Pagina 2 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 ... LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 140

Onderwerp: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    De opmerkelijkste uitspraak van miss Peggy vind ik "Fly Away is volgens mij ondertussen verkocht, naar welk park hij zal gaan weet ik persoonlijk niet, maar het is alvast geen ander park uit de groep." Wat gaat schuil achter deze uitspraak van de Public Relations dame van BJL? Shoot!

A. De verkoop van de FA is nog niet helemaal rond, dus geeft ze de waarheid even een kleine draai.
    B. Het boeit haar niet aan welk park de FA werd verkocht, dat is voor de afdeling "marketing & sales."
    C. Ze is de naam van het aankopend park vergeten. Als dat park in Oost-Europa of Azië ligt, is het haar vergeven.
    Of D) Ze mag de naam niet vertellen omdat het park dat de nieuwe thuishaven wordt van Fly Away dit nieuws liever zelf naar buiten brengt.

2. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Of D) Ze mag de naam niet vertellen omdat het park dat de nieuwe thuishaven wordt van Fly Away dit nieuws liever zelf naar buiten brengt.
    Oeh oeh, ik kies voor optie D. Toch geen giscorrectie eh?
    Je vois la vie en des biscuits.

3. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door bobby turbo Bekijk post
    Hoewel deze optie zeer zeker niet gek is, blijft de uitspraak zelf wel gek.. Dan kan ze toch gewoon eerlijk zeggen dat dit nu nog stil gehouden moet worden?
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Die verkopen worden door andere mensen geregeld. Wss zal ze wel weten dat het inderdaad verkocht is, maar daarvoor moet ze toch niet weten naar waar?

Volgens mij was haar antwoord eerlijk en weet ze het gewoon niet. Een mens kan niet alles weten.
    Licensed to thrill --> http://themeparkfreaks.eu

5. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Genoeg familierides, genoeg kinderrides, nu iets voor tieners want dat lijkt me de groep die het meeste geld te spenderen heeft?
    Met alle respect, maar ik denk dat je verkeerd kan zijn.
    Als ik zie hoe een doorsnee tiener een dag pretpark doormaakt tegenover een gezin denk ik dat men in pretparken liever families dan tieners ziet aankomen op financieel vlak.
    Een tiener geeft z'n geld aan frisdrank, een hamburger met friet, misschien nog een ijsje of een wafel, daar stopt het meestal.
    En dat is dan 1 (!!) persoon.
    Een gezin, mijn vb zijn ik, m'n vrouw en 4 kinderen, die laten in een pretpark heel wat meer achter dan een tienertje hoor.
    Entree is al gigantisch (nog een geluk dat we plopsa abo hebben ... ), 4 kinderen = veel drankjes, enkele ijsjes/kind, enkele wafels, nog eens drankjes, een poppeke hier, een geweerke daar, 'smiddags iets eten (wij sleuren echt niet aan drank en eten voor 6 pers dat toch maar warm word in de rugzakken), ... tel maar eens uit.
    Nee, ik denk dat een pretpark echt liever een gezin ziet aanschuiven aan de kassa ;-)

6. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Ehm... Dus in jouw hoofd gaan tieners telkens alleen (1!! persoon, een tienertje) naar een park ofzo? Met een groep vrienden gaat niet ofzo? Beetje kortzichtig nee?

7. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door Markske Bekijk post
    Met alle respect, maar ik denk dat je verkeerd kan zijn.
    Als ik zie hoe een doorsnee tiener een dag pretpark doormaakt tegenover een gezin denk ik dat men in pretparken liever families dan tieners ziet aankomen op financieel vlak.
    Een tiener geeft z'n geld aan frisdrank, een hamburger met friet, misschien nog een ijsje of een wafel, daar stopt het meestal.
    En dat is dan 1 (!!) persoon.
    Een gezin, mijn vb zijn ik, m'n vrouw en 4 kinderen, die laten in een pretpark heel wat meer achter dan een tienertje hoor.
    Entree is al gigantisch (nog een geluk dat we plopsa abo hebben ... ), 4 kinderen = veel drankjes, enkele ijsjes/kind, enkele wafels, nog eens drankjes, een poppeke hier, een geweerke daar, 'smiddags iets eten (wij sleuren echt niet aan drank en eten voor 6 pers dat toch maar warm word in de rugzakken), ... tel maar eens uit.
    Nee, ik denk dat een pretpark echt liever een gezin ziet aanschuiven aan de kassa ;-)
    Ik zie vooral heel veel families zeker met kinderen die zakken vol eten en drinken bij hebben. Met geluk kopen die misschien 1 ijsje en daar blijft het bij. Veel tieners kopen ook prullen uit de winkels, gezinnen meestal niet. Nee ik denk dat een groep tieners gemiddeld meer geld uitgeeft dan een gezin. Oh en ter verduidelijking ik hoor niet meer bij de tieners maar gelukkig heb ik ook geen gezin.

