Pagina 1 van 30 1 2 3 4 5 11 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 587

Onderwerp: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

1. Standaard [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Het seizoen 2014 mag dan nog maar net afgelopen zijn, ondertussen zijn de eerste nieuwtjes voor 2015 al bekend!

Ten eerste zal volgend seizoen de 4D-film 'Rokken Roll' vervangen worden door een nieuw exemplaar. Welke het zal worden is nog niet bekend.

Ook Aqualibi valt vernieuwingen te beurt. Het in 2010 gerenoveerde zwembad krijgt in 2015 een nieuwe glijbaan. Welke glijbaan het zal worden is eveneens nog niet bekend!

2. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Zo, dat is leuk nieuws vanuit Wavre!

Een nieuwe 4D-film is geen grootse nieuwigheid, maar indien ook deze film rond hun eigen figuren zal draaien, toch een mooie extra.
    Ik zou het wel jammer vinden moest de huidige film volledig verdwijnen; zeker wanneer er een parkneutrale film voor in de plaats zou komen. Indien er een vervolgfilm met de eigen figuren zou komen, hoop ik dat ze beide films gaan laten alterneren.

Dat Aqualibi een nieuwe glijbaan krijgt, vind ik nog beter nieuws. Ik vreesde even dat we het met dit Aqualibi zouden moeten doen, tot het in 2030 opnieuw helemaal vernieuwd zou worden. Niet dus, blijkbaar werd er bij de bouw toch rekening gehouden met de mogelijkheid tot uitbreidingen; TOP!

Goed gezien van Walibi om net in het openingsjaar van PlopsAqua een nieuwe baan te openen in Aqualibi. Hopelijk is het meteen een glijbaan om 'u' tegen te zeggen en geen kleine kinderbaan die in het gebouw blijft.

Hopelijk verliest men wel mijn ellenlange lijst met klusjes in het park niet uit het oog!
    Laatst aangepast door Tken : 08-11-2014 om 11:44

3. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ik hoop op een looping glijbaan van Polin. Pikt in één keer het paradepaarde van Plopsaqua in .
    Life is like a Rollercoaster...

4. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Belgiumcoasterfreak Bekijk post
    Ik hoop op een looping glijbaan van Polin. Pikt in één keer het paradepaarde van Plopsaqua in .
    Stiekem hoop ik toch ook dat de nieuwe glijbaan voldoende groots wordt om te kunnen concurreren met PlopsAqua. Een looping-glijbaan zou daar ideaal voor zijn.

Natuurlijk moet het par, indien het PlopsAqua wil doen vergeten, ook wat meer reclame beginnen maken. Heel wat mensen weten niet eens dat Aqualibi quasi jaarrond open is.
    Waar is de tijd dat Aqualibi in de kerstvakantie in een kerstkleedje werd gestoken en de ingangszone van Walibi open was en er zelfs enkele enkele kinderattracties naar die zone werden verplaatst.

Hopelijk oogt Aqualibi volgend seizoen langs de buitenkant weer wat spectaculairder...

5. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Voor de nieuwe Slide denk ik aan 4 kans hebbers zoals:

Een masterblaster master blaster zoals die van Aqualand Köln
    http://www.youtube.com/watch?v=HVbB0hifnh8

Loopingslide zoals al eerder genoemd
    http://www.youtube.com/watch?v=R0UqLxH3zNo

Black Hole en Effecten Slide Zoals we die in Oceadé vinden.
    http://www.youtube.com/watch?v=BKVBVH7IpzU

Trechter als de Cycloon van Tikibad
    http://www.youtube.com/watch?v=pdmH8yQc15Y

Liefst van al zie ik een Master blaster komen of een echte trechter zoals tikibad dat heeft.

6. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Jammer, hier hebben pretpark fans niet veel aan in 2015. Waterpark fans is een andere zaak...dus jammer genoeg een mager jaar voor Walibi Belgium.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

7. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe en of men de 40ste verjaardag van Walibi Belgium gaat vieren. We weten nu allemaal dat er volgend jaar geen nieuwigheid gaat komen, maar dat die voor 2016 voorzien is.

Maar toch, ik hoop ergens wel dat men die 40ste verjaardag niet onopgemerkt laat voorbij gaan. Al heb ik vorig jaar wel ergens horen waaien dat er iets gedaan zal worden voor die 40ste verjaardag. Een Walibi Expo met verschillende spullen uit het park van die voorbije jaren lijkt mij anders wel iets interessant.

8. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Ik denk niet dat we in Aqualibi een spectaculaire nieuwe glijbaan moeten verwachten? ruimtelijk gezien gaat dit toch problemen geven, niet? Een freefall als in Duinrell zou nog wel gaan, maar een aqualoop lijkt me vergezocht, die dingen zijn doorgaans toch hoger dan het huidige hoogste punt van het waterpark?
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

9. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door K-ToF Bekijk post
    Ik ben eigenlijk wel eens benieuwd hoe en of men de 40ste verjaardag van Walibi Belgium gaat vieren. We weten nu allemaal dat er volgend jaar geen nieuwigheid gaat komen, maar dat die voor 2016 voorzien is.

Maar toch, ik hoop ergens wel dat men die 40ste verjaardag niet onopgemerkt laat voorbij gaan. Al heb ik vorig jaar wel ergens horen waaien dat er iets gedaan zal worden voor die 40ste verjaardag. Een Walibi Expo met verschillende spullen uit het park van die voorbije jaren lijkt mij anders wel iets interessant.
    Een grootse nieuwigheid moeten we niet verwachten, maar ik hoop toch ook dat men de 40ste verjaardag van het park in de kijker zet. De beste manier om dat te doen lijkt mij met een degelijk entertainmentaanbod. Want al het entertainment gaat in Walibi al jaren achteruit en bereikte dit jaar zijn absolute dieptepunt. De 40ste verjaardag zou de start kunnen zijn van een entertainmentrenaissance voor Walibi Belgium.

Voor de 35ste verjaardag was er - na jaren zonder shows - de Walibi Fun Explosia, ik hoop voor de 40ste verjaardag opnieuw op een show in het theater. Maar dan wel eentje waarbij het theater ten volle wordt gebruikt. En het liefst ook eentje die speelt vanaf de paasvakantie en niet puur focust op de figuren van Walibi.

Voorts zou het fijn zijn moest men ook de andere podia in het park opnieuw gaan gebruiken (of afbreken). Mijn lijstje:
    - podium in Westerndorp: linedance-act, muziekgroepje met country muziek...
    - podium op het W.A.B-plein: optreden van de W.A.B met achteraf een meet & greet
    - podium voor de Weerwolf: afbreken en er een grasveld van maken om er later een kleine attractie op te bouwen.
    - nieuw te bouwen podium in Alibabaland: een fakir
    - podium in het SkunX-station: meet & greet met een figuur van The SkunX
    - podium in het W.A.B-station: afbreken

Degelijk live-entertainment in combinatie met een nieuwe 4D-film en een nieuwe glijbaan, lijkt mij voldoende om het park in 2014 in de kijker te brengen.

10. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Ik denk niet dat we in Aqualibi een spectaculaire nieuwe glijbaan moeten verwachten? ruimtelijk gezien gaat dit toch problemen geven, niet? Een freefall als in Duinrell zou nog wel gaan, maar een aqualoop lijkt me vergezocht, die dingen zijn doorgaans toch hoger dan het huidige hoogste punt van het waterpark?
    Kijk naar de Aqualoop van Aqualand Köln, super klein maar geniaal . Niet onmogelijk dus.
    Life is like a Rollercoaster...

11. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Dat is inderdaad toch kleiner dan ik me inbeelde. Het zou een topinvestering zijn voor Aqualibi, want ondanks dat Rapido best goed is, vind ik het voorts een enorm oninteressant zwembad. Zo'n loopingglijbaan zou mij wel overtuigen nog eens te gaan.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

12. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door stijn050 Bekijk post
    Voor de nieuwe Slide denk ik aan 4 kans hebbers zoals:

Een masterblaster master blaster zoals die van Aqualand Köln
    http://www.youtube.com/watch?v=HVbB0hifnh8

Loopingslide zoals al eerder genoemd
    http://www.youtube.com/watch?v=R0UqLxH3zNo

Black Hole en Effecten Slide Zoals we die in Oceadé vinden.
    http://www.youtube.com/watch?v=BKVBVH7IpzU

Trechter als de Cycloon van Tikibad
    http://www.youtube.com/watch?v=pdmH8yQc15Y

Liefst van al zie ik een Master blaster komen of een echte trechter zoals tikibad dat heeft.
    Ik denk dat het iets wordt als het eerste, iets spectaculairs zou ik wel willen maar ik denk niet dat ze dat gaan bouwen.

