Weergeven resultaten 1 tot 18 van 18

Onderwerp: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

1. W00t Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Er zouden ooit plannen bestaan hebben, of nog bestaan, om Revolution om te toveren in Expedition Volcano. Ook het interieur en het exterieur zouden daarbij aangepakt worden. Laat maar komen zou ik zeggen ...

Artikel:
    http://www.parkspot.eu/nl/2011/04/bo...ition-volcano/

Door de komst van ‘Adventure Valley’ in Bobbejaanland is Revolution meer dan ooit een vreemde eend in de bijt. Aandachtige fans zullen echter vast wel opgemerkt hebben dat op de concepttekeningen van het nieuwe gebied de achtbaan de naam ‘Project Revolution’ krijgt. Officieel heeft het park geen details daaromtrent vrijgegeven maar concepten die op de website van een ontwerpstudio stonden vertellen ons toch iets meer.

Volgens twee concepttekeningen moet Revolution binnenkort door het leven gaan als ‘Expedition Volcano’. Van wat men uit de tekeningen kan afleiden zou de grote hal een enorme vulkaankrater moeten voorstellen waar al dan niet gewerkt zal worden met bepaalde effecten om de indruk van een echt vuur te creëren. Uit de eerste tekening blijkt trouwens ook dat men denkt aan nieuwe treinen.

De tweede tekening toont de buitenkant van de hal die als het ware omgetoverd is tot een vulkaan, toch een investering die we niet zo snel zien gebeuren. De binnenzijde zou mits enkele aanpassingen echter makkelijk omgetoverd kunnen worden tot een krater, zelfs wanneer men gewoon met een nieuwe film werkt. Wat het park ook van plan is, onze nieuwsgierigheid hebben ze alvast gewekt.

Revolution opende in 1989 als onderdeel van de toenmalige Hall 2000 onder een sciencefictionthema met projectieschermen en andere speciale effecten. Door de komst van Banana Battle in 2008 besloot het park echter om ook Revolution in een jungle-thema te steken. In 2014 werd dat echter alweer teniet gedaan en kreeg het station een kleine update die nog weinig met een jungle te maken had.
    De twee concepten:

Klik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Bobbejaanland-Expedition-Volcano-2.jpg
Bekeken: 524
Grootte:  58.0 KBKlik op plaatje voor grotere versie

Naam:  Bobbejaanland-Expedition-Volcano.jpg
Bekeken: 502
Grootte:  67.6 KB

2. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Er valt veel meer uit de baan te halen dan nu het geval is, zowel wat het huidige thema betreft als andere mogelijkheden. Ik zie dit ook wel zitten, al hoeven er van mij geen nieuwe treinen op.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

3. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Er valt veel meer uit de baan te halen dan nu het geval is, zowel wat het huidige thema betreft als andere mogelijkheden. Ik zie dit ook wel zitten, al hoeven er van mij geen nieuwe treinen op.
    Ik denk dat het voor de capaciteit van de baan een opsteker zou zijn om gewoon te kiezen voor treinen waarbij men naast elkaar zit. Heel wat mensen vinden het niet aangenaam om in de huidige positie te zitten. Eerlijk gezegd zitten zelfs mijn vriendin en ik altijd in een ander karretje .

4. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Ik zou fan zijn van het concept, maar het is 1 april voor iets dusja...
    Life is like a Rollercoaster...

5. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Als ze die hal langs de buitenkant zo zouden moeten themen, is PR failliet waarschijnlijk .

Leuk gemaakt bericht wel. Het mocht wat mij betreft direct uitgevoerd worden, maar dat zal dus nooit gebeuren .
    CoasterCounter: 654 achtbanen in 161 pretparken

Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Citaat Origineel gepost door Hanskuh Bekijk post
    Ik denk dat het voor de capaciteit van de baan een opsteker zou zijn om gewoon te kiezen voor treinen waarbij men naast elkaar zit. Heel wat mensen vinden het niet aangenaam om in de huidige positie te zitten. Eerlijk gezegd zitten zelfs mijn vriendin en ik altijd in een ander karretje .
    laat die trein maar zoals hij is, een schone vrouw tussen mijn benen zeg ik nooit nee tegen

7. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Ten eerste 1 april

Ten tweede zijn er ooit zo veel plannen geweest in Bobbejaanland, maar geen enkel is daarvan uitgevoerd

8. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Het zal wel een 1 april grap zijn. In een interview met themeparkfreaks vorige maand, liet Ronald Kleve duidelijk verstaan dat ze er geen verdere plannen mee hebben
    170 Europese nieuwe credits in 2015! Coaster-count maal 3. Europese Bobslee bingo.

9. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Overduidelijk een 1 april grap lol

10. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

hoe mooi het ook zou zijn... 1 april...

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    Het zal wel een 1 april grap zijn. In een interview met themeparkfreaks vorige maand, liet Ronald Kleve duidelijk verstaan dat ze er geen verdere plannen mee hebben
    In 2012 zei hij tegen Looopings ook dat hij geen plannen had om de netten weg te halen...

