Weergeven resultaten 1 tot 11 van 11

Onderwerp: [WB]"Time for change (?)"

1. Standaard [WB]"Time for change (?)"

Normaal wou ik het in één van de bestaande topics neerpennen, maar vond persoonlijk dat dit wel zelf een eigen topic verdiende. Dus ik open dit topic voornamelijk om off-topic situaties in andere topics te vermijden!

In de nieuwe aflevering van Ochtend in Pretparkland werd er een interview met Jean-Christophe Parent, CEO van Walibi Belgium, gevoerd over de nieuwe attractie van volgend seizoen en de toekomstplannen voor de volgende 10 jaar. In dit interview spreekt de directeur wel vaker van een "new age", "the new Walibi" en "masterplan" voor de volgende 10 jaar. Ook opvallend is dat hij spreekt van een verandering binnen de CDA groep. Normaal werd alles binnen het park bepaald door CDA zelf. Maar sinds 2011/2012 is dit volledig veranderd en krijgen de parken zelf de kans om het park volledig te runnen en te bepalen wat ze toevoegen of net niet. Hun plannen en ideeën voor dergelijke investeringen moeten uiteraard wel goedgekeurd worden, maar blijkbaar vertrouwt CDA het park met hun gehele masterplan welke sinds 2011/2012 is vastgesteld.

Hij zegt uitdrukkelijk dat hij zeer ambitieus is en het "nieuwe walibi", zoals hij het toekomstig tijdperk ziet volgens zijn masterplan, ieders wensen zal proberen waar te maken. Hij spreekt hier ook van "Why not the third gate? That's possible in 10 years time. Be ambitious and we are ambitious so why not?"...

Kan het dan eindelijk waar zijn? Ik moet zeggen, het valt op dat CDA bijna al hun parken volgend jaar verwend met nieuwe investeringen, en al zeker geen kleintjes! Is het dan mogelijk dat Walibi Belgium eindelijk een nieuw tijdperk zal meemaken en we echt een "nieuwe" Walibi zullen ontdekken welke vaker zal investeren in nieuwe dingen en eindelijk terug zal concurreren met de andere Belgische en niet-Belgische concurrenten?

Ik ben alvast blij dat meneer Jean-Christophe Parent CEO is van het park, want hij heeft de laatste twee jaar (ongeveer twee jaar geleden is hij pas echt General Directeur van het park geworden) niets anders dan positieve veranderingen gebracht in het park. De man heeft duidelijk de ambitie die wij al langer nodig hadden in het park!

Denken jullie dat de tijd van verandering er eindelijk is? Of vinden jullie dat dit al even duidelijk is dat het park positief aan het veranderen is? Hierbij dit topic om hierover te discussiëren!

NOTE: in dit topic mag ook gedacht worden wat het park volgens jullie zou kunnen realiseren (realistisch gezien).

Volledige interview van OiP is hier te vinden: http://www.pretparkland.be/
    Laatst aangepast door Belgiumcoasterfreak : 30-07-2015 om 13:13
    Life is like a Rollercoaster...

2. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

realistisch gezien? Opvullende thrillrides. Dat kunnen ze, na hun nieuwigheid, het meest gebruiken. In WB heb ik het gevoel van gewoon van coaster naar water attractie naar coaster te gaan...

3. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

De intentie is er in ieder geval met alle renovaties die ze de laatste jaren verrichten. Enkele thrillrides mogen er zeker bij, zoals hierboven de terechte opmerking. Maar ik hoop tevens dat ze eens een investering doen met bvb een broertje van Shambhala, of waarom blazen ze ons eens niet van de sokken zoals Hansa Park nu doet met de schitterende Kärnan? Dit is in verhouding een véél kleiner park, maar dat wel weet wat er nodig is om aantrekkelijk te blijven.
    Ze mogen trouwens het showaspect ook niet vergeten, enkele kwalitatieve shows (waarom geen voorbeeld nemen aan het niveau van de shows van Port Aventura) zullen ook aanspreken, vooral voor de niet thrillseekers (bvb ouders, grootouders,...) maar ook voor de thrillseekers die een momentje rust zoeken.

4. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

Citaat Origineel gepost door Matthieu Bekijk post
    Ze mogen trouwens het showaspect ook niet vergeten, enkele kwalitatieve shows (waarom geen voorbeeld nemen aan het niveau van de shows van Port Aventura) zullen ook aanspreken, vooral voor de niet thrillseekers (bvb ouders, grootouders,...) maar ook voor de thrillseekers die een momentje rust zoeken.
    Ik denk dat een show in walibi niet snel zal werken. Zo vond ik de show van twee jaar geleden best goed qua walibi niveau met de video mapping als achtergrond. (zie : https://www.youtube.com/watch?v=5wp2IMFu3Qk ) Het probleem daar is dat bezoekers daar amper de weg vinden naar het show theater. Voor een show moet je ook veel personeel inzetten en dat kost natuurlijk allemaal geld en dit is zeker jammer als de show nooit volzet is. Ik denk dat ze daar wijs beslist hebben show af te voeren en het geld in iets anders te stoppen.

Persoonlijk mis ik daar ook een goede flatride, die het gamma zou versterken naast de dalton terror. Waarom de inferno niet al bijvoorbeeld vervangen door het nieuwe type enterprise dat nu terug op de markt is.

5. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

Citaat Origineel gepost door wapiti Bekijk post
    Ik denk dat een show in walibi niet snel zal werken. Zo vond ik de show van twee jaar geleden best goed qua walibi niveau met de video mapping als achtergrond. (zie : https://www.youtube.com/watch?v=5wp2IMFu3Qk ) Het probleem daar is dat bezoekers daar amper de weg vinden naar het show theater. Voor een show moet je ook veel personeel inzetten en dat kost natuurlijk allemaal geld en dit is zeker jammer als de show nooit volzet is. Ik denk dat ze daar wijs beslist hebben show af te voeren en het geld in iets anders te stoppen.
    Een show moet niet per se veel kosten. Kijk maar naar BJL waar ze alle showtijden tussen 13u en 16u gepland krijgen. 3 uur artiestenkost, één enkele shop/restaurantmedewerker die de poort eventjes komt opendoen, de belichting en klankman en dat is het zowat een beetje. Over de kwaliteit van de opvoering kunnen we echter speculeren.

Daarbuiten denk ik ook eerst aan het opvullen van "gaten" in het park. Voor mij hoeven dat niet per se thrillrides te zijn. Ik zie bv. een schommelschip wel graag staan aan de CoT, een doolhof onder de steunpilaren van de Psyké Underground en Frisbee tussen de Cobra en het hoofdstation van de Music X-Press. WB profileert zich immers als family park, niet als thrillpark (zie WH).

Wanneer er een extra "gate" wordt geopend zou ik wel durven denken als een park als SnowWorld in Landgraaf. Een indoorskipiste voor tijdens de winter nog meer omzet te draaien, een hoogtouwenparcour en een bobkart elektrisch aangedreven rodelbaan voor in de zomer. Ik zou eerder in die richting durven denken dan aan een extra themapark. Of misschien een vakantiepark, dat zou ik ook nog durven denken. Op zich zou het beter passen binnen het family-concept i.t.t. de visie van WH, dat meer op tieners gericht, die minder snel een huisje zullen huren.

6. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

Citaat Origineel gepost door Jak Bekijk post
    Een show moet niet per se veel kosten. Kijk maar naar BJL waar ze alle showtijden tussen 13u en 16u gepland krijgen. 3 uur artiestenkost, één enkele shop/restaurantmedewerker die de poort eventjes komt opendoen, de belichting en klankman en dat is het zowat een beetje. Over de kwaliteit van de opvoering kunnen we echter speculeren.
    .
    Geloof je dat echt zelf dat men enkel de artiest betaald van 13u tot 16u?. Ik denk dat je zou verschieten wat er allemaal bij komt kijken. (repetities/onkosten/overnachtingen? e.d.)
    Laatst aangepast door slimmerik : 28-07-2015 om 22:50
    Jiepie-ja-hee, wij willen vliegen, jiepie-ja-ho, hoger en hoger!!

7. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

Nu te hopen dat er aan de eigen plannen mogen maken ook genoeg geld verbonden is om het waar te maken.

8. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

Een derde poort openen? Dat ze eens eerst zorgen dat hun eerste park er tiptop bijligt, waar ze al jaren met matig succes mee bezig zijn?

Het doet me wel denken aan die concepts van een Walibi indoor... Wilt Walibi het succes van Plopsa achterna proberen te gaan?
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

9. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

Ik geloof het wel dat ze sinds 2012 meer autonoom zijn. Sindsdien is het park er weer op vooruit gegaan. Ik ben er vrij zeker van dat dat ook de reden is waarom Psyké terug werkt (als CDA mocht kiezen hadden ze vast voor iets anders gekozen) en de nieuwe ride is ook uniek, net zoals vele attracties dat vroeger ook waren.

