil Mack geen attracties bouwen met schouderbeugels?

12. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    Ennuh, waarom wil Mack geen attracties bouwen met schouderbeugels?
    Omdat schouderbeugels nefast zijn voor de ervaring. Ga de geschiedenis er maar op na: Mack heeft nooit schouderbeugels geplaatst op een ride, en in EP vind je er ook geen terug. Roland Mack zou ook anti-schouderbeugeluitspraken gedaan hebben.

Als je naar de site van Mack gaat, zie je schouderbeugels ook meerdere keren de grond ingeboord worden:

" No shoulder restraints guarantee a maximum of freedom for the upper body. You never rode a first-class seat in a rollercoaster like that." - Megacoaster design

https://www.mack-rides.com/en/produc...ons/index.html
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

13. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Nochtans is een schouderbeugel ook een vorm van psychologisch gevoel om veilig te zitten. Ikzelf voel me veel beter met schouderbeugels zoals Gerstlauer ze maakt, dan de beugels van Blue fire. Bij de laatste inversie vind ik dit soort beugels bijzonder onaangenaam en vooral op een Boomerang zoals in Wiener Prater is een schouderbeugel zoveel Comfortabeler. Gevoel van vrijheid vind ik persoonlijk onzin, zolang de baan zelf maar goed is en dat je je comfortabel voelt in je stoel waarbij schouderbeugels je tegen de rugleuning aanduwt (vooral bij de nieuwe Vekoma treinen) is dit gewoon een aangenamer gevoel. Misschien wil Mack de 'Schwarzkopf- manier overnemen, maar met banen als 'Bleu fire' ben ik geen fan van het gevoel van 'vrijheid.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

14. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ik vind dat gevoel van vrijheid dan weer wel net het grote pluspunt van die beugels zoals bij Blue Fire.
    108 Coasters in 4 landen (B, D, NL, FR) en 18 parken

15. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Over de bouw van die nieuwe attractie; Jean-Christophe Parent, General Manager van het park, sprak enkele maanden geleden in een artikel van een bouwtijd tussen 18 en 30 maanden. Dus ik denk dat we de komst van een thrillride al kunnen schrappen. Ik heb al vele geruchten gehoord, gaande van een nieuwe versie van de watercoaster, tot een volwassen versie van Alpina Blitz, mét inversies.

Ooit waren er plannen voor een intamin megacoaster, laten we hopen dat die terug boven gehaald zijn, maar dan in samenwerking met Mack voor de bouw

17. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Als dit een kanjer van een baan word, is theming voor mij geen must.

Kijk maar naar banen als Goliath en G-Force, amper theming maar steengoed
    Inderdaad, daar denk ik net het zelfde over!

Ja idd, met de informatie dat we nu hebben hoop ik op het zelfde! Laat ons hopen dat ze ons niet teleurstellen, maar op een of andee rare manier heb ik deze keer wel vertrouwen dat het goed komt!

Ben vooral benieuwd naar de eerste sneak peaks. Op de fandag werd er namelijk gemeld dat ze zeer binnenkort meer updates gaan doen. Neem er bij dat Mack eind deze maand normaal een unieke nieuwe ride zou aankondigen, en we weten genoeg. Can't wait alvast. Bezoekje in 2016 zit er voor mij gegarandeerd al in !
    Als ze doen wat ze beloven dan koop ik voor het eerst een abbo!!

18. 20-10-2014, 21:30

Reden
    Reacties in 1 post gezet.

19. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Over de bouw van die nieuwe attractie; Jean-Christophe Parent, General Manager van het park, sprak enkele maanden geleden in een artikel van een bouwtijd tussen 18 en 30 maanden. Dus ik denk dat we de komst van een thrillride al kunnen schrappen. Ik heb al vele geruchten gehoord, gaande van een nieuwe versie van de watercoaster, tot een volwassen versie van Alpina Blitz, mét inversies.

Lange bouwtijd, dan verwacht ik inderdaad een serieuze coaster. Door de moerasgrond dat Walibi heeft zal de bouwtijd waarschijnlijk ook wel wat langer worden. De footers zullen wat steviger dan standaard moeten zijn

20. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ik stel mij wel serieus vragen bij die bouwtijd. Ik kan geen enkele achtbaan ter wereld opnoemen met een bouwtijd van 1,5 tot 2,5 jaar.

Is dat niet de hele planning errond gaande van offertes, aankoop, bouw en dergelijke? Gigantische banen als Shambhala en Millennium Force stonden ook op minder dan een jaar recht. En nu spreken we eigenlijk over een 'simpele' Mack coaster, dat kan toch nooit 2,5 jaar in beslag nemen? 2,5 jaar vanaf nu wil trouwens zeggen dat de opening niet voor juni 2017 is.

Ofwel beginnen ze hun park echt goed te kennen in Waver. Vertigo heeft ook 2 jaar geduurd en de ombouw van Turbine naar Psyké is ook minstens een jaar uitgelopen.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

21. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

^ Ik denk dat hij garantie in 2016 opent, zeker weten. In vergelijking met Vertigo in der tijd, werken ze nu samen met Mack, een pak betrouwbaarder als je het mij vraagt. Ik veronderstel dat het een lange bouwtijd nodig heeft omdat het misschien nog nooit gedaan is (misschien een nieuw uniek treindesign) of inderdaad omdat ze daar wel een vrij moeilijke ondergrond hebben. Al denk ik dat we iets heel unieks mogen verwachten. En in tegenstelling tot met Vertigo, denk ik dat we deze keer een deftige unieke World First krijgen .

Bookmarks

Posting Regels