Pagina 5 van 30 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 81 tot 100 van 587

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

1. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ik blijf het zeggen: heel leuk initiatief dit! En hoe ze het aangepakt hebben, mag er zeker zijn:

Veel meer hier te vinden: http://walibiband.be/nl/reportages/w...-november-2014

Lijkt mij zeer leuk om na een dagje Aqualibi hier 's avonds wat rond te hangen en wat kerst sfeer op te snuiven! Hopelijk behouden ze dit eventje voor de toekomst want vind het al leuk aangepakt!
    Life is like a Rollercoaster...

2. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Zéér leuk initiatief om te doen. Het lijkt mij inderdaad erg gezellig om na een zwempartij in Aqualibi nog eventjes een cavatje te drinken en een hapje te eten.

Maar...naar mijn mening kiest men qua decoratie voor veel te 'flish-flasherige' toestanden. Ik mis de oer-kitsherigheid van Kerstmis hier. Ik mis een overdosis aan kerstbomen, foute Kerstmannen, véél te véél lichtjes en stro, houten kraampjes,...

Anderzijds...ik wil zo hard een keertje lichtjes aangeschoten in Walibi rondlopen . Dringend een dagje zwemmen in Aqualibi inplannen

3. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    . Ik mis de oer-kitsherigheid van Kerstmis hier. Ik mis een overdosis aan kerstbomen, foute Kerstmannen, véél te véél lichtjes en stro, houten kraampjes,...
    D
    Ik denk nu ook niet dat ze honderduizenden bezoekers verwachten of zullen komen zoals op de kerstmarkten in Duitsland (ik tel 6 bezoekers in totaal op de foto's), dus best dat ze daar niet te veel budget tegen aan gooien..
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

4. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post

Lijkt mij zeer leuk om na een dagje Aqualibi hier 's avonds wat rond te hangen en wat kerst sfeer op te snuiven! !
    Lijkt me nogal vrij moeilijk vermits dit open is tot 18u, tenzij je bedoelt van 17u tot 18u ;p
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

5. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ik zie hier zeker wel toekomst in! Klein beginnen en bijgeven bij Aqualibi, zo een tweetal jaartjes en stillekesaan groeien. Nadien overgaan naar beperkte winteropeningen voor december en kerstvakantie, ja ik zou er voor te vinden zijn. Zeker met het huidige idee erachter om iets zachts aan te bieden voor de kinderen.

Trek het na een tijdje open naar het alibabagebouw, zet er een schaatspiste bij lok volk jaar na jaar door dit "evenementje" aan te kondigen tijdens de zomer en met halloween. Het jaar nadien trek je open richting zweefmolen en vampire eventueel. Alleh kom dit zijn haalbare kaarten en eenvoudig te realiseren, of toch eenvoudiger dan Halloween.

Mits wat finetunige kunnen de decors er ook wel mee door! In tegenstelling tot K-tof vind ik het misschien net wat te kitch. Ik mis eerder het harmonische kerstgevoel. Er is wat veel chaos en wat van alles een beetje. Daar is zeker wat mee te doen maar de uitwerking kan nog wat beter.

Ik zou ook de kidsattracties zeker behouden op de plaatsen waar ze nu staan, alleen misschien net dat beetje meer aangekleed. Hoeft geen pakken geld te kosten, integendeel. De luchtballonnen van Fibi kunnen met (op maat gemaakte) stretchstof-doeken met een leuk kerstmotiefje plots kerstballen zijn, de blauwe armen even met eenzelfde stretchdoek in het groen een make over geven, geef Fibi nog een kerstmuts et voila een kerstattractie in een notendop. Ook de funmixer zou zo iets kunnen ondergaan, alleen moet ik daar nog even over denken . Niet zo onoverkomelijk duur, herbruikbaar en gethematiseerd!