Citaat Origineel gepost door Looopings.nl
    Veel fans klagen ook over het junglethema bij de Revolution. De legernetten. Gaan die ook weg?

"We kunnen werken aan de details. Andere bezoekers zijn er wel positief over."
    ... maar dat houdt niet tegen dat dit sowieso een 1 aprilgrap is, al lijkt het mij zeker een goed idee om Revo een grondige makeover te geven, want zoals Ignace zei valt er zó veel meer uit deze baan te halen. Toch denk ik dat dit niet voor meteen zal zijn...

Trouwens, met twee naast elkaar is volgens mij niet mogelijk omdat de track daarvoor te smal is (700 mm). Andere MK-700's zoals die baan in Plopsa Coo hebben dezelfde treintjes als Revo.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 01-04-2015 om 22:45

12. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Citaat Origineel gepost door Dinosaurus Bekijk post
    In 2012 zei hij tegen Looopings ook dat hij geen plannen had om de netten weg te halen...

... maar dat houdt niet tegen dat dit sowieso een 1 april-grap is, al lijkt het mij zeker een goed idee om Revo een grondige makeover te geven, want zoals Ignace zei valt er zó veel meer uit deze baan te halen. Toch denk ik dat dit niet voor meteen zal zijn...

Trouwens, met twee naast elkaar is volgens mij niet mogelijk omdat de track daarvoor te smal is (700 mm, kan dat?). Andere MK-700's zoals die baan in Plopsa Coo hebben dezelfde treintjes als Revo.
    Los van het feit of het waar is of niet bestaan er volgens RCDB wel degelijk MK700 banen van Vekoma waar passagiers naast elkaar zitten.

Hornet in Wonderland Park: http://rcdb.com/3513.htm
    Een baan in Koeweit: http://rcdb.com/10301.htm

13. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

... maar dat houdt niet tegen dat dit sowieso een 1 april-grap is, al lijkt het mij zeker een goed idee om Revo een grondige makeover te geven, want zoals Ignace zei valt er zó veel meer uit deze baan te halen. Toch denk ik dat dit niet voor meteen zal zijn...

Trouwens, met twee naast elkaar is volgens mij niet mogelijk omdat de track daarvoor te smal is (700 mm, kan dat?). Andere MK-700's zoals die baan in Plopsa Coo hebben dezelfde treintjes als Revo.
    Los van het feit of het waar is of niet bestaan er volgens RCDB wel degelijk MK700 banen van Vekoma waar passagiers naast elkaar zitten.

Hornet in Wonderland Park: http://rcdb.com/3513.htm
    Een baan in Koeweit: http://rcdb.com/10301.htm

Neen hoor, je zit gewoon achter elkaar in Hornet, zie: deze foto, deze foto en deze foto. Krak dezelfde treinen als Revo.

Die baan in Koeweit is inderdaad een uitzondering. Voorts meende ik me te herinneren dat de Junior Coasters van Vekoma ook een trackbreedte hebben van 700 mm, en daar zit je wel naast elkaar. Maar ik wist echt niet dat er Custom (en Illusion) MK-700's waren waar je naast elkaar zit... en zo leren we elke dag weer iets bij.
    Laatst aangepast door Dinosaurus : 01-04-2015 om 22:25 Reden: Revo is geen Custom...

15. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Neen hoor, je zit gewoon achter elkaar in Hornet, zie: deze foto, deze foto en deze foto. Krak dezelfde treinen als Revo.

Die baan in Koeweit is inderdaad een uitzondering. Voorts meende ik me te herinneren dat de Junior Coasters van Vekoma ook een trackbreedte hebben van 700 mm, en daar zit je wel naast elkaar. Maar ik wist echt niet dat er Custom (en Illusion) MK-700's waren waar je naast elkaar zit... en zo leren we elke dag weer iets bij.
    Oeps verkeerd gezien dan . Maar goed, bij Revolution zullen er volgens mij wel andere problemen zijn mochten er ooit andere treinen op komen. Denk maar aan de breedte van het platform in het station of zelfs in de grote hal.

Neee, waarom is dit 1 april? Dit is gewoon geniaal!!! Zolang ze die muziek maar behouden!

17. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Citaat Origineel gepost door Nielseke Bekijk post
    Neee, waarom is dit 1 april? Dit is gewoon geniaal!!! Zolang ze die muziek maar behouden!
    Euhm, omdat het veel geld zou kosten ?

18. Standaard Re: Wordt Revolution in Bobbejaanland ‘Expedition Volcano’?

Citaat Origineel gepost door Hanskuh Bekijk post
    Euhm, omdat het veel geld zou kosten ?
    Ik dacht dat Bobbejaanland een retheming van de Revolution gratis kreeg bij de cornflakes of iets in die zin .
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

Bookmarks

Posting Regels