Citaat Origineel gepost door pompoen Bekijk post
    Jammer, hier hebben pretpark fans niet veel aan in 2015. Waterpark fans is een andere zaak...dus jammer genoeg een mager jaar voor Walibi Belgium.
    Ik denk dat je al heel blij mag zijn met deze nieuwheid, ik had eerlijk gezegd niks verwacht

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Dat is inderdaad toch kleiner dan ik me inbeelde. Het zou een topinvestering zijn voor Aqualibi, want ondanks dat Rapido best goed is, vind ik het voorts een enorm oninteressant zwembad. Zo'n loopingglijbaan zou mij wel overtuigen nog eens te gaan.
    Gisteren na een paar jaar terug naar Oceade geweest en er is mij 1 ding opgevallen alle glijbanen van Oceade verslaan die van Aqualibi, dus zoon looping baan zou echt wel perfect passen! (al denk ik niet dat het dat wordt.)

Aqualibi > Oceade
    + Wiltwater rivier

Oceade > Aqualibi
    + Snelle glijbaan (is veel beter en sneller)
    + Brede banden baan
    + Gewone glijbaan (is veel beter + licht effecten )
    + Gewone banden glijbaan (is veel beter)
    + Gratis sauna's
    + Buitengedeelte
    + Toezicht (niet zo overdreven streng als in aqualibi)
    + Eten mogelijk in het zwembad
    ++++ Zwemshort toegelaten!!!
    + Personeel perfect tweetalig.

Ik hoop dat Aqualibi mij in de positieve zin gaat verassen met een steengoede glijbaan

13. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    Oceade > Aqualibi
    + Toezicht (niet zo overdreven streng als in aqualibi)
    ++++ Zwemshort toegelaten!!!
    Dat toezicht in Aqualibi is vééél beter dan in Oceade. Toen wij er waren was er 's avonds geen toezicht meer bij de glijbanen, met als gevolg dat krapuul de glijbanen omhoog beginnen te kruipen. Als je dat gaat melden haalt het personeel hun schouders op. Als je in Aqualibi nog maar aanstalte maakt om met 2 achtereen in een glijbaan te gaan roepen ze je al af door de speakers. Ik heb niks dan lof over het personeel in Aqualibi. Personeel in Océade is veel te laks en ongeïnteresseerd, maar ik kan dat best begrijpen in een zwembad in hartje Brussel.

Wat mij betreft mogen ze de zwemshort overal verbieden, komt de hygiëne alleen maar ten goede. 90% houdt zijn onderbroek onder een zwemshort aan, dat is gewoon ranzig om daarmee de baden in te gaan. Zwembaden met deze regel zijn naar mijn gevoel veel properder in alle opzicht + deze maatregel heeft nog een ander heel groot maatschappelijk voordeel, maar deze zullen zwembaden nooit opnoemen.

Nu goed, ik hoop op een lange duobandenglijbaan voor Aqualibi, kunnen ze wel gebruiken na de 2 mislukkingen die ze nu hebben staan .
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

14. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

We gaan er allemaal vanuit dat Aqualibi een extra glijbaan krijgt; maar zou het niet kunnen dat er een baan moet verdwijnen om plaats te maken voor de nieuwe?
    De BiBob is vaker gesloten dan open. Bovendien kampt de baan met heel wat problemen: zo mocht je er een tijd niet per twee in en werd de baan op sommige delen afgeremd...

Oja, voorts is de website van Aqualibi al dagenlang niet bereikbaar. En dat terwijl het park wél open is op woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag... Ook op de sociale media van het waterpark blijft het angstvallig stil. Men wil daar geen volk zeker?

15. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Dat toezicht in Aqualibi is vééél beter dan in Oceade. Toen wij er waren was er 's avonds geen toezicht meer bij de glijbanen, met als gevolg dat krapuul de glijbanen omhoog beginnen te kruipen. Als je dat gaat melden haalt het personeel hun schouders op. Als je in Aqualibi nog maar aanstalte maakt om met 2 achtereen in een glijbaan te gaan roepen ze je al af door de speakers. Ik heb niks dan lof over het personeel in Aqualibi. Personeel in Océade is veel te laks en ongeïnteresseerd, maar ik kan dat best begrijpen in een zwembad in hartje Brussel.