Kijk eens goed rond als je nog eens in een park bent, je zal zeker en vast een uitzondering zijn, die zeker met zo een groot gezin gaat eten en dan nog zoveel extra spendeert.

8. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Idd, de meeste gezinnen die ik ken nemen zelf eten en drank mee omdat het zo duur is. Ik denk dat je hier zoals zomerfun zegt de bal toch mis slaat hoor, tieners zijn volgens mij ook de grootste bron van inkomsten. check maar eens als je bvb in Plopsaland of Parc Asterix bent, je ziet mensen (vooral de vaders, die sukkelaar ) genoeg van die karretjes voort trekken die stampvol eten en drank zitten...

9. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Ook wel mee eens hoor.

Ik als (semi-)tiener plan mijn dagje Bobbejaanland of een ander pretpark bijna tot in de puntjes. Zoek een week op voorhand beste prijs, kortingsbonnen, zoek wat vrienden, ... Enkele dagen ervoor print ik de treinuren uit en leg ik de kortingsbonnen/abonnementen klaar, maak de dag ervoor sandwiches om mee te nemen, neem flesjes water mee. Nu is het probleem, ik ben een jongeren die plant, vele tieners zijn heel impulsief en kunnen bij wijze van spreke om 8u 's morgens beslissen dat ze naar een pretpark gaan en om 11u aan de ingang van Bobbejaanland staan. Zonder drinken, eten, kortingsbonnen, ... welliswaar. Ze kopen dan maar een ingangsticket aan de kassa voor 34 euro of in het beste geval een B-Dagtrip. Daarenboven kopen ze nog hamburgers en al die reutemeteut.

Gezinnen (of toch de meeste) en familie-/vriendentripjes (met meerdere gezinnen) spenderen minder. Iedereen neemt zijn eigen rugzakje mee, een ijsje/wafel kan er nog net af en de fikse kortingen bestonden 5 jaar geleden ook al... Althans, dat is toch hoe ik mijn jeugdige jaren als klein manneke uit de cité van Vilvoorde herinner als we het Plezantste Land bezochten in de Stille Kempen, zoals mijn ouders dat zo mooi konden verwoorden.

10. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Ik ben vandaag in BJL geweest en heb er eens extra op gezien. De aan-een-karretje-met-frigoboxen-gevulde vaders zie je al jaar en dag rondsleuren, maar tegen het eind van de dag zag je meer en meer mensen met kind(eren) zitten met zo'n Bobmenu'tje van fritjes, drankje en curryworst en de ouders met een soortgelijk menutje.
    Ook die families die een kar met frigoboxen bij hadden hoor, want in die frigoboxen zaten meestal de sandwiches voor 's middags, en s avonds hebben die ook zin on een friet ...
    Tieners doen dat precies toch niet echt, zo tijd maken om aan een tafelke iets op eten want da's voor hun "verloren tijd" (en dat ze gelijk hebben eigenlijk) en die pakken eerder een braadworst voor in de hand of zoiets uit de muur op het plein vanvoor.

Maak zelf even de berekening dan aan wat BJL het meeste verdiend?

11. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Bij mijn bezoek zaterdag viel op dat ze met de extreem goedkope inkomticketten toch wel de laagste klasse van het volk bereikt hebben (niet onrespectvol bedoeld). Deze mensen hebben nu de kans erg goedkoop binnen te geraken, maar die zie je niet terug aan de horeca hoor, want een menu met een frietje en een frikandel is voor die mensen duurder dan de inkom...

Heb massa's mensen met marktkarretjes, frigoboxen en zelfs reistassen gezien en bij het oprijden op de parking in de namiddag was het slalommen tussen het volk dat met tuinmeubilair en al de boterhammen zat op te eten op de parking. Die eerste taferelen zie je toch nauwelijks in de andere Belgische pretparken.

BJL meent met tickets aan 6 euro meer volk binnen te halen en deze mensen via de horeca nog wat geld af te troggelen, maar dat laatste lijkt me toch te mislukken. Zaterdag hoorde je trouwens zeer veel Hollands en Frans, Vlamingen lijken het park meer en meer te negeren.

