Pagina 1 van 52 1 2 3 4 5 11 51 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 1034

Onderwerp: [WB] Nieuwe Attractie 2016 - Pulsar

1. Standaard [WB] Nieuwe Attractie 2016 - Pulsar

Net aangekondigd op de Fanday, in 2016 opent Walibi Belgium een nieuwe "ride" in samenwerking met Mack Rides. Het zou gaan om een "world first". Meer details wou hij nog niet vrijgeven.

2. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Een wereldpremière... zelden goed nieuws als je het mij vraagt.

Ben eigenlijk het meest benieuwd naar de bouwlocatie in het park. Ik begin te vrezen dat de vijver wel eens het slachtoffer zou kunnen worden

3. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Tken Bekijk post
    Een wereldpremière... zelden goed nieuws als je het mij vraagt.

Ben eigenlijk het meest benieuwd naar de bouwlocatie in het park. Ik begin te vrezen dat de vijver wel eens het slachtoffer zou kunnen worden
    Mwa, denk het niet. Volgens mij mag dat allereerst al niet van de gemeente/andere overheidsinstantie; en ik denk ook neit echt dat Walibi dat gaat doen, omdat ze zelf wel weten dat die vijver een meerwaarde heeft zoals ze nu is. (+ in zo'n vijver bouwen die grootte is echt niet eenvoudig, want dan zouden ze het helemaal moeten leegpompen...)
    Je vois la vie en des biscuits.

4. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Mwa, denk het niet. Volgens mij mag dat allereerst al niet van de gemeente/andere overheidsinstantie; en ik denk ook neit echt dat Walibi dat gaat doen, omdat ze zelf wel weten dat die vijver een meerwaarde heeft zoals ze nu is. (+ in zo'n vijver bouwen die grootte is echt niet eenvoudig, want dan zouden ze het helemaal moeten leegpompen...)
    Sinds enkele jaren mag men terug op de vijver bouwen hoor.
    Trouwens, ook Vertigo moest oorspronkelijk op de vijver komen... (maar toen was het nog verboden om op de vijver te bouwen). En ook de spinning die er zou komen ipv Psyké zou een stuk over de vijver gaan...

5. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Tken Bekijk post
    Sinds enkele jaren mag men terug op de vijver bouwen hoor.
    Trouwens, ook Vertigo moest oorspronkelijk op de vijver komen... (maar toen was het nog verboden om op de vijver te bouwen). En ook de spinning die er zou komen ipv Psyké zou een stuk over de vijver gaan...
    Tja, maar men heeft het uiteindelijk wel niet gedaan hé.
    Ik denk (en hoop) dat ze daar wijs genoeg zullen zijn in Waver en het op de plek v/d vertigo-ingang of op de plek v/d enterprise zetten.

Hier dus:

Je vois la vie en des biscuits.

6. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ik denk (en hoop) dat ze daar wijs genoeg zullen zijn in Waver en het op de plek v/d vertigo-ingang of op de plek v/d enterprise zetten.

Hier dus:

Welja, er is daar nog plaats genoeg dus dat zou eigenlijk een makkelijke locatie zijn, hoewel ik een parcours dat (gedeeltelijk) over water gaat ook wel zie zitten. Aan de andere kant is het dan wel zo dat alle achtbanen (buiten psyke) dan echt op een rijtje aan die ene kant van het park zullen liggen, en zou wat meer spreiding wel leuker geweest zijn. Maar we klagen niet, want eindelijk iets nieuws!

Ben benieuwd naar wat het wereldprimeur-element zal zijn, hopelijk de moeite waard!

Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

't Is te hopen dat het geen "belevingstunnel" wordt.

Even serieus: tof om te horen dat CDA eindelijk lijkt in te zien hoe belangrijk het is om te investeren. Proficiat. Parques Reunidos, lezen jullie mee?

