Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 21 tot 40 van 61

Onderwerp: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    De heropleving van MPG zou ik toch ook wat willen nuanceren. Blijkbaar trekt het park inderdaad meer volk, maar de algemene staat van dat park al eens bekeken? Het wordt daar met het jaar triestig en hoe Mystery River er nu bijligt kan écht niet meer hoor.
    En dat is dus de schuld van de groep, µWouter wil al jaren Mysery River, Ice Age en Alien Encounter opknappen, maar kreeg er de fondsen niet voor. Nu nog afwachten wat de nieuwe directeur er mee wil doen.

Citaat Origineel gepost door jefke88 Bekijk post
    Nu zijn bezoekersaantallen en omzetcijfers het belangrijkste uiteindelijk maar een heropleving klinkt wat te positief. Uiteindelijk vond ik die Immersive Tunnel nog slechter dan die in BJL. Kan me wel inbeelden dat de Duitsers iets beter gewoon zijn.
    Goh slechter, ik vind het thema persoonlijk aantrekkelijker, maar in BBJland mooier, de beleving van de simulator vind ik dan weer beter in Mpg, de bewegingen voelen net iets echter aan, maar al bij al stellen ze me beide teleur.

2. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Ik heb die brief over de wederopleving van MPG gemist denk ik .
    @Bobby: ik vind Merlin allesbehalve geweldig. Ze pakken uit met mooie coasters, maar écht de moeite zijn die banen uiteindelijk bijna nooit, en ze hebben net zomin als PR oog voor de geschiedenis van de parken, laat staan respect.

De enige parkengroep waar ik al meer dan één park van heb bezocht en erg positief over ben is Parks & Resorts Scandinavia, die er wel in slagen hun parken gevarieerd te houden door niet overal knip- en plakwerk uit te voeren.
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

3. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    Ik heb die brief over de wederopleving van MPG gemist denk ik .
    Het park was vrij letterlijk failliet.. Bij de overname waren er dusdanig weinig bezoekers dat er eigenlijk maar 1 oplossing was: Strippen en de attracties naar andere parken verhuizen. Toch is de gok genomen om juist te gaan investeren. Dat dit niet de investeringen zijn die we van A-Parken gewend zijn, lijkt me nogal logisch: er zit immers en gigantisch risico aan. Het niet opknappen van de Rapid River ligt heus niet enkel aan de groep. Het park moet ook naarmate presteren en hoe je het went of keert: je kunt de attractie niet als nieuw verkopen en de update die Wouter voor ogen had was gewoonweg niet realistisch.. daarnaast heb ik er een beetje mijn twijfels over of er al duidelijke plannen waren, want de uitleg van wat men ermee wilde doen werd per jaar veranderd. In elk geval weet ik vrij zeker dat er bakken van protest zouden zijn gekomen als de plannen van Wouter in een of andere manier uitgevoerd zouden worden. De baan zou immers vrijwel volledig outdoor worden.

Wanda lijkt me dan weer net zo'n groep als Six Flags: De boel opkopen, flink investeren, parken laten wegrotten en dan Europa weer verlaten. De investeringen juich ik toe, maar over alle andere zaken moeten ze zich nog bewijzen.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

4. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    De enige parkengroep waar ik al meer dan één park van heb bezocht en erg positief over ben is Parks & Resorts Scandinavia, die er wel in slagen hun parken gevarieerd te houden door niet overal knip- en plakwerk uit te voeren.
    Eerlijk gezegd: ik heb die Zweedse groep even moeten googelen voor m'n Euro viel. Ik veronderstel dat je er wat kan mee uitsparen als je een combi van Skara, Gröna en Kolmarden doet. Hopelijk herinner ik mij die groep nog binnen hier en enkele jaren.
    Enig chauvinisme is me vreemd: hoe kan ik fier zijn op prestaties van een ander met wie ik toevallig dezelfde nationaliteit deel? Maar de Plopsa-groep beschouw ik toch ook als een succes, zeker als je de verpauperde toestand van wijlen de Meli en Télécoo beschouwt. En HP is ondertussen ook al meer dan een occasionele stop tussen EP en PhL.

5. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Kan er iemand Spaans? http://www.parqueplaza.net/2015/09/l...un-se.html?m=1
    Blijkbaar is er een bod gedaan tussen 2 en 2,5 miljard Euro...
    582 Coasters (109 in Deutschland) Personal World Class Favorites: Formula Rossa / TTD / The Voyage / Millennium Force / Helix / Taron

6. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Geen Spaans, maar met google translate kom je toch al wat verder: Blijkbaar heeft Arle (de Engelse investeringsmaatschappij die eigenaar is van PR) Morgan Stanley aangesteld om een koper te vinden. Verder zou Wanda samen met Fosun inderdaad een bod gedaan hebben tussen 2 en 2,5 miljard.

Wanda hun overdekt zwembadproject in Europa is trouwens stopgezet door overheid staat ook in artikel. Verder staat er ook in dat ze een optie hebben om Parque Warner te kopen.

Verder dat PR destijds voor 1 miljard gekocht is en de groep 1,46 miljard schulden heeft.

7. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Even nog een interessant artikel hier posten i.v.m. de verkoop van Parques Reunidos.

The rumor ran on this matter, and well it seems to become a reality, the Spanish group Fate Reunidos owner of parks Bobbejaanland and Movie Park Germany is good and good to sell, on October 16th 4 investment funds have to put down their takeover bid.

No Chinese fund has the horizon but two English funds,Advent and Apax and two American funds, Carlyle and KSL capital

Advent are already had from 2004 till 2007 to possess Parque Reunidos.

