Pagina 1 van 4 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 63

Onderwerp: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

1. Standaard Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Gelezen op de kwaliteitsnieuwssite Looopings.nl

Attractiepark Slagharen en Bobbejaanland komen mogelijk in Chinese handen. De Chinese multinational Wanda Group is van plan om de parkengroep Parques Reunidos over te nemen, eigenaar van vele tientallen Europese attractieparken.

Daarvoor zouden de Chinezen tussen de 2 en 2,5 miljard neertellen, melden buitenlandse media. Naast Slagharen en Bobbejaanland bezit de groep ook onder meer Movie Park (Duitsland), Mirabilandia (Italië), Parque Warner (Spanje), Tusenfryd (Noorwegen) en BonBon-Land (Denemarken). Het hoofdkantoor staat in Madrid.

De Wanda Group stak eerder geld in reisorganisatie Thomas Cook, voetbalclub Atlético Madrid en Club Med, een uitbater van luxeresorts. Aan het hoofd staat Wang Jianlin, de rijkste man van Azië. Enkele dagen geleden opende Wanda in Zuidoost-China een nieuw themapark met drie grote rollercoasters, een theater, een enorm winkelcentrum en meerdere hotels. De bouw van het resort kostte 2,2 miljard euro.

Nu is Parques Reunidos nog onderdeel van de Britse investeringsmaatschappij Arle Capital. Een woordvoerder van Arle wil geen commentaar geven. Bij Parques Reundios werken zo'n negenduizend mensen. De verkoop van de parkengroep hing al langer in de lucht.

(http://www.looopings.nl/weblog/4452/...overnemen.html)

De bron is zeker en vast discutabel, vandaar dat ik dit ook eerder zie als een mogelijkheidsdiscussie. Wat zouden jullie daar van vinden?
    Persoonlijk: Laat ze maar komen! Lijkt me alleen maar goed nieuws te zijn eigenlijk. Nieuw geld, nieuwe investeringen...
    Je vois la vie en des biscuits.

2. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Het zou dan wel Parques Reunidos blijven, maar slechter als nu kan het niet worden. Aan het tempo dat ze in China uitbreiden kan dit goed nieuws worden, al is daar de laatste weken ook de financiële crisis toegeslagen.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

3. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Hm, als je de huidige projecten van de Wanda groep zowat bekijkt... Veel slechter dan nu kan het idd absoluut niet worden, integendeel

4. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Die groep ziet het duidelijk groots, met enkele projecten in China die hier zeker niet zouden misstaan. Maar ik zou niet te snel juichen... tenslotte kunnen we onmogelijk inschatten hoe ze zouden omgaan met bestaande parken, of hoe goed hun onderhoud is... Er zijn ook andere parkengroepen in China die een leuk park neerzetten en er vervolgens nooit meer naar omkijken, niet op gebied van attracties en niet op gebied van onderhoud (Fantawild).

Ik ken de reputatie van de groep niet op vlak van Operations (kan ook moeilijk, er is nog maar één park van hen open dacht ik?), maar dat kan als ik de reports lees al wel eens tegenvallen daar. Hopelijk geen gewoonte die ze dan naar hier zouden meenemen.

Maar alles is beter dan PR. Laat maar komen, zelfs als ze de parken slopen en van 0 opnieuw beginnen zal ik er geen traan om laten (behalve bij Parque Warner dan, maar dat is geen eigendom van PR, dus dat zie ik nog wel goedkomen).
    Nieuw in de gids: Paultons Park!

5. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Chinezen? Ach waarom niet, alleen zal de ziel van Bobbejaanland nu echt wel verdwenen zijn als de Chinezen hier zijn, al was die misschien al weg met de Spanjaarden.

6. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

De titel van deze topic vind ik een beetje over powered... In het artikel staat "mogelijk in Chinese handen". Dat betekend dus dat het nog niet zeker is en alles nog kan draaien en keren.

Als het overgenomen ga worden ga het volgens mij ook niet veel goeds betekenen voor Bobbejaanland. Volgens mijn vermoeden ga de onderhoud er dan nog verder op achteruit.
    De beste Facebookpagina van de Revolution! www.facebook.com/BobbejaanlandRevolutionfans
    Vergeet zeker ook geen bezoekje te nemen naar de website: www.revolutionfans.weebly.com

7. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

De groep heeft zo veel schulden, en door een slecht beleid hebben de meeste parken een slechte reputatie. Chinezen en onderhoud .... stel ik toch ook vragen bij. In het beste geval houden ze dan de winstgevende parken en gaan ze daar in investeren en gaan ze op hun beurt de slechtere parken uit de groep verkopen. Slechter kan niet maar beter zal het volgens mij met chinezen niet worden. Volgens mij proberen ze te lopen vooradat ze kunnen stappen.

8. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Ignace Bekijk post
    (behalve bij Parque Warner dan, maar dat is geen eigendom van PR, dus dat zie ik nog wel goedkomen).
    Ik dacht dat PR 50% eigenaar was van Parque Warner en uiteindelijk alles beslist voor het park (heel slechte beslissingen zoals we van PR meer zien) en de groep neemt die naam maar al te graag op tussen de namen in de groep.
    Een groep als dit zou hoogst waarschijnlijk wel bereid zijn om het park voor de volle 100% te bezitten denk ik en iets meer geld op tafel leggen...en zeg nu zelf...hoe Parque Warner nu bezig is, is ook niet super.
    Dat park is en blijft het resultaat van Six Flags European parks en is net als Walibi Belgium blijven steken.
    Kleverige camera's in 2012! http://www.youtube.com/watch?v=aOzmiiqkjPA

9. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Aan iedereen die het Spaanse beleid weg wil (elke pretparkliefhebber, dus): als de overname zou doorgaan, zal de parkgroep even Chinees zijn als dat ze momenteel ... Brits is, en zijn de Spanjolen mogelijk nog steeds van de partij. Bij deze mijn oproep: als iemand mij de huidige - voor mij schimmige - constructie kan verduidelijken: graag.
    Als abo-melker heb ik gemerkt dat meerdere PR-parken (ook Slagharen, MPG) al een tijdje abo's aanbieden voor volgend seizoen. Telkens zijn er abo-versies bij die als voordelenpakket gratis bezoeken aan andere parken uit de groep vermelden. Ik mag hopen dat dit (nog minstens één jaar) niet wijzigt, al heb ik m'n nieuwe BJL-abo's nog niet besteld. Even Peggy mailen voor de alom gekende communicatieve opheldering?
    @Ignace: Mirabilandia mag er toch ook wezen? Ik ken het Adriatische park niet van voor het PR-tijdperk, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat het me toen meer zou hebben bekoord zonder de 'I-speed' en de (haperende) 'DiVertical'.

10. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Mirabilandia is een toppark, PR of niet.
    Theme Park World - #7 Highest rated theme park blog in eastern Turkmenistan
    Phadd-F's coaster counter: 423 coasters [359 staal - 64 hout] in 99 parken

11. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Ik ben eerlijk gezegd niet verbaasd van dit gerucht. Wanda is zo een grote en kapitaalkrachtige groep, en begint zich de laatste jaren meer en meer op de amusements-industrie te richten. Ik heb Wanda Movie Park in Wuhan laatst nog bezocht als bezoeker, en dat is toch echt een gigantisch knap gebouw met 6 mooie attracties dat in in elke grote westerse stad een topper zou zijn. Datzelfde park heb ik ook al voor het werk bezocht gezien 1 van die 6 attracties van ETF is, maar daar ga ik hier niet te veel over uitweiden.
    Waar je bij Wanda het gevoel hebt dat ze een enorme uitbreidingsdrang hebben en héél veel investeren om toch maar overal het mooiste en het beste te hebben, is dat bij PR net het omgekeerde: Parken zo goedkoop mogelijk opkopen en zeer beperkte investeringen doen om maximaal rendement op korte termijn uit de parken te halen. Uiteindelijk staat er natuurlijk altijd één ding voorop... winst maken! Maar gevoelsmatig zou ik niet weigerachtig staan tegenover een overname door Wanda
    Ik ben enkel verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat U begrijpt

12. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door Earlyspencer Bekijk post
    @Ignace: Mirabilandia mag er toch ook wezen? Ik ken het Adriatische park niet van voor het PR-tijdperk, maar ik kan me moeilijk inbeelden dat het me toen meer zou hebben bekoord zonder de 'I-speed' en de (haperende) 'DiVertical'.
    Mirabilandia is zeker wel een geweldig park in mijn ogen, al is I-Speed als ik me niet vergis voor de overname gebouwd. Maar het nadert gewoon nergens de perfectie die Parque Warner wel uitstraalt, althans niet qua aanbod en thema.

Waar op de andere parken van deze groep van mij gerust een sloophamer mag overgaan, mag deze bij Mirabilandia allicht de topcoasters en gezellige inkomzone overslaan.

13. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Volgens deze link: https://it.wikipedia.org/wiki/Mirabilandia (Italiaans): overname door PR in 2006, bekendmaking 'Ispeed' in 2008 en opening 'I-speed' in 2009.
    Zijn er trouwens nog bronnen die over de mogelijke overname berichten? Op Looopings beschouw ik dit bericht eerder als een gerucht of een excuus om nog meer te k...kken op BJL, soms ook onterecht ("langdurige" storing FC in aug.).

14. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Volgens deze link: https://it.wikipedia.org/wiki/Mirabilandia (Italiaans): overname door PR in 2006, bekendmaking 'Ispeed' in 2008 en opening 'I-speed' in 2009.
    Zijn er trouwens nog bronnen die over de mogelijke overname berichten? Op Looopings beschouw ik dit bericht eerder als een gerucht of een excuus om nog meer te k...kken op BJL, soms ook onterecht ("langdurige" storing FC in aug.).
    Ow, dan zal ik me inderdaad vergist hebben .
    Ik heb het al eerder zien voorbijkomen dat Wanda interesse zou hebben in parken op de Europese markt, maar dat ze specifiek op de groep azen had ik nog niet gehoord.

15. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Ik heb 2 dagen geleden opgezocht en er zijn meerdere buitenlandse media die dit ook melden. A

Ik zou de verkoop toejuichen. Normaal zou ik schrik hebben dat Chinese het overnemen, maar Wanda Group laat zotte dingen zien dus ik zie dit echt wel zitten! Daarbij kan het idd toch niet meer erger worden dan het nu al is
    170 Europese nieuwe credits in 2015! Coaster-count maal 3. Europese Bobslee bingo.

16. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Het lijkt mij zowiezo een betere situatie te zijn dan nu. Nu is het een Spaanse groep zonder geld in handen van een Engelse investeringsmaatschappij (die er wss enkel inzit om het met winst te kunnen verkopen). Dan lijkt mij een overname door een groep die zelf pretparken bouwt/beheert toch beter. Zelfs al zijn het chinezen . In Europa mogen ze toch geen Chinese kopiebanen bouwen.

17. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Goh.. er wordt hier veel negatiefs over PR gezegd, maar persoonlijk vind ik dat nog reuze meevallen. Het zal er ongetwijfeld aan liggen dat BJL van familiepark naar investeringsmaatschappij is gegaan, maar laten we eerlijk zijn: Dat ga je altijd voelen. PR is daarbij niet veel beter of slechter dan de gemiddelde andere investeerder.. Ze hebben MPG weer op de kaart gebracht (park zou anders gesloten spookpark/bouwval zijn geweest). Mirabilandia en de parken in Spanje draaien naar mijn idee prima, je ziet bij PWM nog wel de invloeden van SFED, maar dat hangt met de bouw van het park samen en doe je achteraf weinig aan.. PR zit ook in Amerika en doen het ook daar zeker niet slecht.. Ik snap wel waar de negativiteit vandaan komt, maar die is lang niet overal van toepassing.

Wat betreft de overname door Wanda ben ik vooralsnog voorzichtig. Net als Ignace heb ook ik hier en daar wat mindere ervaringen gehoord. Wat in China werkt, hoeft nog lang niet in Europa te werken (dat merkte je al heel erg met Six Flags en de Chinese cultuur verschilt nog veel meer van de onze dan de Amerikaanse). Zoals ook al eerder aangegeven begint het ook in China te rommelen. Het kan dus zijn dat Wanda zich op Europa wilt richten omdat de markt hier al meer gevestigd en stabieler is, maar het gerommel in China kan er ook voor zorgen dat de hele overname niet door gaat. Interessant wordt een overname alleszins. Of het ook beter wordt is een tweede.. Een Six-Flags Scenario zou me in elk geval niet verbazen.
    Dutch, but not from Holland.
    I know we're all the same. Oh yes we all seek out to satisfy those thrills

Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

Citaat Origineel gepost door coasterfrenzy Bekijk post
    PR is daarbij niet veel beter of slechter dan de gemiddelde andere investeerder..
    Mmmmm Merlin bouwt intamin, B&M en andere grote projecten van duurdere bouwers, Pr kiest voor hafema en belevingstunnels...

19. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

En volgens wat ik heb gehoord is de heropleving van MPG vooral te danken aan de voormalige directeur
    170 Europese nieuwe credits in 2015! Coaster-count maal 3. Europese Bobslee bingo.

20. Standaard Re: Overname Parques Reunidos door Wanda Group?

De heropleving van MPG zou ik toch ook wat willen nuanceren. Blijkbaar trekt het park meer volk, maar de algemene staat van dat park al eens bekeken? Het wordt daar met het jaar triestiger en hoe Mystery River er nu bijligt bijvoorbeeld kan écht niet meer hoor. Zaterdag werd de muziek zelfs gewoon afgezet door het personeel... En zo zijn er nog wel een aantal attracties: Die Mission to Mars schreeuwt om een verfbeurt, de vulkaan van Alien Encounter is echt lelijk geworden, enorm sfeerloze gebied rond MP-Xpress,...

Nu zijn bezoekersaantallen en omzetcijfers het belangrijkste uiteindelijk maar een heropleving klinkt wat te positief. Uiteindelijk vond ik die Immersive Tunnel nog slechter dan die in BJL. Kan me wel inbeelden dat de Duitsers iets beter gewoon zijn.
    CoasterCounter: 661 achtbanen in 162 pretparken

Bookmarks

Posting Regels