Families aantrekken is 1 ding, maar ze moeten de horeca kunnen/willen betalen ook.
    Laatst aangepast door jefke88 : 10-08-2015 om 12:09
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

12. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Als ik dit topic zo doorlees, dan breekt mijn hart eigenlijk. Bobbejaanland mag dan zo'n park zijn dat ik zo ongeveer om de 5 jaar bezoek - de laatste keer was in 2009 - en het park mag in de verste verte lijken op wat het ooit was, toch vind ik het jammer om te lezen dat het park zo achteruit gaat.

Vroeger was Bobbejaanland een park dat niet was wat het moest zijn, maar je kon daar nog wel een oogje voor dichtknijpen. Tegenwoordig maakt dat park zo'n rare keuzes en doet het zo'n vreemde dingen, dat je onmogelijk kan zeggen van: "Ach, het is nu ook geen ramp". Twintig jaar geleden, ik was toen 9 jaar, plaatste ik Bobbejaanland vér boven Efteling en zelfs Walibi Belgium. Mijn laatste bezoek in 2009 was ik zelfs al een beetje van mijn plank om te zien hoe dat park beginnend achteruit aan het boeren was. Volgende week hebben we een team-building in het park, en dan ben ik al bang voor wat ik deze keer allemaal ga aantreffen!

13. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Het voordeel van Bobbejaanland is dat het een park is die zowel families als tieners aanspreekt. Elk heeft inderdaad een andere manier van geld te besteden, maar ik denk dat beide groepen vrij belangrijk zijn voor het park. Als ze willen dat beide groepen blijven komen, dan moeten ze investeren in nieuwigheden. Punt. Thematisering als excuus om niets nieuws te zetten is gewoon flauw. Het is begrijpelijk door het budget dat ze krijgen, maar reclame maken voor een attractie met extra thema...

(Don't shoot me maar) Persoonlijk ben ik nooit een grote fan van het park geweest, hoewel ik wel begrijp waarom mensen er naar toe gaan. Dit jaar ben ik geweest en ik was enorm teleurgesteld in de nieuwe attractie... 3D attracties spreken mij niet zo aan, dus dat is deels de reden. Ik moet wel toegeven dat de thematisering mij wel kon smaken als pretpark fan. Het is een verbetering tegenover vroeger, maar er is nog veel werk. Wat ze nu deden: nieuwe attractie en rondom het gebied thematiseren, dat is een strategie waarin ik me kan vinden. (Maar dan liever een attractie die me aanspreekt )

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Bobbejaanland stevent op een ramp af, op lange termijn. Mijn redenering hiervoor word snel duidelijk als je eens over volgende puntjes nadenkt:
    A) 90% van het attractie-aanbod uit de jaren 90 of vroeger komt en dus totaal verouderd is, of tenminste goed op weg om totaal verouderd te zijn
    B) De recentst gesloopte attracties (4D, Desperado City, Fly Away, Bobby Drop en Speedy Bob) nog wél vrij recente attracties waren.

Op een bepaald punt in de toekomst, nog niet voor 2020 maar misschien wel 5 jaar later, is het park gewoon op. Dreamcatcher, het reuzenrad, Wild Water Slide, ponymonorail, El Paso, ... Hoe lang denken ze dat die attracties nog meegaan? En dan komen ze tot het besef dat om de 2, 4 of 7 jaar een nieuwe ride toch niet genoeg was. Dan vallen de oude rotten in het aanbod één voor één weg, puur omdat ze volledig versleten zijn. Maar voor de fans is er goed nieuws: als mijn redenering klopt, is dit het moment dat PR BJL uit handen doet.
    Volledig mee akkoord. De Dreamcatcher lag er afschuwelijk bij, Indiana River zou ik niet willen zien met de lichten aan, El Rio was buiten gebruik op een warme dag en zelfs Typhoon is ja... Typhoon

Wat de naam discussie betreft, ik denk dat Bobbejaanland een enorm sterke merknaam is in België. Als ze het zouden vervangen, dan gaan mensen altijd blijven Bobbejaanland zeggen tot een tiental jaren erna. Persoonlijk zou ik het niet doen, zolang het merk geen negatieve bijklank heeft voor bezoekers.

14. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Er moet inderdaad eens dringend onderhoud gebeuren aan de waterattracties. Herstel die watervallen op de drops van de Wild Water Slide, dat staat zoveel mooier. Spuit die rotsen eens af en zet die draaischijf eens een versnelling hoger.