Stel dat ze in het alibibabagebouw dit jaar een tentoonstelling zetten van de geschiedenis van het park, kan dit volgende winter mee in het concept, et voila een extra winterattractie EN een ideaal reclamemiddel voor de nieuwkomer in 2016!

Misschien is het allemaal wat te ho ho hoog gegrepen maar ik zie er potentieel in, dat wel! En ik vind het een leuke extra!

6. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ik zie veel thema van tijdens winter bellewaerde vooral

7. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ziet er best wel nog leuk uit! Had niet verwacht dat het zo'n fijn thematisch jasje zou krijgen, gezien de beperktheid van het evenement (in aantal dagen, en hoogstwaarschijnlijk ook in aantal bezoekers...). Ik moet zeggen, ze hebben het feit dat ze dranghekkens gebruiken voor mij zeer mooi opgelost door die met sneeuw bespoten matten erover te hangen. Het ziet er van dicht misschien niet uit, maar vanop de foto's geeft het best een ok indruk. Laat ons hopen dat dit een succes wordt en er meer uit voortvloeit!

8. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ik denk niet dat een winteropening van het park voor de nabije toekomst is. Bellewaerde heeft hun versie ook stop gezet wegens tegenvallende bezoekcijfers en ik denk dan ook niet dat Walibi zich daar aan wil wagen.

Men heeft trouwens ooit de overweging genomen om het park open te gooien in de winter, maar is daar ook vanaf gestapt. Men zei zeld de infrastructuur niet te hebben, nog de accommodatie en te weinig plaatsen waar bezoekers zich zouden kunnen opwarmen.

9. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Wauw, ziet er veel beter uit dan ik had verwacht

10. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ik had het eigenlijk minder verwacht. Enkele kerstbomen, wat strikjes en voila. Well done Walibi! Als het goed is, zeggen we het ook!

11. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Goh K-tof het hoeft niet allemaal zo snel te gaan hoor. Op twee jaar tijd verwacht ik geen grote sprongen alla een evenement zoals Halloween. Ze mogen gerust nog enkele jaartjes doorgaan met het bij aqualibi te rekenen. Ik zeg alleen dat er in mijn ogen veel mogelijkheden zitten, en dat ze daar jaarlijks ook een budgetje voor mogen vrijmaken van mij. Om zo te evolueren tot ...

En dat de eerste delen van het park makkelijk te doen zijn om ook open te doen. Tot net aan het vliegend tapijt van de arabische zone bvb. enerzijds en anderzijds tot net aan de waveswinger. In het paleis van allibabba kan he een meet en greet met de kerstman steken, wat springkussens en eventueel nog een horecapunt. Voor het reuzenrad kan dan een schaatspiste en de waveswinger die kan ook nog open. In het station van de musicexpress kan je alweer een opwarmgelegenheid maken, met cafe de bruxelles als "bron". Bij autostop eventueel ook wat kleinigheden van kerst zwieren et voila alweer een kleine uitbreiding. En dan hoeft er nog geen enkele coaster open te zijn he, hoewel cobra wss wat zal pikken. Thematisch gezien past de kerstman nu ook wel niet echt in dat gedeelte van het park dus misschien kan die in het station van music express komen . Het scooterparcours kan dan vanuit de shop in allibabba bij, en de shop daar kan je wintersouvenirs verkopen en eventueel abonnementen als kerstcadeautjes.

Het is pas van een moment dat je voorbij weerwolf dat het echt moeilijk wordt qua opwarmen en schuilen, dus dat gedeelte hou je voor latere openingen. Je kan immers in volgend fases nog de 4D en het lunapark opengooien ook. Alleh ik zeg het in mijn ogen zijn er mogelijkheden aan het idee, het moet alleen niet allemaal van jaar op jaar gigagroot te zijn.

12. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Het park opengooien, verder dan de carrousel lijkt mij misschien ook een beetje nefast voor het jaarlijkse onderhoud van het park. Het verkort de tijd die ze hebben voor onderhoud aanzienlijk. Want als men graag in de winter zou openen, dan denk ik dat de periode van begin december tot begin januari net iets te kort te zijn om een winteropening rendabel te houden.

