Pagina 2 van 30 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 12 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 587

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

1. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Jak Bekijk post
    Maar ach, mij zien ze er niet meer vaak sinds de vernieuwingen. 1x geweest en buiten de wildwaterbaan is Océade in alle facetten beter of ze moeten me echt verassen.
    Inderdaad vind ik dus ook. Maar laat ons hopen dat ze ons verassen he

2. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Wederom niks nieuw in Walibi in 2015?? Ze mogen misschien wel een nieuwe attractie krijgen in 2016, maar dat maakt wel dat ze het in 2015 voor het zoveelste ontelbare jaar op rij moeten doen met attracties uit de tijd van Six Flags en ervoor.......

Waarom niet een nieuwe indoor attractie in het gebouw van Ali Baba?? In dit land waar het zo veel regent, is dit toch een absolute must! Naast een nieuwe spektaculaire, mindblowing rollercoaster natuurlijk.

3. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door zilli Bekijk post
    Waarom niet een nieuwe indoor attractie in het gebouw van Ali Baba?? In dit land waar het zo veel regent, is dit toch een absolute must! Naast een nieuwe spektaculaire, mindblowing rollercoaster natuurlijk.
    Voor een nieuwe attractie is het toch wel te laat denk ik. We zullen het moeten doen met een nieuwe glijbaan, 4D-film en misschien een uitgewerkt showprogramma.

4. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Tken Bekijk post
    Een grootse nieuwigheid moeten we niet verwachten, maar ik hoop toch ook dat men de 40ste verjaardag van het park in de kijker zet. De beste manier om dat te doen lijkt mij met een degelijk entertainmentaanbod. Want al het entertainment gaat in Walibi al jaren achteruit en bereikte dit jaar zijn absolute dieptepunt. De 40ste verjaardag zou de start kunnen zijn van een entertainmentrenaissance voor Walibi Belgium.

Voor de 35ste verjaardag was er - na jaren zonder shows - de Walibi Fun Explosia, ik hoop voor de 40ste verjaardag opnieuw op een show in het theater. Maar dan wel eentje waarbij het theater ten volle wordt gebruikt. En het liefst ook eentje die speelt vanaf de paasvakantie en niet puur focust op de figuren van Walibi.

Voorts zou het fijn zijn moest men ook de andere podia in het park opnieuw gaan gebruiken (of afbreken). Mijn lijstje:
    - podium in Westerndorp: linedance-act, muziekgroepje met country muziek...
    - podium op het W.A.B-plein: optreden van de W.A.B met achteraf een meet & greet
    - podium voor de Weerwolf: afbreken en er een grasveld van maken om er later een kleine attractie op te bouwen.
    - nieuw te bouwen podium in Alibabaland: een fakir
    - podium in het SkunX-station: meet & greet met een figuur van The SkunX
    - podium in het W.A.B-station: afbreken

Degelijk live-entertainment in combinatie met een nieuwe 4D-film en een nieuwe glijbaan, lijkt mij voldoende om het park in 2014 in de kijker te brengen.
    Kijk, ik ben het deels helemaal met je eens. Het aanbod aan entertainment binnen het park beperkt zich eigenlijk enkel tot de Street Battles. En pas op, ik juich die dingen toe hoor, maar het is voor een park dat 3 jaar geleden entertainment nog hoog in het vaandel droeg enorm weinig.

Straatentertainment is een geweldig ding. Het hoeft helemaal niet grootschalig te zijn, maar bezoekers appreciëren die kleine dingetjes wel. Enkele jaren geleden terug bvb. heeft men wel moeite gedaan in zo'n entertainment en toen had je steltenlopers en vuurspuwers rondlopen in het park. Zulke dingen mogen van mij zeker terugkeren, want het zijn zo'n kleine dingen die het hem doen. Afgelopen Halloween had je een goochelaar rondlopen die met een karretje door het park rondliep en regelmatig een kleine demonstratie gaf. En het was bijzonder om te zien hoe plots hordes mensen op die plek halt hielden en geboeid zaten te kijken naar dat kleine toonmoment.

Een grote show in het park hoeft dan weer niet voor mij. Atlantis Mystery, Star Idols, Fun Explosia en The Music Battle Show,...ik heb ze allemaal gezien en gemerkt dat groots entertainment totaal niet weggelegd is voor een park als Walibi Belgium. Star Idols was in 2005 te zien en was echt erbarmelijk slecht. Atlantis Mystery was niet barslecht, maar als ik tijdens een show dansende kreeften zie, dan pas ik al onmiddellijk. De Fun Explosia was ook zo'n zooitje ongeregeld en een wirwar van effecten, brabbeltaal en totaal géén geheel The Music Battle was qua effecten wel een goede show, maar er zat geen enkele vorm van verhaal of rode draad in het geheel. Daarom liever géén show in de Fabulous Arena dan zo'n gedrochten als de voorbije jaren. Tenzij het park beslist om het in elkaar steken van een grote show uit handen geeft aan een extern bedrijf dat er wel verstand van heeft. Maar dat kost dan uiteraard weer een hele hoop geld. En dan zie ik Walibi liever geld uitgeven aan het park zelf, dan aan een show.

5. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Tenzij het park beslist om het in elkaar steken van een grote show uit handen geeft aan een extern bedrijf dat er wel verstand van heeft. Maar dat kost dan uiteraard weer een hele hoop geld. En dan zie ik Walibi liever geld uitgeven aan het park zelf, dan aan een show.
    Zelfs dat hoeft niet. In Bobbejaanland kan één bellenblazer een heel zaal entertainen. Zet zo'n artiest in een mascottepak en noem het Walibi's magische bubbelshow.

Trouwens, een park als Walibi Belgium MOET gewoon een theatershow hebben. Indien men beslist om er geen te organiseren, plaatsen ze zichzelf weer wat lager qua niveau.
    Parken die slechts enkele trapjes hoger staan dan Walibi (Phantasialand, Parc Astérix...) hebben meerdere zaalshows per dag. Wil Walibi ooit terug meedraaien met deze parken, dan zal het toch minstens één theatershow moeten hebben. Tenzij ze die ambitie niet hebben en verder willen verzakken tot provinciaal pretpark...

6. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Tken Bekijk post
    Trouwens, een park als Walibi Belgium MOET gewoon een theatershow hebben. Indien men beslist om er geen te organiseren, plaatsen ze zichzelf weer wat lager qua niveau.
    Parken die slechts enkele trapjes hoger staan dan Walibi (Phantasialand, Parc Astérix...) hebben meerdere zaalshows per dag. Wil Walibi ooit terug meedraaien met deze parken, dan zal het toch minstens één theatershow moeten hebben. Tenzij ze die ambitie niet hebben en verder willen verzakken tot provinciaal pretpark...
    Oke, ik geef je gelijk dat ze inderdaad een theatershow nodig hebben. Dit is een ideale opvulling en zorgt ook voor wat ademruimte in het park als het zeer druk is. (Stel dat er 500 mensen binnen kunnen, is dat toch weer 500 man minder op de paden hé)

Maar, Phantasialand 'slechts enkele trapjes hoger dan walibi'? Phantasialand staat mijlenver boven Walibi. Dit valt niet te ontkennen. Phl is überhaupt zelfs weer een nieuw gebied aan het bouwen, net dadat Chiapas open is gegaan, en jij vergelijkt dit met walibi?

Walibi gaat nooit kunnen meedraaien met Phl, maar dat is ook niet nodig. Walibi is ver genoeg gelegen van Phl of Parc Asterix om daar geen last van te hebben. Zaalshow of niet, het volk komt toch hoor...
    Je vois la vie en des biscuits.

7. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Het showgehalte mag inderdaad wel een grote boost krijgen. Ideaal middel als er toch geen nieuwe attractie komt in 2015. En ja het mag zelfs wat meer zijn dan enkel een show in het theater. De aangehaalde ideeën voor op de podia vind ik een goede aanzet hiertoe. Hoewel de figuren een grote interactie hebben met de bezoekers zijn ze toch wat meer naar de achtergrond gedrongen en mogen ze dus terug wat meer opgevoerd worden.

Maar eveneens kleine showelementen zouden gerust terug mogen ingevoerd worden. Zoals bvb de goochelaar met halloween, hoewel deze een beetje beter zen stopplaatsen mag kiezen. In het gebouw van Allibabba bvb een klein podium zetten met wat extra thema bij en hier een fakir, vuurspuwer of slangenbezweerder laten op optreden. Ik heb nog foto's waar ik in Walibi poseer met een slang rond mij! Hoelang is dat niet geleden! Zo'n zaken zijn kleinigheden, maar ze zorgen voor extra beleving.

Misschien een domme vraag maar hoe zit het met de omvorming van Allibabba naar exoticzone en van LLC verder naar Skuncx enzo? Gaat dit nog verder doorgaan of is hier een halt aangeroepen met het oog op besparingen? In elk geval hoop ik dat wanneer ze exoticzone zouden aanpakken ze ook het huisje van Radja wat opthemen en de binnentuin wat vorm geven naar bvb een Boedha-tuintje, tzou in elk geval beter staan dan de verloederde bamboe. Net als de wachtrij van PVDG dat nog een overkapping kan gebruiken (liefst soux-stijl).

Ik ben eens benieuwd wat ze allemaal gaan uitspoken deze winter! Hopelijk dit jaar is wat meer foto's uit het park.

8. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    Maar eveneens kleine showelementen zouden gerust terug mogen ingevoerd worden. Zoals bvb de goochelaar met halloween, hoewel deze een beetje beter zen stopplaatsen mag kiezen. In het gebouw van Allibabba bvb een klein podium zetten met wat extra thema bij en hier een fakir, vuurspuwer of slangenbezweerder laten op optreden. Ik heb nog foto's waar ik in Walibi poseer met een slang rond mij! Hoelang is dat niet geleden! Zo'n zaken zijn kleinigheden, maar ze zorgen voor extra beleving.
    Als ze zoiets in een gebouw doen is dat geen probleem, maar ik heb nu al in een aantal parken geweten dat ze met zo'n slang gewoon op de paden staan (Coney Island, Hersheypark en Aqualandia) en dat vind ik echt not done. Er zijn meer mensen met een heilige schrik voor die beesten en dat geeft soms echt paniekreacties.