Indiana River deed het de laatste keer zonder muziek, tot na de tweede drop. Op veel plaatsen komt het witte piepschuim weer boven. Als er geen geld is om dat te herstellen, koop dan in de Brico eens een potje grijze verf voor 20 euro. Uw verfborstel kan je desnoods nog in de Action halen voor 70 cent als 2 euro in de Brico teveel is. Indiana River is zo'n prachtige attractie, maar mits heel kleine aanpassingen zou die attractie er weer echt staan.

El Rio is een ander verhaal. Al zolang het rad niet meer gebruikt wordt is er sprake het te vervangen door een lift. Het zal toch nooit gebeuren, breek het dan af. Het staat gewoon niet en er begint serieus wat onkruid te groeien op die grote drop. Verder moet alle theming eens met de hogedrukreiniger onder handen genomen worden en zouden hier dringend eens wat effecten moeten bijkomen. Het moet echt de saaiste rapid river zijn die ik ken, zelfs in die van Thorpe Park en Parc Astérix gebeurt meer. Maak een kleine watertunnel met waterstralen die van de ene kant naar de andere gaan, laat de golfjes onderweg iets groter worden zodat ook echt wat water in de boot komt en vooral, haal die spuuglelijke betaalspuiters op het einde weg ! Waarom kunnen die beelden daar niet gebruikt worden? En wat mij ook stoort, is dat lelijke, afgebleekte bord boven de ingang van de wachtrij met een waarschuwing dat er een draaikolk inzit... Ook waarom die versieringen op de boten weg zijn, is mij een raadsel. Was het te mooi ofzo? Ik ken maar 1 park dat een rapid river heeft weggedaan, maar als BJL niet wat maatregelen neemt, zal El Rio toch ook moeten volgen. Hij ziet er echt slecht uit.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

15. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Vandaag voor het eerst sinds 9 jaar nog eens een bezoekje gebracht aan Bobbejaanland. Ik ben naar daar getrokken zonder al te veel verwachtingen, dus ik stond vrij neutraal voor de poorten. Maar eerlijk gezegd heb ik dingen gezien waar ik al eerder voor vreesde. Dit park heeft écht een ferme schop onder de kont nodig, voor het écht te laat is!

TR volgt straks of morgen!

16. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Vandaag zijn er ook twee ziekenwagens gekomen. Eerst heb ik twee golfkarretjea van de EHBO voorbij zien rijden terwijl ze floten omdat het volk aan de kant moest gaan. Even nadien heb ik dan twee ziekenwagens zien staan maar de reden is mij onbekend.

17. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door vbgenechten Bekijk post
    Vandaag zijn er ook twee ziekenwagens gekomen. Eerst heb ik twee golfkarretjea van de EHBO voorbij zien rijden terwijl ze floten omdat het volk aan de kant moest gaan. Even nadien heb ik dan twee ziekenwagens zien staan maar de reden is mij onbekend.
    Tja, dat gebeurt (bijna) dagelijks in elk Belgisch pretpark.

18. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    De opmerkelijkste uitspraak van miss Peggy vind ik "Fly Away is volgens mij ondertussen verkocht, naar welk park hij zal gaan weet ik persoonlijk niet, maar het is alvast geen ander park uit de groep." Wat gaat schuil achter deze uitspraak van de Public Relations dame van BJL? Shoot!

A. De verkoop van de FA is nog niet helemaal rond, dus geeft ze de waarheid even een kleine draai.
    B. Het boeit haar niet aan welk park de FA werd verkocht, dat is voor de afdeling "marketing & sales."
    C. Ze is de naam van het aankopend park vergeten. Als dat park in Oost-Europa of Azië ligt, is het haar vergeven.
    Hoe zielig van mezelf, reageren op m'n eigen oude post...

Niet dat de site met de drie o's het altijd genuanceerd juist heeft aangaande BJL (recente storing FC en andere stemmingmakerij) maar wat te denken van dit bericht: http://www.looopings.nl/weblog/4331/...eerplaats.html

In plaats van die twee Hollandse marketeers-illusionisten zouden ze beter de 'Roland & Peggy'-show opvoeren. Die toveren in David Copperfield-stijl een verkochte attractie zo maar terug!

19. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Geen enkele pretparkeigenaar die dit ding heeft uitgetest zou hem kopen.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

20. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

^ dat dus. Beetje zuur wel. Jokken mag niet, Peggy... :-)

Bookmarks

Posting Regels