Weergeven resultaten 1 tot 11 van 11

Onderwerp: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

1. Standaard [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

Vanaf morgen is er in Walibi Belgium een nieuw boek te koop over de geschiedenis van het park, in de vorm van de memoires van Dominique Fallon. Ik haal er eerst even het persbericht bij:

Citaat Origineel gepost door Walibi Belgium
    WALIBI BELGIUM: VEERTIG JAAR GESCHIEDENIS IN N BOEK

Waver, 27 augstus 2015 – Als naaste medewerker van Eddy Mees, de geestelijke vader van het park Walibi, heeft Dominique Fallon veertig jaar aan de zijde van de beroemdste kangoeroe van Belgi doorgebracht. Vol ontroering kijkt hij terug op deze jaren van creativiteit, waanzinnige projecten, intense vreugde en momenten van twijfel. In “Walibi: wanneer een kangoeroe een pretpark op z’n kop zet” schrijft Frdric Seront de gekste herinneringen van Dominique Fallon neer. De verschijning van dit boek sluit de feestelijkheden van de 40ste verjaardag van Walibi Belgium.

Niemand had het kunnen voorspellen
    Kan je eigenlijk van een professionele loopbaan spreken, van hard werk, ondernemingsgeest enz. als je je volledig hebt toegelegd op vermaak – van het publiek weliswaar – en je hele carrire in het teken heeft gestaan van het plezier van groot en klein?

Toch, zegt hij: “had niemand kunnen voorspellen dat ik in de toeristische sector zou terechtkomen. Nooit zal ik die eerste openingsdag vergeten, op 26 juli 1975, toen we vol spanning onze eerste 600 bezoekers opwachtten om hen te verwelkomen aan de ingang van het park.

Veertig jaar lang diezelfde rilling
    Vier decennia later, aan de vooravond van mijn officile afscheid, ben ik nog eens om tien uur ’s morgens aan diezelfde ingang gaan staan, op het moment dat de deuren open gingen. Deze keer zag ik 10.000 bezoekers binnenstappen, stuk voor stuk opgetogen over de dag die hen te wachten stond. Na al die jaren geven die glimlachende gezichten me nog steeds evenveel voldoening. Ik voel nog altijd diezelfde rilling.”

Walibi was op de eerste plaats een wilde gok waarin niemand geloofde, het project van een familie – die van zijn oprichter Eddy Mees – en al gauw van iedereen die op de een of andere manier heeft bijgedragen aan het succes. Het park onderging talloze gedaantewisselingen, overnames en structurele hervormingen. Het veranderde van naam, van look en van logo zonder echter ooit zijn DNA te verloochenen. Of zoals Dominique Fallon het pleegt uit te drukken in zijn mooie lijfspreuk: “Walibi, door dik en dun!”.

“Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op z’n kop zet” verschijnt bij de uitgeverij Clepsydre en is te koop vanaf donderdag 28/08 in de Walibi Belgium verkooppunten aan 15€.

We hebben ondertussen de kans gekregen om het boek te lezen en Walibi overdrijft echt niet in het persbericht. Het boek is zeer anekdotisch en brengt een mooi overzicht van de geschiedenis, van het park en de groep, vanuit het oogpunt van Dominique Fallon.

Het gaat nergens super diep op in, maar verklaart op veel plaatsen wel waarom Walibi bepaalde keuzes heeft (moeten) maken, zowel vroeger als in recentere jaren. Het is behoorlijk bescheiden uitgegeven (verwacht geen jubileumboek la "Zijn we d'r al"), maar wat het boek te kort heeft aan layout maakt het meer dan goed aan content. Het leest als een trein en 15 euro is zeker een correcte prijs, alleen al voor de vele hilarische weetjes
    Laatst aangepast door tovan : 27-08-2015 om 10:05
    | Heb jij je abonnement voor 2017 al? -> Brakesection Magazine by Pretparken.be - Nederlandstalig tijdschrift voor pretparkliefhebbers |

2. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

Klinkt wel interessant, misschien iets voor de winter door te komen. Hoe dik is het boek?
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

3. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Klinkt wel interessant, misschien iets voor de winter door te komen. Hoe dik is het boek?
    Niet dik genoeg om er je open haard een hele winter op te laten branden

Neen, dit ziet er inderdaad wel een mooi boek uit. Toch ook eens gaan kijken om het niet aan te schaffen...
    Laatst aangepast door Michielsken : 28-08-2015 om 06:28
    Always look at the bright side of life!

4. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

180 pagina's dik heb ik gehoord.

5. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

Citaat Origineel gepost door Michielsken Bekijk post
    Niet dik genoeg om er je open haard een hele winter op te laten branden

Neen, dit ziet er inderdaad wel een mooi boek uit. Toch ook eens gaan kijken om het niet aan te schaffen...
    Lol, zo bedoelde ik het ook weer niet . Iets verkeerd verwoord.

6. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

Citaat Origineel gepost door Xarbero Bekijk post
    180 pagina's dik heb ik gehoord.
    Net even nagekeken, het zijn er 175 om precies te zijn
    | Heb jij je abonnement voor 2017 al? -> Brakesection Magazine by Pretparken.be - Nederlandstalig tijdschrift voor pretparkliefhebbers |

7. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

blah close enough XD

8. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

Het boek is nog niet te verkrijgen in Walibi.

9. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

Vandaag zowel in de Walibishop als aan de info gaan navragen hoe aan dit boek te geraken valt. Antwoord was dat het boek zou niet uitgebracht worden... Toch maar rare gang van zaken.

10. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

das idd vree raar... kzou het toch zelf ook wel willen kopen...

11. Standaard Re: [WB] Walibi, wanneer een kangoeroe een pretpark op zn kop zet

Toen ik geweest was kreeg ik het antwoord dat er een fout zou zijn bij het scannen van het boek en dat ze het daarom uit de rekken hebben gehaald...

Bookmarks

Posting Regels