Pagina 5 van 52 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 81 tot 100 van 1034

Onderwerp: [WB] Nieuwe Attractie 2016 - Pulsar

1. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Krijgen we in 2016 een 'worlds first' waterride?

Bron: Ameworld.net en Coasterfriends.de

2. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door smartieke Bekijk post
    Deze keer hebben ze wel een betrouwbare fabrikant genomen hé en geen kabelbaanfabrikant die het te hoog in zijn bol gekregen had.
    Dat zou ik nu ook weer niet zeggen. De splash battles van Walibi Holland en legoland Californië komen van hun, alsook die Skyglider in Fort Fun. Ze hebben zich dus wel al met degelijk materiaal weten te profileren. Er zijn andere bouwers die ook fouten maken...
    On topic: Ja, we kunnen dus gaan speculeren, met deze nieuwe info van Mack
    582 Coasters (109 in Deutschland) Personal World Class Favorites: Formula Rossa / TTD / The Voyage / Millennium Force / Helix / Taron

3. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door vampire Bekijk post
    Dat zou ik nu ook weer niet zeggen. De splash battles van Walibi Holland en legoland Californië komen van hun, alsook die Skyglider in Fort Fun. Ze hebben zich dus wel al met degelijk materiaal weten te profileren. Er zijn andere bouwers die ook fouten maken...
    On topic: Ja, we kunnen dus gaan speculeren, met deze nieuwe info van Mack
    De Splashbattles, zijn die niet van Preston & Barbieri?

Van mij mag er wel een spectaculaire waterattractie bijkomen in Walibi.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

4. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

a brand new coaster type for europe staat er ook tussen. Enig idee wat dat kan zijn? Die 'world forst water ride' matcht inderdaad met Walibi België.

5. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    De Splashbattles, zijn die niet van Preston & Barbieri?

Van mij mag er wel een spectaculaire waterattractie bijkomen in Walibi.
    Ze staan toch op hun website als voorbeeld.
    582 Coasters (109 in Deutschland) Personal World Class Favorites: Formula Rossa / TTD / The Voyage / Millennium Force / Helix / Taron

6. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Citaat Origineel gepost door joachim1107 Bekijk post
    a brand new coaster type for europe staat er ook tussen. Enig idee wat dat kan zijn?
    Geen idee, maar dat kan eigenlijk niet anders zijn dan voor Walibi Holland lijkt me dan...

7. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door vampire Bekijk post
    Ze staan toch op hun website als voorbeeld.
    De website van Doppelmayr of Preston? Op deze van de tweede vind ik foto's van hetzelfde type splashbattle, maar er zitten precies geen prentjes bij van deze in Walibi. Op de site van Doppelmayr vind ik niet direct iets, maar allicht kijk ik erover?

8. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Dus de kans is groot dat het geen Coaster wordt maar eigenlijk een waterattractie gaat worden?

9. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    De website van Doppelmayr of Preston? Op deze van de tweede vind ik foto's van hetzelfde type splashbattle, maar er zitten precies geen prentjes bij van deze in Walibi. Op de site van Doppelmayr vind ik niet direct iets, maar allicht kijk ik erover?
    http://www.3dba.be/

10. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Nu begrijp ik het. Ik had uit je post verstaan dat Doppelmayr ook verantwoordelijk was voor de bouw van Splashbattles, maar dit is dus niet zo.

11. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Laat die waterattractie maar komen :-) . Ik denk wel dat het de bedoeling was van Walibi, aangezien ze sinds 2012 zich echt willen profileren als familiepark. Ze hebben denk ik wel door dat er te weinig heel-de-familie-kan-erinattracties zijn.

Zo'n waterride zou echt geweldig zijn. Desondanks het geringe aantal waterattracties t.o.v. andere Belgische pretparken, bezit WB wel de best uitgewerkte en hoogstaande waterrides, niet zoals in Bellewaerde waar er simpele versies staan van waterrides (Niagara, Big Chute, River Splash).

12. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Bwa, ik vind Bengal Rapid River, De boomstammen en Indiana River toch ook niet mis en zeker beter dan Flashback. Maar een extra waterride zou er zeker niet misstaan in Walibi, al denk ik dan eerder in de richting van een soort watercoaster.

13. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Een waterattractie in Walibi erbij... Wat een teleurstelling als dit zo zou zijn! Ten eerste hebben ze meer nood aan een nieuwe rollercoaster. Ze hebben al een goeie Wild River en boomstammen staan. Ten tweede zijn 3 waterattracties in een park in België, waar het zo veel regent en amper boven de 25 graden komt totaal overbodig!

Ik blijf hopen op een rollercoaster.

Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Wat als het een watercoaster word, twee vliegen in een klap, maar tja, een wirlds first, eeuuhh watercoaster met looping er in

15. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Ging Mack ook niet op de proppen komen met een nieuwe 'versie' van hun watercoaster?

16. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Ik volg Zilli er enerzijds wel in, zou een derde waterattractie idd niet wat van het goede teveel zijn? Of zou dit betekenen dat FB verdwijnt (al zou ik dat zelf niet echt voor mogelijk achten, maar ben even outside the box aan het denken)?
    Denk persoonlijk ook dat een nieuwe coaster beter zou zijn. Maar dan weer anderzijds, een nieuwere versie van bvb Poseidon zou ik wel toejuichen. Met andere woorden, een dilemma wat mijn persoonlijke voorkeur zou betreffen

17. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Als we eventjes terugblikken op een interview met Jean-Christophe Parent (directeur van het park) enkele maanden geleden, dan denk ik toch dat deze nieuwe attractie geen kleintje moet zijn.

Hij vertelde toen dat men zich aan het buigen was over 3 nieuwe projecten, waarvan deze Mack er dus eentje van geweest zal zijn. Hij zei in dat interview ook dat de nieuwe attractie volledig in de lijn moest liggen met de Walibi filosofie: een grote, spectaculaire attractie. Hij vertelde daar ook bij dat die attractie uniek moest zijn voor Europa, maar nog liever een wereldpremière. We weten ondertussen zeker dat deze nieuwe attractie een wereldpremière zal worden.

Maar, Parent zei ook dat deze nieuwe attractie van een behoorlijke proportie zal zijn, zij het met een omvang zoals Dalton Terror en Radja River. Dalton Terror en Radja River mogen dan al lang niet meer gigantisch en spectaculair zijn, maar we mogen niet vergeten dat beide attracties in hun tijd wél groots waren. Radja River blijft, voor zover ik weet, één van de langste rapid rivers in Europa, Dalton Terror blijft met zijn 77 meter hoogte één van de hoogste attracties in Europa.

Als je dat laatste in je achterhoofd houd, zou het logisch zijn dat men gaat denken dat deze nieuwe attractie dus 'fameus' gaat zijn in omvang, dus hoog en lang. Enfin, zo redeneer ik dan weer. Mocht het dan een nieuwe waterattractie worden, verwacht ik ook niet zo'n doffe Drop 'n' Splash. En gelukkig maar.

Maar wat het dan ook officiëel gaat worden, daar blijf ik ook het raden naar hebben. Ik hoop dus dat het park dus vrij snel met nieuwe details op de proppen gaat komen, want speculeren naar deze nieuwe ride is best wel moeilijk.

18. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Citaat Origineel gepost door Matthieu Bekijk post
    Ik volg Zilli er enerzijds wel in, zou een derde waterattractie idd niet wat van het goede teveel zijn? Of zou dit betekenen dat FB verdwijnt (al zou ik dat zelf niet echt voor mogelijk achten, maar ben even outside the box aan het denken)?
    Denk persoonlijk ook dat een nieuwe coaster beter zou zijn. Maar dan weer anderzijds, een nieuwere versie van bvb Poseidon zou ik wel toejuichen. Met andere woorden, een dilemma wat mijn persoonlijke voorkeur zou betreffen
    Dit bewijst dat Walibi Belgium niet één nieuwe attractie nodig heeft, maar én dit én dat. Het park heeft - naast vernieuwde infrastructuur - nood aan een grote spectaculaire achtbaan, een nieuwe waterattractie, een nieuwe darkride, een nieuwe thrill... om weer mee te kunnen met de andere parken.

In 2016 zal het 13 jaar geleden zijn dat Walibi Belgium een nieuwe attractie opende; dan ben je als park niet mee door 1 nieuwigheid te openen...

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Als we eventjes terugblikken op een interview met Jean-Christophe Parent (directeur van het park) enkele maanden geleden, dan denk ik toch dat deze nieuwe attractie geen kleintje moet zijn.

Hij vertelde toen dat men zich aan het buigen was over 3 nieuwe projecten, waarvan deze Mack er dus eentje van geweest zal zijn. Hij zei in dat interview ook dat de nieuwe attractie volledig in de lijn moest liggen met de Walibi filosofie: een grote, spectaculaire attractie. Hij vertelde daar ook bij dat die attractie uniek moest zijn voor Europa, maar nog liever een wereldpremière. We weten ondertussen zeker dat deze nieuwe attractie een wereldpremière zal worden.
    Geloof jij dit nu zelf? Denk je echt dat het park nog een attractie gaat bijbouwen die ze niet kunnen onderhouden?
    Neen; men zal een attractie openen die zo weinig mogelijk onderhoud vraagt. Verwacht dus maar geen groots thema, eerder gewoon wat bloemen en plantjes.

