Weergeven resultaten 1 tot 17 van 17

Onderwerp: Klaag niet over de service...

1. Standaard Klaag niet over de service...

... Want er is er géén!

Graag deel ik mijn recente ervaring met Walibi Belgium.
    Begin dit jaar besloten we begin mei een driedaagse trip doorheen Frankrijk te maken. Na lang wikken en wegen besloten we een bezoek te brengen aan Parc Bagatelle, Parc De Saint Paul en Parc Astérix.

Aangezien in het Plopsa abo geen Parc Astérix korting meer inbegrepen zit, besloot ik in extremis een Golden Pass aan te schaffen via de website van Walibi.

Op 24/04 na betaling kreeg ik een onmiddellijk een mail van Walibi ter bevestiging. Hierin stond het volgende vermeld:
    Je zal een e-mail ontvangen op het opgegeven e-mailadres zodra je abonnement klaar ligt voor afhaling aan het park.

Op 25/04 heb ik volgend bericht achtergelaten op hun facebookpagina en op het e-mailadres info-wbe@walibi.com

Gisteren heb ik een Golden Pass aangekocht via jullie website ...(e-mail ontvangen).
    Volgende week brengen wij een bezoek aan Parc Astérix en zou ik graag gebruik maken van de Golden Pass. Bestaat de mogelijkheid om dit abonnement te verzenden per post, zodat ik dit ten laatste donderdag met de post ontvang?
    Hopende op een spoedige reactie, verblijf ik met vriendelijke groet
    --> Geen reactie via beide kanalen

Op 10/05 ontving ik volgende mail:

> From: frontgate.10@walibi.com
    > Onderwerp : Bestelling van uw abonnement(en) op walibi.be
    >
    > Beste klant,
    >
    > We hebben de bestelling van uw abonnement op onze site www.walibi.be goed ontvangen. Toch blijkt de foto van het abonnement op naam van .... niet geldig te zijn.
    >
    > Zou u ons een nieuwe digitale foto van Kevin kunnen sturen als antwoord op deze e-mail.
    >
    > Gelieve de volgende regels te lezen voor u de foto verstuurt:
    > - Enkel de abonnementhouder is op de foto te zien
    > - De foto is van goede kwaliteit (minimum 1000px)
    > - Het gezicht is herkenbaar
    >
    > Een twijfel of een vraag over uw abonnement in aanmaak ? Contacteer ons. Antwoord gewoon op deze e-mail en houd de gegevens hierboven goed bij, ze helpen ons om u sneller te bedienen.
    >
    > Veel plezier!
    >
    > Het Walibi Belgium team

Meer dan 2 weken later, laat Walibi weten dat er een probleem optrad tijdens opmaak van mijn abo (wetende dat ik al 2x eerder over een golden pas heb beschikt).

Reactie op deze mail gaf volgend antwoord van Walibi:

Beste,

Deze email adress is enkel voor de problemen met de abonnement.
    Voor alle inlichtingen is het beter op het email adress van onze website www.walibi.be te schrijven, of per telefoon.

Met vriendelijke groeten

Françoise
    Information Desk

Erg klantvriendelijk en professioneel opgestelde e-mail...

Klantenservice in Walibi, 1 grote klucht!!!
    Iemand van jullie al soortgelijkaardige ervaringen?

2. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Zeer raar dit voorval. Zo laat reageren op een aankoop is echt wel not done, duidelijk iemand die zijn werk niet goed deed. Blijft vreemd vinden want hun service heb ik nooit echt als slecht bevonden.

Hopelijk reageren ze alsnog, zeker gezien het park dit forum meeleest...
    Life is like a Rollercoaster...

3. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Dus de bedoeling van dit topic is om een emmer slijk over de klantenservice van Walibi te smijten. Kweet niet goed wat het constructieve hier aan zal zijn...

In grote bedrijven kunnen er dingen fout lopen. Niemand is perfect, en geen enkel bedrijf is perfect kwa werking. Om al direct de klantenservice als 1 grote klucht te noemen, zie ik eerder als een emotionele uitspatting ipv een statement.

(En heb persoonlijk wél goede ervaringen met hun klantenservice, maar goed, dat zal dan wel aan mij liggen)
    Je vois la vie en des biscuits.

4. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Hm, ik moet eerlijk zeggen Waliboy dat ik je hier ergens wel in kan vinden. Ik heb mijn Golden Pass begin dit jaar aangeschaft en eerst gebeld naar Walibi. Daar konden ze me niet veel nuttige info geven, dus belde ik maar eens naar Bellewaerde, daar wisten ze me wel alles uit te leggen, en hoe ik best bestelde. Heel vreemd dat er dergelijk verschil in kennis is tussen twee parken van dezelfde groep.
    Heb mijn abo dan besteld op de Bellewaerde site, dag erna mailde de persoon van de receptie 's morgens vroeg dat ze de aanvraag binnen gekregen hadden, nog een dag later lag abo al in de bus.
    Ik heb het hier al een paar keer gezegd op het forum, Bellewaerde levert gewoon een betere service aan de klanten, mss omdat het wat kleinschaliger is.
    Is dit met slijk gooien naar de klantendienst van Walibi? Eigenlijk niet, het is gewoon een feit dat er een wezenlijk verschil is, het ene
    park is blijkbaar beter geïnformeerd dan het ander, en dat is wel jammer.

Maar, zoals Joran zegt, meningen zijn subjectief, en het gevaar hier is dat we mss weer in een pro en contra batlle terecht komen

5. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Citaat Origineel gepost door Joran Bekijk post
    Dus de bedoeling van dit topic is om een emmer slijk over de klantenservice van Walibi te smijten. Kweet niet goed wat het constructieve hier aan zal zijn...
    Dit heeft niets met emmers slijk te maken. Walibi en de aanmaak van abo's is zolang ik een abo heb op dat park een issue, al gaat het de laatste jaren gelukkig beter. Vroeger slaagde men er nooit in abo's aan te maken op de dag zelf. De keer daarop kon je dan minstens een uur aan de servicebalie gaan aanschuiven om je abo op te halen. 9 kansen van de 10 was het dan onvindbaar en kreeg je als antwoord 'het zal wel opgestuurd zijn'. Uiteindelijk kreeg je dan zomaar een ticket om binnen te kunnen.

Als je dan om 14 uur (als het rustig is) terug naar de info ging en een andere medewerker aantrof kwam die vaak met een ander verhaal af (of kon deze wel je abo onmiddellijk vinden).

Het verbaast me dus niks dat dit weer zo slecht afgehandeld is. Ter plaatse lukt het al moeilijk, dus online en met opsturen aanvragen, is te moeilijk vrees ik voor ze in Waver .
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

6. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Ik mag daar eigenlijk niet over klagen. Vorig jaar eind oktober, tijdens één van de drukke halloweendagen, abonnement aangemaakt binnen de 5 minuten.

Standaard Re: Klaag niet over de service...

Ik heb daar ook nog nooit problemen mee ondervonden.

8. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Geen ervaring mee met de abonnementen, maar de infobalie vooraan in het park vind ik persoonlijk wel vlot gaan. Moesten er de laatste keer gereserveerde tickets gaan afhalen (met halloween) en dat ging vlot, gestructureerd en op redelijk tempo vooruit.

En nu even oftopic, maar zijn wij Vlamingen allemaal zo de snelle werkers? De goedlachse plezante man op straat. De eerste leerling uit de klas? Of beperkt dat groepje zich tot het clubke van het schoon verdiep in 't stad?
    Altijd die denigrerende opmerkingen naar de Walen, bah! Leg uw hand op uw hoofd en kijkt wie eronder staat zeggen ze hier. De dag dat je zelf geen fouten meer maakt moogde u over een ander uitspreken! En nu terug on topic.

9. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Even een update: meer dan een week later, geen nieuws meer ontvangen. Eerlijkheid gebied dat ik wel geen mails meer naar Walibi heb verzonden.

Ik vind ook niet dat ik Walibi door het slijk haal, ik geef gewoon feiten weer...

10. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Citaat Origineel gepost door ojoh Bekijk post
    Geen ervaring mee met de abonnementen, maar de infobalie vooraan in het park vind ik persoonlijk wel vlot gaan. Moesten er de laatste keer gereserveerde tickets gaan afhalen (met halloween) en dat ging vlot, gestructureerd en op redelijk tempo vooruit.