Wat mij betreft mogen ze de zwemshort overal verbieden, komt de hygiëne alleen maar ten goede. 90% houdt zijn onderbroek onder een zwemshort aan, dat is gewoon ranzig om daarmee de baden in te gaan. Zwembaden met deze regel zijn naar mijn gevoel veel properder in alle opzicht + deze maatregel heeft nog een ander heel groot maatschappelijk voordeel, maar deze zullen zwembaden nooit opnoemen.

Nu goed, ik hoop op een lange duobandenglijbaan voor Aqualibi, kunnen ze wel gebruiken na de 2 mislukkingen die ze nu hebben staan .
    Het personeel in Aqualibi (vind ik) te streng, je mag er gewoon niks en de regels zijn belachelijk. Ik moet wel zeggen dat ik geen last heb gehad van medebezoekers in Oceade, en dan komt hun lakse ongeïnteresseerde houding voor mij super goed over, omdat je dan kan doen wat je wilt (want zwembad regels zijn toch altijd te streng). Ik kan wel begrijpen dat dit een nadeel is wanneer ze hun houding niet veranderen bij overlast. Dan begrijp ik je volledig.

Je argument van de hygiëne is bullshit, je kan perfect een boxershort onder de "ballenknijpers" dragen zonder dat dit opgemerkt wordt. (Degene die je in Aqualibi zelf kan kopen trouwens!).
    Daarbij de mensen die hun boxer dragen onder hun zwemshort, die dragen dan toch gewoon een andere dan dat ze overdag dragen, want anders moeten ze s'avonds een natte aandoen onder hun droge kleren...? En daarbij, hoeveel kinderen pissen wel niet in het water of douchen hun niet voor ze er in gaan, dat is meteen veel viezer! Nee geef mij dan maar het comfort van een zwemshort, ik heb ook niet echt de behoefte om de bobbels in andermans ballenknijpers te zien, dat probleem heb je ook al veel minder met een short.

16. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Het personeel in Aqualibi (vind ik) te streng, je mag er gewoon niks en de regels zijn belachelijk. Ik moet wel zeggen dat ik geen last heb gehad van medebezoekers in Oceade, en dan komt hun lakse ongeïnteresseerde houding voor mij super goed over, omdat je dan kan doen wat je wilt (want zwembad regels zijn toch altijd te streng). Ik kan wel begrijpen dat dit een nadeel is wanneer ze hun houding niet veranderen bij overlast. Dan begrijp ik je volledig.
    Ik weet niet wat jij allemaal wil uitsteken in een zwembad, maar ik heb nog nooit een medewerker daar overdreven weten te reageren. Uiteindelijk ga je toch maar op glijbanen, in zwembaden of de jacuzzi zitten of glijden door die wildwaterbaan. Meer valt daar toch niet te doen? Welke zaken worden jou dan verboden in Aqualibi? Naar boven klimmen in de glijbanen, wild beginnen doen in het grote bad zodat je andere hindert? Heel goed dat ze daar streng op zijn.

Je argument van de hygiëne is bullshit, je kan perfect een boxershort onder de "ballenknijpers" dragen zonder dat dit opgemerkt wordt. (Degene die je in Aqualibi zelf kan kopen trouwens!).
    Onder strakke zwembroeken wordt geen ondergoed gedragen, onder zwemshorts doet bijna iedereen het (en zeker de jeugd). Ik was een paar maanden geleden in het Tikibad en wat ik daar zag was gewoon ranzig. Je kan daar eigenlijk zeggen dat iedereen in zijn boxershort zwemt met een short erover. Modeverschijnsel en meen maar niet dat dat 2 propere broeken zijn. Diezelfde gasten zie je in de voormiddag ook in het zwemshort op de achtbanen zitten in Duinrell, die lopen dus zo al de hele dag rond.

Daarbij de mensen die hun boxer dragen onder hun zwemshort, die dragen dan toch gewoon een andere dan dat ze overdag dragen, want anders moeten ze s'avonds een natte aandoen onder hun droge kleren...? En daarbij, hoeveel kinderen pissen wel niet in het water of douchen hun niet voor ze er in gaan, dat is meteen veel viezer! Nee geef mij dan maar het comfort van een zwemshort, ik heb ook niet echt de behoefte om de bobbels in andermans ballenknijpers te zien, dat probleem heb je ook al veel minder met een short.
    Uiteraard doen die mensen een droge aan na het zwemmen, net zoals je normaal een propere aandoet als je gezwommen hebt .