Als je trouwens Walibi-projecten uit de jaren '80 en '90: Calamity Mine, Dalton Terror en Radja River zou vertalen naar 2016; zou het park moeten afkomen met projecten in lijn van Chiapas, Ratatouille, Barron 1898... Geloof mij, zo groots denken ze niet in Wavre

Ik zou mijn geld eerder inzetten op een spinning met looping.

19. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Citaat Origineel gepost door Tken Bekijk post
    In 2016 zal het 13 jaar geleden zijn dat Walibi Belgium een nieuwe attractie opende; dan ben je als park niet mee door 1 nieuwigheid te openen...
    Mag een park dat jaren aan een stuk slachtoffer geweest is van op geld beluste eigenaars dan niet rustig en op zijn eigen tempo verder ontwikkelen? Of ben jij zo'n type dat als je een vinger krijgt, je ineens een hele arm wil?

Walibi Belgium krijgt een nieuwe attractie en iedereen is tevreden. Eindelijk ook. Maar dan heb je uiteraard altijd van die criticasters die liever een half nieuw pretpark zien openen. Wees tevreden dat er iets nieuws komt en wacht af wat het zal worden in plaats van die nieuwigheid meteen af te gaan schilderen als brol en standaardprut.

Citaat Origineel gepost door Tken Bekijk post
    Geloof jij dit nu zelf? Denk je echt dat het park nog een attractie gaat bijbouwen die ze niet kunnen onderhouden?
    Neen; men zal een attractie openen die zo weinig mogelijk onderhoud vraagt. Verwacht dus maar geen groots thema, eerder gewoon wat bloemen en plantjes.
    Ik zou zeggen, solliciteer anders eens naar de job van General Manager van Walibi Belgium. Want als ik jou hoor spreken vermoed ik dat jij wel weet hoe je een pretpark moet runnen en hoe de vork in elk park in de steel zit.

Geloof ik dat Walibi Belgium met een klepper zoals vroeger, vertaald naar dit jaar? Misschien wel, misschien niet. Feit is wel dat ik het park de kans geef om ons te verbazen met hun opkomende nieuwigheid en niet zoals weet-ik-veel-wat klaar sta om dit project, vooraleer we zelfs weten wat en hoe het gaat worden neer te halen en af te breken.

20. Standaard Re: [WB] Nieuwe Attractie 2016

Walibi Belgium krijgt een nieuwe attractie en iedereen is tevreden. Eindelijk ook. Maar dan heb je uiteraard altijd van die criticasters die liever een half nieuw pretpark zien openen. Wees tevreden dat er iets nieuws komt en wacht af wat het zal worden in plaats van die nieuwigheid meteen af te gaan schilderen als brol en standaardprut.
    Neen; ik ben daar niet tevreden mee. Als een pretpark € 37,50 ingang en € 7 parking vraagt, dan verwacht ik moderne rides die er proper bijliggen en het nodige onderhoud krijgen. Dan verwacht ik een degelijke infrastructuur en dus geen ondergelopen paden, vuile toiletten en gebouwen die op instorten staan. Dan verwacht ik een parking zonder putten, propere wachtrijen, een gevarieerde horeca, een parkshow in het theater en animaties op de vele ongebruikte podia her en der in het park...

Nogmaals: wil Walibi Belgium terug meedraaien, dan is er meer nodig dan één nieuwe attractie in - WTF - 2016. En met meedraaien bedoel ik niet eens met de Europese top waar het vroeger mee meedraaide, maar met de parken uit de directe omgeving: Plopsaland De Panne, Toverland, Movie Park en Phantasialand.

Ik zeg niet dat er ineens 20 nieuwe attractie moeten bijkomen. Ik zeg wel dat Walibi Belgium op regelmatige basis zou moeten gaan investeren en dat in combinatie met een onderhoudsprogramma op een hoger niveau dan het huidige, een degelijk entertainmentaanbod, een verbeterde horeca en een verbeterde infrastructuur. En dat alles met de ambitie om het park steeds beter en beter te maken en de bezoekersaantallen jaar na jaar te laten stijgen.

Ik zou zeggen, solliciteer anders eens naar de job van General Manager van Walibi Belgium. Want als ik jou hoor spreken vermoed ik dat jij wel weet hoe je een pretpark moet runnen en hoe de vork in elk park in de steel zit.
    Vergeefse moeite. Als je een pretpark wil runnen zoals het zou moeten, dan krijg je die job van General Manager van Walibi Belgium sowieso niet. Want dan als je een pretpark goed wilt runnen, dan hou je rekening met het park en niet met de geldbeurs die de aandeelhouders jaarlijks moeten krijgen.
    Een pretpark moet winst maken, een pretpark blijf een commercieel bedrijf. Maar als de winst enkel wordt gebruikt voor aandeelhouders of voor andere activiteiten van de groep en niet wordt overgedragen naar het park... Sja.

Bookmarks

Posting Regels