En nu even oftopic, maar zijn wij Vlamingen allemaal zo de snelle werkers? De goedlachse plezante man op straat. De eerste leerling uit de klas? Of beperkt dat groepje zich tot het clubke van het schoon verdiep in 't stad?
    Altijd die denigrerende opmerkingen naar de Walen, bah! Leg uw hand op uw hoofd en kijkt wie eronder staat zeggen ze hier. De dag dat je zelf geen fouten meer maakt moogde u over een ander uitspreken! En nu terug on topic.
    Waarom begin je hier algemeen over Walen? Niemand heeft hier algemeen iets over Walen gezegd, daar begin jij over... Wallonië bestaat uit meer dan alleen Walibi hoor.

Een ticket afhalen of een abo online bestellen en een mailconversie opstarten via mail hierover om het te laten opsturen is trouwens best wel een verschil.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

11. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Mijn slijk-reactie was eerder gericht op de mogelijkheid tot. Ik dacht gewoon dat dit niet zo constructief ging zijn omdat er bepaalde anti-walibi gerichte mensen hier wel hun plezier in zouden kunnen vinden. (maar ik heb het fout ingeschat, ik geef toe)

Als het persoonlijk overkwam, Waliboy, mijn excuses.

12. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Mja misschien heb je wel gelijk. Veralgemenen naar de Walen is iets wat hier vaak gebeurt in de winter en ni in de zomer. Dan zijn we specifieker en maken we er daar in Waver van. Mijn excuses. Al een sjans dat alle dommeriken dan geconcentreerd zitten in Walibi alleen en ni over heel het land seg.

Nu wat betreft ticket afhalen versus abonnement aanmaken, al een geluk dat de hele wachtrij voor ons ook gewoon maar moest een ticketje komen afhalen he. Want wij waren daar op nen dag dat er zeker niets meer gevraagd werd aan de klantendienst dan enkel gereserveerde ticketjes bedelen ....

Ja er is een fout gebeurd, dat had niet mogen zijn. Jammer dat het hele klantendienstteam daarop wordt afgestraft met opmerkingen als "... dat zal wel te moeilijk voor ze zijn".

13. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Mja misschien heb je wel gelijk. Veralgemenen naar de Walen is iets wat hier vaak gebeurt in de winter en ni in de zomer. Dan zijn we specifieker en maken we er daar in Waver van. Mijn excuses. Al een sjans dat alle dommeriken dan geconcentreerd zitten in Walibi alleen en ni over heel het land seg.
    Je gaat me toch eens moeten tonen waaral die veralgemeningen gebeuren volgens jou hoor? Ik heb er nog geen een tegengekomen, tot dat jij er over begon in dit topic?

(Kan dat ik er over kijk natuurlijk.)

14. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog nooit problemen heb gehad met de service in Walibi Belgium.

Ik heb mijn eerste abbo van het park gekocht in 2003, dus 12 jaar geleden en toen verliep dat allemaal zeer vlotjes. Vanaf dit jaar heb ik voor de eerste keer een Golden Pass van Walibi Belgium gekocht en zelfs daar geen probleem.

Dus over de service van Walibi Belgium valt in mijn ogen niet te klagen. Niet telefonisch, niet in het park zelf.

15. Standaard Re: Klaag niet over de service...

@Joran, lees er de winterstoponderwerpen is op na, er staat er zelfs eentje in het topic van een ander park in Walonië waar ze een ver.... glijbaantoren aan het bouwen zijn. Nu als ik het alleen ben dat het lees zal het waarschijnlijk niets zijn zeker eh, zoveel te beter dan

16. Standaard Re: Klaag niet over de service...

@Joran, lees er de winterstoponderwerpen is op na, er staat er zelfs eentje in het topic van een ander park in Walonië waar ze een ver.... glijbaantoren aan het bouwen zijn. Nu als ik het alleen ben dat het lees zal het waarschijnlijk niets zijn zeker eh, zoveel te beter dan
    Je gaat me toch eens moeten precies tonen waar er veralgemeningen over Walen staan in die topics? Ik kan het niet echt vinden denk ik...

17. Standaard Re: Klaag niet over de service...

Dan zullen ze er niet staan. Het zullen wel hersenspinsels zijn van mij!
    Zoveel te beter dus

Bookmarks

Posting Regels