Men zou dan op zijn minst geopend moeten zijn van begin of midden december tot minstens begin februari. Die periode lijkt mij lang genoeg. Maar stel dan dat het seizoen zou starten ergens eind maart of zelfs begin april, dan verkort men de periode van onderhoud tot amper een goede twee maanden. terwijl men makkelijk vijf maanden kan hebben. Het onderhoud in Walibi Belgium is al lang niet slecht meer, maar volgens mij is een periode van twee maanden véél te kort voor Walibi Belgium. Dan zie ik de openingsdatum volledig in de soep lopen door pannes en dergelijke.

13. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Zijn er eigenlijk al ergens updates geweest over de hertheming van bepaalde rides?
    Life is like a Rollercoaster...

14. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Het park opengooien, verder dan de carrousel lijkt mij misschien ook een beetje nefast voor het jaarlijkse onderhoud van het park. Het verkort de tijd die ze hebben voor onderhoud aanzienlijk. Want als men graag in de winter zou openen, dan denk ik dat de periode van begin december tot begin januari net iets te kort te zijn om een winteropening rendabel te houden.

Men zou dan op zijn minst geopend moeten zijn van begin of midden december tot minstens begin februari. Die periode lijkt mij lang genoeg. Maar stel dan dat het seizoen zou starten ergens eind maart of zelfs begin april, dan verkort men de periode van onderhoud tot amper een goede twee maanden. terwijl men makkelijk vijf maanden kan hebben. Het onderhoud in Walibi Belgium is al lang niet slecht meer, maar volgens mij is een periode van twee maanden véél te kort voor Walibi Belgium. Dan zie ik de openingsdatum volledig in de soep lopen door pannes en dergelijke.
    Inderdaad, ze hebben daar wel degelijk hun tijd nodig voor de winteronderhoud. De leeftijd van de meeste attractie's daar zal er ook wel mee te maken hebben. (En attractie's die rap slijten, zoals Psyké underground bijvoorbeeld, als die niet in orde is bij het begin...)

Ben benieuwd of dit een succes gaat zijn (of was, maar ik denk dat het nog steeds bezig is?) in walibi hun ogen. Of het in onze ogen een succes is maakt toch niet uit, t'is walibi die het beslist of ze er in de toekomst nog verder mee gaan.

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Zijn er eigenlijk al ergens updates geweest over de hertheming van bepaalde rides?
    Op nog geen enkele fan site hier iets over gevonden, ook niet op de twitter van het bedrijf dat er mee bezig zou zijn. Nope dus.
    Laatst aangepast door Joran : 20-12-2014 om 16:29 Reden: extra antwoord
    Je vois la vie en des biscuits.

15. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ik volg niet echt. Waarom zou een winteropening van 2 weken niet rendabel zijn en één van 2 maanden wel? Het lijkt me net veel logischer je park een korte periode open te houden, zodat het volk dat wil komen op dezelfde 2 weken komt ipv over 2 maanden.

Er zijn toch genoeg voorbeelden van parken die ooit zo'n systeem hadden en waar het (lange tijd) goed gewerkt heeft? En dan heb ik het niet over topparken als EP maar ook over Bellewaerde en Plopsaland.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

16. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Dat Walibi niet klaar is voor een winteropening klopt volledig. Maar jouw uitleg over de technische dienst en kortere onderhoudsperiode is gewoon nonsens.

De meeste techniekers in seizoenspretparken werken met seizoenscontracten, net zoals de gewone operators. Hun contract loopt van enkele weken voor het seizoen, tot enkele weken na het seizoen. Net lang genoeg om de treinen na het seizoen van de baan te halen en alles klaar te zetten voor de seizoensstart. Vandaar dat in Walibi de Halloweenrommel vaak nog gewoon tot midden maart in het park blijft staan ;-)

Grotere onderhoudswerken, zoals vernieuwing van rotsen of schilderen van attracties doet de eigen technische dienst trouwens niet. Daarvoor worden externe bedrijven aangesproken.