The objective is to buckle the transaction before the elections legislative of December 20th.

Which future for the amusement parks which are properties of the group, it can frighten but let us hope that it is beneficial for our beloved parks and that the investments rain down on these.

Without having of the redundancy it would be it’s a pity

bron:
    https://parkfanexplorernews.wordpres...nidos-to-sell/
    De beste Facebookpagina van de Revolution! www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans
    Vergeet zeker ook geen bezoekje te nemen naar de website: www.revolutionfans.weebly.com

8. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Parques Reunidos zal wellicht dus gewoon van de ene investeringsmaatschappij naar de andere gaan.

9. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

En dat wil meestal niet veel goed zeggen, want investeringsmaatschappijen zijn vooral uit op winst op de korte termijn

10. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door joachim1107 Bekijk post
    En dat wil meestal niet veel goed zeggen, want investeringsmaatschappijen zijn vooral uit op winst op de korte termijn
    De projecten waar de Wanda Group nu mee bezig is, die zijn echt wel pakken beter dan BJL ze. Dus laat ze maar komen, slechter kan het toch al niet meer worden.
    170 Europese nieuwe credits in 2015! Coaster-count maal 3. Europese Bobslee bingo.

11. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    De projecten waar de Wanda Group nu mee bezig is, die zijn echt wel pakken beter dan BJL ze. Dus laat ze maar komen, slechter kan het toch al niet meer worden.
    Maar in het bericht dat BobbejaanlandRevolutionfans plaatste zie ik toch niet meer veel staan van de Wanda Group.

Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Hanskuh Bekijk post
    Maar in het bericht dat BobbejaanlandRevolutionfans plaatste zie ik toch niet meer veel staan van de Wanda Group.
    No Chinese fund has the horizon but two English funds,Advent and Apax and two American funds, Carlyle and KSL capital

Letterlijk betekend dit dat de Chinezen al uit de running zijn, lijkt me.

13. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Hmm, spijtig. Hopelijk zijn die andere groepen dan wel goed.
    170 Europese nieuwe credits in 2015! Coaster-count maal 3. Europese Bobslee bingo.

14. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Jonathan Bekijk post
    Hmm, spijtig. Hopelijk zijn die andere groepen dan wel goed.
    Daar vrees ik voor. Arle Capital bv. maakte deel uit van Candover. Candover heeft in 2007 Parques Reunidos overgekocht. Arle Capital is door Candover afgestoten omdat ze verliezen leden door de crisis. Vervolgens heeft Arle Capital een bod gedaan in 2010 om Parques Reunidos terug te kopen, maar hun bod was telkens te laag. Dit is gewoon een steekspel van geld, waar eigenlijk geen enkele partij beter van wordt buiten een paar rijke mensen die hun Dollartjes of Euro`s de hoogte in willen zien gaan. Wat er met de parken daarna gebeurd interesseert dit soort volk geen moer...
    Arle heeft hier nu niks mee te maken, maar ik denk niet dat die andere maatschappijen beter zullen zijn. KSL capital is bv. actief in de gezondsheidssector... En ja Candover kijkt nu toch wel aan tegen een verkoop met forse winst, voor eigenlijk wat gebakken lucht. Want echt veel is er niet in de parken gebeurd uiteindelijk...
    582 Coasters (109 in Deutschland) Personal World Class Favorites: Formula Rossa / TTD / The Voyage / Millennium Force / Helix / Taron

15. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Eén dag na een weinig zeggend artikel op Looopings over drie kandidaat-overnemers, stel ik het volgende vast:
    De websites van BJL, Mira, MPG, Aquopolis, Bø, Tusenfryd en Bonbonland liggen GELIJKTIJDIG plat.
    De websites van Slagharen, PdA, PWM en de Engelse zoo's / waterparken werken wel.
    Toeval of is er iets op til?

16. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Ik kan 1 ding zeggen: laat ons hopen dat eender wie behalve PDR ooit nog een seconde aan het roer staat in Lichtaart, of eender waar zelfs ...
    CDA Parcs: Betaal nu meer voor minder!

17. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Kan natuurlijk zo zijn dat de websites van de genoemde parken allen op dezelfde server draaien. Als de server er dan uit knalt, tsja, dan liggen dus ook die parken eruit.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

18. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Als PR verkocht wordt, gok ik dat dat wil zeggen dat PR blijft bestaan. PR is een serieus aantal jaar geleden al eens verkocht geweest kan ik me herinneren, aan een keten dat iets met pampers te maken had. Toen is er ook niks veranderd.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

19. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

De virtuele 'panne' in Lichtaart en andere PR-parken is voorbij. Het betrof een collectieve update. Van sommige parken kan je nu ook de kalender 2016 nagaan (zie zeer interess ... nou ja, zie ander recent geopend topic). Opvallend wat BJL 2016 betreft: de volledige eerste twee weken van mei geopend (Meivakantie in NL en Pinkstermaandag) en tot nu toe geen afgehuurde data weergegeven. Door de vroege Pasen en Herfstvakantie in BE tot 6 nov. is het park - denk ik - meer dagen geopend dan in 2015.
    En meer on-topic, ik denk ook dat er door de overname op korte termijn weinig zal veranderen. Eerlijk gezegd, daar rouw ik niet om met enkele buitenlandse trips in de zomer van 2016 in het achterhoofd.

20. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Met mij werkt de website van bobbejaanland toch nog steeds niet hoor.

Bookmarks

Posting Regels