Hebben ze gezegd in welke richting ze denken? Of is dit het enige wat ze bekend hebben gemaakt? Wordt het mogelijk een coaster? Het feit dat ze dit bijna twee jaar op voorhand aankondigen, doet me vermoeden dat het toch wel een grote attractie zal worden...
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 18-10-2014 om 16:51

8. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

In het geval van Vertigo: omdat men toen nog niet mocht. En in het geval van Psyké: omdat Turbine vernieuwen goedkoper uitkwam.

Hier dus...
    Ik hoop ook dat ze het Vertigo/Tornado-gebied terug openen. Al zal er dan meer moeten komen dan gewoon één nieuwe ride. Om die grote zone aantrekkelijk te maken, moet er ook een nieuwe horecapunt, een winkel, een toiletblok en liefst nog wat andere attracties komen.

Trouwens; eigenlijk vind ik één nieuwe attractie maar wat zwakjes van Walibi. Wat het ook wordt, het zal mij niet overtuigen om het park vaker te bezoeken dan ik nu doe. Walibi Belgium heeft meer nodig om terug interessant te zijn en zijn plaats terug te verdienen in het pretparklandschap.

Ook met de nieuwe attractie in 2016 (wtf, waarom niet 2015?!?!?) zal Walibi nog steeds een regionaal parkje zijn. Om terug mee te draaien bij de grote jongens mis ik nog heel wat. Daarom hoop ik nog steeds op een groots masterplan om Walibi Belgium terug in ere te herstellen. Een masterplan met meer dan gewoon nieuwe attracties.
    Ik mis een propere ingangszone (die huizen zien er dégoutant uit met al dat mos), deftige paden (niet gewoon wat asfalt zonder goot) en dat over het volledige park (gewoon van nul beginnen), ik mis continu propere rides met werkende effecten, ik mis echte restaurants (dus geen horecapunten waar je buiten moet eten), ik mis opvulattracties met capaciteit (genre Inferno), ik mis minstens één degelijke show in het theater die het hele seizoen speelt, ik mis regelmatige uitbreidingen, ik mis de grootsheid van vroeger; ik mis Walibi Wavre.

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    't Is te hopen dat het geen "belevingstunnel" wordt.

Even serieus: tof om te horen dat CDA eindelijk lijkt in te zien hoe belangrijk het is om te investeren. Proficiat. Parques Reunidos, lezen jullie mee?
    PA heeft de voorbije jaren toch wel wat meer rides geopend dan CDA hoor.

Het stemt mij wel gelukkig dat CDA wel kiest voor goede bouwers: B&M (Parc Astérix), Zierer (Bellewaerde), Mack Rides (Walibi Belgium en Walibi Holland).

9. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Heel goed nieuws!! Nu in spanning afwachten wat het precies zal worden en war ze het gaan neerpoten, en een première... Een flying van Mack?
    Ben al blij dat er eindelijk iets komt, hopelijk zet dat BJL/PR aan om ook in 2016 met nog iets nieuws te komen...

10. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ik hoop ook op ne flying van Mack.

11. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

...Parques Reunidos, lezen jullie mee?
    Parques Reunidos investeert wel degelijk én doet dat veel vaker dan CDA. Het spijtige van de zaak is dat ze dat doen zonder na te denken en vervolgens dingen in een park gooien die er totaal niet bij aansluiten of zelfs ronduit bij vloeken. Op onderhoud zijn ze ook niet zo vrolijk en door hun besparingsbeleid zijn ze al helemaal bedroevend. Het is dus idd geen ideale groep, maar ze investeren wel vrij veel in nieuwe attracties. Of beter gezegd ze investeren in véél nieuwe attracties. Niet noodzakelijk in goede...
    '''''''

12. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ik ben eigenlijk een klein beetje teleurgesteld dat het een Mack wordt. Begrijp me niet verkeerd, Mack heeft al veel degelijke dingen gemaakt, maar eigenlijk geen één attractie waar ik echt van ondersteboven was. En dat is iets wat Walibi volgens mij wel nodig had: een nieuwe attractie om U tegen te zeggen. Ik hoop uiteraard dat het goed uitdraait en Mack mij voor de eerste keer weet te overtuigen, maar op dit moment vind ik het vooral jammer dat ze niet voor een andere bouwer gekozen hebben.
    Hotelovernachting Hassloch: €40. Inkom Holiday Park: €23. De first drop van Expedition GeForce backseat: onbetaalbaar!

13. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Wie zegt eigenlijk dat het om een achtbaan gaat?? Misschien wordt het wel een world-first flatride van Mack.. Of is er eigenlijk ooit al een hidden reality ride gebouwd??
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

14. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door Pretparkfreak7 Bekijk post
    Parques Reunidos investeert wel degelijk én doet dat veel vaker dan CDA. Het spijtige van de zaak is dat ze dat doen zonder na te denken en vervolgens dingen in een park gooien die er totaal niet bij aansluiten of zelfs ronduit bij vloeken. Op onderhoud zijn ze ook niet zo vrolijk en door hun besparingsbeleid zijn ze al helemaal bedroevend. Het is dus idd geen ideale groep, maar ze investeren wel vrij veel in nieuwe attracties. Of beter gezegd ze investeren in véél nieuwe attracties. Niet noodzakelijk in goede...
    Maar PR haalt daarentegen ook veel meer dingen weg dan Cda. Of toch in voorbeeld Bobbejaanland. Is hun aanbod ondanks de nieuwe dingen niet harder gekrompen dan dat van Walibi in de afgelopen jaren?

Citaat Origineel gepost door Pretparkfreak7 Bekijk post
    Of beter gezegd ze investeren in véél nieuwe attracties. Niet noodzakelijk in goede...
    Hmmm, de laatste jaren zijn ze op dat vlak ook stilgevallen in BJL. Dizz dateert alweer van 2011. En dan komen ze na vier jaar af met, och arme, een "belevingstunnel". Bovendien zijn de attracties waarin ze investeren, zoals je zelf suggereert, doorgaans niet zo denderend (met King Kong als dieptepunt).

En zoals vbgenechten terecht opmerkt, zijn er ook heel veel attracties verdwenen onder PR...

16. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    Wie zegt eigenlijk dat het om een achtbaan gaat?? Misschien wordt het wel een world-first flatride van Mack.. Of is er eigenlijk ooit al een hidden reality ride gebouwd??
    Er werd uitdrukkelijk gesproken over een 'Major Ride', dus denk niet dat we een gewone flatride moeten verwachten. Ik gok dat we een achtbaan kunnen verwachten.
    Life is like a Rollercoaster...

17. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Zouden we ook geen vernieuwde versie van de Watercoaster van Mack Rides kunnen verwachten. Wat ook kan is dat we een Arthur-achtige attractie krijgen met spinning coaches van de vernieuwde powered coaster.

Heb ik ook al zitten aan denken, maar aangezien het een wereldprimeur wordt, denk ik dat het dat niet zal worden...

19. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Meer informatie over de nieuwe attractie (via http://fdewb-fansdewalibibelgium.ekl...n-2-a112895788)

- attractie op maat gemaakt voor Walibi Belgium
    - normaal moest de attractie openen in 2015 voor de 40ste verjaardag, maar gezien de omvang van het project is dat onmogelijk
    - de beslissing voor Mack Rides is genomen door Walibi Belgium, het is puur toeval dat Walibi Holland ook voor Mack heeft gekozen. Het gaat dus om verschillende attracties voor beide parken en al helemaal niet om een groepsaankoop
    - het wordt een wereldprimeur

Betreffende dat derde punt: als dat écht waar is: dom, dom, dom. Misschien hadden beide parken toch wat moeten communiceren om zo wat budget uit te sparen.

20. 19-10-2014, 16:41

21. Standaard Re: [2016] Nieuwe Attractie

Ennuh, wat is daar dom aan? Dat ze door dezelfde firma worden gebouwd, hoeft niet te betekenen dat ze dezelfde soort attractie worden, niet?
    Aangezien die in Belgie een wereldprimeur wordt, is het per definitie niet dezelfde attractie. Toch zou je ook dan groepsaankopen kunnen doen, maar dan moet je echt wat meer kopen dan 2 attracties.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Bookmarks

Posting Regels