Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 41 tot 60 van 61

Onderwerp: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

1. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Nee, ze liggen er weer uit, het moet rond 09:00 zijn dat ze (even) wel terug online waren. Soit, ik ga er niet te veel over doorbomen, wellicht gaat het om een gemeenschappelijke update in fases. Op zich niet slecht dat ze in deze kalme periode de websites onderhouden. Logisch ook dat Slagharen - dat wel nog geopend blijft in 2015 - niet bij de update betrokken is.

De BJL-hoofdpagina toonde iets als "Tot volgend jaar" en daarnaast enkel stats: hoeveel ijsjes verkocht, hoeveel keer overkop (personen of karretjes of wat dan ook).

2. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    hoeveel keer overkop
    Voorlopig spreken we enkel van een overname...

3. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Haha

Bij mij werkt de website terug
    170 Europese nieuwe credits in 2015! Coaster-count maal 3. Europese Bobslee bingo.

4. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Matthieu Bekijk post
    Voorlopig spreken we enkel van een overname...
    De beste pretparkgrap van de maand, proficiat!

5. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

De beste pretparkgrap van de maand, proficiat!
    Als ik u een plezier kan doen...

6. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

De Britse groep Arle Capital die Parques Reunidos in handen heeft, waarschuwt dat de Spaanse investeringsgroep dreigt failliet te gaan, als een deal rond de overname niet snel beklonken wordt. Dit nieuws is te lezen in de Spaanse kranten. Als de deal niet snel rond geraakt dreigt Arle Capital de Spaanse groep op de beurs te gooien, om op die manier veel geld van Parques Reunidos in handen te krijgen.

Parques Reunidos, (die parken bezit als Bobbbejaanland, Slagharen en Movie Park), heeft bij ons niet zo een goede naam. Ze probeerde vooral zoveel mogelijk te besparen bij de parken om het geld daarna te gebruiken om nieuwe parken te kunnen overkopen. Nu staat de groep op het randje van een faillissement en is een snelle overname noodzakelijk voor de toekomst van de parken te kunnen garanderen.

In oktober waren er nog een heleboel kandidaten om de Spaanse groep over te kopen. Onder andere de rijkste man van Azië wou voor 2,5 miljard euro Parques Reunidos overkopen, maar ondertussen hebben ze zich terug getrokken uit de onderhandelingen en blijven er nog 3 mogelijke kandidaten over. De drie mogelijke kandidaten zijn: Lone Star Funds (Amerika), The Carlyle Group (Amerika) en Apax Partners (Engeland). Het zou vooral die laatste zijn die grote kans maakt om de parken in haar bezit te krijgen.

The Carlyle Group en Lone Star Funds hebben nog maar recentelijk enorme grote investeringen gedaan en zijn beide meer gericht naar andere sectoren. Apax Partners heeft daarentegen wel meer ervaring in de vrijetijdsindustrie. Apax Partners is al van in het begin, (wanneer er geruchten waren dat Arle Capital Parques Reunidos zou verkopen), bezig met een strategie te ontwikkelen om de verkoop naar hun toe te trekken. Sommige bronnen beweren dat sinds de groep officieel te koop staat, Apax nog meer honger heeft gekregen om Parques Reunidos over te kopen om zo de mislukte pogingen van het verleden recht te trekken.

Apax heeft al sinds 1999 banden met Parques Reunidos en kon het bedrijf in 2007 net niet overkopen toen ze nipt tweede werden bij de kandidaat overnemers. Onder de leiding van Arle Capital, breide Parques Reunidos hun parken uit waardoor de huidige prijs op ongeveer 2 miljard euro wordt geschat.

Parques Reunidos bezit en beheert 54 recreatieparken (attractieparken, dierentuinen en waterparken) in Europa en de Verenigde Staten. Onder andere Bobbejaanland (BE), Slagharen (NL), Movie Park Germany (DE), BonBon-Land (DK), Mirabilandia (IT), TusenFryd (NO), Parque Warner Madrid (ES) en Parque de Atracciones de Madrid (ES) heeft de groep in haar handen. Ook Amerikaanse parken zoals Lake Compounce en Kennywood heeft Parques Reunidos in haar bezit.

bron: themeparkfreaks

7. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Hmm.. een beursgang betekent doorgaans nog meer winstbejag.. Meestal geen goede ontwikkeling. Toch zijn er parken die er redelijk goed onder draaien, omdat je nu eenmaal veel bezoekers nodig hebt om winst te maken.. de vraag is of de aandeelhouders dat snappen
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

8. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Idd, een beurs gang lijkt me ook alles behalve goed te zijn. Ik hoop gewoon echt dat Bobbejaanland nu eindelijk nog eens geluk krijgt..
    170 Europese nieuwe credits in 2015! Coaster-count maal 3. Europese Bobslee bingo.

9. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Het hoeft niet altijd Looopings te zijn, Reuters voor de verandering:
    http://www.reuters.com/article/parqu...1443O420151215

Interessant detail: men wil de overname voor de Spaanse verkiezingen beklonken hebben. Is deze gedachtekronkel te ver gezocht: Aquopolis Dorada bevindt zich in de 'electoraal opstandige regio' Catalonië?

10. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Waarom splitsen ze dat bedrijf niet gewoon op en verkopen ze de parken apart? Valt er daarmee niet meer uit te halen?
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience, that's important!

11. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Talocan Bekijk post
    Waarom splitsen ze dat bedrijf niet gewoon op en verkopen ze de parken apart? Valt er daarmee niet meer uit te halen?
    Een splitsing zou best kunnen, als ik het Reuters-artikel correct interpreteer. Het betreft wel een simpele twee-deling: Europese parken in één korf en de overige (Amerikaanse en Midden-Oosten) in de andere.

Maar voor de gewone klant denk ik dat er eerstkomende jaren weinig gaat veranderen. Het gaat volgens mij niet - zoals de doemdenkers van themeparkfreaks berichten - om een echt faillissement maar om een verkoop-truk om de zaak sneller af te handelen. Het bestuur van PR kan na de overname zelfs aanblijven, alleen zijn er na de overname andere aandeelhouders. Die hebben meer verstand van financieel investeren dan van een groep pretparken in de praktijk runnen. Of er parken moeten sluiten of individueel te koop komen, daar twijfel ik over. Al snap ik A NEW HOPE bij diegene die nog BJL onder Schoepen of MPG als WB Movie World hebben bezocht. Helaas was ik toen noch niet besmet met het pretpark-virus, al kan ik me probleemloos voorstellen dat het toen mooier/beter/toonaangevender was in de genoemde parken.

12. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Ik heb die link is even snel doorgelezen, maar mij lijkt het toch niet zo positief dat PR zware schulden heeft en dat AC PR zo snel mogelijk wilt verkopen voor die deadline van de verkiezingen, dan lijken ze voor de snelste oplossing te gaan, ipv de beste..

Ik zou ook graag willen dat alles zeer positief is, maar ik vrees dat dit gewoon niet het geval is. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de vele groffe besparingen die BBJ heeft moeten ondergaan de afgelopen jaren.. Dan denk ik maar aan sledgehammer die maar om het kwartier draait en de besparingen op personeel, onderhoud en de kuisploeg,... Dat zijn besparingen waarmee je aan de kwaliteit van het park raakt en die voer je niet zomaar door, dat doe je alleen maar wanneer het echt niet goed gaat. (Alle dat hoop ik toch voor BBJ, anders zou het wel heel dom beleid zijn).

Hoe dan ook, het park zit nu wel in vrij slechte handen, dus dat de nieuwe eigenaars slechter zijn dan PR, lijkt me bijna onmogelijk.

13. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Maar gaat dit wel enige invloed hebben op de parken? Het is PR dat verkocht wordt, niet de parken zelf. PR is een aantal jaar geleden al eens verkocht geweest en dat had gewoon niks invloed op de parken zelf. Het blijft PR en dus Spanjaarden.
    CoasterCounter: 655 achtbanen in 161 pretparken

14. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

De nieuwe eigenaar van PR kan een ander beleid voeren en bijvoorbeeld parken terug verkopen en met die winsten de overblijvende parken terug op het goede pat brengen. Een beetje zoals CDA nu aan het doen is. AC heeft PR zoveel mogelijk parken laten opkopen, misschien verhinderd de nieuwe groep dat wel.

Maar het is sowieso nog te vroeg om te zeggen wat dit concreet voor de parken gaat betekenen, simpel weg omdat er nog geen overnemer bekend is. Maar het lijkt me wel duidelijk dat er snel een overnemen gevonden moet worden, voor het allemaal nog erger wordt.

15. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

http://www.preferente.com/noticias-t...la-257298.html
    Uitstel van dringende verkoop tot na Kerstmis volgens dit artikel. Als ik het goed begrijp, is de oorzaak: te groot verschil tussen vraagprijs en geboden prijs.

16. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

http://www.preferente.com/noticias-t...la-257298.html
    Uitstel van dringende verkoop tot na Kerstmis volgens dit artikel. Als ik het goed begrijp, is de oorzaak: te groot verschil tussen vraagprijs en geboden prijs.
    Volgens een artikel dat ik ergens las, had Apax Partners ondertussen 1,2 miljard euro geboden. Dit was ruim onder het eerste bedrag van 2,5 miljard dat de chinezen wouden op tafel leggen. Ik snap wel dat ze de verkoop alsnog uitstellen.

17. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160228_02153647

Wanda heeft duidelijk andere plannen gekregen: zelf pretparken bouwen in Europa

18. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door joachim1107 Bekijk post
    http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160228_02153647

Wanda heeft duidelijk andere plannen gekregen: zelf pretparken bouwen in Europa
    Zal nog spannend worden daar in de buurt van Parijs...

19. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Parque Reunidos krijgt dan toch geen nieuwe eigenaar. Volgens Looopings trekken ze naar de beurs.

"Er wordt voor 525 miljoen euro aan aandelen uitgegeven. Daarmee wil Parques Reundios de totale schuldenlast verminderen en de financiële flexibiliteit verhogen."

http://www.looopings.nl/weblog/5237/...-de-beurs.html

Bij deze is het laatste stukje hoop voor Bobbejaanland nu helemaal verdwenen...

Alleen Wouter Dekkers kan het park nog redden.
    It doesn't need to go faster, higher and longer. The total experience, that's important!

20. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Schuldenlast verminderen, en ondertussen de aandeelhouders winst beloven... Op het einde van het boekjaar gaat de grootste winst richting aandeelhouders en is er geen geld meer om te investeren in park zelf. Gekend scenario : aandeelhouders met geen enkel kennis van het bedrijf, investeren enkel in zichzelf met winstoogmerk, niet in het bedrijf!

Bookmarks

Posting Regels