Pagina 3 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 140

Onderwerp: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

1. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Nog eens een bewijs dat je de mooipraatjes van (quasi alle) directeurs niet blindelings hoeft te geloven
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken
    Que sera, sera. Whatever will be, will be. The heroes of Wembley

2. 04-12-2015, 17:27

3. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Felle kritiek op Bobbejaanland door oud-directeur: 'Directie is bitchy'

De voormalig directeur van Bobbejaanland uit felle kritiek op de koers van het Belgische pretpark. Volgens Rudi Rasschaert, Bobbejaanland-baas van 2004 tot 2011, maakt het huidige management er een potje van. Dat schrijft hij op Twitter.

Rasschaert steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. "Weer eens een nieuwe ontslagronde in Bobbejaanland. Besparingen!", aldus de ex-directeur. "En bitchy directie." Hoeveel medewerkers er ontslagen worden, zegt hij er niet bij. Wel schept hij op over zijn toenmalige financiële resultaten. "Ze zijn ver onder mijn 52 procent operationele kasstroom."

Verder suggereert Rasschaert dat Bobbejaanland de Efteling met geen mogelijkheid kan bijbenen. "Efteling investeert 35 miljoen in jubileumattractie 2017. Concurrenten over vijf jaar weggeblazen."

Rudi Rasschaert verliet Bobbejaanland in 2011. Officieel ging het om een vrijwillig vertrek, maar in de wandelgangen werd gesproken over arbeidsconflicten en fraude. Na zijn vertrek solliciteerde hij bij Plopsaland, maar daar werd hij niet aangenomen. Bij Bobbejaanland volgde Eindhovenaar Roland Kleve hem op.

Bron: looopings.nl

Daar is die man weer. Ik vraag me altijd af waar hij de energie haalt om zo'n uitspraken te doen. Blijkbaar is hij nog altijd rancuneus. Persoonlijk oogt hij ook nog altijd niet als een directeur.

Als je een mooi voorbeeld wilt hebben van een verzuurde persoon in onze eigen maatschappij, is dit een perfect. Eerlijk? Wat heeft die man goed gedaan voor Bobbejaanland?
    - King Kong
    - Een strand waar je niet op mag
    - Desperado City
    - Dreamcatcher
    -...

Toch niet de allerbeste investeringen als je het mij vraagt...

4. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door Jak Bekijk post
    Felle kritiek op Bobbejaanland door oud-directeur: 'Directie is bitchy'

De voormalig directeur van Bobbejaanland uit felle kritiek op de koers van het Belgische pretpark. Volgens Rudi Rasschaert, Bobbejaanland-baas van 2004 tot 2011, maakt het huidige management er een potje van. Dat schrijft hij op Twitter.

Rasschaert steekt zijn mening niet onder stoelen of banken. "Weer eens een nieuwe ontslagronde in Bobbejaanland. Besparingen!", aldus de ex-directeur. "En bitchy directie." Hoeveel medewerkers er ontslagen worden, zegt hij er niet bij. Wel schept hij op over zijn toenmalige financiële resultaten. "Ze zijn ver onder mijn 52 procent operationele kasstroom."

Verder suggereert Rasschaert dat Bobbejaanland de Efteling met geen mogelijkheid kan bijbenen. "Efteling investeert 35 miljoen in jubileumattractie 2017. Concurrenten over vijf jaar weggeblazen."

Rudi Rasschaert verliet Bobbejaanland in 2011. Officieel ging het om een vrijwillig vertrek, maar in de wandelgangen werd gesproken over arbeidsconflicten en fraude. Na zijn vertrek solliciteerde hij bij Plopsaland, maar daar werd hij niet aangenomen. Bij Bobbejaanland volgde Eindhovenaar Roland Kleve hem op.

Bron: looopings.nl

Daar is die man weer. Ik vraag me altijd af waar hij de energie haalt om zo'n uitspraken te doen. Blijkbaar is hij nog altijd rancuneus. Persoonlijk oogt hij ook nog altijd niet als een directeur.

Als je een mooi voorbeeld wilt hebben van een verzuurde persoon in onze eigen maatschappij, is dit een perfect. Eerlijk? Wat heeft die man goed gedaan voor Bobbejaanland?
    - King Kong
    - Een strand waar je niet op mag
    - Desperado City
    - Dreamcatcher
    -...