Momenteel lopen in Wavre net voldoende techniekers rond om Aqualibi operationeel te houden en die nemen die paar kinderrides er gewoon bij. Al de andere techniekers zitten thuis met een uitkering of werken in een ander bedrijf met een interimcontract.

Conclusie: een winteropenstelling zal er niet voor zorgen dat de onderhoudsperiode wordt ingekort. Het grootste nadeel is gewoon dat de contracten van de technische dienst niet zullen aflopen tussen Halloween en Kerst ==> dure zaak. Want de attracties moeten in tussentijd onderhouden worden; ook al is het park een paar weken gesloten.

17. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Trouwens, iets totaal anders; ging walibi die buizen van de Psyké Underground niet schilderen? Wat is er met dat plan gebeurd?
    Je vois la vie en des biscuits.

18. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Trouwens, iets totaal anders; ging walibi die buizen van de Psyké Underground niet schilderen? Wat is er met dat plan gebeurd?
    Volgens mij gingen die buizen niet geschilderd worden maar kwamen er effecten in. Nu was dat iets wat er voor seizoen 2014 zou inkomen, dus ik zou ze niet meer verwachten.
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

19. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Goh K-Tof voor een van de weinige keren moet ik toch zeggen dat ik het eens ben met Ignace. En al zeker voor de beginjaren van zo'n evenementje. Je propt de bezoekers beter op 2 weken en een weekend of 2 dan ze over langere periode te spreiden. Hoe meer dagen open -> hoe meer personeelsuren en hoe duurder de rekening. Uit het volk dat gespreid gaat komen ga je veel minder snel de loonkost en de extra kosten kunnen halen. Wanneer je dat volk gaat concentreren op een veel kortere periode, heb je ook meteen veel minder personeelsuren te betalen en de kans is dan ook nog eens groter dat het personeel gaat moeten werken voor hun geld, ipv om de zoveel tijd eens een rondje te draaien omdat er te weinig volk is. Qua rendabiliteit denk ik dat een kortere periode, zeker in het begin, beter uit te voeren is dan een langer.

Qua onderhoud dan denk ik dat er ook niet echt zo heel veel problemen zijn hoor. Zo heel veel extra attracties zou ik niet opendoen he. De waveswinger, de oldtimers, het vliegend tapijt en misschien het reuzenrad en de 4D-cinema met een kerstfilm. Alle andere delen van het park zijn ontoegankelijk en er gaat geen rollercoaster open. Het station van de trein wordt een terras en/of een meet en greet met de kerstman. Dus aan alle echte toppers en aan de treinen kan gerust tijdens de winteropening gesleuteld worden. En van de attracties die dan open zijn, denk ik niet dat de onderhoudswerken zo veel tijd in beslag nemen. Tenzij het natuurlijk grote werken zijn, maar dan moeten ze die attractie ook niet openen he. Ze kunnen ook nog wat kermisattracties bij huren zoals een spiegelpaleis of een funhouse en ook aan een gehuurde schaatspiste hebben ze zelf geen onderhoud op dat moment. In allibabba zetten ze eten, drank en een schop samen met wat springkussens ook daar dus geen onderhoud dat in het gedrang komt.Open desnoods het lunapark aan de 4D nog en zet de basket ook naar voor en je kan nog wat extra centjes verdienen.

Alleh het is maar een idee natuurlijk he, maar in mijn ogen niet zo heel spectaculairs.

20. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Ik ging er ook wel van uit dat ze dit gingen doen...
    www.Parkreviews.be - Online Thrills!
    Nog meer filmpjes in 2017! ParkReviews

Bookmarks

Posting Regels