Ik heb echter moeite met geloven dat CDA nu ook met geld gaat smijten. Ze hebben dat 9 jaar lang niet gedaan, dus zie ik ook niet in waarom dat nu plots wel zal gebeuren. Anderzijds zal er wel iets moeten gebeuren, want vorig jaar was een drama qua bezoekersaantallen en de laatste weken is het ook niet bepaald stormloop op het park.

Opvulattracties heeft het park inderdaad het meest nodig, zo'n Gerstlauer vliegtuigmolen zou prachtig staan op de plaats waar de enterprise stond en wat meer naar rechts is er ook nog plaats. De Vertigosite zou ik vrijhouden voor de volgende grote nieuwe attractie, maar ik vrees dat die er niet zal komen voor 2020.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

10. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

Op zich klinkt het veelbelovend. Nu moeten de plannen uiteindelijk wel nog worden goedgekeurd door CDA zelf, dus blijf ik nog even voorzichtig sceptisch over de toekomst. Het zou echter wel mooi zijn.

Een derde park (als dat is wat hij met een "Third gate" bedoelt) hoeft er voor mij echt niet te komen. Het huidige park is al niet bepaald groot.. Tenzij hij daarmee een halloween dorp bedoelt, zoals er elk jaar in EP is..

We zullen zien wat de toekomst brengt. Dit geeft in elk geval weer wat hoop.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

11. Standaard Re: [WB]"Time for change (?)"

Klinkt inderdaad veelbelovend. Dat Walibi Belgium een eerder autonoom bestaan heeft onder CdA is de afgelopen jaren wel duidelijk geworden. Men heeft de laatste paar jaren enorm hard gewerkt aan de absolute pijnpunten die er in het park zijn. En dat waren net punten waarvoor je in het park moet werken om ze te kunnen zien. En niet op een bureautje, ergens in Parijs. Akkoord, het gebeurd vooral met vallen en opstaan, maar ik ben al enorm tevreden met de effort die men de afgelopen jaren heeft gedaan. Ja, er zijn mensen die over mijn woorden gaan struikelen en opnieuw gaan opdraven met argumenten zoals: de verf van dat gebouw bladert af, er is nog niet dit, er is nog niet dat,...maar geloof mij op mijn woord als ik zeg: vergeleken met 13 jaar geleden, toen ik 16 was en het park voor het eerst bezocht, dan is er écht een enorme weg afgelegd.

Gaan we nu meer aan attracties mogen verwachten? Uit dat interview met Jean-Christophe blijkt van wel. Maar anderzijds, zelfs onder Six Flags en StarParks was men -als we beide groepen mochten geloven - ook autonoom en mocht men zelf beslissingen nemen. En zoals hier gezegd: Die beslissingen moesten nog goedgekeurd worden door de hooggeplaatsten van de groep. En dan is het nog maar de vraag of die zin hebben om geld in die plannen van het park goed te keuren. Al denk ik ook dat men binnen het park slim genoeg is om te beseffen wat kan en niet kan. Want eerlijk gezegd: een B&M-achtbaan van welk kaliber ook, of een hyper of megacoaster van eender welke constructeur zie ik de eerste 10 jaren niet verschijnen in Walibi Belgium. Of ze moesten ons echt helemaal verbazen.

Veel zal volgens mij afhangen van 2016. Want eindelijk opent er dan na 13 jaar nog eens een nieuwe attractie. En ik denk dat de hoop op nieuwe attracties in de toekomst vooral zal afhangen naar het succes van de nieuwe Power Splash. Al denk ik wel dat de nieuwe attractie de bezoekers naar het park zal lokken of opnieuw zal lokken. Veel vrienden van mij haken af als er plannen zijn om naar Walibi Belgium te gaan. Ik ben er wel van overtuigd dat de Power Splash van volgend jaar bepaald clienteel terug naar Waver zal lokken. Hoe de beleving zal zijn weet ik niet, maar de statistieken zijn op dat vlak wel spectaculair: 45 meter hoog, 3 lanceringen en 100 km/u!

Ik ben alvast benieuwd naar de verdere toekomst van Walibi Belgium en ik hoop voor hen op het beste!

Bookmarks

Posting Regels