Ook in Walibi hebben ze zoiets al met een slang geflikt. Tijdens de Rollercoaster Month (mei 2004 als ik mij niet vergis) stonden ze met een cobra in het station van de Cobra en als iedereen zijn beugels dichthad kwamen ze met dat beest bij iedereen langs. Gelukkig had ik dat beest op voorhand gezien (er stond nergens een waarschuwingen), maar dat hield ook in dat als we van de Radja River naar de Vampire wilden we via de Flash Back moesten .
    Laatst aangepast door jefke88 : 13-11-2014 om 10:54
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

9. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    Inderdaad vind ik dus ook. Maar laat ons hopen dat ze ons verassen he
    Water genoeg om te blussen daar...
    Imagine being in an atmosphere, where all your god-given senses are ineffective.... you may find yourself.

10. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Fozz Bekijk post
    Water genoeg om te blussen daar...
    Haha, ja, spellings- en schrijffouten ga je bij mij nog veel vinden Soms geeft het dan van die leuke foutjes als nu

11. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Wat staat er toch allemaal op het programma voor Walibi Belgium in 2015? Onderstaand gerucht van Fans de Walibi Belgium verscheen op Ameworld!

Op de Twitter-account van het Belgische decoratiebedrijf 'DW Production' staat te lezen dat hun team vanaf maandag in Walibi Belgium te vinden zal zijn. In Walibi Belgium zullen zij te vinden zijn op de werven van enkele bestaande attracties uit het park die een nieuwe look en feel gaan krijgen dankzij het bedrijf. Er staat expliciet vermeld dat deze projecten voorzien zijn voor 2015.

DW Production is trouwens het bedrijf dat verantwoordelijk was voor de aankleding van o.a. het spookhuis 'Asylum'.

UPDATE: Volgens andere berichten van DW Production zou het park voor zijn 40ste verjaardag enkele rehabs krijgen aan bestaande attracties en zullen deze uitgerust worden met decoratie en theming aan zowel entree als wachtrijen en uitgangen. Bijzonder is dat deze niet te maken zullen hebben met de in 2011 voorgestelde personages, maar wel in lijn met de naam van deze attracties.

Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

cowboydorp misschien?

13. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Goed nieuws! Had al eens verder gekeken naar dat bedrijf, en dat levert goed werk! Ben benieuwd!
    Je vois la vie en des biscuits.

14. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

De leuke nieuwsitems voor 2015 stromen wat binnen voor Walibi, mooi. Tot nu toe nieuwe glijbaan, nieuwe film, meer theming aan bepaalde bestaande rides door een goed bedrijf... Nu nog meer entertainment en show, en de verjaardag wordt dan naar mijn mening gepast en mooi gevierd!
    Life is like a Rollercoaster...

15. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

De nieuwe theming zou inderdaad welkom zijn, en het bedrijf kennende zullen ze goed werk leveren, wordt 2015 een mooie opwarmer voor 2016?

16. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Matthieu Bekijk post
    De nieuwe theming zou inderdaad welkom zijn, en het bedrijf kennende zullen ze goed werk leveren, wordt 2015 een mooie opwarmer voor 2016?
    Laat ons hopen en dan zijn ze weer `Back on Track`. Hopelijk verandert het beleid dan niet meer te veel, want dat is altijd nefast.
    582 Coasters (109 in Deutschland) Personal World Class Favorites: Formula Rossa / TTD / The Voyage / Millennium Force / Helix / Taron

17. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Hopelijk blijft het western thema zoals het is! Niet meer ghetto achtige thema's zoals Psycho Underground en de parktrein etc... aub.

Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Psycho Underground bestaat niet

19. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Psycho Underground zou mss een thema voor de volgende Halloween-editie kunnen zijn?

20. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Qua thema verwacht ik vooral in volgende attracties een toevoeging:
    - Het Vliegend Tapijt
    - Cobra
    - Radja River (iets in de tunnel, aanpak wachtrij)
    - Keverbaan (iets in het midden (standbeeld, watereffect, ...))
    - Octopus
    - Salsa Il Y A Fiesta
    - Viking
    - Het Theater in zijn geheel

Voor de rest zie ik niet in welke attracties nog een upgrade zouden kunnen gebruiken. De attracties aan de noordkant van het meer en nagenoeg heel de zone van de ingang t.e.m. het cowboydorp liggen er behoorlijk uit denk ik. Ik ben er dit jaar niet geraakt, maar ik herinner mij wel dat het zeer goed bijlag in 2013. Enkel vind ik het pad Cowboydorp-CoT-Theater-PU nog altijd een sfeerloos en saaie zone.

Bookmarks

Posting Regels