Dat argument dat je teveel ziet vind ik heel vreemde reactie. Wielrenners, hardlopers,... zie je ook over straat lopen in even strak zittende sportkleren, klaagt niemand over. Je wordt toch niet verplicht daar naar te kijken?
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

17. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Hardlopers zie ik nooit, dus voor mij geen probleem en wielrenners die zijn gebukt voorover, dus daar kan je ook al geen last van hebben

Wat mij in Aqualibi stoorde, was dat er voor 2 glijbanen file was en voor de andere niet. Iedereen moest beneden wachten en je mocht niet naar boven gaan voor die ene glijbaan te doen zonder file, dit vind ik persoonlijk echt belachelijk.

18. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Hardlopers zie ik nooit, dus voor mij geen probleem en wielrenners die zijn gebukt voorover, dus daar kan je ook al geen last van hebben

Wat mij in Aqualibi stoorde, was dat er voor 2 glijbanen file was en voor de andere niet. Iedereen moest beneden wachten en je mocht niet naar boven gaan voor die ene glijbaan te doen zonder file, dit vind ik persoonlijk echt belachelijk.
    Wij zijn deze herfstvakantie nog geweest. Er is een wachtrij voor de bandenglijbanen en daarnaast een wachtrij voor de twee glijbanen zonder banden. Bij de ene wachtrij is het wachten op banden, wat logisch is, bij de andere wachtrij wachten ze heel even tussen de groepen. Althans dat was bij ons zo, nog nooit onnodig hoeven wachten beneden trouwens, telkens als we bovenkwamen stonden nog mensen te wachten voor desbetreffende glijbaan. Hangt waarschijnlijk van medewerker tot medewerker af.

19. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Citaat Origineel gepost door Walibi Band Bekijk post
    Wij zijn deze herfstvakantie nog geweest. Er is een wachtrij voor de bandenglijbanen en daarnaast een wachtrij voor de twee glijbanen zonder banden. Bij de ene wachtrij is het wachten op banden, wat logisch is, bij de andere wachtrij wachten ze heel even tussen de groepen. Althans dat was bij ons zo, nog nooit onnodig hoeven wachten beneden trouwens, telkens als we bovenkwamen stonden nog mensen te wachten voor desbetreffende glijbaan. Hangt waarschijnlijk van medewerker tot medewerker af.
    Waarschijnlijk, want wij moesten wachten terwijl er boven geen rij stond voor de glijbaan die wij wouden doen. Alleen bij de hoogste zonder band stond een rij, maar wij wouden de laagste zonder band eens uittesten. Dit zorgt er voor dat de rij bij de hoge nog langer wordt, omdat als je dan toch sowieso moet wachten, je dat liever ineens doet voor de beste van de twee.

Maar oke, terug on topic
    Zouden ze een nieuwe baan extra bijplaatsen of een oude vervangen?

20. Standaard Re: [WB] Nieuws en geruchten - 2015!

Waarschijnlijk, want wij moesten wachten terwijl er boven geen rij stond voor de glijbaan die wij wouden doen. Alleen bij de hoogste zonder band stond een rij, maar wij wouden de laagste zonder band eens uittesten. Dit zorgt er voor dat de rij bij de hoge nog langer wordt, omdat als je dan toch sowieso moet wachten, je dat liever ineens doet voor de beste van de twee.

Maar oke, terug on topic
    Zouden ze een nieuwe baan extra bijplaatsen of een oude vervangen?
    Als ik hoor welke negatieve commentaren de glijbanen krijgen, en vooral de Bi-Bob, denk ik eerder op een glijbaan die vervangen wordt. Ik gok op de Bi-Bob. Als mijn vader er bijna een hersenschudding had opgelopen, denk ik niet dat die glijbaan nog aangenaam is.

Dat ze maar een Anaconda-achtige glijbaan met trechters er bij zetten, er is een groot capaciteitsprobleem bij de glijbanen als je het mij vraagt.

Maar ach, mij zien ze er niet meer vaak sinds de vernieuwingen. 1x geweest en buiten de wildwaterbaan is Océade in alle facetten beter of ze moeten me echt verassen.

Bookmarks

Posting Regels