Toch niet de allerbeste investeringen als je het mij vraagt...
    Je vergeet:
    - Sledge Hammer gesloten houden voor zijn eigen bonus
    - Witte producten als vervangstukken aankopen (resulterend in het ongeval met Bob Express waarvan de trein in twee brak)
    - Het wegpesten van personeel, het belachelijk maken van pretparkfansites en het aanvallen van onder meer pp.be...

Goeie reactie op looopings: zijn kasstroom was dan ook het enige wat die man belangrijk vond. De periode dat BJL onder dit beleid stond, is waarschijnlijk het allerlaagste dieptepunt van de hele Belgische pretparkgeschiedenis. Dat is misschien ook aan Spanje/andere directieleden te bedanken...

EDIT: en dan vergeet ik de funbrigade nog...
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

5. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Desperado City was een mooie toevoeging die niet al te veel koste. Helaas was de entree nogal onduidelijk waardoor mensen na 1 minuut terug de wachthal verlieten zonder de attractie te doen. Verder helemaal eens met de andere zaken die bovenstaande gebruikers aangeven. Maar Kleve is toch niet veel beter. Als je in eerste instantie Revolution terug aanpast naar oude thema om vervolgens de zone eromheen te themen in het net verwijderde jungle thema. Dan mis je toch visie.
    En op het moment dat je eindelijk 5 miljoen ter beschikking hebt om iets mee te doen, bouw je een attractie die vele abonnementshouders een jaar eerder in Moviepark al hebben uitgetest. Tja, dan geef je twijfelende abonnementshouders geen extra reden om hun abonnement te verlengen.
    We kunnen alleen maar hopen dat de nieuwe eigenaar van PR het ziet zitten om enkele miljoenen te investeren en er niet alleen er geld uitzuigen. Onderhoud is dringend nodig in dat park en dan hebben we het nog niet over nieuwe investeringen in het park. Bobbejaanland is al vrij volgebouwd en heeft een vrij compleet attractie aanbod maar om de zoveel jaar wil je toch een keertje iets nieuws.
    Wat Bobbejaanland eigenlijk nodig heeft is een man met geld die het park uit de pretpark groep weet te trekken en die naast vele miljoenen liefst ook nog goede toekomst visie heeft. Anders zie ik het niet goed komen met het park.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience, that's important!

6. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door Talocan Bekijk post
    Desperado City was een mooie toevoeging die niet al te veel koste. Helaas was de entree nogal onduidelijk waardoor mensen na 1 minuut terug de wachthal verlieten zonder de attractie te doen. Verder helemaal eens met de andere zaken die bovenstaande gebruikers aangeven. Maar Kleve is toch niet veel beter. Als je in eerste instantie Revolution terug aanpast naar oude thema om vervolgens de zone eromheen te themen in het net verwijderde jungle thema. Dan mis je toch visie.
    En op het moment dat je eindelijk 5 miljoen ter beschikking hebt om iets mee te doen, bouw je een attractie die vele abonnementshouders een jaar eerder in Moviepark al hebben uitgetest. Tja, dan geef je twijfelende abonnementshouders geen extra reden om hun abonnement te verlengen.
    We kunnen alleen maar hopen dat de nieuwe eigenaar van PR het ziet zitten om enkele miljoenen te investeren en er niet alleen er geld uitzuigen. Onderhoud is dringend nodig in dat park en dan hebben we het nog niet over nieuwe investeringen in het park. Bobbejaanland is al vrij volgebouwd en heeft een vrij compleet attractie aanbod maar om de zoveel jaar wil je toch een keertje iets nieuws.
    Wat Bobbejaanland eigenlijk nodig heeft is een man met geld die het park uit de pretpark groep weet te trekken en die naast vele miljoenen liefst ook nog goede toekomst visie heeft. Anders zie ik het niet goed komen met het park.
    Wat BJL vooral nodig heeft is terug sfeer. En die creëer je door een ziel aan het park te geven. Met Adventure Valley hebben ze een start gegeven, maar nu moet BJL investeren in de andere gebieden.
    Daarnaast is het voor BJL ook echt van levensbelang dat ze een echt goede grote achtbaan zetten, eentje waarvoor je terugkeert naar BJL. Een Alpina Bahn of een Mega-liet zou zalig zijn, maar misschien wat duur. Maar waarom geen Chance Hyper GT-X? Die in Kentucky Kingdom is blijkbaar echt wel een goede baan volgens velen. En het zou direct ook een unieke coaster in Europa zijn.
    Always look at the bright side of life!

7. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door Michielsken Bekijk post
    Wat BJL vooral nodig heeft is terug sfeer.
    Dat zijn de grootste vergissingen onder de heer Rasschaert geweest. Bobbejaanland was een park zonder themazones waar elke attractie toch op magische wijze goed in het park paste. Zo'n stijlenlappendeken zie je vaak bij familieparken en investeringsgroepen kunnen daar zelden goed mee omgaan.

Rudy heeft er een voor een de klassiekers uitgehaald / herleid tot niets.
    -Iconische park-inkom attractie tegen de vlakte
    -De vliegtuigjes van Air Race pasten heel goed bij de cartooneske look van Kinderland.
    -Bobby Drop was amper aangekleed, maar dat sfeertje paste perfect in het park.
    -Split van Speedy Bob: heel de opzet van dat plein= in één klap naar de zak.
    -Enkele nostalgische kermisattracties zoals Mambo, Troika en Breakdance.
    -(R)evolution-debacle

En nieuwighheden ingevoerd die totaal niet bij de identiteit van het park pasten.
    -Een gigantische boom op het inkomplein
    -Bobbejaanland funbrigade (Te begrijpen als alternatief voor een dode parkeigenaar, maar wat een uitwerking?!)
    -Banana bos (Te begrijpen vanuit een eenmaking van themazones, maar geen goed idee)
    -Dizz: Street-art?! Street-art op zo'n manier?!

Dreamcatcher en Desperado city vond ik wel bij het park passen en 'goede investeringen', die eerste was alleen enorm slecht aangegeven, waardoor minstens driekwart van de bezoekers niet eens van het bestaan van die attractie wist.

Ik heb inderdaad ook het idee dat Roland ziet dat sfeer het probleem is. Maar hij zit met een rasschaert-erfenis die het niet makkelijk maakt om dat op te lossen. Dizz heeft een nieuw thema nodig, El rio heeft een makeover nodig. De wildwaterbanen hebben alletwee een oplapbeurt nodig. Het speedy bob plein mist overduidelijk zijn symmetrie, dat probleem kan je bijna niet oplossen zonder heel veel plat te smijten en nieuw te bouwen of een nieuwe wild mouse te zetten.
    Het triestige is dat dat allemaal maatregelen zijn die véél geld kosten, maar amper geld opbrengen: dat komt er in Spanje dus nooit door. Een goede coaster is inderdaad belangrijk, maar er staan ook gewoon te veel middelmatige achtbanen in dat park.
    '''''''

8. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Los van het feit dat ik geen fan was van die man zijn beleid heeft hij wel 100% gelijk met deze uitspraken.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

9. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Hij heeft wel gelijk, maar hij is wel zelf verantwoordelijk (samen met Kleve en PR) dat hij deze uitspraken heeft kúnnen doen. Tot slot van rekening kon hij ook kiezen voor een ander beleid in zijn periode.

I.p.v. het Bananabos kon er misschien een nieuwe inversieachtbaan gebouwd worden. En er waren nog andere pistes die konden bewandeld worden...

Ik vraag me wel af wat er nu allemaal gebeurd op de terreinen van Bobbejaanland? Ligt Bobbejaanland gewoon stil (waarschijnlijk wel) of zijn ze nu toch bezig met winteronderhoud, schilderwerken, ...
    Zijn er shows gepland?
    Zijn er zomernocturnes?

10. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Hij heeft wel gelijk, maar hij is wel zelf verantwoordelijk (samen met Kleve en PR) dat hij deze uitspraken heeft kúnnen doen. Tot slot van rekening kon hij ook kiezen voor een ander beleid in zijn periode.

I.p.v. het Bananabos kon er misschien een nieuwe inversieachtbaan gebouwd worden. En er waren nog andere pistes die konden bewandeld worden...

Ik vraag me wel af wat er nu allemaal gebeurd op de terreinen van Bobbejaanland? Ligt Bobbejaanland gewoon stil (waarschijnlijk wel) of zijn ze nu toch bezig met winteronderhoud, schilderwerken, ...
    Zijn er shows gepland?
    Zijn er zomernocturnes?
    Ik vrees dat het daar gewoon stil ligt, buiten de noodzakelijke klusjes die ze echt niet meer kunnen uitstellen wegens veiligheid.

Vraag me echt af hoe lang dat daar nog gaat duren zo... Ik hoop dat er rap een overnemer komt. Het maakt zelfs niet uit welke groep eigenlijk. Een andere baas = nieuwe ideeën, nieuw management etc. En in het geval van BBJ kan dat alleen maar ten goede komen.
    Je vois la vie en des biscuits.

11. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Een andere baas = nieuwe ideeën, nieuw management etc. En in het geval van BBJ kan dat alleen maar ten goede komen.
    Goede oude ideeën realiseren, kan ook geen kwaad: Temple of Fear ipv FC en de Mississippi boot die een verbinding zou kunnen maken naar de Indiana River. Parallel kan men opteren voor een joekel van een hangbrug. De hier ooit als 1-aprilgrap gelanceerde herthematisatie van de Revolution als ritje door een vulkaan zou ook mooi zijn.
    If only ...

12. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Zijn er shows gepland?
    Zijn er zomernocturnes?
    Volgens een gerucht dat ik heb opgevangen zou er een pad tussen Indiana River en Adventure Valley komen.
    Wat er ook gezegd werd en waar men in oktober tests mee gedaan heeft zijn nieuwe lampen in het station van de Revolution.
    De beste Facebookpagina van de Revolution! www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans
    Vergeet zeker ook geen bezoekje te nemen naar de website: www.revolutionfans.weebly.com

13. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door BobbejaanlandRevolutionfans Bekijk post
    Volgens een gerucht dat ik heb opgevangen zou er een pad tussen Indiana River en Adventure Valley komen.
    Wat er ook gezegd werd en waar men in oktober tests mee gedaan heeft zijn nieuwe lampen in het station van de Revolution.
    - Een nieuw pad lijkt mij toch niet echt de prioriteit... Wat is het nut daarvan? Er is toch het pad onder de Wild Water Slide even verderop?
    Of wacht... Ik zie 1 groot voordeel. Gedaan met een iet of wat deftig plekje te zoeken voor het slotspektakel met Halloween, maar een pad aanleggen voor drie avonden? Is dat niet wat te veel van het goede. Of komen er meer laatavondopeningen?

- Nieuwe lampen? Het Revolution-debacle krijgt een vervolg (weeral).

14. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

- Een nieuw pad lijkt mij toch niet echt de prioriteit... Wat is het nut daarvan? Er is toch het pad onder de Wild Water Slide even verderop?
    Of wacht... Ik zie 1 groot voordeel. Gedaan met een iet of wat deftig plekje te zoeken voor het slotspektakel met Halloween, maar een pad aanleggen voor drie avonden? Is dat niet wat te veel van het goede. Of komen er meer laatavondopeningen?

- Nieuwe lampen? Het Revolution-debacle krijgt een vervolg (weeral).
    Het is maar een gerucht dat ik heb opgevangen. Dus je moet er niet van uit gaan dat het werkelijk zo is.

De Revolution is sinds de tijd van Evolution kapot gegaan... Jammer, maar we moeten er mee leven.

Hier trouwens een foto van toen ze lampen aan het testen waren:
    https://pbs.twimg.com/media/CQuPwNlUcAAOrUy.jpg:large
    De beste Facebookpagina van de Revolution! www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans
    Vergeet zeker ook geen bezoekje te nemen naar de website: www.revolutionfans.weebly.com

15. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Een pad hoeft niet, maar zo'n touwbrug lijkt me wel wat, of de vloten die ze met de bouw van het banana bos wilde plaatsen lijken me beide wel tof om daar te hebben.

Maar ik zou verder ook wel blij zijn mochten ze gewoon weer pedalo's in het meer zetten ofzo. Spannend is het niet. Maar gewoon even gezellig rondvaren.

16. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Die brug (dat pad) heb ik nog nooit open geweten (Ligt misschien wel aan het feit dat ik nooit in het hoogseizoen ga.). En dat ding is nog eens spuuglelijk ook! Dan is een soort van hang/touw brug zoals in Plopsaland een veel mooier zicht; verbreekt de vijver niet zo. Vele leuker trouwens.

De verbinding Indiana River - Adventure Valley lijkt me nogal groot om te verbinden met eender welke brug. Pedalo's zouden een leuke aanvulling zijn en waarom dan niet met twee stations werken bijvoorbeeld. Dan is de verbinding wel realiseerbaar.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience, that's important!

17. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Die brug (dat pad) heb ik nog nooit open geweten (Ligt misschien wel aan het feit dat ik nooit in het hoogseizoen ga.). En dat ding is nog eens spuuglelijk ook! Dan is een soort van hang/touw brug zoals in Plopsaland een veel mooier zicht; verbreekt de vijver niet zo. Vele leuker trouwens.
    Die brug waar jij het over hebt is dit seizoen gewoon open en verbindt de chalet van de smurfen rechtstreeks met de Bootvaart. Het pad waar ik het over heb is het beklinkerde vaste pad onder de Wild Water Slide, waar ook de Monorail de oversteek maakt. Bovendien valt die brug nog wel mee, er zijn lelijkere dingen in Bobbejaanland. Geloof zelfs dat die vorige winter heropent is trouwens. Weet ook dat die vroeger tussen de ingang van spookhuis The Doll Factory en de Bootvaart lag. De brug is gewoon een kwartslag verplaatst.

Nee, als er een verbinding komt, komt die er waarschijnlijk in de vorm van een vaste weg, een pontonnenbrug is ook mogelijk, kijk maar naar Walibi, daar staat tijdens Halloween toch ook een grote pontonnenbrug in verbinding met de Zombie Bar? Groot nadeel is natuurlijk dat deze bruggen geen grote cappaciteit hebben en bij grote groepen fel zal wiebelen. Ik geloof dat wanneer er een brug komt, het gewoon een pad zal zijn. Vergelijkbaar met het pad dat nu onder de Wild Water Slide ligt.

18. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

... De verbinding Indiana River - Adventure Valley lijkt me nogal groot om te verbinden met eender welke brug. Pedalo's zouden een leuke aanvulling zijn ...
    360 meter lang en 100 m boven de begane grond: 1,2 miljoen €: http://www.geierlay.de/besucherzentr...gen-antworten/ Wellicht is het makkelijker en goedkoper om zo iets te construeren boven een meer. Geen bezwaar tegen pedalo's onder de brug.

19. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    360 meter lang en 100 m boven de begane grond: 1,2 miljoen €: http://www.geierlay.de/besucherzentr...gen-antworten/ Wellicht is het makkelijker en goedkoper om zo iets te construeren boven een meer. Geen bezwaar tegen pedalo's onder de brug.
    Gezien de grond (moerassig) in BJL vrees ik dat dergelijke brug veel moeilijker te construeren is. Zo'n hangbrug haalt een deel van zijn stevigheid ook net uit het feit dat ze doorhangt, en dat kunnen ze in Lichtaart nu niet echt doen. Tenzij ze brughoofden van ettelijke meters hoog maken, maar handig is dat nu ook niet. Dus de prijs zal wellicht hoger liggen én het zal moeilijker zijn om zoiets te construeren.

Nuja, die verbinding is voor mij het minst belangrijke, er zijn genoeg parken waar je een grotere afstand moet afleggen om rond een meer te geraken. Wat ik belangrijker vind is waar BJL de komende jaren naartoe wil, een familiepark met verschillende themazones en sfeer, of een familiepark dat een schim is van wat het geweest was. Als je ziet hoeveel aandacht en geld er gaat naar thematisatie van nieuwe attracties, zelfs bij kleine parken, dan moet BJL toch beseffen dat ze dringend gaan moeten investeren in het thematiseren en sfeer scheppen. Ze hebben geprobeerd met het Bananabos, maar dat was gedoemd om een flop te worden (de naam alleen al ) En nu ook met Adventure Valley, maar voor mij oogt het nog te simpel, te weinig adventure.
    Hopelijk beseffen ze dit ook en doen ze er iets aan...
    Always look at the bright side of life!

20. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Ik ben benieuwd wat ze nu dit jaar gaan doen.
    Hopelijk inderdaad meer op beleving gaan werken.
    Met het voorbijrijden dacht ik gezien te hebben dat het rad niet meer wit was.
    Ze waren het precies aan het schilderen.

21. Standaard Re: [Bobbejaanland] De toekomst van Bobbejaanland: Smurfengeur en maneschijn

Mmm, langst de ene kant denk ik dat ze meer op beleving gaan werken. Misschien is het een uitbreiding van The Forbidden Valley. Daarnaast zou het ook om een nieuwe zone kunnen zijn, gezien de kaalheid die dit strookje park (Big Bang + Reuzenrad + Monorail) kenmerkt.

Natuurlijk kan dat groen ook een grondlaag zijn om opnieuw een wit laagke aan te brengen, aal denk ik wel dat er andere attracties zijn in het park die een verfbeurt kunnen gebruiken

Bookmarks

Posting Regels